Gå til innhold

Lettere og slankere til våren!


Gjest Glede:-)
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Petronellasliv

Er nå vel tilbake fra Gøteborg hvor vi har spist og drukket som om verden skulle gå Under. Men..... Nå er jeg veldig klar for å begynne i morgen. Har planlagt fem måltider, spising hver 3. time, gleder meg til å komme i gang. Første veiing i morgen tidlig, ca. 85 kg, 158 cm. Målet er 70 til sommeren. Ser at flere har kommet godt i gang😄 veldig inspirerende. Min nye start begynner nå😳😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Første veiedag for meg, ned 1,7 kg på 5 dager er jeg veldig fornøyd med. Vet jo at det ikke fortsetter sånn, men greit med en god start.

 

Ser at flere av dere sliter med å være fysne/sug, prøv å gjøre noe annet når suget kommer f.eks. puss tenna, ring noen, ta et glass vann, drikk en kopp god te, lag kaffelatte med skummet melk eller driv med håndarbeid.

 

Jeg har kommet godt i gang med maten. Sliter litt med å få i meg grønnsaker, men jobber med saken. Har noen allergier å ta hensyn til. Trim er det verre med <_<

 

Lag en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantasiløs

Jeg blir med!

Jeg skal ned 20 kilo. Tror vel ikke alt går av før sommeren, men gjør de det, er det jo bare supert!

Jeg skal lage meg skikkelig delmål etterhvert, og en slik ticker må jeg jo ha ;)

 

Startet forsiktig på mandag, men i går var første dagen jeg begynte å telle og måle kaloriinntak. Har allerede gått ned en kilo siden mandag gitt, men det er sikkert væske. Jeg ligger på 1300 kcal/ dag, synes jeg spiser meg mett til hvert måltid, men allikevel føler jeg meg sulten.

Trening har jeg kommet sånn smått i gang med. Litt spinning og lange gåturer så langt.

 

Dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bare tre dager på GR-opplegg er vekta én kilo (vann?) lettere. Det er en ganske brutal overgang fra alle juleutskeielsene og sjokolademumsingen, og kjenner sulten gnager litt innimellom. Går på meny 1 med 1300 kalorier, og synes i utgangspunktet at det er litt lite. Men i det store og hele går det jo helt greit.

 

Sliter litt med motivasjonen til å trene utendørs når det er mørkt og glatt, men i går kveld fikk jeg med en venninne på en halvtimes tur i det minste. Det hjelper absolutt å gå/løpe sammen med noen! Kanskje det er på tide å dra opp ergometersykkelen fra kjelleren – igjen.. Den pleier jo å støve ned, eller bli til klesstativ. Men det kan jo hende at den kan få en funksjon nå i de mørkeste ukene framover. Litt lett hodepine de siste dagene, men håper at det er et overgangsfenomen.

 

Noen som har noen gode tips til mettende og kalorifattige middager, eller lure måter å snike inn trening i hverdagen på? Her er et par idéer fra meg:

• Puré med ett kokt blomkålshode, en kokt gulrot + en spiseskje melk og krydder. Rør med stavmikser. Godt tilbehør til kjøtt og fisk!

• Det samme som over, men med kålrabi i stedet for blomkål.

• Tacolefse/båt med karbonadedeig, en hel pakke hakkede tomater, hvitløk, agurker/salat etc. + mager kesam på toppen.

• Styrketrening på jobben: Ta pushups stående mot skrivebordet.ïŠ

 

Ønsker alle en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Så flinke dere er!

Jeg starter på ordentlig på mandag. Har forberedt meg i 1,5 uke, og har vært flink jeg og. Magen er ikke like oppblåst, og bare det er deilig. Spiser mindre, fyser mindre, spiser sunnere - og tror dette kan gå.

Mitt største forbedringspotensiale blir å planlegge!

Ellers sitter jeg igjen med stor kvelds pga for forsiktig spising på dagen.

 

Helgen tilbringes hos gode venner. Det blir alt for mye av alt....

Og så er jeg i gang.

 

Lykke til og god helg alle sammen!

Jeg blir motivert av dere. En bra forum-gjeng!!

ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg slenger meg med på denne tråden. Pt har jeg ingen vekt som virker, men jeg er 80 kg+ 😱, målet mitt er 70 før sommerferien, og 75 til 17. mai. Bunaden skal i år sitte bedre enn i fjor. Jeg starter mandag 12, fant ut i kveld at jeg skulle dette, og denne uka er tettpakket, men jeg henger meg på her og melder om fremgang.

 

Hei Skal arve min mors bunad og den prøvde jeg men er litt for liten enda, håper at det går greit til 17. mai iår. Skal, hvis kroppen vil, gå ned til 65 kanskje ned til 60 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Her går det godt!

Har ikke noe særlig godtersug lengre. Å det er bra!

Var i bursdag i dag, og der hoppet jeg over kake! :D Det har ikke skjedd ofte.

Men har nok uansett fått i meg en del for mange kcal i løpet av dagen, spiste en gryterett med både følte og rømme i, også spiste jeg en litt for stor lunch.. Men, det er mat i alle fall. Og ikke raske karbohydrater kom kun tuller til blodsukkeret..

 

Nå begynner maten og rutinene på måltidene å komme på plass, så er neste mål å få aktiviteten inn i hverdagen!

 

Good og sunn helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Straks mandag - og da er jeg fullt i gang. Har forberedt meg de siste 10-12 dagene. Helgen var jeg hos gode venner med god mat og mye god rødvin. Hadde egentlig tenkt å "ta den helt ut", men var så inspirert av vektnedgangen at mistet lysten til bare å fråtse.... Og gjett hva; det var akkurat like koselig med litt mindre mat og godteri 😄

 

Kanskje blir det bunad i juniors konfirmasjon! Jeg håper ðŸ™

Snakkes til uka.

Lykke til alle sammen 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Er det forresten noen av dere som har prøvd gull-medlemskapet? Hva er det? Er det verdt det?

Jeg jobber på pc hele dagen, og vil egentlig ikke sitte enda mer på dataen, men kanskje er det lurt??? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantasiløs

Lykke til i morgen Glede :) Deilig å komme i gang med noe man har forberedt seg mentalt til.

 

Her går det ganske greit egentlig. Jeg føler meg veldig sunn :) . Sultfølelsen er nå borte, og ble stappmett etter den ene lille middagen jeg spiste i sted, måtte til og med legge noe igjen på tallerken :blink: Magesekken har nok skrumpet litt ja. Har gått sulten noen dager, så litt deilig å ikke kjenne på den følelsen konstant.

 

Jeg har ikke prøvd gull-medlemskapet.

 

Dere snakker om budnader. Jeg får si at mitt mål er å gå til sydame å få sydd den inn. Den er nemlig allerede sydd ut. Men så stor vil jeg jo egentlig ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

"Lag en fin dag" - for et fantastisk mantra. Det må jeg kopiere :-)

 

Bursdagen gikk fint med kokt torsk, vanntrim og mye vann.

Værre var det dagen etter da et overraskende besøk troppet opp med kake - på kvelden, etter at alle kaloriene var brukt opp...

Jeg tok et smalt stykke, og ligger fortsatt under det kroppen trenger - men over menyen.

Det får gå.

 

Har gått ned 1,9 kg fra start. Mindre enn jeg håpet, men det er nok lista som er lagt litt høyt :-)

 

I et forsøk på å runde 2 kg gikk jeg en tur til på toalettet, pusset nesen og tok av meg klokka. Haha! Det hjalp ikke. Må nok bare fortsette å være flink en uke til.

 

God og aktiv helg til dere alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Så flott, HelleDudena! Inspirerende å høre :-)

Min siste uke har gått litt trått. Sulten hele uken uten at vekta har flytta seg, og når helgen kom med 2 sosiale dager, revy, rødvin osv gikk det litt over styr. Alt for mange kalorier både fredag og lørdag.

Det er vel bare å brette opp ermene og begynne på ny frisk fra og med i dag igjen.

Jeg MÅ inn i bunaden til konfirmasjonen....

Håper dere andre har vært mye flinkere enn meg :-)

Nå må jeg ut å gå. Ha en strålende søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Kan jeg få slenge meg på her?

 

Jeg har min første dag på ekspress nettkurs i dag, men har vært relativt flink å følge grete roede metoden siden 5.januar. (har brukt oppskriftene, men ikke veid opp alt, og så har jeg innført helgekos igjen). Siden 5.januar har jeg gått ned litt over to kilo og ligger nå ved kursstart på 67.7kg. Målet mitt for disse 3-4ukene med kurs er å komme under 65 kg. Hver gang jeg går ned i vekt så stopper vekten på 65kg og jeg sliter enormt med å gå videre ned. Hittil har motivasjonen sviktet totalt etter å ha hengt fast på 65kg i mange uker, men denne gangen SKAL jeg klare å holde ut slik at vekten etterhvert fortsetter å synke. Det endelige målet er å komme ned på 55kg til 17.mai. Jeg er bare 158cm høy så på 55kg har jeg en BMI på 22.

 

Jeg har nok aldri vært fornøyd med vekten, men den værste vektøkningen begynte etter at jeg fikk jentene mine, og 5.januar veide jeg omtrent like mye som da jeg var høygravid med eldstejenta i 2009! :/

 

Hovedutfordringene mine fremover vil være å holde meg unna søtt i ukedagene, spise frokost hver dag, komme meg på trening og ikke gå helt i kjelleren hvis jeg går på en liten smell. ;)

 

Jeg har prøvd utrolig mange slankekurer, noen av dem relativt ekstreme, men jeg går alltid opp igjen. Er vel nesten definisjonen på en jojo-slanker ;) Har aldri prøvd denne metoden før, men jeg har stor tro på at det skal gå denne gangen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Velkommen Kineline ðŸ‘

Jeg har hatt en laaaaaang og sulten uke, men tross all min skepsis hadde jeg gått ned 700 g!

Så fornøyd. Og denne uken er jeg ikke like sulten. Har blitt flinkere til å spise tidligere på dagen, og ikke spare kaloriene til kvelden. Det funker. Men jeg blir rastløs når jeg ikke kan sette meg ned med litt digg i en skål. Eller et glass vin en fredelig onsdagskveld...

Jaja. Holder ut. I dag er det trening - og jeg liker å se i speilet at jeg ikke er så stappfull lengre 🌸

 

Lykke til alle.

 

Glede ☀ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lise chr

Så bra! Jeg har første dag på jobb etter juleferien. Satser på at det blir litt bra med hverdager og rutiner? Og jeg kjenner at kroppen ikke er vant med å vente så lenge på neste måltid etter 1,5 uke med jevnlig påfyll. Har noen planlagte sosiale aktiviteter (inkludert egen bursdag i neste uke) og alle disse innebærer normalt mye mat og mye vin. Må nok planlegge litt i forkant denne gangen :-)

Gratulerer med slankeoperasjon! Det er virkelig en milepæl i livet ditt. Jeg ønsker deg all mulig lykke til - og så får vi motivere hverandre. Gratulerer til oss begge med starten på et nytt og bedre liv, både trivsel og helse. Jeg gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Hei folkens.

Det går nedover - heldigvis :-)

Jeg har begynt på kurs, og ser at diskusjonen her på tråden ikke ble så aktiv som jeg hadde tenkt.

Så da bruker jeg ikke mere tid på forumet - men ønsker dere alle lykke til videre!

Gleder meg til sommeren da!

Superklem til alle :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt av 4,4 kg på 4 uker...og det er jo bra! Så nå er det bare å håpe at det fortsetter slik!

 

Vi skulle hatt en egen"post" hvor vi stod listet opp alle og hvor mye vi hadde gått ned... Så endret vi dette ved hver veiing feks!

 

Går det ellers greit med dere alle? Jeg synes det går bra, og er igrunn sjelden sulten nå som jeg spiser mer riktig! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Tøtto77

Hei! Vet ikke om jeg svarer deg på.rett sted,men gi så bra du har bestemt deg for p ta opp kampen!

Jeg er i samme situasjon,har like mange kilo og orker ikke lenger føle meg elendig når sommeren kommer😞har akkurat meldt meg på kurs og skal hvertfall ned 15 kilo og forhåpentligvis litt til. Har gått mange kurs før,men forrige var nettkurs og da ble det liksom ikke like personlig og gøy hvis du skjønner.. heier på deg!så kanskje du vil heie på meg😀ðŸ‘🎉Dette må vi få til!

Lykke til!!9

 

14 kg må av, 10 før mai - dag stille i bunad når gutten vår konfirmeres. Det er motivasjon del 1 - del 2 må være at jeg kan gå i shorts og singlets til sommeren uten å stadig trekke i t-skjorta, sitte med pute foran magen og ellers kvie meg for lettkledde dager.... Det er mulig, og det er så uendelig deilig når kroppen passer i klærne jeg vil ha. Ikke at jeg må kjøpe de klærne som henger ok på kroppen...

Litt mer kontrollert spising, litt mindre godteri, og mange flere småturer i nærområdet - til sammen kan det gå.

Jeg er 76 - og klar for å bli mindre.

Noen som vil bli med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...