Gå til innhold

Ned 15 kg før bolle nr. 2 bakes


Gjest Movistar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Movistar

Hei og hallo!

 

Sist jeg var her inne var målet stort og dyrt. Brudekjolen skulle bæres med stolthet og du og du for en braksuksess det ble! Med mine 173 cm og 73 kg var det helt perfekt. Så fulgte bryllupsreise, og --ooops-- så var bolle nr. 1 i ovnen.

 

Svangerskapet endte på ca 100 kg (10 kg vann siste 2 ukene). Med en god og koselig mammaperm er jeg fortsatt tung, 89 kg tung per 28.12.14. Nå skal jeg tilbake under 75 kg før neste svangerskap, som etter all sannsynlighet påbegynnes i løpet av 2015. Tilbake på jobb og i nye rutiner som førstegangs mamma er jeg klar for mitt første kurs med oppstart 13.01. Første uken må jeg altså ta på egenhånd, men er jo relativt god på slanking, så håper på 87 kg til mandagen for å få en god start. Følger meny 2 (1600 kcal), men det å få i meg frokost er vanskelig så jeg er i dag, "som vanlig", 200-300 kcal for lavt etter kveldsen er inntatt.

 

Har satt hovedmålet mitt til 74 kg, det er visst mulig å nå til 27. april i følge kalkulatoren her på GR. Syns 1. mai er en finere dato, så da sier jeg heller det: 15 kg innen 1. Mai!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Har hatt noen gode dager denne uken. Utrolig kjekt å være tilbake på jobb, jeg har en fantastisk god arbeidsplass og kjekke kolleger. Vi har ofte mye godt liggende rundt, men møter stor forståelse for at jeg nå er på slankern og står over (og veier med gulrøtter i ansiktene deres).

Jeg har ikke veid meg ennå, tenker å spare det til i morgen tidlig😄 forhåpentligvis har jeg gått ned litt sånn at jeg får motivasjon til helgen. På tirsdag er det jo veiing på gruppe, så mulig jeg dropper å veie meg hjemme etter det. Den vekten er jo ikke lik som den hjemme uansett.

 

I dag ble det kjip middag, så jeg mangler litt på dagskravet. Jeg vil over 1500 per dag, absolutt ingen hensikt å spise for lite - det straffer seg i det lange løp fordi hvileforbrenningen blir kjørt ned. Tror det rekker med en banan og litt cottagecheese, har spist nok carbs.

 

Takk for i dag!

 

 

PS. Hiv dere gjerne på dere som vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Høres rimelig likt ut som min historie.

 

72 kg og nyslanket da jeg ble gravid. Et tungt svangerskap med svangerskapsforgifting resulterte i at vekta viste 105 kg den dagen jeg fødte. 9 måneder senere var jeg nede i 78 kg og da ble jeg gravid igjen. Holdt heldigvis med 20 kg den gangen <_< Etter det har vekta gått opp og ned kan man si. I dag er den over 80 kg igjen, og jeg vil ned under 70 kg. Men her skal det ikke flere boller i ovnen ;)

 

Jeg er ca like høy som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Høres rimelig likt ut som min historie.

 

72 kg og nyslanket da jeg ble gravid. Et tungt svangerskap med svangerskapsforgifting resulterte i at vekta viste 105 kg den dagen jeg fødte. 9 måneder senere var jeg nede i 78 kg og da ble jeg gravid igjen. Holdt heldigvis med 20 kg den gangen <_</> Etter det har vekta gått opp og ned kan man si. I dag er den over 80 kg igjen, og jeg vil ned under 70 kg. Men her skal det ikke flere boller i ovnen ;)/>

 

Jeg er ca like høy som deg.

 

Hei! Så artig😄 veslejenta er 9 md nå og far har begynt å mase på nr 2, men jeg orker ikke tanken på svangerskapskilo oppå disse ekstra 15 kg som jeg har. Skjønner jo at det blir ny tørn mot kiloene , men tar heller 2x15 enn 1x30.... Forhåpentligvis er jeg flinkere neste svangerskap.

 

Men nå er det fullt fokus frem mot påske, så blir det kanskje ny spire mot sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Tenkte å slå følge på tråden din frem til første mai om det lar seg gjøre?:-) Sist jeg var her inne var det etter fødsel nummer én, og der sto vekta på 99 etter endt amming, og målet var 75 kg til jeg skulle gifte meg:-D Det gikk fint og stabiliserte meg på rundt 72 kg etter det. Nå er jeg ferdig med svangerskap nummer to og vil finne vekten for resten av livet. Må ta det litt rolig siden jeg fortsatt ammer, men håper på å være i mål til neste år:-) Men en liten kickstart på vanene frem til mai hadde vært fint. Er 169 cm høy og vekten klokket inn på 86,3 på mandag. O store hovedmål er 65 kg, slik at jeg har en liten buffer på bmi siden. Målet denne uken er å komme seg ut av den fæle fedmekategorien og over i bare overvekti;-) Ønsker deg en sunn helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Tjo og hei så var første uken unnagjort! Vekten på fredag viste -1,3 kg og det var jo en fin start på helgen!! Lørdagen ble en liten sprekk, hadde hjemmelaget pizza og da er det så vanskelig å beregne kalorier. Brukte Grandiosa hjemmelaget som innslagspunkt på registreringen, men helt korrekt ble det jo ikke. Hadde heller ikke vekt der vi var (strømflyktning hos mamma pga Nina). I dag sov vi lenge, mamma passet bolla fordi vi var oppe på skift halve natta. Bolla holdt oss våkne etter kl 3! Huff og huff. Hoppet glatt over frokosten, etter en kraftig kvelds ligger jeg på 1400 kcal. Og 2000 i går.

 

Og der røk strømmen!!! Morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Litt av en dag, våknet med helgæærn rygg og kom meg ikke på jobb. Brukte heller hele formiddagen på å reise frem og tilbake til legesenteret 2 ganger og handle det mest nødvendige for de neste par dagene. Her er det fortsatt godt med vind (bor halvveis uti havgapet) og jeg må over en ganske guffen bru for å komme meg til kommunesenteret. Ikke spesielt gøy, men når alt av gsm, 3G, 4g og fasttelefon var nede (og strømmen kom og gikk) så måtte det bli sånn. Et lite helvete å komme seg inn og ut av bilen, for ikke å snakke om hvor idiotisk jeg sikkert så ut der jeg gikk rundt og rundt på venterommet (bedre å gå enn å stå i ro eller sitte).

 

Men noen piller senere er ryggen bedre, og jeg kommer meg heldigvis på jobb i morgen. sier jeg nå, full i voltaren.

 

Matmessig har dagen vært tilnærmet perfekt, ikke noe å si på det: 9,3 poeng og 1602 kcal.

 

I morgen er første kurskveld! Spennende å se hva vekten tikker inn på. Om jeg liker det skal jeg fortsette når jeg blir gravid igjen, som takket være min kjære mann kan bli tidligere enn planlagt!!!! Er både fornøyd og ikke fornøyd på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Hei :)

 

Jeg vil gjerne være med her. Vi har akkurat samme mål vektmessig :) (ingen flere barn plnlegges her)

Veide 90 kg i sommer, og har som mål å gå ned til 73 kg. Veier nå 84 på vekten hjemme, og 86 da jeg var på kurs mandag...

 

Jeg startet høsten med å holde på for meg selv, og gikk ned 2-3 kilo. Meldte meg på kurs i oktober, og gikk ned til 85 kg før jul. Har slittnlitt med helsa i høst, så falt ut av treningen....

 

Men nå er jeg på kurs igjen, og målet for denne uken er å komme meg inn dørene på treningssenteret i hvertfall 2 ganger :)

 

Jeg har forresten 2 barn, født 2009 og 2011. Dette året er året jeg endelig skal ned i vekt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...