Gå til innhold

Livsstilendring som en kan leve med resten av livet.


Anbefalte innlegg

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei hei.

 

Sekstito - Ja, det opplegget ditt virker inspirerende og motiverende.

Så håper du får mange gullkorn som du vil dele med oss :)

ja, med et slikt opplegg regner jeg med det blir resultater av :)

 

Ala - Nei, får ikke håpe du får vondt i viljen før du er i mål og da er det jo å holde denne vekta.

 

Her ble det en halv kilo ned denne uka :)

Det er litt mer beroligende :)

Men vekta har været helt nede på 67,4 og oppi 69 kg den siste uka, så, ja, en burde kanskje ikke veie seg hver dag :)

Men når den på onsdag er sånn noenlunde så er jeg fornøyd :)

Her blir det en del utespising og det er jo porsjoner som ikke ligner noe.

Men ser ut som det går bra.

Har gått en del denne uka, så det hjelper vel på vekta :)

 

Flott torsdag til dere alle.

Snart nok en uke over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fantastisk flott med vektnedgang i syden, men når du bor der, må du jo passe på da også. Og utvalget og smaken på frukt og grønt pleier å være fantastisk Tjorven45. Godt jobbet. Min vekt varierer omtrent som din, og er alltid høyest på mitt veietidspunkt, ser det ut til!

 

Her er det snø og saltlake, - det er omtrent som å gå i sanddyner,men langt fra så hyggelig!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin vektnedgang, Tjorven! Du har vært flink !

 

Og jeg tror nok en kan tåle store porsjoner av kjøtt og fisk, med masse grønnsaker til, det er når saus og poteter kommer i mengder at det tipper over.

 

Her har stølheten slått til for fullt...etter tirsdag og igår kveld med mye uvante øvelser. Igår fant vi makspuls, jegsynes min var høy nok, men den ble satt opp ennå ti. Da blir en ganske svett når en skal opp i over 80 % og mot 90. Har prøvd det ut i morges, på spinning. Nå er det å øve mot søndag morgen kl 9.... Da er det en time spinning og en time styrke. Med telling av alle øvelsene fra tirsdag...huhu, skal helst greie noen fler da.

Planken i 5 min tror jeg nok aldri jeg greier. Har jo gikt i de fleste ledd, og det er vel det som begrenser. Men en får prøve å overgå seg selv iallefall.

 

Lærte at etter en treningstime må en tilføre kroppen litt næring innen en halv time, veldig viktig for at den skal reparere alt det musklene har blitt utsatt for. En banan, litt yogurt el lign. Så det får bli fast følge i sekken på trening.

 

Nå får en ut og måke litt snø. Har blitt skiføre her også nå. Er ikke glad i det mer, bare rett bortover, tar av skiene i bakker, både opp og ned... Så vi får bidra med å holde skogs stiene rundt feltet her oppgått, på beina. Ellers er det masse fine gang og sykkelstier, heldigvis. Der kan en gå veldig lange turer.

 

God torsdag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt fram sparken idag...

 

Igår var det sinnsykt glatt her. Snø som så trygg ut, men ikke frosset fast i is under. Folk lå jo langflate både her og der, og det var visst veldig travelt på legevakta.

Hehe, tenkte jeg, og stolte på pigger og forsiktig gange..

 

Men for optimist, jomen ble det en piruett på meg og, og fikk slått ene kne i fallet. Det var som et brød idag, men er litt bedre etter behandling hos fysioterapeut.

 

Ser dårlig ut for knebøyninger og spretthopp øving, men da får en ta det igjen på noe annet.

 

Du er heldig som har fast grunn under føttene, Tjorven!

 

Idag er det minus 15, så det ser ut som vinteren har kommet hit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ala - Takk skal du ha.

Ja, det er mye gode grønnsaker og frukt her.

Men er jo ute å spiser ofte, så ganske spent hver gang...

Ja, det er koseligere å gå i sand i forhold til slaps :)

 

Sekstito - Takk skal du ha.

Dette prosjektet ditt høres fint ut.

Men ikke godt å være støl da.

Spark er morsomt :)

Uff, ikke moro å falle. Håper det kneet blir fort bra igjen. Hørtes ikke godt ut. God bedring.

 

Ditsy - Savner deg.

 

Jeg må jo innrømme at det er godt å høre om kulde og snø og, unnskyld sekstito, hålke og slaps :) Da vet jeg at jeg er på riktig sted.

 

Var på lang og flott fjelltur i går i bare singlett og shorts.

I dag ble det en rask runde her før jeg skulle treffe noen herlige damer og gjøre forskjellige ting.

Gikk ned, så har da fått til 12 000 skritt i dag, også :)

 

Dere må alle ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skifter det fort! Idag var det pluss fire grader og snøen har sunket en del.

 

Vassa opp ei god løype i nærskogen, solstreif og fuglesang. Adskillig bedre ja,men lenge til T skjorta...

Etterpå var det en times gange på gangstiene rundt her, fint føre, og en kunne gå trygt og slenge med armene.

 

De dagene det er så glatt, kan en holde seg inne, en går jo stiv som et kosteskaft og det er iallefall ingen god trening.

 

Imorgen, søndag, skal vi møte opp kl 9 på senteret. En time spinning, og en time styrke. Øhhhh. Det siste blir en utfordring, ble ganske gul og blå i det fallet faktisk...

 

Så må hunden ha en god tur.

Og jobb etterpå. Ikke noe hviledag akkurat...

 

Hvor har det blitt av dere , Ditsy og Suppegjøken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, Suppegjøken, du var jo innom en tur, også.

Håper det går ganske bra med dere som har vært borte en stund.

 

Sekstito - Wow, for et opplegg du har i morgen og allerede kl.9

Ja, du jobber hard for tiden. Flink er du. Men får håpe det ikke blir for mye :)

 

Her har det vært hvile-dag i dag.

Vært ei hektisk uke, så godt med en dag med ro og ligget noen timer i sola :)

I morgen er det Te-dans så da går jeg ned dit, i hvertfall og så går jeg etterhvert hjem, så da blir det da 10 000 skritt.

Så får jeg håpe at jeg får danse litt, også :)

 

Flott søndag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en hard søndag ja...Spinning en time er bare gøy, skikkelig endorfin gira blir man.

Men styrken var nok i hardeste laget for folk med gikt..Det er veldig tungt å trene med sin egen kropp som vekt, så en skal passe seg der om en har noen svakheter.

Neste gang skal jeg bruke rundtrening med apparatene som tar begge veier, dra til seg og skyv tilbake. Og plukke ut de øvelsene som kan gå an på det andre, planken f eks, er en flott øvelse, kan ta den hver dag. Men ikke i fem minutter som er ment her....

 

Vi er bare to stk som er oppe i pensjonist alder. De andre er nok i 40-50 åra. Blir litt forskjell der...

 

Har fått repetisjon på puls trening. Noen ivrer for at man skal opp i 90 % av maks og ligge der. Det blir en fryktelig sliten av.

Her lærer vi at å ligge mellom 80 og 85 er bedre. Vi sykler i intervaller, slapper av litt mellom hver gang, da kan en holde på lenge, og det er bare gøy.

 

Hovedsaken er å prøve seg fram til hvilken treningsform en liker. Da holder man koken, og blir ikke lei.

 

For trening blir en fast følgesvenn om en strever med vekt, eller andre skavanker...for hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ala - Håper ikke helga er blitt for ille.

 

Sekstito - så flink du er.

 

Ja, trening bør være en følgesvenn for alle, hele livet.

 

Frem til jeg var 45 år, var jeg slank og jeg har trent hele livet.

Men ble da syk og siden har det vært opp og ned og opp igjen, men nå er det ned for siste gang og NÅ skal jeg holde vekta der.

Kroppen har ikke godt av dette opp og ned osv...

 

Gått en liten tur i dag og tur retur på stranda, helt nedtil vannet.

Men bare blitt 9 000 skritt.

Men langtur i morgen, så da hjelper det på :)

 

Dere må ha en flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber videre med saken. Kan ikke garantere at det er siste gangen jeg jobber med å gå ned, selv om målet alltid er å holde seg på en lavere vekt. Men det er jo virkelig den store ønskedrømmen!

 

Slyngetrening og trening med egen kropp som vekt er ikke lett! Det viser jo at trene kan vi gjøre hjemme på stuegulvet, men det er der min selvpisking og egendriv ikke er nok til å pushe meg nok. Lykke til med å tilpasse treningen til kroppen, sekstito.

 

God, lang tur ønskes i dag, Tjorven!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langtur i varmere strøk høres veldig bra ut!

 

Har vært på senteret en time imorges, spinning og styrke, vanlig time.

Og en time i skog og gangsti med hunden etterpå.

Igår kveld var det folkesving halvannen time, vet ikke om det kan kalles trening? Det er jo bare gøy.

Nå skal vi snart på ettermiddagsvakt.

 

Det er glatt så det holder, men strødd, og nå ser en iallefall holka. Og den herlige sola har begynt å varme litt. Kan rigge seg til på vårsol plassen bak huset snart.. Og ta fram bålpanna kanskje? .Har det liksom med at våren er rett rundt hjørnet, men det er jo ennå to måneder igjen. Og det ser ut til å komme mer snø mot helgen....

Jaja, vi får holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lusker jeg meg stille inn hit igjen ;)

 

Jeg skulle være så klok og bare drive livsstilsendring lissom, men det ble for hardt og jeg mista kontrollen og det gikk dritt :(

 

Men jeg gikk på vekta i dag - var kjempenervøs, men tar jeg ikke tak nå så blir det bare verre tenkte jeg...

 

Jeg som trodde jeg visste hva som skulle til kommer til å være flau og oppgitt over meg selv en god stund...

 

Men jeg er her iallfall B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Velkommen tilbake Ditsy - Nei, det er ikke alltid like lett å holde fokus i måned etter måned. Alle har vi dager med feilskjær men blir det en dag eller to, blir det ikke så vanskelig å ta seg inn igjen.

Men går det en uke eller flere...

 

Livsstilsendring er for meg er en stil jeg kan leve med resten av livet.

Hvor vekta går sakte men sikkert nedover.

Selvsagt kunne jeg gått inn på en hard slankekur, gått ned fort i vekt, men kanskje like fort opp igjen.

For når en har gått ned masse i vekt, er det ikke sikkert en kan spise så mye, for å holde vekta, heller.

Puls hadde et program i starten av januar, hvor de følger en mann som bare spiste 800 kcal om dagen, og når han da var ferdig så var hvileforbrenninga hans gått ned 500 kcal i døgnet, så det er mye å passe på :)

 

Men i dag var det veiedag for meg og vekta viste 67,8 kg. 300 gram

Det er ikke så mye, men jeg er fornøyd,

har god tid frem til mai, og skal ned til 64 - 65 kg, så ingen hast.

Hadde et lite søtbehov etter 2 dager med langtur i går så spiste en kvikklunsj og litt chips, noe som ga et lite hopp opp på vekta.

Men det er nok mye vann, også. For i varmen drikker en mye på 4-5 timers turer.

Ja, sånn ca 2,5 liter drikker jeg og de er nok ikke ute av kroppen enda :)

 

God dag videre og flott fredag og helg til dere som tar den.

 

Sekstito - veldig spent på din vekt da. Men med så mye trening blir det kanskje et hopp opp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ny forskning sier at det er ok å hoppe over måltider, og faste litt innimellom.

 

De tre faste måltider og to mellom, med ca 3 timers mellomrom gjelder visst ikke mer.

 

Noen sier ditt og noen datt. Tror en må høre på kroppen sin selv.

 

Vi snakka om det på kurset igår. Vet selv at jeg ikke gjør noe av å hoppe over måltider, jeg spiser ikke mer til neste likevel. Og det løser antagelig en del problemer om en ikke må tviholde på alle måltider. Hvis hvis hvis. Om en bare passer på at den maten en spiser, er av god kvalitet.

 

Har akkurat lest en bok som heter Aldringens gåte. Morsom og interessant bok! Der står det mye om hva verdens ledende forskere finner ut om mange ting som gjelder å holde seg frisk. Bl a taler de varmt om det 5:2 opplegget, med 2.dager på 500 kalorier, og normalt inntak de andre. Litt faste innimellom skal visst skjerpe kroppen.

 

De lander vel stort sett på at folk skal spise skikkelig mat og være i aktivitet så mye som mulig. De raffinerte produktene skal en holde seg langt unna.

 

Her er det mye trening for tiden, det aller meste er gøy, noe er ganske slitsomt. Så får en bare se hva man fortsetter med. Yoga f eks, er ganske nytt for meg, der finner man muskler man ikke ante eksisterte....og får strekt på dem.

 

Idag hopper jeg over lunsjen, skal i lutefisk lag i kveld....

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På trenings senteret kl 9 idag! 2 timers spinning/ styrke! Det er en lystig gjeng, og jomen blir en motivert av det!

 

Vi får lekser! Planken hver dag. Prøve opp mot 5 minutter, men lov å hvile litt på knærne innimellom.

Magemusklene tåler godt å bli trimma hardt hver eneste dag, lærte vi idag,nå bare kjør på. Planken er jo en flott øvelse om en har ryggproblem.

 

Jeg ruller ut matta når en skal se litt på TV. Og istedenfor å bruke reklamepausene til å gå og kikke i kjøleskapet, tar jeg litt øvelser der. Det er en god vane som kommer isteden for en dårlig, og det kan gli inn i livs stilen din.

 

Nå skal vi ut i skogen, hunden og jeg, har tråkka opp ei bra løype der. Igår traff vi jomen to elger på vår vei, det er et flott syn. Vi sto på en høyde og kikka, heldigvis....kanskje ikke såå hyggelig om en hadde gått rett på dem.

 

Det ble en god porsjon lutefisk igår, og Gulrotkake til kaffen...Sånt slår jo rett ut på vekta, så om å gjøre å få dratt det inn igjen.

 

Ikveld er det fest med jobben, taco, da kan en iallefall velge litt selv...

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både god mat (og drikke!) og passe mengde tur/trim i helgen, så vekten har flyttet seg noen gram nedover forrige uke også, tross utskeielsene. Minus 600 gram. Det går ikke fort. Håpeer bare jeg ikke gir opp før jeg kommer dit jeg vil, jeg vet hvor lett det er å gi blaffen!

 

Nye utskeielser ser ut til å stå for døren denne uken også, prøver å begrense de så mye jge kan, men glemmer meg innimellom.....

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, da er vi på enda en ny uke.

 

Sekstito - Du verden å flink du er til å trene og så tidlig på morgenen på en helgedag da :)

Jeg har ikke registrert mat på en god stund nå, så jeg vet ikke hvordan det er på den siden.

 

Ala - gratulere med flott nedgang på vekta. Det er jo det mest ideelle og gå ned rundt en halv kilo i uka så stå på.

 

Jeg har ikke skeiet ut, men jeg har spist ute alt for ofte den siste uke.

Så i dag var vekta der den var onsdag for snart 2 uker siden, men har igjen en dag til onsdag :)

Men redd det ikke blir noe nedgang.

Sliter litt med utmattelsen om dagen og da har jeg lett for å spise litt mer enn jeg skal, i håp om at energien kommer tilbake... noe den selvsagt ikke gjør...

 

I morgen skal jeg registrere matinntaket igjen. Holdt på å kjøpe matvekt idag, men synes den var litt dyr.

 

Ja, jeg tror det er best at hver og en finner ut hvordan og når måltidene skal være.

Jeg må ha inntak, regelmessig i løpet av dagen, men det er ikke slik at jeg spiser hver 3 - 4 time, går ikke etter klokka, men magen. Orker ikke å være sulten, da får jeg hodepine og blir sur.. ikke bra :)

I dag har jeg kost med med sjokolade, til og med. Det er ikke noe jeg gjør så ofte, men en gang i blant.

 

Har gått over 15 000 skritt i dag, også, så er fornøyd med dagen.

 

Flott tirsdag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen!

 

Blir veldig inspirert av å lese det dere skriver... Etter mageplasken min prøver jeg å komme i balanse med ny livsstil - ikke slanking... men lærer mye av å registrere både vekt og inntaket - dog er jeg mest opptatt av å bare spise sunt og litt mindre porsjoner om dagen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Ala, det er flott resultat!

 

En må bare stå på, Ditsy, plutselig løsner det!

 

Jeg trodde det skulle rase ned her med all trimmen, men det gjør ikke det, går smått synes jeg.

 

Misunner deg fast dekke under føttene, Tjorven! Har ramla på glatta to ganger nå, ikke godt. Umulig å se hvor det er holke under snøen før en ligger der. Brodder hjelper lite, piggene når ikke lenger enn litt ned i snødekket...

 

Var tre timer oppover en skogsbilvei i går, flott vær! Men under det som så ut som fast dekke, var det rene skøytebanen, og da går man jo stiv som en stokk. Jaja, brakk ikke noe nå heller.

 

Idag blir det runden i skogen med hunden her. Har vært og trena spinning og styrke i morges.

 

God tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ditsy - godt du blir inspirert :)

 

Har skrevet ned inntaket mitt idag.

Skal begynne å telle TrimPoeng = TP, også :)

Det var ikke noe problemer å føre det, så kanskje du burde laste inn programmet på nytt, Sekstito??

Ja, må si jeg beundrer din trening. Men når en trener mye blir en jo mer sulten.

Men dette opplegget du er med på på treningssenteret gir vel råd og veiledning ang mat, også?

 

Vet at GR sier at du ikke går ned på hard trening.

 

Ja, i morgen er det veiedag for meg og det ser jeg ikke frem til.

Rolig dag idag.

Ikke i form.

Men skal prøve å henge meg på Tjukkasgjengen i morgen. De går ikke så fort og en del pauser er det, også.

 

God onsdag til dere flinke damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er maten som er det viktigste, og som du sier, jo mer en trener, jo mer sulten blir en...

 

Vi lærer masse om mat, og det er en god del repetisjon og en del ny forskning.

 

En spiste en hel stor makrell i tomat boks til frokost, hehe, ja, det var den godeste Fedon som anbefalte det en gang i tiden! Husker det godt. Da fikk han antagelig hele dagsbehovet av kalorier på en gang....

 

Det ble ned 400 gr på vekta idag. Rusler og går.

 

Tror en kan legge vekk den der minus en kilo i uka drømmen. Iallefall når en er på min alder. Men en halv hadde jo vært veldig bra....

 

Vi ble advart mot knekkebrøda med alle frøa, masse kalorier. Men de som det står oppskrift til i GR boka er det 40 kal P stk, det er jo bra. Skal bake en ladning idag.

 

Idag er det minus 10 her, men flott sol. En time trim hos fysioterapeut, og en time spinning på senteret. Og tur med hunden. Litt i overkant, men ok for en periode.

 

Ønsker alle en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...