Gå til innhold

Livsstilendring som en kan leve med resten av livet.


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

 

Sekstito - Gratulere med fin nedgang på vekta. 4-500 gram hver uke, over tid blir det kiloer av det :)

Bedre med rolig nedgang enn fort ned og enda fortere opp igjen.

 

Her ble det 100 gram ned denne uka.

Begynt å skrive litt mer nå så jeg får litt mer oversikt.

Ikke spist ute siden mandag.

Men ser det har blitt litt lite inn disse to dagene som jeg har skrevet nå.

 

Men siden november har jeg gått ned nesten 7 kg, så jeg er fornøyd :)

 

Ikke i form i dag, så ingen tur i dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God søndag.

Jeg har ikke hatt veldig store problemer, men innimellom skriver jeg innleggene i word el l for så å kopiere de over hit, nettopp fordi jeg har opplevd å miste innleggene, slik du beskriver. Innmari irriterende!! Men det er lenge siden nå.

 

Vekten skal besøkes etterpå, jeg er spent på den etter en stor, ikke-veid middag.....

Rapport kommer i morgen.

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Sekstito - må være noe med din maskin??

Så kanskje du skal slette alt og lastet det inn på nytt.

Må vel inn på fin datamaskin og slette derfra et sted - avinnstalere eller endre program har jeg der.

Jeg har ikke problem, verken her eller å føre inn mat.

 

Synd du mister innleggene du skriver.

Vi trenger dem :)

 

Flott mandag til dere alle og håper helga har gått bra.

Veldig fornøyd med vekta i dag tidlig så håper den fortsetter slik

Men vært ute å spist i kveld og fikk en nydelig kake, ettersom det er morsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun denne nettsiden det er noe rart med...

Var akkurat inne og registrerte nå, og da jeg var ferdig, var jeg utlogget og måtte logge inn på nytt...

 

Men vet at det har vært sånn før også. Får bare skrive litt av gangen...

 

Er ganske støl idag. Søndagstrimmen på to timer var hard, kanskje for mye for mine gikt ledd. Må nok passe meg litt. Men musklene får jo skikkelig bank, kjenner det idag ja.

Liker særlig spinningen, med pulsklokker. Intervalltrening under timen som begynner med oppvarming, så opp til 80% av maks, så 85 og tilslutt innspurt på 90.

Jeg får så masse endorfiner av det der, det er jo også så fin musikk, kan jo fly rett gjennom taket....

 

Masse matprat også. Understreker viktigheten av kontroll veiing og registrering....men bare innimellom. Tror nok det er en viktig regel. En slipper så lett ting ut av syne ellers, lurer seg selv. Når en først har lett for det...

 

Idag er det hviledag, dvs skulle ha vært på dans, men skal på jobb. Må stå over litt iblant.

 

Ha en god mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk som fortjent, og vekten står på stedet hvil: 67,8 kg. Den positive siden av samme sak er at jeg ikke gikk opp i vekt.

 

En tøff uke står for døren med flere utfordringer i form av utemiddager, bursdagsmiddager og jeg vet ikke hva! Lite trim blir det også av slikt, glipper spinningtimen i morgen til fordel for bursdagsmiddag.....

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil Ala, alt går i perioder. Du har fokus på det. Og det er det viktigste. Slipper man helt, er det adskillig værre.

 

Jeg har hatt mange sånne perioder hvor en har stått helt stille, eller gått opp, selv om en vil gå ned.

 

Og plutselig får en motivasjonen igjen.

 

Stå stille er også en seier vet du!

 

Men!! Fy søren så mye god mat det finnes! Jeg elsker å lage mat! Tror jeg har lagra i fryseboksen og bod nok til å greie meg gjennom mange år.

 

Vi får tenke på at vi kan, om vi vil nok.

Og disse siste kiloene vil vi ha av, ikke noe mer drass!

 

Vi får stå sammen og hjelpes ad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Var ute å skulle kjøpe meg ei olabukse i dag.

har ikke med noen og det er kjølig så hadde vært moro med en olabukse.

Tok meg str 38, alt for stor.

SÅ skulle ei hente 36 til meg men kom meg 34, så, ja, jeg prøvde den :) OG smokk så satt den på gitt :) Men litt trang så det ble 36. Veldig fornøyd med det :)

 

Sekstito - må si jeg beundrer din trening. Flink er du og cm må jo bli borte en etter en selv om vekta ikke raser nedover.

 

Ja, vi må bli flinkere til å rose oss for det vi får til og ikke rakke ned på det vi ikke klarer. Finne noe positivt hver da, og det kommer alltid en ny dag som vi kan gjøre litt bedre. Ta litt bedre valg.

 

Ala - ser ut som vi har noen uker hvor vekta ikke vil nedover. Men holder seg på noenlunde det samme.

Ser du har en uke med masse bursdager.

Men noen gode valg kan en gjøre da, også.

 

I går var 3 venninner og feiret morsdagen. 2 av oss delte en middag. Etterpå tok vi en kake som alle tre delte :)

I dag var 3 ute å spiser og vi delte 2 porsjoner, da blir en passe mett og kan ta en dessert etterpå, med god samvittighet :)

 

Tror kroppen skjønner at vi nyter det vi spiser istedenfor at vi stresser oss opp fordi vi ikke skulle ha spist dette.

Stress setter seg som fett rundt midjen, sies det.

Nei, gode valg er ikke like lette å ta.

Men som Sekstito skriver - disse siste kiloene vil vi ha av. Eller??

Jeg vil, i hvert fall.

Å det blir moro å komme hjem i mai og ta frem klærne mine fra to år tilbake og kunne bruke dem igjen, istedenfor å gå med telt.

 

Flott tirsdag til dere alle som titter innom :)

Alle er velkommen til å bli med, så skriv noen ord :)

Det er aldri for sent å starte med Livsstilsendring og få et bedre liv ute å tenke slanking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motiverende ord, begge to!

 

I går spiste jeg det meste av middagen jeg fikk servert, og bare en liten potet, og lot vel halve desserten stå igjen. Seier til meg, - men jeg valgte å drikke vin til maten i stedet...... En mandag.... Det var ikke SÅ lurt! Og et ekstra smørbrød tidligere på dag.

 

Jeg gir meg ikke, SKAL lenger ned. Og med dårlig disiplin tar det lang/lenger tid!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke vekta rikka seg en millimeter på ei uke...

 

Men jeg har ikke målt denne gangen. Skal begynne med det, for jeg kjenner jo godt på klærne at noe har skjedd.

 

Ikke noe stress eller skuffelse heller, for vet jo at en er inne på riktig spor.

 

Opplegget er veldig morsomt, en blir ganske mørbanka. Men med masse endorfiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg må kjøpe ny vekt, for min bare tuller.

 

På senteret idag viste vekta at vekten har minsket med 2.5 kg på 3 uker. Det var andre boller...

 

Jeg har egentlig spist ca 2000 kal P dag, men trena mye. Ei annen der hadde spist mellom 1200 og 1400 kal P dag, og hadde gått ned 4 kg. Men hun synes det var beintøft.

 

Og da er vi der igjen, til den evige diskusjonen.

 

Slankekurs eller livs stils endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet! Jeg er imponert!

 

Her i gården hjelper det ikke med ny vekt, min supre trim-klokke påstår at jeg på litt over en time med styrketrening forbrente 238 kcal! Neida, jeg hadde ikke all verdens til puls, og ble sliten, men min trim er nok altfor puslete når jeg jobber alene! Får håpe det hjelper med spinning i morgen..... Bør passere 400 på under en time! Kanskje hjelper det aldri så lite til å stramme opp kroppen, men ikke til slanking!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - Ja, det ser ut som du trenger ny vekt hjemme.

2,5 kg på 3 uker er jo veldig flott, så da kan du fortsette å spise som du gjør, så lenge du trenger så mye :)

 

Ala - Nei, styrketrening forbrenner ikke så mye kcal mens en driver på. Men større muskler forbrenner jo mer enn små muskler, i hvile så bare stå på :)

 

Vekta her i dag viste 67,2 kg. Det er 0,5 kg ned :)

Hatt to rolige dager nå.

Men i morgen blir det langtur :)

 

Flott torsdag til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og god kveld.

 

Ja, jeg har igjen bare noen få kilo, så stresser ikke så med å kommer fort ned de kiloene.

Har jo igjen 3 måneder før jeg skal være nedpå, tja, hva skal jeg ned til da.. 64 kg, kanskje.

 

Men Sekstito, vist du har gått ned 2,5 kg på 3 uker så har du jo kommet under 68 tallet, du, også?

 

Ja, Ala, det kan ta litt tid før en finner ut hva som er den veien en vil gå :)

 

Hva er deres mål?

Hvor langt ned i vekt skal dere??

 

Gått lang fin tur i fjellet i dag. Men så ble det en lang og god lunsj etterpå :)

Buffe med masse godt :)

Is til dessert

 

God kveld og flott fredag.

Ja, da er det jo snart helg, igjen, jo.

God helg vist vi ikke snakkes før eller i løpet av helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi her viste faktisk 69 idag. Det er en ny elektronisk vekt, kanskje jeg burde skifte batteri på den og se før en evnt kjøper ny.

 

Den på senteret viser jo mindre. Legenes viser også mindre, men noe annet enn de to andre.

 

Kjenner jo godt at noe har skjedd, så forandring er det. Tipper at min vekt ligger ca 1,2 kg mer enn de andre, minst. På de to andre veies man jo med klær også.

 

Har iallefall minst seks kg igjen, forholder meg til det.

 

Tror en kommer langt på vei i løpet av de 6 ukene som er igjen av Fokus kurset...det er jomen inspirerende. Vi er over 20 stk, og flere har aldri vært borte i dette før, de får jo helt hetta av at en bolle har 200 kalorier, for ikke å snakke om peanøtter og sånt en slenger innpå....mye uten å tenke over det.

 

Jeg har vel ca 50 års erfaring...blir litt matt av å tenke på det. Men sånn er det når man har lett for å legge på seg, da kan det aldri bli fri flyt.

 

Blir jo så møkka lei iblant. Men en strever jo ikke med den store overvekten mer, disse fillekiloene vi har igjen er ikke de farlige.

 

Det er et tilbakelagt stadium heldigvis. Så får en alltids finne seg i å være på vakt!

 

God helg til dere!

 

PS Ser GR har fin oppskrift på fastelavensboller, skal prøve de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Dagens trim snart unnagjort ! To timers hard trening på senteret i morges, og en time tur med hund etterpå. Blir 5.3 trimpoeng og 1159 kalorier.

 

Faktisk veldig gøy når en er i en sånn gruppe. Alle gjør det man kan, for det er en salig blanding av unge og eldre...men jomen får en utfordra det å ta i ennå litt mer. Kanskje gjør man ting en ikke trodde en kunne. Men med forsiktighet selvfølgelig. Vi lærer jo de rette taka av de to flinke instruktører som hjelper oss.

 

God lørdag. Og god vinterferie til den som skal ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sekstito - Du verden for en start på lørdagen og helga.

Du kan virkelig kose seg med noe ekstra i dag dag etter en slik treningsøkt og forbrenningsmorgen :)

Bollene var gode?

 

Burde virkelig finne meg et sted å trent litt jeg, også.

Vet om flere steder og de som er der liker seg veldig godt.

Men det ene begynner kl 9, og det er alt for tidlig for meg :)

Så får holde meg til turene mine og dansen innimellom.

 

Ja, det er jo bare pyntekiloene vi skal ha av nå :)

Og håper det blir det da, og ikke blir sen ut som ei svinske i stedenfor :)

Ja, da legger jeg på meg litt igjen :)

Nei, + - 65 kg har jeg lyst til å ligge på og da er jeg jo innenfor det.

For med + - mener jeg 2 kg :)

Men skal som du, Ala, prøve om jeg kommer nedpå 63 kg...

 

 

God kveld videre og håper dere tar valg dere blir fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt annerledes kveldsvakt på meg ikveld, masse gåing i korridorer, har plusset på en times gange, men det har nok vært adskillig mer i løpet av 7 timer...

 

For en trimmedag!

 

Iallefall nok til å spise to store stykker tilbrakt pizza med ditto sauser på jobben....og skal ta litt vin etter å ha kommet hjem. Med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sekstito - Men 2000 kcal trenger du da sikkert de dagene du har forbrent nesten 1200 kcal på trening.

 

Forrige uke hadde jeg et snitt på 1700 kcal i inntak.

TP er 11.9.

Skritt i snitt ligger på 11 300.

Men vekta ser ikke ut som har lyst til å gå nedover...

Har nok kost meg litt for mye i helga.

 

Flott tirsdag til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...