Gå til innhold

Livsstilendring som en kan leve med resten av livet.


Anbefalte innlegg

Søndagens veiing viste noen gram til ned, og det er jo positivt. Som vanlig har jeg hele tiden "lyst på noe", men prøver å ignorere det/la være.

 

Jeg blir også innmari sulten og tørst av trening, men prøver å la være å spise mer av den grunn. Det ble ingen trim i gåt, - det var det ikke tid til. Men i dag er panen å komme meg fra jobb veg jobbtidsslutt (og ikke en time senere), og få med meg at par små bonustimer før spinning, - det er slikt jeg kan gjøre når trimkameraten har andre planer.

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut til at gevinsten er fattige minus 300 gram denne uka...

 

Lånte med et par nye vekter hjem, begge viste forskjellig. Min får da duge med nytt batteri.

Den på senteret trekker de fra 0,8 på når vi veies.

 

Mens legenes viser en kilo mindre enn min.

 

Det er vel igrunnen ikke vektene det er noe galt med.....

 

Hehe.

 

Denne uka er det vinterferie fra Fokus kurset. Men vi har fått lekser...

 

Og neste uke er det skryt eller refs.

 

Igår kveld etter en stri kveldsvakt, ble det en del gode knekkebrød med greddeost. Og litt vin. Bare måtte ha det, og det smakte himmelsk.....Lett gulost smaker i grunnen papp til sammenligning.

 

Idag er det fokus igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Her ble det ikke noe nedgang denne uka.

Nei, det ble faktisk oppgang...

Jaja, det ble 67,7 denne gangen og det er 0,5 kg, opp, igjen.

Var veldig varmt her i går og da fikk jeg så lyst på noe salt, alt for sent på kvelden og det blir jo ikke bra for vekta dagen etterpå...

 

Men håper det er blitt litt nedgang igjen til i morgen.

Men har ikke vært flink denne uka som har gått, så...

 

Ny periode og nye muligheter til onsdagen, igjen :)

 

Riktig god torsdag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vinterferie fra Fokus, men vi har lekser...

Øve på planken hver dag, og trene så mye en kan.

 

Har vært på to saltimer, på dans og trening hos fysio, idag ble det 2,5 timers tur over en ås i flott vær, men snø og glatt, var tungt. Pluss de vanlige times turene med hunden. Og har stabla inn to store paller med bokeved, det var 2,5 timers hard jobb.

Skulle jo tro kiloene bare rant av??

 

Neida, de klamrer seg fast som det skulle være hungersnød...

 

Om en bare hadde greid å holde seg til de 1600 kal P dag, så hadde en nok tatt av en kilo i uka.

 

Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sekstito - Ja, etter alle treningen din skulle jo kiloene rast. Flink er du, uansett. Regner med at kjenner det på klærne og de klærne du skulle inn i nå begynner å sitte fint.

 

Nei, vi må ikke gi oss.

Men jeg merker at jeg er veldig sugen på noe søtt for tiden og da blir det noen herlige barer som de har her nede.

Selv om de bare har 102 kcal hver, så blir det mange kcal når jeg ikke klarer å holde meg til bare en.

Så må vel bare ta en sukkeravrusning. 3 dager så er det over. Men.. ja, jeg må, men venter til mandag, for i morgen er det bursdag :)

Ikke skrevet inntak siden onsdag heller.

Men tror jeg har kontrollen :)

 

God kveld og helg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk greid et par dager med 1600 kal...må bytte ut en del da.

 

Men selv om dette er en livs stils endring, så må en faktisk slanke seg den tiden en skal tape vekt...

 

Når en har kommet dit en skal, kan en legge seg på det man hverken går opp eller ned av. Ser at med den trimmen jeg driver med nå, kan det være over 2000. Vitsen er jo at den maten skal være sunn, og en kan spise MYE sunn og kjempegod mat.

 

Det er å være standhaftig den tiden det tar ned til normalvekt....tenk at det skal være så vanskelig? For vi har jo neimen ikke mange kilo igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste i går det samme som forrige søndag. Rett nok skjønner at dette går sent, men det får da være måte på! På den andre siden gikk jeg ikke opp, og det er viktig å presisere, for det hadde vært kjempekjipt!

 

Det er fortsatt et par måneder til bikinisesongen her i landet, så om jeg greier 2,4 kg det neste "GR-kurset" også (de neste veiedagene), er jeg faktisk kommet ganske langt mot målet. Men det gjenstår å se, og jeg gir ikke opp!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, det ser ut som vi er inne i en periode der vekta står stille eller går veldig lite ned.

Så da må en kanskje ta et skippertak.

Med Livsstilsendring vil jo si at en kommer inn i sunde valg som en kan leve med resten av livet. Selv om en i en periode nå må spise litt mindre enn det som en skal etter hvert.

 

Så det har du nok rett i Sekstito.

Men så mye som du trener innimellom, trenger du kanskje mer enn 1600 kcal de dagene??

Hva sier de på senteret der du går da??

 

Men i dag begynner jeg å telle kcal igjen og håper jeg da begynner å gå ned i vekt, igjen.

 

God kveld videre og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nye 300 gr ned idag.

Nå har jeg gått i surr med alle disse vektene, men det går jo nedover, det er hovedsaken....

 

Og nytt ukesoppdrag i lekse, et 24 timers fastedøgn, kun drikke uten noen kalorier...

Den må jeg motivere meg opp til ja. Men har hørt så mye bra om det idag, og fra folk som har lagt inn en slik hver uke, sier de får veldig mye igjen for det...

 

Har satt et mål for de neste ukene av kurset. Skal se 65 tallet! Da er det bare å stå på for å greie det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett døgns faste: Samme oppdraget får du om du skal ta en eller annen mage-/tarmundersøkelse, men da ed fullstendig tømming i tillegg. Så det er bare å "gjøre det", men det er jo ikke lett, - og det verste er å legge seg sulten, da kan de være vanskelig å få sove.

Tvi, tvi, ta det som den oppgaven det er. Og 300 gram er bra, selv om du skulle ønske det gikk bort ennå mer.

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt på det å legge seg sulten.

Men da tok jeg et valg om å la kvelds igår bli starten, sov på det inatt, og stilte til trening kl 10 idag med kun et par kopper te innabords.

 

Fikk råd om å kun sykle på 75 % av maxpuls. Snodig erfaring, det gikk bra, men svetten rant like mye som når en er opp mot 90.

 

Er visst flott måte å forbrenne fett...

 

Er ikke sulten ennå, ikke sikkert en blir heller...?

 

Og belønningen blir en god kvelds etter kl åtte.

 

Har en travel dag, så det skal gå ok å hoppe over både lunsj og middag. Kan drikke vann, te, kaffe. Tror det skal gå greit.

 

Hører om mange som driver med slik småfaste innimellom. Man kan jo også ta den halvfasten på 500 kal 2 gg i uka, såkalt 5:2.

 

Vet at dette ikke er GR sin anbefaling, og en må bare kjenne på sin egen kropp om en tåler det. Mange er jo veldig avhengig av et stabilt blodsukker. Og all ære til GR, det er den beste slankeklubben som finnes! Men en kan finne sin egen vri etterhvert.

 

Ha en god dag folkens! Det er surt her idag, småregn og vind. Men snøen forsvinner, og en kan gå flere steder i skogen på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig godt med vanlig frokost idag, jeg gleder meg til den når jeg står opp om morgenen!

 

Hjemmebakt grovbrødskive med makrell i tomat, med agurk og salat oppå, ekstra lettmelk, tran, rapsolje.

 

Nam nam.

 

Men jeg vet nå at man godt kan ta en fastedag iblant, så lenge man tåler det så bra. Det var ikke vanskelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sekstito - Flink du er.

Smart å starte fasten på kvelden da, etter kveldsmaten :)/> For det er jo viktig å sove, også. Blir veldig motivert av deg, nå kjenner jeg :)

Gratulere med jevn og fin nedgang på vekta.

 

Vekta gikk opp til 67.7 i forrige uke og der var den denne uka, også...

Har hatt veldig behov for noe søtt en periode og har jo funnet noen barer her nede, som har bare 90 kcal, men når en spiser 3 av dem... ja, må jeg si noe mer...

Hatt ekstra behov for noe salt, også...

Altså, noen dårlige uker er det blitt.

 

Men i dag fikk jeg kjøpt meg matvekt, så nå MÅ jeg bare begynne å telle kalorier noen dager.

Jeg skal reise hjem en tur på fredag og blir hjemme en uke, og da får jeg ikke telt kcal.

Så skal ei venninne bli med nedover og da er det heller ikke så enkelt å telle. Da blir det middag ute hver dag, også.

Men skal og håper at varmen som har vært noen dager hjelper til så en ikke har så stort behov for mat :)

 

Jeg kommer sterkere tilbake om 3 uker.

 

God søndag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten rusler sakte, men sikkert nedover, til tross for enkelte utskeielser. Jeg vet jeg ligger helt på grensen til ikke å gå ned, og innbiller meg at regnestykket hadde sett annerledes ut om jeg ikke hadde trimmet litt i tillegg. Så 0,4 kg ned er da bedre enn ingen ting. Jeg er dårlig til å registrere, og like dårlig til å veie maten, selv om jeg kontrollveier innimellom. Det viktigste jeg gjør er å holde meg unna alt av ekstrakalorier, du vet: disse som vi helst vil glemme, som sjokolade, kjeks og kaker, peanøtter, chips osv i uken. Noe tillater jeg meg innimellom lørdag, men langt mindre enn tidligere. Så det jobbes videre.

God tur til slaps og søle Tjorven45, og stå på videre, seksito.

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, Ala, men 400 gram kan du ikke være misfornøyd med.

Takk, ser ikke frem til slaps og søle...

Men blir godt å komme hjem og hilse på familien og venner :)

 

Ja, Sekstito, du har rett. Syntes jeg ble så slapp i huden da jeg var innom 66 tallet. Så håper det blir bedre når jeg har stått stille en stund...

Men vil videre men har hele mars og april og ta av så god tid :)

og det er jo bar 2-3 kg :)

Så må jo klare det før 15. mai :)

 

Dere må he en flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ned 300 gr til denne uka. Ser iallefall 67 tallet ...igjen...

 

Nå er det to uker igjen av Fokus. Hadde tenkt å se 65 tallet...men da må en jomen skjerpe seg!

 

Går en del på knekkebrød nå, Wasa Sport, med Philadelphia Light og masse paprika. Det er godt.

Prøver å ikke spise for lite heller, ikke lurt.

 

Masse trening nå, i overkant, begynner å bli litt sliten. Men vitsen er å finne det man liker best, og i passe mengde, slik at man fortsetter.

 

Maten er 80 % av betydning, trening 20 når en skal gå ned i vekt, lett å glemme. Ingen vits i å slite seg ut, og hive innpå.

 

Ikveld skal vi til instruktørene og lære noen lure ting om matlaging, sunne kaker, feriemat osv. Vi blir satt igang selv, og det blir smakebiter av alt. Blir morsomt!

 

Vi diskuterer mye av det vi har gjort på siden her. Kan man si neitakk når man er borte osv, hva kan man forvente av andre rundt seg osv. Mange meninger!

Jeg kommer til å bruke den metoden med å spise lite før en går bort den dagen, så kan man ha de kaloriene å gå på.

Så kan man også bruke lang tid på det man forsyner seg med. Behøver ikke lage problemene større enn de er.

 

Lurer på om en noengang greier å stå på normalvekta si...når en er fryktelig glad i god mat, og ikke minst lage den? Men alle gode triks hjelper, selv om vaner er vonde å vende...

Man får bare streve ivei, belønninga er diger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GR sier mat er kilo, trening er gram...

 

Jomen har en erfart det i løpet av disse to måneder. Trodde at med all denne treninga ville kiloene rase av. Men de har jo ikke gjort det. Tipper jeg kommer ut med minus 4, altså en halv i uka.

Og det er jo bra det!

 

For jeg har nok ligget i snitt på ca 17-1800 kal P dag. Og et par sprekker innimellom....En blir sulten når en trener såpass hardt.

 

Så lærer man leksa igjen...den gyldene middelvei er den beste!

 

Var en fin matkveld hvor det ble laget mange retter, hvor alle tilslutt fikk en smakebit. Potetsalat med kesam, kylling burger, friske desserter med sukrin og lett vaniljekesam, og masse mer. Mange nyttige tips! Går veldig godt an å bytte ut ingredienser, og det smaker like godt!

 

Vi har fått tilbud om å gå på fortsettelse kurs, litt forenkla, ikke trening i helgene, men en kveld i uka med veiing, til over sommeren. Bra følge det, så den tar jeg! Fint trenings senter vi har her, det må jeg si!

Her får en trå til når en er igang. Veldig bra tilbud dette. Og veldig rimelig.

 

Idag blir det en lang søndagstur i skogen! Selv om det er grått og litt surt. Skal ta på pulsklokke og legge inn noen bakke intervaller...

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen flink og energisk sekstito. Både med trim og kosthold. Og tilbudet på treningssenteret høres ut til å være verdt å benytte seg av. Sammen er man sterkere.

De ti ukene jeg har jobbet med "saken" har jeg gått ned 2,8 kg, og det er langt mindre enn 0,5 kg i uken. Vel, bare det går nedover så er det greit. Skal veies igjen i dag, som vanlig etter en helg med utskeielser, så vi får se!

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Ala!

Jeg er visst den eneste bestemora som henger med ennå! Og jeg vet ikke hvor lur denne hard treninga er for gikt ledda, det er vondt dagen etter, men kommer seg igjen, så tror nok det bare styrker...

 

Har vært på 3 timers tur i skogen idag.

Det våres!

Gikk der skiløyper har vært, en del var igjen som snø og is, men piggskoa hjalp godt. Hunden liker seg ekstra godt når det er noen store vanndammer å bade i...

Har helt påskestemning nå, det er varmegrader og vårblomstene kommer. Herlig!

 

Du har bare to kilo igjen, Ala. De tar du på vårukene som kommer! Tenk så nær du er! Og så kan du gå inn i sommersesongen lett som en fjær!

 

Tjorven, er du ennå på hjemmebesøk?

 

Ønsker dere en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tro på at trening er viktig for gikt, både for styrke og bevegelighet, så du må nok bare bestemme selv hva som er passe for deg, sekstito. Alt jeg har lest er at de fleste med leddgikt trimmer for lite, og at trim hjelper.

 

To kilo er to kilo, og om det går 0,1-0,2 kg tar det 10-20 uker. Det er jo nedslående! På den andre siden er kunsten å ikke gå opp igjen, og gjerne fortsette i et slikt tempo som kan vare, - nettopp Livsstilsendring! Jobber med saken.

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at det er viktig å være aktiv, samme hva man har.

Jeg tok det valget da jeg fikk den gikta, 50 år gammel. Det får ikke hjelpe om det gjør litt vondt, bare det funker. Og aldri om jeg ville bytte bort mitt aktive liv! Tror hjernen bare skrudde av det der au ordet, med at det her funker jo likevel, og er mye mer moro enn å sitte hjemme i sofaen.

 

Men å bære på ekstra kilo er kjempedumt. Så her må en bare stå på!

 

Den lille ekstra vekta du har kan du bruke tid på. Og som du sier, bare en ikke går opp, er alt en god situasjon.,det er det store spøkelset...Husker veldig godt min tid som 86 kg...et liv i klær som skulle skjule alt flesket...uff, mareritt.

 

Vi står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...