Gå til innhold

Sunn vektnedgang mens man ammer


Gjest Missoki
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært å tittet innpå de andre forumene for å se om det er noen tråder jeg kan følge, men har vel funnet ut at siden jeg er i ammetåka og har veldig babyfokus i tillegg til livstilsendring at det er like greit å starte en egen tråd her. Så kan jeg raportere for meg selv og eventuelt andre i samme sko:-)

Startet forrige mandag på 86,3 kg. Siden jeg har en liten baby på 3 mnd.er planen å ta det rolig, fokusere på sunne valg og nok kalorier og å få kroppen i gang igjen. Har tidligere gått ned nesten 30 kg etter sist svangerskap ved å følge GR. Så vet det fungere, det jeg brant meg på sist var for lite kalorier som senket forbrenningen som igjen gjorde det vanskeligere å holde vekten.Men den holdt til neste svagerskap:-) Denne gangen skal jeg ikke under 1600 kalorier, og starter med 1900 siden jeg ammer. Status på mandag var 3,5 kg ned og 82,8 kg på vekta. Så da var julesølet skylt ut og jobben begynt. Håper på å være i mål til neste jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken ble det to lange turer og to små så det er fint😊 Skal på den tredje helgen uten snop, har en måneds detox etter julen for å nullstille forventningene til mengden lørdagskos! Gleder meg noe alvorlig til neste neste helg og min lille skål😀 Venter spent på mandagens resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Testing123

Hei Missoki,

Så flink du er som er så godt i gang!

 

Jeg er vel forsåvidt i samme sko som deg, dvs at jeg ammer en liten skrue som er 4,5 mnd nå. :)/>

Vi bor på en plass der det var litt vanskelig med kurs på dagtid (jeg kan jo ikke være med på kurs på kveldstid/leggetid...), så jeg startet med nettkurs forrige tirsdag. Jeg har ingen erfaring med Grete Roede, så det har tatt litt tid å sette meg inn i alt. Synes liksom ikke jeg har kommet skikkelig i gang før nå i helga - det kreves endel planlegging for å ha alle matvarer tilgjengelig. :)/>

 

Jeg veide 88,4 kg ved veiing på tirsdag, og målet er å gå ned ca 15 kg for å komme innenfor "normal" BMI. Første delmål er 80 kg, og jeg kjenner at jeg ønsker det så fort som mulig... Men så skjønner jeg at det kanskje er vel så bra hvis det går litt sakte?

 

Vel, jeg kommer til å følge denne tråden, og kan legge inn mine resultat også.

 

Vi høres. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missoki,

Så flink du er som er så godt i gang!

 

Jeg er vel forsåvidt i samme sko som deg, dvs at jeg ammer en liten skrue som er 4,5 mnd nå. :)/>/>

Vi bor på en plass der det var litt vanskelig med kurs på dagtid (jeg kan jo ikke være med på kurs på kveldstid/leggetid...), så jeg startet med nettkurs forrige tirsdag. Jeg har ingen erfaring med Grete Roede, så det har tatt litt tid å sette meg inn i alt. Synes liksom ikke jeg har kommet skikkelig i gang før nå i helga - det kreves endel planlegging for å ha alle matvarer tilgjengelig. :)/>/>

 

Jeg veide 88,4 kg ved veiing på tirsdag, og målet er å gå ned ca 15 kg for å komme innenfor "normal" BMI. Første delmål er 80 kg, og jeg kjenner at jeg ønsker det så fort som mulig... Men så skjønner jeg at det kanskje er vel så bra hvis det går litt sakte?

 

Vel, jeg kommer til å følge denne tråden, og kan legge inn mine resultat også.

 

Vi høres. :)/>/>

 

Hei Testing123:-) Så koselig med en lyd fra noen i samme båt! Minien min er 3,5 mnd nå og jeg kjenner det er deilig å komme i gang med å ta kroppen tilbake:-) Gikk på et kurs for 13 år siden etter at jeg la på meg en del i forbindelse med sykdom, men har "alltid" liggi rundt 83/84. Så etter at jeg fikk førstemann for fire å siden stoppet vekta på 99 kg når han var 6 mnd. Og da var jeg LEI! Fulgte Grete Roede igjen og brukte ca 1,5 år på å gå ned til ca 72 kg. Holdt på den nye vekten til neste graviditet og nå er det som sagt påan igjen med en oppskrift jeg vet funger:-)

Så bra at du har kommet ordentlig i gang i helgen, jeg kan skrive under på at det raskt blir en vane som er lett å følge! Slå veldig gjerne følge på tråden og rapporter om du har lyst! Jeg har veiedager på mandager så nå skal jeg levere rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mandag og ny veiing! Denne uken viste vekten altså ned 1,1 kg og ny vekt er 81,2 kg. Jeg syns det går litt i raskeste laget, selv om det selvsagt er stas å nærme seg første delmål på 79,9. Vil jo nødig at det skal gå giftstoffer i mmelken, så tror jeg skal øke til 2000 kcal om dagen denne uken. I morgen blir det en mils tur etterfulgt av babysang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt opp trimsykkelen i stuen, så i går ble det 30 min på den forran TVen med lillemann på babygymen ved siden av meg:-) Dagens trim var å slepe barnevognen igjenom 15 cm med tungt snøslaps til butikken og etterpå opp en lang bakke til barnehagen. Hadde Blodsmak i munnen og veldig røde kinn når jeg kom hjem! Har lagt meg en del høyere på kaloriene denne uken så spent på mandagens resultat. Nå er det siste helg uten snop, gleder meg alvorlig til neste lørdag:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada å øke kalorier litt er ikke barebare lett å få til. Ble snitt på 2300 kcal denne uken og resultatet på vekten er stillstand:-/ Jaja kanskje greit å få en hvileuke, men med det resultat er det tilbake på 1900 denne uken så skal vi se om pila ikke går litt nedover til neste mandag! Trimmet bra forrige uke, og starter bra denne uken og, gikk 12km med vognen i går:-D Så i dag er det rolig restitusjon på sykkelen som teller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten en perfekt uke😄 Vært flink å registrere det jeg har spist, blei litt over 1900 blank men det går fint. Endte på 18 trimpoeng forrige uke, og det er jo åtte mer en jeg siktet på. Spiste Jelly Popp sjokolade på lørdag og det var himmelsk, men tror detoxen funket for kjenner at jeg fint skal klare meg til neste lørdag før det blir mer snop😀 Desverre så endte morsdagen med et skikkelig smell, ved at jeg datt på en metallrist på glatten. Har ikke hatt så vondt på lenge, så middagen i går ble pizza fra Dolly som gubben henta... Men sånn er livet, det er ikke alltid det går som det skal. Uansett ned 500 nye gram, som er akkurat den nedgangen jeg ønsker per uke. Nå håper jeg bare Kroppen kommer seg raskt sånn at jeg klarer ti trimpoeng denne uken😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så flinke dere er.

 

Jeg vil veldig gjerne være med på tråden deres. Jeg fikk en jente for 5 uker siden og ønsker meg tilbake til min trivselsvekt. Veier nå 82 kilo og vil ned til 75.

 

Startet på GR kurs her jeg bor i det jeg fant ut av at jeg var gravid, men klarte ikke gjennomføre det da jeg var kjempedårlig de 3 første mnd av svangerskapet. Da veide jeg 80 kilo. Jeg tenke å prøve å klare det alene (uten kurs) denne gangen og da hadde det vært supert å ha noen og dele det med. Kan jeg få bli med dere?

 

Jeg vil bli flinkere til å gå turer, er nok ganske lat. Har vært en liten tur ute i dag, men det ble bare 30 min. Har også bestemt meg for å kun spise godis i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng deg på pillow, jo flere sammen på vei mot en bra livsstil jo bedre😄 Selv har jeg hatt problemer med å logge inn på forumet noen dager så litt forsinket registrering denne uken! Men det ble ned om en ikke så mye, ned nye 300 gram og ny vekt 80,4kg lurer på om det går så sakte nå er at jeg har vært rett over 80 veldig lenge ellers i livet og at det er kroppens trivselsvekt. Men det er ikke min! Så videre ned skal det😄 Det ble over 10 trimpoeng i forrige uke og er godt på vei denne uken og. Gikk 8 km på mandag og syklet 21 km i går. I dag blir det tur i pøseregnet med en veninnen og vognen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng deg på pillow, jo flere sammen på vei mot en bra livsstil jo bedre😄 Selv har jeg hatt problemer med å logge inn på forumet noen dager så litt forsinket registrering denne uken! Men det ble ned om en ikke så mye, ned nye 300 gram og ny vekt 80,4kg lurer på om det går så sakte nå er at jeg har vært rett over 80 veldig lenge ellers i livet og at det er kroppens trivselsvekt. Men det er ikke min! Så videre ned skal det😄 Det ble over 10 trimpoeng i forrige uke og er godt på vei denne uken og. Gikk 8 km på mandag og syklet 21 km i går. I dag blir det tur i pøseregnet med en veninnen og vognen!

 

Hei, jeg er så heldig at jeg er i samme situasjon som dere ;) Hen liten gutt på snart 4 mnd :) Jeg er helt grønn på å skrive på forum, men ble inspirert :) Hvis jeg får tid, skal jeg sette meg inn i kaloritellingens kunst også. Foreløpig tar jeg en liten sykkeltur på trimsykkelen min, så dusj, for så å hente størstejenta i barnehagen. Friskt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er vansklig å la være å spise godteri på kveldene. Jeg har så lyst på noe søtt hver eneste kveld. Er det noen som har et godt tips?

 

Jeg er i samma bås som deg Missoki. Har liggi rett over 80 i lang lang tid. Nå kommer jeg lissom ikke lenger ned. Jeg har ikke noe lyst til å gå sulten eller sette i gang med supertrening (vet det ikke varer i lengden), men jeg vil ned.

 

Jeg gikk forresten på GR for 10 år siden. Da gikk jeg ned fra 90 til 75. Det å veie 75 kilo er topp for meg. Jeg har ikke noe å ønske om å bi tynn, men jeg vil ikke være tjukkas heller. Nå føler jeg meg litt tjukkas. Hovedproblemet hos meg ligger på rumpe og lår + armene. Og nå som jeg har vært gravid har jeg fått masse celulitter der i tillegg. Det ser ikke bra ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pillow, kanskje du er litt sulten på kvelden? Da er det fort gjort å ty til noe søtt, jeg kjenner til problemet... Er vel alt for glad i sjokolade. Hva med en "detox" slik Missoki gjorde, bort med alt søtt en stund. Hardt i begynnelsen, men har tro på at det går over etter en stund. Knaske gulerøtter går også an, eller hva med de søte blåbærene man får kjøpt i butikken nå for tida? De er snadder synes jeg :)/>

 

Å registrere søtsakene før man putter dem i munnen kan også hjelpe, det er ikke sikkert det smaker like godt når man ser antall kalorier det inneholder... Kjempefine sider for registrering av mat her synes jeg!

 

På mandag skal jeg veie meg, vekta er nok rundt 91 kg. Har aldri vært så tung før, og håper jeg klarer å gjøre noe med det. Drømmer om å veie 72 kg igjen... og hvis det skjer, er jeg ikke slank da heller. (Er 165 cm på sokkelesten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli gjerne med Villedet :) Det er alltid bedre å prøve en å ikke gjøre noe:) Er ikke så lang jeg heller, 169 og når jeg lå rundt 70 i fjor var jeg heeelt normal, ikke tynn. Sikter mest på 65 for å ha en liten buffer til ferier og helligdager!

Detoxen for å kvitte seg med supersuget anbefales veldig! Som sunne "koseting" på kvelden syns jeg det er godt med en kopp te med enten peppermynte eller nypete. Og viss det skal tygges på noe, dele opp en pære eller et eple i delikate biter som man kan kooose seg med. Om jeg har skikkelig sjokolade sug , pga mensen eller nått så fungerer det fint med en kopp options Belgian chokolat, deilig varm sjokolade med lite kakalorier.

Det ble 8 km i pøseregnet i går, i kveld er det sykling forran TVEN :D Fortsatt god uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg: 0,5 kilo ned denne uka. Det var jammen ikke værst ;)/> Gleder meg så veldig til å få på meg klærne mine igjen.

 

Jeg er 170 cm høy og 75 kg er helt topp for meg.

 

Jeg har kjøpt sukkererter og det er herlig når søtsuget melder seg. Det å registrere søtsaker før jeg spiser det funker veldig bra - smart! Har også gått lang tur lørdag og søndag, det var så skjønt vær i Oslo. Det var veldig trist å våkne opp til snø i dag.

 

Villedet: Det er klart du skal klare dette! Det er jeg helt sikker på.

 

Missoki: Vet du hvordan jeg kan oppdatere LilySlim (det målebåndet med eple?)

 

Hvordan har helgen deres vært?

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da er jeg i gang: vekta viser 90.4 kg.

 

Missoki og Pillow, dere er jo godt i gang, og så flinke! Inspirerende for meg. Så fint at jeg kan henge meg på, tusen takk :)

 

Ja Pillow, dette vil jeg også klare :)

 

Jeg vil også ha en LilySlim, skal se om jeg får det til...

 

Jeg gikk et GR-kurs for noen år siden, og det virket, så jeg vet at jeg kan hvis jeg vil. Bare jeg klarer å holde på motivasjonen så. Jeg føler at dette forumet kan hjelpe meg med det. Morro:)

 

Det blåste fælt i Trondheim i dag, det var ikke så fristende å gå ut, men så fikk jeg på meg skoene likevel. Det ble en god trilletur, en og en halv time, og været var ikke så værst likevel.

 

Det ble to bursdagsselskaper på meg i helga, hyggelig det, men nå er det mandag. Planen er å holde meg unna småspising og sjokolade frem til lørdag. Og å fortsette med trilleturer. Og så rapportere ny vekt neste mandag. Det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 0,5 ned Pillow og hurra for at du er i gang Villedet :D

For å oppdatere lilyslimen så trykker jeg bare tickeren, så kommer jeg lilyslim siden og velger my lilyslim og edit ticker.

 

På tross av heidundrende fest på lørdag viste vekten denne uken ned 800 gram og ny vekt 79.6 :lol: Festen var heldigvis kalkulert inn ved magre alternativer tidligere i uken, det ble også over 20 tp. Denne uken derimot har ikke startet optimalt, har fått alle mødres forkjølelse og skal være glad om jeg får til 10 tp denne uken. Får prøve å fokusere på kostholdet og håpe at jeg og minien blir raskt friske :)

Vil også ut å trille, det er som du sier Villedet når man først har kommet seg ut er ikke været så værst allikevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så fantastisk Missoki.

 

I dag har jeg en tøff dag. Jenta mi har hatt forstoppelse noen dager nå og det har resultert i lite søvn (på oss begge) den siste tiden. Er sliten og ser ned på en kropp som stor og dvask :( Ingen god følelse.

 

Var ute og trilla en time i regnet i stad. Godt å komme seg litt ut. Jeg har så lyst til å gå ned i vekt. Søren at det er så vanskelig. Savner å føle meg fin.

 

Var innom butikken og kjøpte YogiTea sin Snack Tea. Den skal dempe søtsuget, håper det hjelper.

 

Håper dere andre har en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ganske slitsomt med en liten mini og lite søvn, men du får trøste deg med at det går seg som regel til Pillow. Og vær stolt av den kroppen du har, den har gjort en kjempejobb og gitt deg ei lita jente, det er jo rett og slett fantastisk :) Og du har ikke så mange kilo igjen før klærne dine passer heller. Vær stolt av deg selv!

 

Jeg var jo så dum at jeg bakte kanelboller i går, og klarte selvfølgelig ikke å motstå den deilige, nybakte lukta... men spist er spist, og så får jeg bare fortsette å bevistgjøre meg selv da.

 

Jeg har laget meg en Lilyslim, men hvordan jeg skal få den med i et innlegg, nei det skjønner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord Villedet. Det hjalp masse :) Jeg blir bare skjør og frynsete når jeg går lang tid uten nok søvn. I går sminka jeg meg og ordna meg og gikk en lang tur ned til byen. Kjøpte meg 2 nye kjoler. Jeg trenger å føle meg litt fin selvom jeg vil ned i vekt. Jeg tenker nok ofte at "når jeg har gått ned i vekt, først da er jeg fin".

 

Ang. LilSlim: Gå inn på lilyslim.com og logg deg inn. Følg instruksene (velg hvordan den skal se ut, trykk inn kilo osv), på siste side finner du Forum signatures. Der trykker du på UBBCode and BB Code. Kopier den koden som er der. Så går du inn på Min profil her inne på forumet og trykker på endre signatur. Så legger du inn koden der og trykker på lagre. Så kommer den opp nederst hver gang du skriver noe her inne :)

 

Jeg elsker kanboller, det var en av mine størte utfordringer under svangersakpet. Har ikke tall på hvor mange jeg spiste. Men som du sier, spist er spist. Man må jo kunne kose seg litt innimellom. Ikke tenk noe mer på det, tenk heller fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjærbakst er min nemesis!! :angry::P

Det er klart man må få føle seg fin på veien ned også! I allefall når vi må leve lykkelig med dårlig nattesøvn, gulpeflekker og annet babymoms som andre ikke trenger å bekymre seg med! Gratulerer med nye kjoler :lol:

I natt sov forkjøla minien og mamman litt bedre så nå har det blitt en ok gåtur på en time. Nå kos med kaffe og VM :)

God helg, velg fornuftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pillow

Hei og god mandag!

Håper alle har hatt en herlig helg. Jeg har ikke vært ute og gått like mye som jeg håpet på. Været har vært skikkelig ruskete i Oslo, men i dag skal vi ut og trille.

 

Vekta viste 81, så da er det 0,5 kilo denne uka også. Det er godt å se at det gir resultater.

 

Hvordan står det til med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag:)

 

Gratulerer med nye 0.5 kg ned Pillow, du har stø kurs:-) Fortsett slik, og fortsett med å stelle pent med deg selv :)

 

Det ble mange VM-gull på Norge i helga Missoki :) Håper forkjølelsen har dratt sin kos!

 

Denne første uka mi har gått litt opp og ned. Noen dager har jeg klart å holde meg unna søtsaker, og andre dager gikk det ikke så bra. Vekta viser 0.7 kg ned. Utrolig. Kan det stemme...? Det ble 10 trimpoeng forrige uke, kun trilleturer.

 

Det kan være fort gjort å synes synd på seg selv når man står der med skrikende unger, lukter sur melk og føler seg dvask, men man ødelegger jo bare for seg selv. Selvmobberen er min verste fiende i vektkampen min. Ny uke. Blanke ark. Håper jeg har sett 90-tallet på vekta for siste gang!

 

Nå skal jeg ut og trille i vårsola B)

 

Ønsker dere en god uke:)

 

takk for LilySlim-tips Pillow:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...