Gå til innhold

Sunn vektnedgang mens man ammer


Gjest Missoki
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Missoki

Gratulerer med fin nedgang til dere begge to! Og hurra for å sparke vekk 90 tallet Villedet:) Her står det bom stille, hverken opp eller ned. Men med 4 trimpoeng bare forrige uke og sykdom så sier jeg meg fornøyd med det:) Nå er sykdommen jaget på dør og så langt denne uken har det blitt en mil med vognen i går, fire km i dag og en liten sykkeltur på 40 minutter i stuen i kveld:D Men denne uken blir utfordrene nok når det gjelder mat, skal ha dåp for minien på søndag. Men skal prøve å tenke smart så godt det lar seg gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sota76

Hei!

Jeg startet opp på kurs forrige uke. Vekt start var 81 kg, gikk ned 2,5 kg den første uken. jeg trimmer mye med vogn. Er alt for svak for søtt, men jeg håper at jeg skal greie det denne gangen. Må prøve å bli flinkere til å ta noen sunnere valg, og har nok fått noen aha-opplevelser... f.eks at det er noen ting som man tror er sunt, men som inneholder sinnsykt mye kalorier. f.eks soltørkede tomater og pinjekjerner som ødela hele kaloriinntaket på middagen idag... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, lykke til med dåp i helgen Missoki :DHåper den blir fin, og at du kommer til å kose deg, men likevel ha kontakt med magen din, og ikke fyller på alt for mye. Det er jo en stor begivenhet og noe som skjer en gang i miniens liv. Du klarer det sikkert finfint det der med maten. Jeg synes det høres ut som at du har kontroll på vekta, selv om den ikke rikket seg forrige uke.

 

Jeg har vært dårlig til å registrere det jeg spiser hittil denne uken, og det merker jeg er dumt, for da blir jeg ikke så bevisst på hva jeg putter i meg. Derfor; skjerpings :)

 

30 gram mandler er ca 170 kalorier, mye, men sunt også Sota76. Sikkert positivt å gå på kurs, da har man noen som drar en i ørene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Det gikk ikke så bra med motivasjonen min i forrige uke. Det ble 100 gram ned til 89.6 kg. Vel,vel, det går riktig vei om ikke annet. Kiloene forsvinner ikke av seg selv her hos meg, og grunnen til det er sjokolade. Jeg vet hva jeg må gjøre i teorien, men det er så vanskelig å gjennomføre i praksis. Sukk.

 

Håper det er bra med dere andre her!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Ned er ned Villedet ;)/>/> Kjempebra jobba, vært stolt av deg selv. Når det gjelder sjokolade er nok det viktigste å ikke kjøpe det! Ligger det i skapet er det lettere å spise det enn om du må gå helt på butikken.

 

Jeg har hatt en litt hard tid i det siste. Minien er ikke bra i magen enda og på 6 ukerskontroll hos legen for ett par uker siden fikk vi beskjed om at hun ikke har gått ønskelig opp i vekt. Jeg har derfor stresset mye med amming og pumping den siste tiden, som igjen har resultert i at jeg ikke har nok melk. Var på helsestasjonen i går og fikk beskjed om å hvile, spise mer og slappe av + slutte med pumping og bruke mme når det trengs.

 

Gikk mange lange turer forrige uke og trodde jeg hadde vært flink med maten, men vekta har ikke gått ned. Opp 0,5 kilo på meg i dag -_-/>/> Har fått beskjed på helsestasjonen å kutte ut alt med ku-melk i, så nå må jeg tenkte litt anderledes ang. mat. Da blir det iallefal ikke mer melkesjokolade :wacko:/>/>

 

Nå skinner sola og vi skal ut å trille. Håper dere får en super tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pillow, du har nok helt rett; Det er ikke lurt å ha sjokolade tilgjengelig i skapet for en "sjokoman". Det skal jeg tenke på nå som helgen nærmer seg... Og som du sier; ned er ned. Uansett om det er bare bittelitt. På den andre siden tror jeg at pluss/minus to kilo er det man må regne med som et sant vekttall. Så da er vi sånn ca likt da :)

 

Jeg føler med deg når jeg hører at du strever med ammingen. Det er ikke så lett å la være å stresse når man har kommet inn i den sirkelen. Jeg stresset mye med min første mini, men det ble greit da hun begynte med grøt rundt fire måneders alder. Det er mye hjelp å få hos ammehjelpen, hvil deg og legg henne til brystet så ofte som mulig er sikkert ett av rådene. Spis sunt, sov når du har mulighet, drikk urte-te. Og så mener jeg at det går helt fint med morsmelkerstatning, det blir folk av unger som har vokst opp med det også. Ikke slit deg ut. Ta vare på deg selv og minien Pillow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villedet: Sjokoman er jeg også, og jeg kan rett og slett ikke ha det i hus. Fordi jeg kjøpte en sjokolade til helgen som jeg skulle bruke til kosemerker, den ble spist opp før helgen gitt... :P Jeg er svak for alt med sukker, men det går bedre og bedre. Gikk bare ned 400 gram forrige uke, men jeg er fornøyd bare jeg har gått ned noen gram for da går det ihvertfall riktig vei :D Dette skal vi greie! Noen dumper i veien må det nok bli, men sånn er det bare. Viktig å ikke gi opp!!! Pillow: Dine problemer har jeg også hatt, min sønn sover generelt dårlig med mange oppvåkninger. Går rundt som en "Zombie" til tider. Ammet døgnet rundt så og si hele tiden med lite intervall. Ble merkbart bedre på dagen ihvertfall etter annen mat som grøt ble innført, men ammer ganske ofte på natt fortsatt. Han er 8 mnd så det bedrer seg vel etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

 

Ned 0,5 kilo denne uka og er tilbake på 81. Har så lyst til å komme meg ned på 70-tallet. Har gått lange og mange turer denne uka, men det har ikke gitt noe utslag på vekta. Var i bursdag på lørdag, spiste ikke et eneste kakestykke, men drakk øl. Kanskje det er derfor jeg ikke har gått mer ned.

 

Men jeg gir ikke opp :)

 

Sota76: Ja, jeg er i ammetåka + zombie. Vansklig å konsentrere seg og huske ting. Surrete delux :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)/>

 

Mandag igjen, vekta viser ned 700 gram. Jeg har desverre ikke vært "flink" med sunt kosthold forrige uke, ble litt trøstespising, men det ble en del kilometer med trilleturer også. Det går riktig vei foreløpig, men er redd for at det fort kan gå feil vei.. men den som venter, får se, neste uke. Spennende :P

 

Pillow og Sota76: Til tross for ammetåka; dette går bra, kiloene forsvinner forhåpentligvis sakte men sikkert :) Ja, dette skal vi greie!

 

Pillow: Etter påske er du helt sikkert på 70-tallet. Jeg heier på deg :)

 

Skulle ønske jeg kom meg ut på en liten joggetur snart, men dørstokken er rimelig høy... Men det er håp, gutten min på 4,5 mnd sovner i 20-tida om kveldene nå. Det er godt, men han våkner som regel litt for ofte utover natta. Når morgenen kommer, har jeg kommet ut av tellinga. Det blir bedre sjø :)

 

Ha en god uke dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Så flinke alle er til å stå på! Her har jeg ikke fått kommet meg på forumet etter dåpen, har vært noe kluss med bbrukeren?!? :huh: Men har nå ikke havnet helt på kjøret. Men denne mandagen viste det kunn 100 gram ned siden sistgang.. Menmen ikke noe å gråte over, fortsatt under 80 og denne uken har jeg fått til over 15 tp og ikke noe tøys i kostholdet. Så så lenge jeg klarer meg greit igjennom helgen så håper jeg på nedgang til mandag :lol: God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen Missoki :) Du er flink med kostholdet, det er mere enn jeg kan si om meg selv... Jeg startet bra og var motivert, men dette forumet og nyheten om det bleknet fort... Jeg vil så gjerne, og vet at det ikke er umulig, så derfor skal jeg ikke gi meg ennå! Har ikke tenkt meg på butikk denne uka, unngår alt som ligner påskegodt-salg. Dere andre er jo så flinke virker det som, det er bra! :)

 

Flaksen min har tatt slutt, gikk opp 500 gram denne uka, vekta viser 89,4 kg, men fornøyd med at det fremdeles er under 90 kg. Har dessuten gått på meg en betennelse i hælen, og kjørt istykker barnevogna, så nå må jeg ta det litt roligere på disse turene mine. Gleder meg til å få en splitter ny barnevogn, og så har jeg jo en veldig bra trimsykkel som bør brukes mere. Jeg tror at uka som kommer vil bli bedre enn uka som gikk, jeg vil fortsatt henge med her. Dere skal være med meg i tankene mine kjære Missoki, Pillow og Sota76 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen Missoki :)/> Du er flink med kostholdet, det er mere enn jeg kan si om meg selv... Jeg startet bra og var motivert, men dette forumet og nyheten om det bleknet fort... Jeg vil så gjerne, og vet at det ikke er umulig, så derfor skal jeg ikke gi meg ennå! Har ikke tenkt meg på butikk denne uka, unngår alt som ligner påskegodt-salg. Dere andre er jo så flinke virker det som, det er bra! :)/>

 

Flaksen min har tatt slutt, gikk opp 500 gram denne uka, vekta viser 89,4 kg, men fornøyd med at det fremdeles er under 90 kg. Har dessuten gått på meg en betennelse i hælen, og kjørt istykker barnevogna, så nå må jeg ta det litt roligere på disse turene mine. Gleder meg til å få en splitter ny barnevogn, og så har jeg jo en veldig bra trimsykkel som bør brukes mere. Jeg tror at uka som kommer vil bli bedre enn uka som gikk, jeg vil fortsatt henge med her. Dere skal være med meg i tankene mine kjære Missoki, Pillow og Sota76 :)/>

 

z6Sep1.png

Villedet: Du må ikke gi opp! Det viktigeste er ikke aktiviteten, men hva du putter i munnen. Det merker ihvertfall jeg som har gått fra 0-100 i aktivitetsnivå etter 1 år med stillesitting. Det er maten som gjør at jeg går ned mest. Jeg har virkelig måtte gå inn i meg selv for å finne ut hva jeg har gjort feil før, og det er alltid at jeg har unnskyldninger for å ikke fortsette. F,eks. at jeg ikke har hatt vektnedgang, og at det er påske,jul,bursdag osv så da fråtser jeg- jeg tar ikke litt.Denne gangen skal jeg klare det! Men det er beinhard jobbing, særlig med en liten en som tar mye energi, men som det også er mye gleder med :) Jeg har tenkt at han skal ha en aktiv og sprek mamma, selv om jeg er oppi åra da jeg fikk mirakelet mitt, som han virkelig er :) Stå på jenter, er helt sikker på at livet blir bedre med en lettere og sunnere livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, enda mer opp på meg. Tilbake på 82 :( Har ikke vært noe flink denne uka. Har hatt lyst på mat og godteri hele tiden. Det følses sååå dritt!

 

Takk for flott motivasjon sota! I dag skal jeg ut og trille + passe på hva jeg putter i munnen. For det er som du sier det som er viktigst.

 

Søren, hvorfor er det så vanskelig!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, enda mer opp på meg. Tilbake på 82 :(/> Har ikke vært noe flink denne uka. Har hatt lyst på mat og godteri hele tiden. Det følses sååå dritt!

 

Takk for flott motivasjon sota! I dag skal jeg ut og trille + passe på hva jeg putter i munnen. For det er som du sier det som er viktigst.

 

Søren, hvorfor er det så vanskelig!!?

Det er kjempevanskelig, men hvis en minner seg på følelsen man får når man ikke er fornøyd med seg selv f.eks når man skal ut på festlige lag og ikke noe passer i skapet, og når alle andre kommer og ser kjempefreshe ut, eller at du har spist masse godt og får så dårlig samvittighet, osv. Jeg tenker at, nok er nok! Og det er den enkleste tiden mot våren å gjøre en livstilsendring, for da er det enklere å være aktiv og enklere å spise letter mat. På vintern så kan vi gjemme oss inne og i store klær og bare kose oss fordi det fortjener vi ( tror vi selv).Vi belønner oss ofte med mat! Der har jeg en lang vei å gå, for å endre tankegang må helt klart inn i bilde. Det er nok av unnskyldninger for å ta feil valg... Dette klarer vi, ikke sant Pillow ? :) Så blir vi i så godt humør og får masse overskudd av gåturene og gode matvaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som går på nettkurs eller har gått på det før? Jeg vet ikke om jeg klarer dette på egenhånd jeg...

 

Jeg har begynt på nettkurs. Det som er fint med det, er at det er mer bindende enn når man driver på egenhånd. :) Jeg startet opp 23 februar og 1 mnd etterpå så er jeg nede 3,6 kg, det går sakte men sikkert nedover. Men jeg føler at jeg må jobbe med tankegangen min så jeg ikke faller tilbake til gamle synder etter dette kurset og jeg har ikke råd til videre kursing...Men jeg har vært flinkere nå enn før kurs B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :)

Dagens vekt er 89,0. Ned 400gram.

Å endre livsstil ER kjempevanskelig! Jeg vil også være en aktiv og glad mamma for mine barn. Nå begynner jeg å merke at jeg har levd noen år, kroppen skrangler litt her og litt der. Hælen min er ennå ikke bra, det er vanskelig for meg å gi den nok hvile. Jeg liker ikke å sitte stille, men det må jeg hvis jeg skal bli frisk. Og tanken på at hæl-vondten kan skyldes overvekt, det må jo være nok til å vekke meg opp...? Jeg tenker at jeg må se hvordan det går med denne vektreduksjonen til over sommeren. Hvis det fremdeles står på stedet hvil da, må jeg melde meg på et skikkelig kurs. Hvordan er det med nettkurs, får man personlig oppfølging? Det virker jo tydeligvis for deg Sota76, det er jo supert! Det er som du sier; man må endre tankegangen. Det er hardt arbeid. Jeg burde være flinkere til å glede meg over små ting, som en god kopp kaffe eller te, premiere meg selv med de små øyeblikkene der lille smiler med hele seg og ser på meg, isteden for å sluke en diger sjokolade på en-to-tre. Jeg må minne meg selv på den følelsen jeg kan ha etter å ha slukt den sjokoladen, det er ikke noen god følelse...

 

God påske til dere alle fra "lille" meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :)/>

Dagens vekt er 89,0. Ned 400gram.

Å endre livsstil ER kjempevanskelig! Jeg vil også være en aktiv og glad mamma for mine barn. Nå begynner jeg å merke at jeg har levd noen år, kroppen skrangler litt her og litt der. Hælen min er ennå ikke bra, det er vanskelig for meg å gi den nok hvile. Jeg liker ikke å sitte stille, men det må jeg hvis jeg skal bli frisk. Og tanken på at hæl-vondten kan skyldes overvekt, det må jo være nok til å vekke meg opp...? Jeg tenker at jeg må se hvordan det går med denne vektreduksjonen til over sommeren. Hvis det fremdeles står på stedet hvil da, må jeg melde meg på et skikkelig kurs. Hvordan er det med nettkurs, får man personlig oppfølging? Det virker jo tydeligvis for deg Sota76, det er jo supert! Det er som du sier; man må endre tankegangen. Det er hardt arbeid. Jeg burde være flinkere til å glede meg over små ting, som en god kopp kaffe eller te, premiere meg selv med de små øyeblikkene der lille smiler med hele seg og ser på meg, isteden for å sluke en diger sjokolade på en-to-tre. Jeg må minne meg selv på den følelsen jeg kan ha etter å ha slukt den sjokoladen, det er ikke noen god følelse...

 

God påske til dere alle fra "lille" meg

Så bra at du har gått ned 400 gram :) Jeg har en håpløs vekt, som viste 10 forskjellige vektresultat, så nå har jeg kjøpt ny vekt... Har derfor ikke peiling på om jeg har gått ned eller opp den siste uken.Går ut ifra forrige ukes vekt. Fortsatt 77,4 kg. Blir tøft nå i påsken, men jeg prøver å ta fornuftige valg, og noen få ufornuftige. Det er en helt klar forbedring ifra tidligere, fordi da takket jeg ja til alt. Fråtset. Sa ja takk til 1 vannbakels idag, mot 4-5 tidligere... Men da var det ikke noe mer godis idag :) Man får personlig oppfølging, med ukentlige rapporter.Det som er fint med kurs er at det er litt mer bindende. Det er nok der det ligger som du sier at man må kose seg med andre ting en mat og snop. Sånn som du sier, ett smil ifra lillegutt er verdt mye. Jeg er dessverre en slik som koser meg med mat og snop og belønner meg med det om kvelden, og med tv som underholdning... stillesitting og spising Men med kurs så er jeg på rett vei, 6 uken nå :D God påske til deg også B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Flott med vektnedgang, dere er jammen meg flinke! Jeg tør ikke veie meg før om en uke. Har spist godteri hver eneste dag i påsken. I dag er det andre boller og påskeegget er byttet ut med sunne valg. VANSKELIG, men jeg skal klare det.

 

Jeg tror jeg skal prøve litt mer på egenhånd, har fått tak i en GR-bok. Der står det mange tips og oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kink i ryggen, så nå sliter jeg... Kjempevondt, og jeg som må lette på junior 100 ganger i løpet av dagen, og gåturer går ikke... Håper det blir bedre fort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Sota76! Håper det går over snart. Kink er utrolig vondt - stakkars!

 

Jeg driver å detoxer etter påska (egentlig etter svangerskapet): null godteri. Det er kjempevanskelig, men jeg håper suget snart går over :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 godterier er ikke lett,jeg bare koser meg med det i helgene ( kosemerker ) , men i påsken ble det 3-4 dager med kaker og godterier mye mer enn jeg burde, så det ble som å begynne på nytt igjen med avvenning av sukker nå etter påske, men det går...Det beste er å fortsette uansett høytider...Men man må jo kose seg også B) Lykke til med godtestopp Pillow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Sota, håper ryggen din snart blir bedre! Ikke lett med baby som gjerne vil bæres nei... Jeg føler meg som gamlemor, plages fremdeles med hælen, håper det går over i løpet av et par måneder om jeg er heldig. Blir lite gåturer på meg foreløpig ja. I går kveld fant jeg en påskesjokolade i kjøleskapet som sto der så ensom og forlatt... Den ropte etter meg, og jeg hoppet rett i fella :( Vel, ny dag, blanke ark :) Det beste er å kunne kose seg med litt godt i helgene, det er målet mitt på sikt :rolleyes: Jeg hadde en plan om 0 godteri frem til neste helg, det gikk ikke. Men fortsetter å prøve. Du har visst vært flink med det noen dager Pillow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...