Gå til innhold

Sunn vektnedgang mens man ammer


Gjest Missoki
 Share

Anbefalte innlegg

God bedring Sota, håper ryggen din snart blir bedre! Ikke lett med baby som gjerne vil bæres nei... Jeg føler meg som gamlemor, plages fremdeles med hælen, håper det går over i løpet av et par måneder om jeg er heldig. Blir lite gåturer på meg foreløpig ja. I går kveld fant jeg en påskesjokolade i kjøleskapet som sto der så ensom og forlatt... Den ropte etter meg, og jeg hoppet rett i fella :(/> Vel, ny dag, blanke ark :)/> Det beste er å kunne kose seg med litt godt i helgene, det er målet mitt på sikt :rolleyes:/> Jeg hadde en plan om 0 godteri frem til neste helg, det gikk ikke. Men fortsetter å prøve. Du har visst vært flink med det noen dager Pillow :)/>

Takk :) Det er ikke lett å være flink, og det er lett å gå i fella ja :lol: Jeg måtte bare smake på softis igår, og tok pommes frites til biffen da vi var ute igår, men ny dag og nye muligheter idag :) Det er hva man gjør over lang tid som merkes, ikke en dag imellom med litt annen mat/godis :) Det må bare bli flere gode dager enn dårlige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Da er det ny uke og nye muligheter for sunne og kloke valg. Jeg har gått ned 1 kilo denne uka og er fornøyd med det, tilbake på 81. NÅ skal det gå riktig vei, har ikke lyst til å gå opp igjen. Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinkinger :)

Gratulerer med flott vektnedgang Pillow og Sota 76! Dette går jo bra, dere er gode forbilder :) Jeg ser deg også Sota76 på "slankekrigen" :)

 

Det har gått veldig opp og ned med meg i det siste. Har gått opp 700 gram siden forrige veiing, men føler at jeg er på vei inn i rett spor igjen. Tallet er 89,7 nå. Jeg må ta en dag om gangen, og tenker at å gå ned i vekt er det beste jeg kan gjøre for meg selv nå. Mandag, ny uke, og veldig motivert. Nå får det være nok tull på meg! Så jeg har det ikke så værst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinkinger :)/>

Gratulerer med flott vektnedgang Pillow og Sota 76! Dette går jo bra, dere er gode forbilder :)/> Jeg ser deg også Sota76 på "slankekrigen" :)/>

 

Det har gått veldig opp og ned med meg i det siste. Har gått opp 700 gram siden forrige veiing, men føler at jeg er på vei inn i rett spor igjen. Tallet er 89,7 nå. Jeg må ta en dag om gangen, og tenker at å gå ned i vekt er det beste jeg kan gjøre for meg selv nå. Mandag, ny uke, og veldig motivert. Nå får det være nok tull på meg! Så jeg har det ikke så værst :)/>

Takk, jeg ble veldig overrasket over å ha gått ned fordi jeg har ikke vært så veldig flink forrige uke, men tydeligvis flink nok :) Nå skal jeg trå skikkelig til siste uken på kurset, så må jeg klare det alene resten. Har ikke råd til nytt kurs, men jeg skal melde meg inn i roede-gull klubben, så jeg får brukt kostholdsscore fortsatt. Mandag er alltid ny mulighet, villedet :) Svigermor sier til meg, driver du med dette enda?? Hun tror jeg kun slanker meg, men jeg mener at jeg skal starte en ny og bedre livsstil samtidig som jeg går ned i vekt. Det er ikke over etter at man har gått ned i vekt, det er da det starter og fortsetter livet ut... Kose seg engang iblant, men ikke hver dag og ta flest sunne valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Sota76! Håper denne uka har vært topp for dere alle.

 

Jeg veide meg i dagtidlig for å se hvordan denne uka har gått (ikke noe godteri, brus eller vin på meg denne uka heller), men den viste 0,5 kilo opp. Jeg skjønner ingenting <_< Jeg som har vært så flink. Jeg har jo klart dette før, hvorfor går det ikke nå!?

 

Håper helgen blir god og sunn for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen ble alt annet enn sunn!!! Har kjempedårlig samvittighet og en dårlig avslutning på nettkurset. Jeg får sette igang igjen imorgen på egenhånd uten kurs så får jeg se hvor mye jeg får til da. Skal klare dette videre alene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Kjenner meg igjen, Sota76. Vekta har stått stille denne uka. Har såå lyst til å være på 70-tallet. Målet mitt er å være det før 1.mai så nå MÅ jeg skjerpe meg.

 

Hvordan er det med deg Villedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Jeg grudde meg til å fortelle dere hvordan det gikk med meg i uka som var, men så ser jeg at vi er jo i samme båt... Jeg var flink og spiste sunt i begynnelsen av uka, men så kom helga med alt for mye av det søte. Vekta står stille. Vanskelig, men får bare fortsette å prøve. Prøve å fokusere på all den sunne, gode maten vi kan spise :)

 

Mandag. Blanke ark :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Det går trått her. Jeg tenker å gi meg med å veie meg for en stund nå.. Til høsten blir det vel et ordentlig kurs på meg.... Hvorfor skal det være så vanskelig å endre til en sunnere livsstil....?...

 

Jeg skal ikke koble helt ut, jeg kommer til å følge med på det som skjer her, og stadig prøve å spise mat som er bra for kroppen :)

 

God helg, stå på, og lykke til fra "lille" meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)/>

Det går trått her. Jeg tenker å gi meg med å veie meg for en stund nå.. Til høsten blir det vel et ordentlig kurs på meg.... Hvorfor skal det være så vanskelig å endre til en sunnere livsstil....?...

 

Jeg skal ikke koble helt ut, jeg kommer til å følge med på det som skjer her, og stadig prøve å spise mat som er bra for kroppen :)/>

 

God helg, stå på, og lykke til fra "lille" meg :)/>

Så dumt at du vil gi deg nå, men jeg forstår fordi jeg sliter også til tider... Men jeg har bestemt meg for at det er nå jeg må ta det, for til høsten har jeg hundre unnskyldninger for å kose meg litt ekstra, så jeg må forsøke å legge grunnlaget nå på våren/sommeren.Har alltid en unnskyldning for å kose meg, jeg spiste fornuftig de 3 første dagene denne uken og var ikke så flink igår og idag og heller ikke imorgen ( bursdag), men så skal jeg være flink fra søndag og da må jeg slutte å tulle frem og tilbake :D Håper du lykkes når du kommer deg på kurs villedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, Villedet!! Så dumt at du slutter. Det er vanskelig å skifte livsstil og ta andre valg enn man er vant med. Vil du ikke bli med litt til?

 

Denne uka har gått greit for meg. Skal fortsette i denne retninga selvom det er helg. Spiste 2 rader sjokolade i stad, men det blir med det.

 

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg liker dere :)

 

Jeg har ikke tenkt å gi opp meg selv helt, men strever med følelsene mine, og denne uka har puttet inn alt for mye kalorier. Jeg er en trøstespiser. Og så er det besøk, og bursdager med kaker og diverse. Og lite søvn. Alltid en unnskyldning. Og jo mer jeg tenker på å ikke spise godteri, jo mer spiser jeg har jeg følelsen av... Vet ikke hvordan jeg skal få det til.

 

I dag skal jeg på bytur med ungene, vi skal på biblioteket, og sikkert på cafe også. Det blir hyggelig. Jeg skal prøve å tenke på det som er bra, og så kobler jeg ut alt det andre :)

 

God helg Pillow og Sota76, jeg heier på dere! :)

 

Ikke gi dere, stå på! Jeg gir meg heller ikke, men vekta har jeg gjemt unna for en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, Villedet. Gjør det som er best for deg :) Kjenner meg igjen i å trøste seg med mat, og når verden "går imot" en er det kanskje riktig for en periode og glemme alt med Grete Roede og fokusere på noe annet.

 

1 kilo ned på meg denne uka :) Håper på å være på 70-tallet snart.

 

Ønsker dere en god uke

 

Mange gode tanker til deg Villedet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 gram ned på meg denne uken også, så jeg er fornøyd. Særlig da jeg ikke var så flink i helgen som jeg burde vært. Idag spiste jeg salt og pepper potetgull til kvelds, men det får bli med ikveld. Ny dag imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittel :rolleyes:

Dere var veldig flinke forrige uke Pillow og Sota76 :) Ser at du fremdeles holder koken på "slankekrigen-tråden" Sota76, bra! Takk for gode tanker Pillow, jeg tenker på deg også :) Hvordan går det denne uken? Jeg har tatt frem sykkelen, deilig med vår og snart sommer. Det er stillstand på vekta, forsåvidt bra det ikke har gått opp da. Jeg har vurdert nettkurset til Grete Roede i det siste, for jeg eier ikke selvdisiplin, men akkurat nå lurer jeg på om jeg skal slenge meg med på "sommerslankekrigen". Ti uker. Blir dere med? Jeg må prøve igjen, kan ikke gi opp... Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Så fint at du ikke gir opp Villedet! 😊

Og med stillstand på vekta så sier jo det at man kanskje har kommet et stykke på vei i livstilsendring allikevel? Og så flinke dere andre er til å holde koken😊

Etter mye om og men så funket innloggingen min igjen, men det har vært mye som har skjedd de siste nesten 2 mnd!! 😲 Vi har funnet ut at vi skal flytte så her har det vært mas og oppussing og alt mulig, bortsett fra 100 % fokus på sunt kosthold... Men litt sitter jo i kroppen og hodet allikevel så ned en kg siden 20 mars. Håper på å få se 75,noe på vekten til juli men tar det litt som det kommer. Lykke til med 17 mai feiring alle ammende og småbarnsmødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sota76

Jeg er også med i slankekrigen, nå og frem til sommeren. Min vekt har stått stille nå, men så har jeg heller ikke vært flink så jeg er veldig fornøyd med å holde vekten. Da må jeg jo gjøre noe riktig. Jeg går ca 1 time hver dag med barnevogn.Men akkurat nå hjelper jeg til med oppussing hos mine foreldre og da blir det ikke tid til så mye tanke på hva jeg putter inn eller trim, men jeg skal prøve... :D Det er alltid en unnskyldning for å ikke være flink og det må jeg endre...God 17 mai feiring og fortsett og tenk livstilsendring og vektnedgang så vil vi lykkes tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :)

Det krever sitt med oppussing og flytting, samtidig som man skal ta vare på en liten krabat. Lykke til, det blir sikkert bra når dere er ferdige Missoki og Sota76!

 

Da har jeg hengt meg på "slankekrigen". Startvekt 90.0 kg, sukk... Fint å ha en begrenset periode på 10 uker å tenke på. Jeg har ikke vært "flink" med kostholdet i det siste, jeg har mye å jobbe med der, men jeg har kommer litt igang med trim. Sykler, og har planer om å komme igang med styrketrening. Jeg har mange veninner som jeg kan støtte meg på i forhold til trening, så det blir sikkert bare gøy. Det er verre med kostholdet. Jeg håper at trening kan gi meg bedre humør, og at det kan påvirke meg til å velge å spise mat som er bra for skrotten...

 

Bunaden må få henge ifred denne 17. mai, den skal ikke syes ut enda!

 

God langhelg, og god 17.mai til dere missoki, pillow og sota 76 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :)

Nå har jeg tenkt å gå mine museskritt, drømmer om å miste ca fem kilo på "sommerslankekrigen". Hvordan går det med Missoki og Pillow mon tro? Håper dere har det fint. Sota76 kjemper videre, heia, heia! :) Jeg har så smått begynt å jobbe igjen, to dager i uka. Grudde meg fælt til å forlate lillegutt, men ser at det går jo helt fint. Han og pappaen kokkelerer bra sammen. Det er en ganske seig og lang bakke på vei til jobb, så den peser jeg meg oppover to dager i uka nå. Det blir ca en time sykling per gang, og jeg kjenner at det er bra for meg, og ikke minst humøret mitt :D Jeg er egentlig veldig glad i å trene, men det har blitt dårlig med tid til det de siste årene. Nå er det på tide å friske opp treningsgleden igjen, har lyst til å melde meg inn på treninsenteret nok en gang. Med trening kommer bedre humør, og dermed enklere å velge sunn mat for meg. Ja, det vil jeg satse på :) akkurat nå koser jeg meg med YogiTea Sweet Chili, anbefales. Smaker lakris og litt sterkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pillow

Hei alle sammen

Jeg har hatt litt mye å gjøre i det siste og ikke fått brukt denne siden så mye. Vekta står bom stille :( Selvom jeg har vært flink til å trene. Jeg blir så frustrert, jeg vil så gjerne gå ned 5 kilo, men det ser ikke ut til at jeg skal klare det :(

 

Håper det går bedre med dere andre! Hva er slankekrigen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pillow, "slankekrigen" er en tråd under "Motiver meg" her på forumet.

 

Akkurat nå har jeg vært i fryseren og funnet meg en kakebit, og lurer på om jeg har tenkt å dumme meg ut nok en gang... Det blir flaut å være den som ikke får til å kvitte seg med noen kilo i løpet av ti uker... men det er jo fredags kveld... Jeg håper jeg klarer å henge med, kanskje det hjelper? Heng deg på du også da, det skal gå an å kvitte seg med fem kilo! Jo, det skal gå an!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det hjelper å skrive på forumet, derfor fortsetter jeg. Kostholdet mitt har ikke vært "bra nok" denne uka heller, men jeg må fortsette å prøve. Føler meg lettere til sinns, tror det er fordi jeg har trent litt mer enn vanlig. Fikk en uke gratis trening på treningssenteret, som varer til og med søndag. Det gleder jeg meg stort over, jeg hadde glemt at jeg trives der. Nå er det på tide å sette av litt treningstid til meg selv. Til høsten kommer jeg til å melde meg inn, det blir bra :) Men nå er det sommer, ihvertfall akkurat i dag i Trondheim B) , så da er det fint å være ute. Jeg må sørge for å gjøre noen treningsavtaler med veninnene mine, det hjelper, og er hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei! :D/>

 

Jeg lurer på om jeg kan hive meg på? Har ei herlig lita ^_^/> på 2,5mnd, fullammer og la på meg 20kg under svangerskapet 🙊 jeg veier 68,5 og skal ned til 52kg. Begynte å registrere meg på siden i går, og tenker å ha veiedag på fredager. Målet er ned 500g i uken.

 

Hvordan kan jeg legge til en sånn vektframgang som dere har nederst? :rolleyes:/>

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...