Gå til innhold

drømmen som gikk i oppfyllels


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Da har jeg bestemt meg for å tørre å bevege meg inn på dette forumet. Jeg kommer fra 20-30-forumet, men siden jeg nå har igjen 17,5 til Nådd hovedmål, vil jeg hit.

 

Livsstilsendring. Det er stikkordet. Like enkelt, som det er vanskelig.

Jeg har vært overvektig i mange år. Og drømmen om en slankere kropp og en sunnere hverdag har eksistert i like mange år. Før jul klarte jeg det. Jeg klarte å finne rytmen, som ga meg en jevn nedgang. Nesten 6 kilo frå september til jul. Ikke svimlende mye, men en god start.

På det tyngste veide jeg 97,2 kg. Noen av de kiloene forsvant fra høsten-13 til sommeren-14. Og i sommer veide jeg litt over 94 kilo. Da julen ringdes inn var jeg 88,2.

I julen fikk jeg som forventet en oppgang på ca 2 kilo. Januar ble ikke den måneden det skulle bli. Jeg har slitt med å finne tilbake til motivasjonen. Men jeg har gradvis trappet ned julekosen, og tatt av 0,6 kilo på disse tre ukene.

 

Nå har jeg bestemt meg for å ta skikkelig grep igjen. Og jeg vet at jeg kan, jeg har jo klart det før.

Utfordringen min er å holde ut over tid. Jeg må jobbe like mye mentalt, som fysisk. Noe som kanskje er gjengs for oss alle??

 

Litt mer om meg:

Lykkelig gift tobarnsmor, med hus, hjem og hage. En jobb jeg trives godt i, og en hverdag som er fylt av familielivets innhold. Skole på barna, jobb, møter, div fritidsaktiviteter osv. Et liv jeg trives veldig godt i💖 Men tiden er knapp og skal fordeles på mye. Men nå har jeg bestemt meg for å bruke mer av den tiden på meg selv. Og det vil jo gagne familien også, ikke sant?

Mine vitale mål er 1,7 på strømpelessen. Disse stakkars centimeterne drasser på 89,5 kilo, og det er jo i meste laget. Derfor er jeg her😊

Drømmen og målet er å komme under 72 kilo.

Men først konsentrerer jeg meg om første delmål som er å komme under 88 kilo.

Metoden jeg vil bruke er sunn hverdagsmat, mere trim og godteri kun lørdager.

Enkelt, hva??

 

Hvorfor vil jeg dette?

Det er vel ikke å stikke under en stol at det i stor grad handler om utseende. Så ærlig skal man vel være? En slankere kropp som vil kle både julekjolen og sommerkjolen bedre. En slankere kropp jeg vil like å se i speilet. En slankere kropp som jeg kan finne de klærne jeg vil til.

Men det handler også om helse.

Man leser om livsstilssykdommer grunnet overvekt. Noe jeg har særs lite lyst på, selvfølgelig. Det handler også om det mentale. Man blir ikke, iallefall ikke jeg, veldig lykkelig over å være mistilfreds over egen vekt. Man blir litt lei seg innimellom, man ser kanskje litt ned på seg selv. Selvbilde er liksom ikke på topp, og mestringsfølelsen hører fortiden til. Energi er noe andre har, jeg selv går på sparebluss innimellom. Det er en livsstil man ikke liker å være i.

Mestringsfølelsen kom tilbake i høst, det samme gjorde selvbilde. Jeg var tilfreds, glad og hadde mye mer energi enn før. Det var en digg følelse. Nå har ikke dette blitt borte ila en litt kjip januar, men det vil det bli om jeg ikke tar tak igjen.

Så nå er fortsettelsen igangâ—ï¸

Jeg vil rett og slett bli en bedre utgave av meg selv. Både for min egen helse, og ikke minst for å gi enda mer til dem jeg er glad i; mann og barn.

Også vil jeg rett og slett se bedre ut i bikini til sommeren, enn jeg har gjort de siste 10 årene!

 

Jepp, det var meg☺ï¸

 

Kanskje du vil være med meg?

 

Jeg vet jeg kommer til å klare dette, fordi jeg vil. Og jeg klarer dt jeg har bestemt meg for. Nettopp fordi jeg er sjefen i mitt liv. Jeg er min egen lykkesmed. Det er mine valg, og må skal jeg ta de riktige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vore :) Er heilt sikker på at du også klarer dei siste kiloa også :)

 

Eg er 44 år, 174,5 cm høg og veg pr dato 100,7 kg. Har vore overvektig dei siste 18 åra (kanskje litt før også), og har i løpet av desse åra klart å gå mykje ned i vekt 2 gongar... Men... sakte men sikkert har eg mista fokuset og vekta har gått opp igjen :(

 

Starta på nytt igjen 1. januar med den nedslåande vekta 101,9 kg. Målet er egentlig å gå ned ca 15 kilo innen slutten av april, men trur nok at det kan bli ei skikkelig utfordring. Ingen undergang viss det ikkje går, men har veldig lyst til å kome inn i bunaden til yngstejenta sin konfirmasjon :)

 

Håper vi sammen kan motivere kvarandre til å miste kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nueva Vida: Jeg blir med.

 

Har også dumpet et forum, jippi!

 

Gikk ned 17 kg i 2014, første halve året.

Sleit meg gjennom høst og jul, endte på 13.7 pr dato.

 

Veier i dag 93,7 kg og har som mål 80 kg (sommer 2015, 175 høy og 43 år.

 

Trener styrke og går og småløper litt utenom.

Ligger på ca 1800 kcl daglig, og trener 2 til 3 ganger i uka.

 

Spiser masse, veldig magert og skeier ut med vin hver helg.

 

Ønsker dere lykke til fremover. Det er bare å stå på! DETTER VIRKER.

 

L1

Første delmål: 89!!!

post-38219-0-79028000-1422340448_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, hilo70 og L1☺ï¸

 

Så fint at dere vil være med. Det er gøy å være flere. Gratulerer med fin vektnedgang begge toðŸ‘

 

Vi er alle i midt-i-fasen (ca). Og det gjelder å fortsette, finne tilbake til fokuset. Hvis ikke kommer kiloene dessverre gradvis tilbake.

 

L1: deilig å hoppe ned til et lettere forum. Gratulerer med det🎉 som du sier, dette virker! Det er bare å gjøre det!! Det er treningsmålet mitt også, 2-3 ganger i uka. Klarer jeg det skal jeg være veldig tilfreds.

 

HiLo70: greitt med målsetting! Du vet, man klarer hvis man vil!! Det er i hodet det sitter, og det gjelder å holde ut over tid.

Jeg selv er veldig god til å miste tråden, og når jeg først gjør det, tar det tid før jeg kommer på igjen.

 

Man kan spise mye mat, dersom man velger mager mat. Det gjelder å velge riktig, også kan man unne seg litt ekstra i helgen.

Jeg har også stor gevinst av å spise et proteinrikt mellommåltid. I går spiste jeg cottage cheese med litt valnøtt og rosin, og et dryss med kanel. Et godt måltid, som gir kroppen mye gode proteiner👌

 

Når veier dere dere?

Jeg veier meg hver mandag.

 

Jeg har satt meg som mål å komme under 88 kg til vinterferien. Det er ikke mange grammene pr uke, men grunnen til at jeg har satt så lite et mål er at jeg vet at de første to ukene byr på litt utfordringer. Derfor gjør jeg det beste jeg kan, og det må nesten være godt nok😊

 

Sammen skal vi klare dette, og rase ned i vektðŸƒðŸ’¨

 

Vi skal nå målene våre, og ikke gi oss.

Vi skal holde fokus, og finne motivasjon i hver dag.

Vi skal huske hvorfor vi vil dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God onsdag😊

 

Syke barn, madikken på film og sofakos! Jaja, mammaen hadde egentlig mest lyst på skitur med de håpefulle på fridagen, men sånn ble det ikke. Og da er det helt greitt å ta det med ro, når det behovet meldte seg som størst. Godt det er kortvarig!

 

Vi måtte aktivisere oss litt. Og med bakeglad mamma, og minst like bakeglade barn, er det ikke vanskelig gjette seg til hva som ble dagens felles aktivitet?! Baking!! Og mammaen drømte nok veldig om boller, eller wienerbrød? Muffins eller sjokoladekake? Eller kanskje en saftig gulerotkake? Det hadde vært digg! Det ble ikke noe av det, vet dere! Det ble grove brytebrødðŸ‘ðŸ‘. Og med litt norvegia, og mye paprika og cherrytomater ble dette sammen med te og levende lys på bordet, dagens høydepunkt!!

 

Meget tilfreds med dagens valg👌

 

Ellers går det litt trått fremdeles, men jobber og JOBBER mentalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3hjerter

Hei

Jeg startet på kurs for en uke siden og da veide jeg 76,9. Ny veiing i dag

Med mine 158 cm er det i overkant. Jeg har som første delmål og veie 69,9. Jeg skal ned til 65 og helst noen kg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag😊

 

Syke barn, madikken på film og sofakos! Jaja, mammaen hadde egentlig mest lyst på skitur med de håpefulle på fridagen, men sånn ble det ikke. Og da er det helt greitt å ta det med ro, når det behovet meldte seg som størst. Godt det er kortvarig!

 

Vi måtte aktivisere oss litt. Og med bakeglad mamma, og minst like bakeglade barn, er det ikke vanskelig gjette seg til hva som ble dagens felles aktivitet?! Baking!! Og mammaen drømte nok veldig om boller, eller wienerbrød? Muffins eller sjokoladekake? Eller kanskje en saftig gulerotkake? Det hadde vært digg! Det ble ikke noe av det, vet dere! Det ble grove brytebrødðŸ‘ðŸ‘. Og med litt norvegia, og mye paprika og cherrytomater ble dette sammen med te og levende lys på bordet, dagens høydepunkt!!

 

Meget tilfreds med dagens valg👌

 

Ellers går det litt trått fremdeles, men jobber og JOBBER mentalt!!

Fornuftig valg av bakst og samtidig kos med barna :) Flink er du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått greit så langt i veka. En liten utskeielse i går då eg kjøpte en sjokolade, men det er første gongen eg har kjøpt sjokolade midt i veka i 2015 :)

 

I dag skal eg på hotellet og ete middag. I morgon er det bursdagsfeiring med kake i barnehagen og i tillegg klubb hos ei venninne.... På klubben blir det både middag, dessert og vin :P Tenker at eg får knipe litt inn på dei andre måltida og berre forsyne meg med ein normal porsjon til middagane, så går det nok bra :)

 

Ikkje så veldig ofte eg er ute på ting, så når eg først har noko på planen så skal eg kose meg. Har ikkje dei veldig store ambisjonane om nedgang denne veka, men eit mål om at når søndagen kjem så er det tilbake til dei gode vanane eg har begynt å etablere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Velkommen, trehjerter! Hvordan hikk veiingen i dag? Heldig som kan gå kurs. Her jeg bor er det ikke å oppdrive på mils omkrets. Så det er liksom utelukka. Må klare det selv! Men har gått kurs for mange år siden, så jeg har boka. Også hikk jeg nettkurs for ikke fult så mange år siden. Så filosofien sitter, men praksisen er litt hardere når men ikke har noen å stå til rette for! Lykke til på kurs😊 håper vi hører masse fra deg fremover!!

 

Hilo70: jeg syns du skal unne deg en kosekveld jeg, gjøre det beste ut av det. Det er livsstilsendring, og da er det lov å unne seg litt innimellomðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig, nueva vida, det er lov å kose seg underveis :) Kunsten er å kome inn i gode vanar, men også lære å kose seg med måte. Livsstilsendring er å finne vanar vi kan leve med resten av livet :) Kos er greit så lenge vi kjem inn på rett sti etter kosen :)

 

Syns eg har klart meg ganske greit gjennom desse 2 dagane. Torsdag klarte eg å halde meg til planen og fekk heldigvis torsk til middag på hotellet, og desserten var et glas med pannacotta med jordbærsaus. Hoppa over kveldsmaten og det straffa seg kanskje litt. For neste morgon var eg kjempesvolten...

 

Fredag vart det 2 skiver til frokost fordi eg var så svolten. Dei 2 kakestykka eg hadde gitt meg sjølv lov til å ete, vart til 3 i pausen og 2 under bursdagsfeiringa. Men klarte då berre 1 skive til lunsj. Åt en liten porsjon middag når eg kom heim. På klubben fekk vi sushi og det har eg aldri smakt før :P/> Det smakte greit, eg klarte å ete det, men ikkje noko eg kjem til å ete heime sjølv. Derfor klarte eg også å begrense inntaket :)/> Til dessert vart det 2 små stykke ostekake og utover kvelden litt potetgull og nokre få bitar mørk sjokolade. Og selvfølgelig masse god vin :D/>

 

Visste at fredagen ville bli en dag med stor utskeielse. Er egentlig fornøgd med dagen sjølv om det vart mange kaloriar. I forhold til vanleg så begrensa eg meg veldig på klubb i alle fall :)/>

 

I dag blir det i alle fall ut på en lang tur :)/> I morgon er det futsal innendørsfotball for dattra, så då blir det innedag. Forhåpentligvis rekk eg ein tur ut når vi kjem heim :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!!

 

Beklager lang uteblivelse, men nå er jeg her. Har vært to uker borte fra hjemme, og mye som har skjedd. Men nå er jeg tilbake, og veldig fit for fight.

Januar ble ikke den helt store måneden, men vekta i dag viste enda 400 gram ned, så jeg har tatt at 1 kg i januar. Ikke mye, men etter innsatsen å bedømme er det et framifrå resultat😂 og uansett; det er ikke opp!!

 

Vekta i dag viste 89,1 og det er to uker til første delmål skal være nådd. Det delmålet er under 88. Det skal jeg nå!! Det klarer jeg, hvis jeg vil.... og vil gjør jeg! Det er det det handler om. Og ville det nok!!!

Ville det nok til å kutte ned på godis, man kan strengt talt ikke unne seg noe annet enn lørdagskveldene. Og man må klare å "pine" seg ut på en treningsøkt! Det er det som gir resultater. Mindre mat, mer trim! Man må bruke mer enn man putter inn, regnestykket er like enkelt som 2+2!

 

For et par uker siden så jeg et program på tv3; " Bertrands metode". Har sett bare det programmet, fordi jeg har vært borte, men tror det ligger på nettbrua, så jeg skal finne det nyeste også. Iallefall, kort fortalt så handlet dette programmet om en dame som ville slanke seg. Og slet vel med ting som vi sliter med; tid, trøsting, utsettelse, dårlig selvbilde.... Hans hjelp til å snu tankemønster var utrolig fascinerende. Jeg har kjøpt meg boka hans, og gleder meg til å fordype meg litt i tankespinnets underfundige verden. For det er jo i hodet det sitter, det er vi jo skjønt enige om!

 

Jaja..nok prat...

Januar ble en måned med for mye godis, og den imponerende summen av treningsøkter ble NULL!!! Jeppjapp... Jeg regner ikke familieturer på ski som treningstur, men hverdagstrim. Og det har det blitt noen av. Kanskje derfor vektpila har stupt en bitteliten smule nedover.

 

Februar skal bli min måned, og mars, og april, og mai...JA 2015 skal bli MITT år. Det året der jeg klarte å få styring over kcalregnskapet, og endelig miste overflødige kilo!

Og jeg er så glad dere er med!

 

Koala; deg kjenner jeg fra tidligere forumtråder. Hvordan går det? Hvordan ligger du i løype? 0-10 kg-forumet må vente noen kilo, ja. Men kanskje vi sammen kan surfe dit inn? Ta innspurten der😊ðŸ‘

 

Hilo70: Hur det går? Er du her? Håper du bare er midlertidig ute som jeg var. Vi trenger hverandre her inne😊 Syns du var flink til å tenke gjennom inntaket, og samtidig flink til å unne deg. Det er disse spesielle situasjonene som det er lov med det lille ekstra! Vekta?

 

3hjerter: det går jo riktig vei, så flott!!! Få høre litt mer om hvordan det går?

 

(Jeg sliter med nettet, så får opp kun de siste innleggene, og siden jeg ikke har vært her på to uker så har jeg ikke helt oversikt....)

 

Ønsker dere alle en flott uke, så tastes vi😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg farer litt rundt på forumet og vil gjerne slenge meg med her.. Jeg har vært med her inne lenge og det siste året har jeg totalt gått ned 10 kg. Ble stående på 92-93 kg i høst og der harjeg vippet og vippet. Men nå har jeg tatt meg sammen og noterer maten igjen og endelig på fredag viste vekten 89.9 kg

Tror jeg hadde et vektplatå der for det krabbet nedover med 100 gr pr uke.

 

Det største problemet mitt er nokk kcal i ukedagene men litt mye i helgen som gjerne kommer av litt øl eller vin .da mister jeg også litt kontroll og potetgull blir bare stappet inn.

Så nå skrives det og prøver å holde kontroll.

 

Ellers har jeg oppdaget en yogite som er veldig god. Sweet chilli.. veldig søt så den trengs ingen ekstra søtningsstoff. Og det er sånn at søtsmaken kommer sigende men sitter i lenge.

Veldig fin for dere som har lyst på noe søtt.

Jeg er ikke særlig på søtt så den er i grensen til meg men siden smaken sitter i så lenge føles jeg mett og ikkelyst å snavle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3hjerter

Nå har jeg gått på kurs i nesten 3 uker og det går stort sett bra. Gikk på en liten smell i helga da det ble dessert på restaurant. Tenker at det er greit innimellom. Man må ikke glemme å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått på kurs i nesten 3 uker og det går stort sett bra. Gikk på en liten smell i helga da det ble dessert på restaurant. Tenker at det er greit innimellom. Man må ikke glemme å leve.

 

Det hørtes helt ok ut. Man må huske at dette er ingen slankekur som du er ferdig med om xx antall kg MEN en omlegging av vaner som man skal kunne følge senere i livet..og da må det være rom til en dessert i ny og ne.

 

Poenget er at selv om man en gang i blant skeier ut så er ingenting ødelagt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å sjå at her er aktivitet på tråden og nedgang i vekt :)/>/> Kjempebra jobba :)/>/>

 

Eg er her nueva vida :)/>/> Har berre hatt det litt travelt og rett og slett ikkje hatt tid til å skrive.

 

Syns eg har halde hovudet over vatnet dei siste vekene også :)/>/> Er fornøgd med at eg fortsatt ikkje kjøper godteri midt i vekene. Forrige veke hadde eg ein dag då eg gjekk inn på butikken med tanken om at "Det går an å unne seg ein sjokolade i dag sjølv om det er midt i veka". Men samvittigheita og viljen seira: Eg gjekk stolt ut av butikken UTEN sjokolade. I dag hadde eg lyst på sjokolade, men kjøpte en pose "snack a'jack" i staden :)/>/>

 

Elles: litt for lite trim og litt for mykje utsskeielsar i helgane, men er på veg :)/>/>

 

Vekt:

mandag 2. februar 100,8 kg, dvs 100 gram opp

mandag 9. februar 99,6 kg, dvs 1,2 kg ned :)/>/> :)/>/>

 

Totalt 2,3 kg ned og 6 cm smalare rundt midja :)/>/>

 

FØRNØGD :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Usjameg.... Satte meg ned for å skrive et innlegg, skrev langt...også: STRØMTOM!!! Nå er selvfølgelig alt jeg skrev borte, og jeg står på tur til jobb.

 

Kommer innom senere i dag!

 

Ønsker dere alle en riktig fin dag🙌🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!!

Nå er både nettet og tiden bedre!

Syns skikkelig synd på meg selv, og uka kjennes ut som en helvetesuke������������������������

Klarer liksom ikke å motivere til skikkelig innsats. Hvorfor er det sånn???

 

Syter inni hodet mitt. Føler meg sliten og deppa. Har bare lyst til å spise sjokkis og kjeks.

Jobber og jobber!! Finner ikke energi til å ut på en treningstur heller������

 

Jauda... Fortsetter det sånn, så bygger jeg ned alt. Både kroppen og mestringsfølelsen.

 

Når det er sagt: så vet jeg fra tidleigere at disse drittdagene må man bare ta, også plutselig er de borte. Og da de forsvant kom både motivasjonen, energien, lysten og mestringen tilbake. Jeg venter....

 

I mellomtiden gjør jeg mitt beste.

Også skal jeg svare dere herlige folk som deltar her inne:

 

Velkommen til det, bth! Gratulerer med en fin nedgang så lang, og lykke til videre. Sammen skal vi jommenmeg klare detteher!! Kjedelig med platå, men jeg håper for deg at det har løsnet nå!

 

Så bram hilo70������������ Flott jobba å stå imot sjokkis������

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på alle sammen.

Det går mot vår og lysere dager.

Da er der lettere å ta seg en tur ut eller trene litt ekstra.

 

Jeg registrerer alt om dagene og jobber sikkerlig med dagsmenyene.

Handler inn og planlegger, men er jeg ikke ute å trimmer ved siden av, går det IKKE nedover.

 

Drikker mengder med vann, men ELSKER Cola Zero!

 

Har hatt tre søndager på ski. Det er fantastisk GRATIS trening.

Til helgen skal slalåmskiene på for første gang på 12 år,det kan jo bli spennende!

 

Det har vært trått lenge! KOMMER ALDRI UNDER 90....Veide 90.9 i høst. Det har ikke gått min vei siden, men nå er jeg i gang igjen!

 

STÅ PÅ!

L1

post-38219-0-98883900-1423663033_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) det samme med meg L1 kroppen ville ikke under 90 kg men så plutselig var jeg der og en tyvveiing i morgest viste en nedgang på 0.5 kg som er mere en flere uker tilsammen. Håper bare det ikke jomper opp til fredagen. Men håper det at jeg nå har passert et vektplatå og at det vil løsne litt mere.

Fortsett å stå på.

Nueva vida . Takk for velkomst. Det er ikke lett når det butter slik i mot og man mister gnisten. Det jeg synes hjelper på er å bare spise fast tiltenkte måltider ..til meg er det feks.

1 brødskive med philadelphia til frokost, et eple, 2 brødskiver med leverpostei og agurk, middag 1 -1.5 tallerken, en yoghurt og te til kvelds og evnt en frukt

Da får du et gjevn matinntak og når du tenker vane med måltidene går det mye greiere samt at søtbehovet blir dempet. (Eller det vil si..det virker til meg )og så synes jeg litt kjedelig mat skaper mindre lyst etter mere

 

Lykke til og håper det går raskt over og at motivasjonen kommer tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...