Gå til innhold

drømmen som gikk i oppfyllels


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pastill

Hvordan er lørdagskveldene for dere? Her ble det en eller to pizzaboller for mye, et "påskeegg", en skål popcorn og et glass brus. Har heldigvis vært flink før i dag så det er nok ikke så ille som jeg tror men for mye likevel...

At det skal være så himla vanskelig, fatter det bare ikke... Hadde en god stim rett før jul, gikk 3 uker uten brus og sjokolade, kunne sikkert gått lengre men så kom jula og etter det ble det vanskelig. Nei får prøve strategien jeg prøvde den ene høsten, da gikk jeg 4 uker uten sjokkis, litt brus måtte jeg ha men vekten gikk hvertfall ned. Instillingen var enkelt og greit at snop er lov hver dag, 24/7, så det virket som hakka møkk.

 

Spent på onsdag og veiedag, har ikke veid meg skikkelig på en stund, så nå skal det bli godt å prøve seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser alltid mat kl 20 00 på fredag og lørdag.. dette gjør at jeg ikke har så lyst på noe godt etterpå. Eller dvs jeg klarer (IKKE ALLTID) å la være å ta den første biten. Vi har aldri noe søtt framme men potergull. Vi bruker også en liten skål så , kanskje 1/4 del av en pose OG fyller aldri opp den.

Problemet er vin og øl eller mest vin. Kan drikke bare en halvliter øl men det blir fort 3-4 glass vin.

Passerpå litt hva jeg spiser på dagen slik at jeg har litt å gå på og så får det være at noen helger passerer jeg 2000 kcal.

 

Må innrømme at i går ble det mere. Først så varmet jeg rester av kyllinggryte til lunsj og så ryddet jeg i gotteskapet etter jul...kastet nesten en pose med rester unttatt julemarsipanen og da vi fikk besøk forsvant det fort 3 slike biter...noe som er over 300 kcal

Men min første sjokolade sprekk i år.

Normalt spiser jeg kun en rute tynn mørk sjokolademed chilli eller havsalt

Så med litt potetgull i tilegg ble det 500 kcal for mye

 

Jeg synes det hjelper når jeg har planlagt hva jeg kan spise på forhånd..ha hodet med seg på planene.

Bare det ikkeer snakk om potetgull..det er enten eller..også om potetgullet ikke er godt..ingen begrensning..derfor bare tilmålt dose settesfram

 

Jeg har heller ikke noe begrensning på hva som erlov eller ikke men det går på mengde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Vi spiser alltid mat kl 20 00 på fredag og lørdag.. dette gjør at jeg ikke har så lyst på noe godt etterpå. Eller dvs jeg klarer (IKKE ALLTID) å la være å ta den første biten. Vi har aldri noe søtt framme men potergull. Vi bruker også en liten skål så , kanskje 1/4 del av en pose OG fyller aldri opp den.

Problemet er vin og øl eller mest vin. Kan drikke bare en halvliter øl men det blir fort 3-4 glass vin.

Passerpå litt hva jeg spiser på dagen slik at jeg har litt å gå på og så får det være at noen helger passerer jeg 2000 kcal.

 

Må innrømme at i går ble det mere. Først så varmet jeg rester av kyllinggryte til lunsj og så ryddet jeg i gotteskapet etter jul...kastet nesten en pose med rester unttatt julemarsipanen og da vi fikk besøk forsvant det fort 3 slike biter...noe som er over 300 kcal

Men min første sjokolade sprekk i år.

Normalt spiser jeg kun en rute tynn mørk sjokolademed chilli eller havsalt

Så med litt potetgull i tilegg ble det 500 kcal for mye

 

Jeg synes det hjelper når jeg har planlagt hva jeg kan spise på forhånd..ha hodet med seg på planene.

Bare det ikkeer snakk om potetgull..det er enten eller..også om potetgullet ikke er godt..ingen begrensning..derfor bare tilmålt dose settesfram

 

Jeg har heller ikke noe begrensning på hva som erlov eller ikke men det går på mengde

 

Lurt å spise så sent ja, men det går ikke her i huset pga ungene. Lørdagskvelden er familiekos, vi spiser i 18-18:30 tiden, minsten legger seg kl 19. Men jeg spiser meg ofte for mett på maten og da orker jeg ikke så mye godteri, liker å tro at jeg sparer litt kcal der, vi drikker også stort sett vann til maten. Så tar vi litt brus etterpå når vi ikke er tørste eller sultne, det har vi merket godt på brusforbruket. Begrensning er vanskelig når jeg først har startet, derfor er det bedre å ikke begynne i det hele tatt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!!

 

Oppgang på 400 gram denne uka. Jaja... Tiskriver det pms-kontoen jeg😆

Nå er motivasjonen på topp, selv om forrige uka ble litt haltende, igjen. Derfor fant jeg ut at jeg skulle koste på meg et gullmedlemskap. Det var nok lurt. For like fort som kronen forsvant ut av konto, kom motivasjonen. Rart med det.. En liten boost. Derfor endte helga med to treningsøkterðŸ‘💪 en økt på ski lørdag, og en økt på beina i går.

Nå er det å ta tak i kostholdet, og jeg er superklar!

Alt skal veies og registreres!

Litt imot mine prinsipper, men nå ser jeg at jeg bare må gjøre det på den måten for å nå målene mine. Jeg gjør det i smug for barna, vil ikke at de skal merke det. Syns ikke veiing av mat er naturlig, men akkurat nå er det en nødvendighet.

 

Bra nedgang, bht. Så flink du er! Trener og greierðŸ‘ðŸ‘

Husk at vi får lov å kose oss litt. Det er nok ikke dumt å kompensere litt. Tenke på hva man spiser ila dagen, slik at man kan unne seg litt ekstra godt på kvelden. En ekstra treningstur kan jo også være greitt.

 

Lørdagskvelden, ja... Her er ikke kvelden, men kveldENE problemet. Det blir fort tredagers helg med kos hver kveld, og det blir for mye.

Lørdagskveldene er det ekstra god kosemat, så er det godis etterpå. Slik er det for hele fam'en. Men vi to voksne utvider kvedlskosen, og tar med fredag og søndag, det får ikke barna lov til. Så heretter blir målet å komme inn i barnas helgerytme!!

Vin og øl blir det aldri, og sukkerbrus drikkes heller ikke. Barna får litt lørdag. Vi voksne drikker pepsi max (kanskje litt mye....)

 

Vi tastes😊☺ï¸ðŸ˜Š

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Veiing og registrering....

Syns nok i bunn og grunn det er litt stress, tar nok litt mye tid, som kunne vært brukt til andre ting😒😮

 

Noen som kjenner til kostholdsscore??? Er det 10 om dagen, eller 10 i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing og registrering....

Syns nok i bunn og grunn det er litt stress, tar nok litt mye tid, som kunne vært brukt til andre ting😒😮

 

Noen som kjenner til kostholdsscore??? Er det 10 om dagen, eller 10 i uka...

 

desverre men tror det er pr dag. er det ikke når du legger inn rett mengde av alt pr dag du får det opp. håper du får hjelp og lykke til med Gullmesterskapet. :)

 

Nå har jeg ingen barn hjemme lengre så trenger ikke ta hensyn til de men tidligere veide jeg opp mens jeg lagde maten , Nå spiser jeg ca like porsoner av ting og bruker det som mal og da kan det jo svinge litt begge veier ser jeg. kontrollveier spesielle ting ...

det å starte og gjenomføre en livsstilsendring som dette er en jobb så man må se på veiieng og registrering som en del av denne jobben.

jeg ser at om jeg ikke registrerer stopper vekten min helt opp noe som skyldes alt for lite mat i ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi feire 22 årsdagen til datteren. Så i dag har jeg bakt en regnbuekake med smørkrem og en vanlig bløtkake med frucktcoctail som er mannen sin yndlingskake men ikke min :-)

Har bedd alle på skrei, lever og rogn først .

Artig å se hvordan det går med kaloriene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle her inne! Kunne tenkt meg å bli med på denne siden her.Har en del å ta av,og det er vanskelig.Har jojo slanket i all min tid,men i de siste årene,ca 6, har jeg stått på stedet hvil,med 2 kg opp og ned.Nu må jeg gjøre noe for å ta av litt altså.

Har prøvd nesten allt av slankemetoder,men det er det å holde seg der nede når jeg er ferdig som er vanskelig.Går fort tilbake til gamle vaner,ikke bra.

Nu har jeg lyst å komme meg ned å bli der,men da må jeg begynne nu,og jeg vil helst gå sommeren lettere imøte.

Jeg er ingen ungdom lenger,men ung til sins.Rundet de 60,så helsa hadde likt å ta av noen kilo.Kanskje en 10 kilo hadde vært fint?

Så i morgen skal jeg begynne å skrive inn hva jeg spiser tenkte jeg,selv om det er litt slitsomt.

Ha en fin kveld,så henger jeg meg på her.

Er gift har 3 voksne barn som ikke bor hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen pus52.

Jeg er også gift, har 3 jenter som har flyttet ut og 2 nydelige barnebarn på 2 og 4 ...jenter det også :P/> ellers er jeg 47år. Jeg gikk ned noe på starten av fjoråret og så fulgte jeg det ikke opp. Men pluss er at jeg gikk heller ikke opp i vekt . Har slitte lenge for å komme under 90 kg...men nå virker det som det har løsnet litt.

Prøver å få i meg nok mat og ligger på 1600 kcal. Synes det er vanskelig i hverdagen men med litt vin eller øl i helgen er det et annet bilde.

Lykke til

 

Her har vi kost oss med skrei, lever og rogn ikke akurat slankekost men så er det bare en eller to gaanger i året så da bare nyter jeg det.

Etterpå ble det en bitteliten kakebit og en blåbærmuffins som barnebarnet hadde laget helt alene ...stappmett så nå blir det en fenikkelte og håper det gjør godt til magen.

Mye midag og lite kake er helt grei fordeling

 

Ene dattera jobbe på sykehjem og der blir de glade når de får kake så restene ble sendt med henne. Perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og da ble vekten 88.4 ...ned 100 gram

Er med på slankekrigen og der veier jeg med onsdagog da var vekten 88.1 så et lite hopp opp. Nå hadde vi skreimiddag på onsdagen og den ble litt salt (vi liker nysalta torsk bedre enn fersk ...men ble i salteste laget) og lever og rogn er kanskje kraftige saker og kake ble det en kaloririk dag. Men håper det meste er rester av vann pga saltet og at onsdages vekt var korekt. (Vekt torsdagsmorgen var 90.1 kg )Det vil no vise seg til neste uke ;)

 

Pga bursdagsfeiring utgikk den faste treningsdagen på onsdag men nå er det meldt knallvær i helgen så satser på lange turer ut . Skal på hytta og der er det flott turtereng.

 

Ønsker alle en flott helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Bht.

Nu har jeg vært litt sløv fordi jeg har hatt det travelt med så mye annet enn å få skrevet inn hva jeg har spist.Da mister jeg fort oversikten.Nu er det snart ny uke,og jeg får sette meg ned å planlegge hva jeg skal få til den uka.MÅ beg.å skrive hva jeg spiser,så jeg må ta meg i nakken å gjøre alvor av dette.

I kveld var vi hos mamma å fikk servert kabare med dressing og loff,pluss kaker.Jeg spiste bare en halv skive loff,og delte kakestykket i to,og spiste den ene halvdelen. Har bare spist frokost i dag utenom,så håper jeg at kvelden ellers ikke blir helt gal.Det er Grand Prix i kveld og litt kos blir det vel forran TV.

Altså,ny uke å så er jeg i gang på riktig.Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3hjerter

Har meldt meg på nytt kurs og veier nå 69,7. Første delmål er nådd og jeg er veldig fornøyd. Neste mål er 65 kg og det håper jeg at jeg klarer! Trening og mat går greit. Utfordringen er å følge klokka i en hektisk hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et supertips. i helgen lagde jeg blomkålris. jeg rev en halv blomkål og hadde kornene i en skål med ca 2ss vann og kokte det i mikro 3 minuter. rørte inn litt salt og en liten klatt smør. Vi hadde biffsnadder til middag og sammen med det tenkte du ikke over at det ikke var vanlig ris. Nå spiste jeg ikke saus så det gikk litt mere ris og spiste kanskje 2/3 deler av mengden alene. Mannen i huset er ikke noen grønnsaksmann men sa det var ok , særlig når han blandet det med litt saus.

 

ingen tomme kalorier og god smak...vinn vinn :D

 

ellers i helgen var vi på hytta med dårlig nett så det ble ikke noe skriving av kcal inntak men helt galt var det ikke og masse aktivitet. Vasket rundt hele hytta til påske og en sykkeltur. litt alkohol men heller ikke så mye som det kunne blitt :P men fornøyd med totalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Blæ, helga her har vært helt dritt... Startet dårlig med liten tid på fredagen så det bestilt pizza, fortsatte dårlig på lørdag da jeg og ungene var å besøkte mamma på hytta, uten innlagt vann blir deet unødig mye brus... Jammen fortsatte ikke jeg og mannen kalaset i går med både chips, cola og sjokkis :angry:

 

Gleder meg ikke til onsdag og veiing nei, men blir sånn når man blir stresset, ungene ikke er friske og man sover dårlig.

Har rent ned legekontoret de siste dagen, jentungen er ikke frisk og vi skal sjekke urinen daglig. Krangler litt med legen for jeg mener han må slutte å bare gi penicilin hele tiden, hun går på forebyggende hele tiden og jeg nekter å tro at det er bra i lengden. Alternativet er narkose men det vil han helst ikke, men nå må noe skje. Så har noen erfaringer med kronisk urinveisinfeksjon og har himla gode tips og råd så tar jeg mer enn gjerne i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, helga her har vært helt dritt... Startet dårlig med liten tid på fredagen så det bestilt pizza, fortsatte dårlig på lørdag da jeg og ungene var å besøkte mamma på hytta, uten innlagt vann blir deet unødig mye brus... Jammen fortsatte ikke jeg og mannen kalaset i går med både chips, cola og sjokkis :angry:/>/>

 

Gleder meg ikke til onsdag og veiing nei, men blir sånn når man blir stresset, ungene ikke er friske og man sover dårlig.

Har rent ned legekontoret de siste dagen, jentungen er ikke frisk og vi skal sjekke urinen daglig. Krangler litt med legen for jeg mener han må slutte å bare gi penicilin hele tiden, hun går på forebyggende hele tiden og jeg nekter å tro at det er bra i lengden. Alternativet er narkose men det vil han helst ikke, men nå må noe skje. Så har noen erfaringer med kronisk urinveisinfeksjon og har himla gode tips og råd så tar jeg mer enn gjerne i mot.

 

hu datera mi var sterkt plaget og det var snak om operasjon. vi begynte med ullundertøy og tranebærdrikke samt appelsinjuice - lite sukker og det virket som det hjalp. kunne ikke fryse for da var det der med engang og ofte til nyrebekkenbetennelse-

nå har hun fått 2 barn og er veldig sjelden plaget.

 

kjedelig med sånne helger men de skjer innimellom og da er styrken å kunne løfte hodet og gå vidre. ellers vil jeg anbefalle å ha med vann på slike ture . gjerne med litt smak da de varer lengre(etter åpning) før de føles døde på smaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

hu datera mi var sterkt plaget og det var snak om operasjon. vi begynte med ullundertøy og tranebærdrikke samt appelsinjuice - lite sukker og det virket som det hjalp. kunne ikke fryse for da var det der med engang og ofte til nyrebekkenbetennelse-

nå har hun fått 2 barn og er veldig sjelden plaget.

 

kjedelig med sånne helger men de skjer innimellom og da er styrken å kunne løfte hodet og gå vidre. ellers vil jeg anbefalle å ha med vann på slike ture . gjerne med litt smak da de varer lengre(etter åpning) før de føles døde på smaken

 

 

Vi bruker ulltøy og superundertøy, hun får tranebær i tillegg til penicilien som hun går på fast. Vi har heldigvis sluppet unna nyrebekkenbetennelse enn så lenge, men det hemmer henne stor i hverdagen siden hun skvetter hele tiden og tør ikke gå på do...

 

Ja jeg har allltid med vann men glemte det på lørdag, har sånne greie flasker fra tupperware og en grei dispenser fra rice som man kan ha 4l vann oppi.. Den er veldig grei å ha med seg rundt om sommeren, fyller halve med isbiter så har man kaldt vann lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei! Denne uka gikk jeg ned fra 92 til 91,3 og er storfornøyd.Nu blir det sikkert litt vanskeligere neste uke tenker jeg.Vannet er jo gått nu,haha.Det er en ting som jeg synes er rart.Jeg driver å leter etter den siden jeg kunne skrive inn maten og der jeg skrev vekta mi,men jeg finner den ikke,er det jeg som er blitt gal eller har den forsvunnet? Er det fordi jeg ikke går på kurs? Håper dere kan fortelle meg det.Ha en fin dag,jeg vasker klær i dag å i går vasket jeg rundt hele badet.litt trim det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bare innom for å finne motivasjon. Hører ikke til her, men vil bare tipse dere om en app som heter lifesum, der dere kan registrere samt scanne varer og som regner ut hvor mange kalorier etter hvilkrn diet dere skal følge. Mulig å endre til valgfri kaloriinntak også. Det er veldig fin og enkel og bruke. Har brukt den i ett år, fortsatt fornøyd! Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bare innom for å finne motivasjon. Hører ikke til her, men vil bare tipse dere om en app som heter lifesum, der dere kan registrere samt scanne varer og som regner ut hvor mange kalorier etter hvilkrn diet dere skal følge. Mulig å endre til valgfri kaloriinntak også. Det er veldig fin og enkel og bruke. Har brukt den i ett år, fortsatt fornøyd! Lykke til videre :D/>

Bruker du den istedenfor GR sin kalkulator ?

Har sett om den men ikke prøvd den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gjør det. For med den kan du registrere der og da mens du spiser. Så er du sikker på at ingenting blir glemt el om det fins rom til å spise mer feks. Man får små beskjeder om å spise mer el drikke mer noe som er litt motiverende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og det ble 300gram ned og da jeg fikk mensen i dag erjeg fornøyd :P inn 1 cm i midje. Ned 1/3 del nå

 

Har vært flink med trening denne uken. Har endelig mottivert meg til å komme meg på treningssenteret og har bestemt at torsdager skal bli min faste dag der. På mandager trener jeg gruppetrening til fysioterapaut som er en fin blanding av yoga og styrketrening. Og så ble det el liten gå/joggetur

 

Ellers har jeg et lite påsketips...i fjor hadde jeg påskegodt på et lite norgesglass med lokk. Pyntet glasset og lot lokket være igjen. Da blir det ikke at du tar et gotteri uten å tenke over det men skaper litt bevisthet rundt det Må åpne glasset hver gang du vil ha noe godt.... I tilegg vsr det jo veldig stilig da.

 

Ønsker dere alle en fin og sprek helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg meg på lifesum appen. Iflg den skal jeg ligge på 1500 kcal så da prøver jeg det .

Dette ble en fin uke treningsmessig. Mandagen 1 time gruppetrening - tirsdag joggetur på 20 min (prøver på å løpe 2 km sammenhengende...noe å gå på før jeg klarer det) - torsdag treningsstudio litt over en time

Lørdag gåtur 1 time og søndag en halvtimes gåtur :D/>

Har også avtalt trening både mandag og torsdag neste uke.

Og da..er det påske. B)/>

 

Maten i helga var ok. Fredagen hadde vi blåskjell etter GR.oppskriften. kjempegode og veiet opp for hvitvin :)

Lørdag ble det koteletter og desverre litt potetgull så da ble det litt mye kcalog i dagerinntaket nå spist opp pga 1 varm smultring. Så selv om det var godt er det egentlig ikke verdt å mptte stå over kveldsmaten for..blir bare te på meg i kveld. (Men skal jeg bli alt fir sulten blir det nok et eple )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Har hatt en god helg denne ganga, endelig. 2 glass brus og litt is og vaffelkake i dag, er jammen bedre enn forventet, da jeg har mensen i tillegg. Har helt holdt meg unna snop denne ganga, hjelper tydeligvis å dra frem strikketøyet, da flyr timene på kveldstid.

Gleder meg faktisk til å hoppe på vekta til onsdag, skal ikke ha gått opp i vekt hvertfall.

Planen denne uka er rydding og bestilling av gulv til hytta, blir ikke så mye tid til trening men hverdagsaktivitet som rydding er vel så bra når jeg ikke rekker noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...