Gå til innhold

drømmen som gikk i oppfyllels


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

så fint Pastill. det med strikking er veldig lurt--da går ikke hendene av seg selv opp i gotteskåla.

jeg synes det er lov å bruke rengjøring som trim.. da tenker jeg ikke på den "vanlige vask over gulvet til helga vasken" men om man gjør noe ekstra og holder på mye lengre-

feks når vi var på hytta sist helg vasket jeg rundt på alle rom- ut med sengtøy og matter. da ble jeg svett og varm i kroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

så fint Pastill. det med strikking er veldig lurt--da går ikke hendene av seg selv opp i gotteskåla.

jeg synes det er lov å bruke rengjøring som trim.. da tenker jeg ikke på den "vanlige vask over gulvet til helga vasken" men om man gjør noe ekstra og holder på mye lengre-

feks når vi var på hytta sist helg vasket jeg rundt på alle rom- ut med sengtøy og matter. da ble jeg svett og varm i kroppen ;)/>

 

 

Ja det er veldig lurt å ta sånne rykk innimellom, her er alt bare rot og kaos for vi driver å bytter rundt på rom, jammen ikke godt å vite hvilke rom man skal begynne på men det kommer seg sakte men sikkert.

Ellers jobber jeg enda med å få spist nok, det er ikke alltid så lett det der. Jeg glemmer meg lett bort når jeg driver på med ting, plutselig er det tid for å hente ungene og når vi kommer hjem begynner jeg stort sett på middagen men det tar sin tid med 3 små rundt beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Jippi, endelig var det min tur -1.1kg viste vekta i dag. Kunne sikkert vært mer også men minsten bestemte middag i går og hun ville ha pizza så da ble det også et lite glass cola men jeg unnet meg det siden jeg var så flink i helga og egentlig hele mens perioden.

Jeg skal være flink helt til neste onsdag, da har jeg bursdag og jammen skal jeg ha kake da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen nuevo vida!, Så godt å se deg igjen, jeg har også flyttet inn her men husker deg fra 20-30kg gruppen. Vi er like høye og jeg har også jobbet meg ned fra like over 100 på det meste og vært nede i 76 men er nå på 81kg igjen, det er en kamp! Men en kamp vi kan vinne :)

Målet mitt er 70kg +/-2kg så der er vi også "like". Ser fram til å følge deg her også!

 

 

Heisann!

 

Da har jeg bestemt meg for å tørre å bevege meg inn på dette forumet. Jeg kommer fra 20-30-forumet, men siden jeg nå har igjen 17,5 til Nådd hovedmål, vil jeg hit.

 

Livsstilsendring. Det er stikkordet. Like enkelt, som det er vanskelig.

Jeg har vært overvektig i mange år. Og drømmen om en slankere kropp og en sunnere hverdag har eksistert i like mange år. Før jul klarte jeg det. Jeg klarte å finne rytmen, som ga meg en jevn nedgang. Nesten 6 kilo frå september til jul. Ikke svimlende mye, men en god start.

På det tyngste veide jeg 97,2 kg. Noen av de kiloene forsvant fra høsten-13 til sommeren-14. Og i sommer veide jeg litt over 94 kilo. Da julen ringdes inn var jeg 88,2.

I julen fikk jeg som forventet en oppgang på ca 2 kilo. Januar ble ikke den måneden det skulle bli. Jeg har slitt med å finne tilbake til motivasjonen. Men jeg har gradvis trappet ned julekosen, og tatt av 0,6 kilo på disse tre ukene.

 

Nå har jeg bestemt meg for å ta skikkelig grep igjen. Og jeg vet at jeg kan, jeg har jo klart det før.

Utfordringen min er å holde ut over tid. Jeg må jobbe like mye mentalt, som fysisk. Noe som kanskje er gjengs for oss alle??

 

Litt mer om meg:

Lykkelig gift tobarnsmor, med hus, hjem og hage. En jobb jeg trives godt i, og en hverdag som er fylt av familielivets innhold. Skole på barna, jobb, møter, div fritidsaktiviteter osv. Et liv jeg trives veldig godt i💖 Men tiden er knapp og skal fordeles på mye. Men nå har jeg bestemt meg for å bruke mer av den tiden på meg selv. Og det vil jo gagne familien også, ikke sant?

Mine vitale mål er 1,7 på strømpelessen. Disse stakkars centimeterne drasser på 89,5 kilo, og det er jo i meste laget. Derfor er jeg her😊

Drømmen og målet er å komme under 72 kilo.

Men først konsentrerer jeg meg om første delmål som er å komme under 88 kilo.

Metoden jeg vil bruke er sunn hverdagsmat, mere trim og godteri kun lørdager.

Enkelt, hva??

 

Hvorfor vil jeg dette?

Det er vel ikke å stikke under en stol at det i stor grad handler om utseende. Så ærlig skal man vel være? En slankere kropp som vil kle både julekjolen og sommerkjolen bedre. En slankere kropp jeg vil like å se i speilet. En slankere kropp som jeg kan finne de klærne jeg vil til.

Men det handler også om helse.

Man leser om livsstilssykdommer grunnet overvekt. Noe jeg har særs lite lyst på, selvfølgelig. Det handler også om det mentale. Man blir ikke, iallefall ikke jeg, veldig lykkelig over å være mistilfreds over egen vekt. Man blir litt lei seg innimellom, man ser kanskje litt ned på seg selv. Selvbilde er liksom ikke på topp, og mestringsfølelsen hører fortiden til. Energi er noe andre har, jeg selv går på sparebluss innimellom. Det er en livsstil man ikke liker å være i.

Mestringsfølelsen kom tilbake i høst, det samme gjorde selvbilde. Jeg var tilfreds, glad og hadde mye mer energi enn før. Det var en digg følelse. Nå har ikke dette blitt borte ila en litt kjip januar, men det vil det bli om jeg ikke tar tak igjen.

Så nå er fortsettelsen igangâ—ï¸

Jeg vil rett og slett bli en bedre utgave av meg selv. Både for min egen helse, og ikke minst for å gi enda mer til dem jeg er glad i; mann og barn.

Også vil jeg rett og slett se bedre ut i bikini til sommeren, enn jeg har gjort de siste 10 årene!

 

Jepp, det var meg☺ï¸

 

Kanskje du vil være med meg?

 

Jeg vet jeg kommer til å klare dette, fordi jeg vil. Og jeg klarer dt jeg har bestemt meg for. Nettopp fordi jeg er sjefen i mitt liv. Jeg er min egen lykkesmed. Det er mine valg, og må skal jeg ta de riktige!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med styrketrening. Trente sammen med datteren min og det var ganske artig. Fikk prøvd meg med frivekter og markløft og slikt. :P

Til vanlig trener jeg mest med apparatene så det var kjekt med en avveksling

Har vært flink de siste ukene med to styrketreningsøkter i tilegg til gåturer.

Spennende med veiing på fredagen :rolleyes:

 

Så bra Pastill 1,1 ned supert. Det er lettere å ikke gi opp når man kan ha et tilnermet nlrmalt kosthold og ikke bare fintelle kalorier og slikt. Lettere å holde ut lenge da og så tror jeg at det blir en mere varig nedgang siden man sakte men sikkert legger omm kosten og ikke bare er på en kur som man venter på å bli ferdig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag 87.8 kg ned 300 gram. Kryper sakte men sikkert nedover.

 

Man kan ikke si at kg kaster seg av kroppen min , med jevn trening og passe med mat burde de no begynt å rømme skuta. Men nei så dumme er de...

Jaja.. får vel være fornøyd med å krype sakte men sikkert nedover FOR nedover går det. :rolleyes:

 

Nå er fridsgmog tid til klarkjøring for påske. Drar på hytta i dag men så skal jeg hjem for å jobbe mandag og tirsdag og har da magt inn en økt på treningssenteret på mandagen. Litt nytte av å jobbe må man jo ha.

 

Ønsker alle som starter påsken i dag en riktig så fin og aktivpåske med passe mengde påskesnop. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Så flink du er bth, jeg har veid meg i dag. 900g ned så vekten stoppet på 67.9kg, her trives kroppen min så veldig tvilsomt at jeg kommer så veldig mye lengre ned. Prøver å fortsette den gode stimen jeg hadde før påske når påska er over, det hjelper å ikke spise godteri:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble litt av en påske. Liggende med bronkitt og lungebetennelse helt siden torsdagen men ble dårlig på tirsdag . Dette har innvirket på redusert matlyst og ikke minst gotterilyst. Spiste 3 gelegotteri og 1 karamell ...

noe positivt det da

men i mitt hode tror jeg ikke det hadde blitt så myyyye mere ellers pga jeg er ikke instillt på at påsken skal bety gotterifrotsing men litt ekstra kos til kaffekoppen . Jeg bruker jo et norgesglass til påskeegg og det har gjort at de andre også spiser litt mindre enn vanlig. Ikke det at man er mere bevist men de spiser mindre ubevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg, ofte innnom å skal skrive men på veien så blir jeg logget ut og dermed gidder jeg ikke alltid å gå tilbake å logge inn igjen.

Gikk opp 900g etter påske, helt som forventet det. Satser på at jeg ser 67 tallet igjen veldig snart.... Men er tar litt tid for jeg får tilbake fokuset etter å skeiet ut så masse som jeg gjorde i påska....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg, ofte innnom å skal skrive men på veien så blir jeg logget ut og dermed gidder jeg ikke alltid å gå tilbake å logge inn igjen.

Gikk opp 900g etter påske, helt som forventet det. Satser på at jeg ser 67 tallet igjen veldig snart.... Men er tar litt tid for jeg får tilbake fokuset etter å skeiet ut så masse som jeg gjorde i påska....

 

Ja ja Pastill men sånn er livet. De fleste dagene er no hverdager så slike dager må man bare kose seg med. Siden dette er en livsstilsendring og om man klarer å gå tilbake til hverdagen etterpå har man ikke tapt på disse dagene bare et lite skritt tilbake.

 

Ellers må man ikke være logget på for å skrive på forumet 😊

 

Ha en fin helg😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja Pastill men sånn er livet. De fleste dagene er no hverdager så slike dager må man bare kose seg med. Siden dette er en livsstilsendring og om man klarer å gå tilbake til hverdagen etterpå har man ikke tapt på disse dagene bare et lite skritt tilbake.

 

Ellers må man ikke være logget på for å skrive på forumet 😊

 

Ha en fin helg😎

Finner ingen svar knapp når jeg ikke er logget på, så merker det aldri før jeg har lest meg ferdig og skal svare at det ikke går. Men men har blitt flinkere til å sjekke med en gang om jeg er på eller ikke.

 

Neida håper å finne den gode stimen igjen, føler absolutt det løsnet for meg etter jeg begynte med chili i i kjøttsausen men kanskje det bare var tilfeldig, hvem vet? Skal uansett fortsette med det, for det ble jysla godt.

Må bare være flinkere å holde meg unna den brusa, hamstret bokser i Danmark i påsken, jeg drikker mindre da, åpner en boks istede for en hel flaske. Men det beste er jo vann så forsøker å holde meg til det i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj altså, nå må jeg snart skjønne at det IKKE er påske lengre. Må bli flinkere med alt rett og slett, fikk en sur oppgang denne uka. Det var ikke mer enn 400g men det skulle heller vært ned 400g og den forskjellen er 800g som utgjør mye.

Mannen har bestilt pizza til middag, det er egentlig greit siden vi har masse grønnsaker i den så synes ikke vi er så usunne når vi spiser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj altså, nå må jeg snart skjønne at det IKKE er påske lengre. Må bli flinkere med alt rett og slett, fikk en sur oppgang denne uka. Det var ikke mer enn 400g men det skulle heller vært ned 400g og den forskjellen er 800g som utgjør mye.

Mannen har bestilt pizza til middag, det er egentlig greit siden vi har masse grønnsaker i den så synes ikke vi er så usunne når vi spiser det.

 

kjedelig med oppgang men neste uke blir nok bedre- litt skjerping så blir det plutselig.

jeg veide meg til slankekrigen i dag og da ble det opp pga vann i kroppen. veiedag på fredag så spennende å se om det blir noen forskjell men regner med at det blir noe opp.

 

ellers har jeg lagt ut en link under mat på pizza med bunn av blomkål . sprø bunn og mindre kcal og masse gode næringsstoffer.

har du prøvd blomkålris ? jeg synes det er godt og sist brukte jeg kjøkkenmaskinen go da ble det mere likt som potetmos-

tilsetter litt urtekrydder og da blir det god smak.

 

lykke til med ny uke og nye muligheter B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd blomkålris nei men i dag hadde vi faktisk byggris, det var helt greit.

Vel litt av årsaken til oppgang kom i går ettermiddag, den er uka jo... Dritt dritt dritt, den er bare så fæl, vært dårlig i hele dag, fikk sovet ca 30 min mens mannen var på apotek og henta ungene. Det gjorde litt godt men håper morgendagen er bedre.. Hvis jeg bare er flink nå så pleier jeg å gå litt ned når det bare er over *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ble en fin helg. litt mye mat på lørdagen da det ble både sushi og biffgryte med div kaker på samme dag men hadde bare disse to måltidene i tilegg til havregrynsgrøt så selv med litt vin og slikt ble ikke dagen helt feil sørlig npr man tar hensyn til at jeg gikk rundt 8 km tilsammen. lørdagen ble en kulturell dag med nasjonalgalleriet og et ukjent kunstverk av massse små figurer. både over og under noen fliser. tom hodene i sprekkene mellom flisene- artig (ved politiet i teatergata for de som bor i Oslo)

 

desverre ble det nok mye saltmat med både sushi og saltkjøtt på søndagen så i dag er kroppen fylt opp med vann og masse vonde legg pga dette. Satser derfor på en uke med veldig saltfattig kost B)

skal også prøve meg på trening i dag for det virker som jeg er kvitt lungebetennelsen

ønsker dere alle en flott uke B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er bth, litt ekstra må man unne seg innimellom, ellers vil det aldri gå.

 

Helgen her har vært sånn passe, 12 ruter firkløver og 2 glass cola, men det er nokså innafor. Hadde en aktiv dag i går, jeg og 2 av ungene gikk ned til sentrum, koste oss litt der før vi gikk hjem igjen. Mellomste ville lære seg å sykle så blir litt løping da, + at vi kappet litt på lekeplassen, 10-15 ganger med 20 meter spurt gjør godt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og takk for sist, nueva vida-jeg var en stund i den forrige tråden inne på 20-30-forumet. Flytter også over hit nå, selv om jeg på sikt har et mål om 30 kg ned-jeg tar 10 kg i året B)

 

Har prøvd meg frem med ulike trenings- og livsstilsapper, men detter fortere av dem og kommer tilbake til registreringa her inne, denne gangen uten Gullmedlemsskap eller kurs.

Så nå prøver jeg igjen, har hatt stort hell med Roede tidligere, og veide 75 kg da jeg sist var fornøyd. Etter noen år med sykdom, tungt svangerskap og lite søvn er jeg oppe i 100 kg og 97 cm rundt midjen, jeg er 172 cm høy. På det tyngste, da jeg var høygravid i mars 2013, veide jeg 125 kg. Etter to år er 25 kg borte, og det er jeg stolt av, men nå går det veldig sakte igjen. Ønsker meg ned til 75 kg men i år er målet å komme ned på 90 kg før nyttår. Bedre form og helse, pluss et godt utgangspunkt før neste svangerskap er de viktigste momentene for meg, i tillegg til at jeg ønsker å passe klærne mine igjen.

 

Nueva vida, jeg tror kostholdsscoren gjelder per dag på Gullmedlemsskap.

 

Blomkålsris høres godt ut, det har jeg tenkt på å prøve en stund-takk for oppskrift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og takk for sist, nueva vida-jeg var en stund i den forrige tråden inne på 20-30-forumet. Flytter også over hit nå, selv om jeg på sikt har et mål om 30 kg ned-jeg tar 10 kg i året B)/>/>

 

Har prøvd meg frem med ulike trenings- og livsstilsapper, men detter fortere av dem og kommer tilbake til registreringa her inne, denne gangen uten Gullmedlemsskap eller kurs.

Så nå prøver jeg igjen, har hatt stort hell med Roede tidligere, og veide 75 kg da jeg sist var fornøyd. Etter noen år med sykdom, tungt svangerskap og lite søvn er jeg oppe i 100 kg og 97 cm rundt midjen, jeg er 172 cm høy. På det tyngste, da jeg var høygravid i mars 2013, veide jeg 125 kg. Etter to år er 25 kg borte, og det er jeg stolt av, men nå går det veldig sakte igjen. Ønsker meg ned til 75 kg men i år er målet å komme ned på 90 kg før nyttår. Bedre form og helse, pluss et godt utgangspunkt før neste svangerskap er de viktigste momentene for meg, i tillegg til at jeg ønsker å passe klærne mine igjen.

 

Nueva vida, jeg tror kostholdsscoren gjelder per dag på Gullmedlemsskap.

 

Blomkålsris høres godt ut, det har jeg tenkt på å prøve en stund-takk for oppskrift!

 

velkommen frksnupp koselig og motiverende med flere folk.

her går det litt opp og ned men det å være aktiv her inne selv om det går dårlig hjelper på. både er det motiverende og så etter en stund får man lyst til å skjerpe seg om ting har sklidd ut.

25 kg er en flott nedgang . jeg sto veeeeldig lenge og vippet på 91-92 kg det virket som kroppen ikke ville under dette men når det løsnet har det gått ganske bra de fleste ukene .

hvis du ser under mat har jeg også lagt ut en oppskrift på blomkålpizza !!

bunn av blomkål - god og lite kcal ..perfekt.

jeg liker godt blomkålris og siden man ofte har kjøtt og grønnsaker i tilegg forsvinner blomkålsmaken . :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen frksnupp koselig og motiverende med flere folk.

her går det litt opp og ned men det å være aktiv her inne selv om det går dårlig hjelper på. både er det motiverende og så etter en stund får man lyst til å skjerpe seg om ting har sklidd ut.

25 kg er en flott nedgang . jeg sto veeeeldig lenge og vippet på 91-92 kg det virket som kroppen ikke ville under dette men når det løsnet har det gått ganske bra de fleste ukene .

hvis du ser under mat har jeg også lagt ut en oppskrift på blomkålpizza !!

bunn av blomkål - god og lite kcal ..perfekt.

jeg liker godt blomkålris og siden man ofte har kjøtt og grønnsaker i tilegg forsvinner blomkålsmaken . :)/>/>

 

Veldig koselig med en sånn tråd! Det skal jo sies at ca 10 av kiloene forsvant med fødsel og vann, men resten har jeg jobba av meg. Det er fremdeles et stykke igjen, men gleder meg veldig til å se 90tallet igjen.

 

Så bra du er på vei nedover igjen, når det stopper opp er det litt kjedelig, men sånn er jo kroppen laget.

 

Blomkålpizza har jeg hatt veldig lyst til å prøve, det skal jeg få med mannen på (som regel han som lager pizza)! Liker godt blomkålsmaken også jeg da, men den trenger litt krydder for å bli mer spennende.

 

Har kommet godt i gang i dag med rett mat og drikke, merker at det hjelper å registrere igjen, da er jeg mye mer bevisst, spesielt når jeg er ute på kafé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...