Gå til innhold

drømmen som gikk i oppfyllels


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Hei, og velkommen til en ny uke!

La den bli fylt av muligheter, og la den være full av energi og pågangsmot. For målet er ikke nådd. Men jeg klarte ukesmålet mitt som var: 3 treningsøkter, kun lørdagsgodt, litt 17.mai-kake og å kommen under 87 kg!

I did itðŸ‘👌ðŸ¼ðŸ’ªðŸ¼

 

Veide i dag 86,8, og har dermed tatt av en halvkilo. Veldig fornøyd!

 

Ny uke, ja. Målene er kun lørdagsgodt ig 3 treningsøkter. Vektmålet er så nærme 86-blank som mulig!!

 

Da er det bare å brette opp ermend, og begynn😊

 

Hadde en flott dag i går, og en skikkelig blåmandag i dag. Sliten og trett etter all trasking og sosialisering.

Men for dn hærlug langhelg det ble sammen med mann og barnâ¤ï¸

Og å vite at man har gjort mye riktig med kost og trim, og ser resultatet, det gir motivasjon til fortsettelse!!

 

Ønsker alle en flott uke, jeg er innom og taster😀

(Er i forummodus...😜)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra Nueva vida :)

både med nedgang, klart treningsmålet ditt samt måtehold.

 

jeg hadde også en fin helg på hytta først og der syklet vi bla 1 mil for å gå på geocashing leit og da ble det 1,5 km i terreng det også.

 

178 mai feiret vi med barn og barnebarn så det ble litt gåing i tog, leik og hopping på trampoline . grillet . alt gikk bra til det kom til kakene . datteren hadde bakt bløtkake fra bunnen av for første gang så den måtte jo smakes på men så hadde hun bakt smash kake også og da m åtte den også smakes på- og DET er en kaloribombe ( fant ut at hele kaken var på 6770 kcal !! ) blir mye kcal på et lite stykke det.

men nå er det ny uke og nye muligheter

var sliten i går etter helgen men kom meg på trening og etterpå vasket jeg badet så fornøyd med dagen. også perfekt matinntak så nå må jeg bare fortsette slik B)

 

når vi griller koker vi så og si alltid potet til og lager potetsalat. i helgen ble det potet med sennepdressing ( sennep, olje, sitron, urter etter hva man her og chilli) skal ikke mye dressing til . skal bare bli et lite tynt lag på potetene men siden de er varme blir de saftige slik at man trenger ikke saus til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Har du oppskriften på den sennepsdressingen?

Koker du poteter og skjærer i biter, for så å blande med saus?

 

Jeg føler jeg har hangover etter langhelg. Er skikkelig sliten etter pangstart på uka. Er rett og slett sliten. Men det går seg til😄

 

Har ikke kommet igang med trening denne uken, men det er fortsatt mange dager å ta av.

 

Ellers går det veldig bra med maten. Registrerer ikke, men spiser sunt og med måtehold. Da tenker jeg at jeg er innafor👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tøft med langhelg og 17 mai. Håper formen kommer seg Men det blir nok noe treningstid skal du se.

 

Slik sennep potet er populært til oss selv om jeg er den eneste som liker sennep.

Kok potet etter hvor mange du er vi bruker ca 12-15 stk på 5 stk. 3-4 ss grov sennep. 3 ss olje,sitronsaft og vann til passe tykkelse. (Juster olje etter ønske ) tilsett salt,pepper og tørre urter som passer til mater feks timian. Har du ferske urter så bruk gjerne det. Ca 1 rød chilli finhakket. Rist dressingen godt sammen og ha over varme poteter.

skal se ut som det er for lite dressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tøft med langhelg og 17 mai. Håper formen kommer seg Men det blir nok noe treningstid skal du se.

 

Slik sennep potet er populært til oss selv om jeg er den eneste som liker sennep.

Kok potet etter hvor mange du er vi bruker ca 12-15 stk på 5 stk. 3-4 ss grov sennep. 3 ss olje,sitronsaft og vann til passe tykkelse. (Juster olje etter ønske ) tilsett salt,pepper og tørre urter som passer til mater feks timian. Har du ferske urter så bruk gjerne det. Ca 1 rød chilli finhakket. Rist dressingen godt sammen og ha over varme poteter.

skal se ut som det er for lite dressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sann ble dbl i går

Ikke lett fra mobil 😊

nå er jeg på hytta og det er strålende Vær. Dessverre er det ikke meldt like bra resten av pinsa. Siden formen var bra så tok jeg like godt en sykkeltur rundt fjellet. En tur på 1 mil og brukt 6 min kortere tid en tidligere så er fornøyd med det.

Nå skal jeg lage med brokkolisuppe .en blanding av middag og kveldsmat i dag. 😊

 

Ønsker dere en fin og aktiv pinse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

Takk for oppskriftðŸ‘

 

Så koslig med hyttetur, og så flink med sykkeltur! Veldig moro med fremgang💪ðŸ¼

 

Her ble det en joggetur i dag, deilig er det, rett og slett😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

Tenkte skrive noen ord, mens jeg ligger på sofaen og rett og skett bare nyter noen minutter i horisontal stilling☺ï¸

 

Helga har vært fin så langt, til ttoss for et surt maivær!

 

Koser meg, og på matfronten går der veldig bra. Spiser kun lørdagsgodt, og det er også i veldig moderate mengderí ½í±í ¼í¿¼í ¼í½…🍡

Med trening har det gått veldig bra, i tillegg til mye aktivitet på jobb og hjemme med barna. Kjenner energien stiger veldig!

Var på fartslek i skigen med mann og barn. Ble en fin intervalløkt. Og har trent styrke i slynger, så jeg nesten ikke er gangbar i dag... VeldigVELDIG stiv og støl💪🏼

 

Lurer på å ta dn joggetur etterpå, bare tacoen blir fordøyd😉

 

Spent på veiing i morgen!!! Håper på veeeldug nærme 86-blank🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og god 2.pins!

Da er det, selv om det fortsatt er helg, ny uke og nye muligheter.

 

Uka mi har vært flott. Fire treningsturer. Ble en joggetur i gårkveld også💪ðŸ¼ðŸ‘ðŸ¼

Målene er nådd: 3 trimøkter, kun lørdsgsgodt.

Vektmålet om å komme så nærme 86-blank som mulig ble virkelig nåddðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘

Har denne uken tatt av 1,8 kg, og er nede på 85,0ðŸ˜Šâ˜ºï¸ Wihii.. Det var mye...

 

Mål for kommende uke:

• lørdagsgodt

• lov med litt på bursdag kommende fredag

• 3 treningsøkter, derav 1 styrke

• vektmål (siden jeg gikk ned veldig mye denne uken, har jeg ikke de høyeste forventningene) ned 3-400 gram blir målet

 

Håper det går bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Nueva du er virkelig i siget for tiden, kjempe bra jobbet.

 

Her er det ikke mye fokus på slanking gitt, jentungen har urinveisinfeksjon for ørtende gang. Det betyr lange turer til barnelege, men endelig er vi henvist til barneavdelingen på sykehuset.

 

Det eneste jeg har vært skikkelig flink på i det siste, er å holde meg borte fra store mengder brus og heller drikke masse vann. Ellers spiser jeg for lite, samt gjærbakst er min form for terapi så har bakt altfor mye. Derav spist altfor mye av sånn tulle mat, har masse havregryn oppi så blir i det minste fort mett heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Uff, så kjedelig med vesl'tuppa💞 Håper dere får hjelp, så hun får det bedre! Vondt når barna ikke er helt i slag😔

 

Ja, nå går det veldig lett! Plutselig løsnet det, og det er fantastisk deilig!

Prøvde gamle bokser i dagmårres, og plutselig ble det 4 nye (gamle) bokser på megðŸ‘ðŸ¼

Joggeturene går utrolig mye lettere, og energien er som ny!

 

Begynner å merke de positive ringvirkningene av vektnedgang. Og da blir det motiverende og fortsette!!

 

Det sitter i hodet, men tiden for at det skal funke må også være der.

 

Du tar tak igjen, pastill, når det blir lettere rundt deg☺ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig nueva vida. Litt av en nedgang. Og flott trim 😊

så har du vært flink til å gjøre gode valg.

 

Stakkars jenta di Pastill. Håper det går raskt over. Det er lett å ta dårlige valg når man stresser og det blir for mye Men så har du jo tatt noen beviste valg som å bruke havregryn . Bra 😊

 

Her har det vært en fin pinse. En sykkeltur på 1 mil. En gåtur i mellom regnbygene på nesten 1 time og I går ble det en kombinasjon av sykling og gåing 1 time.

Matmessig har det vært greit sånn mellom 16-1800 kcal men i går ble det innom puben og da bikket det 2100 . Uansett er det helt greit. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ble det et hopp opp på 0,9 . :angry: var så glad forrige onsdag for å ha kommet ned på 86,8 og vips 87,7 igjen. synes 5 uker på 87 tallet er nok nå

 

egentlig tenkte jeg ikke å veie meg i dag da kroppen er stinn av vann men klarer ikke å la være når jeg er med på en slankekrig utfordring

Der var så vidt jeg fikk på¨meg sko i dag og har problemer med stiv kropp

kan ikke skjønne hvorfor det skal bli sånn nå. har egentlig vært flink i pinsen og trimmet en god del Gjenomsnitt på uken var 1580 i kcal en bevist økning fra forrige uke på rundt 1400.

Nå er det veldig stress og stress på arbeid og det har det vært siden uken før påske men etter neste helg vil det roe seg Håper kroppen kommer i normal gjenge igjen da.

 

Nå er den offisielle veiedagen min på fredag så forhåpentligvis har noe endret seg til da

 

håper uken deres er bedre enn min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ujevnt med motivasjonen, etter noen travle dager og helger med alle helligdagene (og store prosjekter hjemme, både maling og hagearbeid) har de fleste kveldene endt i sofaen med ikke så sunn snacks eller middag. I det minste har jeg vært mye ute og jobba hardt, og fikk gått meg en times tur i stad. Har ikke veid meg på en stund, for batteriene er flate i vekta ;)

 

Knebøyutfordringen holder stand, jeg er oppe i 70 i dag, og tar 10-15 om ganga. Kan merke stor forskjell, spesielt på beina-så jeg fortsetter til 100. Funderer på å gjøre det samme med pushups, men da blir det nok mer 1,2,3 for der er jeg kjempesvak.

 

Bruker Fitnesspal til å registrere nå, jeg syns det er like enkelt som Roede, og så synkroniseres den med RunKeeper automatisk så jeg slipper å registrere trening også. Skulle ønske Roedeappen var tilgjengelig for alle, og at den var litt bedre-iallefall funka den ganske dårlig sist jeg brukte den.

 

Syns det høres ut som alle er i god sving, jeg har et mål om å komme meg nærmere 90tallet før utenlandsferien som starter 8.august-det krever en del disiplin, men jeg har så lyst på mer energi (og "nye" klær, som du sier, nueva vida-har masse fint i skapet som er for trangt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Du er flink til å få til trening, bht!

Det oppstår vektplatå det kan være vanskelig komme forbi, men plutselig løsner det. Bare fortsett å gjøre ting riktig, duðŸ‘

 

Motivasjonen svinger alltid, frksnupp. Iallefall dersom ting går en smule tungt.

Knebøyene dine er jo helt rå!!!!💪ðŸ¼ðŸ’ªðŸ¼

 

Her går det fortsatt veldig bra. Spiser sunt og regelmessig, og føler meg mett og fornøyd. Ingen søtsug heller, og DET er jo helt fantastisk! Så slitsomt stå imot!

 

Har hatt en real joggetur i ettermiddag, og den ble faktisk i hardeste laget. Tappet meg helt, og ble svimmel og dårlig. Nå har jeg ligget på sofaen fn økt, sovnet til og med. Etter litt kveldsmat håper jeg det blir bedre. En god natt søvn blir også deilig på et par timer😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

En god natt søvn, godt med mat i dag, og jeg er like godðŸ‘

 

Ble en treningstur med motbakke-intervall med mannen i stedðŸ‘ðŸ‘

 

Ønsker folket en fin, sunn og aktiv helg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Prøver å komme i siget igjen, mens jeg trør i meg en tebriks loff. Glemte visst å putte i havregrynene, bakte så mye den dagen. Må jo spise opp de jeg laget før jeg lager ny for nå begynner frysa å bli temmelig full dessverre.

HAr ikke vært flink i det hele tatt den siste tiden, men nå er det full skjerpings her. I første omgang blir det å fokusere på hva som forsvinner ned i magen. Når gode spisevaner er på plass så tenker jeg å komme i gang med treningen. Tenker at det der går litt hånd i hånd med trening og kosthold, når man trener vil man spise sunt og når man spiser sunt vil man trene. Men jeg er for flink til å skli ut med spisingen så den må komme litt på plass først.

Når det kommer til mat tåler jeg utrolig lite utskjeielser så dermed tror jeg at det er lurt å fokusere på dette først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er flink å få til trening Nueva vida

så fint at du ikke har så mye søtbehov lengre.

 

Du har nok rett der Pastill at tanke og handling henger sammen. gjør du det ene (spiser sunt) så følger det andre med(trening)

håper du har kost deg med tebriks loffen din for neste gang er den med havregryn :P

 

har blitt inspirert av frsnupp sin knebøy utfordring og delvis hengt meg på den.

 

Her har det vært en elendig uke sånn kroppslig. har måtte øke på medisineringen samt gå på vanndrivende for kroppen har vært så stinn at jeg nesten ikke har fått på meg sko. så sofaen har vært min venn denne uken..Men nå begynner dette å ha effekt og på mandagen var jeg på trening og i går ble det en gåtur..riktignok bare på ca 2,5 km men fikk rørt litt på meg da.

vektmessig er det nå ned 0,8 av de 0,9 jeg hoppet opp forrige uke.

forhåpentligvis er det litt mere ned på min offensielle veiedag på fredag :)

ha en fin uke vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uken var det ingen vektnedgang men heller ingen oppgang ;)

 

det er så masse stress på arbeid men dette er den siste dagen (håper jeg)

og ser at dette nok påvirker kroppen. Masse vann og hovne ledd og må ta vanndrivende for å holde det i sjakk.

Dette er typisk i vår bransje(regnskap) det er nesten umulig å gå ned i vekt under årsoppgjøret for stress påvirker kroppen så mye

 

gikk på GR kurs en gang og gikk ned 14 kg før jul og så gikk jeg ned 3 kg på de neste 2 mnd. men på 2 kurset etter jul ble jeg syk og måtte på kortison og vips var 10 kg på plass igjen før kurset var over ...kjedelig..og ga opp hele prosessen

 

men hadde jeg ikke gått ned så mye først hadde jeg da vært 10 kg tyngre enn utgangspunktet...

Har også blitt inspirert til en treningside så nå er det lagt inn ca 13 min styrketrening hver dag etter arbeid. (har ikke kropp til det på morgenen men det hadde nok vært bedre) da er det både utfall,push ups, knebøy samt mave øvelser. Tar de store muskelgruppene kort og intens

 

i helgen skal jeg til Oslo på Norwegian wood . Bursdagsgave fra datteren min. så da blir det Hotell og konsert på oss to, det gleder jeg meg til og forhåpentligvis blir det greit vær også B)

 

håper det går bra med dere og ønsker dere en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

Er litt lite innom her for tiden, men nå tenkte jeg oppdatere litt.

Jeg har siden påske ratt av 8 kg, veier i dag 83,4. Veldig tilfreds!

Målet til ferien er 81,5 og det ser det ut til at jeg skal klare.

For første gang er jeg også sikker på at jeg endelig vil nå hovedmåket, som er et sted mellom 72-75.

Er i god stim, med mat og trim. Jeg har liksom full kontroll, og det er deilig.

 

Vet ikke hvor mye jeg vil være her. Har liksom ikke så mye tid til det, og heller ikke det store behovet.

Men jeg taster muligens innom😊

 

Fortsatt lykke til med vektreduksjon, og riktig god sommer🌼🌳☀ï¸ðŸ’¦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott resultat, nueva vida !!! Det gir meg god inspirasjon til å gå i gang ...igjen ! Tiden er kommet for å ta tak - det nytter ikke å flyte på gamle resultater..i hvert fall ikke når vektoppgangen har blitt + 4,5 kg siden jeg var på det letteste i november 2014 ! Har gjort noen halvhjertete forsøk i løpet av dette året, men har ikke funnet motivasjonen ( den ble borte et sted på veien..) Er mer enn klar nå, så da så :D

Jeg tar fram suksessoppskriften fra i fjor, og starter med registrering av mat og trening - det hjelper meg!

Lykke til videre - håper du stikker innom og fortsetter å gi inspirasjon til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du har vært kjempeflink Nueva Vida , regner med at du når målet ditt før ferien.

Veiedag her og ny vekt(hahaha) er fortsatt 86,9 og ingen endring de siste ukene.

har virkelig mye trimpoeng og bra med kcal inntak så snart må det vell løsne

kroppen har nok blitt påvirket av kraftig stress på arbeid, økning av kortisondose samt mensen opp i alt dette :unsure:

 

Drar på hytta rett etter jobb i dag og da blir det maling og maling de neste dagene. blir nok ikke noe rom for noe ekstra trening men maling av tak og vegger og kjøkkeninnredning er nok trim i seg selv.

skal kjøpe meg fjordlandmiddager så har jeg enkle måltider med litt kalorikontroll

 

har tatt en pause med kcal skriving da det ble litt mye stress en periode her. får se om jeg kommer i gang før ferien men det er bare om 2 uker så vi får se.

 

håper det går bra med deg Pastill og lykke til Minskern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

 

 

håper det går bra med deg Pastill og lykke til Minskern :)/>

 

Skal ikke skryte på meg så veldig mye for tiden, vi er midt i ferdig stillelse av hytta, så dagene blir brukt der. Nedvask og møbelskruing, men det er jo forsåvidt effektivt og greit det, så skal ikke klage på aktivitetsnivået hvertfall. Hovedproblemet er å få i seg nok mat når man driver det på den måten. Men blir bedre så fort vi er ferdige satser jeg på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da er sommerferien vell over og det er på tide å ta tak i de kg som har hoppet på. satser på at dfe nå hopper av like fort.

det har vært en fin sommer ihht matinntak og masse turgåing. men økt kortison sammen med spekemat er en dårlig kombinasjon= gir vektoppgang

 

 

så fra og veie 86,9 før ferien er nå vekten 91.8 :huh:

startet i g¨r med full program - nytt vei og måleskjema for hver uke samt full fokus på kosthold og trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...