Gå til innhold

2015 -25 kg ned!


Anbefalte innlegg

Kjekt å lese innlegg fra deg igjen. Ikke så kjekt at du ikke har det så lett. Livet har sine utfordringer og å klare å holde et slankefokus når det strir imot er nok ikke lett, men det kan kanskje være godt å hå noe positiv å fokusere på. Lykke til.! selv strever jeg litt å komme tilbake i GR modus etter en fin ferie, så lett å falle for alle fristelser og fortsette når en kommer hjem. Luksusproblem, men jeg må likevel må bruke litt tid på å bearbeide hjernen..

 

Hei tekoppen!

 

Det var lenge siden :)

Det er vanskelig å komme igang etter ferien, vet alt om det. Også merker jeg at jeg er dårligere på å ta gode valg...

Så det blir oftere snop i helger osv. Man blir på en måte lei av å være så jævla flink ;)

 

MEN det er da man må se på tidligere bilder, og lese dagboken fra starten... og huske hvordan man følte seg... Og tenke hvordan vil det føles om jeg gir opp og legger på meg alt igjen, så hele jobben jeg har gjort er forgjeves?

Hvordan vil det føles om klærne er trange og det buler her og der?

Og da vet man at man må jo bare komme seg opp på hesten igjen, for vi liker jo egentlig det vi driver med :) Og det er jo bare for oss selv vi gjør dette. Og vi liker å føle oss bra.

 

MEN jeg skulle gjerne hatt litt mer nedgang på den vekten!

Det virker som kroppen er storfornøyd på 85 kilo, og jeg har ikke sett snurten av 84 tallet. Det er så rart å se i starten da jeg gikk ned 1,7 kilo, 1,2 kilo osv i UKA... da kunne jeg jo nesten hoppe over en kilo på en uke. Og nå er det sååå sneglefart.

 

Siden alt går så sakte tenker jeg nå at bare jeg er på 70-tallet til nyttår, så er jeg fornøyd. Så får det gå sakte, og kanskje 2016 blir året jeg skal komme meg ned på 70 blank. Det går bra det og.

Tenke langsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg gir opp den "dietten" jeg meldte meg på. Jeg skal forsøke å følge treningsopplegget, men det ble for mye rar mat og jeg følte det ikke var helt riktig for meg. Særlig fordi jeg tenker at dette er livsstilsendring, og da må jeg ha noe som fungerer for hele familien.

 

Men en ting har jeg lært av programmet, og det er at det er utrolig mye skjult sukker i veldig mye! Og at det er lurt å sjekke dette, så man ikke tror man spiser ganske sunt så er det masse sukker alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det fredag, og egentlig hadde jeg veiedag og måledag igår... noe jeg skippet... og det har jeg gjort i flere uker.

Rart hvordan man tenker at det der med hodet i sanden skal fungere...

 

Igår spiste jeg ferskt lyst brød til lunsj og hvetebolle på kvelden, og jeg ble så dårlig. Skikkelig kvalm, og trodde det var omgangssyke på gang. Men lurer på om kroppen bare ikke er vant til det lenger?

 

Jeg må gå inn i meg selv, leser dagboken fra starten. Hvor flink jeg var, hva gjorde jeg, og hvordan føltes det. Når buksene var løsere, og magen fastere. Jeg veier fremdeles 85-87kg, men tror kroppen har mer vokst seg inn i den nye vekten, og jeg føler at det er på tide å komme seg videre nedover.

 

Jeg kjenner at jeg er litt ved et viktig punkt. Jeg har vært flink så lenge, og jeg begynner å bli litt lei. Men jeg vil jo ikke tilbake der jeg var! Jeg vil jo videre!

Så det er nå jeg må dra frem viljestyrken fra det innerste inne, vise hva som bor i meg.

For fortsetter jeg som jeg har begynt nå, med deilig ferskt brød, kose seg fra fredag til søndag med mat og snop, og droppe veiinger for jeg vet de ikke kommer med gode nyheter... da tar det veldig kort tid å være tilbake til start.

Og der har jeg vært før, og hvor mye kommer jeg ikke til å hate meg selv for å ha gitt opp. All den jobben jeg har gjort dette året for å komme dit jeg er idag, jeg kan ikke bare gi det opp fordi livet byr på litt motgang.

 

Så nå, kjære megselv - nå skal du bevise!

Jeg gleder meg til å følge deg videre, nå skal du i mål!

heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk til enda mer hodet i sanden og snop og vin og alt mulig.

 

Veide meg på søndag, 88 ( :o:o ) kilo.

Så dette går ikke.

Nå er det veiing hver dag, og 65 dager igjen til nyttår.

Hårete mål er 75 kg, litt mindre mål er 78 kg, og MINIMUM 80 kg.

 

Men jeg hadde godt av det faktisk! få litt sjokk, og se hvor fort jeg legger på meg igjen, og det går ikke an å tro at kroppen holder stabil der du er om du går tilbake til de gamle vanene... Da hadde jeg fort vært tilbake til start, og hele 2015 hadde vært helt bortkastet.

 

Jeg roer litt ned med styrketrening, og øker cardiotreningen i denne tiden. Svetter ut fettet. Så får jeg øke muskelmassen når jeg er der jeg vil være, eller ihvertfall ta det i tillegg til løping.

Løp en time igår på mølla, og skal løpe en time idag.

Målet må være å forbedre ant km på en time sakte men sikkert.

 

Vekt idag 87,7kg. 7,7 kg igjen til 80, 12,7kg igjen til 75.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt idag 86,9kg. 6,9 kg igjen til 80, 11,9kg igjen til 75

 

Løp intervaller på mølla igår.

Greit å få fokus tilbake på vektnedgang, og hard jobbing mot dette.

Selv om man ikke anbefaler daglig veiing, trenger jeg dette akkurat nå for å vite at jeg kan klare dette og få opp driven igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Vekt idag 86,9kg. 6,9 kg igjen til 80, 11,9kg igjen til 75

 

Løp intervaller på mølla igår.

Greit å få fokus tilbake på vektnedgang, og hard jobbing mot dette.

Selv om man ikke anbefaler daglig veiing, trenger jeg dette akkurat nå for å vite at jeg kan klare dette og få opp driven igjen.

 

Heia Tuva.

Beundrer treningen din..selv om du har gått opp.

Sliter med det samme, minus trening..

Føler at jeg står på stedet hvil og oftere og oftere spiser jeg noe jeg ikke trenger. Mister liksom fokus og litt motivasjon uten at jeg skjønner hvorfor. Hverdagene tar over. Det er noe som skjer med så mange ser jeg når jeg leser litt her inne i forumet. Så nå holder jeg og på å dra meg selv litt opp og prøver å finne tilbake til orginalmotivasjonen. Jeg også merker at jeg blir uvel når jeg spiser noe jeg ikke er vandt til. Direkte dårlig blir jeg av snop og sukkersjokk...men likevel gjentar det seg..

Nå er jeg midt i mellom to nattevakter og MÅ spise sunn mat for å klare meg, så jeg håper at jeg klarer å fortsette ut uken. Små steg , små mål...lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Tuva.

Beundrer treningen din..selv om du har gått opp.

Sliter med det samme, minus trening..

Føler at jeg står på stedet hvil og oftere og oftere spiser jeg noe jeg ikke trenger. Mister liksom fokus og litt motivasjon uten at jeg skjønner hvorfor. Hverdagene tar over. Det er noe som skjer med så mange ser jeg når jeg leser litt her inne i forumet. Så nå holder jeg og på å dra meg selv litt opp og prøver å finne tilbake til orginalmotivasjonen. Jeg også merker at jeg blir uvel når jeg spiser noe jeg ikke er vandt til. Direkte dårlig blir jeg av snop og sukkersjokk...men likevel gjentar det seg..

Nå er jeg midt i mellom to nattevakter og MÅ spise sunn mat for å klare meg, så jeg håper at jeg klarer å fortsette ut uken. Små steg , små mål...lykke til.

 

takk Tekoppen :)

Ja det er så ille at man bare siger mer og mer ut av rutinene, og det er så behagelig å bare være lat og usunn. Og det må utrolig mye viljestyrke og motivasjon til for å holde seg til planen.

 

Lykke til videre! Jeg følger deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( :( :(

 

Dårlig helg, igjen.

Sushi og snop og vin på fredag, løp bakkeintervall til syra tok meg på lørdag, men ble dårlig i matveien fremdeles, gikk tur med venninne i 1,5 time igår i raskt tempo...men dårlige matvalg.

TENK om jeg hadde klart å være flink i matveien også da? Da hadde jeg vært så overfornøyd med denne helgen, med masse trening og gode valg.

Nå blir den bra treninga overskygget av dårlig mat.

Og er jeg egentlig lykkeligere av å trykke i meg all den maten ? Eller sitter jeg idag på mandag med en dårlig følelse av mislykkethet og dårlig selvdisiplin...? Jo det er jo det siste.

Hvorfor klarer jeg ikke tenke på dette når jeg sitter med fristelsene der, at det er ikke verdt det! Du kommer til å sitte med en taper-følelse etterpå!

 

Men det er mandag, ny uke og nye muligheter. Og jeg må bare forsøke å lære av mine feil og forsøke å gjøre det bedre neste helg. Jeg er jo så flink så flink i ukedagene, men ødelegger ALT i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt idag 86,7kg. 6,7 kg igjen til 80, 11,7kg igjen til 75.

 

Løp 9,2 km på mølla igår. Men ble litt mye kalorier, mer enn jeg trodde, igår. Ser disse skjulte fellene man ikke tenker på, det blir mye til sammen. Men sier at det var en ok dag alikevel siden jeg fikk forbrent masse på mølla.

 

Rart hvor umulig det føles å kommer under 85kg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt idag 86,7kg. 6,7 kg igjen til 80, 11,7kg igjen til 75.

 

Løp 9,2 km på mølla igår. Men ble litt mye kalorier, mer enn jeg trodde, igår. Ser disse skjulte fellene man ikke tenker på, det blir mye til sammen. Men sier at det var en ok dag alikevel siden jeg fikk forbrent masse på mølla.

 

Rart hvor umulig det føles å kommer under 85kg. :blink:/>

God morgen Tuva.

Takk for oppmuntrende ord tidligere. Jeg har nettopp sendt av gårde en kursrapport og meldt meg på kurs nr 4..dato for trivselsvekt forskyves seg langsomt fram i tid. Jeg går sakte ned nå, veldig sakte og mye av skylden har jeg nok selv.det har blitt mye småspising og lite motivasjon fordi ting går så sakte. Det er som kroppen ikke vil, men den SKAL. Hadde jeg ikke holdt på slik i 6 mnd hadde jeg iallefall vært 11.7 kilo tyngre..det er lett å glemme de kiloene vi allerede har mistet og de vi sikkert hadde fått ekstra om vi ikke strammet livremmen..eller trente. Du må vel ha mange stramme muskler nå, jeg er altfor lite flink. Synes det er nok å GÅ i jobb.

I dag skal jeg kjøpe ny skritttelleren og en ny bukse..og jeg skal ta meg tid til å prøve forskjellige, ikke kjøpe for stort og ikke for lite, kleskapet har nok av slikt. Lykke til med ny uke, så får jeg skrive noen oppmuntrende ord til meg selv på min egen tråd også.PS. Har du tredemølle hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Tuva.

Takk for oppmuntrende ord tidligere. Jeg har nettopp sendt av gårde en kursrapport og meldt meg på kurs nr 4..dato for trivselsvekt forskyves seg langsomt fram i tid. Jeg går sakte ned nå, veldig sakte og mye av skylden har jeg nok selv.det har blitt mye småspising og lite motivasjon fordi ting går så sakte. Det er som kroppen ikke vil, men den SKAL. Hadde jeg ikke holdt på slik i 6 mnd hadde jeg iallefall vært 11.7 kilo tyngre..det er lett å glemme de kiloene vi allerede har mistet og de vi sikkert hadde fått ekstra om vi ikke strammet livremmen..eller trente. Du må vel ha mange stramme muskler nå, jeg er altfor lite flink. Synes det er nok å GÅ i jobb.

I dag skal jeg kjøpe ny skritttelleren og en ny bukse..og jeg skal ta meg tid til å prøve forskjellige, ikke kjøpe for stort og ikke for lite, kleskapet har nok av slikt. Lykke til med ny uke, så får jeg skrive noen oppmuntrende ord til meg selv på min egen tråd også.PS. Har du tredemølle hjemme?

 

He Tekoppen!

ja jeg har tredemølle og vekter hjemme, helt genialt. For det er så mye lettere å gå ned en liten tur og se an formen. Og når man først kommer i gang så orker man jo mer enn man tror.

 

Det er nettopp som du sier, at gir vi oss nå så er det måneder med hard jobbing til ingen nytte, og det gidder vi rett og slett ikke.

Så vi får jobbe på videre.

jeg meldte meg jo på et litt sånn ekstremt program med trening 6 ganger i uka og veldig proteinrik mat, men det ble litt for mye å holde styr på og litt for strengt, sånn at jeg hele tiden følte at jeg ikke holdt mål. Og da mistet jeg jo helt motet.

Så nå er jeg tilbake til sunt kosthold og gode valg, så håper jeg vekta skjønner sitt eget beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt idag 86,3kg. 6,3 kg igjen til 80, 11,3kg igjen til 75.

 

Ingen trening igår, men ok dag kalorimessig.

Nå står jeg foran en ny helg, og denne helgen har jeg tenkt til å holde meg til planen! Jeg tror det er alfa og omega for meg, jeg er for glad i å kose meg. Få til ett par treningsøkter, og være nøye med maten.

Så satser jeg på at det er det som skal til for å komme seg noen hakk nedover.

 

Er alene med kidsa noen dager nå + at vi skal være barnevakt i helgen, så det blir litt vanskelig å få til trening, men får prøve litt tabata på stuegulvet etter at ungene er i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt idag 86,3kg. 6,3 kg igjen til 80, 11,3kg igjen til 75.

 

Ingen trening igår, men ok dag kalorimessig.

Nå står jeg foran en ny helg, og denne helgen har jeg tenkt til å holde meg til planen! Jeg tror det er alfa og omega for meg, jeg er for glad i å kose meg. Få til ett par treningsøkter, og være nøye med maten.

Så satser jeg på at det er det som skal til for å komme seg noen hakk nedover.

 

Er alene med kidsa noen dager nå + at vi skal være barnevakt i helgen, så det blir litt vanskelig å få til trening, men får prøve litt tabata på stuegulvet etter at ungene er i seng.

God helt Tuva og lykke til med gode intensjoner. Tenker det går noen kalorier med på å være med barn også. Jeg er inne i en god flyt de siste dagene og har tenkt å seile gjennom helgen i medvind...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fikk sånn brev fra Improving Lives igår, at nå er du på uke 10 og du er så flink og dette får du til.

Så tenker jeg at det er jo sånn standardbrev som sendes til alle, og har man fulgt planen i 10 uker så har man jo fader meg vært flink.

Men ikke om man heter Tuva og fulgte planen delvis i de første 5 ukene, og deretter gikk helt i dass med alt!

 

Da er man ikke så flink! Og så irriterer man seg over at man ikke kunne vært flink, for det hadde jo vært mye bedre i dag... da hadde sikkert vekten vært lavere og humøret bedre.

Men jeg valgte heller det dårlige valget... der man tenker at jeg har for mye, jeg klarer det ikke, det er noe unikt med meg skjønner du så jeg har ikke tid eller evne om dagen...

 

Det er jo bullshit. Jeg vet jo det.

Og den fantastiske motivasjonen jeg en gang hadde, den er helt borte.

 

Møtte søsteren min i helgen, som helt plutselig har gått ned nesten 20 kilo. Veldig bra for henne, men irriterende for meg!

hun har mer enn meg å ta av så sånn sett sikkert lettere, men det handler jo bare om å være tro til planen!

Og det har ikke jeg vært siden før sommeren.

 

Jeg har med jevne mellomrom sagt at NÅ skjerper jeg meg igjen, NÅ er jeg tilbake på track... men det varer ikke. Jeg skeier ut igjen.

 

Men nå er det 2 uker igjen av 12 ukersplanen... og jeg har bestemt meg for å avslutte med stil. Gjøre mitt ytterste for å vise at jeg kan hvis jeg vil.

også håper jeg det vil gi motivasjon til å fortsette.

 

For jeg er helt enig med meg selv at jeg VIL ned i vekt, og være der.

Jeg VIL være sunnere, slankere og føle meg bedre.

Og jeg VET at det ikke går av seg selv.

JEG må gjøre en innsats for å nå målet...

og det finnes ingen snarveier.

JEG vet dette!

Så hvorfor gjør jeg ikke det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fikk sånn brev fra Improving Lives igår, at nå er du på uke 10 og du er så flink og dette får du til.

Så tenker jeg at det er jo sånn standardbrev som sendes til alle, og har man fulgt planen i 10 uker så har man jo fader meg vært flink.

Men ikke om man heter Tuva og fulgte planen delvis i de første 5 ukene, og deretter gikk helt i dass med alt!

 

Da er man ikke så flink! Og så irriterer man seg over at man ikke kunne vært flink, for det hadde jo vært mye bedre i dag... da hadde sikkert vekten vært lavere og humøret bedre.

Men jeg valgte heller det dårlige valget... der man tenker at jeg har for mye, jeg klarer det ikke, det er noe unikt med meg skjønner du så jeg har ikke tid eller evne om dagen...

 

Det er jo bullshit. Jeg vet jo det.

Og den fantastiske motivasjonen jeg en gang hadde, den er helt borte.

 

Møtte søsteren min i helgen, som helt plutselig har gått ned nesten 20 kilo. Veldig bra for henne, men irriterende for meg!

hun har mer enn meg å ta av så sånn sett sikkert lettere, men det handler jo bare om å være tro til planen!

Og det har ikke jeg vært siden før sommeren.

 

Jeg har med jevne mellomrom sagt at NÅ skjerper jeg meg igjen, NÅ er jeg tilbake på track... men det varer ikke. Jeg skeier ut igjen.

 

Men nå er det 2 uker igjen av 12 ukersplanen... og jeg har bestemt meg for å avslutte med stil. Gjøre mitt ytterste for å vise at jeg kan hvis jeg vil.

også håper jeg det vil gi motivasjon til å fortsette.

 

For jeg er helt enig med meg selv at jeg VIL ned i vekt, og være der.

Jeg VIL være sunnere, slankere og føle meg bedre.

Og jeg VET at det ikke går av seg selv.

JEG må gjøre en innsats for å nå målet...

og det finnes ingen snarveier.

JEG vet dette!

Så hvorfor gjør jeg ikke det da?

 

 

Hei Tuva.

Kjenner meg igje, been there, done that and still does...

Stå på ,!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva?

Idag er det 44 dager igjen til julaften!

 

44 dager man kan bruke på å tjuvstarte det nye året.

44 dager man bør bruke bra for at julekjolen sitter som den skal.

 

Jeg har sagt at på disse 45 dagene (begynte igår), skal jeg få inn 30 treningsøkter. Jeg skal også gjøre det jeg kan på matfronten, slik at jeg kan oppsummere dette året som slettes ikke verst.

 

Om jeg banker inn med 10 kilo, 12 kilo eller mer så er det bra det.

Jeg har brukt god tid på å gå ned disse kiloene, og jeg har kjempet hardt for å ikke gå opp igjen.

Jeg skal ikke være skuffet over 2015. Jeg er glad. Jeg er mindre og sprekere. Ikke der jeg trodde, men bedre enn jeg var.

Om jeg tar 10 kilo i 2016 også, så er jo det gull.

Så lenge jeg ikke velger å gå tilbake til å være hun jeg var 1.1.15... hun på 95 kilo...for hun vil jeg ikke være lenger. Hun gjemte seg i store klær og følte seg mindre verdt.Jeg likte ikke å være henne.

 

Hverdagene klarer jeg nogenlunde... Det er helgene som feiler. og de feiler big-time. Shame on me! Som ikke klarer velge riktig og ta fornuftige valg. Som fremdeles tenker "at det er jo ikke så farlig... jeg må få lov til å kose meg litt.." eller som ikke tenker i det hele tatt...

 

Jeg vet hva jeg vil, jeg vet hva som skal til, og jeg vet hva jeg gjør feil. Hva er problemet da egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent 3 av 30 ganger foreløpig. Denne helgen var full bursdagshelg for eldstegutten...selv om det egentlig ikke er en unnskyldning, for gubben rakk trening begge dagene alikevel.

Ble litt kaker og pepperkaker også...og kjenner at magen begynner å blubbe seg igjen... og jeg liker det jo ikke.

 

Vurderer å godkjenne 85 kilo innen nyttår... Også starte på ny frisk igjen over nyttår. Det er liksom lettere med et nytt år og nye mål.

Så får 2015 være de første 10 kiloene, så er 2016 de neste ti.

det går jo bra det.

 

Heheh målene mine justeres hele veien etter hvor dårlig det går. Men det viktigste er å ikke kaste inn hånkleet, men fortsette og fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent 3 av 30 ganger foreløpig. Denne helgen var full bursdagshelg for eldstegutten...selv om det egentlig ikke er en unnskyldning, for gubben rakk trening begge dagene alikevel.

Ble litt kaker og pepperkaker også...og kjenner at magen begynner å blubbe seg igjen... og jeg liker det jo ikke.

 

Vurderer å godkjenne 85 kilo innen nyttår... Også starte på ny frisk igjen over nyttår. Det er liksom lettere med et nytt år og nye mål.

Så får 2015 være de første 10 kiloene, så er 2016 de neste ti.

det går jo bra det.

 

Heheh målene mine justeres hele veien etter hvor dårlig det går. Men det viktigste er å ikke kaste inn hånkleet, men fortsette og fortsette.

 

 

Som jeg skulle sagt det selv, det er viktig å glede seg over det som er borte av kilo og tenke videre. Prøver iallefall det,,synes det går med sneglefart, men er i farten iallefall. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funnet frem "Prosjekt Sterk" boken, som jeg startet med 1 januar i fjor, og som gjorde at jeg kom igang med styrketreningen igjen. Etter sommeren har jeg funnet ut på egenhånd at det er bedre å løpe på mølla... men nå går jeg tilbake til der jeg startet, leser om mental trening og matplaner.

Det er litt deilig å følge en ferdig satt plan. Det er trening tre ganger i uka, og det er 6 måltider om dagen. Og det er ikke noe hokus pokus, man må bare følge planen.

 

Det blir vel verre og verre ut året, men alt julen bringer med seg. Men vet du hva, det er greit.

Får prøve å holde hverdagene sunne, få trent når jeg skal, og prøve å ta fornuftige valg.

Så selv om man kanskje ikke går så mye ned, så er det også greit... men trenger ikke gå opp 3 kilo i desember som jeg vanligvis gjør.

 

Så får jeg glede meg til 1 januar og nytt år igjen.

Sist jeg gikk på grete roede kurs, husker jeg at jeg var supermisfornøyd med å gå ned 8 kilo på 8 uker, og kastet da inn hånkleet og tenkte at hvis jeg ikke går ned mer så driter jeg i det...

Tenk om man hadde vært smartere! Tenker idag at 1 kilo i uka er jo knallbra, og ser jo nå hvor tungt det er å gå ned i vekt. Men nå har jeg snart holdt det gående i ett helt år. Akkurat nå er det 8 kilo siden 1 januar... og det er lite... 8 kilo på et helt år.

 

Men jeg har fått mye mer muskler. Og jeg har en annerledes kropp. Og jeg har startet.

Så håper jeg at sommeren 2016 er jeg finere enn jeg er nå, og mer fornøyd med meg selv.

 

Men jeg har nok lært at ejg trenger rutinene, og jeg trenger planen. Jeg klarer ikke dette helt på egenhånd enda. Så for å fortsette nedover, MÅ jeg holde meg til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, med en gang man føler man er i gang ... *POFF* forkjøla, feber, tett i nese og hue...det er jo nesten bare til å le av. Så blir noen rolige dager uten trening tror jeg, ihvertfall til feberen gir seg og jeg kan puste igjen :)

 

til helgen er det jentetur til Praha. Det blir gøy! jeg gidder ikke late som jeg kommer til å prøve være flink... for det blir det nok ikke. Det blir nok mye god mat og god vin og øl tenker jeg. Men tur er tur, hverdagen kommer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, med en gang man føler man er i gang ... *POFF* forkjøla, feber, tett i nese og hue...det er jo nesten bare til å le av. Så blir noen rolige dager uten trening tror jeg, ihvertfall til feberen gir seg og jeg kan puste igjen :)/>

 

til helgen er det jentetur til Praha. Det blir gøy! jeg gidder ikke late som jeg kommer til å prøve være flink... for det blir det nok ikke. Det blir nok mye god mat og god vin og øl tenker jeg. Men tur er tur, hverdagen kommer etterpå.

 

Hei. Må bare innom for å heie litt på deg. Er så enig i at vi får være glad for de kiloene vi har mistet , ikke leief for de vi kunne ha mistet..noen i år og noen neste, det blir jo kanskje dobbelt så mye det.

God tur, venner og sosial samvær er så godt for vår mentale helse at det må det finnes rom for i dette slankelivet. Dere skal nok traske mye gatelangs også, mye fint å se der har jeg hørt. god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Må bare innom for å heie litt på deg. Er så enig i at vi får være glad for de kiloene vi har mistet , ikke leief for de vi kunne ha mistet..noen i år og noen neste, det blir jo kanskje dobbelt så mye det.

God tur, venner og sosial samvær er så godt for vår mentale helse at det må det finnes rom for i dette slankelivet. Dere skal nok traske mye gatelangs også, mye fint å se der har jeg hørt. god tur!

 

Takk Tekoppen!! Setter stor pris på heiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig by Praha er! Storkost meg!

Har faktisk spist ganske så fornuftig og bra, men det har blitt altfor mye alkohol.

MEN vi har også gått ca 20.000 skritt hver dag, så jeg har nok forbrent en god del også.

Og svidd av mer enn nok av penger... men av en eller annen grunn får man aldri skryt av sånn forbrenning :)

 

Så er det mandag, og kroppen ønsket seg smoothie til frokost og salat til lunsj, og masse vann.

Viktig å komme tilbake til hverdagen igjen etter masse kos.

 

Nå er det straks desember og jul, og jeg gleder meg! Elsker denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember går så langt bra. Jeg spiser sunt, logger i Lifesum, og forsøker å trene.

Tenker at dette skal bli min aller første desember (sikkert ever) som vekta heller skal peke litt nedover enn oppover. Foreløpig går det greit.

Vært på juletrefest/julegrantenning med kaker og pølser, men spiste heller litt middag før jeg dro, og lot heller ungene spise og kose seg. Og det rare er, man tenker man er frekk som ikke kjøper og smaker på kaker osv... men egentlig er det jo ingen som ser det. Alle er jo så opptatte med sitt og sine unger, at det var null stress. Så støttet jeg heller FAU med loddkjøp. Kostet meg ikke en kalori ;)

 

Bare kommet til 3 desember, så skal ikke love at det går like bra fremover... Men kjenner meg mer motivert enn på lenge. Dvs at jeg kjente litt på panikken for å gå opp alle kiloene jeg har brukt siste året på å gå ned. Det var ikke aktuelt. Og de kiloene som har smøget seg på nå, de er lettere å gå ned igjen nå før de blir for mange. Satser på å ende på 85 eller litt mindre 1 januar, så er det bare å legge en ny plan for det nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...