Gå til innhold

Ned 5 kg


Gjest Avatar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Avatar

Åå, det er godt å ikke være alene om det. Men det er sant det du sier vi klarer det må bare bli skikkelig innstilt. Jeg er midt i syklusen og det merkes på vekta i dag . Veier 68,8 så opp 500 gram :o Nå er det helg ja. Har funnet en kanskje sunnere pizzabunn oppskrift som jeg kan prøve i helgen så får jeg bare håpe at jeg ikke fortsetter å gå opp i vekt. Men null godis håper jeg. God helg og god natt:-) skinny jeans here we come :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest giraffe

Hei!

 

Vekta var ikke snill i dag, og viste 600 gram opp. Nå tror jeg ikke en døyt på det resultatet, for selv om jeg ikke har oppført meg eksemplarisk denne uka, skulle det ihvertfall ikke være oppgang. Dessuten viste vekta 500 gram ned på fredag, jeg har nesten 15 trimpoeng og gikk langtur på 2 mil i går. Derfor velger jeg å tro at kroppen spiller meg et puss, at den p.g.a. laaaang tur holder på myyyye vann, og går derfor på vekta igjen i morgen eller onsdag for å få den endelige dommen.

Jeg er ikke mindre positiv enn at jeg faktisk satser på å se 67-tallet neste mandag, så det så!! :P

 

Stå på, og god mandag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Oj. Da tror jeg det er iallefall fredagsvekta jeg hadde gått for forløpig. Du har vært kjempe flink:) Også 2 mil gitt. Skulle ønske jeg var så sporty ja. Nei, her rår latskapen. I går gikk jeg 4,5 km el så er jeg rimelig mye i ro. Så jeg kan nok ikke forvente så fort nedgang. I helgen har jeg iallefall vært flink med kosten. Ingen snop:) savner det heller ikke. Jeg håper at jeg kan se 67 tallet på fredag selv, håpet er iallefall stort:-) Men jeg tror at vi får igjen for at det går sakte ned. Jeg har lært å nyte vekta og følt veldig på dette med hvor mye det koster meg å måtte slanke meg. Det er i det lange løp lettere å holde seg så stabil en kan, en å måtte gå i underskudd. I går bakte jeg muffins (dattra mi maste så)uten sukker riktig nok, men fortsatt 77 kalorier pr stk. Tok en nå og merker veldig at jeg har lært mye om måtehold og at jeg skal kjenne på behovet før jeg kaster i meg fler:) Så jeg har fått et lysere syn på at jeg skal kunne holde meg stabil så lenge fokuset er der. Da må jeg bare finne ut hva som må til for å minne meg på det. Her planlegge det:) hehe. Meld i fra om vekt når du er klar:) spenst. Ha en strålende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Foreløpig ser jeg langt etter 68-tallet, og jeg fører inn 69,6 som var mandagens vekt. De siste to dagenes veiing har heller ikke gitt så bra resultat, så da får det være med det. Denne uka er det bursdag og 17. mai og litt av hvert, med dertil hørende fristelser. Jeg skal lage koldtbord til 17. mai-gjestene, så der blir det sunn og god mat. Tenkte også å bake en kake jeg har sett her på sidene, så blir det et sunt kake-alternativ til meg :)

 

Ha en fortsatt fin og sunn uke, så blir det spennende å se hva vekta viser til mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Det var snodig, siden du måtte veie 68.5 på fredag. Går jo ikke an å gå opp en kilo på noen dager. Så da får vi håpe vekta oppfører seg på mandag. Jeg har hatt noen grusomme og hormonelle dager her. Aner ikke hvorfor, får kvise utbrudd og enorm søtsug. Har hatt så lyst på stratos med nøtter at jeg virkelig trodde jeg skulle dø. Ikke sikkert lysta har dødt ut i dag. Men jeg har ikke kjøpt, men noe sjokolade fra godte skape ble det på meg. Men langt ifra en hel plate som det hadde blitt om jeg hadde kjøpt stratos. Vekta mi har vært ustabil denne uka, men i dag viste den 67,9 prøvde flere ganger. I kveld er familien bedt bort på spekemat og da vet jeg pga alt salte at den vekta jeg får i morgen blir helt på vidda. Så jeg har bestemt meg for å registrere dagens vekt:) Noen goder tar jeg meg rett til, hehe. Nå er det snart 17 mai med god mat og dessert, så da får vi glemme slankingen akkurat den dagen syns jeg. Jeg har forresten sluttet å reg mat, håper at jeg klarer å stabilisere inntaket uten:)

God 17 mai giraffe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hei!

 

Jeg har dessverre latt det skure i går og i dag, og i morgen er det 17. mai, og da blir det i hverfall skurings. Gamle fråtse-giraffe har rett og slett inntatt sofaen igjen. Har ingen forhåpninger om bra resultat på mandag, men mandag er fridag, og derfor turdag, så om uka ender på tragisk vis, skal den nye uka begynne bra.

Jeg er veldig fornøyd med å gå ned i vekt, og har kjøpt to nye kjoler i str. M. Det føles deilig, og jeg føler meg mye finere nå.

 

Vi får backe hverandre opp, så kommer vi i mål før sommeren kommer for alvor B)

 

Ha en strålende 17. mai-feiring! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Hei:) ja her har det gått i mye godt her også:) sånn er livet. Jeg regner med at jeg hår gått opp en halv kilo uten å ha veid meg enda. Så 67 tallet må jeg nok vente å se igjen :unsure: Vi må bare fortsette på riktig vei nå så ordner det seg nok. Syns vi er flinke jeg når man ser på det store å det hele:-) Jeg koser meg veldig med den "nye" kroppen at den kan jeg ikke slippe lett unna. Morsomt å kunne stå opp å ta på seg omtrent alt uten å tenke på fettvalker både her å der, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Morn:) Jeg har nå holdt opp med kaloritelling en stund.. Er fornøyd med å kunne si at det fungerer fint. Tenker ikke over maten nå men allikevel fortsetter jeg å gå ned i vekt. Syns dette går som en lek. :P Dette beviser at livstilen er endret og at har større sjanse å lykkes med å holde vekta når jeg kommer så langt. Lykke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Hei. Tusen takk Gammel. Hyggelig å høre. Vekt i dag ble 67,9 Er fornøyd med det da jeg har kost meg mye 17 mai helgen. Pluss at jeg i dag har fått besøk av tante rød ;) da blir det fort litt vannvekt.. Håper det fortsetter sånn. Åssen går det med deg Giraffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Hei. Håper det går bra med deg Giraffe? Nå er det en stund siden du har skrevet noe innpå her. Så jeg håper det ikke er pga dalende motivasjon, for du har vært flink lenge nå at du snart får høstet fruktene om du bare har litt tålmodighet. Dette klarer du :D Jeg trenger deg her!!! Vil ellers tipse deg om en sukkerfri tørstedrikke som er så god:) rettere sagt hjemmelaga iste, Laget av kokt en liter lipten te som blandes avkjølet med fun sitron og lime og mer vann etter smak. Det holder meg mett når jeg drikker det gjennom hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Denne uka tror jeg blir min tredje uke stabil, Jeg har ikke hvert så dårlig på kostholdet, men jeg har vært utrolig lat. Dethar vært ræva vær å jeg har vært på jobb så rett på sofaen. Har nå kjøpt meg multi vitaminer tilfelle jeg har jern mangel el noe slikt . Så jeg forventer ikke nedgang. Bør vel være glad jeg klarer å holde vekta.

 

Så må jeg si at jeg håper du stikker innom her en tur snart Giraffe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Huffameg! Sorry for at jeg har vært borte så lenge, men nå er jeg her igjen. Jeg synes du har klart deg veldig bra, og det er jeg litt misunnelig for kjenner jeg.

Jadda, motivasjonen har gått opp og ned, etter 17. mai levde jeg på koldtbordrester en 3-4 dager, deretter dro jeg til Krakow på en skikkelig kosetur. For en fantastisk by! Det vanket mye god mat og drikke, kaker, desserter og godteri, og alt var så billig at jeg nesten følte at jeg tapte penger dersom jeg ikke flottet meg litt ekstra. Så slik gikk det altså til at jeg kom tilbake fra turen, gikk på vekta og egentlig ble overrasket over at jeg ikke veide mer enn 69,7 kilo. Men ofte kommer den sure svie litt i etterkant har jeg erfart...

Min sure svie er nå en runde med et mageonde som har vart siden søndag, og alt jeg inntar i fast form kommer straks ut igjen i flytende. Veldig ekkelt i grunnen, og jeg håper du ikke sitter og koser deg med et sunt lite kveldsmåltid når du leser dette. Jeg klamrer meg til håpet om at mageondet fører til litt vekttap, slik at jeg snart får litt nedgang. Jeg går nå på en diett av kroneis med sjokolade, pizza og frityrstekt mat ;) Det skal det snart bli en slutt på, men nå må jeg springe på ramma igjen :( , og du må ha en god kveld, så snakkes vi snart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Hei. Er virkelig glad for å se deg igjen her :D jippi:)) Bra du har kost deg godt på tur. Det er sånn det skal være. Det er ikke så mye å være misunnelig for egentlig. Har hatt tre uker med hold vekta mer en slanking, men har bestemt meg for at denne uka skal jeg være flink;) Det blir suppe til middag hele uka. Spørsmålet er om jeg klarer det da.. Eller rettere sagt om de andre familie medl. Godtar suppe hele uka ;) Ligger mange kalorier spart i suppe vs middagsmat. Hadde snart vært greit å se annet tall på vekta. Ligger nå på 67,8. Bak det talle ligger det både mc donald mat. Krydderkake, vaffel, ostekake, pannekaker, funky frozen yoghert is og det to ganger pluss mye mer på en uke:o hehe, litt av en slankeplan. Satser på bedre uke for oss begge og håper det går bedre med magen din. Tror du blir rasker kvitt vannvekt som følge av turen når du har diare så noe positivt bringer det med seg, :lol: Stå på du også , ser fram til å høre fra deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Heisan!

 

Jeg drister meg til å melde inn gårsdagens vekt fordi den var så bra; 68,5 kilo. Dette skyldes nok utelukkende dehydrering grunnet kranglete mage, men jeg skal leve på den gode følelsen denne uka likevel.

Motivasjonen er ikke helt på topp hos meg nå. Har litt tøffe dager både på jobb og hjemme, og det gjør at fokuset er andre steder. Skal likevel prøve å tenke at jeg ihvertfall ikke skal fortsette forrige ukes is- og frityrdiett, og jeg skal nok heller satse på salater, supper, fisk osv.

 

I morgen går jeg for kyllingsalat med fetaost og soltørka tomater. Grove rundstykker med hjemmelaga hvitløksmør (med brelett, hvitløk og persille)gjøre susen ved siden av.

 

I morgen skal bli en sunn og god dag! Jeg fikk litt motivasjon bare av å lese det du hadde skrevet, så det er fint å dele :)

 

Hurra for oss! Nå står vi på!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Oj. Det var en flott vekt.🎉ðŸ‘👠Da er gjelder det å få masse motivasjon av det. Det er enkelte ganger jeg har stusset over vekta da jeg egentlig burde ha gått opp så har jeg stått stille el gått ned. Det er absolutt digg å kunne se at kroppen tåler litt. Jeg har spist suppe i to dager og sashimi i går. ðŸ£Føler at jeg har vært flink💃 Men i dag blir det hjemmebakt grov pizza til middag.🕠Gubben blir borte i helgen så da var det på ønske lista. I helgen får jeg besøk så da blir det pizza da også. Noe som ikke er bra. Jeg elsker virkelig pizza, så derfor blir det tøft å stoppe når en burde. Jeg håper vi begge klarer å gå ned litt til før ferien starter. Er redd for å legge på meg i statene å komme hjem til en 70 kg vekt. Fysj av meg. Frykter ðŸ”ðŸŸðŸ•ðŸ°ðŸ©ðŸ§ðŸ¨. Nå har jeg det morro med symboler her. Hehe. Vi får støtte hverandre så godt vi kan så går det vel bra. Keep up the good work!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Ååå, nå ble jeg glad😃 nåla stoppet på 67,4 i dag. Så på fem dager har jeg gått ned 400 gram. Kjempe fornøyd. Å det etter spekemat i går tilogmed. Pleier som regel å holde litt vann da. Det ble ikke noen pizza på meg i går, da vi hadde glemt svigermors bursdag i går. Men fikk spekemat og kake. Klarte å begrense meg fint med kake:-) Nå står min datters bursdag for tur, hun blir hele ni år. Får besøk av min søster og tantebarn i helgen og så skal bursdagen feires på søndag. Jeg sitter å tenker at nedgangen min denne uka gikk lett, kan det tenkes at kroppen syns det var godt med tre ukers lang pause i slankingen. Så nå håper jeg å se 66 tallet neste uke. JippiðŸ˜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Så fantastisk bra resultat! Gratulerer så masse,- du får lønn for strevet, og det hjelper nok på motivasjonen.

Jeg kom meg endelig på trening igjen i går, etter at magen har holdt meg unna. Nå er jeg snart tipp topp igjen, og det er jeg glad for. Kjente at det var noen uker siden sist, og jøje meg så for dvask man blir bare på den tiden!

Satser på en helg med mye sunt og litt kos. Skal prøve å få gått en god tur, og jobbe litt i hagen. Elles er det jo tiden for den ene sommeravslutningen etter den andre, så det er ikke lett å styre helt unna godsaker. Jeg får kompensere med trening, så klarer jeg kanskje å holde vekten om ikke annet.

 

Ha en riktig god helg! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/> kan jeg joine denne tråden? Ønsker å gå ned ca 5 kg. Har alltid vært ca 55 (er 160 høy) men nå har kiloene sneket seg på og jeg veier 60. Merkes GODT på klærne og har ikke lyst at det bare skal fortsette oppover. Mitt hovedfokus er å få til godiskutt...er en godtegris. Håper å bli litt motivert ved å følge flere hvis det er ok? :)/> Er 32 år og har 2 barn forøvrig. Har jogget 30 min i dag, stolt ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hær lest tråden deres og lurer på om jeg også kan henge meg på her?:-)

 

Tok et (forhåpentligvis gjennomtenkt) valg i går og meldte meg på kurs! Start fra i morgen. Ha trent på det en stund da jeg ikke helt får ut fingeren på egenhånd:P

Liker godt å trene, men er altfor glad i det "søte liv"... Har egentlig vært veldig flink de siste 2 månedene med løpeprogram på 6 uker, samt egentrening med styrke osv ved siden av. Plutselig tråkka jeg noe vanvittig over på jobb 21.mai og jeg ble satt heeelt tilbake... Humpet rundt på krykker i noen dager og har fortsatt vondt. Hadde strukket noen sener, noe som kan ta ca 6 uker å bli bra..:/

 

Men! Jeg må få motivasjon, og det håper jeg at dere kan hjelpe meg med her;) Jeg kan, jeg vet det, har gått på et Express kurs tidligere og gikk ned 3,3 kg på 3 (4) uker. Da var jeg flink med tre ingen og mat.

 

Om meg:

Snart 34 år, gift og 2 barn på 6 år og snart 9. Jobber som ped.leder i bhg og er mye i aktivitet på dagtid.

Vekt: mellom 69-70 kg (er 1,65 m høy). Har frøken Rød på besøk, så veiing i morra blir vel litt feil. Men men, vil hvertfall ned ca 5- 6 kg på disse ukene, til 64-65. Etter det får jeg se hvor fornøyd jeg er ;)

 

Skal i 2 bryllup i sommer (første om 5 uker), så håper ting går riktig vei!

 

Håper det er plass til meg her!

I dag er det feirings av minsten som ble 6 år før helga, så det blir litt kake. Sånt kan jeg ikke stå over, hvertfall ikke når det er min egen sønn! Hat laget boller og skal lage en nydelig kake fra Trines matblogg etterpå ;)

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magenta starter her samtidig vi da :)/> så spennende med kurs, Lykke til med det :)/> I går var første dagen min og gikk skikkelig bra. Grugleder meg til fredag når jeg har veiedag, men føler meg nesten lettere allerede, hehe antagelig bare i hodet men har spist myyye mindre godis denne helga enn jeg vanligvis gjør så håper det fortsetter like bra. Et spørsmål jeg får ikke til å legge inn oppskrifter på siden min. Ser det står jeg skal trykke på lag ny oppskrift men finner ikke den knappen noe sted. Noen som kan opplyse en stakkar? :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

God morgen, nå ble jeg positivt overrasket. Så hyggelig det er med flere innpå her😀 Velkommen til dere begge, Det er jaggu godt å være slank så det her handler kun om å fokus. Ingen problem for oss dette jenter:-) Så lenge vi støttet å motiverer hverandre så er mye gjort. Her har der også vært barnebursdag med kake og chips. Uff og uff. Jeg føler meg ikke flink for å si det sånn😩 Det hjelper vel ikke å grine, ingen kalorier i tårer såvidt jeg vet:)

Smint jeg vet dessverre ikke åssen det fungerer da jeg aldri har lagt inn det selv her.

Ser dere er flinke til å trene å håper foten din snart blir bra Magenta. Men en så lenge kan du gjøre mye med kosten. Jeg har kun endret kost når jeg har slanket meg. Trening and me er ikke helt venner😛 Så ha en fantastisk star på uken pluss kurs Magenta. Her slipper det ikke inn en et Chipsflak engang. Ny uke nye muligheter. Ps håper du har fått fine tall i dag Giraffe🙆 Ses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

God morgen, nå ble jeg positivt overrasket. Så hyggelig det er med flere innpå her😀 Velkommen til dere begge, Det er jaggu godt å være slank så det her handler kun om å fokus. Ingen problem for oss dette jenter:-) Så lenge vi støttet å motiverer hverandre så er mye gjort. Her har der også vært barnebursdag med kake og chips. Uff og uff. Jeg føler meg ikke flink for å si det sånn😩 Det hjelper vel ikke å grine, ingen kalorier i tårer såvidt jeg vet:)

Smint jeg vet dessverre ikke åssen det fungerer da jeg aldri har lagt inn det selv her.

Ser dere er flinke til å trene å håper foten din snart blir bra Magenta. Men en så lenge kan du gjøre mye med kosten. Jeg har kun endret kost når jeg har slanket meg. Trening and me er ikke helt venner😛 Så ha en fantastisk star på uken pluss kurs Magenta. Her slipper det ikke inn en et Chipsflak engang. Ny uke nye muligheter. Ps håper du har fått fine tall i dag Giraffe🙆 Ses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, nå ble jeg positivt overrasket. Så hyggelig det er med flere innpå her😀 Velkommen til dere begge, Det er jaggu godt å være slank så det her handler kun om å fokus. Ingen problem for oss dette jenter:-) Så lenge vi støttet å motiverer hverandre så er mye gjort. Her har der også vært barnebursdag med kake og chips. Uff og uff. Jeg føler meg ikke flink for å si det sånn😩 Det hjelper vel ikke å grine, ingen kalorier i tårer såvidt jeg vet:)

Smint jeg vet dessverre ikke åssen det fungerer da jeg aldri har lagt inn det selv her.

Ser dere er flinke til å trene å håper foten din snart blir bra Magenta. Men en så lenge kan du gjøre mye med kosten. Jeg har kun endret kost når jeg har slanket meg. Trening and me er ikke helt venner😛 Så ha en fantastisk star på uken pluss kurs Magenta. Her slipper det ikke inn en et Chipsflak engang. Ny uke nye muligheter. Ps håper du har fått fine tall i dag Giraffe🙆 Ses

 

 

Tusen takk for hyggelig velkomst!;)

Hyggelig at vi kom igang samtidig Smint! Da får vi følge hverandre i tiden fremover (og dere andre da:))

Håper dette går rette veien, ble mer motivert i dag! Har regnet ut litt på forhånd (regnet ut etter mellommåltider kl 14 sånn ca hva jeg kommer til å spise resten av ettermiddagen kvelden). Kom på rett over 1600;) Hadde fisk, poteter og masse grønt til middag, mer grønt enn noen gang..! Ble god og mett:-)

Men skal jeg regne ut Omega 3 kapselen i det jeg spiser?ðŸ˜ðŸ˜Def er 50, er det ikke?

 

Den treninga ja.. Er veldig glad i å være i bevegelse, spesielt når jeg skal "bli flinkere". Når jeg trener spiser jeg automatisk sunnere. Trener jeg ikke, får det motsatt effekt. Hva er det med deg hodet noen ganger??!

Har egentlig tenkt å trene i dag, styrke overkropp og noe kardio som ikke belaster beinet/vrista for mye. Tenkte romaskin, men får se. Kommer jeg meg til treningssenteret i dag er det en seier i seg selv! Hvertfall nør jeg vet jeg er flink med maten i :-)

 

Ha en god mandag!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn med et innlegg til jeg😊

 

Etter litt frem og tilbake tok jeg på meg treningskøen og gikk ut i sola :-) Har ikke trent eller så mye som gått en liten tur engang på de 2,5 ukene jeg har vært skadet. Det virker kanskje ikke så lenge, men trente da annenhver dag, og plutselig ble det brått stopp.

Så, da ble det 35 min halvveis rask gange og 15 min styrke da jeg kom hjem:-)

 

Kveldsmaten er inntatt og jeg er akkurat innenfor 1600 kcal i dag. God start!!:-)

Har også gått 17500 skritt i dag

 

God kveld!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...