Gå til innhold

Slankekrigen 2015 - skravletråd!


Gjest Babydrømmen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SigrunE

Tusen takk for gratulasjoner, alle sammen!

 

Jeg er ny her på forumet, så kan jo kanskje presentere meg litt her.

 

22 år gammel jente, studerer i Oslo. Har vært "den lubne" i klassa så lenge jeg kan huske, sikkert siden jeg var 8-10 år (og har forsøkt å slanke meg omtrent like lenge). Har aldri vært veldig overvektig, men har alltid hatt en del ekstra. Vekten har vært stabil, på ca. 70 kg siden jeg begynte på videregående. Etter jeg flyttet hjemmefra har sett på kostholdet mitt som rimelig sunt, og har trent flere ganger i uka de siste årene. Har tenkt at om jeg bare spiste litt sunnere og trente litt mer, så ville jeg gå ned i vekt automatisk. Vekten har ikke rikket seg, og dette har vært utrolig frustrerende. I januar 2015 bestemte jeg meg for å telle kalorier, for mer kalorier ut enn inn MÅ jo nødvendigvis føre til vektnedgang. Jeg hadde fått nok av å være den lubne jenta. Jeg fant fort ut at selv om måltidene mine var sunne, måtte alle porsjonene mine bli mindre. Og selv om jeg alltid har spist godteri/kaker bare i helgene er det faktisk nok til å ødelegge for vektnedgang (begrensning er ikke akkurat min sterke side...). Gikk ned ca 2 kg fram mot påske, da ble det pause (mye kalorier påskeuka, men også flere uker i forveien :blink:/>/> ). Etter påske tok jeg meg sammen igjen, og begynte å telle kalorier og trene annenhver dag. Dette ga resultater, men 17.mai og pinse medførte binge-eating, og hadde et par uker der vekten gikk opp selv om jeg var flink alle de andre dagene i mai. Dette opplevde jeg som utrolig frustrerende og tungt. Da begynte jeg å henge på forumet her, og fant inspirasjon til å fortsette. Og det resulterte i 64,7 kg og ukesvinner av slankekrigen denne uka! :D/>/> Men jeg synes det er skremmende å se hvor mye et tall på vekta har å si for motivasjonen og hvordan jeg føler meg. Motivasjonen min er utrolig sårbar, men jeg skal ikke gi opp. Har ikke lyst å involvere venner/familie i min vektnedgang, så jeg trenger virkelig motivasjon fra dette forumet! Viss jeg ikke greier det denne gangen blir det kurs til høsten, dersom jeg får det til økonomisk.

 

Vet ikke helt hvor mye jeg vil gå ned, "trivelsvekt" har jeg til gode å oppleve. Men i første omgang er 57kg målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner, alle sammen!

 

Jeg er ny her på forumet, så kan jo kanskje presentere meg litt her.

 

22 år gammel jente, studerer i Oslo. Har vært "den lubne" i klassa så lenge jeg kan huske, sikkert siden jeg var 8-10 år (og har forsøkt å slanke meg omtrent like lenge). Har aldri vært veldig overvektig, men har alltid hatt en del ekstra. Vekten har vært stabil, på ca. 70 kg siden jeg begynte på videregående. Etter jeg flyttet hjemmefra har sett på kostholdet mitt som rimelig sunt, og har trent flere ganger i uka de siste årene. Har tenkt at om jeg bare spiste litt sunnere og trente litt mer, så ville jeg gå ned i vekt automatisk. Vekten har ikke rikket seg, og dette har vært utrolig frustrerende. I januar 2015 bestemte jeg meg for å telle kalorier, for mer kalorier ut enn inn MÅ jo nødvendigvis føre til vektnedgang. Jeg hadde fått nok av å være den lubne jenta. Jeg fant fort ut at selv om måltidene mine var sunne, måtte alle porsjonene mine bli mindre. Og selv om jeg alltid har spist godteri/kaker bare i helgene er det faktisk nok til å ødelegge for vektnedgang (begrensning er ikke akkurat min sterke side...). Gikk ned ca 2 kg fram mot påske, da ble det pause (mye kalorier påskeuka, men også flere uker i forveien :blink:/>/>/> ). Etter påske tok jeg meg sammen igjen, og begynte å telle kalorier og trene annenhver dag. Dette ga resultater, men 17.mai og pinse medførte binge-eating, og hadde et par uker der vekten gikk opp selv om jeg var flink alle de andre dagene i mai. Dette opplevde jeg som utrolig frustrerende og tungt. Da begynte jeg å henge på forumet her, og fant inspirasjon til å fortsette. Og det resulterte i 64,7 kg og ukesvinner av slankekrigen denne uka! :D/>/>/> Men jeg synes det er skremmende å se hvor mye et tall på vekta har å si for motivasjonen og hvordan jeg føler meg. Motivasjonen min er utrolig sårbar, men jeg skal ikke gi opp. Har ikke lyst å involvere venner/familie i min vektnedgang, så jeg trenger virkelig motivasjon fra dette forumet! Viss jeg ikke greier det denne gangen blir det kurs til høsten, dersom jeg får det til økonomisk.

 

Vet ikke helt hvor mye jeg vil gå ned, "trivelsvekt" har jeg til gode å oppleve. Men i første omgang er 57kg målet mitt.

 

her inne får man fin oppbakking samt at man kan øse ut av seg med fustrasjon om ting stopper opp og man får motivasjon tilbake.

ser ut som du nå har sluttet med slanking og begynt på en livsstilsendring og da er det noen prosesser som må på plass i hodet.men du tar deg fint igjen etter utskeielser og da er du på rett vei

Dette klarer du fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SigrunE

Ned 1,7 kg denne uka. Det er så mye at jeg ikke greier å være glad for det en gang. Det kan jo ikke være "reelt" med så stor ned gang to uker på rad. Buksene strammer ihvertfall like mye. Men det var jo det tallet som sto på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,7 kg denne uka. Det er så mye at jeg ikke greier å være glad for det en gang. Det kan jo ikke være "reelt" med så stor ned gang to uker på rad. Buksene strammer ihvertfall like mye. Men det var jo det tallet som sto på vekta :)/>

 

Så bra :) Nå går det jo raskere i starten så bare kos deg med fin vektnedgang du-

artig straks man kjenner det på klærne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra pizzaens hjemland, og det kjennes på klærne ;)

Det ble ikke sånn superlett å være sunn og flink gitt, særlig ikke når man drikker kalde drinker fra lunsj av...Men vi gikk og gikk og gikk og gikk da, så vi satt ikke så innmari mye stille.

Men gruer meg til veiing denne uka.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Her var det litt opp igjen, det er et sånt platå nesten virker det som. Fysisk og psykisk kanskje. Jeg må under 75 kg nå altså, lei av å være på stedet hvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt meg i nakken og begynt med litt hardere treningsøkter!

Har kanskje lent meg litt på at jeg har trent, men ikke tenkt at om jeg kun har forbrent 300kcal på økten, så er det litt for lite.

Så nå hååååper jeg det løsner litt fremover.

Gjerne en kilo eller to i uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Jeg har hatt trøbbel med PC. Skal forsøke å få ordnet så jeg får kommet meg innom her på onsdag og torsdag hvert fall, laget klar tråd for neste uke nå. :) Beklager at det har tatt tid denne uken her!

 

Gratulerer til golappen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg går ikke på kurs - gjør et noe oppstykket forsøk på egen hånd. I fjor høst gikk det strålende - ned minus 16 kg på vel 3,5 mndr. Etter det var jeg vel så fornøyd med egen innsats at julebordsesongen mm gikk over stokk og stein....Ble fort + 4-5 kg i løpet av en rekordkort periode :o

Denne våren har det vært litt ned og litt opp, uten at jeg har satt inn "støtet". Nå derimot - fått igjen motivasjonen, og er helt bestemt på å nå målet (dog justert opp med 5 kg) på 75 kg innen ca 4 mndr. Det står igjen 12,4 kg. Et must for meg er å registrere daglig inntak av mat og drikke, være i noe aktivitet på forumet - gjerne i en form for konkurranse, og å få rørt på meg, da selvfølgelig...Veldig enkelt - og veldig vanskelig...Jeg vet at jeg kan klare det, og dermed "tar jeg gevinsten" rett i lomma... Det skal sies at jeg har gått på mange GR kurs tidligere, og har da hatt stort utbytte av det :)

Vi får slå følge fremover - jeg har trua :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86,9 og ingen endring de siste ukene.

har virkelig mye trimpoeng og bra med kcal inntak så snart må det vell løsne

kroppen har nok blitt påvirket av kraftig stress på arbeid, økning av kortisondose samt mensen opp i alt dette :unsure:

lykke til med dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86 kilo denne uken og veldig nær 85-tallet.

 

Vært litt nazi denne uken (dvs mandag og halve tirsdag...hahahah) for ble litt grilling i går kveld, så litt mye kalorier :(

Men er jo sankt hans bare en gang i året...

 

Men tilbake til strengt regime igjen nå. Tror jeg må ha det litt innimellom for at det faktisk skal gå nedover.

 

Lykke til neste uke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Jeg har ikke vært motivert for fullt fokus i det siste, og det gir jo resultatet at vekta står så og si stille (opp og ned annenhver uke). Nå var det opp igjen, det vil jeg jo egentlig ikke. Jeg får ta en runde med meg selv på hvordan jeg skal gjøre det i juli. Vil helst ned et par kilo, selv om jeg ser at jeg må flytte på målene mine nå - jeg når ikke de datoene jeg har satt for meg selv med dette tøyset her hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg registrerte vekt igår,men ikke blitt med i resultatet i uke 26,inne i en

periode med liten motivasjon både når det gjelder mat og trim.

Gikk opp 800gram sist uke,ikke noe gøy i det hele tatt :(.Jeg har gått 2 kurs før,men nå er jeg bare medlem i gull-klubben.Det har gått så greit helt fram til nå.Skal ut i ferie om 3 uker og da er mitt håp om og se 70 tallet.

Ønsker alle ei fin uke og lykke til videre :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...