Gå til innhold

Ny start:-)


Gjest Suzzie
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Alfa-Bettan

God morgen :)

 

Så var den tungen stunden kommet, vekta stoppet på 89,6 kilo. :o

Så det er bare å bite tennene sammen og gå på med godt mot. Det er bra vi er to.

 

Det var omtrent samme vekt som i april -15, da jeg ble med i tråden deres.

 

Lurer på om 5 kilo blir litt mye Suzzie???, jeg sjekket at det er kun 5 og en halv uke til 1. mars. Kanskje vi skal satse på mellom 3,5 og 5 kilo.

Jeg har ikke helt kommet i gang med trimmen ennå.

Hva gjør i forhold til trening?

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Ganske så tungt her også,vekta stoppet på 88,2kg :(.

Trodde faktisk at tallet kunne vært høyere,1,8kg mindre nå enn da jeg startet

tråden i fjord.

 

Bestandig grualt og gå på vekta etter en laaaang pause,men nå har vi gjort det,og nå er vi i gang :).

 

Jeg har heller ikke kommet igang med trim,men begynner fra i dag.

Ser for meg at det blir som sist,gå turer og bli enda flinkere med styrketrening.

Har pilatesball,step,sykkel,hoppetau og strikk her hjemme,så det er bare og sette

i gang :).

 

Vært veldig kaldt her den siste tiden,så ikke vært noe fristende og gå ut.

I dag har jeg fri,skal kle godt på meg og ta meg en tur ut i kaldt,friskt

vintervær.Sola er her så alldeles nydelig,en ny start :).

 

Høres greit ut med en vektnedgang på et sted rundt 4kilo,vet fra før at den første uka er den lettsete,kiloa "renner" av :lol:.

 

Hva tenker du i forhold til trening?

 

I dag skal jeg også inn og registrere mål av midje,hals,lår osv.

 

Glad vi er to,ha en fin dag :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Hei

 

Jeg da er vi ikke langt fra hverandre verken i vekt eller alder. :lol:/>

 

Jeg sliter litt med styrketrening, får liksom ikke noe effekt ut av det. Ellers har jeg lyst å begynne å jogge. Har alltid tenkt hvor heldig de er som bare tar på seg joggeskoene og jogger seg en tur.

 

Men kroppen er jo ganske tung, men å begynne i det små og øke på er jo en ide. Har veldig lyst og komme i god form og være sterk i kroppen.

 

Ellers får jeg ikke målt meg før på fredag, da har jeg fri fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Dagen i dag har vært veldig fin,gjennomført det jeg hadde bestemt meg for.

Veid meg,gått tur på 45min og klart 10 i score på registrering av mat :D.

 

Har vært og besøkt pappa på hjemmet i kveld,han bød på drops,men jeg tok ikke

en eneste en,første seier :).

 

Håper din dag har vært like bra Alfa-Bettan.

 

Er det noen som er innom tråden og leser og har lyst til og slå følge så er dere

hjertlig velkomne.Sammen er vi sterke,jo fler jo bedre :D.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

God formiddag

 

Det går bra med meg også. Var ute og gikk en tur i går i ca 40 minutter. Tok meg ikke helt ut, men gikk forholdsvis raskt.

 

Med maten går det helt greit nå i hverdagen, drikker vann og prøver og ta sunne valg.

 

Det blir nok mest spennende å se hva helgen bringer. Ser jo at det er lett og falle for fristelsen da.

 

Bare kjekt om flere kommer innom og hilser på. Alltid greit å være flere. :)

 

Håper å høre fra deg Millamy34

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så bra Alfa-Bettan du er kjempeflink :).

 

Jeg har ikke fått til trim i dag,jobber i morgen og lørdag,søndag er det meldt

mildere så da satser jeg på en tur ut.

 

I morgen kveld er vi bedt bort på hjemmelaget pizza,gleder meg til det,skal spise

sakte og kose meg :).

I dag har jeg også klart 10 i score på mat :).

 

Kos deg i morgen på fridagen din,god helg :).

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Hei kan jeg joine dere her?

 

Dagens vekt hos meg var 88,5kg, null i nedgang siden sist uke.

Det er jo ikke så bra siden det er uke 3 av det nye året.

 

 

Selvsagt. Kjempekjekt at vi blir flere til å hjelpe hverandre. Er jo nokså lik i kilo som oss. :) Ikke at det er en nødvendighet for å være med oss.

Alle er like velkommen.

 

Ha en fin fredagskveld alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Har forresten gått meg en god tur på over 1 time i dag.

 

Men sliter litt i dag med maten. Har hatt fri i dag, og synes jeg er sulten hele tiden. Håper jeg greier å begrense meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så koselig at du vil slå følge med oss Tuva76,velkommen skal du være :).

Var innom tråden din og leste i går,så da at du er aktiv her inne,tanken slo

meg faktisk da at det hadde vært fint om vi "aktive" kunne slå oss sammen :).

 

Har du veiedag fast på fredag?Vi har veid oss på onsdager.

Hva tenker du om en felles veiedag?Ikke noe problem for meg og bytte dag.

 

Jeg har ikke registret mat i dag,ble bedt bort i kveld på pizza og det ble også

dessert.Da synes jeg det er vanskelig og registrere,tror det har gått greit.

 

Så flink du er til og trimme Alfa-Bettan :).

 

Ha en fin kveld begge to,kjempeglad for at vi har blitt 3 :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har vært på jobb i dag fra 9-18,jobber annenhver lørdag.

I kveld har mamma vært hos oss på lasagne,vi har kost oss med is og litt sjokolade.

Jeg kommer til og gjøre det sånn framover,unne meg litt ekstra på lørdagskvelden,

men likevel prøve og begrense meg ;).

 

I morgen er det bare og fortsette med registrering og gode,sunne matvalg.

 

 

Ha en fortsatt fin helg begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

God mandags morgen

 

Flott å høre at du har vært flink Suzzie.

 

Jeg kan ikke si det sammen, det har vært en forferdig helg. :angry:

Har vært sulten hele tiden, spist alt jeg kom over + en god del sjokolade. Ikke innenfor kalorigrensen i det hele tatt. Helt sikkert opp i det dobbelte.

Vet ikke hvorfor, akkurat som om hodet koblet seg ut fredag og vil ikke spille på lag i det hele tatt. Jeg pleier nesten aldri å ha det sånn med å overspise. Får håpe at det bare var er en engangshendelse.

Er i hvert fall ved godt mot i dag, har med meg sunn mat på jobb; Knekkebrød og frukt og skal drikke masse vann.

Så noe stort vekttap denne uken kan nok jeg se bort fra. :(

 

Men jeg får bare legge det bak meg.

 

Håper dere andre har hatt en fin helg.

 

God mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med dere! Startet 4.januar og hektet meg på en nesten ny tråd her inne. Det viste seg å bli mislykket, siden stort sett alle forsvant.... Jeg vil gjerne være med et sted hvor man kan støtte hverandre aktivt, så det blir litt mer forpliktende. Jeg skal ned 11 kg, og syns det går litt trått i starten. Har gått ned 1,4 kg siden 4. Januar, og alt er bedre enn ingenting! :rolleyes: Jeg registrerer både mat og trening, men har tenkt til å klare det uten kurs! Jeg har rett og slett ikke tid til kurs, uten at det skal gå utover treningsdager, så da velger jeg trening! :rolleyes: I kveld skal jeg gå en rask kveldstur på ca.5 km. Målet utover våren er å løpe den samme runden, men det er et godt stykke dit.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for at jeg får være med!

 

Ja jeg er ganske aktiv her, og ser nytten av å skrive litt om oppganger og nedganger for å lære av det.

 

I helgen har jeg hatt omgangssyken... som forsåvidt er en fin slankekur, bortsett fra at igår når jeg endelig begynte å bli bedre, er man jo så sulten at man kan spise en HEST - til forrett :)

 

Jeg kan veie meg på onsdager jeg, det går fint.

Da er jeg litt skeptisk til morgendagens veiing, men det får bare være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Velkommen eli72 :).

Så bra vi blir flere på tråden,være til hjelp og støtte for hverandre.

 

Jeg synes denne uka har gått greit med mat og registrering av den,har enda ikke

kommet i gang med trim.Blir spennende og se på vekta i morgen tidlig om det har

gått riktig vei :).

 

Har du fast veiedag eli72?

 

Pyton med helger som ikke blir som en har tenkt Alfa-Bettan,men så bra at du er

på rett spor igjen.Leste et ordtak som jeg synes er så fint:"ikke se bakover,det er ikke den veien du skal".

 

Ikke greit med omgangssyke Tuva76 :(.

 

Ønsker dere lykke til med veiing i morgen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Så var onsdagen her og veiedag,vekta i dag stoppet på 87kg,klart en nedgang på 1,2kg denne uka,jeg er kjempefornøyd :P.

Dette er kun p.g.a de matvalgene jeg har tatt,jeg har jo ikke trimmet noe.

I uka som kommer har jeg planer om flere trimturer og få det registrert,brikkene faller

mer og mer på plass.

 

Hvordan har det gått med dere jenter?

 

Har dere lyst Tuva76 og eli72,så kan dere gjerne skrive litt om dere selv,slik at vi blir bedre kjent.

 

Gleder meg til og lese hvordan det har gått med dere denne uka :).

 

Ha en fin onsdag alle tre og ellers andre som er innom og leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så bra Suzzie!! Grattis med kjempebra uke.

 

Jeg veier fremdeles 88,5kg... det er tredje uka. Som sagt har denne uken vært litt utenom pga sykdom, (og litt kort uke siden jeg egentlig har veid meg på fredag) men det er ikke å stikke under en stol at er man ikke nøye med maten, så går det ikke nedover.

 

Litt om meg:

39 år, bosatt i Vestfold. Samboer med 2 gutter på 5 og 7 år. Stillesittende jobb, men som er veldig turbulent om dagen vedr nedbemanning osv som gjør at fokus av og til er umulig å holde.

Har treningsrom nede, med mølle og vekter osv, så trener der 3-4 ganger i uka. Så føler jeg har ganske god call på trening, men det er matvalgene som gjør at vekten er der den er.

Jeg er nok en følelses-overspiser, som syns jeg fortjener mat hele tiden :) Folk som glemmer å spise eller er for nervøse til å spise, skjønner jeg ingenting av :blink:

 

Heheh så det var litt om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

God morgen alle sammen

 

Så flink du har vært Suzzie, bøyer meg i støvet.

Dette er en super start.

 

Med meg gikk det som ventet rett til h......

Ned 100 gram, men jeg føler at jeg er kommet på rett spor igjen, og så får vi krysse fingrene for at helgen ikke blir som sist. Var ute og gikk en tur på ca 40 min.

Har ikke kommet i gang med skikkelig rask gange og trening ellers.

 

Håper det går bra for dere andre også på veiingen.

 

Ha en fin dag, velkommen til oss eli72. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Så ikke at du hadde svart Tuva76 før etter at jeg hadde skrevet ferdig. Åpnet og skulle skrive, men så ble jeg litt opptatt så jeg har brukt lang tid på det forrige innlegget mitt.

 

Kjedelig når vekten står stand by. Tenker at hvis vi tar noen får grep så faller nok tingene på plass og vekten går nedover. Det er dette med å være flink til alle tingene samtidig. :o

 

Vekten min er da 89.5 per i dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn det er, Alfa-Bettan, at vi vet jo alle hvorfor vi veier det vi gjør og hva som må til, men det er dette med å være så innmari flink så innmari lenge :)

 

Jeg startet min nye livsstil 1 januar i fjor. Var overmotivert, og gikk sakte men sikkert ned 10 kilo frem til sommeren. Planen var 25 kilo innen nyttår. Sommeren gikk og vekta gikk litt oppover, og høsten kom og jeg kom ikke inn i de gode rutinene igjen.

Så tenker at jeg vil ha tilbake den driven jeg hadde ifjor på denne tiden, men den er som forduftet.

 

Men håper vi kan motivere hverandre til å skjerpe oss, og jeg kjenner jo på at jeg blir jo motivert av Suzzie som har gått ned over 1 kilo på en uke. Jeg vet jo at det går, hvis jeg vil :)

Og jeg vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter :).

Dette er første ordentlige uka mi på nyåret og da vet jeg fra før at 1kg eller 2 er overkommelig,en liten kick start :).

 

Ned er ned Alfa-Bettan,du har jo vært veldig aktiv denne uka og det er en kjempebra start :).Håper og tror at helga som kommer blir bedre for deg enn den forrige :).

 

Du har heller ikke gått opp i vekt Tuva76,og det er bra :).Jammen er du flink til

og trene,du imponerer meg.

 

Sant som du skriver Tuva76,vanskelig og holde fokus over lang tid,både med mat og trening.Jeg er glad for hver dag jeg får det til,det gjør noe med en.

 

Har et håp om og klare 5kg til 1.mars,tiden vil vise om jeg får det til.

Vet vi ble enige om og prøve ca 4kg Alfa-Bettan :).

Har dere andre satt dere delmål?

 

Nå er det tid for og begynne på middagen og etter det skal jeg ut og trimme,jeg gleder meg :).

 

Hvordan går det med deg eli72?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente ikke igår, men er turntrener for minstemannen sitt parti, så fikk litt bevegelse i det minste der.

Ellers var det en bra dag matmessig.

 

I går skrev jeg opp mine suksesskriterier for å komme igang skikkelig.

Det er 1. registrer kaloriinntaket hver dag, 2. drikk masse vann, 3. kutt ned på sukker og karbohydrater så godt jeg kan.

 

Med de tre tingene VET jeg at det vil fungere. Så nå bøtter jeg nedpå med vann her, og flyr på do i ett sett :) God til å overdrive når jeg først begynner ja.

 

Idag blir det trening igjen. Satser på en mølleøkt hvis beina er enige.

 

God torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Planer må vi ha Tuva76,bare og gunne på med kriteriene,dette klarer du :).

 

Her går det kjempebra med maten,spiser det jeg skal og er fornøyd med det.

Har hatt et vondt kne siden begynnelsen av desember,kontaktet lege i dag,hun

mistenker at det er menisken,skal på MR etter hvert.

Litt lei meg,for det var jo nå jeg skulle starte trimminga for fullt,men kan jo hende det er bedre i morgen enn i dag

 

Har fri-helg,mulig jeg klarer og strikke ferdig Marius-genseren min i løpet av helga :).

 

Hvordan går det med dere andre?

God helg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en elendig dag,spiste mye kake og gomlet twist,men spist er spist

så ikke mye jeg får gjort med det i dag :unsure:.

 

Tar fatt på ny for jeg skal ikke skli ut på nytt,bare og ta meg selv i nakken,vet jeg kan :).

 

Sola skinner,det er riktig så pent ute,skal ta på joggeskoa og prøve meg på en tur,se hvor mye kneet vil være med på.

 

Ønsker dere alle en fin søndag B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...