Gå til innhold

Ny start:-)


Gjest Suzzie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jenter, pufh, for en uke! Jeg har hatt det suuupertravelt på jobb og vært aleine med ungene mange dager denne uka - og det blir det lit e forumskriving av.... :rolleyes: Jeg er 43 år, er gift og har to barn. Minsten er halvannet og etter siste svangerskap ble jeg syk og fikk to sterke kortisonkurer. De sørget for 10 kg opp på litt over fire uker....... :blink: I tillegg har jeg lavt stoffskifte, og eeeelsker mat og søtsaker!

 

Jeg er også glad i å trene, særlig dans, zumba og lignende, men hverdagen krever sitt, så det er ikke all verdens av tid til trening. Men jeg prøver å få rørt meg to ganger i uka. Jeg ønsker å gå ned til 62 kg før sommeren. Det er en heftig målsetning, for det går verkelig langsomt nedover! Men, jeg prøver!

 

Jeg har veiedag på mandager, og det er med på å sørge for at jeg ikke går helt bananas i helgen. Nå i morgen tror jeg ikke på vektnedgang. Kroppen lader opp til mens, og da pleier jeg å legge på meg. Hoven og mye vann i kroppen nå, syns jeg- men, men vi får se.... Jeg krysser fingre, og passer på ikke å overspiste i kveld! B)

 

Når det nærmer seg den tiden på måneden, så pleier jeg også å ville ha sjokolade intravenøst, så - jeg får holde meg i skinnet nå! Godt vi ikke har noe særlig sjokolade i huset.....

 

Jeg begynte 4. januar, og har egentlig vært flink til å bruke registreringen her inne, foruten siste uke. Jeg satser på å komme sterkere tilbake denne uka! Lykke til på onsdagen, jenter! Og ha en riktig god og inspirerende slankeuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei jenter.

 

hvordan går det med dere?

jeg er helt oppgitt over meg selv, og skjønner ikke hva som skjer med motivasjonen. Jeg vil jo, men likevel klarer jeg ikke ta meg i nakken.

Leste at det kunne lønne seg med en lavkalori-boost, med noen uker på ca 1000kcal. det har jo jeg gjort før og klart, men nå virker det veldig slitsomt :)

 

tror jeg bare må jobbe og jobbe og jobbe med hodet.

 

Igår var jeg ute og gikk tur med en venninne. Veldig koselig, og gikk fort så forbrant jo litt. tenker at det er jo en fin ting, for man tenker ikke at man "trener" men man er oppe av sofaen, får frisk luft og hyggelig selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg hadde veiedag og delmål 1 frist i går.... :blink: Det var nok litt ambisiøst å skulle gå ned 2,4 kg på tre uker... Vel, enden på visa ble 0 kg ned, men også 0 kg opp! Helt stille rett og slett, og 1 kg fra første delmål på 72 kg. Ja, ja, jeg får trøste meg med at jeg pleier å gå opp litt når jeg skal ha mens, og håpe at det også er tilfellet denne gangen, for da bør jeg iallfall gå ned neste uke....

 

Ellers har det vært greit med trening. Trener mandag og onsdag fast hver uke, og det gir tilsammen godt over 7 trimpoeng i uka! B)

 

Krysser fingre for dere andre i morgen! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Her går det heller ikke så veldig bra,ikke vært så flink med mat som jeg var forrige uke.

Ikke blitt noe trim,kun en rolig tur på søndag,ble ikke svett en gang :blink:.

 

I morgen er det onsdag og veiedag,ønsker dere lykke til :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god formiddag :)

 

Gruet meg veldig i dag til og gå på vekta,ble gledelig overrasket,den viste 100gr. ned :P.

Ikke så mye og skryte av,men ned er ned,har ikke vært superflink denne uka.

 

Gleder meg til ei ny uke,med sunne matvalg og mer trim :).

 

Hvordan har det gått med dere andre?Gleder meg til og høre fra dere :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hodet mitt satt fast i sanden, så jeg fikk ikke veid meg dessverre :blink::unsure:

Kan skje den beste :)

 

Heldigvis har jeg endelig kjent litt på motivasjonen og litt logisk tankegang de siste dagene. Vil jeg virkelig veie OVER 90 kilo? sa ikke jeg i fjor på denne tiden at ALDRI MER over 90 kilo?

Vil jeg møte denne sommeren med den kroppen jeg har her idag, eller vil jeg se bedre ut. Og vet dere hva damer? JEG VIL IKKE DET!

 

Idag onsdag 3 februar fikk jeg en skikkelig etterlengtet beskjed på jobben. Andre ville vel ikke vært så fornøyde, men jeg har takket ja til sluttpakke og det betyr flytting til mitt hjemsted og masse som skjer med selge hus, kjøpe hus, bytte skoler, søke barnehager, nye jobber osv. Det blir hektisk, men det blir bra!

Så veldig veldig glad i dag!

 

Det er riktignok nok en ting som kommer til å gjøre noe med fokuset, men dette er bra ting, så håper det ikke vil ha mer innvirkning enn jeg tillater det å ha :)

 

Så det var litt siste nytt fra meg... Skal se om jeg kan krabbe opp på vekta imorgen eller fredag. Dere hører fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Halloen alle sammen

 

Liten nedgang for de som har veiet seg, inkludert meg, ned 400 gram (89,1). Til sammen på 2 uker HELE 500 gram. Ja ja. Det er en spe begynnelse.

Denne helgen gikk bedre enn den forrige. Kan langt fra si meg fornøyd, men det nærmer seg.

Jeg føler også som noen av dere andre at jeg ikke får helt med meg hodet, og det er jo der alt ligger. Rett innstilling og vilje.

Går turer, men sånn som føre er her for tiden kommer jeg meg ikke ut i terrenget. Det blir fort mørkt også etter jeg kommer fra jobb om dagene, men alt det bedrer seg altså. Dagene blir lengre lys osv.

Så en skikkelig kondisøkt er det lenge siden jeg har fått til.

 

Men alt kan bedre seg dere, gi det bare litt tid som får vi sving på det alle sammen. Vi skal klare dette.

 

Ha en fin kveld alle sammen. Jeg reiser på Hardangervidden i morgen.

Håper på litt skiturer, men været er ikke lovende, så kjenner jeg at jeg begynner å få vondt i halsen og er blitt snufsete. Krysser fingrene for bedring i morgen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned, ja! Og vi skal være fornøyde med at vi står i det, selv med dårlige resultater.... Det er lett å gi opp når det ikke funker. Har skjedd meg mer enn en gang! :blink: Men, ikke denne gangen, nei!

 

Har ei venninne som raser ned i vekt med diett på 700 kcal per dag. Gjør alt helt feil, men det funker.... Spiser ikke frokost og kun suppe til lunsj. Kjenner jeg er skikkelig frista til å hoppe på! Kan dere trekke meg ned på jorda, og gi meg noen argumenter for hvorfor jeg skal gjøre det langsomt???

 

Hun raser ned minst en kilo i uka, og hevder forskning sier de som går ned raskt holder seg lavere i vekt på sikt, og at slankebransjen tjener mer på at det går langsomt ned, slik at vi holder oss lenge på kurs..... Høres i og for seg ut som et snev av sannhet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned, ja! Og vi skal være fornøyde med at vi står i det, selv med dårlige resultater.... Det er lett å gi opp når det ikke funker. Har skjedd meg mer enn en gang! :blink:/> Men, ikke denne gangen, nei!

 

Har ei venninne som raser ned i vekt med diett på 700 kcal per dag. Gjør alt helt feil, men det funker.... Spiser ikke frokost og kun suppe til lunsj. Kjenner jeg er skikkelig frista til å hoppe på! Kan dere trekke meg ned på jorda, og gi meg noen argumenter for hvorfor jeg skal gjøre det langsomt???

 

Hun raser ned minst en kilo i uka, og hevder forskning sier de som går ned raskt holder seg lavere i vekt på sikt, og at slankebransjen tjener mer på at det går langsomt ned, slik at vi holder oss lenge på kurs..... Høres i og for seg ut som et snev av sannhet......

 

Vi har vel alle prøvd ulike dietter, som lover at du raser ned i vekt.

Som regel går man på en sånn innmari smell etter å ha sultet seg, at man går alt opp igjen. Jeg har også folk jeg kjenner som går på pulverkurer, og raser ned i vekt... men man kan ikke leve sånn hele livet, og når man begynner å spise igjen så går man opp.

 

Men.... jeg bestemte meg idag for å legge meg på 1000-1200kcal i en periode fremover. For å kicke dette litt igang, i hovedsak for å føle at jeg er på slankern igjen og at vekta går nedover. Tenker at om jeg ser 85 tallet igjen kjapt, er jeg motivert til å være flink og ta det sakte men sikkert igjen.

Desperate tider krever desperate handlinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ekspert på varig vektnedgang selvom jeg burde være det,etter alle mine forsøk :lol:.

Har ikke så mange argumentene og komme med eli72,men jeg har størst tro på langsom vektnedgang.

Ganske så sikker på at det også er det sunneste for kroppen,spise ofte og lite.

Har selv vært inne på tanken om og hoppe på kurer for raske resultater,men etter

litt om og men har jeg falt tilbake på det "langsomme".

Vet at skal jeg fungere i hverdagen så må jeg jevnlig tilgang på mat,frokost er

veldig viktig for meg,hadde aldri i livet klart og gå uten mat helt til lunsj.

Håper du fortsetter med Roede-metoden,slik at vi sammen kan klare målet vårt en

gang :).

 

Så bra Alfa-Bettan 400gr.ned,tilsammen har du klart og kvitte deg med en kladd

smør,du er kjempeflink :).

Har glemt og spørre,får du fortsatt matkasse hjem til deg?

Hadde du det fint på Hardangervidda?Håper at du ikke ble syk.

 

Hvordan går det med deg Tuva,fikk du veid deg forrige uke?

Så spennende tider du går i møte,ønsker deg alt godt framover :).

 

Her går det ikke helt etter oppskrifta,men mye går også veldig bra,har blitt

for mye kaker siste tida.I helga ble det flere boller med krem enn jeg hadde tenkt :(.

Vi reiser til Kreta 21.mai,vet at det burde være motivasjon nok for og komme i gang for fullt både med mat og med trim.

 

Har fri fra jobb i dag,speilblankt ute så jeg tror trimmen blir innom hus,får se muligheter istedet for begrensninger.

 

Ønsker dere alle ei super uke :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Suzzie, jeg skal fortsette med Roede-prinsippene, meeen - jeg skal som Tuva 76 kline til med en periode på rundt 1000 kalorier per dag. Jeg er ikke slavisk og ekstremt nøyaktig på registrering og veing av mat, så da kanskje det er akkurat denne reduksjonen som skal til for at jeg begynner å gå nedover igjen...

 

Vekta viste nemlig opp 1,4 kg idag!!! Det stemmer dårlig med min opplevelse, men sånn er nå engang virkeligheten. Da må jeg ta tak og ansvar. Her skal det skje ting før sommeren, og da er det nettopp et lavere kaloriinntak som er løsningen min nå. Jeg skal fremdeles spise frokost, og normal mat - bare mindre av det....:)

 

Ha en fin uke, damer! Vi skal lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ler av meg selv. Hadde første dag på 1200kcal igår, og jeg var mye sulten altså. Litt sånn at jeg tenker at dette er jo litt feil, bør jo spise mer men sunne ting. Men vet jo at dette fungerer for en kort periode. Vekta idag var 300gram lavere enn igår, og da er jeg skuffet... syns jo en dag så sulten burde gitt en kilo ned. HAHAH så ikke rart det går som det går med meg. MEN så sier en venninne, herreguuuud 300gram på en dag er jo over 2 kilo på en uke! Og det hadde jo vært maaaagisk :)

Og urealistisk.

1 kilo i uka er helt innafor! :)

 

Lover å veie meg imorgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag to med ca 1000 kcal, og er også endel sulten. Jeg trenger å justere inntaket ned, og veit at det går bedre etter tre dager. Det er jo ikke første gangen jeg gjør dette....... Har gått ned mange kilo to ganger før! Og opp igjen etter svangerskap, sykdom og kortisonkurer. Æsj!

 

Meeeen, denne gangen er siste gang! Nå skal det funke, og jeg skal aldri mer over 70 kg! Det har jeg lovet meg selv.ðŸ˜

 

Jeg veier meg kun på mandager, for jeg orker ikke følge med på alle svingninger gjennom uka. Ukentlig er nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

I dag stoppet vekta på 88,4kg,hjelpe meg,OPP 1,5kg denne uka!!!!!!!!

Går i meg selv,vet hvorfor det er slik,spist det meste jeg har kommet over denne

uka,håpløst :(.

Er meg i et nøtteskall da vekta går ned over,slapper jeg av,hvorfor??

 

Nå skal jeg ta tak,bli venn med joggeskoa igjen,spise sundt ,ta riktige valg :).

Hadde jeg enda klart og komme under 80kg. til vi skal på tur,vet jeg klarer det

hvis jeg vil,JEG VIL :rolleyes:.

 

Håper det har gått bra med dere andre i dag,gleder meg til og høre fra dere :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min vekt var 89,5. Så de siste ukene med hodet i sanden var vekten tilbake på 90 kilo, men etter to dager med mindre kcal er det litt nedover igjen.

 

Ja går de samme kiloene opp og ned og opp igjen hvis man ikke holder fokus. Det er jo for gæærnt egentlig at det skal være så vanskelig.

 

Heier på dere alle!

Dette skal vi klare. Jeg har satt meg et mål om 83 kilo innen påske. Det er hårete! Men da betyr det at jeg må skjerpe meg skikkelig! Ikke sånn halvveis som jeg har holdt på hele høsten og vinteren så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

God morgen alle sammen.

 

Ja det er igrunnen bra at vi sliter i fellesskap. :P

 

Opp 400 gram igjen....... altså 89,5 kilo.

 

Men i går fant jeg litt av "lysten" til å skikkelig ville gå ned i vekt. Det er jo sånn at alt må jo klaffe for å gå ned i vekt. Du må være veldig flink med maten, du BØR helst være veldig aktiv med trening og styrke, og hodet må være på plass. Jeg har ikke vært veldig aktiv og heller ikke fått med meg hodet på vektnedgangen, og når matinntaket i perioder svikter, da vet jo vi alle hvilken vei det går.

 

Men fikk en god følelse i går, og ble jo oppmuntret av det dere har skrevet den siste tiden. Så nå har jeg en god følelse i kropp og hodet av at dette skal gå vegen.

 

I går var jeg flink med maten, var ute og gikk tur med hunden i 1, 5 timer. Var ikke helt pest hele veien, men gikk med litt høyere puls og ble god og varm.

Prøvde å gå fort oppover bakkene osv. Det føltes iallefall godt når jeg kom hjem. :) :)

 

Så jenter det er fra nå det gjelder. Tenk hvor forbanna vi blir når sommeren kommer og kiloene er stand by. Det er jo kjempekjedelig å håpe at vi skal ha regn hele sommeren for å slippe å kle av oss. :D

Det er bare å stå på jenter. Jeg har ihvertfall blitt litt mer inspirert etter å ha lest innleggene deres.

 

Ha en flott dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vekta 88,8kg. Juhuuu. Det betyr ned 1,5 kilo siden mandag, og min nye skjerpingsstart. Jeg vet jeg ikke skal veie meg hver dag, men gjør det likevel :P

 

Jeg har ikke trent i det hele tatt denne uken, kun fokus på kalorier og kostholdet. Jeg tror det er det som er med oss, vi skal være så innmari flinke med mat, trening, famile og venner. Så blir det for mye.

Så nå har jeg fokus på kosthold, og trener når jeg føler det passer.

 

Nå er jeg så supermotivert! og den følelsen MÅ jeg bare holde på.

Har tenkt å kjøre samme plan i helgen, så jeg ikke går opp alt igjen og må starte på nytt på mandag. (noe som jeg har holdt på med en stund :) )

 

Ha en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supermotiverende og lese det dere skriver,nå skal vi klare de mål vi har satt oss.Veldig inspirerende med en tråd der det er liv og røre :).

 

Jeg har klart meg bra både i går og i dag,spist det jeg skal,jeg er så fornøyd

med meg selv :).

 

Ha en fortsatt fin kveld :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig Tuva76 og Suzzie! Det er supermotiverende. :P Jeg fokuserer også veldig på mat nå, men det er vel også det som er oppskriften? Mat er kilo, og trening er gram....

 

Er På 5.dagen med rundt 1000 kalorier nå, og er ikke noe særlig sulten lengre. Ja, opptil måltider, men det er jeg jo uansett! Øyet kunne også spist dobbelt så mye, for porsjonene ser små ut, må jeg innrømme, så det er her selvkontrollen kommer inn - nemlig å la det være med mengden jeg først har bestemt meg for!!! Jeg tror dette er noe av kjernen til vektproblemet mitt egentlig - at jeg lar meg styre for mye av lysten, mens fornuften blir skjøvet tilside.... Hvis jeg har lyst på mer, så spiser jeg mer, hvis jeg har lyst på sjokolade, så spiser jeg sjokolade Osv Osv.... Nå må jeg lære meg til å sette en grense ved hva jeg har bestemt meg for, og ikke flytte på den om jeg har lyst på mer. Hmmm nesten litt feng shue over dette - rense opp i tankesettet, og vinne tilbake kontrollen...

 

... Og Sommerkroppen 2016 kommer som en bonus......ðŸ˜ðŸ˜ðŸ˜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig Tuva76 og Suzzie! Det er supermotiverende. :P/> Jeg fokuserer også veldig på mat nå, men det er vel også det som er oppskriften? Mat er kilo, og trening er gram....

 

Er På 5.dagen med rundt 1000 kalorier nå, og er ikke noe særlig sulten lengre. Ja, opptil måltider, men det er jeg jo uansett! Øyet kunne også spist dobbelt så mye, for porsjonene ser små ut, må jeg innrømme, så det er her selvkontrollen kommer inn - nemlig å la det være med mengden jeg først har bestemt meg for!!! Jeg tror dette er noe av kjernen til vektproblemet mitt egentlig - at jeg lar meg styre for mye av lysten, mens fornuften blir skjøvet tilside.... Hvis jeg har lyst på mer, så spiser jeg mer, hvis jeg har lyst på sjokolade, så spiser jeg sjokolade Osv Osv.... Nå må jeg lære meg til å sette en grense ved hva jeg har bestemt meg for, og ikke flytte på den om jeg har lyst på mer. Hmmm nesten litt feng shue over dette - rense opp i tankesettet, og vinne tilbake kontrollen...

 

... Og Sommerkroppen 2016 kommer som en bonus......ðŸ˜ðŸ˜ðŸ˜

 

Jeg er enig med deg, tror jeg også syns jeg fortjener litt mer mat, litt kake, litt snop... hele tiden. Og merker jo at det er tøft når gubben sitter og spiser is, mens jeg drikker vann og har brukt opp kaloriene mine for dagen :)

 

IDag var vekta 88,1! Disse 5 dagene har vært skikkelig kickstart, fra å veie over 90,3 kilo på mandagen. (det var en helg med bursdagsfeiring, vin og masse kalorier, så vekta var nok vel høy da. Men det fikk meg ihvertfall til å tenke at nå MÅ jeg ta grep)

 

Nå er jeg klar for en sunn helg! gå på fast rutine. Kanskje jeg kan se 85 tallet snart, så jeg kan begynne der jeg slapp i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag damer â˜ºï¸ Hatt en herlig helg, med skøyter, langrenn og styrketrening. Litt stresset pga kaloriinntaket, da de hadde bakt kake til meg igår osv. Men dagens vekt er 87,5 ðŸ‘ðŸ‘

 

Superklar for ny uke! Idag er det planleggingsdag for minsten, så kosedag hjemme ☺ï¸

 

Håper alle har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, nå går det veien damer! 2 kg ned denne uka.....😃😃😃

 

Så da er motivasjonen sterkt tilstede for å fortsette kaloriregnskapet! Selv om jeg også har hatt en helg med rundt 1600 kcal per dag. Muffins på morsdagen og popcorn på lørdag...

 

Vekttapet ditt er jo helt sinnsykt, Tuva76!

 

Lykke til på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...