Gå til innhold

67 år - blir vekten noen gang stabil?


Anbefalte innlegg

Underkjølt regn i dag, og sylglatt ute. Har gått 20 minutters tur. Med brodder. Deilig luft, og en fin start på dagen. Snart skal jeg i formiddags-syklubb, så da blir det både mat og sosialt. Ser at vekten er stabil, og det viser at jeg tåler to dager med økt kalorimengde, så lenge jeg tar meg inn igjen etterpå. 54,6 kg i dag, og altså det samme som for en uke siden.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke så glatt i dag, går jeg ut fra ettersom det er hele 2 plussgrader. Ser at det gikk riktig ille for mange i går, og da ble vi påminnet om at brodder er et must. Har ett par, men skal jammen kjøpe meg denne party-varianten til å ha liggende i vesken. Superfine til søvletter med høy hæle.

 

Har avbestilt trening i dag, og skal i stedet pakke kofferten for å reise nordover i morgen tidlig; må være ute av huset kl 06:45. Det viktigste å ha med seg denne gangen, blir godt regntøy.Det er dette med vær og klær :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friske dager her nord i reg og storm og mørke. Fantastisk!Elsker alt dette været. Mener det!

 

Matmessig er oppholdet bare sorgen. I går spiste jeg ALT jeg kom over, det være seg sjokolade og kaker, i tillegg til flere ekstra måltider. Trøstet jeg med at snart kommer morgendagen med nye muligheter, og den kom og ble like ille. Tror jeg må pusle meg sørover igjen, for her er det for mange venninnebesøk med kaker og mat. Føler meg STOR, og gruer meg til neste veiedag.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Markise!

er inne og leser tråden din.

Du er jammen alene her inne, forstår at du skrev det ble litt ensomt, uten OSS!!!

:D/>

Jeg ser på vekta di:

1.1.15 - 67kg.

Nå under 55kg.

det er enormt!!!

Jeg er nesten 20kg høyere - og for et par år siden var vi like!

Nå er jo ikke jeg akkurat fornøyd med min vekt, det kan sies både høyt og tydelig! men 55 kg, det er lite.

jeg var i Berlin denne uka. Har du vært der? Veldig interesant by! Vi besøkte noen som bor der for en periode. De viste rundt og fortalte. utrolig kjekt!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tenk at jeg fikk respons her inne. Takk til kokko :-)

 

Jeg har ikke vært i Berlin, men har hørt at det er en veldig fin by. Men det var kanskje litt kaldt der nu? Var i Rothenburg for et par år siden, og det var fint, men kaldt, husker jeg.

 

Jeg har gått ned ca 12 kg på ett år, og det er vel egentlig nærmest optimalt. Det sies jo 0,5 kg per uke, og det det blir jo 24 kg! Men da har man vel litt mer å ta av i utgangspunktet ...

Jeg er ganske tynn nå, og helt uten underhudsfett. Dermed henger huden på en måte som ikke er flatterende. Fin med klær og mindre fin uten :)

 

Jeg vil nå likevel prøve å holde meg under 55 kg en stund. Men - plutselig er jeg vel på vei opp igjen. Må bare ikke hvile på disse lauvbærene...

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i veldig hyggelig selskap på fredag. Vi var 5 par - og dermed 5 damer, inkl meg selv. De øvrige 4 damene var rimelig velfødde, og dekket sine overflødige kilo med vide klær - som likevel strammet her og der. 5 menn som alle var rimelig slanke. To av damene gjentok til det kjedsommelige at nå var jeg blitt alt for tynn. Hver gang vi tangerte hverandre satte den ene især, i gang. Nå måtte jeg legge på meg. Det hjalp ikke å si at dette er slik jeg ønsker å være, og at jeg har holdt stabil vekt i snart 4 mndr.

 

Er det ikke litt uhøflig å kommentere slikt? Jeg fikk meg jo ikke til å si at de burde hvert fall gå ned 10 kg, og enda ville de ha god margin på normalvekt for deres høyde. Men som sagt - ellers hyggelig :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er så stille, så stille. Får liksom ikke fart i denne tråden. Men man blir kanskje litt mer avslappet på dette med "rapportering" når man føler at målet er nådd?

 

Selv er jeg veldig klar over at det er NÅ det gjelder, for jeg har vært her så mange ganger før. Kommet ned i grei vekt -> strålende fornøyd, inntil jeg sjokkert ser at nå er jeg tilbake på utgangspunktet.

 

Senest i går kveld sprakk jeg så det suste, og i disse dager gir jo en hver sprekk utslag på vekten. Dermed er det fullt regime fra i dag - teller kalorier og skal ikke overstige grensen jeg har satt meg.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det visst lørdag hele uken lang! Var i klubb i går, og vertinnen er en kakemester. Jeg forsynte meg moderat av aspik og salat og grovt brød. Og - jeg tok bare en halv kake. Men da jeg hadde satt tenna i den halve biten, reiste jeg meg resolutt og hentet en hel kake til Vidunderlig. Kjempe-kaloribombe, med tykk, tykk sjokolade.

 

Da jeg skulle gå, sendte kakemesteren med 2 stk til mannen min. Han syntes den var så utrolig god, at jeg skyndte meg å ta det andre kakestykket :o

 

Ser at vekten rusler opp! 2 kg opp på kort tid. Akkurat det som jeg har ventet på. I hverdagen - og uten stram regi - er det så mange "naturlige" fristelser at kalorimengden overstiger behovet.

 

Og her ligger alle fettcellene klare til å slurpe i seg, og blir store igjen :(

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten går dessverre utrolig fort opp. I dag 55,6 kg, dvs 3 kg mer enn minimumsvekten og 1,6 kg over maksimumsvekt. Jeg har en kjempeapetitt for tiden. I kveld har vi spist vafler, etter at jeg hadde spist et godt og dobbelt kveldsmåltid. Har lagt opp plan for morgendagen! Håper jeg klarer å gjennomføre...

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Markise!

 

Vi har ikke delt tråd før, men jeg har tittet innom tråder du har vært i med jevne mellomrom og lest litt her på Hold vekten. Nå bryter jeg meg inn for å skrive noe du kanskje ikke vil like, men jeg prøver meg likevel.

 

Du har blitt tynnere og tynnere veldig gradvis, og er nå veldig lett. Vektbeltet ditt har flyttet seg etter minimumsvekta, og du har nå lagt det helt i nedre grense av normal BMI. Signaturen din henger ikke med på utviklingen - i følge den er du fortsatt i letteste laget, likevel klager du over at du har lagt på deg.

 

Når jeg leser her kjenner jeg igjen skummelt mye fra da jeg var yngre og led av spiseforstyrrelse. Jeg drev med nøyaktig samme flytting av grenser, ignorerte kommentarer fra familie og venner og klarte ikke å se hvordan jeg faktisk så ut. Jeg brukte også str 34 den gangen, men syntes jeg så normalt slank ut. Det var det ikke så mange andre som syntes.

 

Jeg sluttet aldri å spise og ble aldri så syk at jeg var i nærheten av innleggelse, men vekta ble et tema som opptok meg altfor mye og jeg klarte ikke å se hvordan jeg virkelig så ut når jeg så i speilet. Det tror jeg ikke du får til heller.

 

Nå kan det hende du blir sint, og jeg blander meg jo helt ubedt opp i noe jeg ikke har noe med, men jeg håper dette får deg til å tenke litt ekstra etter og vurdere om du kanskje kan trenge noen å snakke med, eller iallfall å revurdere vektmålene dine litt.

 

Jeg kunne sendt dette som PM, men legger det her siden jeg tenker at det kan være flere her inne som har nytte av å lese det.

 

Avslutningsvis vil jeg bare si at jeg ønsker deg alt godt, Markise!

 

Hilsen Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla69 - du får snakke for deg selv :). Tenker ikke å gå i noen diskusjon med deg, men ser at du er godt orientert om anorexia og faresignaler. Det er veldig bra :) Jeg kan berolige deg med at jeg har slanket meg flere ganger i mitt liv, og har aldri vært anorektisk. Der har du vært, og da er det vel naturlig at du bekymrer deg. Hva gjelder meg, kan du bare slappe helt av :)

 

Dagens erfaring: Fortsatt vekt opp - nå enda 1 kg! Tror jeg har avstått fra den gode metthetsfølelsen så lenge, at når jeg først åpner for økt kaloriinntak med tanke på stabilisering av vekten,så er det vanskelig å stoppe inntaket. Etter vaflene i går, klarte jeg til og med å nyte en hvetebolle. Av alle ting! Er ikke flink å si Stopp og Nok. Det er faktisk lettere å kjøre stramt regime, enn å gjennomføre en stabiliseringsperiode.

 

Men i morgen er det ny dag og nye muligheter :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer? Vekten nærmer seg 56 kg, dvs 2,5 kg opp. Og det aldeles uten min vilje! Synes stabilisering av vekt er kjempevanskelig. Kanskje må jeg melde mg på et Hold-vekten-kurs. Ser det an litt til.

 

Bruker ofte GR-middags-tips. Så mye deilig og smakfull mat! Det oppgis ofte 4 porsjoner i oppskriftene. Tidligere har jeg hørt at per peron må man beregne 2 porsjoner. Noen som vet?

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag, og dagens morgenvekt var 55,4 kg. Egentlig er det ganske ideell vekt. Er bare redd for ¨miste kontrollen nå, slik at vekten "raser" oppover igjen. Er flink med spisingen helt frem til middag, og etter den tid glipper det mer og mer. Så tar jeg den helt ut rett før sengetid :). Ost og egg og potetgull :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det ikke annen trening enn en god, lang tur med hunden. I deilig vær; nesten vårlig :)

 

Middagen er hos oss nesten blitt hellig stund, og helt klart dagens viktigste måltid. Vi planlegger og gleder oss til avtalt måltid.

 

I dag ble det stekt kyllingfilet med kokt ris og deilig salat; salat med sharon og avokado pluss pluss. Men kronen på verket ble en øvelse som jeg ikke har utført før! Jeg laget semulje-pudding, og rødsaus fra bunnen av. Det ble bare så himmelsk godt! Til nå har det bare vært vage minner fra en deilig opplevelse i barndommen, for min mor laget alltid slik dessert.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig stabil vekt på 55,4 kg. Klarer jeg å parkere den der, blir jeg egentlig kjempefornøyd :)

 

Ingen trening på Elixia i dag, men en lang og god tur med hunden. I fuglesang og sol :) Sto til og med og betraktet to ekorn som koste seg i et furutre. Artig. Prøvde å ta bilde, men de er jo så utrolig små...

 

Annet nytt - jeg har fått krok i taket til å henge opp min TRX. Og som bestilt - Elixia har lagt ut treningsvideo til hjemmebruk. Da her jeg opplegg for treningsøkten, og det hele blir litt enklere.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager på hotell og tre dager med utrolig god mat - i store mengder. Når jeg først slappet av mht kalori-restriksjoner, falt jeg nesten på motsatt side. Spiste for eksempel 2 vaffeljern til frokost - etter at jeg hadde spist vanlig hotell-frokost. Desserter som jeg vanligvis takker nei til, gikk ned på høykant. Men jeg NØT hver kalori :D

 

Merker at det ikke er helt lett å ta seg inn igjen. Håper jeg klarer det.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene her nord flyr fort, og lørdag er det hjemreise igjen. Det blir intenst sosialt når alle skal møtes på så få dager, og mat og kaker blir det hver gang. Av mat kan jeg jo ofte velge magert, men det er verre med det søte! Og - det å sende bløtekaken forbi skaper visst dårlig stemning?! Det gir vel andre - som kanskje føler at de også burde takket nei - litt vond følelse? Det er ugreit, for jeg mener hver får gjøre som en vil.

 

Prøver å stramme inn kaloriene, og det ser ut som vekten responderer positivt. 55,2 i dag, dvs 400 gr mindre enn i går. Da håper jeg å se 54-tallet i morgen - om enn vekten viser 54,99 :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...