Gå til innhold

Tre vanskelige kilo


Anbefalte innlegg

Endelig! I dag så jeg 5-tallet! Riktignok 59,9 da, men tallet ER der :D Så da er det bare å fortsette den gode trenden slik at sommertøyet sitter fint igjen. Fant frem litt i går siden det ble deilig sommertemperatur. Å gå ute i shorts og singlet igjen var fantastisk! Fikk plantet ut litt blomster og puslet mye ute i hagen. For en deilig tid!

 

Trening 2-4 dager i uka er bra! Greit nok at de sier at trening bare er 20%, men jeg vet med meg selv at jeg trener ekstra hvis jeg enten har spist for mye eller vet at jeg kommer til å gjøre det. Hadde ikke jeg trent så hadde jeg trillet :lol: Dessuten så gir jo trening masse energi og glede. Ser bare vinn-vinn jeg.

 

Ja vi står på og nyter hver dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

GRATULERER så masse :D Det er jo bare så motiverende å se det tallet man har ventet på, da har du gjort en god jobb :D

 

Jeg er også veldig glad i å trene, så det er klart at det er en vinn- vinn situasjon, jeg vet bare at jeg trente like mye i fjor vinter uten å gå ned et gram fordi jeg gjorde ikke det "lille ekstra" med kostholdet, som jeg har gjort siste 1/2 året, så derfor har jeg alltid de 20% som en påminnelse ;)

Vi hadde besøk på fredagen så da ble det en vin og sjokoladesmell igjen... :( Men tok meg inn igjen umidelbart på lørdagen både matmessig og var og løp 7 km, så håper ikke jeg ødela alt. Jeg har ikke veid meg siden onsdagen før påske, tør ikke gå på den, men jeg må til fredagen og ingen vei tilbake på kurs neste mandag. :o Føler meg 10 kg tyngre etter påske og firmatur å da får jeg helt vektskrekk...he he...er det mulig .... B)

 

Ja helt nydelig ute nå, fin tid og være ute å pusle og rydde i hagen på. I tillegg så passer alle sommerklær igjen i motsetning til i fjor, så det er bare velstand og fortsatt grunn til å gjøre gode valg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk 😊 Håper jo at dette er noe varig og at jeg ikke spretter opp igjen til mine fastlimte, men jeg prøver... For meg så var det så mye enklere å slanke seg før. Da hadde jeg ikke slike vindrikkende venninner som kommer innom med både det ene og det andre 😄 Føler meg helt utenfor når jeg stadig takker nei til ulike fristelser som " noe godt til kaffen" osv.

 

Nå har jeg fått en smell i kneet og får ikke trent 😔 Det betyr at jeg må være særdeles forsiktig med hva jeg spiser. Blir neppe nedgang denne uken...

 

Heldige deg som er fin og fjong som i fjor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja veldig fort gjort å bare smette opp igjen, det er i grunn det enkleste. Tenk om det bare var på "smette ned"...det hadde vært noe he he.

Det som gjør det vanskelig når man bare har noen få kilo igjen er at det ser ikke andre, da syns mange det er tåpelig at man takker nei og skjønner kanskje ikke at man strever for å "holde seg der/eller alltid har strevd" :(

 

Fin og fjong vet jeg ikke, men det er gøy å ta fram sommerklær igjen som ikke har passet siden 2011. Tok måla minde idag og det er - 42,5 cm totalt siden november, er fornøyde med det, selv om jeg kunne ønsket meg litt mer i minus over mage, hofter og lår. ;)

 

Det er Hold vekten kurs på mandag, så her er det bare å henge i stroppen i helgen og være fornuftig, så får jeg se hvordan det ligger ann etter påske og firmatur + en annen smell.....hjelp :huh:

 

Ha en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte resultater du har!! Gratulerer så mye med imponerende innsats!

Ja, det er akkurat slik du sier med det at andre ikke ser. Da er det liksom ikke "gyldig" å takke nei. Blir liksom litt slik at " du som er så slank...." Ja, jeg vet at jeg ikke veier 10+ , men skulle gjerne vært tilbake slik at de buksene som ligger innerst i skapet passer igjen. Jeg har klart det før og klarer det igjen! Denne gangen tar det bare litt ekstra tid.

 

Helgen har vært begge deler. Fredag en kjempesmell på ca 3500 kcal!!! :o Fort gjort med cider og potetgull... Blir jo totalt ukritisk etter et par, tre cider... Skulle ikke tro man hadde passert 40 :lol: Lørdagen bar preg av litt hangover og da ble det lite av både mat og bevegelse. Føler meg lite stolt. Tok det igjen i dag til tross for plagsomt kne. Ble 790 kcal forbrent på turen i dag i følge Polar og det er jo særdeles bra når inntaket er på 1400. Går vel omtrent i null da kanskje alt i alt. Ja, det er jo nettopp dette jeg er så forb. god på ;) Håper og tror at jeg kan ligge på rundt 60 kg i morgen tidlig. Helst litt under, men jeg ga mulig ris til egen bak på fredag. Time will show..

 

Ha en super søndag kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk, er godt fornøyde jeg, kan alltids strebe etter å gå ned 5 til, men tror jeg bør konsentrere meg om å klare å være nogelunde der jeg er. Det perfekte eksisterer ikke uansett ;)

 

Var faktisk et oppløftende Hold Vekten kurs igår, hadde gått ned 0,2 kg, ikke mye, men jeg trodde jeg hadde gått opp 2-3 kg etter påske, firmatur + noen smeller. Det var ikke fortjent, men mulig jeg kan takke masse trening for resultatet. Uansett så var det ikke anbefalt å spise og drikke "med begge hender" når jeg først har en utskeielse, for så og hoppe ned på 1400 kalorier igjen. Går veldig fort opp igjen ved å "kjøre på" på den måten, dessuten blir blodsukker og alt veldig feil :huh:

 

Vi ble enige om at jeg må lære meg å veie meg hver fredag (1 gang i uka), uansett hvordan jeg føler meg <_< Videre så "lovte" jeg å gå ned de siste 0,7 jeg har igjen til målet jeg har satt for at vi skal få meg over på det kaloriinntaket jeg skal ha for å ligge stabilt ( ca 1800 - 2000)+ å prøve å ha noe mer kontrollerte utskeielser...eh.. :P Alt dette frem til neste møte 1/6-15...puh :huh:

 

Derfor hun er veldig PÅ med det og stabilisere kaloriinntaket er fordi at da tåler vi/jeg utskeielser mye bedre, hvis vi hopper opp og ned så vil jeg ihvertfall bare fortsette jo jo trenden jeg alltid har hatt, så kanskje jeg skal bruke tid å lytte for en gangs skyld he he.....

 

Ha en strålende dag videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang :) Noe riktig har du gjort ja. Vekta her viste usannsynlig lite på mandag og derfor tror jeg det var væskemangel. Registrerer ny vekt i morgen.

 

Tror nok det er riktig dette med stabilisering. Jeg har jo veid det samme i nesten to år. Føler jo at jeg går verken opp eller ned uansett hva jeg gjør. Ørlite ned og ørlite opp. Da snakker vi en kg begge veier liksom. Har bestemt meg for ikke å gi meg nå. Har jo holdt på noen uker, men det er egentlig først nå at jeg føler at det begynner å skje litt. Der sier seg vel egentlig selv at dersom man har underskudd over en lengre periode så må det til slutt slippe. Det er vel bare det at jeg tidligere har vært for utålmodig. Bunaden skal på 17. mai og da må man ikke gi opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ny uke nye muligheter:-)

Veide meg hjemme på fredag, og det er jo en bragd i seg selv ettersom jeg pleier å unngå vekta hjemme.Den viste 2kg mindre enn den på kurset, men jeg veide meg fredags morgen og på kurset veier vi oss på mandag på kvelden (litt forskjell), så jeg får forholde meg til begge to på hver sin måte :rolleyes:

Var veldig fornøyd, så jeg feiret like godt, med litt for mye utskeielse i helgen, noe som bare er teit, når jeg fortsatt mangler ca 1 kg. Men men spist er spist og drukket er drukket. Det positive i løpet av helgen var en løpetur på 5 km og en på 9 km, så håper det har hjulpet. Da er det bare å stå på videre, uten noen smeller helst he he :P

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei :) I morgen er det den store dagen og bunaden skal på. Kan ikke skryte av noe som helst siden sist jeg. De tre kiloene som skulle av er ikke av :( Vet jo godt hvorfor, men jeg lever det gode liv og det er vanskelig å slutte med det. Må ta en runde med meg selv på mandag og finne ut av dette... Bunaden passer, men skulle gjerne sett fin og fjong ut også B)

 

Ha en flott 17. Mai der ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Vet hva du mener Mai har bydd på alt for mye mat og vin, Følger meg helt stappa. Har holdt en stabil vekt siste 2 ukene, men det fortsetter ikke hvis jeg holder på sånn jeg gjør nå og i tille har jeg lovt kursleder -1 til 1/6-15 :angry: Har en jentekveld til fredagen men ellers bør de andre dagene være fornuftig fremover.

Nå får vi stå på litt ekstra, dette klarer vi, lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, føler meg ganske motivert til å gå løs på den siste kg nå eller sikkert 1,5 etter 17. mail helga, orker ikke å sjekke, jeg kjenner det Skal egentlig på styrke trening idag, men føler at jeg trenger å få løpt litt, så det blir mølla idag + litt trening av overkroppen etterpå. Vi damer trenger å stramme opp "flaggermusvingene" he he

Har pakket ned 3 bærerposer med klær i str 46, og jeg vil ikke tilbake dit denne gangen, har fortsatt en vei å gå med meg selv når det gjelder planlegging og utskeielser...men vil ikke tilbake...denne gangen skal jeg klare det

Ha en fin dag, men gode valg , stå på !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Får jeg være med hos dere? Jeg skal ned "bare" 6 kilo, men det er vanskelig. Har hatt en lang periode med alt for mye kos. Lørdag hele uka. Elsker vin. Har også vært passiv og giddalaus. I dag er det stopp! Like greit å begynne på en fredag...

Bor i Oslo. Jobber på kontor. Gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja vær gjerne hos oss, :D Jeg går på hold vekten kurs for tiden. Har igjen kun 1-2 kg men er over på det kurset etter -11,5 siden november. Kjenner til det å ha lyst på noe og glad i vin. Jeg strever fælt med at jeg kun kan kose meg 1 1/2 dag i uka for å holde vekten. Men sånn er faktisk realiten, hvis jeg ønsker å bli der jeg er nå, og det gjør jeg jo for jeg trives 100 ganger bedre. Går stadig på noen små smeller,men jobber med meg selv for å begrense de. Har en laaang vei å gå he he.

Er 45 år, gift, 2 barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Vel overstått pinse. Er ikke helt fornøyd med meg selv, kjenner at det totalt sett har blitt alt for mange kosedager i mai og at det da er vanskelig å ta seg helt inn + motivere seg igjen. Kjenner på en sånn misslykka følelse...blææ :angry: Vet selv at dette står bare på meg og mine valg, så har bestemt meg for å bruke litt tid å lese litt i kursboka og tenke litt over mine valg jeg gjør.

 

Har heller ikke lyst til å møte opp på "hold vekten" kurset til mandag, men skal nettopp gjøre det av den grunn. Får kanskje bare innse at det kommer til å ta litt tid å "knote" meg i riktig retning ;)

 

90% Gode valg frem til sommerferien 17.juli, så bør jeg være forøyd, det er dagens mål. Viktig å ha noen mål

 

Ha en fin dag med bra valg for kropp og sjel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, får jeg bli med her...? Jeg har også tre vanskelige kilo... Og mai har vært full av kosedager, enig m deg!! Føler meg dårlig etter alt søtt som har vært stappet inn... Nå har jeg bestemt meg for skjerpings frem mot sommeren!!

Jeg har veiedag onsdager. I dag er d tirsdag, og vekta viste 64.0. Målet mitt er å være 61.5. Det er et par år siden sist jeg var der. I vinter var jeg kjempeflink, gikk ned fra 66.3-62.1 på et par måneder. Men så kom påsken og det ble opp igjen på 64-tallet. D er såååå irriterende. "Jojo" er jeg visst blitt, jeg også. Selv om d ikke er store svingninger, så er det mer enn nok, og viser altfor godt når man ellers er "slank".

Jeg synes det er kjempekjedelig å registrere mat/kcal. Men nå gjør jeg det likevel, det er ca 4 uker til vi nærmer oss slutten av juni, og jeg håper og vet at jeg ser resultater om jeg bare er fokusert.

Har bare lest siste innlegg på denne tråden, men overskriften passet, derfor slenger jeg meg med, om d er ok?:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Selvfølgelig er det ok, vi må jo bare støtte hverandre. Det er så godt å høre at man ikke er alene om å gå på smeller, da følger jeg meg i hvertfall litt mer mennskelig og ikke så misslykka. :) Jeg har en stor utfordring i juni og det er ST.HANS feiring i Sverige. De er et gedigent "etagilde", og i tillegg er det helgen før siste "Hold Vekten Kurs" før sommerferien. Ettersom jeg definitivt ikke har gått ned siste kg i mai som jeg lovte kursleder, så må jeg fortsette å holde meg på mine 1400 kalorier gjennom den helgenen også, og det blir en prøvelse :huh: Vet ikke om det er gjennoførbart, men må prøve å være innstilt på det...

 

Men noen uker før det, som vi også må være skjerpet, stå på folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde om at jeg er igang med mine gode forsetter. Styrketrening i går og planer om cardio i kveld. Dørstokkmila er tatt. The game is on!

 

Lenge siden jeg har hatt følelse av at det er litt moro å spise magert og trene.. Første sunne uke er gjennomført på fredag. Da er det opp på vekta. Spennende!

 

Ha en fin dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at jeg får bli med!! D føles som en stoor lettelse bare å ha bestemt seg for å a tak igjen, nå mååå jeg bare greie å holde fokus!!!

To dager nå, der jeg har skjerpet meg m inntak. I går ble det noe over 1500 kc, i dag litt over 1400. Målet er å ligge på akkurat 1400, helst litt under. Jeg MÅ d, skal jeg få resultater. Og d ønsker jeg veldig nå...

Bra å høre at d er flere som er i siget nå(Strammere!!) , bare kom igjen du også, jojo!!! Heia oss :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er i gang, LiveLife!

 

Jeg har nettopp startet jeg også. Kjenner at jeg har fått en grei start. Instillingen er der nå. Skal klare meg på 1600 kal. Ser på klokka nå - vil spise ca. hver 3 time. Det er en kunst å klare det….

Har vært på trening i dag også. Helt ulikt meg! I dag var det cardio energi, 45 min. Har skikkelig godfølelse nå. Det er sååå deilig!

 

Vi snakkes da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra d går bra m treninga og at du er i siget!!! Jeg har også fått trent, sykkel pluss litt styrke. Jeg er ikke overivrig..prøver å få til 7 trimpoeng i uka. D går bra m registreringa, jeg merker at d holder meg i ørene ifht alt jeg har unnet meg tidligere i måneden.. Føles ikke greit å frotse når d skal registreres. Så nå er jeg i siget og skal jammen stå på. Sitter m en kopp te og nyter stillheten i huset - endelig;) D ble ca 1420 kcal i dag, veldig fornøyd!! Du som trener så mye, trenger nok 1600 kc. Jeg håper 1300 - 1400 gir resultater for meg. D er hardt..!!!! Men tror d funker ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Her går d greit, har holdt meg under 1600 kc hver dag helga gjennom,i dag enda jeg på ca 1450. Hardt!!! Og enda hardere å prøve å klare seg med 1300-1400 kc!!! Men jeg gir meg ikke. Jeg har snikveiet meg og d går nedover, så da gleder jeg meg til veierapport onsdag...! :)/>

Strammere, synd at nedgangen skuffet deg.. Men bare stå på!!! Så kommer nok resultatene! Heia oss :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...