Gå til innhold

Pangstart i påsken


Gjest tekoppen
 Share

Anbefalte innlegg

Denne uken går det på fram, motivasjonspraten med meg selv har hjulpet. Jeg er kommet tilbake i GR tralten og føler meg i fin form. Så nå vil jeg seile på denne gode bølgen gjennom helgen. Vekten er også på min side, jeg har funnet frem en bukse fra forrige slankeperiode. Str 42, har knapt brukt den. Så de siste dagene har jeg proppet magen inni og kneppet igjen uten for store vansker og minnet meg selv på at større enn dette er det ikke behov for å bli. Jeg hater trange klær, der alt buler ut, så jeg kjøper heller for store klær. Jeg fant en ny bukse her om dagen, tok med både str 44 og 46 i prøverommet. Det var en slags stretch slimfit og str 44 kom smukk på, så bye, bye 46. Bukser er så ulike i fasonger. Jeg har et pølseskinn av en stretch dongeri fra Lindez eller Kappahl i str 46 som knapt kommer opp til. hoften,. Den får ligge i skapet i påvente av bedre tider.-:)/>/>

Så det der med størrelser er relativt.

Jeg er også inne i fiskens uke, fiskemiddag tre dager til ende..I dag skal jeg ha scampiwok med masse grønnsaker og god soysaus..

Ellers er det en fin høstdag og eg har planer om å gå en god tur, ta med kamera og ta litt fine høstbilder.

God helg lesere. Håper dere setter av egentid-:)/>/>

 

God helg Tekoppen! Og flyt på medgangsfølelsen!

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den medvinden jeg skulle følge inn i helgen hadde med seg en haug med viruser, så nå ligger jeg er med tørkerullen klar, varm te og synes bittelitt synd på meg selv som går glipp av finværet ute.. Pytt, pytt, typisk å bli syk når en får langfrihelg og gleder seg til å gjøre noe annet enn jobb, jobb, jobb.

 

Vel, nå får jeg høstforkjølelsen unna. Fikk iallefall en flott utedag på fredag. I går fikk jeg et stort behov for frukt og grønnsaker. Kroppen formelig ropte etter C vitaminer, så det ble mye mer enn jeg burde spist. Tenker at jeg hadde behov for det, det er da bedre enn snop og chips på en lørdagskveld og immunforsvaret trenger ekstra tilskudd.

Så i dag skal jeg sove bort noen kalorier...om det er mulig. Det er viktig å la kroppen få litt ro, da går det fortere over er min erfaring, så nå legger jeg meg ned og drømmer om bedre tider. God søndag slankere, kom dere ute -:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den medvinden jeg skulle følge inn i helgen hadde med seg en haug med viruser, så nå ligger jeg er med tørkerullen klar, varm te og synes bittelitt synd på meg selv som går glipp av finværet ute.. Pytt, pytt, typisk å bli syk når en får langfrihelg og gleder seg til å gjøre noe annet enn jobb, jobb, jobb.

 

Vel, nå får jeg høstforkjølelsen unna. Fikk iallefall en flott utedag på fredag. I går fikk jeg et stort behov for frukt og grønnsaker. Kroppen formelig ropte etter C vitaminer, så det ble mye mer enn jeg burde spist. Tenker at jeg hadde behov for det, det er da bedre enn snop og chips på en lørdagskveld og immunforsvaret trenger ekstra tilskudd.

Så i dag skal jeg sove bort noen kalorier...om det er mulig. Det er viktig å la kroppen få litt ro, da går det fortere over er min erfaring, så nå legger jeg meg ned og drømmer om bedre tider. God søndag slankere, kom dere ute -:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter.

Var veldig fornøyd med at jeg holdt meg til 1405 kc i går. Det er så lett så småspise når man synes synd på meg selv og ikke er i form. Er ikke noe særlig bedre i dag, men har en fridag, så kan ligge og slappe av så lenge jeg orker.. Har bedt min far på fårikål middag i dag, det passet jo ikke så bra, men den middagen lager seg selv og min andre halvdelen får holde ham med selskap alene om jeg er mer snørrete senere i dag. Vil jo ikke smitte..

Så litt på fårikålkjøttet, det var ikke så veldig mye fett..så nå koker jeg middagen opp, kjøler litt ned og tak vekk fett..ellers er det jo så godt med kål at jeg ikke trenger potet.

En god høstmiddag som passer til et virusbefengt menneske.

Har fått sunn og god frokost servert på sengen i dag-:)/>

Nå skal jeg planlegge dagens inntak og føre det inn, dat hjelper når jeg har tid å gjøre det. Da ser jeg hvor mye jeg skal spise av de ulike tingene. Jeg får ofte i meg for lite fett..av alle ting... Så jeg må passe på å legge til en ts olivenolje eller litt majones her og der.

Ellers har jeg bestemt meg å lære av fjorårets forkjølelse som ble til et langvarig mareritt....skal holde meg hjemme fra jobb til jeg kjenner meg frisk, ikke bør jeg smitte andre og ikke bør jeg stresse kroppen...

Rart med forkjølelser, har en formening om at de bare varte i tre dager før i tiden...det har endret seg for meg med alderen, jeg får større luftveisproblemer og det sitter lenge i, begynner på jobb for tidlig og hoster i ukesvis. Blir trett og sliten og det er det siste jeg trenger nå. Har altfor mange planer.

En av dem er å gå ned i vekt og for å klare det må jeg ha energi -:)/>

Ha en god uke og hold deg virusfri, vurder influensavaksinen...den skal jeg visst få denne uken, men det må utsettes litt..

Min andre halvdel mener at han har den rette kuren for meg. Hver kveld koker han et eple i biter tilsatt vann og en ts honning. Veldig godt og lindrende i sår hals..og så godt når det serveres i en stor kopp med hjerte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kaste inn håndkleet i dag også og sitter i sengen og ønsker tett nese, hoste og svette vegg i mellom.

Var en svipptur på vekten imorges og det går nedover..langsomt.

Jeg har to vekter og de viser ulikt, men begge går nedover, alt etter hvor på badegulvet de står..

Jeg tar alltid den laveste vekten, holder meg til den som alltid viser litt lavere enn den andre..jeg vurderer stadig vekk å flytte den vekk fra badet, det er altfor fristende å veie seg for ofte.det er visst ikke bra for hjernen eller motivasjonen-:)/>

I dag har jeg lekt med kalkulatoren. Synes vektnedgangen går så tregt for tiden: 200, 300, en sjelden gang 400 gr i uken og målet mitt forskyves fram i tid .

Men vet du hva: går du ned i snitt 200 gr i uken i et år blir det 10.4 kilo. 300 gr blir 15.6.

Ikke værst, men vi ønsker jo kjappe, raske resultater og når man ikke får det er det lett å gi opp.selv med små kostendringer kan man gå ned , så her er det bare å være tålmodig.

Ingenting kommer lett her i livet..unntatt å legge på seg. Det er lett det...

Ny veiedag imorgen, kanskje jeg da har tippet minus 12 kilo-:)/> hvis jeg deler det på de ca 30 ukene jeg har gått på kurs blir det akkurat 400 gr pr uke. Skal jeg dra den enda lengre: blir det 20.8 kg om jeg holder på til april neste år..bare 6 mnd til..

Snakk om langsiktighet. Prøv da vel, ta fram kalkulatoren og lag ditt eget regnestykke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte inn siste kursrapport på nettkurs 3. Ned 600 gram og det var et flott resultat på tampen. Har bare går ned 4.1 kilo siden 1.8 . Tilsammen 12.3 siden april.

Da jeg startet på,denne prosessen visste jeg at det går sakte for meg, jeg er ikke så all verdens aktiv utenfor jobb heller. I denne siste perioden har det vært ferie og mye sosiale happeninger og jeg falt helt ut på med taxfree snop. Nå er det kun to Kvikk lunsj igjen i kjelleren. Min bedre halvdel fant ut at jeg hadde snikspist og latt hovedembalasjen ligge igjen, så det ble jo bare dumt...kan jo ikke snikspiste i mitt eget hjem. Da er det bedre å spise åpent , da skal det litt mer å hente fram den sjokoladen. Jeg gidder ikke lenger å dra rundt på dårlig samvittighet for alt jeg ikke burde ha spist, gjordt eller for alt jeg burde ha gjort. Vi kvinner er jo eksperter på der samvittigheten. Kan vi ikke bare bytte den ut med bevisste valg? Utopia kanskje, men den dårlige biten kan godt bare slå inn når det gjelder de essensielle moralske valgene vi må ta gjennom livet. Ikke hver gang vi putter noe i munnen.

Så nå har jeg tilbakelagt en kalorigod uke og ser fram til enda en...vel, en dag med seminar på hotell til langt på kveld...sikkert buffet til lunsj og frukt i pausene, så der er det mitt valg. Middagen er satt tror jeg. Kan ikke slanke seg i et år uten å oppleve disse dagene der en ikke kan ha kontroll over kaloriinntaket. Det må liksom inn i helheten. Det er hverdagene som teller, i mitt liv er det 90 prosent hverdager-:)

 

Så nå fortsetter jeg min hverdag, håper dere også har en god hverdag-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et VEKT problem .....

Har to vekter. En eldre kjøpt her på GR ,Den har vært trofast og har fått nytt batteri flere ganger.. Så var jeg så dum å kjøpe en ny fordi jeg synes at vekten ikke rikket seg på lang tid..

Den nye fra IKEA viser alltid litt mindre enn den gamle som jeg egentlig hadde tenkt å kvitte meg med, så jeg har forholdt meg til den de siste månedene.

Utfordringen er: den viser ulik vekt om den blit litt flyttet på , om man går opp på flere ganger etter hverandre etc..

Siden det er viktig at de står på rett gulv, samme plass etc flyttet jeg begge ut av badet og inn på et kjellerrom med faste store fliser. Store nok til hver sin vekt. Problemet er bare at nå er de nesten samkjørte, 200 gram i forskjell, men den nyeste som jeg har forholdt meg til viser et kilo mer enn i går på badet. Bærer så vekten tilbake til badet, Jo, et kilo ned.

Snakk om å lage seg problemer, det klikker snart i slankehodet mitt..

Kjøper iallefall ikke en tredje vekt, men en av vekterne må ut før jeg mister helt oversikten.så får den stå på badegulvet og så tar jeg som vanlig den laveste vekten den viser den dagen jeg skal veie meg-:)/>)

Tenk om vektverden hadde vært mer forutsigbar og til å stole på.

Sånn går no dagan i denne slankeboblen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag. Må bare innom for å si hei til meg selv mellom to nattevakter. Tror jeg har mest lyst å bli i sengen i dag..så øren jeg er i hodet etter en LANnG natt på jobb.

I morgen blir alt bedre, sier jeg til meg selv.

Matfmessig har jeg lagt noen hundre kalorier..200-300 over normalen. Kun vanlig, sunn mat, men jeg bare må ha litt gjennom natten.

Jeg savner å gå tur. Var jo syk nesten en hel uke, så rett i travle jobbdager/ netter. Uten nok søvn duger jeg ikke, så jeg får vente til jeg er tilbake i varer igjen.

Har ikke giddet å krangle med mine to vekter-:)/>

Forhåpentligvis setter de pris på å få være litt i fred.

God søndag slankere, ny uke og nyemuligheter.

Mitt mål for neste uke er å komme meg litt mer ut.

Hva er ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag. Må bare innom for å si hei til meg selv mellom to nattevakter. Tror jeg har mest lyst å bli i sengen i dag..så øren jeg er i hodet etter en LANnG natt på jobb.

I morgen blir alt bedre, sier jeg til meg selv.

Matfmessig har jeg lagt noen hundre kalorier..200-300 over normalen. Kun vanlig, sunn mat, men jeg bare må ha litt gjennom natten.

Jeg savner å gå tur. Var jo syk nesten en hel uke, så rett i travle jobbdager/ netter. Uten nok søvn duger jeg ikke, så jeg får vente til jeg er tilbake i varer igjen.

Har ikke giddet å krangle med mine to vekter-:)/>/>

Forhåpentligvis setter de pris på å få være litt i fred.

God søndag slankere, ny uke og nyemuligheter.

Mitt mål for neste uke er å komme meg litt mer ut.

Hva er ditt?

 

Hei Tekoppen!

Så fin tråd du har her, jeg har lest den. Jeg liker også å sette meg mål, både på kort og lang sikt. Gjerne bare for en dag også. Neste uke skal jeg fokusere på vanninntak og styrke. Jeg går på treningsstudio, men er litt slepphendt på styrke. Håper å gjøre noe med det ihvertfall for denne uka ðŸ‘🻠Ha en god uke. Hilsen Lova

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tekoppen!

Så fin tråd du har her, jeg har lest den. Jeg liker også å sette meg mål, både på kort og lang sikt. Gjerne bare for en dag også. Neste uke skal jeg fokusere på vanninntak og styrke. Jeg går på treningsstudio, men er litt slepphendt på styrke. Håper å gjøre noe med det ihvertfall for denne uka ðŸ‘🻠Ha en god uke. Hilsen Lova

 

Hei Lova.

Så kjekt med koselig tilbakemelding.

Små mål er som oftest overkommelige.Blir de for store er det lett å bli skuffet om det ikke går så raskt og lett som vi håper.

Jeg er ikke flink å trene men klarte målet mitt i dag. Kveldstur.i pøsende regn. Det tok bare en sms til en venninne..man trenger litt drahjelp iblant-:)

Morgendagens tur blir mens bilen er på ekspress service, hva annet kan jeg bruke bruke tiden til enn å gå en tur mens jeg venter...

Lykke til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og SÅ fornøyd med minus 600 gram. Det viser at om jeg klarer å holde meg til ca 1400 kc daglig og får inn noen turer i uken så blir det resultat. Skikkelig motiverende etter måneder med 200.300 gr i uken og sent, sent vekt tap. Trengte dette må. Formen er stigende og jeg har energi til å gå tur og det skal jeg jammen ta gjøre i dag også, før jobb. Fint vær er det også. Trenges alt dagslys jeg kan få.

Skal på tur i helgen, besøke kjente og ukjente, det gleder vi oss til. Er litt mer avslappet i forhold til det å spise hos andre nå, jeg teenger jo ikke smake på alt...og de fleste måltider er helt normale, som frokost -:) regner med att det blir en del sightseeing og turgåing. Jeg tar med kamera og gleder meg til å se en ny norsk by-:)

I morgen skal jeg treffe en venninne etter jobb, da blir det gatetrasking og middag for kinobesøk. Jeg har valgt et sted jeg vet jeg får en normalt kaloriinnholdende middag-:))

Jeg kjenner at det går lettere nå å være utenfor komfortsonen når det gjelder mat...min komfortsonen er mitt eget kjøkken der jeg kan lage og planlegge, veie og registrere måltider.. Er på vei inn i HOLD vekten tankegangen, den starter vel på nyåret om det går som nå. Ha en god uke lesere. Jeg får det visst sosialt travelt og et par jobbvakter har jeg også før helgen kan begynne.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en svipptur innom for å fortelle meg selv at jeg har spist nok i dag ! Er kommet opp i 1375 kc og har spist mye sundt og godt , men kjenner meg sulten og kunne sikkert spist fire brødskiver og to store glass melk ril..

Så rart det er med slike dager..

På den positive siden: kjøpte en knallfin genser på salg i dag. I str L og den er rommelig og behagelig på. Nå er XL kapittelet forbigått både i bukse og gensre og målet er selvfølgelig at dette blir varig.

Så da tar jeg heller TV kvelden med en kopp te og leter ette god krim slik at jeg glemmer sulten-:)

post-12610-0-19006100-1446233133_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i morgen og det snegler seg nedover..tenk det er blitt over 13 kilo så langt. Nå er dette nesten blitt en livsstil-

Denne uken har jeg følt meg skikkelig bra. Har vært å besøk et par dager, spist ostekake og en vannbakelse, ekstra med gode oster og pizza i moderat mengde. Jeg har til og med sagt høyt at jeg ikke spiser sjololade og chips..ha, ha..da kunne jeg ikke røre lørdagsgodtet som ble satt på bordet.

Tilbake i hverdagen har jeg tvunget meg selv til å gå i stedenfor å ta bussen etter jobb. Nå har jeg en lang reise hjem, men har erstattet en busstur med 30-40min rask gange. Er faktisk mer opplagt når jeg kommer hjem, så jeg skal gjøre det enda en gang til denne uken. Det er målet.

Jeg får flyte på den gode bølgen og ta fristelsene på strak arm når de kommer. For komme, det gjør de.

God uke:

post-12610-0-84862100-1446576451_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristelsene kom denne helgen og armen min var ikke så strak som jeg trodde. Jentekkveld og jentemorgen..jeg klarer rett og slett ikke stå i mot vin, hjemmelagde drinker og ekstra god mat og snadder. Disse jentetingene har vi en gang i mnd og det gir meg så mye glede og energi å være sammen med gode venner. Det gir meg også mye kalorier.

I dag er det farsdagsfeiring med middag , dessert og kake..som alltid vanskelig å takke nei når jeg kommer til duk og dekket bord.

Nei, jeg liker hverdager best nå når jeg skal ned i vekt, faste måltider og rytme..

Likevel, jeg lever og det er mest hverdager i livet.

Nå skal jeg ut på tur og forberede hjernen min på en ny uke med fem hverdager. Det blir en uke med mye konsentrasjon på jobb og da fungerer kropp og hjerne best på GR kosthold faktisk..og mye vann og søvn.

God søndag lesere.

post-12610-0-97142100-1446975821_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at høstmørket og vinterdeppa er på vei til å snike seg inn i slankelivet...

Trett, sliten, litt lite motivert, litt vel mye sjokolade..kjenner med uggen.

Nei, gi meg litt sol og energi og tiltakslyst.

Sånn er det her hos meg på tampen av en travel dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsatte på den gale gallleien i går. Førte inn alt snop og en Cheeseburger, første gang siden i vår...at jeg har spist junkfood.. Det ble over 2600 kalorier. Skjønner ikke hva som skjer med meg, det er som om en dag med søte utskeielser setter inngang en dominoeffekt i kroppen min. Som om et avhengighetsuhyre tar over viljen min. Dette må jeg og vil jeg har kontroll på.

Hjelp!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter og drittvær..

Har klart å ta meg noenlunde inn igjen etter onsdagens utsvevelser..

Har tenkt på hvorfor dette skjer..og jeg tror at tretthet og mitt energinivå spiller veldig inn på hvordan jeg spiser og klarer å takle alle matfristelsene jeg møter i hverdagen.

Det har blitt mye arbeid, seinvakter og en del sosiale ting. Jeg merket at det var utrolig godt å ikke ha noen planer i helgen

Lørdagen ville jeg ikke gå ut, bare være hjemme og kjenne på følelsen av at ingen trengte meg, at jeg kunne gjøre akkurat hva jeg ville. Bakte gode grove brød, hjemmelaget muesli/granola. Gav vekk noe og fryseren ble fylt av oppskåret brød.

Så nå håper jeg at jeg er klar for en ny arbeidsuke som blir lang, lang. Skal i alle fall bare gjøre lystbetonte ting på fridagen min i morgen, helgen går med til arbeid. Å jobbe turnus er jammen sant ikke godt for min kropp, men hva skal man gjøre.

Jo, gå ned i vekt, bli i bedre form og få nok søvn og hvile. Være glad man har en sikker jobb i disse dager og glede seg til pensjonistalderen (?)

Helgens tragiske nyheter fra Paris får man til å tenke at det er utakknemlig å ikke sette pris på den dagen man har i dag. Så jeg får heller snu på det og si at regn er så koslig..når man er inne-:)God uke til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst å dele noe godt med dere..passer sikkert best på varme dager men også om en har lyst å bruke fruktrasjonen sin på noe friskt og godt. I mangel av melk til smootiies i går laget jeg Slush, det er iallefall det jeg kaller det.

150 gr frosne jordbær. 1-2 dl eplejuice og en sitronbit blendes.sammen.

Jeg elsker frukt og bær og kunne spist mye mer av det men klarer som regel å holde meg til kvoten. Noen ganger samler jeg det til kvelden og lager smootiies eller som i dag: Banan, Sharon (kake) i biter, noen hakkete valnøtter. Toppet med Skyr eller youghurt blir dette både en god dessert eller et mettede måltid.Passer like godt om morgen som til kvelds.

Bon appetitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med enda, ned 0.5 kg denne uken. Det meste på lenge. Synes jegvhar slanket meg lenge, lenge, lenge og motivasjonen har gått opp og ned og opp igjen. Det er vel naturlig, det er vanskelig å være like standhaftig hver dag og nå gå vi jo inn i julemåneden med alle de ekstra fristelsens. Har to julemiddager nå. Har jo behov for sosiale happeninger i dette slankehodet også, men de inneholder jo pinnekjøtt, kaloribombe uten like..

Ja, det får dere lese om neste uke.

God uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med enda, ned 0.5 kg denne uken. Det meste på lenge. Synes jegvhar slanket meg lenge, lenge, lenge og motivasjonen har gått opp og ned og opp igjen. Det er vel naturlig, det er vanskelig å være like standhaftig hver dag og nå gå vi jo inn i julemåneden med alle de ekstra fristelsens. Har to julemiddager nå. Har jo behov for sosiale happeninger i dette slankehodet også, men de inneholder jo pinnekjøtt, kaloribombe uten like..

Ja, det får dere lese om neste uke.

God uke!

 

Så deilig med en halvkilo!! Jeg kjenner jo så altfor godt til det du skriver, med at man har vært flink så innmari lenge, og motivasjonen som flyr litt hit og dit.

Men du har vært flink! Og vi tar med oss de grammene og kiloene vi kan.

Så er det jo litt sånn at vi må jo faktisk bare være flinke hele tiden, kan ikke gi oss... for da krabber kiloene vi har jobbet så hardt for tilbake ganske så fort.

Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i sengen og kjenner på hvordan jeg har det..kanskje ikke lurt å sitte for lenge, men kroppen min har liksom sagt stopp de siste dagene..

Så nå har jeg en liten pustepause, er blitt ekspert på å lytte til kroppen. Når dagene blir for travle og jeg får får lite ro og søvn sier den i fra.

Jeg mistenker også at den ikke liker alt det jeg har spist de siste ukene. Det har nok blitt for mye søtt, da blir jeg uggen, småkvalm og veldig trett.

Så nå blir det grønne dager fram til helgen. Masse vann, god te, levende lys og adventstemning.

Ikke kjøpe julesnop som skal vies vekk. Da faller jeg for fristelsen til å åpne posen og åpne poser kan man ikke gi vekk!!

Lurer også på om jeg orker mer slanking, men det gjør jeg.

.

På det positive så går jeg litt og litt ned. I vekt. Klærne passer bedre og bedre. Her en dag dro jeg frem en ulljakke jeg skulle bruke. Hjelpe meg hvor stor den var blitt-:) hente så en annen g det var det samme der, den store magen min er jo forsvunnet, så alt blir litt posere. Man merker det mest på klær som ikke brukes så ofte.

Vi er jo allerede inne i førjulstiden med alle fristelsens. Jeg har vært på flere julebord, har valgt litt annerledes enn vanlig på matboden og kost meg med lett julebrus. God unnskyldning å kjøre bil-:)

Derre er nok alle i samme førjuls utfordringa situasjon. Januar og moderasjonens tid er der fremme ..da blir det liv i alle våre gode intensjoner og vi får en ny glød. Så jeg ønsker alle en god førjulstid med litt lettere valg enn i fjor. Alle små knep munner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God førjulstid til deg også Tekoppen! Måtte du få en fin desember.

Så er vi klare til dyst i januar igjen :)/>

Takk for det Tuva.

Jeg prøver å ha en anti stress førjulstid. Gjøre ting jeg synes er kjekt i sakte tempo. Jobbe må man jo, men planleggingen i år er litt bedre enn før og så reiser vi vekk til jul, det hjelper på tempoet nå-:)

Jeg prøver etter beste evne å holde meg til et sundt kosthold fremover og så får jeg kose meg litt ekstra når julen er her.

Neste prosjekt er hvordan komme i bedre fysisk form... Det tenker jeg mye på .

Lykke til deg også!,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest tekoppen

Godt nytt år folk😆

Jeg har hatt en måneds fri fra alt annet enn jul og nå tar jeg fått på det nye året sikkert et par kilo mer enn i fjor.

Har meldt meg på Hold Vekten kurs for å holde fokus og holde vektnedgangen..

Jeg følte meg i fri flyt i julen, har vel spist uten begrensinger og kjenner at kroppen ikke hadde godt av det.

Jeg var lei kaloritellingen, måling, veiing og da er det lett å gli sakte tilbake i gamle vaner. Brukte jo brorparten av 2015 til å gå ned ca 15 kilo så nå skal jeg prioritere meg selv videre.

Har innsett at jeg må stresse ned, kommer mer i form og være mer i aktivitet.

Starten er egentlig god. En sydentur til helgen...varme og sol og mye turgåing. Selvfølgelig masse matutfordringer, men nå får jeg fokusere på å være mer aktiv og lære mer om hvordan man egentlig holder vekten😊

Lykke til om du leser dette. Alt er mulig i denne slankeverden, det krever innsats å gå ned, å holde vekten og å være motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...