Gå til innhold

Pangstart i påsken


Gjest tekoppen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tekoppen

Sol og energi hører sammen! Iallefall for meg...kanskje det har noe med min lille nedtur de siste dagene. Heldigvis grep jeg tak i meg selv og satt meg et nytt mål: Pass på å drikke nok vann. Hadde et aldri så lite vannregnskap og innså at selv om jeg tror jeg drikker nok...så gjør jeg ikke det.

Har nå fullt opp kvoten i to dager og kroppen fungerer bedre, magen og humøret😀

Jeg driver mot kursleder gode råd..å snikveier meg hver dag. I dag har det løsnet litt med et litt høyere vekttap enn tidligere uker. Skal ikke røpe det siden veiedag er i morgen og mye kan skje på en dag, he, he. Vurderte å kjøpe ny vekt fordi den stod stille, gikk opp istedenfor ned..men er nok blitt vektavhengig og klarer hverken kvitte meg med den eller sette den vekk, ha, ha.

Skal på langhelgstur og da må avhengigheten brytes..

Vet dere hva? Har opplevd en gang at hotellrommet hadde vekt. For en nedtur!!! Nei, det likte jeg ikke😰

Så kjære leser. Ikke bli for god venn med vekten. Den er altså avhengighetsskapende.

Ha en god og sunn dag. Jeg skal kle meg godt og innta frokosten i solkroken. Har en snill mann som serverer det jeg bestiller .

I dag er det kokt egg, tomatsalat,en ts olivenolje og et glass skummet melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Ned 4.7 kilo på 8 uker, ca 6-7 kilo siden jeg bestemte meg i påsken. Synes det går tregt, men det går ned hver uke.. Er litt lei, må innrømme det. Er begynt å småspise litt på kvelden og det er et faresignal. Har ingenting med sult å gjøre, så det må jeg bare slutte med.

Spiste noen tørkede aprikosene i går kveld , tåler bare en eller to av gangen. Nå er jeg oppblåst og har vondt i magen, så de må jeg bare kaste. Slik går det når man får lyst på noe godt..

Tar noen timer til på puten og regner med at humør og mage er blitt bedre.

Det går opp, det går ned, det går opp. Slik er livet, i allefall vektens vei, tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Så glad, så glad. Tilbake etter en flott storbyferie. Har klart å holde vekten, minus 100 gr i skrivende stund men veiing i morgen. Er mellom to nattevakter og da er kroppen i ulage og måltidene snudd opp ned, klarer faktisk ikke å spise nok fordi jeg må sove innimellom også -:)

Denne uken blir det unntakstilstand med til sammen 4 nattevakter.

Tilbake til ferieliv og mat, var så fornøyd med meg selv!! Vi gikk og gikk og jeg valgte lettvarianter av middag, lunsj de to første dagene. På hotellet var det buffet med alt en måtte ønske. Spiste en god frokost, med grovt brød, speilegg, et baconstykke, litt laks og makrell. tilslutt en god bolle med fruktsalat. Ikke kake, vafler, croissanter( som jeg elsker) Var mett til langt ut på dagen.

Matvarebutikkene hadde egne lettvarianter av ferdige sandwich, lett snacks etc. Så jeg har hamstret gode sjokolade lett varianter til 81 og 85 kc stk. En drøm for slanker, skulle ønske utvalget var litt bedre på ferdigmat her i Norge. Godt å ha når søtlysten løper løpsk.

Tok en drink og feiret solen etter 18.0000 skritt på harde gater.

Søndag skled det litt ut med Fish and chips på publunsj med venner, vi var også innom vårt favorittkonditori og drakk cappucino, med kake. På forhånd hadde jeg søkt opp kaloriinnhold på ulike typer og valgte det letteste.. alt i alt hadde vi en flott helg, opplevde mye og fikk mer energi til å takle #sommervarmen# og hverdagen hjemme.Og skrittelleren gikk varm. Jeg kjøpte nytt undertøy i en størrelse mindre. Har så mye klær i ulike størrelser, så det ble en bukse som sikkert ikke passer helt enda. Den skal passe i September når jeg drar på venninnetur. Vel, kanskje den passer allerede nå, har ikke prøvd.

Jeg har følt meg i god form, har hatt mer energi og blodtrykket er bedre enn en 18 åring etter ny 24 t måling, så det er veldig motiverende for meg.Helse er Alfa og Omega.

Stå på andre lesere!!

Viktig å skille mellom fest og hverdag og i dag er jeg tilbake til registrering av hver bit. det hjelper meg ¨å holde meg fokusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Veiedag:-400 gram.

Startvekt 8.4 : 87.9

I dag 17.6: 82.8

Gjett om jeg er glad for å se 82 tallet, bare 2.8 igjen til mitt delmål. Om 3 kg er jeg på 70 tallet.

Snakker positive tanker til meg selv. Dette skal jeg klare.

Aller helst vil man jo hoppe store steg nedover vektskalaen, men en slakk linje nedover ser også ganske fint ut-:)/>)

Leser litt om hvor mye vanskeligere det er å gå ned i vekt i og etter overgangsalderen. Kroppen endres, hormonene også. Så jeg er fornøyd med egen innsats. Har lagt om kostholdet, kuttet ut mye av småspisingen om kvelden. Likevel tar jeg meg råd til en og annen kulinarisk kos når det er en grunn til det. Jeg må jo øve meg på hvordan det blir å holde vekten. Å kunne leve normalt med et tilpasset kosthold og da vil jeg ha rom for en fest og matkos. Hverdagene må være de gode dagene der man holder seg i skinnet og passer på. Ellers blir det vanskelig. Det kommer til å bli en fin balansegang.. Det skal ikke mye til før kroppen vil ha mer og mer.. Heldigvis blir jeg lettere mett nå. Blir veldig tung og nesten litt uvel i maven om jeg spiser porsjoner jeg var vandt til før.Har bare prøvd det et par ganger disse ukene og det inviterte ikke til repetisjon.

Er ferdig med to nattevakter og flere venter til helgen. Når jeg nå kommer til sans og samling skal jeg ut og gå en tur.Lete etter sommeren. Ser at jordbærplantene mine er i knopp, godt at de vet hvilken årstid det er. Har en altankasse full av grønnkål. Så det blir grønnkålstuing til middagen. Kan lages som GR spinatstuing. Sundt, Sundt, sundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

PS: om noen leser dette, så blir jeg veldig glad for å høre om andres vei nedoverbakkene-:)/>/> Er en skrivende natur og å skrive om smått og stort i denne prosessen hjelper . Har gjort det til mitt lille prosjekt. Går nå på nettkurs nr. 2 , er glad for oppfølging og de kravene det setter til meg selv.

Forresten buksen jeg kjøpte i står 44, passer som et skudd. Litt trang rundt kne og legg, men i stretch og vil nok bli perfekt til venninnetur i September. En uke i Italia og Frankrike, lange togturer og mye gåing. høres ikke det kjekt ut? Det er målet mitt, å holde tritt med de andre fem og kjenne meg til lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tekoppen,

da har jeg lest hele dagboken din og ser at du har mye det samme som meg.

Det går tregt! Og man kan bli gal av det, men likevel så går det jo riktig vei!

 

Så heldig du er som er så nær 70-tallet. Gleder meg innmari til jeg ser det. Nå er det skikkelig jobbing for å nå 85-kilo delmålet her.

Som du har lest hos meg, har jeg jo holdt på siden nyttår og sneglet meg i verdens tregeste fart nedover... til å bli sprø av!

Tidligere hadde jeg bare gitt opp for lenge siden og tenkt det ikke er verdt det, men det er jo det!

En dag i fremtiden vil jeg jo takke meg selv for at jeg ikke ga opp, men jobbet på videre!

 

Masse lykke til med jobben videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei Tekoppen,

da har jeg lest hele dagboken din og ser at du har mye det samme som meg.

Det går tregt! Og man kan bli gal av det, men likevel så går det jo riktig vei!

 

Så heldig du er som er så nær 70-tallet. Gleder meg innmari til jeg ser det. Nå er det skikkelig jobbing for å nå 85-kilo delmålet her.

Som du har lest hos meg, har jeg jo holdt på siden nyttår og sneglet meg i verdens tregeste fart nedover... til å bli sprø av!

Tidligere hadde jeg bare gitt opp for lenge siden og tenkt det ikke er verdt det, men det er jo det!

En dag i fremtiden vil jeg jo takke meg selv for at jeg ikke ga opp, men jobbet på videre!

 

Masse lykke til med jobben videre!

 

Man skulle forbruke energi ved å lese og skrive-:)

Enig, det er ingenting som kommer av seg selv. Kiloene er kommet på over tid og trenger tid å forsvinne. Kroppen endrer seg også med årene og liker ikke slanking..tror jeg.

Det er bare å ta tiden til hjelp -:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Klokken er snart 17 og jeg har snart spist opp mine kalorier...og jeg skal på venninneklubb i kveld.

Hjelp!!!!

Har hatt middagsgjester og innegrilling.. Været innbyr ikke til uteliv men sommermat måtte vi ha. Grillspyd med rent svinekjøtt, lettpølse og mye grønnsaker, grillribben klarte jeg ikke å holde meg unna, så det ble bare litt vel mye alt i alt.

Har også spist for mye bær, jordbærene smakte så godt!

Hmm. Det er ikke lett, men jammen har jeg holdt meg i skinnet lenge nå.

Spist er spist og mer blir det. I morgen er en ny dag og vi får huset fullt av håndverkere. God unnskyldning å komme seg ut på tur, eller jobbe i hagen.

Men mett er jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Helgens motivasjon får være at ingen ting kommer gratis i livet. Heller ikke en lettere kropp-:) uken har vært kalorier i fri flyt, nattevakter og dager som er sovet vekk. Oppussing i heimen har gjort meg til utflytter for et par døgn, men nå er jeg hjemme igjen og klar til siste nattevakt på en stund. Tror ikke jeg kan skryte på meg et velfungerende GR kosthold de siste dagene. Viljekraften har sunket i takt med formen eller visa versa. Det skal bli godt å komme tilbake til normal døgnrytme.

Jeg kan ikke skylde på noe, alle valg jeg tar gjør jeg selv, men må innrømme at et godt og kalorifattig kosthold fungerer best for meg iallefall ...når dag er dag og natt er natt-:))

Sommeren er her iallefall, det er godt!! Lykke til lesere. Følg med så får dere se hva vekten viser på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Sommerens lengste dag starter med frokost kl 12. I dag skal døgnrytmen og måltidene på plass igjen. Har hodepine pga for lite vann, så her pøses det på og bedringen kommer heldigvis fort. Leste om Senior treningsopphold på Gran Canaria med GR i november.. Den som hadde mer ferie!! regner med at man er senior om man føler for det. Som astmatiker vet jeg hvor mye bedre klimaet på Gran Canaria er, var der et par uker i vinter etter en lang infeksjonsperode . Ble frisk😄

Så jeg skjønner godt alle de som er sydenflyktninger om vinteren.Kan hende jeg blir det selv.

God søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Ny uke og nye muligheter. Synes forrige uke var spesielt vanskelig. Den tøffeste hittil, nattevakter som snudde opp ned på hele kroppsrytmen min. Hadde lyst på noe godt når jeg var våken og det ble for mye. Sånn var det med den saken. I dag har jeg endelig fått snudd rytmen og måltidene er som før, prøver likevel å kutte ut noe i dag og imorgen siden jeg har veiedag onsdag. Det ser ikke bra ut.

Jammen er det tøfft å være standhaftig og likevel gå så lite ned i vekt som jeg gjør. Skeier jeg litt ut som de siste dagene viser det veldig godt på vekten i motsatt retning.Kroppen er klar som et egg til å ta tilbake det tapte.

På den positive siden, sommeren er kommet, livet er godt og om noen uker er det ferie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hvilken god start på tirsdagen. Kjøpte ny vekt i går og testet den mot den gamle, det var sånn 100 gr forskjell. Vi oppgraderer badet litt disse dagenes og den gamle sorte vekten er fra mitt første nettkurs i 2006. Kjøpt hos GR og hjalp meg å gå ned 18 kilo . Akkurat nå er jeg 10 kilo mindre enn ved oppstart da. Vel, den nye vekten matcher nye håndklær og er tynn og lekker-:)/>) er overhode ikke et forfengelig menneske men det er da gøy med litt fornyelse.

Vel, tilbake til dagens vekt som jeg har vært så redd for..200 gr mindre enn forrige uke og enda er det ikke veiedag. Hadde en alvorsprat med meg selv i gå da jeg forstod hvor lett det er på gi opp all slanking og bare "kose" seg i vei med is, grillmat og andre sommerdelikatesser.

Jeg drakk mye vann i går og det gjør susen.

Startet dagen med et stort glass vann, nå koser jeg meg med peppermynte te og venter på at solen skal komme fram bak morgendagen slik at jeg kan spise frokost ute idag.Etter det skal jeg bruke noen kalorier i Hagen før jeg går på jobb. Jobben er min trening, er mye i aktivitet med kroppen og stort sett helt ferdig etter en kveldsivakter. Bruker skritt teller også og den vier at jeg ikke sitter i ro. Annen trening en gåturer sitter langt inne hos meg...tar litt styrketrening hjemme. Sånn er det med den saken.

Hadde fremdeles trengt en motivasjonsvenn her inne, men jeg skriver videre uten det😉. Det fungerer som motivasjon for meg og kanskje noen av dere ute i det digitale ukjente leser dette også? God St. Hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Hvilken god start på tirsdagen. Kjøpte ny vekt i går og testet den mot den gamle, det var sånn 100 gr forskjell. Vi oppgraderer badet litt disse dagenes og den gamle sorte vekten er fra mitt første nettkurs i 2006. Kjøpt hos GR og hjalp meg å gå ned 18 kilo . Akkurat nå er jeg 10 kilo mindre enn ved oppstart da. Vel, den nye vekten matcher nye håndklær og er tynn og lekker-:)/>) er overhode ikke et forfengelig menneske men det er da gøy med litt fornyelse.

Vel, tilbake til dagens vekt som jeg har vært så redd for..200 gr mindre enn forrige uke og enda er det ikke veiedag. Hadde en alvorsprat med meg selv i gå da jeg forstod hvor lett det er på gi opp all slanking og bare "kose" seg i vei med is, grillmat og andre sommerdelikatesser.

Jeg drakk mye vann i går og det gjør susen.

Startet dagen med et stort glass vann, nå koser jeg meg med poppermynte te og venter på at solen skal komme fram bak morgendagen slik at jeg kan spise frokost ute idag.Etter det skal jeg bruke noen kalorier i Hagen før jeg går på jobb. Jobben er min trening, er mye i aktivitet med kroppen og stort sett helt ferdig etter en kveldsivakter. Bruker skritt teller også og den vier at jeg ikke sitter i ro. Annen trening en gåturer sitter langt inne hos meg...tar litt styrketrening hjemme. Sånn er det med den saken.

Hadde fremdeles trengt en motivasjonsvenn her inne, men jeg skriver videre uten det😉. Det fungerer som motivasjon for meg og kanskje noen av dere ute i det digitale ukjente leser dette også? God St. Hans!

 

Hei!

Den vekten høres flott ut ;) Her ble det også kjøpt ny vekt,og tallet viste neste 2 kg ned. Så min vekt er jeg foreløpig glad i. kan bli enda mere glad i den.

Trenger også en motivasjonvenn,det trenger vi vel alle ;)

Her har jeg gått i innkjøp av en tredemølle,så her blir det ca 30 min på det med forskjellig hastighet og stigning.

Og 10 min styrketrening etterpå. Forbrenner ca 350 til 400 kcal på den tiden. Så det er jeg veldig fornøyd med.

Høres ut som jobben din er din venn ang mye aktivitet. Å det er jo supert.

Jeg er hjemme med barn,så det blir ikke i den grad så aktiv uten den tredemølla. Gla i å gå,også turer . Men siden jeg er mye alene med barna er tredemøllen tipp topp.

God St.hans til deg også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei!

Den vekten høres flott ut ;)/> Her ble det også kjøpt ny vekt,og tallet viste neste 2 kg ned. Så min vekt er jeg foreløpig glad i. kan bli enda mere glad i den.

Trenger også en motivasjonvenn,det trenger vi vel alle ;)/>

Her har jeg gått i innkjøp av en tredemølle,så her blir det ca 30 min på det med forskjellig hastighet og stigning.

Og 10 min styrketrening etterpå. Forbrenner ca 350 til 400 kcal på den tiden. Så det er jeg veldig fornøyd med.

Høres ut som jobben din er din venn ang mye aktivitet. Å det er jo supert.

Jeg er hjemme med barn,så det blir ikke i den grad så aktiv uten den tredemølla. Gla i å gå,også turer . Men siden jeg er mye alene med barna er tredemøllen tipp topp.

God St.hans til deg også. :-)

 

Hei Christinamari.

Så kjekkt å lese om andre hyggelige vekter -:) Vi får stelle godt med de, så er de kanskje snille neste uke også.

Tredemølle kunne jeg også tenkt meg, samt trimsykkel. Er bare litt redd for at det blir stående å støve ned. Jeg er nok en del eldre enn deg og må innrømme at jeg rett og slett ikke liker å trene, liker å gå tur og det gjør jeg ofte, Prøvde for to år siden et opplegg på et treningsstudio for voksne, utrente...hadde kanskje fortsatt om det lå nærmere heimen. Har også prøvd vanngymnastikk som del av opptrening og det var kjempegøy. Vi har et sted for har slike timer i nærheten men bare på dagtid og selv om jeg jobber turnus passer det aldri at jeg kan gå på noe slikt regelmessig. Mange unnskyldninger...vel, gikk over 6000 skritt på jobb i dag, så jeg har ikke kontorjobb, heldigvis i denne sammenhengen. jeg innser jo at aktivitetsnivået må opp om vekten skal fortere ned og holdes over tid, så jeg er i tenkeboksen.. Skjønner godt at tredemølle er flott når du ma passe barna, det er sikkert greit når det er dårlig vær også. Lykke til videre og hør gjerne fra deg i gjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

I dag er det 11 uker siden jeg begynte på GR nettkurs og jeg har gått ned 5.4 kilo, omtrent et halvt kilo i snitt i uken, Det er vel det man blir anbefalt sånn generelt om man skal gå ned i vekt på en sunn måte? Så selv om jeg selv synes dette går tregt, så er jeg helt normal..

Jeg skrev mitt første innlegg her den dagen jeg meldte meg på, 29 mars. Da veide jeg ca 89 - 90 kilo+, og i dag er det 82.5. Jeg har på meg en bluse jeg aldri har kneppet igjen før, i dag knappet jeg alle knappene, klappet meg på magen og fortalte meg selv at dette klarer jeg fint. En utskeielse her og der på alle disse ukene, kan ikke fortvile over det, når midjemålet har gått ned 14 cm!! Det nytter ikke å være utålmodig når man endrer spisevaner.

Jeg prøver å tenke bare positive tanker selv om sommerforkjølelsen ser ut til å komme snikende. Drikker mye vann, tar et glass granateplejuice som inneholder masse antioksydanter ( laget små ispinner av denne juicen i går)og er klar til partere en grapefrukt.

Men først skal jeg lage omelett med røkelaks til kvelds.

Hører ikke alt dette godt ut? Det er deler av et godt og sundt GR kosthold -:)/>/>)

Endret av tekoppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

I dag skal jeg skrive litt om mat faktisk. Ikke om alt en ikke KAN spise, men hva jeg og dere kan spise. Det er jo så mye og så godt. Velger jeg riktig mat så spiser jeg mye og er mett hele tiden.

I dag er jeg hjemme, forkjølet og tenker på hva jeg kan tilføre kroppen for å fordrive virusene fortest mulig. Har jo ikke tid og lyst til å være syk, men den andre halvdelen var skikkelig sommerforkjølet i en uke, så det er vel ikke rart..

Derfor tenker jeg vitaminer og oppfriiskende mat.

Til frokost blir det blåbær og et beger Skyr. Så glad jeg oppdaget Skyr. Liker ikke yoghurt, kanskje litt den greske med smak. Har fått et nytt og godt tilskudd til kjøleskapinnhold.

I kjøleskapet er også et stykke kokt torsk fra i går. tenkte å lage en slags grønnsaks ratatuillie eller hva det nå heter på fint. Som smakstilsetning bruker jeg litt karrisaus jeg fant i London, en ts eller to. Dropper potet i dag.

Dessert på man også ha, resten av fruktrasjonen går til fruktsalat med hakkete mandler på, så er nøtterasjonen også i boks.

Innimellom tar jeg nok et knekkebrød med Philidelphia light , klipper opp litt egenprodusert basilikum og gressløk og har over, et glass lettmelk som drikke.

Til kaffen tar jeg kosen: en engelsk smørkjeks. Den ligger så fint å venter på meg i et Norgesglass på kjøkkenbenken.

I går lagde jeg et veldig god omelett og jammen tror jeg ikke at jeg gjentar suksessen i kveld , så får jeg bruket opp resten av røkelaksen.Det var GR omelett med røkelaks og spekeskinke.hadde en ss olje å steke i. Hadde ikke skinke, så et stykke lettost ble delt opp og lagt på omeletten. To porsjoner av omeletten.To speltbrødskiver og salat med litt oljebasert italiensk dressing

Alt dette kan inngå i Meny 2 som jeg følger og registrerer jeg alt er det nok i minste laget, men jeg får nok proteiner, frukt og fett.

Når jeg er på jobb bruker jeg litt frukt og nøtter som mellom måltid.

Har kuttet ned mye på brød og spiser ikke det hver dag, men litt knekkebrød og gjerne en Weetabix eller to med skummet/lettmelk når jeg må tidlig avgårde om morgenen. Det holder meg mett lenge. Kan også ha i bananbiter. Kjempegodt.

Ja, sånn spiser jeg og klarer jeg å holde meg til det er jeg jevnt mett utover dagen, blodsukkeret har det nok veldig bra og samvittigheten min også. Aller best, jeg går ned med et alminnelig, folkelig og godt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 11 uker siden jeg begynte på GR nettkurs og jeg har gått ned 5.4 kilo, omtrent et halvt kilo i snitt i uken, Det er vel det man blir anbefalt sånn generelt om man skal gå ned i vekt på en sunn måte? Så selv om jeg selv synes dette går tregt, så er jeg helt normal..

Jeg skrev mitt første innlegg her den dagen jeg meldte meg på, 29 mars. Da veide jeg ca 89 - 90 kilo+, og i dag er det 82.5. Jeg har på meg en bluse jeg aldri har kneppet igjen før, i dag knappet jeg alle knappene, klappet meg på magen og fortalte meg selv at dette klarer jeg fint. En utskeielse her og der på alle disse ukene, kan ikke fortvile over det, når midjemålet har gått ned 14 cm!! Det nytter ikke å være utålmodig når man endrer spisevaner.

Jeg prøver å tenke bare positive tanker selv om sommerforkjølelsen ser ut til å komme snikende. Drikker mye vann, tar et glass granateplejuice som inneholder masse antioksydanter ( laget små ispinner av denne juicen i går)og er klar til partere en grapefrukt.

Men først skal jeg lage omelett med røkelaks til kvelds.

Hører ikke alt dette godt ut? Det er deler av et godt og sundt GR kosthold -:)/>/>/>)

 

Så flink du har vært ! Og så glad du er for at du ikke ga deg, og så glad du er om nye 12 uker og ser den nye vekta.

:)

Sånn tenker jeg :)

Og sånn går no dagan.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Så flink du har vært ! Og så glad du er for at du ikke ga deg, og så glad du er om nye 12 uker og ser den nye vekta.

:)/>

Sånn tenker jeg :)/>

Og sånn går no dagan.

 

Ha en fin dag!

Takk for koselig tilbakemelding. Du satt det i perspektiv.så mye kjekt som skjer de neste 12 ukene også og da går også dagene fortere og vips er 10 kilo vekke ðŸ˜ðŸ˜ðŸ˜

Viktig å holde fast på at dette er noe veldig positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Mitt tema i dag er søvn. Passer godt siden jeg har sovet bort halve dagen allerede , er småsyk fremdeles.Ser ut til at jeg slipper unna den store sommerforkjølelsen de rundt meg har hatt, men er så trett, så trett. Sov mye i går, det førte til at jeg ble liggende og vri meg til kl 3 minst. Fordi jeg også drikker mye vann, ble det noen turer opp på toalettet også, rene nattevandreren ble jeg.

Så i dag stod jeg opp kl 10.30 og kjenner at det blir en ny tur på puten senere.

Har nettopp lest at man kan bli overvektig av for lite søvn!!

Det gjelder ikke meg, jeg har siden jeg begynte å gå mye opp i vekt sovet mer jeg synes er normalt.

Så leser jeg altså at nok god søvn er viktig om en ikke skal bli overvektig...dette stemmer ikke med meg, så det blir mitt nye lille forskingsprosjekt. Det har nok noe med hormoner i kroppen å gjøre.

Er man stadig trett kommer man inn i en vond sirkel.Sover mye for å være opplagt til det som er viktig, i mitt tilfelle jobb.så må man slappe litt av for å klare de sosiale setningene i livet, om man skal ut om kvelden etc. Det som lider er egentlig det kjæreste: det å være opplagt sammen med de man er glad i, hjemme, i hverdagen, fritiden, livet...det synes jeg er sårt og derfor er jeg spent på om formen bedrer seg når "drømmevekten" er nådd? Tror nemlig ikke det, det er ikke så store bedringens på tretthetsområdet disse tolv ukene jeg har holdt på. Det er lettere å gå oppover bakker, arbeidsdagen går litt lettere men jeg er fremdeles trett, trett og må legge inn mine små søvnpauser. Helsen er sjekket og alt er så ok som det kan bli nå. Dette er nok ikke noe som forsvinner over natten, det er noe jeg må leve av. Min kropp har ikke godt av å gå på høygir og yte 1110. % lenger. Jeg trenger ro, søvn og å ha mitt eget tempo. Slik er dessverre ikke hverdagen, det får vente til pensjonist tilværelsen, så inntil da innser jeg at søvn ikke er veien å gå til en lettere kropp for meg. Det blir gjennom sunn mat i riktige mengder og så øke aktivitetsnivået i min egen takt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Dagens tema: Sjokoladeí ½í¸í ½í¸í ½í¸

Sent i går kveld gikk jeg amok i en konfekteske".......

Her har dere en slanker som har matboden full av konfekt..som ikke var beregnet på meg. Uheldigvis var en åpnet..

Det er fascinerende hvordan hjernen ignorerer alt man har innstilt den på. I det jeg går ned kjellertrappen, stille åpner esken og spiser i smug foran tv'en glemmer den alt og lar sjokoladen seire. Sjokoladepapiret blir gjemt under et teppe og glemt....helt til den andre halvdelen imorgen lurte på hva ALT dette var😂😂😂😂

Kvalm og full av anger tilstår jeg med en gang, det er ingen andre å skylde på.

Går på vekten og ser at jeg har gått ned 400 går siden onsdag, inkludert et halvt kilo konfekt👌

Jeg vil bedras, samtidig som jeg ikke slutter å undres: Hva er det egentlig med den der sjokoladen som får oss til å gi slipp på alle gode intensjoner,??

Jeg har vært eneste kvinne i en mannsdominert familie, fremdeles er jeg det, de bare blir flere og flere disse guttene.. I flere år levde jeg med et bilde av hjernen på kjøleskapet.DVS forskjellen på den mannlige og kvinnelige hjernen: nedless to say:

Der mennene tenkte på biler, sex og andre lystbetonte maskuline ting, var det SJOKOLADE hos oss kvinner...

Kanskje ikke uten grunn at den ble hengt opp...

God helg. Nyt sjokoladebiten, men ikke gjem papiret😘😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Søndagens tema: Trening. Jeg har litt aversjon mot trening..bare ordet gir meg et snev av dårlig samvittighet. Jeg skjønner hvorfor det er viktig, hvorfor man må la det bli en del av det moderne livet der vi bruker mye tid foran en pc, nettbrett, mobil og tv..

Da jeg var ung gikk vi til alt, våre foreldre hadde ikke bil, vi hadde en tv kanal som sendte mye kjedelig for oss ungdommer. Vi spiste det vi fikk til middag, det var aldri noen overflod av usunn mat og lørdagsgodt var ikke så vanlig før vi ble tenåringer.

Nå høres det ut som jeg er eldgammel, men sånn var det. Treningsstudio hva var det? Vi levde vanlige aktive liv helt til ca 1990 årene når økonomien ble bedre, den digitale verden snek seg inn på oss og vi etterhvert ble mer og mer passive..

Nå er jeg blitt en moderne voksen kvinne som bruker altfor mye tid foran tv, på nettbrett og kjører overalt. Heldigvis har jeg en jobb det jeg står, går og beveger meg mye.

Kanskje det er fordi jeg ikke er født inn i denne treningsverdenen at jeg ikke liker det?

Synes rett og slett det er kjedelig og synes det blir for mye prat om det også, nett som å banne i kirken, det skjønner jeg.

Likevel, sånn tenker jeg i mitt stille.

I dag har jeg vært ute i hagen og jobbet i over en time, jeg har gått opp og ned trapper, båret på potter og kar, sittet på huk og bøyd meg ned i over en time... Er ikke det og trening?

Nå skal jeg på kafé med en venninne, etterpå skal vi gå tur. Vi skal bestige en lokal fjelltopp og skrive oss inn i boken på toppen. Er ikke det også trening?

Jeg gjør det ikke fordi jeg MÅ trene, jeg gjør det fordi det er fridag, 20 grader og jeg synes sosialt samvær er en av de viktigste vitamininnsprøytingene jeg får-:) hadde det regnet, hadde det bare blitt kafebesøk.

Sånn er jeg, men det blir da treningspoeng av slikt også, heldigvis.

God søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

I dag skal jeg skrive litt om paradokser..

Det er et paradoks at jeg i kveld kl 18.34 har spist under 700 kc..

Det er et paradoks at jeg nå skal prøve å få i meg 700 kc før jeg legger meg.

Det er mange paradokser i livet, men akkurat dette paradokset er rene luksusparadokset.

Hvordan jeg skal løse dette?

Det er ikke sikkert at det går, men skal iallfall lage et par grillspyd, tine opp len porsjon ris og prøve den nye sweetchilisausen jeg har kjøpt.

Kjenner at jeg blir sulten nå...

God mandagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei, du skriver bra😄

 

Kjenner meg igjen i det gjemte sjokoladepapiret😂😂

Samne når det gjelder trening, for meg er tur langs vei og på fjell trening, i tillegg til noe styrketrening hjemme fordi jeg trenger det pga rygg og nakkesmerter. Husarbeid og hagearbeid er også positivt for forbrenningen, min filosofi er at så lenge jeg er i aktivitet frem til kl 21 istedenfor å ligge på sofaen så har jeg gjort en god jobb den dagen 😅

 

Til lykke med nedgangen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei, du skriver bra😄

 

Kjenner meg igjen i det gjemte sjokoladepapiret😂😂

Samne når det gjelder trening, for meg er tur langs vei og på fjell trening, i tillegg til noe styrketrening hjemme fordi jeg trenger det pga rygg og nakkesmerter. Husarbeid og hagearbeid er også positivt for forbrenningen, min filosofi er at så lenge jeg er i aktivitet frem til kl 21 istedenfor å ligge på sofaen så har jeg gjort en god jobb den dagen 😅

 

Til lykke med nedgangen😊

 

Hei Gressenka!

Så kjekt med tilbakemelding, tror jo jeg skriver helt for meg selv i denne digitale verden. Liker å skrive ned tankene mine. Da jeg begynte på slankegaloppen for mange år siden, skrev jeg litt i en kladdebok, skulle tatt vare på den-:) sikkert mange av de samme tankene.

Jeg tror nok at jeg setter meg ned foran Tv tidligere enn deg, er ofte så trett på kveldene..i starten var jeg flink til å reise meg og gå en tur, men jeg er et behagelig menneske når jeg er trett-:(( det værste av alt er at det sjelden er noe kjekt å se på den der TV-en. Mesterkokker, bakemestre, ekstreme slankere......?

Lykke til med din ferd, ser du har klart mye og arbeider med stabilisering. Jeg har en lang vei foran meg og tar en dag av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...