Gå til innhold
Gjest tekoppen

Pangstart i påsken

Anbefalte innlegg

HeiTekoppen, Fint og inspirerende å lese innleggene dine, og takk for gode smoothietips - de skal prøves ut :) Fortsatt lykke til med prosjektet ditt - og kos deg med den flotte tilbakemeldingen (og vaflen) fra far din :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

HeiTekoppen, Fint og inspirerende å lese innleggene dine, og takk for gode smoothietips - de skal prøves ut :)/> Fortsatt lykke til med prosjektet ditt - og kos deg med den flotte tilbakemeldingen (og vaflen) fra far din :)/>

Så kjekt med tilbakemelding Minsker`n. Min far sier det som det er og han har faktisk i sin tid gått på Grete roede kurs og spiser fremdeles bare en potet til middag-:)En moderne 81 åring..

Lykke til selv. det er viktig å tenke positivt i disse slanke tider, svelge unna de dagene som ikke går så bra og fokusere på det man mestrer synes nå jeg..og for meg hjelper det å holde fokuset ved å skrive litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

I dag har jeg rapportert etter tre ukes feriepause på nettkurset mitt. Har klart å gå ned 1.5 kilo, det har løsnet litt disse ukene faktisk. Har hatt noen få SPISE ALT dager, men tatt meg inn igjen. Har nå gått ned 8.2 kilo siden 6 April. Synes jo at jeg har brukt evigheter, men på den annen side har jeg ikke opplevd at jeg sulter meg på noen som helst måte. Bare jeg spiser rett og i riktig kombinasjon så er jeg jo god og mett hele dagen. Spiser ca 1600 kc. Kunne sikkert gått ned til 1300 fordi aktivitetsnivået ikke er så høyt på trimsiden, men dette er noe jeg kan leve godt med. Tror at det som går fort av kommer fort på. Trenger å mentalt forberede meg på å holde vekten en gang i fremtiden. Fremdeles 9.7 kilo igjen til normal BMI. Så prosjektet fortsetter sakte og sikkert.

I dag skjedde det så mye på jobb at jeg glemte å spise mellom måltider. Mannen hadde laget sunn linsesuppe til middag, så kl 18.30 hadde jeg spist under 500kc. Da tenkte jeg ; Nå vil jeg lage meg noe skikkelig godt! Det ble to gammeldagse ostesmørbrød med tacosaus, løk, paprika, skinke og ost. Eneste usunne valget ble vanlig Jarlsbergost, så ingen kaloribombe i det hele tatt, men mett ble jeg og godt smakte det. Siden jeg nok har mye å gå på i dag skal jeg lage en ny variant smootie i kveld, sette meg ned og se TV og klappe meg selv på skulderen .Nå er jeg på 70 tallet!!!!! Så får jeg tenke videre på hvordan jeg kan motivere meg selv til litt mer turgåing. Lykke til medslankere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Kjøleskapsgrøt og havregrynspannekaker.

I går kveld fant jeg ut at jeg skulle prøve kjøleskapsgrøten jeg har sett så mange bilder av.

Ikke liker jeg grøt så godt, ikke liker jeg youghurt og kald grøt??

Det smakte faktisk helt fortreffelig og annerledes enn jeg tenkte.

Jeg brukte en enkel oppskrift fra Trines matblogg. Modifiserte den litt til å passe en porsjon,det ble to. Både frokost og lunsj. Hakket opp mandler og nektarin og hadde på toppen.,

Til jobblunsjen fylte jeg halveis et fint glass med farget lokk, må jo følge matmoten..

Resten i en skål til frokost.

Min oppskrift ble slik:

1.5 dl havregryn

1 dl skummet melk

0.5 dl youghurt naturell

1 ts honning( helst flytende, men jeg varmet min litt og pisket i melken.

Rør alt sammen og la stå lufttett i kjøleskapet i minst 5 t.

Ser at en porsjon til meg kan være 1 dl havregryn.

Det finnes så mange oppskrifter, så mange alternativer til topping, søtning..at her kan man jo bare tilpasse egen smak, matvarer og kaloribehov.

Det mettet kjempegodt.

I kveld har jeg laget havregrynspannekaker. Fikk et tips da jeg dro fram kjøleskapsgrøten på jobb.

Havregrynspannekaker.

Her prøvde jeg meg fram:

2 egg

0.5 dl skummet melk ( kan droppes, da blir de gluten og laktosefrie)

1 dl lettkokte havregryn

0.5 ts vaniljesukker

1 ts fruktose ( jeg har en pakke i skapet som jeg prøver å bruke opp, kan velge annet søtningsmiddel)

Lot røren svelle en stund.

Stekt i litt Soft Flora margarin.

Ble to store pannekaker.

Siden jeg har plukket solbær og rips i dag, rørte jeg litt bær med vaniljesukker og hadde på.

Kjempegodt!

Ikke behov for brødmat i dag, fint å prøve andre alternativer.

Selv om man passer på kaloriene trenger det ikke å bli kjedelig. Man safer kanskje litt med å spise samme mat dag etter dag. jeg kjenner at jeg har behov for variasjon og matglede på et 1600 kc budsjett .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Jeg synes det er kjekt å lese andres tråder innimellom. Ser at vi alle har en felles utfordring, nemlig hverdagens fristelser.

Igår hadde jeg flere av dem. Hadde middagsgjester som kom ganske sent. Var derfor småsulten lenge før og begynte småspisingen..

100 gr Cashewnøtter, to porsjoner lettis allerede før middag hadde jeg nok spist mitt daglige kaloribehov. I steden for et glass boblevin, ble det to. Man må jo feire eller drukne sine sorger når minstemann flytter så langt unna at han ikke med letthet kan tilkalles, når vi nå er langdistanseforeldre til tre.

Vel , kvelden var fin den men ble straffet med altfor mye luft i magen, så ikke spis 100 gr nøtter og drikk to glass vin sa jeg til meg selv.

I kveld ser det ut som jeg er i rute og kan bevilge meg en kule is men det spørs om jeg vil. Den ene tar den andre og vips så er boksen oppspist.

Tar heller en dugnad i min far sitt kjøkken, vasker litt og bruker trimsykkel hans. Så slår jeg to fluer i en smukk, gleder en annen og får litt trim.

Så slik går enda en dag på denne veien nedover vektkiloene-:)/>

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Et lite livstegn.

Denn uken tok jeg rådet fra kursleder om å fokusere på å komme inn i et bestemt klesplagg.

Var på jakt etter en lett treningsjakke og et par t skjorter. Som vanlig tok jeg ut str XL, men stoppet. Plukket med str L og gikk i prøverommet. Jeg er ekspert på å kjøpe klær uten å prøve, så der stod jeg og oppdaget at jeg gled rett inn i strørrelsen, treningsjakken var litt inntilsittende over magen men jeg tenkte at dette får bli plagget jeg skal streve etter denne måneden. Følge med om den blir litt mer romslig. Så nå går jeg rundt i en jakke som viser en fremdeles rund mage men andre steder blir jeg faktisk litt slanker, ermet, rundt skuldre og overkropp. Det er så lett å gjemme kroppen inne i altfor store klær, så litt uvandtver det..men innen en måned blir kanskje bildet et annet..

Jeg har spist en Energy sjokolade denne uken , gadd ikke å få dårlig samvittighet. I går spiste jeg sikkert for mye pizza i godt selskap, men resten av dagene lever jeg etter kaloritellingen og siden jeg faktisk har gått litt ned hver uke siden april...jeg mener jeg har god kontroll på det normale daglige kostholdet. Jeg raner ikke lenger kjøleskapet på kveldstid, det finnes mye godt der og det varer lenge..jeg prøver ut ny mat, nye smaker og prøver å gjøre det hele litt inspirerende. Så får det heller være at man smisker for mye en dag eller to..jeg klarer ikke å være så,estetisk hver eneste dag i så lang tid.. Men minnvektnedgangvskal de neste 9.7 kiloene være av 16 januar neste år. Vi er kommet til august og det er altså 6 mnd til. Hva så, om jeg må bruke et halvt år, så lever jeg ganske så bra på denne vekten nedover i langsomt tempo. God søndag . Nå skal jeg ut på tur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Gårsdagens positive boble sprakk utover kvelden. Jeg hadde laget Granola for første gang og det ble knallgodt. Har tenkt å ha det på,kjøleskapsgrøten. Hadde i hakkete Aprikos. Jeg elsker smaken men tåler ikke mye av det. Får så luft i magen. I prosessen spiste jeg to og litt senere endte jeg opp med å rane resten av lettisboksen med store mengde Granola på toppen. Så godt men i dag har jeg hatt så mye luft...har løpt på toalettet hele tiden på jobb og har ikke hatt det så godt. Sikkert slankegudens straff,,ha, ha.

Så,i dag har jeg ikke spist så mye, nei og det BLIR ikke Aprikos i dag, nei....

Heller ingen matorgie til kvelds..har enda ikke spist laksen som var klar til middag.

Tror jeg må ut å gå en tur og bevege meg litt...

En gang hadde jeg fennikel te, mener å huske at det hjalp på luftsmerter etter blindtarmoperasjon, nå får det bare gå sin gang...

Tror magen min etter 4 måneder i slankemodus blir litt var for slike endringer..kald is med mye frø og Aprikos..det høres i dag forferdelig ut, sukk, sukk.

Ja, sånn var dagen .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Dagene flyr, har omtrent jobbet hele sommeren og gleder meg så innmari til venninnetur i september. Det har vært mitt fokus siden jeg startet opp i april. Å holde trett med dem på tur og det tror jeg at jeg skal klare-:)

Har funnet ut at jeg MÅ gå tur hver dag nå for å få opp kondisjonen. Det har gått bra i tre dager. Har en turavtale i kveld også, men tåken og småregnet henger tungt nedover. Støvlene må finnes frem, trenger ny regnjakke men har lyst å vente noen kilo på å kjøpe ny..

Skål komme over dørstokkmila disse dagene fram mot tur om en mnd.

Er spent på vekten imorgen, veiedag. Synes den viser noe nytt hver gang jeg flytter på den, tror jeg må finne et helt jevnt gulv, selv om jeg trodde vi hadde jevne gulv. Hvordan kan en vekt endre seg med to kilo om man flytter den??

Tar det lavest, så positiv er jeg..

Jeg kjøpte to nye belter i slutten av mai. Startet i hull nr 3, nå er nr 6 for vidt og jeg burde få laget noen nye hull...det er slik man merker at man krymper.

På jobb i dag sa en kollega at jeg måtte ha tatt av en del, hun så det i ansikt og overkropp.

Samler på positive tilbakemeldinger på denne lange turen nedoverbakkene.

Det hjelper også godt at mannen min heier meg fram.

Ellers har jeg endret litt på middagene de siste dagene, ulike varianter av salat..følte for noe friskt. Hadde kokt laks i den i dag.

Lykke til om du leser dette. Heier oss videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Dagene flyr, har omtrent jobbet hele sommeren og gleder meg så innmari til venninnetur i september. Det har vært mitt fokus siden jeg startet opp i april. Å holde trett med dem på tur og det tror jeg at jeg skal klare-:)/>

Har funnet ut at jeg MÅ gå tur hver dag nå for å få opp kondisjonen. Det har gått bra i tre dager. Har en turavtale i kveld også, men tåken og småregnet henger tungt nedover. Støvlene må finnes frem, trenger ny regnjakke men har lyst å vente noen kilo på å kjøpe ny..

Skal komme over dørstokkmila disse dagene fram mot tur om en mnd.

Er spent på vekten imorgen, veiedag. Synes den viser noe nytt hver gang jeg flytter på den, tror jeg må finne et helt jevnt gulv, selv om jeg trodde vi hadde jevne gulv. Hvordan kan en vekt endre seg med to kilo om man flytter den??

Jeg kjøpte to nye belter i slutten av mai. Startet i hull nr 3, nå er nr 6 for vidt og jeg burde få laget noen nye hull...det er slik man merker at man krymper.

På jobb i dag sa en kollega at jeg måtte ha tatt av en del, hun så det i ansikt og overkropp.

Ellers har jeg endret litt på middagene de siste dagene, ulike varianter av salat..følte for noe friskt. Hadde kokt laks i den i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Dagene flyr, har omtrent jobbet hele sommeren og gleder meg så innmari til venninnetur i september. Det har vært mitt fokus siden jeg startet opp i april. Å holde trett med dem på tur og det tror jeg at jeg skal klare-:)/>/>

Skal komme over dørstokkmila disse dagene fram mot tur om en mnd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Jippi!!!!

Ned 800 gr denne uken, eller siste 9dg siden det var tidligere rapportering forrige uke. Nå er jeg 78.9 og akkurat 9 kilo lettere enn jeg var 8april. I overkant av 2 kilometer mnd i 4 mnd.

Nå er det 8.9 kilo til normal BMI. Så til nyttår bør jeg være i havn.

Retrospektiv har det gått tregt og sent , men når jeg ser på resultatet er det flott og helt etter boken. Ca et halvt kilo i uken kjennes sundt og greit og jeg må tenke på at det blir utfordrende å holde nedgangen.så jeg får skynde meg langsomt.

Årsaken til at jeg greier dette, er at jeg holder fokuset, registrerer maten slik at jeg ikke lurer meg selv og ser at det blir rett kostholdet sammenheng. At jeg går på nettkurs er alfa og omega. Invisterer litt i meg selv og hadde nok brukt det samme på snop, mat, klær som ikke passer og annet dill dall. I overkant av 300 kr i uken, det sløser jeg lett bort .

Selvfølgelig er det aller viktigste mine egne tanker, min indre motivasjon, den støtte jeg får av andre men trenger alle hjelpemidler jeg kan få underveis-:)/>/>

Underveis sklir jeg ut en dag og to men viktig å bare fortsette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi!!!!

Ned 800 gr denne uken, eller siste 9dg siden det var tidligere rapportering forrige uke. Nå er jeg 78.9 og akkurat 9 kilo lettere enn jeg var 8april. I overkant av 2 kilometer mnd i 4 mnd.

Nå er det 8.9 kilo til normal BMI. Så til nyttår bør jeg være i havn.

Retrospektiv har det gått tregt og sent , men når jeg ser på resultatet er det flott og helt etter boken. Ca et halvt kilo i uken kjennes sundt og greit og jeg må tenke på at det blir utfordrende å holde nedgangen.så jeg får skynde meg langsomt.

Årsaken til at jeg greier dette, er at jeg holder fokuset, registrerer maten slik at jeg ikke lurer meg selv og ser at det blir rett kostholdet sammenheng. At jeg går på nettkurs er alfa og omega. Invisterer litt i meg selv og hadde nok brukt det samme på snop, mat, klær som ikke passer og annet dill dall. I overkant av 300 kr i uken, det sløser jeg lett bort .

Selvfølgelig er det aller viktigste mine egne tanker, min indre motivasjon, den støtte jeg får av andre men trenger alle hjelpemidler jeg kan få underveis-:)/>/>/>

Underveis sklir jeg ut en dag og to men viktig å bare fortsette.

Gratulerer med vektnedgangen! Bra jobbet!

Jeg er tilbake fra ferie, og har lest innleggene dine siden sist. Morsom lesing :)

Jeg ser du anbefaler nettkurs. Jeg gikk på det for noen år siden, men syns det ga meg lite. MEN jeg var nok veldig mye mer kravstor da, og forventet mirakler av seg selv bare fordi jeg gikk på kurset, og ble ganske sur når ikke resultatene kom av seg selv :)

Tenkt å prøve online pt nå jeg. Få kostholdsplan og treningsveiledning.

Får vi se om det funker :)

KOs deg på tur!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Jeg har et mål denne uken, om å komme meg ut på tur nesten hver dag. Regner kveldsjobbing som unntak, er på beina mye da.

I kveld var det grått og vått og det var veldig godt å sitte i godstolen.

Likevel kom jeg meg ut og nesten en time ble det. Var svett då jeg kom hjem og den der samvittigheten er så god!!! Kjenner at det er mye letter å gå oppoverbakkene på vei hjem.

Nå skal jeg regelrett kose meg med kveldsmaten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Gratulerer med vektnedgangen! Bra jobbet!

Jeg er tilbake fra ferie, og har lest innleggene dine siden sist. Morsom lesing :)/>

Jeg ser du anbefaler nettkurs. Jeg gikk på det for noen år siden, men syns det ga meg lite. MEN jeg var nok veldig mye mer kravstor da, og forventet mirakler av seg selv bare fordi jeg gikk på kurset, og ble ganske sur når ikke resultatene kom av seg selv :)/>

Tenkt å prøve online pt nå jeg. Få kostholdsplan og treningsveiledning.

Får vi se om det funker :)/>

KOs deg på tur!!

Takk for det Tuva. Det er lite som kommer gratis i denne verden , synes det koster tid, penger, svette og nesten tårer denne vektnedgangen men akkurat nå er jeg i en fase der jeg ser og kjenner effekten av strevet. Kom inn i uniformsbukse medium på jobb oi går.. Uten at strikken var ubehagelig, kan bruke de for små sommerklærene og det er lettere å gå i trapper, oppoverbakker etc

Så GØY

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Det er Sol!

I morges skal jeg ikke skrive et slankemotiverende innlegg.

Nå skal det handle om marsmallows.

I går kveld var jeg på venninneklubb, månedens kjekkeste innslag for meg. Gode venner betyr så mye.

I går bestemte jeg meg for å ta en frikveld fra alle tanker om kalorier. En gang i måneden kan jeg spise og smake på det øynene måtte ønske. Det har nå jeg bestemt at jeg kan om jeg skal klare å holde på med dette i månedsvis. Det handler om måtehold, om å klare å begrense det til en sjelden gang, til de gangene det virkelig gir meg noe å hive i meg masse tromme unødvendige kalorier. Det handler om å la kos ikke bli en trøst men en kos..

Så i går det det marsmallows i store mengder. Godt var det, kvelden ble til natt og jeg sovner vel en gang ut på morgenkvisten.

Sukkersjokk de lux, lys våken og vrei meg i sengen, tankene svirrer rundt og i dag er jeg selvfølgelig uggen, trett og ikke i form. Skulle trodd jeg hadde drukket annet enn vann og kaffe-:) eg sover godt på kaffe,så det er sukkeret som gjør utslaget i dag.

Likevel,det var kjekt, det var godt og nå holder det for en stund.

Kroppen er ikke lenger vandt til det, har lyst å bare skylle sukkeret ut med vann og rene saker i dag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Det var nok ikke så lett å bare skylle ut sukkeret, nei. Jeg klarte en god økt med husarbeid før jeg sloknet igjen og mer eller mindre sov meg igjennom dagen. Spiste nøtter og rosiner og kom meg til butikken i et nødvendig ærend til middagsgjester i dag.. Fikk med meg en liten snopepose også..

Tror jeg trengte all søvnen etter en spesiell travel jobbuke, men alt sukkeret???

Har lest om belønninssenteret i hjernen... Tror det gikk trill rundt.

Jeg får iallefall ikke energi av sukker...går nesten rett inn i en tretthetsboble.

Jeg er litt forundret over hvordan kroppen min reagerer og jeg skjønner nå hvorfor jeg har hatt så mange av disse uggen, veldig trette dagene før.

Så i dag har det blitt kaffe med melk, nå skal jeg ha en Skyr med bær, en tur ut før jeg lager middag til gjestene mine. Litt kalorier bllir det der,. Det blir kylling, vårløk, squash i biter med en blanding av søt chilisaus, skummet melk og kokosnøttmelk over. Stekes i ovn, serveres med brun Basmatiris og salat. Kalorier ligger i sausen, men det er så lett å lage og smaker streikande godt så ungdommene som kommer liker nok det.

Kjenner at jeg ikke orker å kokkelere i timesvis på kjøkkenet i dag

Dessert blir ulike bærtyper og is til de som ønsker det, ikke meg...

Ser fram til ny og lettere uke, 4uker til neste utskeielser?

Får utlendinger på besøk i en uke fra neste helg...uæææææ.... Men det skal jeg skrive om når den tid kommer..

God søndag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Dagene liksom snegler seg av gårde i regnet...og det gjør vektnedgangen..snegler seg videre. Veiing og siste kursrapport i kurs to imorgen. Får ikke opp hele kursrapporten, det har jeg fått før slik at jeg kan fylle inn dagen før..men heldigvis fri imorgen tidlig.

Neste kurs starter om to uker.

Har gått litt mer ned på kurs to..hadde trodd det var omvendt, men det er jo fint det..

Etter min utskeielser i helgen var det egentlig helt greit å stramme inn slankeremmen. Var oppblåst og mett rett og slett. I kveld har jeg ikke spist nok men er heller ikke sulten nok. Har sovet et par timer og er nå klar for å bake...til neste ukes gjester. Dyd av nødvendighet å ha litt i kakeboksene men jeg har ikke lyst på noe selv i skrivende stund. Skal også lage en porsjon lette havrekjeks som jeg selv kan ha i bakhånd.

Det er jammen ikke lett å spise lett når livet rundt deg går som vanlig og sommeren har vært så full av boende gjester som den har vært. Man vil jo gjerne gjøre det kjekt for dem og ender opp med ekstra rester og mer fristelser enn hva vi har i hverdagen.

En bragd i seg selv at jeg ikke har falt helt igjennom..

Kjenner at jeg er litt trett enkelte dager i å registrere all mat...

De neste to ukene skal jeg ikke gjøre det, tror jeg får det travelt nok. Må også teste meg selv litt, kan jeg bruke det jeg har lært?

Kvir meg litt kjenner eg..men er litt trett og da tenker jeg ofte litt negative tanker. Må være utkvilt for å ha energi og positivitet, også på slankesiden...

Kunne trengt litt indre og ytre motivasjon akkurat kjenner jeg.

I morgen er det sikkert bedre-:)

..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Veiedag og siste dag på nettkurs 2:

Ned 0.5 kilo og tilsaman 9.5 kilo siden 8 April - 4 måneder.

Der var motivasjonen min tilbake.

Er nå 78.4 kilo, bare 8.4 kilo til NORMAL BMI.

Neste kurs starter 26 august, så nå får eg klare meg alene i to uker.

Kjenner at det er greit med å ha en å melde til, så nå får eg melde til meg selv-:)/>/>

Lykke til alle som leser dette..veien nedover slankebakkene går tregt eller rettere sagt i normalt tempo. Ingen fartsoverskridelser på denne kroppen.

PS. I går bakte jeg havrekjeks, GR oppskrift.

De ble gode, tok i litt mer melk enn i oppskriften fordi de var litt vanskelig å rulle ut. Møysommelig arbeid førte til en full kakeboksl. Greit med et alternativ til kaffe mat som ikke er så søtt og godt at jeg vil spise hele boksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Nydelig sommerdag ble feiret med jordbær, is, nonstop og peanøtter i Jobblunsjen. Det skapte god stemning og jeg overskredet kaloribudsjettet mitt med 200-300 kalorier. Regner med at det ikke er noen krise. Så sjeldent med fint vær i sommer-:) kom hjem og tok på meg en sommerbluse jeg aldri har brukt..fordi den var for trang...det var plaster på såret og boostet motivasjonen enda mer. Imorgen får jeg ta en salat og ren mat dag.. Fra søndag og i en uke har vi to unge menn boende hos oss..kjenner bare den ene, så,jeg sendte en mail og spurte om det var noe spesielt de ikke spiste. Den kjente liker det meste men ikke fisk med bein. Den andre var mer komplisert men spiser iallefall på MC Donald!! Håper det var en spøk, her kommer de fra det store utland og vi har kjøpt inn norsk mat i stort utvalg.. Ja, ja, dette skal bli en spennende uke..dere får sikkert en oppdatering..jeg skal iallefall ikke på Mc Donalds -:)

Etter den uken stenger vi "sommerpensjonatet" vårt og jeg kan smått om sånn begynne å glede meg til MIN ferie, en ukes venninnetur til det store utland. Det har vært fokus for hele slankeperioden min. Går alt greit er jeg 10 kilo lettere og kan følge tritt med alle de andre, -:)

Burde jo prøvd å ha på meg ein 10 kilos ryggsekk nå.. Det kjenner iallefall på kroppen at det ikke er så mye å bære på.

Prøver å fokusere på alt som er positivt..må jo det for å overleve og ikke falle tilbake i gammelt mønster.

Stå på slankerer..liker egentlig ikke ordet slanker...noen som har et bedre alternativ? Kostomleggere i lønnstrinn 90.. Men hvem vil vel redusere lønnen sin?

God helg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Stikker bare innom for å minne meg selv på at jeg fortsetter slanker meg.. Dagene flyr, travle, kjekke dager og lite tid til å fokusere på meg selv. Neste uke starter kurs nr 3 og det poppet opp en påminnelse her i dag. Har du glemt å registrere? Ja, har slått på pause knappen. Sikkert farlig, men fra søndag er jeg klar igjen.

Opphavet mitt, faderenn stakk innom i går og synes jeg var blitt så slank, han kunne se det godt i ansiktet. Alltid kjekt å bli minnet på at det har sine fordeler, denne turen nedover slankebakkene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Da var jeg i gang igjen etter noe som ligner på en to ukers pause. Startet dagen kl 03.45 med kaffe og en liten hjemmelaget kanelbolle, kjørte feriegjester til flyplassen og la meg igjen..

Neste frokost ble frukt og bær smootiies. Brukte Farris, en liten nektarin i biter, noen få druer og en liten neve frosne rips. Surt og forfriskende i varmen.

Ulempen med å ha gjester i slankeperioden er selvsagt at huset er fylt med mat, det blir rester og alt frister den smukke.. Fremdeles mye rester, men ser at det bare er en salateske jeg bør holde meg unna...og sjokoladekjeks og de frosne bollene, resten av isboksen..ønsker jeg hadde huset fullt av barn fremdeles. Sånn er det ikke, bare en meget måteholden mann, så nå får jeg planlegge godt og ikke falle for fristelsens.

Kjenner det i kroppen har kostholdet helt har sklidd ut siste uken. Mer trøtt og blææææææete følelse i kroppen. Ikke særlig godt , så jeg gleder meg til å komme i balanse igjen.

Har iallefall gått mye denne uken, i natur og gatelangs, vært turist og guide og hatt det kjekt. Viktig for sjelen å ha det kjekt. Har satt meg et mål for de neste uken. Ut på tur hver dag. Bare 13 dager til venninneturen min og kondisen må enda et steg opp.

Skal gå igjennom sommerklærene mine., prøve det jeg har tenkt å ha med på tur og legge vekk resten. Når jeg kommer tilbake er høsten her..

Onsdag er første dag i nettkurs tre, målet der er nye 5 kilo.

Skal tenke litt på å sette meg små delmål..

En god og lett søndag ønskes dere som leser dette. Legg gjerne igjen et motivasjonsord..har snart holdt på i 5 mnd nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gressenka

Morsomt å lese tråden din😊😄

Kjenner meg igjen😅

Jeg var ferdigslanka i slutten av juni, opp 2-3 kg og ut 4,5 cm i midjen nå😱😱

Dette fordi jeg har dytta masse usunt i kroppen, stabilisering er et fremmedord for meg😱😅

Bare å ta seg i sammen igjen, jeg heier på oss😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Morsomt å lese tråden din😊😄

Kjenner meg igjen😅

Jeg var ferdigslanka i slutten av juni, opp 2-3 kg og ut 4,5 cm i midjen nå😱😱

Dette fordi jeg har dytta masse usunt i kroppen, stabilisering er et fremmedord for meg😱😅

Bare å ta seg i sammen igjen, jeg heier på oss😊

Koslig med tilbakemelding Gressenka. Ja, det er vanskelig å holde vekten, det har jeg jammen erfart og jeg tenker mye på det...men i dag har jeg heldigvis klart de målene jeg satt, gått kveldstur og bare spist det jeg kan og skal. Har også prøvd de altfor små sommerklærene og de passer-:)/> det er det som er motiverende..at klær som var for små nå passer, at det er lettere å bevege seg, at formen er bedre. Mange små skritt blir plutselig til et stort.Lykke til med å holde vekten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

I dag har jeg stolt spradet rundt hjemme i en shorts i str 44 og den er helt grei rundt livet. Følte meg så fornøyd, men så kom jeg til å tenke på at jeg en gang i tiden brukte str 38 og drømte aldri om at jeg kunne gå SÅ mye opp i vekt..

Vel, kan ikke gråte over ekstra kilo selv om de sitter grådig godt fast.

Er i alle fall kommet tilbake i mattralten igjen. har spist mye godt i dag og når jeg har laget siste smootiesen med lettmelk, jordbær og banan så er jeg kommet opp i 1466 kalorier.

Har til og med spist to stk Mueslibar med mørk sjokolade a 92 kalorier..men det var grønnsaksuppe til middag..så det ble litt ekstra kaffekos.

Rart hvordan matdagene kan være, noen ganger føles det lite ut, andre ganger er jeg altfor mett.

Klarte å reise meg fra godstolen og gikk en rask kveldstur, fikk fart i meg oppoverbakkene da regndråpene holdt på å ta meg igjen. Svett og fornøyd.

I morgen skal jeg på bursdagsfeiring. Et kakestykke skal jeg ha, et og ikke to..før tok jeg tre -:)

Har en følelse av at jeg gikk tusenvis og tusenvis av skritt på jobb i dag. MÅ kjøpe ny skrittteller. Det nyttet kke å skifte batteri i den gamle. Skal i alle fall ha med skritt teller på venninneturen..

Ja, sånn var min dag. Den inneholdt mye mer enn mat og slanking, men trenger å sette av litt tid til dette også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tekoppen

Litt tekniske problemer på denne siden i dag, så jeg har slettet en kopi av innlegget over. Synd man ikke kan slette et helt innlegg--ha en god kveld slankere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider