Gå til innhold

Ned til trivselsvekten på ett år!


Anbefalte innlegg

Gjest PÃ¥gangsmot

Opp med humøret, J87! Hvis det hadde vært enkelt å velge riktig, hadde vi ikke vært her inne på forumet. Da hadde vi ikke hatt noen ekstra kilo å drasse på. Å velge fornuftig er vanskelig, i alle fall over tid. Mine laster er som sagt mye mat og store mengder sjokolade. Dagens høydepunkt nå er fruktsalat hver kveld med limekesam på. Jeg bruker mye penger på meloner, mango og bær (jordbær og blåbær). Det er så utrolig godt og jeg føler jeg skeier ut hver dag. Anbefaler deg å prøve! Lysten på godteri er i alle fall ikke så sterk når jeg spiser så mye frukt og bær.

 

Mat på Burger king frister heldigvis ikke. Men det er mange andre fristelser i løpet av dagen. Synes det er vanskelig når det f.eks. serveres kake på jobb. Egentlig alle sosiale sammenhenger der det serveres usunn mat. Man det er vel noe man lærer seg etterhvert.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Det går jo helst bra heldigvis. Bare litt tungt nå for tiden, jeg føler meg ikke helt i støtet. Jeg tenker å hoppe over denne veidagen, og tar det neste fredag istedet.

 

Har ikke så veldig søtsug, det er helst middagsmat, og junkfood som er utfordrende for meg. Jeg er ikke så flink til å lage matpakke før jeg skal på jobben, så da blir det ofte litt enkle og ikke fult så gode alternativer.

 

Glemte å si grattis med nedgang, det er jo kjempekjekt med 600g ned, selv når du har skeiet litt ut :)

 

Ender på 1400 kalorier idag og endte på 1700 igår, så det kommer seg litt etter litt. Får håpe dagene fremover ikke blir så tunge. Hadde vært kjekt med litt sol på vestlandet nå :P

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Vekten stoppet på 80.0 denne uken også. Det er helt greit, jeg har tross alt spiste ganske mye gjennon hele forrige uke. Bare glad det ikke er oppgang :)

 

Jeg vil prøve å gå ned minst 600 gram neste uke. da håper jeg vekten viser 79.4kg :D Mye finere med et syvtall foran enn et åttetall

 

Ha en fin helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Så flink du er! For min del har det gått helt skeis den siste tida. I helga gikk jeg helt amok og spiste alt jeg kom over. Ikke trente jeg noe heller. Faktisk var det så ille at jeg ikke orket å veie meg i går. Jeg gikk på vekta i dag og har gått opp 1,6 kilo på litt over en uke! Veide 77,1 i dag. Skikkelig deprimerende. Vet ikke helt hva som gikk av meg i forrige uke og i helga. Men det er jo selvsagt en grunn til at jeg veier en del kilo for mye.

 

Denne uka er det veldig mye sosialt som skjer med avslutninger alle steder, så jeg ser ikke helt lyst på denne uka heller. Men jeg må jo prøve å se lyst på livet. Jeg SKAL ned i vekt! Og da må jeg bare innrette meg etter det. Spise fornuftig og trene.

 

Beklager all sytinga fra meg. Ha en fin uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Hvordan går det med dere, j87 og dinamitt?

 

Her går det litt bedre. Veide i dag 75,7. Det er litt mer enn for to uker siden, men langt bedre enn forrige uke, så jeg sier meg fornøyd med det.

 

Denne uka skal jeg prøve å være flink til å ta riktige valg, både når det gjelder mat og trim.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at det går rett vei igjen :D

 

Her har det vært litt hektisk. Jeg sliter litt med depresjon. Har mine tunge dager, og så har jeg de som går helt greit. Det kan være veldig slitsomt til tider, men jeg har heldigvis mye støtte rundt meg. Jeg skulle vært inne her litt mer og skrevet.

 

Ellers har det gått bedre matmessig forrige uke. Men jeg gikk bare ned 200 gram. 79,8 sto det på vekten :) Greit å komme vekk fra 8´tallet

 

Håper jeg klarer å gå ned 500 til, til fredag. Krysser fingre og tær.

 

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Gratulerer med å ha kommet under 80! Så flink du er! Jeg føler det går riktig vei. Det tar tid, men det er greit for meg om det tar ett år før jeg har kommet til trivselsvekt. Trener litt lite for tida, men er flink til å gå og "naturlig" trim i hverdagen som å gå trapper, sykle når jeg skal et sted o.l.

 

Trist å høre at du sliter med depresjon. Men jeg blir jo ekstra imponert over at du holder på med dette slankeprosjektet da. Bra at du har støtte rundt deg.

 

Jeg tror nok ikke jeg går noe særlig ned denne uka heller. Burde kanskje begynne å måle centimeter, for jeg syns klærne er litt mindre trange i alle fall. Det er et godt tegn.

 

Ha det fint så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er deilig når det kjennes på klærene. Jeg har på følelsen av at noe har skjedd der også. Klærene strammer ikke like mye som før tror jeg, og håper jeg.

 

Nå har jeg hatt litt fri fra alt. Og satt vekten på vent denne uken. Har vært på konisering på onsdag, det gikk veldig fint. Rett inn til kirurgen og rett ut igjen. Jeg har vært halvdårlig hele uken, tror kanskje datteren min har smittet meg. Har vondt i halsen og har følt meg uggen i kroppen. Så da har det blitt repsils og litt avkobling. Tror jeg trengte det. Satser på at sydommen har foruftet til mandag. Trenger en god slagplan til neste uke. Skal prøve å sette meg ned og skrive noen stikkord for hvordan jeg vil uken min skal bli.

 

Og en ukeplan for mat :) Kom gjerne med noen gode tips, til sunne og gode middager. Hva er favorittene deres?

 

Datteren min elsker spagetti. Blir som regel med en pose pastasaus fra toro. Jeg rasper av og til litt gulrot og tar oppi hvitløk og løk sammen med kjøttdeigen og steker det sammen. Føler det blir litt sunnere da. Så bruker jeg fullkornspasta. Synes det smaker best meg oksekjøttdeig, selv om jeg vet det finnes sunnere alternativer.

 

Ha en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

God bedring! Både halvdårlig og inngrep samme uke. Greit å ta det med ro da. Håper du blir bedre i helga.

 

Angående sunne middagstips: kyllingwok med masse grønnsaker og god saus er min favoritt, men dessverre ingen andre i familien som liker det. Ellers spiser vi ofte pitapizza (fant oppskriften i Grete Roede-bok). Da kan alle legge på det fyllet de liker best. Er ikke så flink med middager. Men spiser det samme som de andre, men prøver å ha mye salat til. Og fullkornpasta bruker vi mye.

 

Jeg har ikke trent noe særlig denne uka heller, men har vært ganske flink i matveien. Er spent på hva jeg veier mandag. Synes som sagt at klærne sitter litt bedre på nå, og det er en god følelse.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Ble litt glad i dag. Hver eneste sommer/når vi reiser til Syden er det like spennende om jeg får på meg noen av shortsene jeg har liggende. Jeg har en stor samling med shorts i ulike størrelser. Noen ganger får jeg bare på meg en av dem, men nå fikk jeg faktisk på meg flere av dem. Og jeg har kjøpt meg en ny shorts i størrelse 42 som sitter bra på. Så da har jeg litt å velge i denne ferien. Shorts går jeg ikke med så ofte (går f.eks. aldri på jobb i shorts), så derfor ligger de bortpakket fra år til år. Prøvde for moro skyld noen klær jeg ikke har brukt på mange år og som jeg gjerne vil bruke igjen. Magen og lårene må bli ganske mye tynnere. Litt over 10 kilo igjen til klærne passer igjen tenker jeg. 64 kilo er vekten jeg drømmer om. Neste sommer håper jeg at alle sommerklærne jeg har liggende, passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Jippi, 74,9 kg i dag. Det går sakte, men sikkert nedover. 3,5 kilo lettere siden 18. mai. Det er fortsatt langt igjen, men jeg føler meg alt mye bedre. Håper jeg klarer å være flink i sommer, og ikke minst til høsten og vinteren. Sommeren er den enkleste årstida å være sunn på synes jeg. Verre når høsten kommer ... Det er da jeg legger på meg mest.

 

Ha en fin dag og god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert jobbet pågangsmot 😊 Kjempeinspirerende. Jeg har desverre mistet litt av piffen. Jeg så meg på et bilde og falt langt tilbake i sinnet. Jeg er så stor nå som jeg var da jeg var 18. Er helt i startfasen igjen. Vet ikke om jeg klarer å holde meg her på forumet. Men skal prøve. Håper dere har det fint. Krysser fingrene for at du får nedgang imorgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Stakkars deg, j87. Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Selv liker jeg ikke å bli tatt bilde av, men når jeg ser meg selv på bilder, blir jeg deppa. Vekta går opp og ned. For 5 år siden veide jeg ca 64 kg. Etter den tid har vekta økt jevnt, men på det beste har jeg veid 72-73 kg. Og jeg har vært over 81.

 

Du vet at du kan, j87! Veien er lang, men det går bra! Du har vært så positiv tidligere, så ikke gi opp. Tenk på hvorfor du vil ned i vekta. Hva er motivasjonen? For min del håper jeg først og fremst at jeg skal få mer energi. Men jeg håper også at jeg vil føle meg mer vel. Og så skal jeg ikke legge skjul på at jeg har lyst å ha klær jeg ser bra ut i, og ikke måtte bruke så store størrelser og likevel såvidt få klærne på meg. Jeg vil få tak i klær som passer bra.

 

Ikke gi opp! Ha oppnåelige delmål. Unn deg selv litt ekstra når du får det til. Prioriter deg selv i hverdagen. Du fortjener et sunt og godt liv! Og bare bestem deg for at du klarer målet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

En liten ting til. Jeg har reist på ferie nå. Har ikke vekt tilgjengelig på noen uker. Jeg skal prøve å ta gode valg i ferien, men det er ikke lett når jeg er på ferie med andre. Det får gå som det får. Forhåpentligvis klarer jeg å gå ned i vekt, men jeg får være fornøyd om jeg klarer å holde meg rundt 75 kg. Skal prøve å spise relativt sunt og være aktiv. Lykke til i sommer dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei :)

 

Kos deg masse på ferie. Det går nok fint skal du se :)

 

Jeg har gått ned i vekt fordi jeg har mindre matlyst. Har vært litt deprimert. Må bare ta en dag av gangen.

 

Vi reiser om 6 dager til Ålesund, prøver å ikke grue meg for mye. Det går helt sikkert bra.

 

Vekten min idag er 78.6 kg

 

Ha en fin uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Gratulerer med vektnedgang, men kjedelig at nedgangen skyldes depresjon. Håper det snart går bedre med deg. Jeg nyter sommeren og ferien. Er mye i bevegelse, men spiser en del. Føler meg ganske vel, og det er godt. Satser på at vekta går nedover i ferien, men lever ikke på slankekost. God sommer til deg også. Håper du får det bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest PÃ¥gangsmot

Hvordan går det med deg, j87? Håper du har det bedre med deg selv nå, har hatt en fin sommer og ser lysere på livet. Hvis ikke, håper jeg at du får hjelp.

 

Jeg er fornøyd med sommeren. Vekta har stått stille, og det er helt greit. Har prøvd å velge fornuftig i sommer, men samtidig kost meg med god mat og drikke.

 

Håper å høre fra deg og at du ikke har gitt opp å få trivelsvekten på ett år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...