Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

Lørdag er lørdag, det er deilig med lørdagsgodt :-)

Hoppet på vekta i dag, 62,6kg. Så litt opp men men...

Tror ikke jeg kommer meg under 62 kg helt ennå nei...

Får bare ta tiden til hjelp, det er inntaket av mat som er for høyt ja! Klarer ikke å legge meg sulten, får ikke sove da.

God helg jenter ,kos dere i passelige mengder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for sympati, Snusmumrikke! Jeg tror jeg trenger den, for nå er stemningen litt laber her.

 

For det første hoppet vekta en kilo opp denne uka. Synes det er litt mye i forhold til inntaket, men sånn ble det. Brannsåret er gjenstridig, så ingen trening med det første - dette kan komme til å ta mange uker. Og ribbeina verker :(

 

Jaja, jeg får fokusere på det jeg - kanskje ;) - kan gjøre noe med. Bakte Ingers rugbrød i går og skal spise det til lunsj fremover, sammen med fete fiskepålegg og rå grønnsaker. Jeg har fått i meg litt vel mye melkeprodukter og frukt og for lite proteiner og sunt fett, og håper denne justeringen hjelper mot oversulten jeg har hatt i det siste. Ellers kommer jeg til å bli trillrund :blink:

 

Håper det går bedre med dere andre! Jeg får bare håpe jeg kommer sterkere tilbake senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også baking som står på programmet for øyeblikket. Eller rettere sagt knekkebrød-tørking. Har laget en ny batch for uka, de forrige gikk unna i en fei!

 

Helga gikk forsåvidt greit forbi her. Vekta tok et lite hopp fra søndag til mandag. De sedvanlige helgegrammene. Men denne gangen tror jeg faktisk det var mest den salte maten jeg spiste som forårsaket det. (Fikk pinnekjøtt hos min mor... :blink::lol::D ) Vi får nå se. Hvor mye som går av igjen og hvor fort.

 

Ingen vinterferie her i gården, men et par utfordringer likevel. Skal ut etter jobb imorgen. Middag og konsert med gubben. Gøy, men kaloririkt... :unsure:

 

Og lørdag er vi barnefri igjen og skal ha hotell-weekend. Hvilket igjen betyr noen ekstra kalorier.

 

Yikes! Så nå står jeg på avsparket til ukas første joggetur. Det behøves!

 

God uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like mange utfordringer de neste dagene skrev jeg sist. Hvor feil kan man ta! Fikk masse besøk i løpet av helgen. Og gjestene er så greie at de tar masse godteri i hus! Krise for en godtegris som meg så nå har jeg svalgt unna det som var igjen av både twist og konfekt :blink:

 

Oppblåst som en julegris. Hvor skal dette ende :o Og jeg som har booket bikiniferie og det hele i påsken. Jammen på tide å fokusere på sommerkroppen igjen.

 

Er bare så fryktelig sulten for tiden! Godt noen av dere andre er i en bedre trend ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vinterferie og dårlige forhold for slanking... Jeg har ikke levert fredagens tall enda, her kommer det: 63,0 kg. Jeg hadde håpet på 62tallet. Det er ikke helt helhjerta innsats for tiden.. Dessverre :(/> Og siden lørdag har jeg ikke fått registrert, var vekke ihelga, og kom ikke i gang i går. Men i dag er det på an igjen med kcaltelling og prøve å være flink!! Så da er det bare å brette opp ermene. Innser at jeg denne uka kanskje må være fornøyd med å ligge stabilt siden forrige fredag. Men ønsker såååå veldig å snart se 62tallet!!! Ønsker alle en fin uke. Ser at vi er flere som kjemper, men vi gir oss ikke! :)/> Heia OSS!!!!

 

Fredagens rapport:

19.02.16: 63,0 kg, ned 0,2 kg siden sist

12.02.16: 63,2 kg ned 0,3 kg siden sist

05.02.16: 63,5 kg, ned 1,1 kg siden sist :D/>/>/>/>

29.01.16: 64,6 kg, opp 0,5 kg siden sist :angry:/>/>/>/>/>/>/>

22.01.16: 64,1 kg, ned 0,8 siden sist

15.01.16: 64,9 kg, ned 0,6 siden sist

11.01.15: 65,5 kg

MÅL: At vekta ligger på 61-tallet, la oss si 61,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det har vært litt oppgang de to siste ukene. I dag tok jeg sjansen på å bestige vekta igjen, etter at jeg feiga ut sist torsdag. 60,4 ble resultatet. Etter all fråtsingen de siste to ukene er jeg faktisk fornøyd med det. Målet om å holde seg under 60 burde være relativt oppnåelig innen kort tid igjen :rolleyes:

 

I går kveld var jeg flink som takket nei til både sjokoladekake og gjærkringle da jeg var på kaffe-besøk. Det ble en aniskringle etter middag, men jeg klarte å moderere meg altså. Progress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Håper alle kommer seg sånn noenlunde velberget gjennom vinterferien.

 

Her holder disiplinen helt klart best på hverdager, når jeg jobber. Så "heldigvis" ingen ferie på meg! ;) Og uka var rimelig medgjørlig denne gangen. Fikk av meg helgegrammene i en fei, for en gangs skyld. Og tirsdagen ute, med konsert og greier, skled ikke ut vektmessig i allefall. Puh! Så da kunne jeg ta fatt igjen på nye gram fra onsdagen. Det ble ikke så fryktelig mye mer ned denne uka, totalt sett, men 300 gram. Ned til 63,5 kg. Men jeg takker og bukker for det. Selv om jeg føler at 64-tallet fortsatt puster meg truende i nakken, som et spøkelse. Jeg har vel ligget på 64 for lenge denne vinteren til å tro at de første skrittene nedover på 63 er endelige. Rart det der. Tør ikke juble helt enda. Men... jeg har nådd, og passert, før-jul-vekt og har faktisk ikke vært så lavt på vekta som dette siden 11. september i fjor! Yay!

 

wZi9bew.png

 

Så kurven går riktig vei, om enn litt seigt...

 

Og selv om februar ikke er over riktig enda, tror jeg at jeg setter strek for februar der. Skulle etter planen helst vært på 63 blank til 1/3 (1 kg pr måned), men den gang ei. Tror ikke det er noe mer positivt tall på vekta på mandag heller akkurat, da ukas andre utfordring står for døra: hotellweekend med mannen, med god mat og drikke. Og deretter går jeg rett ut i PMS-uka fra mandag av. Så håpet/ønsket er å kunne veie inn stabil til neste fredag (selv om jeg jo innser at forholdene ikke heeeelt ligger til rette for det, den neste uka).

 

Men, jeg skal kose meg i helga okke som, for det fortjener jeg! :D Har hatt en nærmest eksemplarisk uke kostholdsmessig og ikke sprukket på noe. Og løpt mandag og torsdag, pluss styrke. Så ingen dårlig samvittighet på innsatssiden, i alle fall.

 

God helg alle sammen! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien over, og jeg tror bare at jeg må si HELDIGVIS!! For dette har vært helt katastrofalt hva vekt og kosthold angår. Jeg har ikke skeiet ut i den forstand.. men den minste "slummer i valsen" vises på meg og vekta mi, fordi jeg ikke har orket å registrere... Vi har vært bortreist, og vi har hatt besøk, og det har gått i ett!! - Rett og slett dårlig med overskudd til å fokusere. Det er jo bare min egen skyld, og jeg blir sur på meg selv :(/>/> For jeg fatter ikke hva det er som får meg til å gi sånn blaffen. Det er jo bare kjempeidiotisk!!!

Og viss jeg nå ser på vekta, så har den ikke forandret seg mye den siste måneden. Den er jo egentlig uforandret siden starten av februar. Så dette har vært noe halvhjerta opplegg!!! Og samtidig så ser jeg at jeg TÅLER ikke å gi blaffen en uke. Ikke det at jeg har fråtset i det hele, jeg har spist nokså normalt, bare litt mer, og ikke så streng på tykkelse på brødskiva eller hvilket pålegg jeg har valgt. Og litt bakst har det blitt... Og litt mer godteri enn vanlig, det er vel hovedforskjellen. Samt at jeg ikke har vært flink nok med frukt og grønt. Det blir en ond sirkel... Men jeg ser at jeg kan ikke unne meg noe mer enn min tilmålte del, da er det rett opp!!! og magen rett ut. Grrrrrrrr :angry:/>/>

Så hva er veien videre?! Jo, det er atter en gang å ta seg sammen, fordi jeg har et mål å jobbe mot. Og jeg ønsker så inderlig å befinne meg på 62tallet når påskeferien tikker inn om tre uker. Jeg vet at det kan gå dersom jeg GÅR INN FOR DET. Og det MÅÅÅ jeg bare prøve på. Har det så mye bedre med meg selv når jeg klarer å være flink, spise balansert og riktig. Så i grunnen lurer jeg på hvorfor jeg stadig faller ut av den gode trenden, når jeg vet at det er den som gjør meg godt. Bijou, så er vi ca på samme vekt, du har faktisk passert meg på nedoverveien... Vi gir oss ikke, vi får kjempe sammen! Snusmimrikke, flott at du fikk en ok opplevelse på vekta! Du har jo gjort noe riktig i det siste. Og du var kjempeflink som stod i mot både kake og gjærbakst. Anisklingre synes jeg var fornuftig å takke ja til, det er nyyydelig :)/>/> Vekta di høres ut som en drømmmmmmmm for min del :D/>/>

 

 

Fredagens rapport:

26.02.16: 63,8 kg, opp 0,8 kg siden sist <_</>/> :angry:/>/> :unsure:/>/>

19.02.16: 63,0 kg, ned 0,2 kg siden sist

12.02.16: 63,2 kg ned 0,3 kg siden sist

05.02.16: 63,5 kg, ned 1,1 kg siden sist :D/>/>/>/>/>/>

29.01.16: 64,6 kg, opp 0,5 kg siden sist :angry:/>/>/>/>/>/>/>/>/>

22.01.16: 64,1 kg, ned 0,8 siden sist

15.01.16: 64,9 kg, ned 0,6 siden sist

11.01.15: 65,5 kg

MÅL: At vekta ligger på 61-tallet, la oss si 61,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer med nedgang, Bijou! Nå har du krøpet nedover i flere uker, det er jo supert. Go girl! :D

 

For resten av oss går det visst litt opp og ned. Vi får bare stå på videre! :)

 

Etter en dårlig uke og en god helg (ja, dere leste riktig ;)) er jeg tilbake på samme vekt som for to uker siden. Jeg tror forresten ikke den nye vekta er heeelt pålitelig den heller... :rolleyes:

 

Grunnen til at uka ble dårlig er enkel - jeg får ikke trent pga brannsår og ribbeinsbrist. Helgen ble god fordi jeg fikk vært i aktivitet. Lørdagen trosset jeg ribbeinet og dro på lang skitur med mannen i finværet, over 3,5 mil. Og selv om intensiteten var lav blir det jo brukt litt energi på en slik tur - rent bortsett fra at det var herlig med voksentid, bevegelse og påskesol :D

 

Vi var på skitur søndag også, men da hadde vi med minsten og nøyde oss med 1,5 mil.

 

Vi spiste forresten vafler og boller i marka. Litt kos vil jeg ha! ;)

 

Jaja. Ønsker dere en god uke med masse viljestyrke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurva di ser jo flott ut da Bijou, og du virker skikkelig gira LiveLife! Jeg blir også imponert av Tulla som trosser sykdomstilstanden og legger ut på langtur. Impressive :lol:

 

Takk for hyggelige ord fra dere, men jeg vet ikke om jeg helt fortjener det. Jeg prøver som best jeg kan, men er ikke helt i modus om dagen. Er fryktelig sulten for tiden så det er ikke så lett å begrense seg. Siden vekta i og for seg er grei er det litt vanskelig å finne fram den voldsomme motivasjonen også. Jeg frykter bare at den skal bevege seg mer oppover igjen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Et lite livstegn fra meg.

 

Takk for skryt, folkens! Men starten på denne uka har gått akkurat slik jeg spådde, etter først en veldig hyggelig hotell-helg og så PMS. Jadda, er tilbake på 64-tallet. Ikke mye, men lell.

 

Har vært syyyyykt trøtt og sliten i kroppen siste uka, så har ikke orket å trene en tøddel hittil denne uka. Bare lagt meg tidlig. Uten at det egentlig har hjulpet så innmari... Er like trøtt/sliten fortsatt. Kan jo skyldes syklusen, men pleier ikke være utmattet som dette.

 

Men, men. Fikk mensen i dag, så håper energinivået stiger og vekta synker om ikke så altfor lenge. ;) Ville jo helst ha klokket inn i alle fall øverst på 63-tallet til fredag, men det spørs.

 

Har planlagt ukas første løpetur imorgen, torsdag, for idag/kveld holder jeg på å steke ny ladning med knekkebrød igjen, og så får veiedag på fredag bare gå som den går. Rett og slett.

 

Over og ut og zzzzzzzzzzzznork!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag for meg gikk sånn passe. 60,5 kg. Opp 0,1 så i praksis på stedet hvil. Vekta er ikke ute av kontroll, men heller ikke under kontroll. Sliter fortsatt med motivasjon, men etter å ha havnet på sofaen i går, har jeg i dag en plan å skvise inn en treningstur før kveldens syklubb.

 

Bare 2,5 uker til jeg skal ikle meg bikini så nå må jeg få riktig fokus snart B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, her ligger jeg på sofaen og Slafser i meg brus og chips. Helt ute av kontroll. Falt for noen dager siden på glatten og har vondt i hele kroppen. Slo hodet kraftig, så jeg har vært så sliten. Og nå trøstespiser jeg og tenker på vektpinnen som kommer til å skyte i været...

Ja, må bare si at akkurat nå er motivasjonen på bunn og jeg er sur for jeg får ikke trent....

Klarer ikke å fokusere på sunn mat nå, føler meg som en elefant! Elendighet, elendighet.

Flinke er dere som er fokuserte og vekta går ned.Håper jeg snart makter å ta meg sammen,;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, Løffen, det må du jo få sjekket ut hos legen! :o Særlig hvis du slo hodet. Grøss! Ikke bra. Og forstår godt at kroppen føles sliten etter noe slikt.

 

Her har jeg heldigvis holdt meg på bena på glatta. Men heller ikke utfordret isen noe særlig, da jeg ikke har løpt (eller trent noe som helst) på hele uka. Bare gått i hi. Og klamret meg til mantraet om at det ikke er treningen som teller på vekta, men kostholdet... Akk, ja.

 

Men jeg hadde noen glipper på kostholdet også, med en Troika ene dagen og en Daim den andre. Ikke store mengder, altså. Men likevel.

 

Hadde ikke all verdens forhåpninger til veiedag idag, men klarte likevel å veie inn på 63,8 kg. Det er opp 300 gram fra forrige uke, men likevel GODT fornøyd, uka tatt i betraktning. Trodde strengt tatt ikke jeg skulle klare å karre meg tilbake til 63-tallet i det hele tatt.

 

wZi9bew.png

 

En liten schwung opp på grafen akkurat denne uka tåler jeg. Så får jeg heller fortsette å jobbe videre nedover neste uke.

 

Nå er det helg og jeg skal SOVE! Masse! :P Burde jo selvsagt fått kommet meg ut og løpe igjen også, det er over 1 uke siden sist, men får se hva kroppen sier. Søvn først, i alle fall.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja burde gått til legen Bijou,men liker ikke å gå til legen.sist så var det han som sendte meg en innkallelse siden jeg ikke hadde vært der på noen år:-)

Føler meg litt bedre i dag, og vekta har jeg glatt oversett...huff ikke lurt. Må nå bare begynne å trene forsiktig snart.

Du er nå kommet på 63 tallet og det er jo supert, Bijou :-)

Jeg har tenkt og grublet i det siste, og ser at jeg har virkelig trent mye og hardt i det siste og ikke kommet lengre enn til 62,2 kg. Jeg har jo tenkt at 60 kg er bra, men lurer på om jeg rett og slett skal ha 62,0 som målet mitt. Ser at jeg kommer til å slite enormt for å klare to kilo til. Hva synes dere? Er det å gi opp?

Jeg tror jeg kan være fornøyd med det. Da kan jeg trene masse (som jeg elsker) og spise bra og unne meg godis innimellom(som jeg også elsker)

Kanskje ha 62,0 som mål en lang stund?

Fin dag videre til dere alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si?! Intet nytt er ikke alltid godt nytt... Og her har det ikkje skjedd noen ting på vei nedover den siste uka, heller stikk motsatt.. Men det også litt pga den forb... mensen som kommer denne uka!!! Jeg gir noe av skylda til den i alle fall...!!

Pluss mitt enorme søtbehov, det er ekstra ille nå for tida.. Og jeg har funnet ut at jeg bare må stoppe opp. Jeg kan ikke holde på slik lenger. Snart er det påske og alt. Så hva har jeg bestemt meg for? Jo, jeg ligger unna alt søtt fram til påske. Og kommer jeg meg ikke ned på 62tallet, så får jeg ikke smake på påskeegget. Dermed basta!!! Så nå har jeg gjort det skikkelig utrivelig for meg selv, men jeg tror det er det eneste som kan hjelpe...

 

Jeg må også komme i gang med registrering, jeg prøver et par dager, så orker jeg ikke og gir blaffen. Har juksa i 2-3 uker nå, og det er nærmere 2 kg rett opp. Sånn er det bare med meg. Jeg er enten av eller på. Jeg forstår ikke hvordan jeg noen sinne kan klare å befinne meg et sted midt i mellom.

 

Masse frustrasjon her. Men er likevel glad for å være med på denne tråden... Den stiller meg på en måte til ansvar. Selv om det er veldig fristende å bare droppe ut av alt. For alt i alt så er jeg jo ikke overvektig eller noe. Men samtidig føler jeg meg ikke vel sånn som jeg er nå, og aller mest med tanke på helsa: Det er ikke bra med et kosthold med så mye søtt. Og tilsvarende lite frukt og grønt. Det henger liksom i sammen. Når jeg ikke er flink ifht søtsaker, så går det også nedover med inntak av frukt og grønt. For å gjøre det skikkelig ille.

 

Dette var masse frustrasjoner, men mandag er en fin dag. Jeg skjerper meg fra i dag og lover å legge inn vekta på fredag. Denne gangen orker jeg bare ikke å face det tallet i det hele tatt!!!!

 

All min sympati til Løffen og Tulla som begge er satt ut av spill pga helsa!!! GOD BEDRING!!!!

Og lykke til, snusmimrikke, sikker på du blir flott i bikini, men forstår at du vil prøve å skjerpe deg litt nå når det er såå nærme avreise. Høres deilig ut å komme til varmere strøk. Og til oss bijou, så gjelder det bare å heie på hverandre og holde motet oppe. Vi er nok litt i samme båt !!!! :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Au, Løffen, riktig god bedring til deg! Håper du snart er sprek igjen. Det er ingen spøk å falle på glatta. Jeg har vært nære ved et par ganger i det siste, jeg også.

 

Når det gjelder vekta og om du skal stoppe på 62 kg synes jeg du skal følge ditt eget hjerte og hode. Du er normalslank og bør absolutt ikke føle det som noe nederlag hvis du velger å stoppe nå. Som du sier kan du jo eventuelt også prøve det en stund og se om du blir fornøyd.

 

Bijou, håper du har fått sovet ut i helgen! Og Snusmumrikke, fikk du trent?

 

Takk for gode ønsker, LiveLife, jeg er stort sett restituert nå. Det vil nok ta en stund før håndleddet ser ut som før, og jeg dekker det til før beskyttelse, men det plager meg veldig lite nå. Og ribbeinet er mye bedre, så kanskje det bare var forslått likevel :)

 

Så da er planen å begynne å trene vanlig igjen. Det er på tide! Når det er sagt, var vi på skitur igjen lørdag. 3,3 mil på tidvis bakglatte og klabbete ski. Var dyktig sliten lørdag kveld, og for den saks skyld søndag morgen også, men det var en fin tur og godt å bruke kroppen.

 

Håper det å få på plass trening igjen vil virke positivt inn på spisingen, for der er jeg altfor vinglete om dagen. I dag viste vekta det samme som forrige mandag, og det skal jeg kanskje være glad for etter helga, selv om jeg lå an til bedre ting fredag ettermiddag :rolleyes:

 

Jaja. Vi får streve videre som best vi kan. Lykke til, alle sammen! Ha en riktig god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tulla69 her, prøv ut 62-tallet en stund, Løffen, og se hvordan det føles over tid. Det gjorde jeg da jeg skulle finne den nye trivselsvekta mi for noen år siden (2013/2014). Visste ikke helt hvor jeg ville lande, og hva som funket i praksis. Det må liksom bare testes ut. Og det er ikke det samme som å gi opp, nei! :)

 

LiveLife: hold ut! Vi er med deg, vet du! Dette fikser du. Og søtstopp frem til påske høres ikke ut som noen dum ide.

 

Her er også helga over. Jepp, jeg fikk sovet masse! Men det ble en særdeles stillesittende helg, sånn ellers. Holder på å lære meg et nytt dataprogram fra scratch (sånn på hobbybasis) og det tar jo sånn uhorvelig tiiiiiiiid, når man ikke har noen å spørre, som kan det, men bare må lære alt via Youtube-klipp, av varierende kvalitet. Oh well. Uansett, var altså helt oppslukt av dette i helga og det ble null løping. Bare litt styrke,

 

Var flink med godisinntaket, faktisk, men til gjengjeld spiste vi veldig salt mat både lørdag og søndag og idag var vekta bare helt latterlig skyhøy! Og tørst hele dagen på jobb. :blink: Men, jeg har is i magen og lever i troen om at det går seg til iløpet av uka.

 

Er uansett fast bestemt på å bryte den halvannen uke joggepausen i kveld og komme meg ut, okke som. Nå er energien endelig litt på glid igjen her. Puh!

 

Ha en fin uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg får prøve å se om jeg blir fornøyd med 62 blank :) er nå ikke helt der ennå,ligget mye mellom 62,2 og 62,8 så da blir det bare å ta seg sammen igjen.

Tror dere ikke min mann kom hjem med smågodt, chips og brus i kveld- siden jeg har vært så sliten og småsur etter at jeg falt...:-)

Påan igjen fra i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har fått trent :) Treninga er i en fin rytme om dagen. Har 3 faste økter i uka. Det er jeg fornøyd med selv om jeg fint kunne klart en til ;) I går var det blåmandag hvor jeg takket nei til både godis på jobben og småspising på kvelden. Jeg ble inspirert av deg Bijou og laget hjemmelagde knekkebrød på søndag. Aldri prøvd det før, men det funka jo supert!

 

De gutta er jo søte da Løffen; som stiller opp med kos når man ikke er på topp. Man må jo bare takke selv om det skaper problemer med godtebegrensningen :unsure: Og med dine 62 kg kan du med god samvittighet si deg fornøyd - så lenge du trives med deg selv.

 

Godt å høre at både du og Tulla er på bedringens vei. Og at du Bijou har funnet tilbake energien. Jeg satser på at den smitter over både på LiveLife og litt på meg også B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag igjen!

 

Har hatt litt mer energi denne uka, heldigvis. Til tross for at jeg egentlig ikke har vært spesielt flink med nok søvn, men jobber stadig med saken. Fått løpt 2 ganger og tatt styrke imellom. Vært flink med maten også, synes jeg. Men jeg har ikke registrert på flere uker nå, siden jeg har null peiling på hva disse hjemmelagde knekkebrødene mine utgjør av kalorier. (Så gøy at du også har kastet deg over de, Snusmumrikke!) Spiser de både til frokost og lunsj. Vekta tar ingen større krumsprang, verken hit eller dit, om dagen. Så kanskje jeg egentlig er på holde-vekten nivå kalorimessig...? Håper ikke det.

 

Men altså, fikk i hvert fall vekta kjapt ned igjen etter forrige helgs salt-mat-bonanza. Det gikk seg selvsagt til etter et par dager, som forventet.

 

Så veide inn igjen på 63,5 kg i dag. Litt status quo, med andre ord.

 

wZi9bew.png

 

Og ser at jeg med dette tempoet trolig ikke når målet mitt om under 60 blank innen sommeren. Kanskje heller 61...? Men, men. Jeg får bare fortsette, om det så tar fram til jul! To skritt frem og ett tilbake, kontinuerlig over tid, er jo også en måte å nå målet sitt på! Det tar bare litt lenger tid. ;)

 

Smågodt-krigen der ute, ja. Jeg tenkte at jeg skulle vente til lørdag med å kjøpe meg noe. Lørdag ER jo fortsatt lørdag. Men nå kan det hende at det er utsolgt innen den tid, hos min lokale butikk. (Har ikke sjekket enda.) Men jaja. Får velge noe annet som lørdagskos i stedet. Har ikke tenkt å gå mann av huse for billig smågodt, bare fordi det er billig. Såpass selvkontroll har jeg vel fått...(?) :rolleyes:

 

Med eller uten smågodt: god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer med nyfunnet energi og nedgang på vekta, Bijou! Det er ikke så dumt å skynde seg langsomt, tror jeg. Lettere å holde seg nede etterpå da.

 

Snusmumrikke, jeg skjønner godt at du er fornøyd med 60,5 kg :)

 

Løffen og LiveLife, håper det går bra med dere også!

 

Bijou, kan du ikke smitte meg også med litt energi og motivasjon? Her går det trått - eller, egentlig går det vel gale veien. Og det er ingen grunn til å lure på hvorfor. Viljestyrken er på ferie, den tålte vel ikke brannsår og ribbeinsbrist. Håper bare ferien ikke blir for lang! :blink:

 

Nå kommer det jo ordentlig påskeferie snart, og selv om vi skal på hotell (med god buffet, farlig) skal vi også gå mye på ski og være ute i lyset, så forhåpentligvis kan jeg bygge litt overskudd, iallfall.

 

Vi skal på ski nå også, med minsten, så det blir rolig tempo. Men jeg har trent step og styrke i morges, så samvittigheten er ganske god.

 

Ha en riktig god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, og jeg lovet å legge inn vekta denne uka. Her kommer den, en dag forsinket. Men i går gikk det i ett HELE dagen, og da mener jeg HELE dagen. Var ute på kvelden, så kunne ikke prioritere denne sida da. Men i kveld er det rolig lørdagskveld...

Ja, hva skal jeg si. Etter en forferdelig tur opp på 64tallet sist uke, kom jeg meg ned igjen halvveis på 63-tallet. Så da er jeg her igjen. Bare at jeg føler ikke jeg er i siget likevel. Jeg hadde jo tenkt å holde meg unna godteri til påske, og bare viss jeg var flink å komme meg ned på 62-tallet. Men denne helga klarte jeg ikke å stå imot, så det ble smågodt!!!!! Nei og nei.. Men en helg uten godteri er bare SÅ trist, så jeg kjente bare at jeg ikke taklet å stå i mot. Men nå er den irriterende mensen snart ferdig, og da bruker jeg å ha en god uke i etterkant. Så jeg setter all min lit til at dette vil gå bra! :)/> Og at jeg nå strammer inn igjen frem mot påske. Det er ti dager til ferien starter (onsdag, 23.), og det skulle vel være mulig å strukturere seg litt disse siste dagene?! Elles innser jeg at det målet mitt nok er litt VEL langsiktig. Det er liksom som jeg ikke klarer å sette inn HOVEDSTØTET. Det var nesten enklere den gangen jeg hadde 8 kg å kvitte meg med etter svangerskapene. Mens nå, når det bare er snakk om bittelitt, så er det så vanskelig å få fart på sakene!!! Frustrerende.

Jeg håper dere andre har en god helg :)/> Kjekt å lese at det går litt nedover eller er stabilt, så håper jeg du, Tulla, også får kosa deg skikkelig med ski og masse ny energi i påska. Høres deilig ut. Snart reiseklar, Snusmimrikke?! Høres også deilig ut med sol og sommer .... :)Løffen,høres lurt ut å ha landet litt på 62tallet og se om du trives der. Skal tro om det egentlig er der jeg selv hører hjemme også? Akkuart nå hadde det vært deilig å nå dit!!!

Bijou, da er jo vi akkurat like da, igjen. Vi to kunne jo startet en slankekrig... i stedet for den dumme smågodtkrigen!!!!! Klarte du å holde deg unna, er jeg imponert!!!!!!!

 

 

Fredagens rapport:

11.03.16: 63,5 kg, opp og deretter ned 0,3kg på 14 dager....

26.02.16: 63,8 kg, opp 0,8 kg siden sist <_</>/>/> :angry:/>/>/> :unsure:/>/>/>

19.02.16: 63,0 kg, ned 0,2 kg siden sist

12.02.16: 63,2 kg ned 0,3 kg siden sist

05.02.16: 63,5 kg, ned 1,1 kg siden sist :D/>/>/>/>/>/>/>

29.01.16: 64,6 kg, opp 0,5 kg siden sist :angry:/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>

22.01.16: 64,1 kg, ned 0,8 siden sist

15.01.16: 64,9 kg, ned 0,6 siden sist

11.01.15: 65,5 kg

MÅL: At vekta ligger på 61-tallet, la oss si 61,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...