Gå til innhold

Veien til en smalere midje! Fikk spm om eg var gravid😨


Gjest glajenta79
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest glajenta79

Hei!

Eg var en gang ei glajente med smal midje, er fortsatt ei glajente eller glamor skulle eg vel heller kalt meg :D/>/>/>/>/> , godt gift som eg er og mor til 4 kids! Minuset etter 4 graviditer og for mykje karbohydrater, er en STOR bilring og usynlige magemuskler, det berømte ammefettet ble værende på hoftene og magen ble aldri den samme! Å være sjokkoholiker gjer ikkje ting enklere med årene! Nå er eldstemann snart 13 og yngste snart 5 år! Så å skylde på graviditeter går ikkje lenger. Selv om det er en trøst i kritiske øyeblikk fremfor speilet! Dagens fakta er en vekt på 73 kg fordelt på 169 cm, midjemålet måles for øyeblikket i meter. Ganske nøyaktig 1 m. Og når dama på flyplassen spurte: "How many weeks?" og eg kobla ikkje og sa: "One week" :rolleyes:/>/>/>/>/> for det var jo ei veke vi hadde vore i syden! Hun rista på haude og seie: "No,no Are you pregnant?" :o/>/>/>/>/> Og eg og min mann protesterte begge vilt. Det var vi ferdig med når nr 4 meldte sin ankomst!!! Det vart mildt sagt PINLIG! Og eg stod igjen med en skam følelse. Hadde mest lyst å skrike: NEI EG ER BARE FEIT!! men eg holdt munn og var glad når vi kunne gå derifra!

Så her sitter eg 3 dager seinare og har gått i meg sjølv og erkjent at eg ikkje vil gå rundt å sjå ut som eg er gravid. Det er jo verdens hyggeligste ting når du faktisk er det! Men nå er det nok for min del, magefettet må vekk! Det blir et slit, men eg har klart det før og eg veit eg kan klare det igjen! I 2009 gikk eg et grete roede kurs og gikk fra 70 til 59 kg, det var en lykke, endelig trivselsvekta fra ungdommen, etter 3 barn og 8 år seinare! Problemet er vel ikkje å gå ned, men å bli der! Vet at en livsstilsendring må til. Har hund og rokkering, får starte i matveien, finne frem rokkeringen og prøve å komme over dørstokkmila etterhvert!

Noen som har nokre oppmuntrande ord på vegen, så tas de imot med takk :)/>/>/>/>/

 

07.07.15: 73,0 kg

14.07.15: 71,8 kg

21.07.15: 71,3 kg

FERIE!

11.08.15: 71.5 kg

18.08.15: 71,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Onsdag og fridag, minstejenta er i bhg, og eg ligg i senga å prøver å lese meg til motivasjon! Startet dagen med 2 knekkebrød og et glas juice. Skal fylle på med vatn og vitaminer straks. Kjenner at søtsuget ligger å ulmer, etter 2 veker på ferie og fritt sukkerinntak er det ikkje fritt for at kroppen får abstinenser snart! Bring it on, i'm ready to fight 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Tirsdag og ei veke sida starten! VEKTA VISTE 71,8 KG :)/>/> Veldig fornøgd med det! Har ikkje jobbe alt for hardt, rolig start, med mest fokus på matinntak! Litt plaga med hodepine og trur nok det kjem av lavt inntak av karbohydrater, med en liten sprekk i helga når ungenes godteri fristet! Men litt kos må en ha :)/>/> Ny veke og vil prøve å bli litt meir aktiv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Og gratulerer med en flott start :) det er så motiverende å se at små grep gjør betydelig forskjell! Det var litt av en pangstart du fikk, unnskyld, måtte smile litt da jeg leste, kunne så altfor lett vært meg selv, og forhåpentlig om en stund kan du se litt komisk på situasjonen - one week ;) men - skjønner følelsen altså!! Vi vil jo IKKE få det spørsmålet når ikke d er baby på gang!

 

Så - da har du tatt grep - vær stolt av det :) det er jo der nøkkelen sitter - i hodet. Du har klart det før - du klarer det igjen :) masse lykke til med livsstilsendring! Syns jo definitivt ikke startvekten din er avskrekkende - og du er jo ganske høy også - så vil tippe du raskt ser forskjell. Litt mer kontroll på inntak, og litt mer aktivitet, og vips :) du går joine meg på å "planke" deg til en flatere mage - det funker :D

 

Jeg har holdt på 6 mnd nå, 14 kg er av, og midjen krøpet med 23 cm - fra 109 cm til 86 - det er herlig! Ikke hver dag er like enkel, men i det store og det hele har nye vaner etterhvert blitt til rutiner - og sjokkoholiker som jeg var... Skjønner ikke at jeg orket lenger! Så lykke til med veien videre, dette klarer du om du vil - en investering i livskvalitet vil jeg kalle det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Tusen takk for motiverende ord :) Det hjelper i kverdagens mange valg. Rekner med at den pangstarten er feriekilo som slipper like lett som de kom på! Blir nok værre denne veka, men får bite tenne sammen :)

 

Du har jo gjort en kjempejobb allerede. 14 kg på 6 mnd er jo kjempe bra! Hva er målet ditt?

 

Var nok GRAVID spm som trigget meg denne gangen! Har det med at kiloene legger seg rundt magen! Har slanke ben og ingen hofter å skryte av! Etter 4 svangerskap sitter eg igjen med LOVEHandels og billedeig mage! Sist jeg gikk ned var jeg 59 kilo og 75 cm rundt midjen! Vet ikke om det er trivselsvekten min lenger, men da hadde eg ikkje mage ivertfall ;) Får finne fram rokkeringen og starte jobben! Planken er og bra, men hater den! Hvor lenge står du nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så fint å ha noen å jobbe sammen med - og dele noen motiverende ord :) mye takket være forumet og flotte jenter her inne jeg har klart det denne gangen :) tusen takk, er veldig fornøyd med så langt jeg har kommet, men har fortsatt et stykke igjen - så får bare stå på B) hadde et mye tyngre utgangspunkt enn deg. Veide 93 da jeg startet, og 79 nå. Men jeg er ganske høy da, 173 cm på strømpelesten, og er vel ganske heldig og har det jevnt fordelt, og en del ekstra på magen etter 2 graviditeter jeg også. Lange smale bein har jeg og, og ser på det som en stor fordel ;) har ikke helt bestemt meg for hva målet mitt er. Gikk ned 20 kg for 5-6 år siden, da veide jeg 75 på det minste. Denne gangen håper jeg å komme nærmere 70, og BLI der! men kandkje viktigere er er magemål under 80 og normalvektig BMI. Tror ikke jeg henger sammen om jeg kommer under 70 ;) hjelpesmeg - 58 kg? Det er jammen lite! Men du kjenner jo best selv hva som er bra for deg :)

 

Planke er litt stress til å begynne med, men det kommer seg etterhvert som man blir sterkere! Jeg er ikke så sterk i ryggen, så jeg må være litt forsiktig, men nå kjører jeg planke 3 ganger i uka, med 3 rep a 90 sek per rep, og sideplanke - 3 rep a 40 sek per rep. Kjenner kjernemuskulaturen er blitt sterkere :)

 

Ønsker deg en flott og aktiv uke videre, med gode valg :) hva jobber du med? Veldig kjekt om man har en arbeidshverdag der man kan legge inn litt ekstra aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Jobber som hjelpepleier på et omsorgsenter! Så har ingen stillesittende jobb heldigvis :) Om 59 kg er endelig mål denne gangen veit eg ikkje, men det blir en BMI på 21 og eg har en tynn beinbyggningg så da tenke eg at det er et ok mål! Time will show :)

Ka jobber du med da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag var 71,3 kg, ned 0,5 fra sist veke! Veldig fornøyd med det da det er blitt lite fysisk aktivitet utenom jobben. Mykje jobbing og ferie modus på barna er litt krevende kjenner eg så detter litt ihop på sofaen når kvelden kommer! På fredag starter 2 veke med ferie igjen, men skal på hytta og da blir ikke fristelsene like store som når en er i syden og må ut å ete kvar kveld ;) Så skal prøve å holde maten i sjakk og få pppaktiviteten :) Lykke til i ny veke for dere som stikker innom og legg gjerne igjen noen ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Så bra du har en aktiv jobb, det hjelper mye :) full forståelse for at det ikke er igjen så mye overskudd når kvelden kommer. Er sånn her også, så derfor stresser jeg ikke - glad for hvert fremskritt som kommer - og har jo god tid, så prøver la være å bli utålmodig og kroppen få jobbe (selv om det ikke alltid er like lett ;) ). Jeg er lærer, så jobben min er heller ikke stillesittende, men dog ikke aktiv nok heller, så jeg er nødt til å spe på med aktivitet på ettermiddagene også. Har mølle hjemme, så jeg har en date med den 3 ganger i uka, og prøver ellers å komme meg opp av sofaen så ofte som mulig :)

 

Supert resultat, nå ser du snart 69 - det må være HERLIG!! Jeg gikk på en smell i ferien, så nå jobbes det hardt for å hente inn igjen den glippen.. Men det skal jeg klare, og gleder meg til deretter å ta fatt på de siste 10 kg ca, før jeg tror jeg sier meg fornøyd og m begynne å holde vekta - DET blir en utfordring! Men jeg er klar! Ha en fin ferie på hytta, og lykke til med å holde på aktiviteten og gode valg også i feriemodus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest glajenta79

Vel, ka skal man seie? Ferie er ferie! Vanskelig å holde seg til kvardagskost, når alt rundt en skriker kos og ferietid, hytta er jo KOS fra ende til anna. Og ja det er mange måter å kose seg på, men i feriemodus og med små og store rundt seg blir det vanskelig å være streng med seg sjølv, hvertfall når mannen i hus sier at det er bare ferie en sjelden gang i året. Så da koste eg meg skikkelig på alle områder. Det resulterte i et par kilo opp, men dei forsvinner forhåpentlig like fort :) Godt med kvardag igjen i mårå tidlig :) Gleder meg til å komme i gang igjen. Er godt i gang med rockeringen og rocker 20 minutter kvar dag. Har en utfordring gående med mine 2 systre og da kan eg ikkje være dårligere en dei :) God natt og måtte veka starte bra for deg som stikker innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt I dag 71,5 kg! En lettelse å sjå at feriekilo er lett å bli kvitt :) Hadde et håp om det, men at det gikk så kjapt var uventet! Bare et par 100 gram igjen så er eg tilbake der eg var før ferien! DEILIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag 71.2 kg.

Ikkje kjempefornøyd med innstansen min siste veka, det har blitt litt ukontrollert matinntak. Men vekta går i riktig retning så skal ikkje klage.

Men det viser vel bare at den hektiske kverdagens er i gang igjen og at det er viktig å ta seg tid til og fokusere på sunne matvaner. Det er jo en kjennsgjerning at mange norske familier tyr til lettvinte løsninger i en hektisk kverdag og vi her i huset er intet unntak. Trur vi tok en grandiosa forrige torsdag og det er jo et klassisk eksempel på enkel løsning.

Jaja ny veke og nye muligheter. Knekkebrød og vatn blir vekas hovud ingrediens til frokost,lunsj og kvelds. Middagane blir som resten av familien, men prøver å kutte ned på poteter og andre karbo høye ingredienser.

Måtte veka gå som planlagt :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei gladjenta!!

 

Så koselig med melding fra deg, husker deg godt fra den tiden jeg var veldig aktiv her inne.

Ser du har hatt en god start på veien ned igjen, håper du er innom igjen snart!

 

Jeg har faktisk holdt vekten ganske fint siden jeg nådde målet mitt, når var det...julen 2008 tror jeg :)/>

Tørr ikke skryte på meg at jeg har noen super oppskrift asså. Jeg er jo glad i sunn mat og spiser helt normalt i uka, og koser meg i helgene. I perioder for mye kos, er jo sjokoman delux hehe. Men jeg har som regel klart å skjerpe inn i igjen når helgen plutselig har vart fra torsdag til søndag før vekta har økt alt for mye. Tror også nøkkelen til suksess er å trene jevnt, det gjør så godt både for kropp og sjel. Også får man så lyst på sunn og næringsrik mat. Og ikke minst blir det plass til mere mat i kaloribudsjettet. Eller lørdagskos om man vil ;)/>

Har slitt litt med helsa de to siste årene og treningen har uteblitt. Så kroppssammensetningen er dessverre ikke som den var før, så nå har jeg et lite treningsprosjekt på gang for å stramme opp litt og få litt mer muskler igjen.

 

Ønsker deg masse lykke til, håper du kommer innom igjen snart så jeg kan følge deg litt! Herlig å få motivasjon fra hverandre :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...