Gå til innhold

Veien føles lang å gå.....


Anbefalte innlegg

Jeg har nå mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har gått opp og ned i vekt og oppdaget i dag at jeg er på mitt største noen sinne!! 177 cm og hele 113 kg. For meg var det et slag i ansiktet, men er det nok til å motivere meg på sikt? Jeg vet sannelig ikke. Jeg har prøvd å gå ned nå så lenge jeg kan huske, men finner unnskyldninger og "forklaringer" hele tiden. Jeg fikk meg hund i fjor og tenkte at all turgåingen ville jo måtte gjøre susen, men etter mine beregninger har jeg altså lagt på meg 18 kg det siste året istedenfor å gå ned. Hvorfor er det så vanskelig å holde motivasjonen oppe? Jeg har nå nådd et punkt hvor jeg er oppriktig oppgitt og en smule ( en stor en) sinna på meg selv.

 

Har noen noen tips til noe som kan holde motivasjonen ved like over tid ? Jeg har gått på kurs nå i vår men heller ikke det var nok til at jeg klarte å snu den elendige trenden. Jeg følte kurslederen bare ble oppgitt av meg og klarte ikke finne motivasjonen der heller.

 

Jeg har satt opp en plan med delmål og har i dag satt ny startdato ( dagens dato) og er klar for å gjøre et ordentlig forsøk. Tenker at kanskje dette forumet kan hjelpe å holde motivasjonen min oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Dette med å holde vekta kan være utrolig vanskelig. Dette er noe jeg sliter med selv. Jeg kan fint gå ned, men greier ikke å finne motivasjon ti å holde meg der. Så nå er jeg inne i en ny runde og har bestemt meg for at dette er den siste.

Det jeg har opplevd tidligere og som jeg kommer til å forsøke igjen er å være aktiv her inne. Dersom man er flere som står sammen og heier på hverandre er det lettere å holde motivasjonen oppe. Likeså er det viktig å være ærlig på mindre bra dager. Jeg har tatt meg i å droppe å skrive opp det jeg spiser på dager der jeg vet jeg har spist for mye. På den måten kan jeg "lure" meg selv. Nå skal alt dokumenteres slik at jeg lettere kan se hvor ting går galt.

 

Lykke til, ta en dag om gangen og til slutt et sitat som motiverer meg :" Gi aldri opp en drøm bare på grunn av den tid det vil ta å oppnå den. Tiden vil passere likevel"

Heier på deg!! Dette klarer du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...