Gå til innhold

Starter på ny frisk 4.januar, nye kg ned før sommeren


Gjest Annma45
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Da var det veie og måledag.

Gikk fint det :)

Minus 1 kg denne uken også, og totalt 5,5 cm ned.

Da holder jeg målet mitt med 1 kg i uken. Strålende fornøyd.

Fortsette i samme bane nå, så når jeg trivselsvekten før jul :D :D

 

Har faktisk gått ned hele 5 cm i livet totalt siden første måling for 3 uker siden.

 

Koser meg med all mate fremdeles og er mest fornøyd med kveldsmaten min :wub:

Den består av Mager Cottage Cheese 250 g, med Nora naturlig lett jordbær syltetøy 50g, friske jordbær 200g eller bringebær 200g og valnøtter 15g. Jummy. Reine desserten vettu ;)

Bør prøves om man liker CC

 

Ha en strålende dag!

Prekas

//Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da var det veie og måledag.

Gikk fint det :)/>

Minus 1 kg denne uken også, og totalt 5,5 cm ned.

Da holder jeg målet mitt med 1 kg i uken. Strålende fornøyd.

Fortsette i samme bane nå, så når jeg trivselsvekten før jul :D/> :D/>

 

Har faktisk gått ned hele 5 cm i livet totalt siden første måling for 3 uker siden.

 

Koser meg med all mate fremdeles og er mest fornøyd med kveldsmaten min :wub:/>

Den består av Mager Cottage Cheese 250 g, med Nora naturlig lett jordbær syltetøy 50g, friske jordbær 200g eller bringebær 200g og valnøtter 15g. Jummy. Reine desserten vettu ;)/>

Bør prøves om man liker CC

 

Ha en strålende dag!

Prekas

//Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Starter på nytt😀😀😀

 

Har lest i tråden her og håper dere vil ha meg medâ˜ºï¸ Trenger å ha noen å jobbe mot målet sammen me og "rapportere" til..

Jeg er en gift dame på 35 år med to barn 11 og 13 år.. Som er altfor glad i det usunne som smågodt.. Meldte meg inn i roede for 1 uke siden, og har veiedag på tirsdag, så i dag hadde jeg gått ned 1.9 kgðŸ‘ðŸ‘👠kjempe fornøyd med det.. Har vært med før, gikk vel ned ca 10 kg sist, så vet hva som fungere.. Begynte på 83,6kg og har ett STORT ønske om å komme unna 70 tallet..

 

Håper det er greit at jeg henger meg på tråden deres😀😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter på nytt😀😀😀

 

Har lest i tråden her og håper dere vil ha meg medâ˜ºï¸ Trenger å ha noen å jobbe mot målet sammen me og "rapportere" til..

Jeg er en gift dame på 35 år med to barn 11 og 13 år.. Som er altfor glad i det usunne som smågodt.. Meldte meg inn i roede for 1 uke siden, og har veiedag på tirsdag, så i dag hadde jeg gått ned 1.9 kgí ½í±í ½í±í ½í± kjempe fornøyd med det.. Har vært med før, gikk vel ned ca 10 kg sist, så vet hva som fungere.. Begynte på 83,6kg og har ett STORT ønske om å komme unna 70 tallet..

 

Håper det er greit at jeg henger meg på tråden deres😀😀😀

 

 

Hei :)/>/>

Klart du kan henge på. Velkommen skal du være. Bare gøy det med flere erfaringer og meninger :)/>/>

1,9 ned første uke? Veldig bra!

 

Da vet du jo at det fungerer. Og hva du skal fortsette med.

Masse lykke til videre. Håper å høre mer fra deg og ikke minst oppdateringer fra hver uke.

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter på nytt😀😀😀

 

Har lest i tråden her og håper dere vil ha meg medâ˜ºï¸ Trenger å ha noen å jobbe mot målet sammen me og "rapportere" til..

Jeg er en gift dame på 35 år med to barn 11 og 13 år.. Som er altfor glad i det usunne som smågodt.. Meldte meg inn i roede for 1 uke siden, og har veiedag på tirsdag, så i dag hadde jeg gått ned 1.9 kgðŸ‘ðŸ‘👠kjempe fornøyd med det.. Har vært med før, gikk vel ned ca 10 kg sist, så vet hva som fungere.. Begynte på 83,6kg og har ett STORT ønske om å komme unna 70 tallet..

 

Håper det er greit at jeg henger meg på tråden deres😀😀😀

 

Hei

 

Jeg håpet på at vi skulle bli flere på tråden, for det gjør det enda kjekkere ! Velkommen.

Dette klarer vi.

 

Hilsen snillpike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du holder deg til planen AnneMa ! Og så mange centimeter du klarer hver uke. Det er jo kjempebra ! Gleder meg til å måle meg neste uke.

Jeg skal prøve den kveldsmaten din ja, for den høres helt nam ut rett og slett.

Kjekt at du skrev litt om hva du spiser, for det frisker litt opp i hukommelsen min.

Jeg er nøye med alt jeg putter i munn, skriver ned alt. Og nok en oppskrift havnet i mine oppskrifter. Genialt det der. I dag blir det fiskegrateng.

Ha en fin ettermiddag.

 

Hilsen snillpike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snillpike

 

Takk, er veldig fornøyd selv. Bare i livet er det totalt 5 cm minus. Deilig. Så mål deg (selv-om det tar tid) Det er moro å se hvor mye det blir totalt.

Sist jeg gikk på kurs tror jeg det var totalt 1-1,5 m ned i cm. Nå er det totalt 23 cm. Gøy vettu.

 

Ja, bruk dine oppskrifter flittig. Jeg legger inn alt der jeg nå. For da kan du justere mengden og bytte til magrere og grovere varianter. Slik at yndlingsretten blir Grete Roede mat.

 

I dag har jeg igjen hjemmekontor. Litt flere fristelser, men jeg er så nazi på det jeg putter i munnen, så skal nok gå greit i dag også.

 

I morgen skal vi ha felles frokost på jobb. Jobber på hotell, der er det nok av god mat og fristelser kan du si. Jeg jobber gudskjelov ikke på kjøkken eller restaurant (med alle fristelser tett oppunder).

Men får holde meg til det jeg vet jeg kan spise. Har smakt frokosten der mange ganger før, så klarer nok styre meg B)/>

 

Jeg hadde også fiskegrateng i går :)/> La inn mengde og potet, revet gulrot. Og hadde da nok igjen til å ha på Vita Hjertego´ lettmargarin over potetene. Kjempegodt og mettende. Uvant å spise 150 gram potet, da jeg ikke har spist så mye potet, men deilig å bli mett av middag.

 

I dag skal jeg lage noe av karbonadedeig. Se hva jeg finner på.

 

Ha en strålende dag.

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snillpike

 

Takk, er veldig fornøyd selv. Bare i livet er det totalt 5 cm minus. Deilig. Så mål deg (selv-om det tar tid) Det er moro å se hvor mye det blir totalt.

Sist jeg gikk på kurs tror jeg det var totalt 1-1,5 m ned i cm. Nå er det totalt 23 cm. Gøy vettu.

 

Ja, bruk dine oppskrifter flittig. Jeg legger inn alt der jeg nå. For da kan du justere mengden og bytte til magrere og grovere varianter. Slik at yndlingsretten blir Grete Roede mat.

 

I dag har jeg igjen hjemmekontor. Litt flere fristelser, men jeg er så nazi på det jeg putter i munnen, så skal nok gå greit i dag også.

 

I morgen skal vi ha felles frokost på jobb. Jobber på hotell, der er det nok av god mat og fristelser kan du si. Jeg jobber gudskjelov ikke på kjøkken eller restaurant (med alle fristelser tett oppunder).

Men får holde meg til det jeg vet jeg kan spise. Har smakt frokosten der mange ganger før, så klarer nok styre meg B)/>/>

 

Jeg hadde også fiskegrateng i går :)/>/> La inn mengde og potet, revet gulrot. Og hadde da nok igjen til å ha på Vita Hjertego´ lettmargarin over potetene. Kjempegodt og mettende. Uvant å spise 150 gram potet, da jeg ikke har spist så mye potet, men deilig å bli mett av middag.

 

I dag skal jeg lage noe av karbonadedeig. Se hva jeg finner på.

 

Ha en strålende dag.

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Sola skinner, det lukter kaffe, god radiokanal, og fornøyelsen med å stå opp å vite at jeg lever sunnere enn for bare en uke siden. Jeg har smug-veiet meg også, og smiler.

Min veiedag og rapportdag er mandager, men jeg begynte forsiktig for meg selv sist onsdag.

Det er ikke uvanlig å gå ned mer enn ett kg pr uke i begynnelsen, jeg vet jo det, og at noe kan være muskelmasse. Likevel, jeg er i aktivitet, spiser mat i forhold til min meny og jeg fikk bekreftet at det funker. Da er dette den beste avgjørelsen jeg har tatt på lenge, å ta et nettkurs, og bli medlem i forumet her.

Det siste er egentlig litt ulikt meg, men det er jo så fint å skrive med dere erfarer jeg.

Støtte er helt suverent, og at dere i samme situasjon skriver aktivt også.

I går kvelde prøvde jeg å lese på andre tråder, men de fleste var veldig gamle.

Det overrasket meg litt.

 

Jeg ser frem til neste cm-måling. Jeg skvatt da jeg leste at du AnneMa engang har redusert over en meter. Det viser bare hvilke endringer vi kan få til.

Jeg har hatt gullmedlemskap her engang, og gikk ned ca 15 kg alene. Da klarte jeg 0,5 kg i uka, og var mer på tur enn jeg er nå. Da var det alltid en positiv overraskelse hvor mange cm som ble redusert på kroppen ukentlig.

I dag bestod frokosten av 150 gram gresk yoghurt, dagens porsjon av nøtter, samt litt honning oppå. Jeg er god og mett, og har ikke spist de 220 anbefalte kalorier enda.

Jeg har fri i dag. Kjenner at det kjennes veldig bra.

Ha en fin dag alle sammen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Sola skinner, det lukter kaffe, god radiokanal, og fornøyelsen med å stå opp å vite at jeg lever sunnere enn for bare en uke siden. Jeg har smug-veiet meg også, og smiler.

Min veiedag og rapportdag er mandager, men jeg begynte forsiktig for meg selv sist onsdag.

Det er ikke uvanlig å gå ned mer enn ett kg pr uke i begynnelsen, jeg vet jo det, og at noe kan være muskelmasse. Likevel, jeg er i aktivitet, spiser mat i forhold til min meny og jeg fikk bekreftet at det funker. Da er dette den beste avgjørelsen jeg har tatt på lenge, å ta et nettkurs, og bli medlem i forumet her.

Det siste er egentlig litt ulikt meg, men det er jo så fint å skrive med dere erfarer jeg.

Støtte er helt suverent, og at dere i samme situasjon skriver aktivt også.

I går kvelde prøvde jeg å lese på andre tråder, men de fleste var veldig gamle.

Det overrasket meg litt.

 

Jeg ser frem til neste cm-måling. Jeg skvatt da jeg leste at du AnneMa engang har redusert over en meter. Det viser bare hvilke endringer vi kan få til.

Jeg har hatt gullmedlemskap her engang, og gikk ned ca 15 kg alene. Da klarte jeg 0,5 kg i uka, og var mer på tur enn jeg er nå. Da var det alltid en positiv overraskelse hvor mange cm som ble redusert på kroppen ukentlig.

I dag bestod frokosten av 150 gram gresk yoghurt, dagens porsjon av nøtter, samt litt honning oppå. Jeg er god og mett, og har ikke spist de 220 anbefalte kalorier enda.

Jeg har fri i dag. Kjenner at det kjennes veldig bra.

Ha en fin dag alle sammen.

 

Klem

 

 

Hei

Så bra! Godt å høre du nyter i fulle drag. det gjør jeg også faktisk. Deilig å føle seg sunn og slankere. Rart hva dette gjør med oss.

 

Og ned i kg er ned uansett hva det er til å begynne med.

Jeg går også denne gangen jevnt ned ca 1 kg uken. Fornøyd med det, for 14 år siden gjennomsnitt 1,5 kg uken!! Det er seriøst for mye, men jeg var yngre og trenet masse. Nå trener jeg 4 dager i uken og er fornøyd med det. Har et liv utenom også. Pluss det er deilig å slakke i sofaen noen dager også :)/>/>/>/>

Men gled deg til målinger fremover. Du skal se hvor mye dte blir etterhvert :)/>

 

 

Ser du sier du sliter med hvor du skal skrive.

Det jeg har gjort nå, er å trykke svar under ditt innlegg.

Deretter trykker jeg enter et par ganger under (/quote) og deretter skriver jeg. Jeg kan også trykke svar nederst på isteden. Da svarer jeg uten at jeg får med teksten du har skrevet. Jeg klusset litt jeg også, men du får det til tilslutt :)/>/>/>/>

 

Høres ut som du har kost deg med en god frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så bra! Godt å høre du nyter i fulle drag. det gjør jeg også faktisk. Deilig å føle seg sunn og slankere. Rart hva dette gjør med oss.

 

Og ned i kg er ned uansett hva det er til å begynne med.

Jeg går også denne gangen jevnt ned ca 1 kg uken. Fornøyd med det, for 14 år siden gjennomsnitt 1,5 kg uken!! Det er seriøst for mye, men jeg var yngre og trenet masse. Nå trener jeg 4 dager i uken og er fornøyd med det. Har et liv utenom også. Pluss det er deilig å slakke i sofaen noen dager også :)/>/>/>/>/>

Men gled deg til målinger fremover. Du skal se hvor mye dte blir etterhvert :)/>/>

 

 

Ser du sier du sliter med hvor du skal skrive.

Det jeg har gjort nå, er å trykke svar under ditt innlegg.

Deretter trykker jeg enter et par ganger under (/quote) og deretter skriver jeg. Jeg kan også trykke svar nederst på isteden. Da svarer jeg uten at jeg får med teksten du har skrevet. Jeg klusset litt jeg også, men du får det til tilslutt :)/>/>/>/>/>

 

Høres ut som du har kost deg med en god frokost.

 

Hei igjen,

da tester jeg med en liten følelse av at her kan jeg fint klusse det til igjen.

Jeg håper jeg klarer å gå ned ett kg i uka også, selv om jeg syns det er ganske mye. Men det må være så usigelig deilig ! Jeg var frustrert da jeg gikk ned 0,5 på egenhånd hele tiden, men det gikk jo ned. Mest sannsynlig spiste jeg ikke helt ideelt selv om jeg trodde det.

Men, ned er ned.

Her skinner sola, så jeg må ut.

Skrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

da tester jeg med en liten følelse av at her kan jeg fint klusse det til igjen.

Jeg håper jeg klarer å gå ned ett kg i uka også, selv om jeg syns det er ganske mye. Men det må være så usigelig deilig ! Jeg var frustrert da jeg gikk ned 0,5 på egenhånd hele tiden, men det gikk jo ned. Mest sannsynlig spiste jeg ikke helt ideelt selv om jeg trodde det.

Men, ned er ned.

Her skinner sola, så jeg må ut.

Skrives.

 

 

Se der ja :) Fikk det til du!

 

1 kg uka er jo mye ja, men foreløpig har det gått. Fornøyd med det.

Ha en fin dag i sola. Selv skal jeg på en time Bodypump på Spent etterpå.

Kan ikke gå eller jogge pga hofteproblem. Derfor jeg er på treningssenter.

 

:)

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :)/> Fikk det til du!

 

1 kg uka er jo mye ja, men foreløpig har det gått. Fornøyd med det.

Ha en fin dag i sola. Selv skal jeg på en time Bodypump på Spent etterpå.

Kan ikke gå eller jogge pga hofteproblem. Derfor jeg er på treningssenter.

 

:)/>

KLem

 

 

God morgen !

Jeg er makelig i dag, derfor tror jeg at jeg skal trene. Du inspirerer faktisk med å skrive at du trener. Håper timen var gøy.

Det har dukket opp et par litt hefige ting i familiekretsen vår, og jeg er lei meg.

Før, det vil si før sist uke ;-), ville jeg da ha småspist litt mer feil mat, mistet fokus på mat og på meg selv for å være snill-pike og ha fokus på andre. Og dermed gått opp i vekt.

Derfor tror jeg at dette betyr at jeg skal dra på treningssenteret selv om jeg føler at jeg ikke orker.

Og jeg er så glad jeg går på kurs. Vaner skal endres.

Jeg får også 10 i matpoeng, nesten hver dag haha. Jeg glemte å drikke det planlagte melkeglasset til kvelds i går, for å få i meg nok melkeprodukter.

Ha en fin dag. Sola skinner, og jeg skal på jobb i ettermiddag.

 

Hilsen snillpike

 

Å være lei seg tar jammen mye energi. Men det blir mer håndterbart om noen dager tenker jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Jeg er makelig i dag, derfor tror jeg at jeg skal trene. Du inspirerer faktisk med å skrive at du trener. Håper timen var gøy.

Det har dukket opp et par litt hefige ting i familiekretsen vår, og jeg er lei meg.

Før, det vil si før sist uke ;-), ville jeg da ha småspist litt mer feil mat, mistet fokus på mat og på meg selv for å være snill-pike og ha fokus på andre. Og dermed gått opp i vekt.

Derfor tror jeg at dette betyr at jeg skal dra på treningssenteret selv om jeg føler at jeg ikke orker.

Og jeg er så glad jeg går på kurs. Vaner skal endres.

Jeg får også 10 i matpoeng, nesten hver dag haha. Jeg glemte å drikke det planlagte melkeglasset til kvelds i går, for å få i meg nok melkeprodukter.

Ha en fin dag. Sola skinner, og jeg skal på jobb i ettermiddag.

 

Hilsen snillpike

 

Å være lei seg tar jammen mye energi. Men det blir mer håndterbart om noen dager tenker jeg meg.

 

Og jammen føler jeg meg bedre etter trening. Jeg gikk ti minutt på mølle, jogget ti minutt og ellipsemaskin ti min. Og brukte tre minutter på styrketrening. Der kan jeg bli flinkere altså.

Nå er det jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Jeg er makelig i dag, derfor tror jeg at jeg skal trene. Du inspirerer faktisk med å skrive at du trener. Håper timen var gøy.

Det har dukket opp et par litt hefige ting i familiekretsen vår, og jeg er lei meg.

Før, det vil si før sist uke ;-), ville jeg da ha småspist litt mer feil mat, mistet fokus på mat og på meg selv for å være snill-pike og ha fokus på andre. Og dermed gått opp i vekt.

Derfor tror jeg at dette betyr at jeg skal dra på treningssenteret selv om jeg føler at jeg ikke orker.

Og jeg er så glad jeg går på kurs. Vaner skal endres.

Jeg får også 10 i matpoeng, nesten hver dag haha. Jeg glemte å drikke det planlagte melkeglasset til kvelds i går, for å få i meg nok melkeprodukter.

Ha en fin dag. Sola skinner, og jeg skal på jobb i ettermiddag.

 

Hilsen snillpike

 

Å være lei seg tar jammen mye energi. Men det blir mer håndterbart om noen dager tenker jeg meg.

 

Hei :)/>

 

Ja, timen var hard, men bra. Skikkelig støl i dag. Så tatt meg trenings fri i dag. Trenet 3 dager etter hverandre så greit med en fridag. Var dessuten ikke hjemme før over seks fra jobb. Og da er det ikke mye igjen av kvelden. Så slapper av sammen med jentene mine. samboer er på jobb.

 

Huff leit å høre du er lei deg. Håper det ikke er noe alvorlig :(/>

Men bra du skriver du skal ta vare på deg selv og dra trene. Humøret blir så mye bedre av å trene, og da blir du sliten i kroppen og ikke hodet. Jeg trener mye også for å få slappet av. Rene terapien å trene. Bli skikkelig sliten og svett. Beste medisin.

 

Og "snillpike"...Det har jeg sluttet å være for flere år siden. Gidder ikke å gjøre ting jeg tror folk forventer. Og slite meg ut for at jeg tror det er det folk vil. Jeg gjør bare det jeg selv vil. Høres ego ut? Nei, jag tar vare på de rundt meg som gir meg noe også. Enveiskjøring finnes ikke i min gate ;)/>

Folk sier ifra om de vil ha hjelp eller trøst. Og lær deg si nei. Og ha ego tid. Hvem skal ta vare på deg om ikke du gjør det? Nei, elsk deg selv og ta vare på deg selv. Det er ikke egoistisk.

 

Bare tenk med deg selv. Synes du folk er ego eller noe annet bare for de tar vare på seg selv? Nei, sikkert ikke. Du beundrer de sikkert, for at de er frie og kan gjøre som de vil. Det var i iallefall det jeg synes før.

Nå kjente jeg at jeg ble veldig ivrig her ;)/> Huff.. Men tenk på deg selv og hva du vil. Kos deg og nyt at du blir sunnere, slankere for hver dag som går :)/>

 

Ha en fin kveld og be meg holde munn om du ikke var enig i dette. Jeg er ganske rett frem. Fisken på disken ;)/> (som jeg har lært av min vakre storesøster )

 

Klem Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>/>

 

Ja, timen var hard, men bra. Skikkelig støl i dag. Så tatt meg trenings fri i dag. Trenet 3 dager etter hverandre så greit med en fridag. Var dessuten ikke hjemme før over seks fra jobb. Og da er det ikke mye igjen av kvelden. Så slapper av sammen med jentene mine. samboer er på jobb.

 

Huff leit å høre du er lei deg. Håper det ikke er noe alvorlig :(/>/>

Men bra du skriver du skal ta vare på deg selv og dra trene. Humøret blir så mye bedre av å trene, og da blir du sliten i kroppen og ikke hodet. Jeg trener mye også for å få slappet av. Rene terapien å trene. Bli skikkelig sliten og svett. Beste medisin.

 

Og "snillpike"...Det har jeg sluttet å være for flere år siden. Gidder ikke å gjøre ting jeg tror folk forventer. Og slite meg ut for at jeg tror det er det folk vil. Jeg gjør bare det jeg selv vil. Høres ego ut? Nei, jag tar vare på de rundt meg som gir meg noe også. Enveiskjøring finnes ikke i min gate ;)/>/>

Folk sier ifra om de vil ha hjelp eller trøst. Og lær deg si nei. Og ha ego tid. Hvem skal ta vare på deg om ikke du gjør det? Nei, elsk deg selv og ta vare på deg selv. Det er ikke egoistisk.

 

Bare tenk med deg selv. Synes du folk er ego eller noe annet bare for de tar vare på seg selv? Nei, sikkert ikke. Du beundrer de sikkert, for at de er frie og kan gjøre som de vil. Det var i iallefall det jeg synes før.

Nå kjente jeg at jeg ble veldig ivrig her ;)/>/> Huff.. Men tenk på deg selv og hva du vil. Kos deg og nyt at du blir sunnere, slankere for hver dag som går :)/>/>

 

Ha en fin kveld og be meg holde munn om du ikke var enig i dette. Jeg er ganske rett frem. Fisken på disken ;)/>/> (som jeg har lært av min vakre storesøster )

 

Klem Annma

 

Amen til det !

Du skriver så bra, så jeg må smile. Jeg kaller meg nemlig " snillpike " for å flytte fokus inn på alt det du så riktig skriver. Jeg har vært snillpike i alle år, men innser som voksen at jeg er jo ikke det. Ikke innerst, ikke hundre prosent lenger.

Og det er befriende å ikke være det, men noen vaner henger igjen som må endres på.

Å ta fatt på egen helse og vekt er en av de. Da følger det automatisk egentid med på kjøpet, og det elsker jeg å ha. Det betyr så mye å ha fred og ro, og at jeg kan gjøre mine egne ting.

Jeg er sliten etter ei natt med dårlig søvn og mareritt, men har likevel hatt en god dag på jobb.

Og spist riktig. Den følelsen er rett og slett ubetalelig.

Jeg går ned i vekt samtidig som jeg har min vante hverdag. Til nå i dag ser jeg faktisk at jeg har litt mange kalorier igjen å spise, men det er vel ikke så vanskelig å fylle tenker jeg.

Ha en fin fredagskveld.

 

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Flinke dere er😀😀😀

 

I uken som var har det vært mye jobb og ingen trening, bortsett fra noen rusleturer😗.. Har myyyye og hente på det. Men har fokusert på gode valg i matveien. Kjenner det e litt vanskelig enda. For når jeg første begynner så blir jeg liksom så overivrig at det ikke er rom for noe annet. Og har jo brent meg på det før, derfor jeg har meldt meg inn her igjen. Dette skal jo være en livstilsendring så må finne min måte/vei å gå slik at de nye vanene kan være med meg resten av livet...

 

Fra å være ei som kunne spise brødmåltid med nugatti 4 ganger te dagen, skikkelig pepsi max avhengig og ivrige på kos og snop, så er det mye og ta tak i😔😂 har nå kuttet ut brød mot hjemmelaget knekkebrød og kastes nugattien... Og har klokken på, ellers glemmer jeg og spise og det blir for lite inn og spesielt av det usunne.... Merker godt at det hjelper med små måltider jevnt gjennom dagen😀 jeg har aldri vært noen storspiser og liker faktisk ikke smør, mayones og dressinger. Så mitt store problem er å få nok i meg.... Klarer ikke å få mer enn 2 på kostholdscore😩 selv om jeg har 2 gjertevennlige mat, blitt fan av makrell i tomat og en neve med nøtter i yoghurt😊😊😊 og det er så vidt jeg klarer å komme på 1000kcal.. Skal da ligge på 1600, og har ikke skangs.... Føler jeg spiser ofte, og mer enn nok.....

 

Men får bare fortsette med gode valg i matveien.... Og gleder meg masse til tirsdag som er min veiedag, da skal jeg måle cm, gjør det hver 14 dag... Så er spente. Ha en fortryllende flotte helg videre vakre damer✌😀☺ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunn :)

 

Smiler når jeg ser svaret ditt. You go girl!!! <3

 

Beklager at jeg ikke har vært her inne.

Jeg har ikke vært i form i helgen, og ikke vært på nett.

Men i dag fin form og skal forsøke trene senere i dag.

Ellers har det vært en flott uke.

Ha en fin søndag :)/>

 

Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er😀😀😀

 

I uken som var har det vært mye jobb og ingen trening, bortsett fra noen rusleturer😗.. Har myyyye og hente på det. Men har fokusert på gode valg i matveien. Kjenner det e litt vanskelig enda. For når jeg første begynner så blir jeg liksom så overivrig at det ikke er rom for noe annet. Og har jo brent meg på det før, derfor jeg har meldt meg inn her igjen. Dette skal jo være en livstilsendring så må finne min måte/vei å gå slik at de nye vanene kan være med meg resten av livet...

 

Fra å være ei som kunne spise brødmåltid med nugatti 4 ganger te dagen, skikkelig pepsi max avhengig og ivrige på kos og snop, så er det mye og ta tak i😔😂 har nå kuttet ut brød mot hjemmelaget knekkebrød og kastes nugattien... Og har klokken på, ellers glemmer jeg og spise og det blir for lite inn og spesielt av det usunne.... Merker godt at det hjelper med små måltider jevnt gjennom dagen😀 jeg har aldri vært noen storspiser og liker faktisk ikke smør, mayones og dressinger. Så mitt store problem er å få nok i meg.... Klarer ikke å få mer enn 2 på kostholdscore😩 selv om jeg har 2 gjertevennlige mat, blitt fan av makrell i tomat og en neve med nøtter i yoghurt😊😊😊 og det er så vidt jeg klarer å komme på 1000kcal.. Skal da ligge på 1600, og har ikke skangs.... Føler jeg spiser ofte, og mer enn nok.....

 

Men får bare fortsette med gode valg i matveien.... Og gleder meg masse til tirsdag som er min veiedag, da skal jeg måle cm, gjør det hver 14 dag... Så er spente. Ha en fortryllende flotte helg videre vakre damer✌😀☺ï¸

 

 

Hei

Ser at du ikke får i deg kalorier. Hmmm? Det burde ikke være så vanskelig.

 

Frokost ca 220, med et par brødskiver og pålegg

lunch ca 220, med et par brødskiver og pålegg,

middag ca 400

og deretter kvelds 220.

Pluss du skal ha ca 3-4 dl melk ca 200 kal eller annen melkeprodukt,

samt to frukt, eller 2 dl juice.

 

Veier du all mat og skriver alt du spiser?

 

Men spiser du ikke middag da? For å ikke få i seg kalorier det skjønner ikke jeg. Jeg er født sulten. :)/> Derfor jeg veier mer også.

Prøv på ny start fra i morgen eller allerede i dag.

Du skal se du blir sulten mellom hvert måltid når du spiser rett mat.

Lykke til!

Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Det har vært rolig fra meg også i helga. Det går med til litt jobb, dugnad, hagearbeid og andre ting som er godt å få gjort.

Lørdagen ble det litt vanskelig med maten, for da skulle vi ut å spise. Det ble en anelse kluss for da ble det litt lenge mellom mat, men jeg fikset det etter hvert med å være overveid-impulsiv og spiste en pizzabit fra pizzabakeren. På restauranten spiste jeg kjøtt, litt poteter og grønnsaker, så jeg tror den er godkjent.

Ja jeg vet jeg nok kan skeie ut med et eller annet i helga, men jeg er så innstilt på dette her enda, at jeg ikke er helt klar for det enda. Jeg trenger å bevise for meg selv at det virkelig går nedover når jeg spiser i forhold til dietten, og da tåler jeg ikke så mye slinger i valsen.

Det er så viktig for meg dette, at denne gangen gjelder det.

Og i morgen får jeg vite, for da skal det veies. Og måles. Jeg er så spent, spesielt på hva målebåndet viser.

Jeg har ikke vært superaktiv, kun litt gåturer, en gang på senter, men jeg merker det på klærne.

Ikke så mye i livet, som hadde vært hurra-hurra, men buksa henger liksom en anelse mer.

Og ringene på fingrene slentret liksom på seg ikveld da jeg var ute å kjøre.

Det er ganske morsomt, for jeg merker alltid vektnedgang best på fingrene. Hvem trenger å ta av så mye der liksom ?

Men, jeg spiste litt mer enn jeg skulle på fredag. Og det var fordi jeg var så lenge oppe at jeg ble sulten på natta. Det ble en variant av skyr, så den holder nok vann tenker jeg.

Men, ikveld, herlighet, jeg har lyst på mat hele tida. Og jeg er ikke sulten.

Det betyr vel at jeg ikke har fått i meg nok kalorier i dag ( har pøst på så matscoren ble ti nå ), eller muligens i helga.

Og jeg har spist litt potetskruer i dag. Et par munner bacon. Kjempefornøyd med at jeg stoppet der, men jeg får virkelig kjørt meg i forhold til at jeg føler for gamle vaner med å kose meg med nam-godteri.Det vil si å spise mer enn hva sunt er.

Jeg elsker potetskruer, sikkert enda mer enn vin. Eller, ikke helt. Det kommer jo litt ann på hva som er åpnet ;-)

Så hva summa-summarum blir i morgen er jeg spent på. At jeg har spist litt ymse i helga gjør meg ikke så mye, jeg har bare så innmari lyst å ikke veie en kropp som er full av salt, og dermed vann, i morgen.

At jeg får uttelling for hva jeg har spist denne uka.

Jeg skal innrømme at om jeg har gått ned ett kg blir jeg hoppende glad, og at jeg blir en anelse skuffa om det er mindre. Fem minutter skal jeg få lov å kjenne på det, til jeg blir hoppende glad for all vektnedgang om det så er 300 gram. Jeg må nok likevel minne meg på det flere ganger den dagen at ned er ned...

Jeg skal skyndte meg sakte med å gå ned sånn egentlig, men jeg kjenner jeg er ganske utålmodig ikveld ja.

 

Ha ei god natt.

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Måling og veiing unnagjort, og det ble 3,5 cm mindre på kroppen min, og 600 gram ned.

Jeg skulle så gjerne skrevet ett kilo, fordi jeg syns jeg fortjener det, og fordi jeg hadde blitt så glad. Men ned er ned.

Nå skal jeg gå/jogge meg en runde jeg liker, med flat mark og en lengre bakke opp, og når jeg kommer hjem kommer jeg til å være så fornøyd med 600 gram mindre, og egeninnsats på turen, at resten av dagen kommer jeg til å smile rundt.

Det er så verdt det, å føre opp hva jeg spiser, gå litt mer tur enn før, og å skrive med dere.

Ja så skulle jeg ønske det gikk fortere, men det er nok fordi jeg er så klar for å gå ned.

Jeg skulle ønske jeg hadde gjort dette lenge før, men sannheten er at jeg kun har spist etter GR-metoden i nesten to uker, og har gått ned to kilo.

Og den sannheten sier at det går kjempebra dette her. Og jeg kjenner det faktisk

Tenk den følelsen, å kjenne at det går en anelse ned, i stedet for en anelse opp !

Men dørstokkmila er høy i dag også, derfor er det så fint å skrive at jeg skal på tur, for da må jeg gjøre det da. Ellers blir det bare en diger skrøne, og det kan jeg ikke tillate.

Ha en fin dag ! Jobb på meg i ettermiddag.

Klem fra Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Takk gud for det er MANDAG, ny uke og nye muligheter...

Her ble det kos og fymat både fre-lør og søndag😣😣😣 snakk om en stjernesmell og lavmål. Litt sånn ut av kroppen opplevelse, frotsing..... Alt er så mye enklere når mannen e i nordsjøen, men skal ikke legge all skylden på han, men så lenge jeg ikke har ting i hus så går det fint, for eg kjøre ikke ut for å handle, men det gkør mannen😔 og eg e jo enig i at det hadde vært godt me noe digg😭 men det er bare til å reise seg opp og starte en ny uke med blanke ark😀

 

Jeg spiser selvfølgelig middag hver dag. Veier maten. Problemet er nok å få de utenom ckal innabords... Jeg ligger på ca 220 kcal til frokost og nye 220 kcal til lunch og ca 400kcal til middag og 220 kcal til kvelds men det blir jo bare rundt 1000-1100 kcal... Kor ska eg spise resten... Pleier da gjerne ta ett eple mellom måltidene, og en yoghurt, Men har ingen sjangs å komme på 1600ðŸ˜

 

Pleier å ha en skål med double yoghurt ( beger 125 gr) 1 kiwi 1/2 banan 10 gr havregryn måler meg frem til det utgjør ca 220 kcal

 

Knekkebrød med makrell tomat, 1 glass skummet melk og mye agurk, regner meg ut til ca 220 kcal. Dette e gjerne frokost og kveldsen min...

 

Spiser dere gjerne for 220 kcal og fører melken utenom? Jeg innregner kcal til melken i de 220 kcal?!? Det er her problemet mitt ligger, for jeg føler jeg spiser ganske ofte og kjenner at når det er gått 3-4 timer så er jeg sulten... Og blir mett... Så skjønner ikke helt hvor jeg skal legge inn de ca 500 kcal jeg ikke får i meg hen...

 

I morgen har jeg holdt på i 2 uker og skal da veies og måles... Ser egentlig ikke frem til det, for har ikke merket noe på klærna enda.... Og har snik veiet meg litt, og har ikke en gang sitt 81 tallet, så lure på om vekta viste feil sist, da viste den 81,6,,,, og ligger nok ikke på det nå,,,, men begynte på 83,6 for to uker siden så ALT unna det skal jeg være positive for og heller riste av meg syndene fra helga og se fremover mot ny uke og goe valgðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for det er MANDAG, ny uke og nye muligheter...

Her ble det kos og fymat både fre-lør og søndag😣😣😣 snakk om en stjernesmell og lavmål. Litt sånn ut av kroppen opplevelse, frotsing..... Alt er så mye enklere når mannen e i nordsjøen, men skal ikke legge all skylden på han, men så lenge jeg ikke har ting i hus så går det fint, for eg kjøre ikke ut for å handle, men det gkør mannen😔 og eg e jo enig i at det hadde vært godt me noe digg😭 men det er bare til å reise seg opp og starte en ny uke med blanke ark😀

 

Jeg spiser selvfølgelig middag hver dag. Veier maten. Problemet er nok å få de utenom ckal innabords... Jeg ligger på ca 220 kcal til frokost og nye 220 kcal til lunch og ca 400kcal til middag og 220 kcal til kvelds men det blir jo bare rundt 1000-1100 kcal... Kor ska eg spise resten... Pleier da gjerne ta ett eple mellom måltidene, og en yoghurt, Men har ingen sjangs å komme på 1600ðŸ˜

 

Pleier å ha en skål med double yoghurt ( beger 125 gr) 1 kiwi 1/2 banan 10 gr havregryn måler meg frem til det utgjør ca 220 kcal

 

 

Knekkebrød med makrell tomat, 1 glass skummet melk og mye agurk, regner meg ut til ca 220 kcal. Dette e gjerne frokost og kveldsen min...

 

Spiser dere gjerne for 220 kcal og fører melken utenom? Jeg innregner kcal til melken i de 220 kcal?!? Det er her problemet mitt ligger, for jeg føler jeg spiser ganske ofte og kjenner at når det er gått 3-4 timer så er jeg sulten... Og blir mett... Så skjønner ikke helt hvor jeg skal legge inn de ca 500 kcal jeg ikke får i meg hen...

 

I morgen har jeg holdt på i 2 uker og skal da veies og måles... Ser egentlig ikke frem til det, for har ikke merket noe på klærna enda.... Og har snik veiet meg litt, og har ikke en gang sitt 81 tallet, så lure på om vekta viste feil sist, da viste den 81,6,,,, og ligger nok ikke på det nå,,,, men begynte på 83,6 for to uker siden så ALT unna det skal jeg være positive for og heller riste av meg syndene fra helga og se fremover mot ny uke og goe valgðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘😀

 

Hei hei

Ja jeg regner melken utenom selve måltidet. Selv har jeg litt vanskelig for å få i meg nok melk, for jeg drikker vann til måltidene. Derfor hender det at jeg rett og slett drikker et glass melk mellom frokost og lunsj for eksempel. Det holder forbrenningen i gang, når kroppen får litt påfyll så den har litt å jobbe med.

De fleste morgener planlegger jeg litt utover hva jeg skal spise som mellommåltid.

Jeg liker godt gresk yoghurt, 100 gram Synnøve, med et par gram honning og mandler oppå.

Supert mellommåltid. Metter akkurat passe, og blir ikke så mange kaloriene. Og så får jeg i meg litt nøtter hver dag. Biola er også med på mellommåltidet mitt, av og til et knekkebrød. Av og til vanlig ost, altså ikke lett-varianten.

Muligens du bør vurdere å få ut alle fristelser fra skapene dine, eller rett og slett gå en runde med deg selv og se for deg hva du virkelig ønsker å oppnå.

Ser du for deg å fortsette å spise mye usunt med mannen i helga, og starte hver mandag med nye ark ? Eller planlegge og muligens bestemme deg på forhånd hvor mye du skal unne deg for å oppnå ønsket effekt av livsstilsendringen ?

Jeg må lage min egen skål med det jeg skal skeie ut med for å klare å holde meg, for hvis noen setter en stor skål chips eller hva det skal være, foran meg, da mister jeg oversikten.

Det skal jo spises en del fra skåla før man faktisk ser at det minker.

Der er det lett å la seg rive med, er min erfaring.

Det er supervanskelig når andre spiser det man har veldig lyst på. Æsj.

Men jeg tror du kan klare det. Vi må bare jobbe oss inn i nye vaner, og finne frem til gode middagsoppskrifter som smaker supergodt og derfor kan konkurrere ut den usunne.

AnneMa anbefalte meg å legge inn egne oppskrifter her, og da blir kaloriene regnet ut automatisk.

Det var et veldig godt tips, for da kan jeg fortsette å bruke de jeg allerede liker.

Jeg tror du klarer det, for du er motivert nok til å skrive her.

Lykke til.

 

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har hatt en dårlig helg her. Skikkelig dårlig form og ikke fått logget meg inn her før nå. Har bare fått lest og ikke svart. Vet ikke hva som var feil jeg :o/>/>

 

Mat-messig har det gått veldig bra, men form-messig dårlig. Såpass at jeg ikke kan trene i dag for har en arm som krangler. Men fikk til en treningstime i går kveld, så er vel ikke så halvgalt.

Har en plan om å dra på spinning i morgen tidlig. Da slipper jeg anstrenge armen i allefall.

 

Jeg har veie måle dag i morgen, litt spent i og med jeg fikk i meg for lite karbohydrater på torsdag. Hadde både frokost og lunch på hotellet, så jeg skydde brød. Spiste bare ren fisk og grønt. Det gjorde ikke noe utslag i kalorier, men fikk ikke full kosthold score pga manglet karb. Men sånn er det. Godt ikke alle dager er slik. B)/>/>

 

Kosemerker? Ja, de har jeg brukt opp på rødvin og Prosecco fredag. Jeg har ikke rørt godis eller potetgull på 4 uker nå. Så det går bra. Er vin som er min synd ;)/>/>

Lurt som du sier Gunn å legge til side "din porsjon" For hvis ikke er det ikke lett å begrense seg.

 

Når det gjelder måltider og kalorier, så er melk og frukt i tillegg til måltidene. De skal ikke medregnes i de ande måltidene.

 

En eksempel dag hos meg er

60 g brød frokost m/pålegg

Lunch samme som frokost

Middag noe magert som jeg blir mett av ca 400 kal. Her kan det bli 450, men da korter jeg inn på kveldsmaten.

Kveldsmat, 250 Mager cottage cheese med 200 g frukt (tillegg, og frust rasjon)

15 gram nøtter

og 50 gram Nora lettsyltetøy.

 

Og har jeg da i løpet av dagen ikke fått i meg nok melkeprodukter tar jeg Biola, eller ekstra lettmelk slik at jeg har alle grammene der også. Alt fra 100-300 g. Alt etter hvor mye Cottage Cheese jeg har tatt.

 

Om jeg ikke spiser Cottage cheese blir det et knekkebrød i tre tiden med pålegg samt et knekkebrød til kvelds med pålegg. Og fruktrasjon, (eller 2 dl juice om jeg ikke har frukt/bær)

 

Så melk, nøtter og frukt er i tillegg til de andre måltidene, så kan du jo da velge om du vil ta de for seg selv eller sammen med et av de andre måltidene. :)/>/>

 

Gunn, 3,5 cm og 600 ned er bra! Ikke straff deg selv. Det er over en pakke smør :)/>/> Kjempebra!

Og du har faktisk gått ned 2 kg på to uker. Jeg begynner på 5 uke i morgen og håper da 1 kg ned, men mulig torsdagen har ødelagt for det. men da vet jeg hvorfor.

 

Nystart, lykke til i morgen med veiing :)/> Går du på kurs forresten?

Men uansett vi er på rett vei, med bevisstgjøring på hva vi spiser og vi jobber faktisk med det :9 Synes vi er flinke jeg.

 

Nå avslapping med resten av familien. Ha e fin mandagskveld!

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...