Gå til innhold

Starter på ny frisk 4.januar, nye kg ned før sommeren


Gjest Annma45
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Nystart��

Takker for svar😀

 

Da gleder jeg meg til å ta fatt på morgendagen, og forhåpentligvis komme høyt på kostholdscoreðŸ‘

Visst jeg ikke teller med melk og yoghurt i selve rasjonen og fører det opp på annet så skal jeg nok komme opp i 1600 og heller ta ett ekstra knekkebrød eller skive....

 

Er veldig giret, MEN kjenne at eg ikkje helt klare å komme igang. Andre ganger jeg har gått på grete roede har motivasjon og innsatsen kommet med en gang og jeg har hatt full fokus... Tenke det har litt med at jeg ikke får uttelling av trimpoeng i henhold te treningstimer...

 

Så kjenne det hjelpe å skrive her inne på forumet og gleder meg til i morgen,( har gått fint i dag) te å måle meg og få opp kostholdscoren...

 

Jeg må også planlegge maten nøye... Har allerede favoritt oppskrifter som jeg føler er både mettende og veldig gode.. Taco, spiser ikke lefse, men har alt tilbehøret... Wok og mange kylling retter... Yoghurt med mye forskjellig frukt og litt korn. Ellers så er jeg svake for gresk yoghurt med honning jeg o☺ï¸â˜ºï¸â˜ºï¸

 

Dere for ha en fin kveld videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Jeg går ikke på kurs nå, gjort det tidligere. Så håper jeg skal komme i mål med å være medlem her. Føler jeg har kunnskapen, så bare meg selv så må følge det i praksis😜

 

Masse lykke til med bedring av armen og spinning i morgen. Og gratulere til alle med nedgang i cm og vekt😊 stå påðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Da er jeg kler for spinning. Deilig være ferdig på morgenen.

 

Veid og målt meg. Ikke så fornøyd, men da må jeg vurdere kveldsmaten min. Prøve annen vri denne uken.

 

Ned 500 g og 3 cm. Mulig kroppen har samlet vann etter jeg var støl og vondt i armen, men det ser jeg evt neste tirsdag.

Jaja, sånn kan det gå. Var litt forberedt, men blir litt skuffet for det. Men ned er ned :)

 

Nå må jeg løpe til spinningtime og jobb.

Ha en fin dag!

Her regner det :(

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

God morgen

 

Flinke du er som tar en spinningsøkt så tidligt på morgen. Det er lov å bli skuffet når en føler en har gjort god innsats, men ned er ned. Så er på riktig vei, så er jo kjempe bra😀

 

Jeg tror kanskje vekta mi stod skjevt unna sist veiing, for da viste den 81 tallet... Men er fornøyd i dag siden jeg har hatt så mange glipper i helga som var... Så min registrering blir beregnet på 14 dagers periode så da er det 0.9kg ned og minus 7 cm på kroppen på 14 dager.... Så det går jo rette veien for meg, sakte men sikkert😀

 

Her er det grått og trist med regn, men ryggen er stiv og tverr, så eneste som hjelper da er en tur i skog og mark, men dørstokkmila e hard i dag🙈 men ut må jeg...

 

Ha en fantastisk flotte tirsdag alle vakre damer😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

Takk for trøstende ord. Er ikke mange krumspring man skal gjøre før det ikke går slik man vil :rolleyes: Men, men . Som du sier ned er ned :)/> Herregud! Kan ikke klage heller. Jeg er kjempefornøyd med slik jeg spiser. Dette kan jeg fortsette med liksom. Så da får det heller være sånn :)/>

 

Ja, deilig være ferdig med spinning/trening på morgenen. Har gjort det et års tid nå. Må gjøre klart klær og alt kvelden før, for det er bare å stå opp og kle på seg. Bag må være pakket.

Grunnen til jeg rakk innom her på morgenen var at jeg våknet tidligere av meg selv. Har gjort det i en uke faktisk. Mulig det er all den sunne maten jeg spiser. Men er trøtt på kvelden da :)/>

 

Flink du er som går tur :)Og nesten en kilo ned og cm. Veldig bra!

Har ikke hofter til å gå så mye tur eller løpe jeg. Har en betennelse i senen over hofta/rumpa som aldri blir bra. Pluss et par gamle prolaps som krangler litt. Så da må jeg trene inne.

 

Et spørsmål bare. Siden du ikke går kurs har du full innlogg til kostregistrering osv? Bare lurer siden mitt nettkurs er over i oktober og vet ikke om jeg trenger å betale for at hun kurslederen skal gi meg tilbakemelding en dag i uken.

 

Ha en fin dag dere også :)

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Ble ingen tur nå, skikkelig øs pøs, så fant frem vekter/strikker så kjørte gjennom styrkeprogrammet, og er helt sjelven i bena nå. Så håper å fått gått en tur senere visst det har lettet litt😀 jeg er vip medlem, og har da samme tilgang som de som går på nett kurs, slik va det før hvertfall, har ikke sjekket kossen det er nå..... Jeg bruker regerstreingen på mat, vekt, trening. Og forumet...og når eg e vip medlem så får jeg opp alle verktøyene som kostscore, innholdet i mat, slik som karbo,kalsium etc.... Fungere veldig fint, så har eg jo kursbøker liggende som det hender jeg blar i.....

 

Det hjalp meg sist når jeg kun brukte grete roede og var vip uten å ta noe kurs..... Men er veldig avhengig av forumet og at det er en god aktivitet... Visst jeg ikke har gått på kurs, så har jeg brukt forum/gruppe medlemmer som støttespillere.... Liksom ett lite heialag... Så det kjenner du best selv, om hva som passer for deg😀 har du gått på nettkurs lenge?

 

Jeg hadde en rygg opperasjon (prolaps) for 1 år siden, og har fremdeles 2 stk og en del skakk kjørte virvler😠så er litt i tankeboksen om dagene... For har som regel gått på treningstudio, men meldte meg ut nå før sommeren etter å hatt en laaange pause med operasjonen. Har da trent meg opp igjen gjennom fysio og egentrening... Er liksom der jeg er nå o.. Har ellipsemaskin og strikk/ball/vekter her hjemme... Men kjenne eg føler meg klar for studio, for blir veldig ensforming av å trene hjemme, og lite sosialtðŸ˜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

Hei dere:) kan jeg også bli med?:) jeg startet på kurs 24 august i gruppe, veide da 91,1 og veide i går 88,2, men stått stille siste uken så å si, så gikk fra meny på 1900 til 1600 så håper jeg kommer til å gå ned nå:) jeg er forresten 32 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen tur nå, skikkelig øs pøs, så fant frem vekter/strikker så kjørte gjennom styrkeprogrammet, og er helt sjelven i bena nå. Så håper å fått gått en tur senere visst det har lettet litt😀 jeg er vip medlem, og har da samme tilgang som de som går på nett kurs, slik va det før hvertfall, har ikke sjekket kossen det er nå..... Jeg bruker regerstreingen på mat, vekt, trening. Og forumet...og når eg e vip medlem så får jeg opp alle verktøyene som kostscore, innholdet i mat, slik som karbo,kalsium etc.... Fungere veldig fint, så har eg jo kursbøker liggende som det hender jeg blar i.....

 

Det hjalp meg sist når jeg kun brukte grete roede og var vip uten å ta noe kurs..... Men er veldig avhengig av forumet og at det er en god aktivitet... Visst jeg ikke har gått på kurs, så har jeg brukt forum/gruppe medlemmer som støttespillere.... Liksom ett lite heialag... Så det kjenner du best selv, om hva som passer for deg😀 har du gått på nettkurs lenge?

 

Jeg hadde en rygg opperasjon (prolaps) for 1 år siden, og har fremdeles 2 stk og en del skakk kjørte virvler😠så er litt i tankeboksen om dagene... For har som regel gått på treningstudio, men meldte meg ut nå før sommeren etter å hatt en laaange pause med operasjonen. Har da trent meg opp igjen gjennom fysio og egentrening... Er liksom der jeg er nå o.. Har ellipsemaskin og strikk/ball/vekter her hjemme... Men kjenne eg føler meg klar for studio, for blir veldig ensforming av å trene hjemme, og lite sosialtðŸ˜

 

Hei :)

 

Ok, VIP medlem? Ja, da skal jeg sjekke dette ut etterhvert. Fikk bra tips fra kursleder igår. Hun synes jeg spiste bra og hadde bra nedgang. Er jo 3,5 kg på fire uker, så burde være fornøyd. Hun sa da at om man spiser med kostscore 10 så får man bra med mat og alt hva kroppen trenger. Det går da kanskje litt tregere ned, men det fikk jeg velge selv sa hun. Enten ved å fortsette eller trekke ut 200 kal fra min meny, som er 1600 kal.

Men etter treingspoengene mine (12-13 i uken) skulle jeg ha 1900 kal, så tror det er greit jeg. Ser det an til tirsdag før jeg evt kutter på noe.

 

Jeg slet med siste prolapsen min i nesten 2 år, så jeg er overlu\ykkelig nå over å kunne trene. Ikke alt lenger, men spinning og vekter (må være forsikig og korrekte øvelser) går bra. Hopp og sprett går ikke så bra for ryggen. Men er jo mye annet. Jeg er IKKE god på egentrening så må ha timer.

Men du er flink da om du klarer selv :)

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:) kan jeg også bli med?:)/> jeg startet på kurs 24 august i gruppe, veide da 91,1 og veide i går 88,2, men stått stille siste uken så å si, så gikk fra meny på 1900 til 1600 så håper jeg kommer til å gå ned nå:)/> jeg er forresten 32 år :)/>

 

 

Hei :)

 

Klart du kan :) Hyggelig med fler.

Bra nedgang det der da. Ikke gi opp :)

 

Nå frokost på meg. Hjemmekontor i dag :)

ha en fin dag alle :)

 

Annma// :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter

Så kjekt at du også blir med i forumet Ståpåjenta. Det motiverer så veldig å være flere, og at det skjer noe her i fellesforumet. Jeg liker jenter som heier på hverandre veldig godt.

Det er godt å være flere som er i samme båt, og som tenker tanker jeg også kan kjenne meg igjen i.

Og så kan vi hjelpe hverandre litt.

Jeg er spent på hvordan det går med deg i matveien de neste dagene Nystart. Går det greiere å komme opp i 1600 kcal nå ?

Jeg hadde en morsom opplevelse her om kvelden da jeg skulle spise kvelds, og slet med å legge inn riktig mat for å oppnå ti poeng. Jeg prøvde det ene etter det andre for å se hvor jeg kunne fylle opp fett-kvoten. Men, til slutt ga jeg opp og mannen trang dataen for å jobbe, så det var jo måte hvor lenge jeg kunne prøve meg ut. Så jeg tok meg bl.a skive med vanlig Norvegia, og registrerte kveldsmaten dagen etter. Da fikk jeg toppscore, juhu !!! Helt til jeg registrerte osten.

Den droppa rett ned til score 6. Lang nese og litt latter.

Jada, tok meg i å bli litt for hekta på å klare det helt korrekt, og mistet nesten gangsynet.

Jeg hadde gått 22 000 skritt den dagen og vært på lang tur, så de ekstra kaloriene osten ga kom sikkert godt med tenker jeg.

Jeg skal ha i meg 1400 kalorier til dagen, og kom vel nærmere 1500. Menyen er veldig grei syns jeg.

Det blir en del mellommåltider på meg, for jeg havner som regel under 200 kcal til frokost og lunsj, og da blir jeg fort sulten. Ser jeg kan gjøre noe med det, og fra frokosten i dag er endring gjort : 229 kcal til frokost.

Jeg bakte polarbrød i går for første gang, grove, og det mettet godt. Kjekt å ha noe annet enn brødskiver, og jeg er så glad i gresk yoghurt at jeg er redd jeg kan bli lei av det etter hvert.

I dag har jeg fri, og tror jeg skal på treningssenteret. Jeg mistenker at jeg trener litt hardere på mølla der, enn på tur i området her.

Ha en fin dag alle sammen.

 

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

God dag

 

Oppe kl 5 i dag , så føles som langt på dag.... Ser jeg skrev vip, hette vel det for noen år siden, nå heter det gullmedlem... Jo kostholdet går fint, men må nok litt prøving og øving te... Nå når jeg spiser så jevnt, så er jeg liksom akkurat passelig sulten til ett nytt måltid, og blir igjen fort mett.... Så når jeg har forveiet/planlagt knekkebrød og pålegg, så er jeg godt mett når jeg har spist 2/3 av måltidet, så da hender det at jeg ikke spiser opp alt, og visst jeg da legger inn det som jeg har spist så blir det kanskje 170 kcal😠og så kommer det jo selvfølgelig på ka type middag. Eks i går, kylling sweet and soure, fullkornris og salat, veiet opp ris (100gr) kylling 300 gr og 50 gr grønn salat med agurk og rødløk. Ble jo en vanvittig stor porsjon, det ble 420 kcal, men lå litt ris og kylling igjen.

 

Så der ligger problemet da, med at skal jeg spise opp alt selv om jeg er igrunn godt mett. Så må finne de rettene mine som passer i mengde og gir meg nok kcal😀

 

Før elsket jeg sal timer og spinning..... Men for to år siden røk jeg akillesen 2 ganger på rad og endte opp med krykker i over 6 mnd.... Så måtte sette inn sene fra en annen plass, så foten fungere ikke til jogging, step og slikt😩😩😩 mene skadene fra ryggen kom fra så mye feilbelastning med halting og krykker... Så her var det max uflax..... Men har fått klarsignal til at foten tåler mer enn ka eg tror selv,,, så ligger nok bare litt langt inni meg selv, at eg e redde den ska ryke igjen ved for stor belastining som f. Eks zumba time....

 

Men kjenne at eg e giret. Væry å sjekket ut timeplanene på treningsentre her i byen, 😀😀😀 så for se

Er super støl og gangsperr i dag, så deiligt å kjenne at ting er på gang....og det blir mye rygg/kjerne for å bygge meg opp.....

 

Så kjekt med flere aktive damer på gruppenðŸ‘👌😜😀. Og kjempe bra nedgang

 

Fikk 7.3 i toppscore, manglet grønnsaker så jeg, så er jo myyyyyye bedre enn 2 som jeg har ligget på😂

 

Ha en flottdag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

 

Så bra å se at vi er aktive brukere av forumet. Da er alt så mye lettere :)

 

Nystart, du er jammen i siget nå ser jeg. Veldig bra! :)

 

Jeg hadde planer om body pump i dag, men tror jeg lar min stakkars arm hvile, så får jeg heller stå opp tidlig i morgen å ta en spinning time.

Minimum belastning på arm. Har begynt å får kranglete nakke også. Har lett for å dra på seg annet pga feilbelastning.

Derfor jeg også fikk prolaps for to år siden. Feilbelastning når jeg gikk pga hoftebetennelsen. Så greit å la ting hele seg for man pådrar seg mer.

 

Ser det er litt krongletete å lese alle meldinger. Ser feks at jeg har oversett noe. Burde kanskje sette på varsel? Hmm.? Se om jeg finner.

 

Men prekas// Nå lunch her. Sulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

Åh jeg elsker spinning men senteret jeg trener på har ikke det :(

I dag har jeg gått en time, forbrente 399 kalorier, så skal jeg på sånn 24fitcamp, gratis 4 ukers trening i gruppe med instruktør fra elixia:) nå er jeg i siget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Flinke dere er, har lest på forumet for å hente inspirasjon😀 og det hjelper.... Ble en lange gåtur i ulendt terreng på meg idag 1.20 min, så veldig stolt over meg selv.... Hadde o nystekte vafler på jobb idag, men jeg stod over😊😊😊 så føler meg godt motivierte. Ha en fin kveld videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spinning er supert. Slipper tenke, bare gjøre og deretter bli gjennomsvett. Deilig egentlig :)/>

 

Men gå er supert. Skulle ønske jeg kunne gå uten å få vondt. Men sånn er det bare :blink:/>

 

Er glad for nok en GR dag som har gått helt supert. Har igjen "kosemåltidet" mitt.

Cottage cheese med friske jordbær, lettsyltetøy med jordbær og nøtter. Mmm, kjempegodt. Bør prøves om man liker Cottage Cheese.

 

I dag har jeg ikke fått i meg nok fett til å få kostscore 10, men nok hjertevennlig og hake på alt bortsett fra fett. Har kun spist kyllingpålegg samt kylling til middag. Mye protein altså. Men greit nok :)/>

Blir mett og god av proteiner.

 

Ha en super kveld! :)/>

 

Om noen har andre gode tips for supergod snack som man kan ha melkerasjon og nøtte-mengde i blir jeg glad(bortsett fra gresk yoghurt med nøtter, blir ikke mett av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

så flink du er Annma45:) jeg sliter med å få i meg nok fett:( kommer høyt på proteiner men,

 

jeg selv er veldig glad i cottage cheese blandet med mager vaniljekesam, det blir jeg ihvertfall mett av:)

nå er det snart jobb på denne jenta, jeg bor i telemark og her har det vært flomvarsel noen dager så ekstreme forhold :(

 

Håper alle får en herlig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Akkurat spist frokosten min etter spinningtime, så nå er det jobb.

 

Har litt flexi tider på jobb, så det er flott!

Har også treningsrom og spa anlegg her om jeg har lyst å trene før eller etter jobb.Deilig i grunn.

 

Jeg har akkurat sendt melding til kursleder ang kveldmåltidet mitt. Om jeg burde ta dtete tidligere på dagen. Så får se. Lurer på om det blir litt mye på kvelden. men etter det jeg har lært før er det jo totale kalorier som teller, og at jeg får i meg rette næringsstoffer. Men får se hva hun sier :unsure:

 

Her i Østfold regner det også i bøtter og spann.

Men ha en strålende dag jenter. :D :D

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Flinke dere er med kostscore😀 var på 8.1 i går og eg syns det va helt topp....mitt kosémåltid på kveld er kiwi,banan,eple evt pære mango.. Skjærer det opp i biter, og veier meg fram til gram på frukten, og bruker ett beger av double yoplait med vanilje😀😀😀 syns det smaker skikkelig godt.... Og har jeg kcal som må fylles på tar jeg gjerne 10 gr havregryn og 10 gram med havrefras puter....gleder meg alltid te dette måltidet...Blitt en god favoritt te barna også, ( veier ikke deres da😂)

 

Hjertevennlig så har jeg makrell i tomat på ett (brød/knekkebrød) måltid

Og den andre bruke eg sånn cereal and chrisp fra wasa, liksom godisen min det😉

 

Jeg ser de dagene jeg ikke har grønnsaker til middag, men salat heller sånn typisk kylling rett eller taco,, så klare jeg ikke å komme meg opp på grønnsaker, begrense kor mye agurk jeg har på maten😠så må bli flinkere å ta en gulrot i ny og ne... Er veldig glad i det så må bare komme på detðŸ˜

 

Deilig med fleksi tid da😀😀😀

 

Er så innmari gangsperr at det bikker til ubehageligt😳 så må nok være tolmodig og heller ta det sakte, men sikkert... Skikkelig hoven i akilles foten og litt blå.....så for begynne med litt mindre turer tenker jeg...

 

Her regner det o mye, men langt i fra slik i telemark.. Jeg holder til på vestlandet, men skal te telemark i helgen te hytta.. Så følger med på nyhetene, og håper det ikke blir noe flom på hyttefeltet😒😒😒

 

Klem til dere😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kort innpå :) Fikk svar fra min kursleder at det var totale som var viktig. Spilte ingen rolle om jeg spiste min "kose" mat på kvelden.

 

Jeg bytter også ut Cottage Cheese innimellom med Double O med vanilje. Kjempegod :)

 

Håper du får en fin hyttetur da :)

Husk årer! ;)

 

Selv skal jeg ut å spise middag med jobbkolleger i morgen. Så da blir det koseaften med god mat og vin.

 

Håper det går bra med dere andre jenter også :)

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

hei dere:) i dga har jeg sendt en lang mail til veilederen min, det er så frustrerende å veie så mye som jeg gjør nå når jeg er så lav. jeg prøvde først 1900 kalorier, gikk ned 2,7 kg første uken, 400 gram andre uken også plutselig opp 200 gram så vi justerte det til 1600, men nei vekta rikker seg ikke, ser nå på dagene mine at jeg har ca 1450 kalorier nå om dagen, får grønn hake og 7 i kost score, men får høre med veilederen hva jeg skal gjøre:)

 

Kos deg masse Anma45:)

 

Nystart: Det er veldig ekstremt rundt seljord og Notodden, mange av veiene der er stengt så lurt å følge med på nyhetene:)

 

 

Kose dere masse jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere:) i dga har jeg sendt en lang mail til veilederen min, det er så frustrerende å veie så mye som jeg gjør nå når jeg er så lav. jeg prøvde først 1900 kalorier, gikk ned 2,7 kg første uken, 400 gram andre uken også plutselig opp 200 gram så vi justerte det til 1600, men nei vekta rikker seg ikke, ser nå på dagene mine at jeg har ca 1450 kalorier nå om dagen, får grønn hake og 7 i kost score, men får høre med veilederen hva jeg skal gjøre:)

 

Kos deg masse Anma45:)

 

Nystart: Det er veldig ekstremt rundt seljord og Notodden, mange av veiene der er stengt så lurt å følge med på nyhetene:)

 

 

Kose dere masse jenter:)

 

 

Takk, skal kose meg :) En kosedag (med kontroll )er lov B)

 

Huff da.. Håper du får et vettug svar av henne da. Skjønner frustrasjonen. :(

Er viktig å få i seg melkeandelen vet jeg, og vann. Men bortsett fra det er du jo innenfor når dte gjelder kalorier. Og du veier alt?

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

Hei dere:) jeg fikk beskjed om å ligge mellom 15 og 1600 som er meny 2, jeg veier alt utenom det lille lettmajonesen og makrell i tomat for den er i porsjonspakker. men jeg gir ikke opp :)

 

Håper dere får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Jeg er bare så vidt innom for å gi lyd. Jeg erfarer at kosten fungerer over tid, og gleder meg til veiedag mandag. Men, ulempen er at det er like over helga, og mandagen er fort den dagen jeg veier mest haha. Jeg har jobbehelg, derfor en del aktivitet, og dermed ganske enkelt å spise når jeg skal. Jeg fristes mer i helgene merker jeg.

Ha en riktig god helg. Vi er gode syns jeg.

 

Klem Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

Hei snillpike, ja jeg merker jeg sliter i helgene jeg og og i helga har svigermor bursdag, men jeg skal ikke spise kake, må bestemme meg på forhånd:)

 

Håper du får en fin jobbhelg snillpike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

God dag😀

Bare kjapt innom for å ønske dere en flotte helg... I går va eg skikkelig fysen på noe godt, hadde det veldig kjipt😳 men så mestret je det, spiste ingenting utenom det eg sko, og guuuuuu for en fantastisk følelse, STOLT øve meg selv😀

Ferdig 12 på jobb i dag, deilig på en fredag og avspasere på mandag, planleggingsdag for barna så da blir det laaanghelg på hytta.... Vært å kjøpt fjellsko te mannen i dag, så satser på turer i skog og mark😀 og by the way kosthold score 10 i går 😊😊😊

 

Ha en fortreffelig flotte helg vakre damer. Stor klem😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...