Gå til innhold

Starter på ny frisk 4.januar, nye kg ned før sommeren


Gjest Annma45
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle :)

 

Flinke dere er alle sammen!!

 

Riktig god helg til dere alle.

Selv skal jeg på festligheter både i dag og i morgen, så får se hva det bringer på vekten tirsdag ;)

Ojoj!

 

Prekas// Annma B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, der sprakk jeg på potetgull. Å så godt som det var. Da er det bare å fortsette å spise sunt imorgen da.

Og jeg sprakk ikke mer enn at jeg kan stå for det, selv om det var mer enn mat- registreringen liker. Ble sånn ca gram da.

Tenke- og vane- endring er igang kjenner jeg.

Love it ! Fortsatt god helg !

Klem, Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gjør da ingenting å "sprekke" på litt potetgull. Er lov med litt kos en dag i uken :) Ny dag i morgen :) Og du spiste sikkert ikke like mye som du ville gjort før :)

Bare ikke kos hver dag. Og det gjør vi vel ikke lenger? :D :D

Jeg skal på kino nå, og blir litt uvant uten baconsnacks, men tar med meg mini plommetomater :) Og skal ha meg en iskald Pepsi Max. Vann drikker jeg hele dagen ellers, så unner meg en brus eller to om jeg har lyst på. Men forsøker begrense sukkerfri drikke også.

Har forresten kjøpt meg ny kjempegod te.

Men karamell og vaniljesmak :) MMm, kjempegod :) Smaker veldig godt og burde prøves!

Prekas// Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

 

I dag er det mandag, ny uke, nye muligheter :)

 

Jeg var på kino igår med minitomater og en cola Zero. Gikk fint det også. Selv om de vi dro meg hadde sjokolade og ferske lakrisbåter ;)

Som de villig ville dele, men nei takk B) Ojoj.. :P

 

I morgen veie og måledag. Tar det som det kommer. Er det 500 g ned er jeg fornøyd egentlig. Bruker jo kosemerker på vin, og da måler jeg egentlig ikke. Tar de glassene jeg har lyst på. Tar meg bare litt lenger tid enn jeg hadde regnet med. Men pytt sann ;)

 

Hvordan har helgen deres vært?

 

Ha en fin mandag!

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

Snillpike: gjør ingenting å kose seg litt med potetgull en dag i uken bare dte ikke blir hver dag hehe ;)

 

Annma45 så flink du er som sa nei på kinoen:) det står det respekt av :)

 

 

Helgen min har ikke vært bra, jeg har ligget rett ut med influensa, fortsatt feber, så blir ikke kurskveld på meg i kveld så blir ikke veiing før neste mandag

 

 

 

Håper alle får en herlig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Jo jeg spiste nok mer chips før, men det var uvant å spise mer enn kosemerkene tilsa. Samtidig kjekt for ungdomsjentene mine å se at mamma spiser lørdagsgodt.

 

I dag har jeg veiet meg. Den nette sum av 800 gram er borte vekk, og 4,3 cm.

Jeg er fornøyd med det, for det må jeg være. Det er sunn vektnedgang.

Samtidig ser jeg at helgene nok ødelegger litt for vektnedgangen, som var større tidligere sist uke. Det er ikke lett å spise innenfor ramma når man spiser på restaurant, men så får det så være.

Jeg gjør jo ikke det hver helg.

Noen cm ned er ikke å forakte, og en cm i livvidden. Den er viktig :-)

Jeg kjente at jeg er mindre da jeg tok på en fleecejakke i helga, som plutselig satt en del løsere på. Det var en skikkelig fin følelse det.

Nå har jeg trent også i dag. Tretti minutter på ellipsemaskin, på ett hakk høyere nivå enn før.

Og beina taklet det bra, og av alle ting kjente jeg at jeg slappet av inni meg og nøt at kroppen jobba. Og den nøt da halvtimen var over også. En god økt. Jeg har bestemt meg for å være fornøyd

med en godt jobba halvtime hver gang, i stedet for å presse grenser hver gang.

Da slutter jeg nok bare etter hvert.

Dette var en kjekk dag på uka syns jeg. Sola skinner, og jeg skal på jobb om et par timer.

Det gleder jeg meg til. Men nå er det en dusj, så en kaffe, og så dugnad i oppvaskmaskinen før jeg dra. Jeg måtte bare innom å se om noen hadde skrevet her.

Det er knallkjekt at vi holder tråden aktiv. Og dere inspirerer meg alle som en.

AnneMa, jeg var også på kino i helga, og i veska var en pære, en gulrot, og en gresk yoghurt.

Nye tider dette her ja.

 

Ha en flott dag.

Klem Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snillpike: gjør ingenting å kose seg litt med potetgull en dag i uken bare dte ikke blir hver dag hehe ;)/>

 

Annma45 så flink du er som sa nei på kinoen:) det står det respekt av :)/>

 

 

Helgen min har ikke vært bra, jeg har ligget rett ut med influensa, fortsatt feber, så blir ikke kurskveld på meg i kveld så blir ikke veiing før neste mandag

 

 

 

Håper alle får en herlig dag :)/>

 

Masse god bedring!Men husk å få i deg mat selv om du er syk, så du ikke faller for fristelser.

 

Godbedringsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Jo jeg spiste nok mer chips før, men det var uvant å spise mer enn kosemerkene tilsa. Samtidig kjekt for ungdomsjentene mine å se at mamma spiser lørdagsgodt.

 

I dag har jeg veiet meg. Den nette sum av 800 gram er borte vekk, og 4,3 cm.

Jeg er fornøyd med det, for det må jeg være. Det er sunn vektnedgang.

Samtidig ser jeg at helgene nok ødelegger litt for vektnedgangen, som var større tidligere sist uke. Det er ikke lett å spise innenfor ramma når man spiser på restaurant, men så får det så være.

Jeg gjør jo ikke det hver helg.

Noen cm ned er ikke å forakte, og en cm i livvidden. Den er viktig :-)

Jeg kjente at jeg er mindre da jeg tok på en fleecejakke i helga, som plutselig satt en del løsere på. Det var en skikkelig fin følelse det.

Nå har jeg trent også i dag. Tretti minutter på ellipsemaskin, på ett hakk høyere nivå enn før.

Og beina taklet det bra, og av alle ting kjente jeg at jeg slappet av inni meg og nøt at kroppen jobba. Og den nøt da halvtimen var over også. En god økt. Jeg har bestemt meg for å være fornøyd

med en godt jobba halvtime hver gang, i stedet for å presse grenser hver gang.

Da slutter jeg nok bare etter hvert.

Dette var en kjekk dag på uka syns jeg. Sola skinner, og jeg skal på jobb om et par timer.

Det gleder jeg meg til. Men nå er det en dusj, så en kaffe, og så dugnad i oppvaskmaskinen før jeg dra. Jeg måtte bare innom å se om noen hadde skrevet her.

Det er knallkjekt at vi holder tråden aktiv. Og dere inspirerer meg alle som en.

AnneMa, jeg var også på kino i helga, og i veska var en pære, en gulrot, og en gresk yoghurt.

Nye tider dette her ja.

 

Ha en flott dag.

Klem Gunn

 

 

Herlig! 800 g ned er kjempebra!! :)

Og cm kryper inn ser jeg. Morro!

 

Så flott du får til litt trening. Veldig bra :) Og ikke start for mye, dumt.Da blir det et ork. Skal være lystbetont og 30 min på en slik maskin klarer ikke jeg. Vilje av stål du da :) Kjempeflink!

 

Og ja, nye tider på kino, men gikk fint det? Bare man har noe så er i alle fall jeg fornøyd.

 

Ha en fin dag på jobb. Her skinner ikke sola i dag. Grått.

 

 

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

 

Veie og måledag. Veldig fornøyd!! :)

1,5 kg ned og 3 cm til borte. Har nå gått ned 5 kg på fem uker. det er jeg kjempefornøyd med.

 

Hoppet over treningen i går pga halsen, lurt for i dag mye bedre form og har fått trent sykkel og styrketrening nå på morgenen.

 

Ha en fin dag alle :)

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

God morgen😀

 

Gratulere med en vanvittig stor nedgang 1.5 kgðŸ‘😊😀 må være helt fantastisk, men du har nå jobbet for det o, flinke

 

Prøvde å skrive her o går, men fikk ikke logget meg inn.,.men i dag virket det endeligt:)

Hytte turen gikk fint, men snakk om omstilling. Forbinder jo det med gode naboer, hyggelige middagssammenkomster, grillings ute etc.... Prøvde meg litt fram. Veiet ikke maten i helgen, men brukte sunn fornuft. Mager grill pølse og spelt lomper,,og mye grønnsaker til entrecote, og koste meg me lørdagsgodt😊😊😊 så alt i alt veldig fornøyd... Tenke det blir bra i forholdt te når snøen kommer og det vil bli stor aktivitet med skigåing...

 

Min veiedag i går viste -0.4 kg og 6.5 cm... Så sier meg veldig fornøyd med det.... Hadde jo håpet på kanskje 1 kg.... Det står at jeg skal kunne nå målet mitt 69 kg 15 april, og jeg har sakt til meg selv at det skal jeg ha nådd til juni mnd, så om det går litt sakte, så tenke eg det e greit så lenge det går nedover.....må prøve å være litt "laidback" for tidligere så har jeg blitt så oppslukt i grete roede at det gjorde meg veldig usosial, og alt gikk i å telle calorier... Takket nei til mange innvitasjoner for det lagte krøll i planleggingen jeg alerede hadde gjort ang mat etc....... Og tenke at det er en felle jeg ikke skal gå i.... Er blitt innvitert på fest på lørdag til ei god venninne som ha flyttet hjem, etter å ha bodd utenbys i 10 år....og jeg har noen dager tenkt på koss skal jeg komme meg unna????!?! Godt eg ser galskapen selv...... Men må ærlig si at jeg har planlagt en unnskyldning på å ikke drikke,,, kjenne at jeg ikke er så giret på alle caloriene som kommer med alkohol, når jeg vet at jeg heller setter pris på snopeskålen min, enn x antall drinker/øl😩ðŸ˜ðŸ˜©

 

Så for se ka det blir til......

 

Kjekt å se at aktiviteten forblir her på siden.

Ha en fin fin dag vider flotte vakre damer👯👯👯👯👯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag !

 

Jeg syns vi er så flinke ! Vi går rett og slett ned i vekt alle sammen.

Klapp på skulderen til alle og enhver.

Og når jeg leser deres tanker om trening, planlegging av mat ( og drikke haha ), hytteturer osv, så blir jeg så inspirert og motivert at det er like før jeg sitter her å klapper.

 

En gang har jeg lyst å oppleve gleden ved å gå ned ett kilo på en uke, det må være utrolig gøy.

Men nå om dagen er det jammen mye annet som også er det.

I går tok jeg på en fleece-jakke, som plutselig satt ganske løst på !

Og jeg har begynt å bruke belte. Hallo, det har jeg ikke brukt på det jeg kan huske.

Magen har gjort nytta, og vel så det.

Tok i bruk den gamle treningsbuka i dag, som var stram før. Og derfor bare ble brukt til trening hjemme. Nå følte jeg meg fin på treningssenteret, og koste meg med mine 30 min på ellipsemaskinen.

Det er nesten så jeg fikk lyst å trene litt lenger i dag, men klarte å stoppe der.

Jeg valgte faktisk å ikke trene mer, for de siste to dagene har jeg endelig fått mer energi.

Det bobler av glede, over kroppen, over at det går nedover ( på vekta..), mestring over planlegging av mat, jeg klarer mer, smiler endelig igjen.

Derfor, må jeg bremse litt, for jeg har også nemlig tatt den helt ut før.

Dette skal være et fornuftig prosjekt, og i dag på fridagen min har jeg lyst å gjøre ALT !

Og på en gang. Det går jo ikke.

Så derfor, tretti min trening, dusj, mat, en tur på post og handle mat. Og så kommer ungene hjem.

Dagen går fort.

Jeg hadde veiedag mandag, og glemte helt å skrive hva jeg veier nå. Dere andre har så fine oppsett på siden deres. Jeg har altså tatt av til sammen 1,4 kg på kursets andre uke, og ett kg uka før det.

Og er dermed nede i 84,6 nå. Jeg syns fortsatt det er ganske høyt, men i og med at kroppen er forandret kjennes det som en god ting likevel.

Jeg skal også på hyttetur i helga, og har erfart at planlegging av mat og utskeielser må til.

Vi klarer det. Men jeg tar ikke vekt med. Det blir feil når vi bor så tett.

 

AnneMa, kinoen gikk kjempefint. Jeg var uforberedt på at jeg skulle på kino, men heldigvis har jeg alltid litt mat i veska nå. Tenker hele tiden fremover for å unngå å bli altfor sulten, og for å sikre sunn mat. Så da gikk det greit. Poppet også popcorn til ungene i går ettermiddag, og ble ikke fristet i det hele tatt. Det skyldes nok den gode middagen og jevne spisingen.

Alt i alt gode dager, og travle, derfor litt stilt fra meg noen dager.

 

Ha en fin dag.

 

Klem Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen😀

 

Gratulere med en vanvittig stor nedgang 1.5 kgðŸ‘😊😀 må være helt fantastisk, men du har nå jobbet for det o, flinke

 

Prøvde å skrive her o går, men fikk ikke logget meg inn.,.men i dag virket det endeligt:)

Hytte turen gikk fint, men snakk om omstilling. Forbinder jo det med gode naboer, hyggelige middagssammenkomster, grillings ute etc.... Prøvde meg litt fram. Veiet ikke maten i helgen, men brukte sunn fornuft. Mager grill pølse og spelt lomper,,og mye grønnsaker til entrecote, og koste meg me lørdagsgodt😊😊😊 så alt i alt veldig fornøyd... Tenke det blir bra i forholdt te når snøen kommer og det vil bli stor aktivitet med skigåing...

 

Min veiedag i går viste -0.4 kg og 6.5 cm... Så sier meg veldig fornøyd med det.... Hadde jo håpet på kanskje 1 kg.... Det står at jeg skal kunne nå målet mitt 69 kg 15 april, og jeg har sakt til meg selv at det skal jeg ha nådd til juni mnd, så om det går litt sakte, så tenke eg det e greit så lenge det går nedover.....må prøve å være litt "laidback" for tidligere så har jeg blitt så oppslukt i grete roede at det gjorde meg veldig usosial, og alt gikk i å telle calorier... Takket nei til mange innvitasjoner for det lagte krøll i planleggingen jeg alerede hadde gjort ang mat etc....... Og tenke at det er en felle jeg ikke skal gå i.... Er blitt innvitert på fest på lørdag til ei god venninne som ha flyttet hjem, etter å ha bodd utenbys i 10 år....og jeg har noen dager tenkt på koss skal jeg komme meg unna????!?! Godt eg ser galskapen selv...... Men må ærlig si at jeg har planlagt en unnskyldning på å ikke drikke,,, kjenne at jeg ikke er så giret på alle caloriene som kommer med alkohol, når jeg vet at jeg heller setter pris på snopeskålen min, enn x antall drinker/øl😩ðŸ˜ðŸ˜©

 

Så for se ka det blir til......

 

Kjekt å se at aktiviteten forblir her på siden.

Ha en fin fin dag vider flotte vakre damer👯👯👯👯👯

 

Hei :)/>/>

Ned 0,4 er bra det da og 6,5 cm borte vekk!! Pluss etter en helg uten å veie mat. VELDIG BRA!!

Og det er verd at det da tar en uke ekstra. Slik tenker jeg.

Jeg skal også denne helgen på havets festbord med god mat og god vin. Men en dag med litt kos får være. Vi skal jo leve slik etter endt kurs også. Og greit å lære seg å være med uten å fråtse. Kan spise dagen etter også tenker jeg. :)/>/> Er ikke verd å ta en kake til dessert (som tar max 3-4 min å spise) Og ha dårlig samvittighet etterpå. Da er det bedre kanskje smake en bitteliten bit og fornøyd med det. Og verdens beste samvittighet etterpå.

 

Og til helgen. Kos deg, er lov med en kosedag i uken. Bare det ikke blir helt over styr. Og setter du mer pris på litt godis. Er du sjåfør. Si du går på en kur og kan ikke drikke. Hvordan kur har de ikke noe med ;)/>/> La de tro det er medisin om de vil. Jeg var sjåfør om lørdagen, og alle rundt meg fråtset og spiste is med nøtter og sjokolade. Mens jeg drakk kaffe og vann ;)/>/>

 

Så ikke sitt hjemme, ut og kos deg med god samvittighet. :)/>/>

Klem Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag !

 

Jeg syns vi er så flinke ! Vi går rett og slett ned i vekt alle sammen.

Klapp på skulderen til alle og enhver.

Og når jeg leser deres tanker om trening, planlegging av mat ( og drikke haha ), hytteturer osv, så blir jeg så inspirert og motivert at det er like før jeg sitter her å klapper.

 

En gang har jeg lyst å oppleve gleden ved å gå ned ett kilo på en uke, det må være utrolig gøy.

Men nå om dagen er det jammen mye annet som også er det.

I går tok jeg på en fleece-jakke, som plutselig satt ganske løst på !

Og jeg har begynt å bruke belte. Hallo, det har jeg ikke brukt på det jeg kan huske.

Magen har gjort nytta, og vel så det.

Tok i bruk den gamle treningsbuka i dag, som var stram før. Og derfor bare ble brukt til trening hjemme. Nå følte jeg meg fin på treningssenteret, og koste meg med mine 30 min på ellipsemaskinen.

Det er nesten så jeg fikk lyst å trene litt lenger i dag, men klarte å stoppe der.

Jeg valgte faktisk å ikke trene mer, for de siste to dagene har jeg endelig fått mer energi.

Det bobler av glede, over kroppen, over at det går nedover ( på vekta..), mestring over planlegging av mat, jeg klarer mer, smiler endelig igjen.

Derfor, må jeg bremse litt, for jeg har også nemlig tatt den helt ut før.

Dette skal være et fornuftig prosjekt, og i dag på fridagen min har jeg lyst å gjøre ALT !

Og på en gang. Det går jo ikke.

Så derfor, tretti min trening, dusj, mat, en tur på post og handle mat. Og så kommer ungene hjem.

Dagen går fort.

Jeg hadde veiedag mandag, og glemte helt å skrive hva jeg veier nå. Dere andre har så fine oppsett på siden deres. Jeg har altså tatt av til sammen 1,4 kg på kursets andre uke, og ett kg uka før det.

Og er dermed nede i 84,6 nå. Jeg syns fortsatt det er ganske høyt, men i og med at kroppen er forandret kjennes det som en god ting likevel.

Jeg skal også på hyttetur i helga, og har erfart at planlegging av mat og utskeielser må til.

Vi klarer det. Men jeg tar ikke vekt med. Det blir feil når vi bor så tett.

 

AnneMa, kinoen gikk kjempefint. Jeg var uforberedt på at jeg skulle på kino, men heldigvis har jeg alltid litt mat i veska nå. Tenker hele tiden fremover for å unngå å bli altfor sulten, og for å sikre sunn mat. Så da gikk det greit. Poppet også popcorn til ungene i går ettermiddag, og ble ikke fristet i det hele tatt. Det skyldes nok den gode middagen og jevne spisingen.

Alt i alt gode dager, og travle, derfor litt stilt fra meg noen dager.

 

Ha en fin dag.

 

Klem Gunn

 

 

Herlig! For en flott nedgang du har hatt siste to uker :)/> Veldig bra!

Og at du får energi er det ingen tvil om. Har masse selv. Veldig deilig!

Føler også at klær sitter løsere og bedre.

5 kg er jo faktisk en str i klær. Så dette er morro!

 

Og ja, som du sier. Kos må man ha og "kontrollerte" utskeielser. Og flott at du alltid har noe du kan spise i veska. Det er planlegging :)/>

 

Stå på videre og fortsett gi lyd fra deg her. Sammen er vi gode vet du :)/>

 

Ha en fin kveld!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter.

Fredag, igjen. Uka går fort. For min del har uka vært fin i forhold til mat, men er nå spent på hytteturen i helga. Men, har mine forhåndsregler som jeg tenker skal lose meg gjennom.

Det er kjempemotiverende å ha veiedag mandag, for da holder jeg meg liksom mer i skinnet i helga.

Men lørdagskveld er lørdagskveld med litt kos. Jeg har bare ikke bestemt hva det skal være enda.

Ha ei god helg alle sammen.

 

Klem Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

Så utrolig flink du er snillpike:) kan jeg spørre hvilken meny du ligger på? Jeg selv har ligget med feber i en uke, maten har gått bra men vekta rikker seg ikke på vekta her hjemme, begynner snart å gi opp. da jeg startet på kurs fikk jeg meny 3 som er 1900 men var altfor mye så vi justerte til meny 2, men nei, vekta rikker seg ikke og jeg er ganske aktiv også

 

Har sjekket stoffskiftet osv og, ikke noe galt med det så aner ikke helt hva jeg skal gjøre lenger.

 

Håper alle får en fortsatt fin lørdagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)/>

 

Da er det søndag og straks ny uke.

Fredag med havets festbord gikk fin matmessig, men mye vin :o/>

Jaja, jeg får se hva det gjør av utslag på vekten tirsdag.

 

Har ikke spist godis på nå 7 uker. Og savner det ikke faktisk.

Er jo som jeg har sagt før mat og god vin jeg koser meg med :)/>

 

Nystart, hvordan gikk det? Dro du på fest? Spent på hvordan det gikk med deg.

 

Snill pike, håper hytteturen ble bra :)/> Og at du har kost deg :)/>

 

 

Ståpåjenta

Hva spiser du på din meny på 1600 kal? Samme jeg ligger på.For spiser du rett skal man gå ned.Så mulig noe må justeres?

Veier du maten og registrerer alt? Og får du i deg melkeprodukter, fruk/bær og grønnsaker. Alle disse er med i kalori beregningen.

 

Men nå frokost på meg. Sulten som en ulv :)

 

Klem Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

Anma45 jeg ligger mellom 15 og 1600 som veilederen sa jeg skulle,

 

Jeg spiser 2 knekkebrød til frokost med 40 gram mager leverpostei og litt lettsmør og 1 ss lettmajones tilsammen og 1,5 dl appelsinjuice

 

samme til lunsj bare med melk

 

mellommåltid, proteinbar=140 kalorier

 

middag, enten kyllinglår og wok grønnsaker eller 150 gram laksefilet og wok grønnsaker + 2 ss ekstra lettrømme og et glass melk

 

kvelds: samme som frokost med et glass melk, jeg spiser wasa havre knekkebrød

 

vekta rikker seg ikke, drikker 2 liter vann daglig og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

God morgen flotte vakre damer😀

 

JA det ble fest og det ble drikking😵😵😵 og alt for mye.. Ikkje at det hjelpe så mye.men gikk for lite øl, de med mindre calorier... Og tørr hvitvin, men ble alllllllttt for mye....holdt meg unna usunne snacken da, så det e jo ett pluss😊. Ja vi skal jo leve, men kjenner når formen er dårlig og samvittigheten kommer snikende på søndagen at spørsmålene kommer.... Var det verdt det? Og jaaaa tenke eg.... Dette er en livstilsendring og slike kvelder kommer og går... Men har jo kommet ganske langt...for tidligere hadde jeg trykket i meg altslags snacks og ikke tenk over ka eg puttet i meg.... Men nå reflekterte at det ikke var bra, og automatisk så lot jeg være, uten å føle at jeg gikk glipp av noe👌 så har da kommet ett stykke på vei.....men gruer meg til veiedag i morgen😬

 

Vi passer på naboen sin hund i 14 dager, så nå ser den på meg med bedende øyner og vil på tur... Skal på jobb i ettermiddag, så nå blir det en god tur i skogen, blå himmel og sol. Ble en godtur i går også selv om formen ikke var på topp, sånne dager e det greit med hund, for ut må man da om man vil eller ei😜

 

Ha en fin fin dag videre😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme bås som deg AnnMa. Jammen var det noen som hadde med min favotittchips på hytta.

Og vi spiste krabbe, som dermed også inneholder salt. Og et par pizzabiter i bilen på vei hjem i går kveld.

Alt i alt har jeg nok ikke overskredet kalori inntaket i helga, for jeg brukte jammen 3G og la inn hva jeg spiste. Da kjente meg litt lur.

Men alt det saltet som sitter i kroppen idag, på veie dagen min...

Jeg er så enig i at dette er livsstilendring og at vi kan skeie ut litt noen helger også. Så alt i alt har jeg hatt en kjempefin helg, og det var helt greit med maten.

 

Jeg har gått ned den nette sum av 500 gram, og 3,9 cm. Jeg er megastolt over at magemålet er gått ned hele 2,5 cm de to siste ukene. Wow, jeg kjenner jeg blir så glad.

Tror nok jeg får en mer reell vekt imorgen tidlig, men 0,5 kg er fornuftig og bra.

Det er bare at jeg smugveiet meg før helga, og da var jeg godt under 84 kg, og nå stoppet den på 84,1.

Ned er ned.

Og vi har gått lange turer i helga, med barn riktignok, men all bevegelse er bra.

Og idag har jeg trent min halve time før jobb.

I helga spiste jeg en lakrisbit lørdagen. Det smakte meg ikke. På søndagen koste jeg meg med to seigemenn på toppen av fjellet vi gikk til. Det var nam, men jeg var fornøyd med to stykk kjente jeg. Og da jeg innså det, ja da så jeg nok ganske fornøyd ut i fjeset.

De jevne måltidene gjør noe med valg av mat ja.

 

Jeg følger meny 1300 pluss 100 kcl. Det er passe med mat til meg. Ligger mellom 1300-1400.

Hver uke forsvinner fra 500-800 gram, og det er jammen mye mer enn jeg hadde klart på egenhånd.

 

Nå er det jobb for meg.

Ha en fin dag.

Klem fra Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anma45 jeg ligger mellom 15 og 1600 som veilederen sa jeg skulle,

 

Jeg spiser 2 knekkebrød til frokost med 40 gram mager leverpostei og litt lettsmør og 1 ss lettmajones tilsammen og 1,5 dl appelsinjuice

 

samme til lunsj bare med melk

 

mellommåltid, proteinbar=140 kalorier

 

middag, enten kyllinglår og wok grønnsaker eller 150 gram laksefilet og wok grønnsaker + 2 ss ekstra lettrømme og et glass melk

 

kvelds: samme som frokost med et glass melk, jeg spiser wasa havre knekkebrød

 

vekta rikker seg ikke, drikker 2 liter vann daglig og

 

 

Hei

 

Ser du spiser mye av det samme. Kanskje lurt å variere litt :)/>

 

Og smør/majones/lettrømme. Vet noe av det er hjertevennlig, men det inneholder mye kalorier så jeg håper du veier dette? 1 ss kan variere på øyet som ser :)/> Veier du er du helt sikker. Jeg putter ikke noe som ikke er veiet inn i munn. Jeg gidder ikke gå lenger enn jeg må på kurs. Slutte veie kan man gjøre når man er ferdig tenker jeg. Men..Det er meg. Passer det ikke for deg, så er det sånn. Men veiing og registrering er en av de viktigste jobbene du gjør på kurs. Dette for bevisstgjøring av hva vi faktisk spiser.

 

Og melk? Hvor mye melk drikker du til hvert måltid og hvilken melk?

Skummet melk= ca 5 dl hver dag. dette er kun to glass. de andre er fetere og inneholder flere kalorier også.

Isteden for kylling lår, bytt ut med kyllingfilet 1 stk, metter mer og ser mer ut :)/>

Og hva steker du mat i? Man må legge til alt. Bruker du smør/olje å steke i, da må dette legges til.

 

Protein barer er egentlig ikke så bra daglig. De inneholder karbohydrater, og de metter ikke så veldig. de er gode om du får sjokoladekick, og tar en slik i stede for en sjokolade. Men jeg ville ikke gjort det hver dag.

 

Vet ikke hvor flink kurslederen din er på veiledning, men min har ikke hjulpet meg så veldig mye. Jeg har gått kurs før, så for meg ar det forpliktelsen til å måtte sende inn tall hver uke som gjør at jeg passer på.

 

Men veier du alt og passer på kostscoren din og den er bra hver uke, og antall kalorier er rett, skjønner ikke jeg hvorfor du ikke går ned.

 

Da tror jeg du må be henne gjennomgå måltidene dine med deg og evt korrigere :)

 

Lykke til!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen flotte vakre damer😀

 

JA det ble fest og det ble drikking😵😵😵 og alt for mye.. Ikkje at det hjelpe så mye.men gikk for lite øl, de med mindre calorier... Og tørr hvitvin, men ble alllllllttt for mye....holdt meg unna usunne snacken da, så det e jo ett pluss😊. Ja vi skal jo leve, men kjenner når formen er dårlig og samvittigheten kommer snikende på søndagen at spørsmålene kommer.... Var det verdt det? Og jaaaa tenke eg.... Dette er en livstilsendring og slike kvelder kommer og går... Men har jo kommet ganske langt...for tidligere hadde jeg trykket i meg altslags snacks og ikke tenk over ka eg puttet i meg.... Men nå reflekterte at det ikke var bra, og automatisk så lot jeg være, uten å føle at jeg gikk glipp av noe👌 så har da kommet ett stykke på vei.....men gruer meg til veiedag i morgen😬

 

Vi passer på naboen sin hund i 14 dager, så nå ser den på meg med bedende øyner og vil på tur... Skal på jobb i ettermiddag, så nå blir det en god tur i skogen, blå himmel og sol. Ble en godtur i går også selv om formen ikke var på topp, sånne dager e det greit med hund, for ut må man da om man vil eller ei😜

 

Ha en fin fin dag videre😀

 

 

Hei

 

Så bra du har kost deg og kost deg med andre varianter av alkohol enn du er vant med. Kjempebra!!

Og at du er bevisst. VELDIG bra! Ja, vi skal faktisk fortsette etterpå, og da er det greit å ha funnet alternativer.

Og at du har gått turer og kost deg i finværet, topp.

 

 

Jeg hadde kjempelyst på turmix fredag sammen med en øl jeg drakk for var sulten. Men jeg klarte la være. Elsker nøtteblandinger.

 

Jeg har også veiedag i morgen, men tar det som det kommer.

 

Kos deg i finværeret og lykke til med veiing i morgen :)/>

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme bås som deg AnnMa. Jammen var det noen som hadde med min favotittchips på hytta.

Og vi spiste krabbe, som dermed også inneholder salt. Og et par pizzabiter i bilen på vei hjem i går kveld.

Alt i alt har jeg nok ikke overskredet kalori inntaket i helga, for jeg brukte jammen 3G og la inn hva jeg spiste. Da kjente meg litt lur.

Men alt det saltet som sitter i kroppen idag, på veie dagen min...

Jeg er så enig i at dette er livsstilendring og at vi kan skeie ut litt noen helger også. Så alt i alt har jeg hatt en kjempefin helg, og det var helt greit med maten.

 

Jeg har gått ned den nette sum av 500 gram, og 3,9 cm. Jeg er megastolt over at magemålet er gått ned hele 2,5 cm de to siste ukene. Wow, jeg kjenner jeg blir så glad.

Tror nok jeg får en mer reell vekt imorgen tidlig, men 0,5 kg er fornuftig og bra.

Det er bare at jeg smugveiet meg før helga, og da var jeg godt under 84 kg, og nå stoppet den på 84,1.

Ned er ned.

Og vi har gått lange turer i helga, med barn riktignok, men all bevegelse er bra.

Og idag har jeg trent min halve time før jobb.

I helga spiste jeg en lakrisbit lørdagen. Det smakte meg ikke. På søndagen koste jeg meg med to seigemenn på toppen av fjellet vi gikk til. Det var nam, men jeg var fornøyd med to stykk kjente jeg. Og da jeg innså det, ja da så jeg nok ganske fornøyd ut i fjeset.

De jevne måltidene gjør noe med valg av mat ja.

 

Jeg følger meny 1300 pluss 100 kcl. Det er passe med mat til meg. Ligger mellom 1300-1400.

Hver uke forsvinner fra 500-800 gram, og det er jammen mye mer enn jeg hadde klart på egenhånd.

 

Nå er det jobb for meg.

Ha en fin dag.

Klem fra Gunn

 

 

Hei :)

 

Så godt å høre du har kost deg. Og registrert i tillegg? Så bra!!

Og i tillegg gått ned både i kg og cm. :) Juhu!! Detta går vegen!!

 

Og det er som du sier. Hadde ikke gått ned et gram pr uke uten kurs.

Jeg melder meg på nytt kurs da mitt er ferdig nå i oktober. Selv om jeg vet hva jeg skal spise osv, er det greit med den ukentlige rapporten til kursleder.

 

I morgen er min veiedag, så får jeg se hva fredagen utgjør på min nedgang.. :o

 

tar det imorgen.

Ha en fin dag!

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

Takk for svar Anma45:)

 

Jeg veier absolutt alt ja, jeg drikker vanlig lettmelk, de kyllinglåra jeg bruker er de fryste fra first price uten skinn på, krydrer selv med paprika krydder, jeg klarer ikke smaken av kyllingfilet hehe.

 

Når det gjelder proteinbar så spiser jeg det til 1 måltid og den er veldig mektig for å si det slik, har skrevet ned alt jeg har spist nå til veilederen så hun skal få se på det i kveld :)

 

Håper dere har hatt en herlig dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Anma45:)

 

Jeg veier absolutt alt ja, jeg drikker vanlig lettmelk, de kyllinglåra jeg bruker er de fryste fra first price uten skinn på, krydrer selv med paprika krydder, jeg klarer ikke smaken av kyllingfilet hehe.

 

Når det gjelder proteinbar så spiser jeg det til 1 måltid og den er veldig mektig for å si det slik, har skrevet ned alt jeg har spist nå til veilederen så hun skal få se på det i kveld :)/>

 

Håper dere har hatt en herlig dag:)

 

Masse lykke til! Spennende å høre hva hun sier 😊

Ha en fin kveld!

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen! :)

 

Da viste vekten minus 800 g og -2,5 cm ned. Totalt ned hittil da er 5,8 kg ned og 31,5 cm ned :)

Skal si meg fornøyd med det i og med det var mye vin og øl på fredag. :rolleyes: Og at jeg spiste salt mat både søndag og igår. Så vannet har nok lagret seg litt.

 

Jeg vet fra sist at salt ikke er så bra. Så mulig jeg kutter mer ned på dette. Selvom jeg kun bruker Maldon eller Himalayasalt.Salt er salt..

 

Jeg er nå 2,2 kg ifra mitt delmå på 80 kg. Og jeg har igjen to veiinger på dette kurset. men siste uken på kurs skal jeg på "kosetur" til Gdansk.. Men forsøke ikke gå opp, og heller da veie meg uken etter.

For der blir det nok endel vin og øl. Det er der kaloriene går. Mat skal gå bra.

 

Spent på hvordan det gikk med deg igår Ståpåjenta

Ikke gi opp :)

 

Ha en fin tirsdag :) Selv har jeg hjememkontor.

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...