Gå til innhold

Kilokjemper - Endre livsstil


Gjest Trultemoren
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Trultemoren

Hei !!

 

Så er det veiedag. I dag den viste den 86,3 kg - 1kg . Kjenner jeg er veldig motivert og stolt over meg selv. Selv om jeg gikk på en smell med chips og sjokolade i helgen og brukte altfor mange kosemerker. Har problemer med å motstå når fristelsene står på bordet. Må finne sunnere ting å ha på bordet i tillegg til godteriet til helgen. Har bestemt meg for å kjøpe meg et strikketøy for å se om dette kan hjelpe meg med flytte fokus om kveldene. Føler at mye av tankene mine går for det meste til mat.

 

Målet for neste uke er å fortsette slik jeg har begynt, Følge meny 1, være aktiv i 30 minutter daglig pluss 2 styrketreninger i uken.

 

Startvekten var 88kg i dag er den 86,3 kg :D/>

 

 

Ha en fin uke alle sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grmpf, nå har jeg vært uten Internett en stund, meeeen har registrert mat tilbake i tid, og det ser greit ut foruten forrige lørdag... Da ble det for mye godis + dessert. Men likevel gikk jeg 0,3 kg ned på mandag- og det er jeg glad for! Håper på mer nedgang nå til mandag!!! :rolleyes: Dette går jo riktig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mittnyeliv32

Hei dere:) jeg var ståpåjenta32, men av en merkelig grunn så måtte jeg lage nytt kalle navn for å komme inn i forumet igjen, merkelige greier.

 

vekta på kurset sist viste 89,2, så er spent i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grmpf, i dag viste nåla 74,2 så 100 g opp siden forrige mandag. Æsj, det var virkelig ikke fortjent! Jeg har vært superflink med mat, og ikke spist for mye kalorier noen dager, heller ikke noe særlig godis på lørdag. dette forstår jeg rett og slett ikke altså.... Jeg har fått ny badevekt, men syns det er litt døvt å skylde på det.... Ja, ja, jeg får bare kline til å fortsette like hardt - og håper på resultater neste mandag.. :unsure::blink: I kveld skal jeg på powerwalk i kulda, kanksje jeg får gå på litt ekstra, for å brenne mer kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg faktisk ikke skrevet her noe siden mandagen før kurset startet, og jeg gikk desverre opp 2 kg. Dette har jo sin naturlige forklaring at jeg har veid meg på morgenen når det har vært ferie, men det var likevel en strek i regninga. så konklusjonen var egentlig ned 0,9 kg fra 14 desember til 12 januar, og det er jo ikke så aller verst!

 

Det som har skjedd etter kurset startet er at jeg har stagnert fullstendig på vekta. Jeg har vært flink med maten, og startet og trene 2-4 ganger i uken. Frustrasjonen er naturligvis litt høy akkurat nå på grunn av det, men jeg vet jo at jeg gjør ting riktig. Så under kurset sist så ble jeg og kurslederen enige om å øke kcal-innholdet fra 1400/1500 kcal til 1500/1600 kcal. Har hatt mellom 8 og 10 trimpoeng siste måneden, så det kan hende at kroppen reagerer litt på det.

 

Denne uken har jeg også gått trappene på jobben istede for å ta heis! :)

Håper at vekta viser mindre neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i himmelen idag! Vekta viser 70 kg igjen, så ned 1,3 kg på ei uke! Har trent både sqauash, spinning og vært på time med sirkeløvelser (tabata). Nå er det bare å fortsette i samme stil!

 

Snakket om trivselsvekt på kurset idag, og jeg er nok litt urealistisk når jeg tenker at jeg skal veie under 60 i juni, men vi får ta uke for uke å se hvor vi ender opp til slutt.. sist jeg veide under 60 kg var 8 år siden, da jeg var 19. Da trente jeg handball 2 ganger i uka, kamper i helgene og var på spinning eller trente styrke utenom. Jeg har jo blitt gamlere, og trener jo ikke like hardt eller mye lenger, så vi får se. Håper å kunne gå ned 3-4 kg i løpet av den neste måneden, så blir det sikkert et kurs til før man prøver seg litt på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka som kommer blir tøff. Har nattvaktsuke, og skal besøke søsteren min fra torsdag til søndag. Erfaringsmessig så trener jeg ingenting mellom nattevaktene, men skal forsøke å få med lillesøster ut og gå i helgen. Likevel så lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det med kcal-inntak denne uka. Skal jeg gå tilbake til 1400 kcal eller skal jeg bli stående?

 

Uka som gikk var full av fristelser, kake på jobben både 2 og 3 dager.. tok små stykker for å ikke skille meg ut. Pizza på lørdagskvelden som mannen lagde (den var RÅgod...) og pizzarester søndag.. Jeg har tillatt meg å skli ut disse dagene, men det ble litt for mange kosemerker denne uka...

 

Samtidig er motivasjonen på topp, mamma og tante er i byen denne uka, og de sier de ser det så godt på meg. Morgenvekten idag viser 66 kg, men den viser nok noe annet til kvelds kan jeg se for meg.

 

Får se hva kurslederen sier om sist uke, og denne uka som kommer.

 

Håper flere vil dele noen tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...