Gå til innhold

Hjelp til å komme i gang


Gjest kat.cie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er ny her og det hadde vært hyggelig å få litt hjelp til å komme i gang fra dere som er kjent her.

 

Jeg har meldt meg på et kurs som starter om 1,5 uke, men tenkte det kunne være greit å begynne å spise sunnere med en gang og ikke vente til kurset starter.

 

Jeg fylte ut informasjon om meg selv og da kom det opp at jeg bør spise 1600 kcal og følge meny 2. Er det sånn at man får en meny på kurset og skal følge det eller kan man spise litt som man har lyst på, så lenge det er innenfor de kalorigrensene som er oppgitt og oppskrifter hentet herfra?

 

Jeg skjønte ikke helt hva kosemerker er? Kan det være hva som helst innenfor 50 kcal eller kun ting fra oppskrifter her?

 

Hvis dere har noen andre tips til en nybegynner så blir jeg takknemlig for det også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krisan24

Hei :)/> Jeg er ny her og det hadde vært hyggelig å få litt hjelp til å komme i gang fra dere som er kjent her.

 

Jeg har meldt meg på et kurs som starter om 1,5 uke, men tenkte det kunne være greit å begynne å spise sunnere med en gang og ikke vente til kurset starter.

 

Jeg fylte ut informasjon om meg selv og da kom det opp at jeg bør spise 1600 kcal og følge meny 2. Er det sånn at man får en meny på kurset og skal følge det eller kan man spise litt som man har lyst på, så lenge det er innenfor de kalorigrensene som er oppgitt og oppskrifter hentet herfra?

 

Jeg skjønte ikke helt hva kosemerker er? Kan det være hva som helst innenfor 50 kcal eller kun ting fra oppskrifter her?

 

Hvis dere har noen andre tips til en nybegynner så blir jeg takknemlig for det også :)/>.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krisan24

Hei :)

Veldig lurt å være med på kurs. Det har jeg vært før også. Men nå har kiloene klart å snike seg på igjen. Så i og med at jeg har gått på kurs før, så får jeg se om jeg klarer å gjøre jobben selv denne gangen. Hadde jo vært fint om vi kunne være en gruppe som kunne støtte hverandre.

 

Etter det jeg har lært tidligere er det ikke bare antall kalorier som er viktig. Men viktig med riktig sammensetning og jevnlige måltider + vanninntak.

 

Du kan finne mye bra info her på grete roede sidene også. Typisk hva du kan spise i løpet av en dag er: en typisk frokost kan være to brødskiver med ulikt type pålegg. Det samme til lunsj + gjerne et glass juice eller en frukt + kaffe eller te uten sukker. Mellommåltid - gjerne en yoghur, skyr eller lignende med litt musli. Middag: 150 g fisk, kjøtt eller kylling/kalkun, godt med grønnsaker og to små poteter + litt mager saus/mager dipp eller lignende. Som regel er det rom for en brødskive til kvelds også. Dette tror jeg grovt regnet er det kan spise i løpet av en dag. Dvs. du skal slippe å gå sulten.

 

Veldig lurt å røre på seg litt også.

 

Lykke til.

Ps. det hadde vært hyggelig å holde kontakten, så kan man motivere hverandre :rolleyes::-)

 

Nå har jeg bestemt meg for å prøve å gå ned ca. 10 kg frem til sommeren. Begynt så vidt, men det går ikke så fort. Gått ned knapt 2 kg frem til nå. Men hvert gram teller :-)

 

Ha en fin lørdagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du tok deg tid til å svare og vil gjerne holde kontakten og motivere hverandre.

 

Jeg gleder meg til å begynne på kurset og håper at jeg klarer å gå ned, men etter gjentatte ganger med nederlag er ikke motivasjonen helt på topp. Det er mye lettere sammen med andre, så håper at dette blir mitt siste og vellykket forsøk og jeg gir meg ikke før jeg klarer det.

 

Siden du har tidligere klart å gå ned så vet du hva som skal til og da er det bare å stå på og være like flink som du har vært :)/>. Hvert gram teller som du sier, så bedre å gå sakte nedover enn ikke noe. Gratulerer med 2kg mindre og lykke til videre :)/>.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...