Gå til innhold

Livsstilsending


Anbefalte innlegg

Jaja, da sto iallefall vekta på 65 igjen.

 

Men det var veldig dårlig lønn for strevet denne uka...

 

Usj.

 

Men det er da man ikke må miste motet, men fortsette i den gode tralten.

 

Husker fra alle diskusjonene våre før, at kroppen husker slike vekttall man har stått på veldig lenge. Og slår på krise varsel når en skal lenger ned.

 

Jeg har jo veid ca 64 i veldig lang tid, før jeg la på meg de siste 4.

 

Og nå er det nok en slik reaksjon som er ute og går.

 

Men gir ikke opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest venividivici

Startvekt: 70,9 kg

Vekt forrige uke: 68,0 kg

Mål denne uka: 67,5

Vekt denne uka: 67,4

Endring fra forrige uke: -0,6

Mål: 54,4

Igjen til mål: 13,0 kg

Mål 06/5: 67,0

 

Min tabell denne uka :) God helg alle sammen!

Jeg har veldig lyst til å nå 65 komma noe til 17.mai, så vi får se hvordan det går .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 70,9 kg

Vekt forrige uke: 68,0 kg

Mål denne uka: 67,5

Vekt denne uka: 67,4

Endring fra forrige uke: -0,6

Mål: 54,4

Igjen til mål: 13,0 kg

Mål 06/5: 67,0

 

Min tabell denne uka :)/> God helg alle sammen!

Jeg har veldig lyst til å nå 65 komma noe til 17.mai, så vi får se hvordan det går .

 

Gratulere med nok en flott uke med fin nedgang.

Ser ut som du har funnet koden :)

God uke til deg og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Så var det oss da Sekstito...

Her er det, også, opp siden mandag - 76,4 kg viste vekta i dag.

 

Nå håper jeg at jeg kan komme i gang med denne nedgangen, for fult...

For de siste to månedene er det bare blitt tull og tøys.

opp og ned som en strikkball og under 75 kg kommer jeg vist ikke...

Men nå er jeg snart igjen her alene og kan legge opp livet på en slankere måte, håper jeg :)

Når en spiser ute og tar et glass vin innimellom har jeg aldri skikkelig oversikt over hvor mange kcal det er.

 

Nå er det blitt ganske varmt her nede og da drikker jeg en del mer vann, så vet ikke om det er vannet som hoper seg opp når det over natten går opp 0,5 kg, og noen ganger en hel kilo.

Men disse oppgangene over natta er ikke nedganger over natta...

 

Jeg får se hvordan denne uka som kommer blir :)

 

GOd helg til dere halle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venividivici

Jeg synes egentlig at fredag er en fin veiedag, fordi da klarer jeg fint å motivere meg til å holde meg til planen i helga også. Da vet jeg at det gikk fint forrige uke slik at jeg må holde det samme sporet, eventuelt at jeg må skjerpe meg litt hvis det gikk dårlig. Det er ihvertfall det jeg tenker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, venividivici , med fin vektnedgang!

Moro når det går etter planen! Du har vært flink!

 

Nå er det to uker til 17 mai!

 

I veldig mange av mine levde år har det vært fokus på å komme inn i klær som skal brukes. Bunad har jeg ikke, men likevel er liksom om å gjøre å ha noen kilo mindre til den dagen.

Etter jeg gikk ned fra å veie mye og ned til 64, fikk jeg på meg ei rød drakt med sidt skjørt som hadde hengt gjemt bort en god del år. Det var veldig morsomt, og den skal jeg bruke i år også.

 

Da får vi sette klutene til igjen til uka da, damer!

 

Lykke til oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Helga her har gått bra.

Underkant av 1600 i går og blir nok noe slik i dag, også.

 

Kjøpte inn til smoothie i går - masse bær, en banan og en liten med yoghurt.

Det var mektig og mettende så det ble kveldsmaten min og det blir det i kveld, også :)

 

Middagen er masse grønnsaker, ca 150 g kylling el, og 150 g potet :)

 

Frokost og lunsj blir et rundstykke, grovt med kalkunpålogg og ost, masse agurk, tomater og isbergsalat.

 

Ingen planer om å ut å spise så da blir det nok bra :)

 

Sammendraget på uke tar jeg på mandag og vekta på fredag :)

 

Ja, ser meg i speilet og på alle de fine klærne jeg kan bruke etter hvert, så merker jeg at motivasjonen kommer :)

De mindre klærne blir nok ikke med hjem til Norge, men når jeg kommer ned igjen i september og går rett inn i dem - Ja, det ser jeg frem til :)

Da skal 10 kg til være vekk :)

 

Så håper bare væskebalansen i kroppen stabiliserer seg så vekta ikke forsetter opp og ned og opp igjen... det er ikke så motiverende.

 

I dag har jeg gått en fin tur.

Det ble 150 trappetrinn nedover og 489 trappetrinn oppover, de var tøffe, men annenhver dag skal jeg gå trapper nå.

 

God søndag videre og flott mandag og uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Takk skal du ha Sekstito :)

Nei, gir ikke opp :) Men glad jeg ikke skal offentliggjøre det vekta viste i dag, veldig glad for det :)

 

Siste uke ble litt bobb bobb, noe bra og noe ikke så bra...

 

Matinntak - ikke bra - 1900 kcal i snitt per dag.

Trim ble 10,6 TP

Skritt er 10 145, så kom jo over 10 000 men det var bare så vidt.

 

Så hva blir mål denne uka??

 

Jo, må holde meg under 1600 kcal i snitt om dagen.

ca 1,5 TP om dagen, blir 10.5 i uka, men klarer jeg 2 per dag blir jeg glad.

Skritt skal jo være 10 000 om dagen og noen dager 15 000.

 

Så får jeg se hvordan denne uka blir.

 

God uke til dere alle og så høres vi i hvertfall til veiing på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei!

Beklager mitt fravær men de site to ukene har gått med til å sove de timene jeg ikke har vært på jobb eller spist, ikke at jeg har jobba så mye, men bare sovet veeeeldig mye!

 

vekta stoppa på 80,3, så 200gr opp, det tar jeg ikke så tungt, det var nok mer dagsform enn noe annet, men jeg må uansett skjerpe meg. Smerter i helene nå, og vil unngå kronisk betennelse, da er det bare å få kiloene vekk!!

 

Så stå på dere! Og jeg også :D

 

Lurer på om kroppen lar meg kvitte meg med 2 kg til 17 mai? Jeg skal gjøre det jeg kan for å få det til hvertfall, så skal jeg ta det litt roligere med forventningene til vektnedgangen etter det, sakte men sikkert skal jeg nå målet ;)

 

Ha en aktiv og sunn uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

NPL 2015 - koselig å høre fra deg, igjen :)

 

Hadde jeg bodd i Norge hadde jeg tatt et GR - kurs nå, for å komme i gang.

Det forplikter seg litt mer når en må komme og veie seg.

 

I går var en lat dag, men havnet på 1615 kcal.

 

I dag har jeg gått mer eller mindre i 3 timer.

Fått med meg 470 trappetrinn,oppover og det er tøft...

Vi har ei trapp på 705 trappetrinn og de skal jeg prøve meg på en dag.

 

Men her i varmen drikker jeg mye vann, så vet ikke om det er derfor vekta bare vil opp.

Svette bra på turen.

 

I dag er det laks til middag og masse grønnsaker og ca 100 g potet :)

 

God kveld og flott onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du er med oss NPL, vi er sterkere sammen!

 

Her har det blitt masse trim idag, først en time på senteret, spinning og styrke, og halvannen times tur i skogen med en ivrig søks hund. Kliss våte og søle til ørene, godt med varm dusj da.

 

Nå skal det jo bli sommervarme? Det blir snodig å omstille seg så fort. Plutselig kan en kaste longsen...Og slutte å fyre i ovnen....

 

God langhelg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hadde en 4x4 inetervalltrening i en slalombakke her på mandag, det var en tung økt, men i strålende sol så var det deilig også! Fremdeles mye snø her i Nordland, men det tiner fort nå :)

 

Veldig fornøyd med at jeg klarte å holde meg til den lunsjen jeg hadde med meg på jobb tirsdag, for vi hadde tema-lunsj, og da er det så utrolig mye godt å hente seg!! Det gav en utrolig mestringsfølelse som gjorde at jeg når jeg kom hjem spiste en mindre posjon middag enn jeg hadde lyst på, men klarte å holde meg til den posjonen jeg skulle.

 

Jeg er veldig heldig. Jeg har en samboer som er slank og aktiv, som kan spise hva han vil og MÅ spise ganske mye og helst med mer karbohydrater også slik at han legger på seg (vi har en veldig proteinrik kost), det gjør det litt vanskelig for meg, MEN og her kommer det. Han er så støttende. Kommenterer og oppmuntrer meg når han ser jeg er flink med måltidene. Han syns ikke jeg trenger å gå ned, (han jobber med overvektige barn) men han støtter meg i mitt valg og har en forståelse for hva jeg ønsker. En type forståelse som jeg generelt ikke har sett så mye av i det motsatte kjønn ;)

 

God helg for de som har tatt helg, og fortsatt god uke til de som skal på jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Så flinke dere er damer :)

 

i dag skulle jeg ta trapper igjen, men gråværet gjorde at jeg satt i gang og vaske på soverommet, så nå er det vasket rundt og nye mørke gardiner er hengt opp.

Så det ble trimmen i dag.

 

Gikk nedpå senteret etterpå og ettersom noen skal dra hjem til Norge i morgen, så ble det Kina buffe og måtte jo da ha litt is til dessert.

 

Vekta har ikke vært med meg denne uka, så blir nok et skuffende tall i morgen.

I går morges var jeg oppe i 77 kg...

Får kikk på noe salt på kvelden.

 

Klokken er 20 her nede nå og sola skinner, så hadde jeg ikke vært så mett skulle jeg tatt trappene nå.

I morgen er det stranda vist været er bra.

Ikke mange dager vi har med grå himmel, så sola er nok her i morgen, også :)

 

Her er det ikke helligdag i dag.

 

Da høres vi til veiing i morgen.

Blir moro å se hva dere har fått til :)

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venividivici

Hallo og god fredag til alle :)

 

Denne uka

 

Startvekt: 70,9 kg

Vekt forrige uke: 67,4 kg

Mål denne uka: 66,9

Vekt denne uka: 66,7

Endring fra forrige uke: -0,7

Endring totalt: -4,2

Mål: 54,4

Igjen til mål: 12,3 kg

Mål 13/5: 66,2

 

Denne uka ble det 700 g, så satser på å komme meg på 66,2 neste uke :)

Håper alle har hatt en fin uke og at dere får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og god fredag til alle :)/>

 

Denne uka

 

Startvekt: 70,9 kg

Vekt forrige uke: 67,4 kg

Mål denne uka: 66,9

Vekt denne uka: 66,7

Endring fra forrige uke: -0,7

Endring totalt: -4,2

Mål: 54,4

Igjen til mål: 12,3 kg

Mål 13/5: 66,2

 

Denne uka ble det 700 g, så satser på å komme meg på 66,2 neste uke :)/>

Håper alle har hatt en fin uke og at dere får en fin helg :)/>

 

Du er flink og målrettet og får virkelig til dette her.

God uke til deg.

 

Med dine flotte tall, håper jeg at jeg klarer å få til det samme som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Veiingen fredag ble ikke noe å rope hurra for.

Jeg er flink hele dagen og så kommer kvelden og jeg putter alt for mye inn i munn...

Hvor er viljestyrken min blitt av...

Jeg er slettes ikke glad i denne kroppen og str 42 liker jeg ikke i klær...

Alle de flotte klærne som ligger og venter på meg.

Masse flotte svingkjoler...

 

Dagen i går var en lat dag.

Vekta viste 75,9 kg.

Jeg lå på stranda hele dagen og en liten tur ut i går og sa Ha det til noen som dro hjem til Norge i dag.

 

Sto opp i 10 tiden i dag, frokost på terrassen og gå ut å gå ved 12 tiden. 2 timer ble det og 705 trappetrinn på slutten før bakken ned og hjem :)

 

Så nå må jeg bare ta det litt med ro i kveld, ikke putte for mye munn.

 

God kveld og flott søndag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhu...ja en sånn helg kan jo ikke annet enn å synes på vekta.

 

Lammestek med nesle stuing og rødvin saus, egg og bacon til frokoster, kaker og kaffe, øl i sola og vin om kvelden...

 

Sånne fine helger må en bare nyte, selv om det koster en del ekstra kalorier. Gode opplevelser blir mer og mer verdifulle ettersom en kommer opp i åra. Så får en knipe inn i hverdagen, når man er hjemme.

 

Det ble opp en kilo det.

 

66 lo vekta her i morges...

 

Der røyk 17 mai målet. Men en får legge seg på den smale vei denne uka. Og så har jeg et mål til, storbyferie i slutten av mai...Det er jo tre uker å være flink på...

 

Tjorven, vi har hatt sånne stå- stille perioder før. Men plutselig løsner det! Du har forresten gått ned 2.5 kg, og det er 5 stk meierismør pakker det....en stor haug. Så det kan du fryde deg over!

 

Venividivici , du er jo raceren her! Så flink du er! Hver uke med flott nedgang! Hurra for deg!

Du er vår motivator, vi vil bli like flinke som deg!

 

NPL , du har en fin samboer som hjelper deg og forstår ditt ønske! Sant som du sier, det er ikke mange menn som forstår det at man vil finpusse noen kilo, de synes vi kan være sånn som vi er.

Men vi kjenner vår kropp best selv, og vet at selv noen få kilo kan utgjøre en forskjell for oss.

Og du er flink som får til slike små seiere på veien, det er godt for vår selvfølelse.

 

Husker den gangen jeg greide å faste fra kveldsmat ene dagen til kveldsmat andre dagen, vi lærte det på et kurs. Det var en stor seier for meg.

 

Det der kan jeg gjøre flere ganger. Noen gjør det hver uke...Det føles veldig bra faktisk. Og den lille fasten tror jeg kroppen har godt av. Jeg fikk iallefall ikke noe ubehag, det var bare deilig å ha "fri" en liten stund....

 

Da får man legge seg inn på den smale linja igjen.....

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vekta er stillstand, men må bare fortsette, for gjør mye bra nå! Vet jo at kroppen min kan være treg på å ta til seg forandringer, mens andre gå raskest ned i starten, har kroppen min litt startproblemer, og da er det bare å stå på og holde motivasjonen oppe :) Tenker på at kroppen hvertfall blir bedre innvendig når jeg spiser så sunt og jevnt (altså indre posjoner, regelmessige måltider) som jeg gjør nå! Uansett gode vaner å ta med seg det.

 

Jeg går mellom 15000 og 25000 skritt om dagen, så "hverdagsaktiviteten" skal jeg ikke klage på heller.

 

Heia oss alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venividivici

Tusen takk for at dere er så snille og skriver gode tilbakemeldinger til meg, det gir meg masse ekstra motivasjon!

 

Denne uka har gått veldig greit, mye stress men har klart å holde meg til planen mer eller mindre. Har vært litt ekstra aktiv denne uka, gått et par ekstra turer blant annet. Her er min tabell:

 

Vekt forrige uke: 66,7 kg

Vekt denne uka: 65,7

Endring fra forrige uke: -1,0

Endring totalt: -5,2

Mål: 54,4

Igjen til mål: 11,3 kg

Mål 20/5: 65,2

 

Ble belønnet med masse nedgang denne uka :) Men jeg vet også at dette går litt i bølger, så hvis jeg klarer 500 gram ned neste uke er jeg superfornøyd. Vet også at det blir en del lange dager neste uke så må ta med det i beregningen også :)

Da er det bare 700 gram ned til første delmål som er 65 kg, så jeg håper at jeg klarer det om en uke eller to :)

God helg til dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for deg altså, venividivici !

 

Du er bare så målbevisst og flink!

 

Det føles så utrolig konge det der, når en ser pila flytter seg nedover! Mestringsfølelse til tusen!

 

Her er det sirup på nåla, den står bom fast på 65.

 

Tenk at det skal være så utrolig vanskelig å ta de bitte små kiloene som er igjen.....Buuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer :)

 

venividivici - Gratulere med nok en flott nedgang på vekta :)

Du har virkelig fått det til.

Flink er du.

Gå ned i vekt er ikke noe som kommer av seg selv.

 

Sekstito - Ja, du er viking :) Her er det 21 grad i vannet og jeg synes det er kaldt, enkelte ganger...

 

 

NPL - Ja, å holde vekten er heller ikke bare bare.

 

Holde vekten er vist noe vi alle tre er flinke på.

Her ble det igjen, stlillestående og jeg har mange kilo og ta av så dette føles litt frustrerende, men har bare meg selv og takk.

Fra fredag sluttet jeg å skrive alt jeg putter i munn.

For jeg blir litt opptatt av at jeg bare har spist 1200 kcal og da har jeg jo igjen så mange å spise på kvelden, og så blir det for mye...

Nå spiser jeg når jeg merker at jeg begynner å gå litt tom.

Og ikke stappe inn på kvelden, så får vi se hvordan den taktikken går :)

Jeg gir meg ikke, og innen jul har jeg klart å gå ned de siste 10 kg, også :)

 

I dag har jeg vært ute å gått en fin tur, med nesten bare oppoverbakker og vasset i vannet på slutten.

 

God pinse videre til dere og flott 17. mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått med alle disse flotte maidagene!

 

Vekta har vært den eneste som ikke har likt seg....

 

Det ble en halv kilo opp.

 

Har gått tom for unnskyldninger. Nå altså....er det bare å skjerpe seg.

 

Ei drøy uke til storbyferiedager.. Da skulle jeg jo iallefall ha greid mitt mål.

 

Men gir ikke opp. En kilo kan jeg iallefall greie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...