Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Her kommer en lyd fra en som har vært stille i alt for lang tid. Så fint du har holdt tråden i gang Taghra, og så flink du er som trener og står på. Og så hyggelig at det er kommet flere til her inne. :lol:

Jeg har forsåvidt ikke gitt opp eller gått på noen smell, men har hatt litt lite ork i det siste siden mini har funnet ut at soving om natten ikke er så gøyt.

 

Og katrine71, det høres ut som du er helt lik meg på kjede/ trøste-spisingen. Hvis dagen har vært slitsom så vil jeg ha noe å spise, hvis jeg er sint og sur vil jeg ha noe godt å spise, hvis jeg kjeder meg så sliter jeg noe voldsomt med å ikke bruke mat som en aktivitet. Slitsomme greier igrunnen.

 

Veide meg idag, og vekten viste 85,4 så bittelitt opp fra før sommeren, men var så utrolig lite flink i sommer at det er helt greit. Er uansett 12,6 kilo mindre nå enn da jeg startet i februar. :) Første delmål er å komme under 80 kilo, og så håper jeg å være i mål på ca 74 kilo neste sommer.

 

Lykke til alle sammen.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften!

 

Her kommer det en real dose selvskryt....trommevirvel....Jeg har ikke spist lørdagsgodt i dag!!! :D

 

Mens resten av familien spiste snop når vi så film, så var jeg så mett etter middagen og endte opp med at jeg lot være. Jeg hadde bestemt meg for at jeg kunne ta litt, men etter pizzaen orket jeg rett og slett ikke. Det hjalp nok også på motivasjonen at jeg hadde så fin vektnedgang denne uken. Skal sies at jeg spiste en vaffel i dag som smakte himmelsk, så litt godt har jeg jo spist :) All mat er registrert og jeg ligger noe over, men det kunne virkelig vært verre.

 

Taghra du er skikkelig flink å trene!! Den intervall treningen din kommer til å få kondisen din opp på no time. Snart så jogger du alle 21 minuttene skal du se :D Jeg håper jeg snart kan få energien til å orke å ta opp trening igjen, men jeg vet bare ikke helt hva jeg har lyst å prøve meg på enda. Akkurat nå virker trening så langt unna siden min motivasjon er helt elendig ;)

 

Hei Cikki!

Du skal være skikkelig stolt over å ha gått ned 12,6 kilo siden februar, i sær med en mini i huset og lite søvn. Det krever sin kvinne, i sær når man er en følelsesspiser! Jeg drømmer om den dagen jeg også har klart å gå ned 12 kilo, det skal bli ordentlig lykke :D Mitt første delmål er ned 5 kilo og så tar jeg 5 kilo av gangen. Slik håper jeg på sikt å miste de 30 kiloene jeg skal ned.

 

Følelsesspising er noe skikkelig herk asså! Vi får peppe hverandre opp når det er behov for det :D

Ønsker alle en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå, nye og gamle.

 

Jeg var på vekta igårkveld og fikk SJOKK. Maaange kg opp. Herrlighet. Vet da jaggu meg ikke hva jeg skal gjøre.

Men ihvertfall, gikk rett inn på greteroede og registrerte maten min for idag. Og nå sitter jeg her og har spist det som var skrevet opp å jaggu er jeg både mett og go`og har igjen både kaffegodis (kokosbolle) og kveldsmat. Så da får vi se da. Regner med at det går rette veien. Hvis ikke........

 

Lykke til med ny uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tide med en ny oppdatering herfra. Jeg var skikkelig flink for to uker siden. Hadde ukes shoppingen på mandagen og kjøpte da smågodt på tilbud som vi skulle ha til lørdagen. Angret allerede første kvelden, for det fristet så sinnsykt å bare ta fram posen og sette seg forran tv'en. Men klarte å motstå fristelsen og rørte ikke noe før lørdagen. B) Fredag kveld ble jeg jo selvfølgelig syk og lørdag kveld satt jeg med feber og følte meg bare elendig... Spiste litt snop, men var nesten ikke godt i deg hele tatt. :angry:

Veide meg på lørdag morgen, da viste vekten 84,4. akkurat en kilo ned.

 

Nå har jeg vært syk siden, men begynner heldigvis å bli bedre. Men hoster veldig fremdeles. Har ikke trent på 1,5 uke nå, og det er jo kjipt. Men gleder meg til jeg kan begynne igjen.

Veide med i helgen nå og da viste vekten 82,7. Vet ikke helt hva som har skjedd der, men antar det har forsvunnet litt muskler siden jeg har spist litt lite og ikke trent.

 

Kjenner at det er deilig at motivasjonen er på plass, og jeg gleder meg veldig til å komme under 80 kilo. Rart å tenke på at jeg forrige jul veide rundt 100 kilo, og denne julen er jeg kanskje nede i 80 kilo. Må snart ut og shoppe ny kjole. :lol:

 

Håper det går bra med alle dere andre her inne. Lykke til og ikke gi opp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst fortsatt god bedring til deg Cikki :)

 

Så må jeg si at det er veldig motiverende å lese at du har klart å gå ned så mange kilo på under ett år!!!

Jeg lå rundt samme vekt som deg når jeg startet for noen uker siden og den dagen jeg kommer til 82 kilo skal jeg virkelig juble høyt! Kan ikke huske sist jeg så 80-tallet på vekten.

Snart er du under 80 kilo og det er virkelig godt jobba. Stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

På tide med en oppdatering herfra også. 21.oktober døde bestefar, og etter det har ikke slanking eller trening vært fokuset hos meg. Første uka (før og med begravelsen) gikk jeg rett i trøstespising-modus, jeg var nok en av dem som tok dødsfallet tyngst, selvom vi har "venta på det" lenge pga sykdom osv. Jeg gikk opp igjen til 87 kg, og har klart å komme meg ned igjen til 86 nå. I helga og i dag har jeg vært syk, så har spist det jeg har hatt lyst på (aka nesten ingenting, i går spiste jeg 1000kcal og det var inkludert en snickerssjokolade). Når jeg blir frisk igjen (krysser fingrene for at jeg er på jobb igjen i morgen) så må jeg klare å kare meg på trening igjen, har ikke trent siden...vet ikke...20.oktober i følge den tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste denne artikkelen i dag: http://www.dagbladet.no/nyheter/fattighuset-trenger-hjelpmangler-varme-klaer-i-store-storrelser/65117658 ... får så vondt av at andre ikke har det bra. Så i dag har jeg sendt epost til noen bedrifter og spurt om de kan bidra med varme klær. Jeg har også sagt fra til vennegjengen fra studiene at de ikke får julegave fordi jeg kjøper en varmedress fra europris og sender nedover. Håper noen andre også kan ha råd til å kjøpe en varmedress eller sokker/luer/votter/ullundertøy for å hjelpe en stakkar som fryser. Når jeg ikke har bruk for XL-klærne mine selv lenger skal jeg sende alt som er varmt og brukbart nedover også =) har ikke planer om å måtte opp igjen i størrelse igjen etter jeg har klart å gå ned iallefall:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolere til deg Taghra, aldri gøyt å miste noen man er glad i, og er jo så lett å trøstespise da. Og så kjipt å bli syk også, men det er jo den tiden på året nå. Men det er bra du fortsette der du slapp nå.

Jeg føler jeg var syk en evighet, trente ikke på over to uker, Men idag var jeg endelig på trening igjen. Super tungt... Men var en god treningsøkt da. B)

 

Vekten på lørdag vist 82,3 så går fremdeles nedover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Helsa skranter fortsatt, sliter med tette bihuler og hodepine fortsatt, så er helt utkjørt når arbeidsdagen er over, og så må jeg lese til eksamen i tillegg:S. Kostholdet er på plass igjen, klarer å spise sunt og holde meg innenfor kaloriene, men har ikke blitt noe trening da. Var på fjelltur på jobb på fredag, men det er vel eneste aktiviteten som kan kalles trening.

 

Så bra at vekta fortsatt går nedover:) Er alltid godt å komme seg på trening igjen etter sykdom...selvom det er supertungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens.

 

Var på vekta idag, 95,6 så nå er jeg på tur nedover igjen. Hadde en runde på sjukehuset forrige uke. De trodde det var noe med hjertet, men det var det ikke. Bare stress..... Men ihvertfall, klar beskjed fra legen om at jeg var for tjukk. Å det har han helt rett i. Det er reit å være i god form, men det hjelper lite når BMI er så høyt. Så nå går det nedover med vekta altså. Nekter å nærme meg 40åra med drålig hjerte pga av at jeg er for tjukk. Fikk en ordentlig vekker.

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

Vekta i dag viste 84.4 :D

Har vært hos legen i dag, og hun sa at jeg har lungebetennelse...så ikke rart at det er så vondt å hoste. Sykemeldt i 10 dager, og pencillinkur i 10 dager. Så blir lite trening på meg fremover, men sikkert lite mat også pga manglende matlyst. Nå er jeg drittlei av å være syk, føler jeg har vært mer syk enn frisk i 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lurer på om jeg får lov til å slenge meg med her inne jeg?

 

Jeg har tatt av 17 kg på litt over et år, men har i det siste stoppa opp :unsure: Trenger å komme meg til det magiske 8-tallet, som nå er 1,3 kg unna. Vil gjerne ned til 70 eller like under.

 

Masse god bedring til deg Taghra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Tahgra! Det er lov å syte litt når man er syk. Godt å ha en samboer når man ikke er i slaget ;)

 

I dag er vekta så nær, så nær. 90,3. 400 g igjen til 8-tallet! Har stått fast så lenge på 9-tallet at jeg er redd jeg aldri kommer meg herfra :blink: Men, må jo prøve å tenke positivt og kjøre på. Har ikke vært på 90,3 siden jeg gikk gravid med minsten for 5 år siden. Det er rart å tenke på. Jeg har slitt med vekta før, men det største jeg har vært på tidligere i livet er der jeg er nå. 90 kg. Jeg gikk ned til 70 den gang, så da bør jeg vel klare det igjen. Husker hvor enorm jeg følte meg da. Da jeg gikk fra 66 til 90 på 2 år. Nå som jeg derimot har gått ned fra 108, føles det langt bedre å veie 90 :P Tanken på å faktisk komme ned i 70 kg igjen er som en overveldende lykkerus. VIL dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring Taghra!

Så bra at du i hvertfall fant ut hvorfor du ikke klarte å bli ordentlig frisk. Pencillin vil nok ta knekken på den hersens lungebetennelsen!

Og som Medas sier, så er det lov å syte litt når man er syk. Plei deg selv og syt i vei, snart er du på beina igjen :) Og kondolerer Taghra, altid trist når mennesker man står nær går bort.

 

17 kilo er superbra Medas! Gleder meg til jeg kommer meg så langt. Du er kjempeflink :) Er morsomt å følge deg på din vei.

 

Og lykke til Hilde en! Ikke noe gøy med mye stress, her høres det ut som kroppen sier i fra om at du bør ta det med ro. Viktig å lytte til det signalet og ta det på alvor.

 

Og til slutt Cikki så høres det ut som du er godt i gang igjen med både trening og vektnedgang. Heia heia :)

 

Her hos meg går det i samme tralten. Vekten går stadig nedover, men jeg kunne godt trent mere enn jeg gjør. Alt i alt er jeg likevel veldig fornøyd over å ha mistet 5,3 kilo siden starten. Er fryktelig trøtt for tiden, typisk november blues. Jeg er ikke så glad i vinteren, har aldri vært det. Heldigvis så er vi snart i 2017 og på vei mot vår og sommer igjen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Medas, alltid hyggelig med nye folk. Det er godt å se at aktiviteten har tatt seg opp igjen her i det siste. :)

 

Og god bedring til deg Taghra. Lungebetennelse er noe dritt, har hatt det selv. Du får slappe av den tiden kroppen trenger og komme tilbake fullt når du er klar. Ble faktisk syk igjen jeg også, har fått bronkitt, så blir noen rolige dager på meg også framover.

 

Og katrine71, da er vi to angående å ikke like vinteren. Jeg kunne gått i hi om vinteren sånn som bjørnen og bare sovet gjennom hele greien. Julen er koselig da, men ellers er det jo bare kaldt og vått og mørkt og kjipt.

 

Men uansett, vekten går nedover, nå viser den herlige 81,9 kilo. Føler jeg nærmer meg 7 tallet, selv om det nok kommer til å ta en del uker fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag, godtfolk :)

 

Takk, Cikki! Og gratulerer med flott nedgang!

 

Holder på å bli passe frustrert. vekta vil bare ikke under 90. Har målt i dag også og det er fullstendig stillstand. Har vært sånn i flere uker. Noen som har noen gode råd å komme med? Jeg vil så gjerne ned de neste 10 kg og higer etter det 8-tallet, men føler meg helt stuck her. :unsure: Blir så usikker på alt jeg putter i munn når ingenting virker og da begynner jeg å hoppe mellom alle mulige måter å gå ned på, noe som ikke er bra.

 

Masse god bedring til taghra og Cikki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Dagene mine denne uka har gått til soving for det meste. Vi har tatt den late utveien og lagd ferdigpizza opptil flere dager, men delt på en istedet for en hver da, det er jo iallefall litt framgang. Spent på hva vekta viser på mandag. Føles som jeg er på bedringens vei, krysser iallefall fingrene for det:P får jo ikke gjort noenting når man skal gå sånn. Rydda litt og pynta minimalt til advent i dag, og ligger nå helt slått ut på sofan xD

 

Kjenner til problemet Medas, om du går tilbake noen mnd her inne så ser du at vekta mi sto stille lenge, selvom jeg gjorde alt riktig. Av og til har kroppen bare sånne platå, og man må være tolmodig og holde ut.....noe som er dritvanskelig, og veldig kjedelig å gå opp og ned samme kiloen i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for deg Taghra. Skjønner godt man tyr til litt lettere middagsløsninger når formen er passe bånn i bøtta. Sånn har vi det vel alle. :) Håpe du snart er tipptopp form igjen.

 

SÅ kjedelig å ikke komme noen vei. Har ikke vært noe flink i helga da. Falt helt av lasset i går og spiste både sjokolade, pizza og potetgull. Og jammen ble det potetgull, pepperkaker og 2 skumgodterier i dag. Det verste er at jeg egentlig ikke er en godtemoms. Mat har liksom vært største fienden. Godteri sniker seg stort sett inn den ene tida i måneden, men nå tror jeg det var mest av frustrasjon. Jeg gadd liksom ikke bry meg om hva jeg putta i munn i går og tenkte egentlig ikke å logge maten,men klarte ikke la være da. Ble 1900 kcal i går og i dag har det blitt i underkant av 1200, så er vel på 14-1500 når jeg går til sengs for kvelden. Men.. i morgen er en ny dag og jeg har satt opp en ny sunnhetsuke til meg og jentene. Da må vi liksom dra i litt ekstra sammen, selvom det blir fripass på juleavslutningene i slutten av uka. (for jentungene vel og merke. Jeg har ikke tenkt å godte meg på kake.)Så, prøver igjen og igjen og håper det til slutt resulterer i mer nedgang. :rolleyes:

 

Ellers har vi pynta bittelitt til advent her og i dag og bakt pepperkaker og tent adventslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er dagen. Julekalender på veggen og julekalender på Tv. Julepynt i huset og julavslutninger. Jula kryper innpå, men jeg sliter litt med å finne julestemininga. Hadde den litt forrige helga, men så forsvant den igjen.. :unsure: Skulle så ønske det var snø ! Savner jula på fjellet. Med stjerneklar himmel og snødekte veier. Menmen. Bor man i oslo får man ta med takke til julepynta kjøpesentre :lol:

 

I dag var vekta jammen meg 89,9! Endelig 8-tallet, med smal margin. Nå håper jeg å klatre nedover det 8-tallet så jeg slipper å se 90-tallet noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dagen med sykmelding i dag, men ringte jobben og sa at jeg ikke kommer i morgen heller. Formen er ikke bra, og jeg blir andpusten av å ha på meg sko, og helt gåen av å hente posten (greit jeg har dårlig kondis liksom, men får da være grenser). Ringte legen igjen tidligere i dag, og hun sa at om det er slik i morgen også så må jeg ringe ned igjen og få time. Håper ting bare går over og at formen blir bra igjen jeg. Kjedelig å gå hjemme, men er ikke akkurat i stand til å være ansvarlig voksen i klasserommet, og er bedre å bli helt frisk enn bare nesten frisk og så på jobb i bakteriefabrikken med dårlig immunforsvar (jobber på barneskole).

 

Vekta er iallefall stabil på 84.4^^, gleder meg til å komme meg på trening igjen, selvom jeg kommer til å dø de første gangene xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, Taghra. Bakteriefabrikken er noe herk både for barna og de som jobber der. Skole og barnehage. Nå er minsten syk igjen, med feber og oppkast. Helt utrøstelig fordi hun går glipp av juleavslutninga på dansinga stakkar :( Var så vidt hun orka å åpne julekalenderen i dag tidlig for så å sovne igjen et kvarter etter.

Får håpe du føler deg bedre snart!

 

Vekta mi var enda litt ned i dag. 89.7 :D Ser for meg at jeg virkelig vil føle forskjellen når jeg kommer ned på 85, så her er det bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høst/vintersesongen med sykdom og forkjølelse er noe dritt. Nå har jeg vært syk en evighet, og hver gang jeg føler jeg begynner å bli bedre så blir jeg syk på ny. Følte jeg begynte å bli litt bedre i slutten av forrige uke, men på mandag så begynte det påann igjen med rennede nese og jeg følte meg helt elendig. Har to små barn i barnehagen og vet det er mye smitte der, men får nå være grenser, føler jeg har vært konstant syk de siste 2 mnd. :angry:

 

Jeg som ville være ferdig med alle julegavene innen desember, for jeg synes det er så stress å shoppe med en million mennesker i butikken, Har bare kjøpt 3 julegaver til nå. :(

 

Jeg har så lyst til å begynne å trene igjen snart, jo lenger man er borte jo tyngre er det å begynne påann igen.

 

Her blir det visst bare klaging fra meg idag, men nå er jeg lei av å vøre syk, og ganske sint og frustrert egentlig. På tirsdag fikk jeg min kjære til å stikke innom butikken og kjøpe et brett med sånne anthon berg marsipan pølser, og jeg spiste alle sammen. Ble ikke noe mer frisk av det desverre. :P

 

Har ikke fokusert så mye på vektnedgang i det siste, har stortsett bare prøvd å slappe av og bli frisk igjen. Men vekten viste nå uansett 81,5 idag. Så går sakte med sikkert nedover. Det er jo positivt iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann alle:)

 

å god førjulstid. Her er vi i rute ,not, men spysjuka har vi ihvertfall unnagjort! Alle man nede, ikke no som er så trivelig som det. Har ei på 3 og en på 4, så det ble hektisk og i ltillegg gikk jeg og gubben ned for telling å! For å se det positive på det, kiloen renner av! 94,4 kg nå! Så her går det nedover.

 

Fikk tips fra fastlegen min om å ikke spise etter kl 1800. Og det ser ut som det virker. Jeg er jo stor fan av store kvedlsmåltider og "kos". Men nå går det i te og litt frukt til kvelds. Kanskje et knekkebrød. Cluet er å spise nok på dagen, å det er jammen ikke enkelt. Vi spiser middag sånn i fem tia så da holder jeg meg mett sort sett hele kvelden. Må bare få i meg nok til lunsj og spise alle mellommåltider.

 

Men altså, noe funker for meg noe funker for deg.

 

Gruer meg til jula....... Har bestemt meg for at fra og med 22. og til 3. juledag er det lov med alt. Og på nyttårsaften og 1. januar. Resten får jeg leve "normalt". Da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for noe jeg putter i munnen.

 

Vel, nå skla jeg bake knekkebrød og lage hjemmelagd musli. Fine julegaver til gode naboer, og ikke så dumt å ha liggende. Åsså vil jeg anbefale marengsen til greteroede. Den er knallgod å en vinner her i huset. Ja, å så skal jeg lage fløtekarameller. EKTE fløtekarameller. Hvorfor??? Jo fordi det er JUL!

 

Kos dere

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...