Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

 

Og TinaP, hva er det som ikke funker med 5:2 dietter, er det at du ikke går ned eller at du ikke holder deg nede på kaloriene de 2 dagene i uken. Jeg er veldig interresert i 5:2 dietten for tiden. Har igrunnen alltid sett på det som et tullete slankepåfunn for å ha noe nytt å komme med, og egentlig litt seig-pining. Men etter å ha sett en dokumentart på BBC Earth om fasting må jeg si at jeg har endret synet mitt totalt. Ligger visst veldig mye forskning bak det, og har visst store helsefordeler i tillegg til den slankend effekten. Har lånt en bok på biblioteket om det nå, som jeg håper å få lest snart. Har planer om å prøve det ut selv når jeg bare blir ferdig med ammingen.

 

 

Jeg har sett den dokumentaren jeg også. Jeg prøvde 5/2 i fjor vår og det gikk kjempefint. Tøft de første ukene men ble lettere etter hvert. Nå har jeg nok ikke nok disiplin til å klare meg til 500 kcal så jeg forsøkte med 1000 kcal i stedet på fastedagene. Det blir jo mindre mat generelt tenkte jeg men så spiser jeg jo dobbelt dagen etter så da har det ikke noe for seg.

 

Det ble til at jeg forrige uke meldte meg på GR nettkkurs. Jeg har prøvd det før med gode resultater. I første omgang 1 kurs, mulig flere. Det er dyrt men verdt hver en krone. Når jeg går på GR kurs så føler jeg mer press til å gå "all in" da det er så dyrt.

Jeg har til og med fått en bonusuke. Skulle sende første kursrapport i går men det var noe rart da datoen stod 9/2 i stedet for 2/2. Så såg jeg det var kommet inn en melding dagen før om at kurslederen var syk så ble oppstart neste uke. Men i går var jeg allerede så innstilt på dette at jeg venter ikke en uke med å begynne når jeg allerede hadde begynt morgenen så bra. Tenkte det ikke ble så mye registrering av mat da det tar så lang tid, men har visst begynt med det likevel. Og det er greit, lettere å vite om en har fått nok, eller mer enn nok mat da.

 

Har holdt meg frisk til nå denne vinteren. Verken omgangssyke eller influensa på meg. Håper det holder seg der.

 

Har begynt å "trene" eller mosjonere litt også. 20 min i går og satser på 20 min i dag. Bedre enn ingenting. Har som mål til høsten skal jeg ha 3 kondisjonsøkter à 30 min og 2 styrketrening à 20 min pr uke.

 

Bra du slenger deg på Minskern før du blir tyngre enn det du var sist. Godt å ha flere her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lage meg havremelsgrøt til kvelds og oppdaget en svart avlang ting etter at jeg hadde blandet vann inn. Fant en til rett etter. Ved å ta opp og studere de under lys så var det to insekter :o :o :o som selvfølgelig var døde. Har hørt om sånt før. Regner med at det er ufarlig å spise når de blir kokt opp men akkurat da falt fristelsen min på grøt til null. Har silt igjennom hele pakken med havremel men ikke funnet flere. Lurer jo litt på om de blir brun/svarte når de kommer i kontakt med vann eller om de kun låg på toppen at de kommer fra skapet mitt. Så kveldens aktivitet blir å ta ut alt i skapet og vaske og rydde og sjekke for flere dyr. Mener jeg vasket før jul også, pleier i hvert fall å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :D Da er første uke over - og mye vann har forlatt kroppen, trur eg...Resultatet er i alle fall oppløftende - minus 3,1 kg. Det har helts sikkert hjulpet på at jeg har vært litt syk, og derfor ikke har orket så mye mat, men innstillingen har også merkbart kommet mer på riktig spor. Har lest " Tenk deg slank" av S. Stubsjøen, og funnet mange gode teknikker som kan brukes aktivt i møte med vektutfordringene mine :)Endring av atferd er ikke enkelt, så derfor fint å sette undebevissthet og hjernen i hjelpemodus :D

Kom ikke helt i mål med trimpoeng, men vel 6 er vel ikke helt gæli!

Håper det går bra med dere andre også !

Ha en riktig fin uke !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Minskern! Over 3 kg på en uke er jo knall! Må takke ja til litt sykdom innimellom, men litt kjedelig hvis den henger i og du ikke får energien tilbake.

 

Jeg har veiedag på torsdag, i hvert fall da jeg skal levere min første kursrapport. Har ligget noe over kalorier fredag og lørdag. Noe grunnet selskap, og noe grunnet lørdagsgodter. Klarer meg fint uten godteri på hverdagene nå når jeg er innstilt på det. Har litt lyst på men, NEI! sier jeg til meg selv. Og så er det glemt. Koser meg med pepsi max da. Ikke det beste det heller men i hvert fall ingen kalorier. Gleder meg til veiedag på torsdag for om jeg var noe over både fredag og lørdag så har jeg fått inn mye aktivitet og det er jeg veldig fornøyd med.

 

Skapet ble grundig vasket i går og håper nå at det ikke er flere melbiller der.

 

Ha en strålende uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D 1,4 kg ned :D :D :D

 

Veldig fornøyd med egen innsats den siste uken. Kjenner jeg har lyst på noe godt nå men tok et eple i stedet. Må vente til fredag før jeg unner meg noe. Jeg har som mål i første omgang å holde meg til fredag og lørdag kvelder til begrenset godteri/snacks. Og det har gått greit til nå, må bare vente til i morgen kveld...

 

Registrerer alt jeg spiser. Ingen rutine på trening men har fått gått mye tur siste uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir alle av?

 

Hele helgen gikk til h... Potetgull og sjokolade både fredag og lørdag. Is og sjokolade på søndag, og is igjen mandag kveld. Tirsdag klarte jeg å hente meg inn igjen. Var veldig søtsugen på kvelden som resulterte i 3 appelsiner og 2 epler. Men bedre enn de tomme kaloriene.

 

Vekta viste i dag 0,1 kg opp. Ikke så gale da. Målene på kroppen er blitt mindre.

 

Orket ikke veie maten eller registrere den i helgen når jeg visste at det kom til å bli langt over grensen kalorier men det er vel nettopp da en BØR gjøre det. Har begynt å registrere igjen i dag. Det tar jo sånn tid.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom her støtt og stadig, men har ikke skrevet noe i det siste:P

Har ikke veid meg på lenge, men har vært flink med aktivitet i det siste=) men ikke sååå flink med maten. Har mista litt motivasjonen rett og slett etter å ha vært så mye syk, hver gang jeg kommer i gang igjen så blir jeg syk på ny.

Men prøøver likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom her støtt og stadig, men har ikke skrevet noe i det siste:P

Har ikke veid meg på lenge, men har vært flink med aktivitet i det siste=) men ikke sååå flink med maten. Har mista litt motivasjonen rett og slett etter å ha vært så mye syk, hver gang jeg kommer i gang igjen så blir jeg syk på ny.

Men prøøver likevel.

 

Ja sykdom er en utfordring. Eneste sykdom som er godkjent ved slanking er omgangssyken. Jeg har hatt en bra uke siden tirsdag. Dårlig på trimfronten men tenker det viktigste er matvanene.

 

Prøv å registrere maten din. Det er dritkjedelig men man blir mer motivert av det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sykdom er en utfordring. Eneste sykdom som er godkjent ved slanking er omgangssyken. Jeg har hatt en bra uke siden tirsdag. Dårlig på trimfronten men tenker det viktigste er matvanene.

 

Prøv å registrere maten din. Det er dritkjedelig men man blir mer motivert av det likevel.

Ja sant det=) Jeg må prøve å komme inn i registreringa igjen :P Hadde jo 10 poeng på kostholdsscoren jevnt fra mars til mai i fjor, burde klare å få til det nå også=) (ja, poeng motiverer meg:P)

Vi var på skøytetur på jobb i forrige uke, og gikk opp den samme bratte bakken som vi gikk tidligere i høst, og jeg merker at forma har blitt litt bedre :D Så det er jo bra=) Jeg og samboeren skal til england i sommer og gå en lang tur av samme typen som vi gjorde i fjor, det ga mersmak =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som valgte nettkurs, hvordan fungerer det? Er det gode tilbakemeldinger og råd fra kursholder, eller er det like greit å bare fortsette å være på forumet og melde inn vekt og opp/nedturer her?

 

Jeg føler at jeg må gi litt mer når jeg går på kurs for jeg har jo betalt for det og det er absolutt ikke billig. Så det i seg selv er en motivasjonsfaktor. Jeg registrerer maten min nesten hver dag. Jeg føler jeg får gode tilbakemeldinger fra kurslederen og rettet mot meg i forhold til hvordan min uke har vært så det er positivt. Hun kommer med tips til forskjellige ting som jeg ikke har tenkt på. Eneste negative med et kurs er jo pengene. Men klarer en å gå ned på egenhånd så hvorfor bruke de pengene på det? Det er en avgjørelse hver enkelt må ta. Jeg følte jeg ikke kom noen vei og ikke var jeg toppmotivert heller etter nyttår selv om jeg visste at nå MÅ jeg bare gjøre noe med helsa. Pengene er jo absolutt verdt det.

 

 

Var i et selskap i helgen og spiste en del kaker men har klart å hente meg inn etterpå. En lang tur på en fjelltopp kombinert med sunne hverdager så viste resultatet denne uken ned 0,8 kg. :D :D :D Er så fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy skam til meg som har vært så lite aktiv her inne i det siste. Har egentlig ikke hatt noen god grunn heller, bortsette fra at motivasjonen har sviktet litt i det siste og jeg har spist for mye tull. Treningen har gått strålende, med ca 3 god økter i uken. Måltidene er stortsett også bra, men så har jeg dette sinnsyke sukkersuget som ødelegger for meg. Har spist alt for masse sjokolade, is, karamellere og sånn i det siste. Heldigvis ser det ut som de gode spisevanene og treningen hindrere vekten fra å fyke i taket, men merker jo at den sakte men sikkert kryper oppover.

Jeg er så sukkeravhengig at det er skummelt. Jeg virkelig elsker alt som ikke er bra for meg. Ligge på sofaen på kvelden etter en lang og hard dag og "kose" seg med sjokolade eller is eller noe annet godt. Og når man først spiser en dag så kan du være sikker på at suget kommer dagen etter også.

 

Men jeg gir meg ikke. Vekten skal nedover, og jeg vil være i mål eller iallefall nært mål til jul.

Har vært flink i går og i dag, så får bare fortsette slik. Gleder meg til våren kommer med mer lys og varme, føler det er lettere å leve sunt da.

 

Og så flink du er å være aktiv her ikke TinaP, selv når alle andre svikter.Og gratulerer med god vektnedgang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cikki: Takk takk. Så spørs det hvordan veiingen blir på torsdag da for helga gikk ikke bra :mellow:

Sliter med dette godterisuget jeg også. Men kan klare meg 4 dager i strekk uten men akkurat som om fredag, lørdag og søndag må jeg trø i meg mest mulig igjen. Hva med å spise bare annen hver dag, Cikki? Da er det jo ikke så lenge til neste gang du kan spise litt? Og jeg kan prøve onsdag og lørdag som godteridager kanskje. Det er i hvert fall bedre enn slik jeg holder på nå. Et tips til søtsug på kvelden. APPELSINER

I kveld har jeg spist 3 appelsiner. Om det går over grensen for fruktinntak så er det i hvert fall bedre enn godteriet!

 

Taghra: Heier på deg med eller uten kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn matmessig går det greit, og har fått dratt meg på trening en dag denne uka xD skal på skidag på fredag, så da blir det litt mer aktivitet (og betalt sådan:P)...men burde vel prøve meg på treningssenteret igjen i morgen, hvis jeg får sove i natt iallefall^^

 

Takk TinaP=D Heier på deg også! Vi klarer dette:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte i går kveld at om det gikk bra på veiing i dag så kunne jeg unne meg en sjokolade. Hvorfor i h... tenker jeg sånn?

Det gikk ikke bra 800 gram opp, så det blir ikke sjokolade i dag. Jeg registrer maten min men har unnlatt å gjøre det i helgen hvor det som oftest er litt travlere med barn hjemme og så vet jeg at jeg kommer langt over grensen på inntak så tørr liksom ikke legge det inn. Men jeg vet jo at det er nettopp disse dagene som en burde registrere og oppdage selv hvor mye jeg faktisk inntar av kalorier. Så denne helga skal jeg notere ned ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte i går kveld at om det gikk bra på veiing i dag så kunne jeg unne meg en sjokolade. Hvorfor i h... tenker jeg sånn?

Det gikk ikke bra 800 gram opp, så det blir ikke sjokolade i dag. Jeg registrer maten min men har unnlatt å gjøre det i helgen hvor det som oftest er litt travlere med barn hjemme og så vet jeg at jeg kommer langt over grensen på inntak så tørr liksom ikke legge det inn. Men jeg vet jo at det er nettopp disse dagene som en burde registrere og oppdage selv hvor mye jeg faktisk inntar av kalorier. Så denne helga skal jeg notere ned ALT.

Kjenner til den der... "hvis jeg er flink frem til torsdag så kan jeg kjøpe potetgull på fredag og kose meg i helga"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ganske strålende matveien denne uka. Selvfølgelig over grensa med kalorier på lørdag men generelt er jeg veldig fornøyd. Hadde derfor håpet på at vekta skulle gå enda litt mer ned. Men så har det ikke blitt like mye trim på meg denne uka. Nå har jeg litt kontroll på matinntaket og skal fokusere mer på trening fremover.

 

Hvordan går det med resten?

Forstod noen var inne på vektklubben, der var det mer aktivitet. Må en betale for å bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her står det stille =( men spist mye salt i det siste, og også litt for mye sjokolade. Rett og slett bare mista motivasjonen ei stund. Har fått til noen turer og ei trening da, men alt for dårlig... lurer på om jeg må kjøpe nettkurs for å få sparket i rumpa jeg trenger til å faktisk gjennomføre bedre.

Jeg meldte meg inn i vektklubb for ei stund tilbake, men syns forumet der var veldig rotete, så likte meg bedre her... men litt sjeldnere aktivitet her da. Men føler det blir mer "bekjente" som svarer her også.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Hei hei folkens!

 

Jeg er her! Har vært så innmari lite motivert i det siste med så prøvede jeg på ei bukse en dag her...... å den var vond å gå med på jobb. Så nå MÅ det bli andre boller altså!!!! Har registrert maten min i 4 dager nå. Satte meg ned på søndagskvelden og førte inn alt av måltider for denne uka. Det er så lett å tenke at det må være noe galt med meg siden jeg ikke går ned noen kilo, men så viser det seg jo at hvis jeg registrer ALT og trimmer litt så går det jo nedover..... Men hvorfor skal det være så innmari vanskelig????

 

En hektisk hverdag med jobb å kids å fritid å mann å hus...... Jeg bare MÅ få orden på kosthold og trimming. Hvis ikke forsvinner alt av energi. Håper på at lysere kvelder og varmere temperatur skal gi litt motivasjon......

 

God helg folkens!!! Når den tid kommer. Mitt mål er å ikke spise potetgull denne helga!

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...