Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Gjest Hilde en

Haaaaallllooooo.

Endelig en tråd med litt liv i. Kan jeg få bli med??

Jeg har gått på GreteRoede kurs fra oktober 14- desember 15. Gikk ned fra 106,1 kg til 90,5. Nå har jeg meldt meg på gullmedlem for en periode. Har ikke gått ned noe, men har heller ikke lagt på meg. Veldig fornøyd med den. Nå føler jeg at tiden er ikke for en ny "runde" og håper å nå 85kg før våren kommer.

 

Jeg er 36 år, to små (en på 3 år og ei på 2 år), jobber 100% og lurer på hva fritid er :rolleyes:

 

Sliter med at jeg spiser for mye kveldsmat, trimmer for lite (ingenting siden jula.....) og tar litt "helg".

 

Idag har jeg registrer maten min (for første gang på leeeenge) og kjenner at motivasjonen for bevegelse begynner å komme.... Så det er håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst velkommen til alle nye, Minsker'n, Latsabbnr1, Suzzie og Hilde en. Det var virkelig mange nye her idag, og alle er selvfølgelig hjertelig velkommen. :) Ser ut som jeg valgte rett navn da jeg startet tråden. Jeg var også lei av at det var så lite aktivitet på forumet. Ble først med i en annen tråd, men denne døde ut etter kort tid.

 

Det er så mye gøyere når man har en hel gjeng som følger hverandre. :D

 

Hilde en, så flink du har vært å holde vekten, det er jo en av de største utfordringene! :D Ja er ikke mye fritid med små barn i huset, Vi får ta det igjen når de er større og mer selvstendige. B) Men å komme ned til en passelig vekt, det skal vi klare.

 

Og kikk, vekten min den 1 mars var 95, 4. Har som mål å gå ned 2 kilo i mars. Dvs en nedgang på 0,4-0,5 i uken. Så får vi se om jeg overlever påsken! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 14.mar 21.mar 30.mar marsres: marsmål: 99,8 har igjen: 3

Minsker`n: 01.mar 89,3 07.mar 14.mar 21.mar 30.mar 89,3 marsres: marsmål: 6,3 har igjen: 3

Cikki: 01.mar 95,4 07.mar 14.mar 21.mar 30.mar marsres: marsmål: 93,4 har igjen: 2

Taghra: 01.mar 88 07.mar 14.mar 21.mar 30.mar marsres: marsmål: 85 har igjen: 3

stella_maris: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 30.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

latsabbnr1: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 30.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

suzzie: 02.mar 86,9 08.mar 15.mar 22.mar 31.mar marsres: marsmål: 83,9 har igjen: 3

Hilde en: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 30.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

Clarin: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 30.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

TinaP: 02.mar 08.mar 15.mar 22.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

 

 

Så moro at vi blir en gjeng. Håper alle klarer målet.

Selv føler jeg at jeg har hatt en bra uke, selv om det ikke synes på vekta. Skjønner egentlig ikke hvorfor. Forrige lørdag kan vel ikke ha så mye å si?

Endelig fredag. Først på jobb og så har jeg tenkt meg en tur på storsenteret for å se om jeg får tak i hotell puter. Det var 50% på Hansen&Dysvik, så kanskje jeg finner noe der.

 

Ha en fin dag damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at neste veiing gir gode resultater kikk, hvis man er flink så vil det jo vises på vekten etterhvert.

 

Jeg var ganske snopesyk idag, så til kvelds ble det et lite glass med 1 dl sjokolademelk. Merket godt at det var lenge siden jeg har spist noe som helt søtt nå, for det var så godt selv om det bare var 3% sukker i den. Jeg nøt hver eneste dråpe. :)

 

Så var det helg igjen, håper alle klarer seg gjennom den uten de største utfordringene. Nå er det flere uker siden jeg har spist smågodt, kjenner at det frister. Men blir så himla mange kalorier på en liten mengde. Da føler jeg at jeg får mer ut av det med å spise poppkorn. Lurte et øyeblikk på om jeg skulle velge grønnsaker med dip i morgen, men da tror jeg kanskje jeg hadde følt meg litt snytt når jeg satt der på lørdagskvelden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagsmorgen

 

Sitter her i stillheten og nyter en frokost. I dag blir det å få gjort noe i huset. Får besøk av en venninne som blir til i morgen i og med vi skal på innflytningsfesten. Kommer over 3oprs. Lurer på hvor de skal gjøre av alle., De har snakket om at det kommer en overraskelse utpå kvelden. Spennende. Før festen skal vi til en annen venninne som er neste nabo med de andre. Der får vi servert spagetti m/kjøttsaus. Greit å få i seg litt mat. Blir ikke store matservering på festen og det er forståelig. Har hørt rykter om pølse og lompe.

Får prøve å komme meg hjem til normal tid da må jeg må opp å lage snitter til det årlige pensjonist treffet koret står for. Da har alle enten med kake eller snitter og en gave til loddsalg. Det setter pensjonistene stor pris på. Før maten starter synger vi 4 korsanger.

 

Fredagen gikk greit uten utskeielser. Jeg la meg tidlig, noe som resulterte i at jeg sto tidlig opp. Var og kjøpte meg hotellputer. Det ble så fint med de. Kjøpte med dunpute også + en stor bordduk til halv pris. Kjøpte også bukse, topp og et stilig belte. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe nye klær men man må jo fornye seg litt. Den eneste ok buksa jeg hadde er rimelig sliten. Kjøpte str 46 uten å prøve. Håper den passer. Nekter å kjøpe 48. Da får jeg heller gå i de fillene jeg har

 

Cikki, grønnsaker og dipp er kjempegodt. Husker unga likte det godt. De valgte faktisk det foran potetgull. Sukkererter, blomkål, gulrøtter, kålrot, stangselleri nam nam :P Når jeg får lyst på noe søtt, kjøper jeg meny sine grete roede kokosbolle. De er ikke store og inneholder 50 kalorier

 

God lørdag alle sammen og det hadde vært artig og lest om hva dere andre skal gjøre i helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk: Jeg har veiedag mandager og 29.02 veide jeg 96,2 og mitt marsmål vil være 2 kg.

 

Jeg har spist så masse i helgen at jeg ikke tror det går bra imorgen. Var på middag hos tanta mi på fredag og vi spiste klubb (raspeball,komle) jeg klarte ikke å la være og vi spiste det til nattmat også for hun ville vi skulle overnatte så det ble totalt 5 stk med smelta smør og sukker.

I går spiste jeg grillet kylling, potetsalat og sjokolade. :angry:

 

Jeg har lagt inn i tabellen alle kalorier og allerede nå så tidlig på dagen ligger jeg i snitt gjennom hele uka på 2079 kcal og det er IKKE greit når jeg maks skal spise 1600 i døgnet. Jeg skal jobbe i kveld (på sykehjem) men allikevel blir det ikke nok trim til ikke å legge på seg tror jeg.

Må nok gå en tur nå med engang før jeg drar. :rolleyes:

 

Nå skal jeg være ekstra flink å lese her inne i uka som kommer for å bli motivert igjen, jeg skal og må gå ned nå.

Tvi, tvi til alle neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg prøver grønnsaker og dipp neste helg da. :) Denne helgen ble det en lite sjokoladeplate på meg. Var på butikken og fant en 80 grams sjokoladeplate med 80% kakao, den fra Berit Nordstrand. Spiste hele for 80 gram er jo ikke mye, men inneholder nok kalorier i alle fall. Kom vel på 18 kosemerker eller noe sånn, mye mer enn anbefalt. Men såpass bør man vel kunne unne seg når man har vært flink hele uken.

 

Denne lørdagen registrerte jeg alle kaloriene bare sånn for moro skyld og havnet litt i overkant av 2500 kcal. Haha... :lol: Mest på grunn av sjokoladen da, for jeg spiste stor sett greit den dagen.

 

Men jeg var veldig stolt av meg selv da vi spiste middag. Min kjære hadde laget sin supergode hjemmelagde lasagne. Jeg tok kun min oppmålte porsjon og fylte på med salat. Etterpå hadde vi masse rester som stod og fristet på kjøkkenbenken da jeg skulle ta oppvasken, men jeg rørte det ikke! B)

 

Har lagt på i overkant av 2000 kcal denne uken, men har utrolig nok vært en del sulten likevel.

Men jeg har vært veldig nøye på at all maten jeg spiser er sunn og god. Så føler jeg får i meg de rette kaloriene.

I går laget jeg min aller første hjemmelagde kefir, så til frokost i dag hadde jeg blåbærmusli med blåbærkefir og blåbær på toppen. Nok blåbær i alle fall! :P Var faktisk veldig godt.

 

Er superspent på vekten i morgen, og hvordan det har gått med alle dere andre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Håper dere har hatt fin helg, alle sammen! Nå fikk jeg også lyst på grønnsaker og dipp, Cikki! :P Det får bli snacksen neste helg! Jeg er også spent på morgendagen. Synes jeg har vært skikkelig flink denne uken, men lurer på om jeg har klart å holde vekten siden sist - da gikk jeg jo ned 4 kg pga. omgangssyke. Det ble i det minste ikke noe lørdagsgodt på meg: var så trøtt at jeg sovnet på sofaen etter (sen) middag. Sparte sikkert noen kalorier på det i det minste... :lol:

 

Kommende uke blir vanskeligere: da skal jeg både ut og spise med venninner + at vi skal feire bursdag for minstemann, så da blir det kakeselskap med familien i tillegg til barnebursdag. Jeg får prøve ut en av Grete Roede kakeoppskriftene - noen som har prøvd dem og har tips til noe som er godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen, og vekten var snill med meg denne uken også, den viste 94,6. Så da var det ned 0,8 siden sist. :) Synes egentlig at jeg går litt for mye ned i vekt for tiden. Vet jo at kroppen bare klarer å miste en begrenset mengde fett i uken, og i og med at jeg ikke trener stort så forsvinner det nok litt muskler også. Men får bare prøve å komme meg på trening så ofte jeg klarer, og spesielt styrketrening. Ser i alle fall ut som jeg skal klare å komme meg under 90 kilo før sommeren. Og det kommer jeg til å merke godt. :D

 

Er veldig spent på hvordan det har gått med alle dere andre. Satser på at alle har gått ned denne uken. :)

 

stella_maris, ja å sovne tidlig på lørdagen tror jeg vil spare masse kalorier, kanskje jeg skal prøve på det samme. :P Er bare så fryktelig dårlig til å sovne på sofaen.

Bursdager og kakebesøk er jo en prøvelse. Men krysser fingrene for deg. Jeg prøvde en GR kake for en del å siden, men det var bare tragisk, den var super liten. Hvis jeg var deg ville jeg heller laget en skikkelig god kake og så kost meg med kun et stykke.

Jeg har ingen store utfordringer denne uken, men neste uke er det hele to bursdager med kakebesøk. :o Men skal vel gå på et vis det også B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Gratulerer med god innsats og resultat, Cikki! :)/> Jeg må innrømme at jeg har vanskeligheter med å være misfornøyd med hurtig vektnedgang :P/> Jeg ser selvsagt poenget med tap av muskelmasse, og det er derfor jeg har fokus på styrketrening fremover. Men det er ikke til å komme forbi at det er motiverende å se nedgang på vekten (og den hurtige nedgangen er stort sett begrenset til starten, og jevner seg ut etter hvert...)

 

Selv er jeg storfornøyd med å ha gått ned 1.2 kg denne uken - så får jeg heller legge inn ekstra styrketrening. Det betyr at jeg faktisk har nådd mitt første delmål! Det feires med tur til frisøren på onsdag :D Jeg har spart til langt hår en periode, og har hatt kontinuerlig "bad hair day" i 4 måneder. Nå er det blitt langt nok til at jeg kan klippe en slags frisyre, og det skal bli herlig å ikke se ut som en vaskefille på håret lenger... :P:lol:

 

Så får jeg se hvordan det går denne uken her, med både bursdagsfeiring og restaurantbesøk... :blink:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer med et flott resultat til dere begge stella_maris og Cikki. :P

 

Selv har jeg gått ned 0,7 og det er jo bra det, men det er det samme som jeg gikk opp forrige mandag så nå veier jeg det samme som for 2 uker siden 95,5 og totalt ned 4,8 kg. Håper jeg får en fin uke nå og nedgang igjen neste mandag, da er jeg på rett vei igjen.

 

Angående bursdag og kaker ble det skrevet et tips her om å fryse rester med en gang eller ta med på jobben eller sende med gjester så slipper man å fyse på det senere. Anbefaler å bake GR gulrotkake, den er supergod.

 

Jeg skal kjøpe sykkel og har målt at det er 7,5 km til jobb. Er det noen som vet hvor lang tid jeg kommer til å bruke på det? Det er nesten bare rett frem bortsett fra noen slakke hellinger oppover. Venter på tilbud fra G-Max/G-sport som gir cruise for 4 pers. med Colorline for hver 1.500,- kr. en kjøper for. Da får vi en tur til Kiel på kjøpet, og kan ta med venner også. Tror forresten jeg må prøvesykle en dag jeg har fri..... :)

 

Jeg jobber hver dag denne uka så da blir det gratis trim der, men håper å få gått noen turer også.

 

Ha en fin uke, gleder meg til å lese om dere :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mye aktivitet her siste uken. Jeg er fornøyd om jeg klarer å logge meg på 1 g i uken for å registrere vekta. Bruker for mye tid foran data/mobil. Prioriterer barna etter jobb frem til leggetid. Etterpå er jeg så sliten og ligger pladask foran tv'n. Husarbeid blir gjort på fridagene mine. Heldigvis jobber jeg ikke 100%.

 

Goggeline: Vil tro du bruker 15-20 minutter. Lurt å prøvesykle en dag så du ikke kommer for sent på jobb. Så bra å ha mulighet til å sykle til jobb. Jeg har 9-10 km til jobb og det går opp og ned, opp og ned. Hadde det ikke vært for 2 barn som skal leveres barnehage og et barn som skal ta bussen til skolen så hadde jeg kanskje syklet selv i sommerhalvåret.

 

Ang. månedsplan så var vekta mi 1/3 99,2 og mål til 29/3 er 96 kg, altså 3,2 kg ned.

 

Er spent på om jeg ligger bra an da jeg skal veie meg i morgen. Ble litt kake i helgen da vi var i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til deg også Goggeline, 0,7 ned er jo kjempebra. Selv om jeg ser at det er kjipt at det bare utlignet forrige uke. Men da blir d jo ned neste uke! :D

 

Gratulerer til deg også stella_maris, du har gått ned mye. :)

 

Jeg er for så vidt ikke så misfornøyd med den hurtige vektnedgangen, bare en smule skeptisk. Men det er klart jeg blir glad når vekten viser så "lave" tall. Det er vel bare å nyte det mens det varer, plutselig så roer det seg vel.

Jeg må nok også ta meg en tur til frisøren en dag snart, sikkert snart 1 år siden jeg var der sist. :o Så jeg ser definitivt ut som en vaskefille! :P Har bare ikke vært førsteprioritet med en liten i huset.

 

I dag har jeg vært på årets første trilletur. Var sol og blå himmel i dag, så det måtte bare utnyttes til det fulle. Ble en og en halv time gange, sånn pluss minus et stopp for å mate endene. B) Håper det gode været kan holde seg noen dager, for det var ganske deilig å komme seg ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Gratulerer med godt resultat til deg også, Goggeline. Enig med Cikki: da blir det enda mer ned neste uke :) Og takk for tips til gulrotkake - den skal jeg teste! Og gode tips til å bli kvitt restene, ja - jeg får ta med kake på jobben og friste kollegene :P

 

Kjekt å kunne sykle til jobben! Jeg har ganske lang vei (bor 15 km fra jobben), og kjøpte el-sykkel i fjor. Det gir selvsagt ikke samme uttellingen som vanlig sykkel, men jeg blir varm og får bevegelse 40 minutter hver vei. Gleder meg til det blir mildt nok til sykling igjen! Det beste er at jeg faktisk sparer tid med el-sykkel i forhold til om jeg kjører kollektivt: 40 minutter på el-sykkel, minimum 50 minutter med kollektivtransport. :rolleyes:

 

Og deilig med trilletur i solen, Cikki! Håper dere får flere slike fine dager fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 102 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,8 marsmål: 99,8 har igjen: 2,2

Minsker`n: 01.mar 89,3 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar 89,3 marsres: marsmål: 6,3 har igjen: 3

Cikki: 01.mar 95,4 07.mar 94,6 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,8 marsmål: 93,4 har igjen: 1,2

Taghra: 01.mar 88 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 85 har igjen: 3

stella_maris: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 1,2 marsmål: har igjen: 0

latsabbnr1: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

suzzie: 02.mar 86,9 08.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 83,9 har igjen: 3

Hilde en: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

Clarin: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

TinaP: 02.mar 99,2 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 96 har igjen: 3,2

Goggeline 02.mar 96,2 07.mar 95,5 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,7 marsmål: 86,2 har igjen: 1,3

 

Her var det mye bra. Gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig lesing fra dere alle og fin tabell Kikk. Det er spennende.

Jeg gleder meg masse til å sykle til jobb. :P

 

Er bare så glad for i går holdt jeg meg innafor 1600 kcal og kjenner at motivasjonen for å holde meg unna "drittmat" begynner å komme tilbake. Tror det er deres skyld. Fortsett å skrive da blir jeg så glad. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tabell kikk, og med masse gode resultater! Veldig bra jobbet alle sammen. :D

Det skal bli så fint og gå våren og sommeren i møte med en slankere og sunnere kropp.

 

Jeg føler at jeg kan kjenne det på kroppen bare de kiloene jeg har gått ned til nå. Og nå som jeg spiser sunnere så føler jeg meg ikke så oppblåst og tung lenger. Så for tiden føles det veldig bra! :)

 

Jeg kom med på tur i dag også. Mini sov en time i vognen så ble totalt 1,5 t med tur på meg. Føles virkelig godt med all den friske luften, men hjelpes så trøtt jeg er her jeg sitter nå, kjenner det skal bli godt å legge seg i dag. :)

 

Kalorimessig ligger jeg vel på rundt 2150 kcal i dag, litt mye, men var så sulten etter turen at lunsjen ble litt større enn normalt. Satser på at det går bra likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min første GR-kurskveld, fikk bekrefta at badvekta hjemme er feil og at jeg veier mer enn jeg trodde =( Men jeg er motivert for å jobbe bort de kiloene. Fikk litt mer klarhet i ting, men ingen veldig store overraskelser likevel. Nå er det å overføre teorien til praksis. Ny vekt var 92,1, så hele 4 kg mer enn jeg veier her hjemme. Første målet mitt er 89 kg, altså 3 kg ned...forhåpentligvis i løpet av mars. Gruer meg til påska, påskeeggene fra freia er jo OVERALT nå....must resist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min første GR-kurskveld, fikk bekrefta at badvekta hjemme er feil og at jeg veier mer enn jeg trodde =( Men jeg er motivert for å jobbe bort de kiloene. Fikk litt mer klarhet i ting, men ingen veldig store overraskelser likevel. Nå er det å overføre teorien til praksis. Ny vekt var 92,1, så hele 4 kg mer enn jeg veier her hjemme. Første målet mitt er 89 kg, altså 3 kg ned...forhåpentligvis i løpet av mars. Gruer meg til påska, påskeeggene fra freia er jo OVERALT nå....must resist.

 

Det tror jeg du klarer. ;) Hvis du har mulighet så lag en ukesplan på i hvert fall middager og skriv handleliste og følg den når du handler. Eller enda bedre, :) om du har noen andre som kan handle for deg så slipper du å se alle fristelsene. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du klarer. ;)/> Hvis du har mulighet så lag en ukesplan på i hvert fall middager og skriv handleliste og følg den når du handler. Eller enda bedre, :)/> om du har noen andre som kan handle for deg så slipper du å se alle fristelsene. Lykke til

Satser på det går bra=) Har fått en hel haug (9,2 ifølge registreringa på profilen min) treningspoeng i dag siden vi har hatt skidag på jobben (er lærer). Skrittelleren har registrert 14000 skritt i dag, så den er jeg fornøyd med. Skal lage handleliste og handle inn for resten av uka i morgen, og så ny handleliste på mandag igjen. Pleier å handle mandag og torsdag, så er det iallefall fristelser bare to ganger i uka. Jeg MÅ motstå fristelsen på butikken, for om ting havner i skapet og skal "ligge til helga" så klarer jeg ikke å motstå den...må jo bare smake litt, har vel ingenting å si om jeg spiser den nå eller på lørdagen. Heldigvis har jeg samboer med på laget, så vi kan støtte hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 102 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,8 marsmål: 99,8 har igjen: 2,2

Minsker`n: 01.mar 89,3 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar 89,3 marsres: marsmål: 6,3 har igjen: 3

Cikki: 01.mar 95,4 07.mar 94,6 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,8 marsmål: 93,4 har igjen: 1,2

Taghra: 01.mar 07.mar 92,1 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 89 har igjen: 3,1

stella_maris: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 1,2 marsmål: har igjen: 0

latsabbnr1: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

suzzie: 02.mar 86,9 08.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 83,9 har igjen: 3

Hilde en: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

Clarin: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,5 marsmål: har igjen: 0

TinaP: 02.mar 99,2 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 96 har igjen: 3,2

Goggeline 02.mar 96,2 07.mar 95,5 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,7 marsmål: 86,2 har igjen: 1,3

 

Takk for at dere liker tabellen. Selv synes jeg det er motiverende med tabell.

Jeg starta på nytt GR kurs mandag. Litt moro var det at så mange fra det forrige kurset som var der. Det var bare 2 nye.

I går hadde jeg en fæl ettermiddag/kveld. Jeg hadde et så sterkt mageknip som jeg aldri har hatt før. Var på korøvelse med så vondt. Det var ikke lett å skulle synge samtidig som jeg hadde magesmerter. Jeg tror det kom av at jeg åt litt for mye mat i tillegg til at jeg trøkte i meg 6GR kokosboller og åt over 2esker lækerol. Ikke en gang til. At det går an å bli så korka.

Mandag var vi på prøvetime på sats/elexia på spinning. Vi synes det virka bra, så vi meldte oss inn. I dag skal jeg ha en samtale + trening med en PT som var inkludert i tilbudet.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

God morgen :)

Her har det gått den veien høna sparker denne uka :o.

Har vært ei uke med 0 trim og usunn mat,så i dag viste vekta 87,5kg,opp 600gr.

Kipt med sånne uker,men det er bare og ta dem med seg,brette opp ermene og se framover :).

 

Håper det har gått greit med dere andre denne uka og lykke til med ei ny :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen andre har nevnt der her, så da må jeg bare. 2,90 for smågodt. Prøver de å ødelegge hele påsken for oss her eller. Jeg vet så godt at jeg bare skal holde meg unna, men det frister såååå mye. Har lyst å løpe ned på butikken, kjøpe meg et kilo og bare ligge på sofaen og kose meg og se på tv. Men det skal jeg ikke altså... ;)

 

Men fra spøk til alvor, det kommer til å bli en hard prøvelse å holde seg unna smågodtet denne påsken. Helt teit egentlig, bare fordi det er så billig så MÅ man bare kjøpe. Men tror det er flere som har det slik for det er helt fullt av folk rundt smågodt hyllene.

 

Dagen i dag har gått ganske greit. Vi hadde andebryst til middag, og der ble det jo noen ekstra kalorier, men spiste masse ovnsbakte grønnsaker til, så følte jeg var flink. Men føler ikke denne uken har gått så bra til nå. Spiser sunt, men blir litt mye til tider.

 

Kjipt med vektoppgang Suzzie, men så bra at du klarer å holde motivasjonen oppe. Det viktigste er jo som du sier å brette armene opp og fortsette. Da kommer man jo i mål tilslutt! B)

 

Så gøy med kurs da kikk, det hjelper jo ekstra på motivasjonen. Da regner jeg med vi ser noen gode tall fra deg i ukene framover. :) Kjipt med mageknip, det kan ødelegge hele dagen. Lykke til med treningen :D

 

Taghra, gratulere med massevis av trimpoeng, du er jo allerede i mål med anbefalte trimpoeng for en uke du. :) Jeg storhandler som regel en gang i uken, og nå i påsken tror jeg det er bra. Påskesnop er farlig godt! :angry: Dumt at vekten viste feil i utgangspunktet. Men du har jo ikke blitt større siden sist, vekten er jo bare et tall.

 

Gratulere med flott vektnedgang Clarin, og 11 trimpoeng er jo superbra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen alle som en

 

I dag og i morgen har jeg tatt meg fri. Ikke billig akkurat siden jeg må betale vikar men du verden så deilig. Skal prøve meg på noen husmor sysler, lage en del karbonader og en tur bort til min mor å ta et måltid. Min sønn og barnebarn kommer og.

I går hadde jeg den PT timen jeg snakka om. Vi hadde først en hyggelig samtale om mål og hva jeg ønsket meg. Hun lurte på om jeg hadde vondt noe sted og jeg sa jeg hadde veldig vondt i viljen. :D Hun spurte om jeg hadde noen som støttet meg, og jeg nevnte dere. Etterpå prøvde jeg et par øvelser blant annet knebøy og situps. Kjente det var på tide for det knaka i hele skrotten. Prøvde noen maskiner for mage og bryst også. De likte jeg faktisk. Skal tilbake i morgen. Da skal vi trene hele tiden. Gruer meg litt for jeg tror ikke hun er til å spøke med. Har også fått inntrykk av at hun er trenings narkoman. Kommer tilbake med rapport om det i morgen.

Etter timen møtte jeg mannen min og vi hadde en sykkeltime. Instruktøren leverte ut motivasjonskort hvor vi skulle krysse av for to spinningstimer i uka 4 ganger. Da kunne vi vinne et gavekort på 500, på en lokal restaurant. Det var jammen bra sa jeg, for jeg dør av motivasjon.

Mageknipet gikk heldigvis bort og jeg er klar for nye kokosboller(tulla)

Jeg håper også på gode tall siden jeg sa ned 5kg. Klarer jeg det, har jeg faktisk gått ned 12kg.

 

2,90 for smågodt? Hvor i all verden er det. Så billig har jeg aldri sett.

 

Det er alltid kjipt med vektoppgang ja, men du kommer helt sikkert inn i det igjen. Det er bare å glemme det som har vært, å starte igjen. Det er ikke moro å komme og fortelle om oppgang, men det kan hjelpe for her er det bøttevis med støtte for alle som trenger det.

 

9,2 trimpoeng høres fantastisk ut. Jeg vet ikke hvor mange jeg har. Skal se om jeg kan finne ut av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...