Gå til innhold

Aktiv slanketråd

Anbefalte innlegg

Taghra, jeg slet med det samme for en stund siden. Jeg kom meg inn på dagboken og fikk registrert mat, men ikke forumet.

Jeg løste det ved å bruke en annen nettleser. Bruker stortsett alltid firefox, men den kom jeg ikke inn med, så i ganske lang tid mått jeg bruke crome for å komme meg inn på forumet. Men fint du er tilbake iallefall! :)

Ingen store resultater for meg denne uken, vekten viste 89,6, så bare 100 gram ned. Synes jeg fortjente bedre, for har vært veldig flink fra tirsdag av, men tror kanskje 17. mai ødela litt for denne uken. Satser på å komme sterkere tilbake neste uken. :D

• Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastedag gikk veldig fint i dag. Ingen sultfølelse på dagtid, men så ble middagen 2 timer tidligere enn forrige fastedag. Utpå kvelden kjente jeg sult men klarte å motstå mannens fristelser om is. Nå gleder jeg meg bare til frokost i mårå.

Har gått mye tur i helgen så da har jeg fått inn litt trimpoeng og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det går bra Tina. Ikke lett når fristelsene dukker opp. Jeg og hadde det litt vanskelig i går. Var på storsenteret og det luktet så vanvittig godt fra et spisested, men jeg tok bare en kopp kaffe.

Jeg også har sliti litt med innlogging, men da jeg fant ut at jeg måtte logge meg ut via hovedsiden. Altså trykke på navnet mitt, gikk det greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Hallo hallo!!!

Her var det liv. FLott! Her har det vært eksamensstyr å greier. Har roa seg litt nå. Kjøpte nye joggesko igår. Var på langtrening på søndag å da fikk jeg vondt i ryggen. Så, ny sko! Skal testes ikveld. Er med i en gjeng som løper halvbirken, å den er 11.juni. Så da er det bare å "gønne" på.

Har ikke veid meg, men mine to favorittdongribukser er TRANGE, så da er det full skjerpings. Har ei på idag, litt ubehagelig, men da husker jeg ihvertfall på å ikke ete for mye.

Ha ei finfin uke!

Her er det meldt KNALLVÆR utover uka å til helga. Bli så bra det.

HILDE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Dette var jo bedre enn forventet. 98,1 kg i dag og det er 2,1 kg ned siste to uker (selv om jeg tror mesteparten skyldes denne uka). 5:2 dietten skal jeg definitivt fortsette med. :D

Så bra du klarte å styre unna og kun ta en kaffe Kikk. Det er viljestyrke det. Og det er viljestyrke en trenger for å klare å nå måla våre.

Så flink du er som klarer å løpe Hilde. Jeg håper jeg kan bli god i foten min slik at jeg kan begynne å løpe igjen men nå har jeg asfalt-forbud av legen. Jeg likte å løpe før siste svangerskap men har fått en vond fot som jeg tror skyldes overvekten. Gleder meg til å løpe igjen en gang i fremtiden.

Cikki og Taghra, 100 gram ned er bedre enn opp i hvert fall. Stå på. Ikke gi opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går i ett for tida, er bare litt over tre uker igjen av skoleåret :o Det betyr at vi nå skal skrive rapporter, ha foreldremøte, sommeravslutning og begynne så smått å planlegge neste skoleår. Jeg har jo veiedag på tirsdager til vanlig, nå er onsdag nesten ferdig og jeg har ikke kommet meg på vekta enda xD så får prøve i morgen tidlig. Kanskje torsdag egentlig er bedre veiedag? Blir jo gjerne mer salt i kosten i helgene, så mulig kroppen holder på mer vann på tirsdager enn torsdager?

Håper det går nedover denne uka også, til tross for at samboeren hadde bursdag på mandag og bestilte ost og kjeks til middag (ja, faktisk...og siden vi er fornuftige voksne så ble det ost og kjeks til middag og kake til dessert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk lang tur på fredag, 18 000 skritt (21 000 på telefonen sin skritteller, men velger å stole på fitbiten, selvom den ikke alltid registrerer når jeg går rundt i klasserommet).

Vekta viste det samme som forrige uke. Får bare fortsette å gå tur og spise sunt så går det vel nedover. Mamma har bedt meg om å sjekke stoffskiftet mitt, så får høre med legen om han kan gjøre det....håper det ikke er noe tull der, men det kan jo forklare hvorfor vekta har gått så sakte nedover.

Dagene går fortsatt i ett, og altfor fort. Og det har vært litt usikkerhet rundt neste år, så blir kanskje litt sporadisk oppdatering fra denne kanten...selvom jeg skal prøve å få veid meg og skrive inn vekta vertfall. Klarer nok ikke mai-målet mitt (skal aldri si aldri, men tviler). Mål for juni er å fortsette nedover, kanskje til 87 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 100,2 02.mai 99,2 09.mai 98 16.mai 98,4 23.mai 97,6 30.mai denne uke 0,6 total tap: 2,4 maimål: 97 har igjen: 0,8

cikki: 90,8 02.mai 90,8 09.mai 90 16.mai 89,7 23.mai 89,6 30.mai denne uke 0,1 total tap: 1,2 maimål: 89 har igjen: 0,6

TinaP: 98,7 02.mai 98,9 09.mai 100,2 16.mai 100,2 23.mai 98,1 30.mai denne uke 2,1 total tap: 0,6 aprilmål: 97 har igjen: 1,1 :)

Flott at vi klarte litt nedgang og grattis til tina som ble ukens beste

Hilde en 92,6 02.mai 92,2 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 0 total tap: 0,4 maimål: 90 har igjen: 2,2

Taghra: 89,8 02.mai 89,3 09.mai 89,5 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 0 total tap: 0,3 maimål: 87 har igjen: 2,3

stella_maris: 92,2 02.mai 90 09.mai 91,1 16.mai 90,8 23.mai 30.mai denne uke 90,8 total tap: 92,2 maimål: 89 1,8

Jeg savnet vekt fra dere. Kom igjen folkens denne uka blir den store. Nå er vi straks i gang med Juni og nye mål skal settes. Det blir vel en innspurt før selve feriemåneden kommer.

Det ble en ganske travel helg for min del. Lagde masse mat lørdag. Startet 05.30 og var ferdig 17.20 på kvelden. Etterpå dro vi i bursdagsfeiring og det ble litt vin og aquavitt. Skulle ha latt det være.

Torsdag reiser vi på korfestival til Rjukan hvor vi skal synge i kirka og på Vemork kraftstasjon. Har aldri vært der, så det blir spennende.

Onsdagen etter blir det tur Til Sverige og sweden rock. Da blir det party i 5 dager, så jeg kan nok ikke sette meg for høyt mål i juni.

Håper jeg klarer 0,6 til i morgen. Hadde vært moro å klare maimålet. Skal være veldig flink i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes:

På denne kanten har det vært labert i forhold til vektnedgang.

Men nå har gubben og jeg et prosjekt på gang som vi har kalt " På tur til Thailand-slanking" Vi klarer ikke å gå ned på egenhånd så vi tenkte kanskje det må en stor gulrot til. Som blir å reise til Thailand når begge har gått ned 15 kg. hver.

Venninna mi lo når jeg fortalte det og sa det var ganske morsomt, for som hun sa så pleier jo de fleste å spare penger før de reiser men vi skal slanke kiloer. :PB):D

Vi startet forrige uke og da veide jeg 98,8 så jeg har gått opp masse i det siste og vært så dum i matvalgene.

Veide meg igjen i dag (30/5 ) 96,7 kg.og gått ned 2,1.

Juhuuuuu da er det igjen 12,9 til tur.

Jeg har fulgt med på dere flere ganger i uka og det må jeg si så flinke dere er, :) nå skal jeg for -ente gang bli både aktiv og flink igjen.

Mitt juni-mål vil være 3 kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Hallo hallo.

Jeg er her!!!! Ikke noe veiing, men myyye løping. Kanskje jeg skal sjekke vekta.... Eksamenskjøret fortsetter, så det bli lange dager. Men prøver å holde meg til yogurten og nøttene mine. Smeller til med en bixitbar av og til. Og er sulten som en ulv når jeg kommer hjem. Ikke bra.

Imorgen skal jeg på langtur med en kollega. Ca 12 km, tror det blir bra. Men helt sikkert veldig tungt til låra.

Ha ei finfin uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 100,2 02.mai 99,2 09.mai 98 16.mai 98,4 23.mai 97,6 30.mai 96 denne uke 1,6 total tap: 4,2 maimål: 97 har igjen: :)/>

Goggeline: 02.mai 09.mai 16.mai 23.mai 98,8 30.mai 96,7 denne uke 2,1 total tap: 2,1 maimål:

Jeg ga meg selv smilemerket for mnd siden jeg klarte den såpass. Verre blir nok juni måneden for min del. Men er optimistisk allikevel.

Så bra Goggeline at du er back in buisness

kikk: 96 06.jun 13.jun 20.jun 27.jun 30.jun denne uke total tap: junimål: 94 har igjen: 2

Goggeline: 96,7 06.jun 13.jun 20.jun 27.jun 30.jun denne uke total tap: junimål: 93,7 har igjen: 3

cikki: 06.jun 13.jun 20.jun 27.jun 30.jun denne uke total tap: junimål: har igjen: 0

TinaP: 06.jun 13.jun 20.jun 27.jun 30.jun denne uke total tap: junimål: har igjen: 0

Hilde en 06.jun 13.jun 20.jun 27.jun 30.jun denne uke total tap: junimål: har igjen: 0

Taghra: 06.jun 13.jun 20.jun 27.jun 30.jun denne uke total tap: junimål: har igjen: 0

TOTAL TAP DENNE UKE ER:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å se at dere står på her inne. Jeg har ikke vært så aktiv i det siste. Var syk i hele forrige uke, så på mandagen var jeg hos legen og fikk en ukes antibiotikakur. Har vært sur og grinete da jeg var syk, så har ikke giddet å registrere noe mat, men har heller ikke hatt noen store utskeielser.

Men nå begynner jeg å bli bedre, så fra imorgen av er det tilbake til de gode vanene. Gruer meg til veiing på mandag, men må bare få det overstått og så skal vektnedgangen fortsette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdom er no drit, Cikki. For min del føler jeg det kan ta noen uker før jeg er skikkelig på bena i hvert fall treningsmessig.

Har ikke den faste treningsrutinen jeg hadde tidligere men ikke lett med skikkelige treningsøkter når det er så varmt ute. For varmt til å gå tur og for dumt til å stå inne på treningssenteret når det er fint ute. I går var jeg likevel på treningssenteret. Forsøkte meg forsiktig på litt jogging. Har fått klarsignal av fysioterapeuten min om at jeg kan starte forsiktig med å gå litt, jogge litt og gå litt, stoppe om jeg kjenner vondt. Har så lyst å løpe igjen som jeg gjorde før jeg fikk problemer med foten min. Det gikk greit. Jogget i totalt 5 min (ikke i strekk) og gikk i 10 min. Litt styrketrening fikk jeg også til men der får jeg vondt i ryggen dagen etterpå. Det har skjedd flere ganger. Tror jeg tar for hardt i, så jeg får ta litt mindre i når det gjelder ryggøvelsene.

Trener dere andre noe i denne varmen?

Ellers har fastedagen gått greit. Litt over men ikke noen utskeielse. Har så lyst på is eller potetgull men har bestemt meg for å vente til i morgen med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble både potetgull og sjokolade på lørdag, og is på søndag. Men nå er det ukedag og skal klare å holde meg til fornuftig mat.

Fastedag i dag og da blir det ingen trening i dag men har en plan om trening i morgen. Så langt har 5:2 dietten fungert utmerket og jeg fortsetter med den. Kjekt når jeg kan glede meg til veiing i stedet for å grue meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag igår, og jeg fikk veid meg, men kom meg aldri inn her for å legge inn resultatet. Men vekten viste 88,9 kilo, så går nedover iallefall. Nå er det ikke lenge til jeg nærmer meg 10 kilo ned. :)

Jeg merker stor forskjell på kroppen iallefall, og føler meg mye bedre nå enn jeg gjorde i januar. Godfølelsen varer helt til jeg skal prøve å finne noen nye klær. Synes det er noe dritt å gå i klesbutikken på jakt etter noen fine sommerklær, og så ser alt bare helt feil ut når man får det på. :angry:

Igår var jeg ikke så veldig flink heller, ble en kronesis på meg i sommervarmen, så ble endel kalorier for mye. Men kom meg endelig på trening igjen idag, så er fornøyd med det. Min kjære har endelig ferie nå, så satser på at jeg kan få trent endel framover. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag kveld (fastedag) ble det to skiver med nugatti til kvelds. Jeg var ikke sulten men rastløs. Ikke smarteste trekket å nugatti men det var det jeg hadde lyst på da, så fastedagen gikk litt opp i røyk.

Hadde plan om å komme meg på trening på tirsdag men det ble det heller ikke noe av.

Vekta i dag har heldigvis på tross av dette gått litt ned. Så 1 1/2 fastedag hjelper også.

Jeg er blitt mer bevisst kostholdet mitt tidlig på dagen etter at jeg begynte med 5:2, men når kvelden kommer blir jeg rastløs og da dytter jeg innpå. Så der har jeg en jobb å gjøre med meg selv. Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker stor forskjell på kroppen iallefall, og føler meg mye bedre nå enn jeg gjorde i januar. Godfølelsen varer helt til jeg skal prøve å finne noen nye klær. Synes det er noe dritt å gå i klesbutikken på jakt etter noen fine sommerklær, og så ser alt bare helt feil ut når man får det på. :angry:/>/>

Kjenner til følelsen. Å så fine sommerklær og når en får de på så blæh! Jeg bruker de klærne jeg har hatt i 3-4-5 år nå. Flere med strikk og snøring i livet og kan brukes lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89,8...litt opp. Blæ, sliter med motivasjonen her for tida, og det kombinert med sommeravslutninger overalt er ikke så bra for vekta. Men jeg og samboeren har meldt oss på en "walk the landscape"-tur i england i sommer, så vi skal gå 14 mil på en uke. Spent på å se hva 2 mil om dagen gjør med vekta. Gleder meg, håper ikke jeg har overvurdert mine egne evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en langhelg på reise så måtte ha fastedag på onsdagen i stedet for fredagen. Fastedag igjen i dag. Ble mye alkohol, potetgull og godteri i helga så jeg er litt spent på hva vekta viser på onsdag. Gikk også mye tur så det går kanskje opp i opp.

Det er i hvert fall deilig å se at vekta går nedover selv om det ikke raser ned så er det på rett vei og det er deilig å tenke på at snart er jeg under 95 kg. Et steg av gangen.

• Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag og veiedag igjen. Forrige uke ble veldig bra for meg. Spiste stort sett som jeg skulle selv om jeg har droppet å registrere det. Fikk hele 3 treninger og 7,7 trimpoeng totalt. Lenge siden jeg har trent så mye. Merket det godt på treningen på lørdagen at jeg var sliten og hadde endel gangsperr. Men satser på at jeg har ladet opp igjen til Zumba timen imorgen! B) Igår var jeg i en barnebursdag, og spiste et lite kakestykke, spiste sakte og koste meg med det lille jeg hadde, og fikk så god samvittighet.

Vekten idag viste 77,9, så et helt kilo ned denne uken. Jeg er veldig fornøyd med det. Da har jeg nådd første delmål på ned 10 kilo. :)

Ble masse grilling forrige uke, men har heldigvis løst den problemstillingen nå. Jeg kom alltid opp i for mange kalorier, men det var hovedsaklig pga potetsalaten. Men nå dropper vi gjerne den og bare har en salat som tilbehør. Og med rent kjøtt på grillen og salat som tilbehør så blir det ikke så mye kalorier. Hvis vi har potetsalat så blir det som et ekstra tilbehør ved siden av salaten.

Er supermotivert for neste uke, har som mål å klare 3 treningsøkter neste uke også. Ingen store utfordringer, vi skal ha et middagsbesøk, men de får jordbær til dessert, sunt og godt! :D

Håper det har gått bra for alle dere andre også.

Taghra, den turen hørtes veldig spennede ut, og blir sikkert bra trening. Du får begynne å øve deg nå med småturer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg masse til å oppleve litt mer av engelsk natur. Har jo stort sett bare besøkt byer før. Har vært en del småturer i forbindelse med skole (lærer) nå siste tida, fint vær og må fylle dagene med noe litt meningsfylt. Elevene har levert inn bøkene nå, så blir halvdagstur i morgen igjen, og var idrettsdag i dag.

Har meldt meg inn på treningssenter endelig, er bare to måneder siden jeg begynte å snakke om at jeg skulle det. Men nå har jeg kommet over angsten for masse folk som glor (vet at folk er mest opptatt av seg selv på treningssenter, men syns treningssenter er skummelt likevel), hadde veiledningstime i går der vi gikk gjennom noen øvelser som jeg skal gjøre et par ganger i uka. Dama på treningssenteret anbefalte å sikte på to dager i uka, og så blir alt over det en bonus. Jeg har lyst til å prøve på tre, men målet kan være to så jeg slipper å skuffe meg selv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Jeg har hatt et par uker hvor jeg ikke har tatt det så tungt grunnet at jeg har vært på turer. Først kor tur til Rjukan og så hardrock festival i Sverige. Moro begge to selv om det var veldig forskjellig. Nå er jeg i hvert fall tilbake og fortsetter med 5:2 dietten. Føler det er noe som passer meg ganske bra. Er ganske nøyaktig med og ikke spise over 500kalorier på fastedagene. Hvis jeg gjør det virker det ikke slik det skal. Jeg vet da at jeg kan spise over 2000 kalorier de andre dagene. Har funnet ut at hvis jeg venter lengst mulig med å spise for eksempel. ved 12-12.30tiden er det ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg holder meg også helt unna brød og karbohydrater de dagene.

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol: :lol: 96 kg og det er ned 1,2 kg :lol: :lol: :lol:

Veldig fornøyd. Ser du skriver at du MÅ holde deg til 500 kcal på fastedagene Kikk. For min del så har jeg klart å redusere inntaket generelt de andre dagene og slik at jeg ikke spiser meg stappa spesielt ved middagsmåltidet. Så jeg har faktisk gått litt over på fastedagene den siste uken men ser jo at det ikke gjør noe når jeg klarer å tenke bevisst de andre dagene også.

Jeg var og bortreist denne helga og det ble fest og moro med mye alkohol men matveien klarte jeg ok selv om vi spiste ute. (Det er lov å la noe ligge igjen på tallerkenen selv om jeg har betalt for det). Spiste også chips og sjokolade på kvelden men det ble en lang gåtur og endel dansing så da går jo det opp i opp.

Trening i går og håper på å få til trening i morgen og.

• Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...