Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Det er hvis man skal følge reglene til punkt og prikke, men det hjelper jo det du gjør også. Det er jo kjempebra. Det som er viktig er at man finner noe som passer for deg. Jeg velger 500 og heller lar vær å tenke på hva jeg kan spise de andre dagene.

 

Kjempefint resultat og lykke til denne uken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastedagen i går gikk til H.... :angry:

Gikk bra til jeg kom hjem fra jobb og fant en åpnet pose med rissjokolade i skapet. Det ble ikke bare to eller tre stk men sikkert 10, og det er ikke de små runde men de avlange store. Ja så tenkte jeg at dagen er kjørt likevel så da toppet jeg kvelden med 2 ostepølser :(

Ja sånn går det når man er litt høy på pæra etter en god vektnedgangsuke. Kcal messig så kom det vel ut som en vanlig dag og kan jo faste en annen dag men det er det verre med når helga er planlagt med gode middagsselskap.

 

Jeg får spise litt fornuftig i hvert fall til alle måltider som jeg har gjort i det siste.

 

Noen som har tips til slike utskeielser? Spesielt det med åpnede poser i skapet. Vet jo at det er mannen som har åpnet den. Hadde den ikke blitt åpnet så hadde den vært full enda. Han er like godtesyk som meg men jeg tror ikke han vil innrømme det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taghra, gratulerer med å ha meldt deg inn på treningsstudio, dette blir bra! :) Tenkte du å trene på egenhånd ute i styrke/apparatsalen eller gå på gruppetimer? Jeg sliter litt med motivasjonen når jeg må trene på egenhånd så jeg går stort sett bare på gruppetimer, synes dessuten det er mye gøyere. B)

Tror forresten veilederen har et poeng i å å ha 2 økter i uken som et mål. Veldig mange setter seg større mål og så blir det for mye og motivasjonen svikter. Jeg har hatt mange uker hvor jeg kun trente en gang i uken, men det er jo mye medre enn ingen.

 

TinaP, jeg skulle ønske jeg hadde noen gode råd til slike utskeielser, men da hadde jeg nok ikke vært overvektig. :P

For meg går viljestyrken litt opp og ned. Noen ganger er jeg veldig flink og klarer å la ting ligge, mens andre ganger så går alt rett ned bare vi har det i huset.

Det jeg gjør for å unngå å havne utpå er først og fremst å unngå å ha slike fristelser i huset. Har man det ikke, så kan det ikke spises heller. Og hvis min kjære hadde åpnet slike ting, så hadde han nok fått beskjed om å gjemme det litt vekk, så jeg kunne slippe å måtte se det og bli fristet.

 

Jeg hadde heller aldri klart å ha slike fastedager som derer har heller, hvis man er sulten så blir jo fristelsene ennda større. Merker godt at hvis jeg spiser for lite tidlig på dagen, så er det mye lettere å småspise/overspise på kvelden. Så for meg hjelper det veldig å spise jevnt fordelt hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taghra, gratulerer med å ha meldt deg inn på treningsstudio, dette blir bra! :)/> Tenkte du å trene på egenhånd ute i styrke/apparatsalen eller gå på gruppetimer? Jeg sliter litt med motivasjonen når jeg må trene på egenhånd så jeg går stort sett bare på gruppetimer, synes dessuten det er mye gøyere. B)/>

Tror forresten veilederen har et poeng i å å ha 2 økter i uken som et mål. Veldig mange setter seg større mål og så blir det for mye og motivasjonen svikter. Jeg har hatt mange uker hvor jeg kun trente en gang i uken, men det er jo mye medre enn ingen.

Takk, er ganske fornøyd:D har vært støl hele uka xD Jeg liker best å trene for meg selv, for liker ikke når folk ser på meg (f.eks om jeg må stå framme på gruppetimer osv), og så er målet mitt å stramme opp litt her og der, så har fått et opplegg som jeg skal følge nå i 4-6 uker iallefall. Zumba er gøy da, det liker jeg...men liker best når jeg kan få med ei venninne eller to slik at vi kan le sammen over hvor dårlige vi er:P Enkelte er jo knallflinke på slike timer:P Denne uka har jeg hatt to treninger, og det har rett og slett ikke vært tid til mer pga skoleavslutninger og slikt, og nå i helga har vi besøk av svigers :o så tror veilederen veit litt hva hun snakker om:P (har vel sett nybegynnere på trening før:P)

Tok med svigers opp i moldemarka og gikk tur da, så har fått inn 9000 skritt så langt i dag, selvom det ikke ble trening på senter=) Og i morgen skal vi til mardalsfossen, så blir en liten gåtur da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å droppe å veie meg idag, men fant ut at det ikke ville endre så mye. Jeg har IKKE vært flink denne helgen. :angry:

 

Var flink fram til fredag kveld, da spiste vi kebab til kvelds, ikke det smarteste valget når man skal ned i vekt. Lørdag laget jeg kake pops, det har jeg aldri laget før så skulle øve meg litt før jeg skal lage de på sankthans. Ble selvfølgelig litt smaking underveis, og da de var ferdige. De ble veldig fine og gode da, men ble alt for mye kalorier. Søndagen hadde vi fremedeles mange igjen så ble noen da også...

 

Vekten idag viste 88, 2 kilo, dvs opp 0,3 kilo. <_< men jeg vet jo hvorfor, og det er i grunnen fortjent.

 

Men nå er det ny uke og nye muligheter, alle cake popsene er borte og jeg startet dagen med en knallhard step/styrke time på treningsstudioet, 668 kalorier forbrent. :)

 

I morgen skal jeg i begravelse så vet ikke helt hvordan det blir, og hva som serveres etterpå, men får ta det som det kommer.

 

Hva skal dere andre på sankthans? her er det full feiring med grilling og alle slags kaker, så kan bli en utfordring. Men tenkte å ta meg en treningsøkt på formiddagen og håpe det utligner litt utskeielser senere på dagen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen fastedag tidlig denne uken heller og med en del utskeielser så viste vekta 96,3 - dvs 300 gram opp. Jaja, tar ikke på vei for så lite.

 

Vi har de siste årene feiret St. Hans ved stranda. Det er ingen som organiserer noe vi bare legger ut på facebook og så tar folk med det de selv vil ha å spise. Pleier å ha bål og bålpanne. Gjør det enkelt med pølser, men har kjøpt de god og mager pølsene så jeg får vel ta en sånn eller to selv om det fristet mer med ostepølse.

 

Jeg hadde en plan om to ganger trening i uka på treningssenteret men ser jo at det ofte blir bare en, så jeg er fornøyd om jeg får til den ene gangen i hvert fall. Så om du klarer to ganger i uken så er det kjempeflott Taghra!

 

Blir en del bevegelse utenom da vi har sauer og jeg må leke gjeterhund av og til for å samle de inn. Men tydligvis får jeg ikke nok bevegelse ila uka da vekta går litt opp nå, eller at jeg har spist litt for mye feil. Ja og så kom menstruasjonen i dag og av erfaring så pleier vekta gå litt opp rett før menstruasjon så kanskje det er derfor. Men godt menstruasjonen kom nå. Har gått 4 dager over tiden og tatt to graviditetstester av frykt for å være gravid igjen. Føler meg ferdig med det etter 3 barn. Så en lettelse når den kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke klarte jeg to treningsøkter, og denne uka har jeg klart to:D Selv om vi hadde besøk lørdag/søndag og jeg reiste bort søndag-onsdag :D Nå reiser jeg til England på venninnetur i morgen og kommer hjem fredag i neste uke, og så reiser jeg og samboeren til England igjen mandagen...så blir veldig stolt om jeg klarer to økter på senteret i løpet av helga XD Restitusjonen blir jo ikke helt optimal da, men det får bli bedre etter englandsturene:D Jeg og samboeren gå tur på "ferien" da, 14 mil på 6-7 dager, så blir jo ikke mangel på aktivitet. Blir ikke dårlig samvittighet overfor annet enn lommeboka dersom det ikke blir trening mellom turene:P

 

Vekta står bom stille, men har vært slapp med kostholdet så er vel derfor. Har mellom 6000 og 14 000 skritt om dagen på fitbiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Taghra, fantastisk. Ser du trener mye så du fortjener virkelig tap av de kiloene.

 

Har bare blitt 1 fastedag på meg den siste uken og er fornøyd med resultatet med 0,4 kg ned. Trener 1-2 dager i uken og er fornøyd om jeg klarer å holde det slik. Selvfølgelig burde jeg trent mer men i hvert fall vanskelig nå når det er ferie og barn hjemme. Skaffer ikke barnevakt for å gå å trene liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med nedgangen taghra, og bra jobbet med treningen! :) Og gratulerer til deg også tinaP, ned 0,4 på en uke er et bra resultat. Jeg har som mål å gå ned 0,5 kilo i uken.

 

Jeg har ikke veid meg denne uken, jeg var så lite flink forrige uke at jeg ikke følte det var noen vits.

 

Tirsdagen var jeg i begravelse og da var det koldtbord og kaker etterpå, torsdagen bakte jeg mye kaker og smakte endel under bakingen og spiste kake på kvelden, fredagen og søndagen gikk vi ut for å spise og da ble det mye god mat og dessert! :o

 

Men er tilbake på ny frisk denne uken, har hatt to gode treningsøkter allerede, på mandag og idag, og har spist sunt og fornuftig. Så satser på at vekten fortsetter nedover nå, og at jeg er klar for veiing på mandag som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Herlighet så flinke dere er!!!!! Her har det gått ått skogen. Tre uker med fullstendig frislepp og lite trening. Å wooops: tre kg. Har gått ned 1,2 kg så nå står vekta på 94 kg. Skikkelig blæh, men leste tråden her og ble skikkelig motivert igjen. Reiser på ferie i morgen.......Det blir spennende. Må bare ta riktige valg. Når jeg går i frukt og grønnsaksdisken tenker jeg at en kurv med bær er dyrt, men når jeg går i isdisken, da tenker jeg aldri på pris......... Hvorfor er det sånn?

 

Vel vel. Ny dag, nye muligheter. Har då mange fine klær som jeg nekter å la bli for trange.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare litt over 2 uker til jeg reiser på ferie med familien til Alcudia. Gleder meg kjempemasse, men kjenner også at jeg vil ned i vekt før vi reiser.

Så idag ble det jordbær til lørdagsgodt, ikke så altfor lett når min kjære satt der med en rull melkesjokolade, en hel pose chips, og en øl. Øl'en kan han ha for min del, har aldri lært meg å like det, men sjokoladen fristet voldsomt.

Har forsvåvidt en mørk sjokolade 80% ute i kjøkkenskapet hvis jeg skulle få akutt behov, men ser bra ut enn så lenge.

Er veldig spent på hva vekten viser på mandag, for denne uken har jeg vært ganske flink med kostholdet og hatt 3 gode økter på treningsstudioet! :)

 

TinaP, kan ikke barna være med på treningsstudioet og være i barnepassen der? Det kommer jeg til å gjøre nå som alle her har ferie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke barnepass på treningssenteret hvor jeg går. Uaktuelt å bytte til annet senter da det er 20 min EKSTRA kjøring per vei.

 

Har spist mye potetgull og sjokolade både fredag, lørdag og søndag. :(

 

Fremdeles mye igjen i skapet da både jeg og mannen kjøpte inn så det ble dobbelt opp. Håper vi klarer å la være å spise dette i ukedagene nå.

 

Fastedag i dag og veiing på onsdag.

 

Hilde en: Det er nå i hvert fall godt du henter deg inn igjen etter de 3 kg og ikke fortsetter oppover. Stå på. Du klarer dette. Og ja, hvorfor tenker vi at det er dyrt med bær.

 

Cikki: Så flink du er som klarte å motstå fristelsene på lørdag. All respekt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det TinaP, hadde jo en skikkelig dårlig uke for litt siden og gikk litt opp i vekt, så forrige uke var det skikkelig skjerpings, var flink med kostholdet og fikk tre gode treningsøkter, ikke pokker om jeg hadde tenk å ødelegge det med noen sekunders god smak av sjokolade og chips.

Og da jeg gikk på vekten idag fikk jeg full uttelling, for den viste 87,3 dvs ned 0,9 siden forrige veiing. Jeg er super fornøyd. :D Så nå er jeg på god vei til å nå neste delmål som jeg har satt til 84,9.

 

Dumt du ikke har barnepass på treningsstudioet da, er jo mye lettere å kunne trene da. Jeg er allerede ferdig med ukens første treningsøkt, og motivasjonen er på topp for en ny god uke. Må i en barnebursdag på onsdag, men ellers er det minimalt med utfordringer på meg denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Hei igjen! Jeg datt visst helt ut av forumet en periode, men ikke av slankingen. Så flinke dere har vært! Det går rette veien med meg også, men nå synes jeg vekten bare står stille igjen - til tross for gode spisevaner og den treningen jeg får tid til :blink: Nå står ferien snart for døren, så jeg håper på bedre tid til trening da - kanskje det hjelper på. Så er det å unngå feriemat-fellene, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta stod stille denne uken, enda godt etter alt jeg spiste i helga. Nå har eldstegutten funnet ut av at det går an å gå i skapet å forsyne seg med godteri i ukedagene og så nå har vi bestemt å kun handle inn til lørdagen, og ikke mer enn vi "klarer" spise opp. Det som ikke spises da skal vi gjemme bort til neste lørdag.

 

Trening har det ikke blitt siste uken men har fått gått en kortere tur og en lengre tur. Enklere å gå tur med barna enn å få trent. Selvfølgelig kan jeg trene hjemme også. Har både tredemølle og spinningsykkel i tillegg til manualer som ligger under en haug med klær.

 

Kjekt du er tilbake på forumet Stella Maris. Ja av og til stopper vekta opp men av erfaring så vet jeg at om en holder ut så fortsetter den nedover etter hvert. Så lenge den ikke går opp i ferien så er det et godt nok mål for meg og om den går nedover så får det bli bonusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stella_maris, så kjekt å se deg igjen her inne. :) Og så flink du har vært, har jo gått ned masse siden sist!

Ja er kjipt når vektnedgangen stopper opp, men er jo tøft for kroppen å slanke seg hele tiden, så skjønner jo at den tar en pause innimellom. Du går nok videre ned etterhvert hvis du bare fortsetter å spise sunt og trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen og veiedag for min del. Har ikke registrert noen av måltidene mine denne uken. Er rett og slett så lei veiing og registrering at jeg har tatt en lite pause. Men føler jeg stort sett har kontroll på måltidene og mengdene. Men var selvfølgelig litt spent. Heldigvis viste vekten 86,7 kilo, så da ble det ned 0,6 kilo siden forrige mandag. Jeg er super fornøyd. En ukes innsats igjen nå før jeg tar ferie. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Så bra, Cikki - gratulerer! Synes vi er flinke, jeg! :D Jeg glemte veiedag i går (blir litt dagvill av å ha ferie :P ), men i dag stoppet vekten på 84,4, så jeg er også kjempefornøyd. Skal prøve å fortsette det gode løpet gjennom ferien, men får se hvor lett det blir når vi reiser vekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med det stella_maris. Ja jeg synes også vi er flinke. Er så bra når motivasjonen er på plass og vekten går nedover. :) Idag er det akkurat en uke til jeg reiser til Alcudia, på all-inclusive. Den største utfordringen for en på slankern. :P Jeg har ingen planer om å gå ned i vekt på ferien, men hadde vært kjekt å holde vekten stabil iallefall. Så skal prøve å ta gode valg, men noen is og dessert til maten blir det nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet hjem fra "ferietur" til England. Der jeg og samboeren gikk The Ridgeway, en knallfin tur som jeg vil anbefale til alle (men gjør det over et par dager mer enn det vi gjorde, slik at det blir litt kortere etapper:P 2 mil går fint, nesten 3 mil er i lengste laget)

 

Må bare skryte, selvom vekta faktisk har gått opp (!) ...håper det er muskler, for ellers blir jeg litt deppa:P

skritt10.jpg

 

km10.jpg

 

(vet ikke hvordan jeg får bilda mindre...ups)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest stella_maris

Så sprekt, Taghra! Det høres ut som en flott tur! :) Det har dessverre blitt mindre aktivitet på meg i sommer enn det vanligvis pleier å være, grunnet det elendige sommerværet :( Håper det bedrer seg litt før høsten kommer for fullt!

 

Nå var det veiedag igjen for meg i dag, og vekten stoppet på 82 kg akkurat - fornøyd med nedgangen så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest stella_maris

Glemte å legge inn resultat for veiedag mandag, men da stoppet vekten på 81.1 kg. Gleder meg til å komme ned under 80! Det er 5-6 år siden sist jeg var under 80 kg! Synes alltid det går så tregt når jeg skal over 10-kilos kneikene (først under 90 og nå under 80) - tålmodighet, tålmodighet! :P

 

Ser ellers ut til at det er ganske stille i tråden om dagen - får håpe det tar seg opp når alle er tilbake fra ferie igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...