Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Gjest stella_maris

Er tråden død, eller er folk på vei tilbake fra ferie? Denne uken tror jeg kroppen plutselig har "sluppet" masse vekt, for da jeg veide meg i dag stoppet vekten på 79,7 kg. Det er altså 1,4 kg ned på en uke! Skjønner ikke helt hvordan det har gått til, men jeg klager ikke :P Håper dere andre kommer tilbake til tråden etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :P

 

Har lest meg opp på tråden igjen og det må jeg si flott at dere har holdt den i gang og kjempeflinke har dere vært....

 

Jeg for min del er flau og utrolig skuffet over meg selv i sommer. Skal ikke skrive så mye om det, bortsett fra at jeg den 1. august veide 103,6 kg. og jeg og mannen min igjen startet å slanke oss for `nte gang i år.

 

Har startet hardt og vært flink og har gått ned til 98,9 som er 4,7 kg. på 2 uker. Målet mitt er totalt 25 kg. eller mer....... :D

 

Faktisk deilig å være igang igjen, selv om det er de "samme" kiloene som i vinter/vår skal av..... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det er flere som holder koken her inne. Jeg har ikke gitt meg ennå, men har hatt det ganske travelt etter at vi kom hjem fra ferie så har ikke funnet tid til å sitte på dataen.

 

Først og fremst bra jobbet taghra, du har jo stått på i ferien du, det har blitt mange trimpoeng på deg.

 

Og bra jobbet stella_maris, du er jo snart i mål. B)

 

Og goggline, jeg vet hvordan du har det. Er en kjip følelse. Men jeg er veldig glad du ikke gir opp og at du er her inne fremdeles.

 

Når det gjelder meg så tok jeg meg litt fri fra slankingen i sommer. Og det ble litt for mye kaker og desserter på ferien. Synes det er veldig vanskelig å holde seg unna når man blir utsatt for dessertbuffet flere ganger for dagen. Har tatt litt fri fra veiingen også, så vet ikke helt hvor stor skaden er. Men jeg er tilbake til gamle vaner, så spiser sunt og skal begynne å trene igjen så snart jeg er kvitt forkjølelsen jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back!

 

Lang ferie og alt for lite mosjon. Hadde jo håpet på litt bedre vær så kunne gått mer tur men men sånn er det å bo på Vestlandet. Finværet kom i dag og jeg begynte på jobb i dag :angry:

 

I tillegg til lite mosjon har jeg spist alt for mye godsaker og ikke bare i helgene. Kjenner det veldig godt på dongribuksa for å si det slik. Så jeg kommer ikke til å veie meg denne uken da jeg vet at det er mer enn sist jeg veide meg.

 

Men dagen i dag har gått fint, så langt. Bare en time og to igjen før jeg skal til sengs så gjelder å holde fokus. Kveldene som er verst.

 

Kjekt å se at det er andre her inne og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å være igang igjen :D

 

Legger inn alt jeg spiser og kalorimessig ligger jeg perfekt rundt 1600-tallet.

 

Har gått tur i skogen med en venninne både mandag og tirsdag i ca. 50-60 minutter pr. gang og i dag skal jeg gå alene før jobb til og med.

Kjenner det allerede på låra at jeg har gått ned.

 

Tips til dere hvis dere ikke allerede gjør det. MÅL dere, det er så gøy.

 

Det lærte jeg på det første GR-kurset jeg gikk i 2002 at cm. kan ha gått inn, selv om vekta står stille. Jeg skal måle meg igjen på søndag og gjør det hver 14 dag. Veiedag fortsatt på mandager. August-mål hvis vi skal ha det (og selv om vi er langt uti allerede) blir 5,5 kg. på meg siden jeg hitill har gått ned 4,7.

 

:)B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Det var jo Kikk som var så flink og skrev målene for oss men ser at det er lenge siden hun har skrevet.....

 

Uansett så har jeg mine mål allikevel. :blink:

 

Skal gå tur i dag også. Skal prøve å gå tur hver hverdag enten før kveldsvakta eller etter dagvakten. Er så deilig å være ferdig med det for jeg har vansker med å komme meg ut når jeg først har kommet hjem...... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ingen mål på meg denne måneden da jeg har latt være å måle meg. Har jobbet mye i hagen denne uken og det tror jeg vil vise på vekta. Har hatt fastedager men sliter om kveldene enda og dette er ikke kveldene når jeg har fastedag for da er jeg veldig tøff med meg selv, det er de andre dagene. Jeg får ta litt etter litt. Kan jo ikke klare alt på 1. uke etter ferien heller.

 

Så flink du er Googeline som har gått ned så mye i august. Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Så kjekt at det er flere som er på plass igjen, og at det er litt mer aktivitet i tråden!

 

Mandag = veiedag for meg, og denne uken gikk det noe tregere enn sist: bare 200 g ned. Men ned er ned, og det er kanskje ikke så rart siden det virket som om koppen plutselig "slapp" masse vekt sist uke. Jeg har vært flink med maten, men ikke treningen - den har vært så godt som ikke-eksisterende, dessverre... :unsure:

 

Spent på å høre hvordan det har gått med dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt slapt etter englandsturen her, ble liksom gradvis mer drittmat og godterier:P Men nå er jeg nesten tilbake i gode rutiner igjen, hadde jeg bare hatt matlyst...men den positive siden er vel at vekten må gå nedover med så lite mat? Har hatt en del å stri med i parforholdet i det siste, så har ikke hatt lyst på mat..noe som resulterer i at jeg ligger på 700kcal i dag, og søndag spiste jeg en kjeks og en bolle..mandag spiste jeg fire crabsticks og en halv porsjon pasta, tirsdag ble det et par knekkebrød på jobb, og en baguett fra bigbite (1/2 sub som jeg ikke orka hele av engang) etter jobb...i dag har jeg spist et par knekkebrød med kaviar, en skyr, en sånn minibiolasak og en halv porsjon laks og ris og så var vi på fjellet etterpå. Fin tur da=) selvom jeg merka ganske godt at jeg ikke hadde noe energi å gå på

 

Blir vel bedre etterhvert, satser på at ting normaliserer seg mer til helga/over helga^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taghra: Håper det løser seg det du har å stri med.

 

Jeg veide meg i går og vekta viste 97,5 så jeg har gått opp i ferien noe jeg visste fra før av (kjenner jo det på buksene). Har slitt med godteri, is og chips på kveldene. Denne uken har det gått bedre men grunnen til det er at det er tomt for alt slikt i huset. Heretter ønsker jeg å handle inn lørdagsgodter på fredag/lørdag og ikke mer enn at det er nok til en kveld.

 

Har ikke fått kommet inn i treningsmodus etter ferien men har blitt en del hagearbeid og gåturer i marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg snart Taghra...... :D

 

Jeg var barnevakt i helgen for vår lille niese på 10. mndr og da var det full fart....

 

Gått ned 1.4 sist uke til 97,3 og totalt 6,3 kg. Endelig nå løsner det og jeg føler jeg er på rett vei. Kjenner det på arbeids-buksa på jobben. Nå er det ut i frisk luft i 50 minutter før kveldsvakt.

 

Ha en fin uke til alle.... :rolleyes::P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er i ferd med å ordne seg, i dag har det vært nesten normalt her i huset^^ Veldig bra etter ei turbulent uke for å si det mildt:P

 

Første dag på lenge med apetitt, så i dag har jeg fått i meg nesten anbefalt mengde kalorier. Ble noen turer i forrige uke, og trening på senteret på torsdag. I dag har jeg også vært på senteret, og satser på å få til onsdag og fredag også. Har lyst å gjøre det til en vane å trene mandag, onsdag og fredag for å ha faste dager...men mulig det må endres dag, må se litt an resten av livet også :P

Har ikke gått på vekta i det siste, men var oppe i 90 igjen på slutten av sommerferien. Prøve å huske å veie meg i morgen, og se om de siste to ukene har hatt noen innvirkning på vekta. Lettere å holde seg til faste måltider og mengde når man jobber, da det blir naturlig å spise i pausen og etter undervisning og så når jeg kommer hjem. Har blitt dårlig på frukt igjen da, så må få inn smoothien i vanen min igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå byttet veiedag fra mandag til lørdag, for jeg finner rett og slett ikke tid i hverdagen. Og søndag blir ikke min nye veiedag. Jeg prøver å veie meg om morningen rett etter jeg har stått opp, og det er jo så travelt når alle skal opp og ut. Men vekten viste uansett 86,5 idag. Det er jo opp litt siden før sommeren, men det er ikke uventet. Nå skal jeg jobbe videre og neste sommer skal jeg være i mål. B)

 

I det siste har jeg lest endel bøker om lavkarbo; Helt naturlig mat og trening av Pål Jåbekk og Matrevolusjonen av Andreas Eenfeldt. Jeg har jo hørt om lavkarbo før men har hele tiden tenkt at det var noe tull og at det ikke passet for meg. Men etter å ha lest de bøkene så har jeg funnet ut at det kanskje kan være noe i det og at det er noe jeg ønsker å teste ut. Så de siste 3 dagene har jeg spist etter LCHF prinsippene, det vil si lite karbohydrater og mye fett.

 

Til nå kan jeg ikke si stort om hvorvidt det virker, det eneste jeg har merket er at jeg tidvis har vært kvalm. Men magen er flatere enn på lenge og jeg har ikke vært oppblåst en eneste gang etter at jeg startet, og det er jo bra. Men ingen lørdagssnop på meg i kveld. <_<

 

Det er iallefall veldig deilig å ikke være sulten hele tiden. Men kjipt å ikke kunne spise brød og sånn.

 

Gleder meg til å se resultatet etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo!!!

 

Her er jeg :) Har vært jamt inne på tråden for å lese, men jeg har ikke vært så veldig flink.....

Har lagt på meg MYE så nå står vekta på 96 kg. Har MASSE klær som er trange og ubehaglige så det er bare å ta tak. Vekta var faktisk helt oppe i 98 kg...Det er lenge siden sist. Men altså: Har redusert på kveldsmaten, (med andre ord slutta med potetgull og vaffel) og gått over til knekkebrød. Tatt opp treninga, noen kvelder går jeg andre kvelder springer jeg.Prøver å få til tre trimturer i uka. På jobb spiser jeg matpakka og that`s it! Så joda, det går jo nedover. Egentlig ikke så vanskelig i teorien, men jommen meg ikke enkelt i praksis. Føler det er no hver eneste uke og dag........

 

Ihvertfall. I`m BACK. Satser på to kg til i september. Mål: 93 kg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ned og opp samme kiloen jeg...eller..mellom 88,6 og 90 -.- Har ikke spist så mye i det siste (ligger på mellom 1000 og 1600 kcal om dagen), så føler jo at vekta er urettferdig :P Har fått til to treninger i uka i det siste, målet er tre etterhvert. Men det løsner vel etterhvert, må bare være tålmodig....igjen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cikki: Lykke til med lavkarbo-dietten.

 

Hilde: :lol: "Redusert på kveldmaten, dvs potetgull" :lol: :lol: Kjenner meg igjen der men nå har jeg vært flink i hele 3 kvelder.

 

Taghra: Så bra det ordnet seg og vekta løsner nok snart. Du er jo så flink til å trene.

 

Googeline: Så flink du er. Deilig når man kjenner på buksene at de er løse.

 

Stellamaris: Stå på! 200 gram ned er bedre enn 200 gram opp.

 

Ferie modus på meg hele august. Dvs godteri, sjokolade eller chips på kveldene. Hadde en plan om å kun handle godteri fredag/lørdag og kun litt så vi kun har til helgen men dette hadde jeg ikke fortalt mannen min så han handlet store mengder både denne helga og forrige helg. Det han handlet inn på fredag ble spist opp ila helga. Men denne uken har jeg vært veldig veldig flink. Absolutt ingen godteri/chips på kveldene, heller ikke dagtid. 3 dager på rad er rekord for meg etter ferien.

 

Men trening har jeg ikke kommet i gang med men noe turgåing i skog og mark har det blitt.

 

Målet mitt fra forrige vekt som var 97,5 (25. aug) er ned til 94 ila september. Hvorfor er ikke Kikk her inne lenger og holder kontroll på måla våre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med dagens trening:) I starten gikk jeg rask gange i oppvarminga i 10 min... i dag jogga jeg annethvert minutt:) Jeg eier ikke kondis, så er nesten litt stolt XD Selvom det sikkert er lite for andre. Tror egentlig jeg burde få inn ei rein kardioøkt også i uka, og ikke bare styrketrening. Har hatt stor fremgang på styrkedelen også, ene øvelsen har jeg nesten dobla vekta på ^^, Men vekta står fortsatt bom fast.. jeg har registrert alt jeg putter i meg, og ligger på ca 1600kcal for tida. Kjenner jeg blir litt irritert xD menmen, løsner vel kanskje snart...går ikke an å ligge på 1600kcal og trene to dager i uka uten å gå ned vel? (Man skal vel egentlig ha flere kcal når man trener, men jeg er litt redd for å legge på kcal når jeg ikke går ned noe nå...skjønner ikke helt logikken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med dagens trening:) I starten gikk jeg rask gange i oppvarminga i 10 min... i dag jogga jeg annethvert minutt:) Jeg eier ikke kondis, så er nesten litt stolt XD Selvom det sikkert er lite for andre. Tror egentlig jeg burde få inn ei rein kardioøkt også i uka, og ikke bare styrketrening. Har hatt stor fremgang på styrkedelen også, ene øvelsen har jeg nesten dobla vekta på ^^, Men vekta står fortsatt bom fast.. jeg har registrert alt jeg putter i meg, og ligger på ca 1600kcal for tida. Kjenner jeg blir litt irritert xD menmen, løsner vel kanskje snart...går ikke an å ligge på 1600kcal og trene to dager i uka uten å gå ned vel? (Man skal vel egentlig ha flere kcal når man trener, men jeg er litt redd for å legge på kcal når jeg ikke går ned noe nå...skjønner ikke helt logikken)

 

Forstår deg godt at du blir frustrert men hold ut. Det hender jo vekta stopper opp en stund før den fortsetter nedover. Slik var det for meg for noen år siden da jeg gikk ned 22 kg. I to perioder stoppet det opp og gikk sakte, men hold ut så vil du se resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt at du blir frustrert men hold ut. Det hender jo vekta stopper opp en stund før den fortsetter nedover. Slik var det for meg for noen år siden da jeg gikk ned 22 kg. I to perioder stoppet det opp og gikk sakte, men hold ut så vil du se resultater.

Satser på det hjelper å holde ut, og fortsette sånn jeg gjør:P Er jo litt gøy med trening også egentlig, eller gøy når jeg er ferdig med treninga iallefall^^ Veldig lang dørstokkmil fortsatt, men blir litt lettere for hver gang. Om jeg ikke blir tynnere, så blir jeg iallefall sterkere og får litt bedre kondis..så det er jo bra=) Må bare fokusere det som er positivt oppi alt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 år med vonde ben så har jeg så vidt før ferien begynt å prøve meg på løping igjen. Da på tredemølle slik at jeg kan stoppe dersom jeg får vondt. (Kjedelig å løpe ute og må krype/halte tilbake igjen.) Har ikke tatt medisiner på mange uker. MBT sko var vel det som var den beste "kuren". Usikker på om en kan løpe med MBT sko. Har altså bare prøvd noen få ganger før ferien men nå kjenner jeg meg så motivert og har så lyst så jeg skal prøve å jogge en kort tur ute i det fri. Tenker at det må gå bra når jeg ikke har kjent smerter på over en måned nå. Og asfalt-forbudet holder jeg ved enda. Det blir grusvei.

 

Håper dette går bra for da kommer jeg til å fortsette med løping og da går vekten raskere ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Hei igjen, jeg glemte visst helt veiing og alt forrige uke! Helt tydelig at jeg er tilbake i den travle hverdagen... :blink: Men den hyggelige overraskelsen var jo at da jeg gikk på vekten i dag fikk jeg jo en hel uke i "gave" :P , så i dag stanset vekten på 76.7! Juhu! Det vil si at jeg bare har 0.7 kg igjen før jeg når slankemålet mitt! :D Det er helt utrolig å endelig være kvitt så mange kilo overvekt! Superfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært stellamaris. Tenk om jeg og hadde vært like flink. Jeg har i vært fall kommet inn i gode rutiner etter ferien både matmessig og trening. Eller, har akkurat begynt å trene igjen men kjenner på kondisjonen at den er ikke helt borte. Jogget en lang runde i går og er overrasket over at det gikk så bra. Skal prøve med minst 2 løpeturer i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...