Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Det går rett vei med meg nå. Er litt mer motivert enn jeg var for et par måneder siden. Det skyldes at jeg nå kan løpe igjen uten å få vondt i bena. Det er så deilig. Har fått på plass 1 løpetur i uka. Planen er to. Styrketrening må jeg og prøve å få inn etter hvert.

 

Hva trener du Taghra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går rett vei med meg nå. Er litt mer motivert enn jeg var for et par måneder siden. Det skyldes at jeg nå kan løpe igjen uten å få vondt i bena. Det er så deilig. Har fått på plass 1 løpetur i uka. Planen er to. Styrketrening må jeg og prøve å få inn etter hvert.

 

Hva trener du Taghra?

 

Går på treningssenteret og trener et styrkeopplegg som de laga til til meg der:) generell styrke i kroppen, har selv lagt inn intervall i oppvarminga nå fra mandag av...gruer meg som hund, men kan kanskje være lurt for meg xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig løsna vekta litt her....endelig. I dag når jeg gikk på vekta viste den 85,6, altså 1,9 kg ned siden 18.september. Rart at jeg skal trene og spise sunt i en mnd før det skjer noe, og så når det skjer så raser det ned...håper det fortsetter nedover nå da:P og ikke kommer på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo damer!

 

Var på vekta idag, 94 kg!!!! (-2kg) Hurra. å veldig uventet. Men når jeg tenker etter så har jeg vært ganske foriktig med hva jeg har spist og hvilken middag jeg lager.....

 

Ligger laaaangt etter med trening da. Har et mål om å komme meg ut ikveld. God høstluft, men erikke så begeistret for mørket.....

 

Ha en finfin dag.

 

PS: Veldig motiverende å lese innleggene til alle!!! Føler at jeg ikke er alene om å gå opp og ned ivekt. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Så var det opp igjen på meg. 0,5 kg opp. Vet veldig godt hvorfor så jeg må bare skjerpe hodet litt. Jeg var vel så fornøyd forrige uke at jeg lot det gli helt ut. Ikke lett men gir ikke opp for det.

 

Så godt at det har løsnet for deg Taghra. Det hjelper å holde ut.

 

Så bra Hilde en med 2 kg ned.

 

Nå får jeg litt kamplyst når jeg ser det går så bra med dere. Min mann har spurt om ikke vi skal trene litt sammen på kveldstid etter at barna er lagt men til nå har jeg avvist. Er så sliten på kvelden og orker liksom ikke begynne med trening da. Føler det er lettere på formiddag eller ettermiddag. Men mulig jeg skal gjøre et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opp igjen denne uka, vekta viste 85,9 i dag, som er 300 gram opp. Men har spist en del salt mat de siste dagene, så er meget mulig mye av det er vann også. Har ikke sovet noe særlig siste uka, så har ikke blitt noe trening etter jobb da jeg har vært helt utslitt (ond sirkel, hadde sikkert sovet bedre om jeg hadde dratt på trening...og blitt mer opplagt på grunn av mer søvn + trening.) Men ny frisk igjen til uka tenker jeg, om jeg fortsetter med trening og bra-ish mat så kanskje jeg når første delmålet mitt til jul, og andre delmål til bursdagen min i april... Skal iallefall prøve på det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vært en tur til Roma nå i høstferien, blitt en del pasta, pizza og vin <3 Første gang jeg var i Roma, så ble jo også en del skritt, 15-20 000 per dag. Var gangavstand overalt fra hotellet vi bodde på, ca midt i byen...digg:) Gikk på vekta i sta når jeg kom hjem, gått opp litt....håper på vann XD Trening igjen i morgen, enten på senteret eller på fjellet, får se an litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er litt frekk å bryter inn, men jeg spør pent om det er greit at jeg blir med her inne? Helt ok, visst det ikke går.

 

Jeg var i Roma for første gang forrige helg. For en fantastisk by!! Jeg ble helt forelsket i byen og må tilbake dit en gang. :wub:

 

Har i dag meldt meg på ett nettkurs her inne etter å prøvd alene i mange år uten å nå mål, har i stedet for klart å øke vekten og er nå på mitt absolutt tyngste. Dette går bare ikke lenger! Derfor prøver jeg altså ett nettkurs for å få hjelp til å holde motivasjonen og for å få støtte fra andre. Håper virkelig at dette vil være med på å gi meg spark bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen :D Siste to ukene har jeg spamma her inne alene, liker å "snakke med flere i samme båt" =) Roma var helt fantastisk, mye bedre enn forventa=D selvom pizzaen vi kjøpte første kvelden faktisk var litt skuff med tanke på at pizzaen er fra italia:P Når det er sagt så fant vi et lite lunsj-sted som solgte pizza i porsjonsstykker i en bakgate nærme hotellet, og der fant vi den beste pizzaen jeg har smakt i mitt liv. Med pesto og mozarella og noe annet som jeg ikke er helt sikker på hva var på:P Sikkert heftig med kalorier, men vel verdt det<3 (Jeg logga ikke noe mat når jeg var på tur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en hyggelig velkomst :)

Drømmen er 30 kilo ned, men jeg skal være sjeleglad for hver eneste kilo som forsvinner. Har vært overvektig i mange år og er en uhellbredelig jo jo slanker :rolleyes:

 

Vi kjøpte også en sånn liten porsjonspizza med tomat, basilikum, mozerella og pesto. Den var helt himmelsk! Satt på fontenetrappen foran Pantheon og så på folkelivet mens jeg spiste den beste pizzaen jeg noensinne har smakt. Ble helt forelsket i Roma!

 

Når jeg kom hjem så veide jeg meg for første gang på lenge og fikk helt sjokk :o Nå må jeg brette opp ermene, ta tak i helsen og kroppen min og har derfor har meldt meg på kurs for første gang. Dette blir veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere i samme båt:) Har vært overvektig hele livet egentlig, men verst siste ti årene....på et tidspunkt var jeg oppe i 106 kg, men gikk ned 20 til 86 da det ble slutt med eksen....for 8 år siden eller noe sånt? Så har vekten vært relativt stabil ei stund, men så krøpet sakte men sikkert opp til 92 i mars da jeg meldte meg på GR-kurs. Etter det har jeg gått ned til 86 kg igjen, og vil ned til 65 på sikt. I første omgang er målet å komme under 80 xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du Taghra! Jeg heier på deg :)

Jeg har blitt tyngere og tyngere i løpet av de siste 20 årene, og nå er jeg på mitt tyngste. Kjipt, men sant, dette kan ikke fortsette slik lenger.

 

I dag har jeg registrert maten jeg har spist for å se hvor mye jeg egentlig spiser i løpet av dagen og jeg så at jeg har spist alt for lite :o Etter middag lå jeg på usle 1145 kcal og laget meg kveldsmat for å øke kcal inntaket. Jeg har ingen planer om å sulte meg ned i vekt. Kcal inntaket varierer nok fra dag til dag, men kan kanskje forklare hvorfor jeg fyser så fælt på kveldene. Jeg må spise mer og jeg må spise jevnere for å holde meg unna snopet. Da vet jeg det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det går nedover med oss alle etterhvert:D vektmessig altså:P

 

Har aldri vært så mett som da jeg begynte på GR-kurs, mat hele tida jo xD Fant masse motivasjon i å prøve å få kostholdsscoren nærmest mulig 10 hver dag:) Nå har jeg falt litt av det, men logger for å passe på at jeg får i meg ca 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostholdscore i går var helt elendig, fikk helt sjokk hahaha :D

 

Det var nok kombinasjon av både honning i teen, smør og brunost på knekkebrødet, mye brødmat (lagde hjemmelaget tomatsuppe til middag i går og spiste brød til + kveldsmat),lite proteiner og kanskje lite melk som bidro til det ;)

 

Kjenner jeg er spent på hvordan det vil bli på kurset og hva anbefalte kcal pr dag vil ligge på. Leser litt i boken jeg fikk tilsendt i dag og gleder meg sjukt mye til å starte!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg med her jeg også, hvis jeg får lov :)

 

Har gått på kurs i 8 uker, men meldte meg inn i forumet først i dag.

Er 32 år, er nå ca 89 kg og sikter mot 70 kg.

 

Synes det første kurset har gått overraskende lett - ca 7 kg ned på 8 uker og kjenner energien og humøret er mye bedre. Likevel føler jeg nå at jeg kan trenge litt ekstra motivasjon enn jeg har gjort så langt, så derfor meldte jeg meg inn her!

For øyeblikket ligger jeg hjemme på sofaen med influensa og kjeder meg, og vil helst spise alt jeg finner i skapene - av ren kjedsomhet og at jeg synes synd på meg selv.

Men skal klare å la det være! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lisa84!

 

Så spennende å høre dine erfaringer fra kurset og grattis med fin vektnedgang :)

Jeg håper jeg også vil få så gode resultater som deg. Er så spent på hvordan det fungerer og hva jeg vil få ut av dette kurset. Jeg må bare spørre om du er flink til å trene i tillegg?

 

Skjønner godt hva du mener med å kjedespise, tro meg du er ikke den eneste som har det slik. Jeg er nemlig klin lik ;) Kjedespise, spiser når jeg er stresset, spise når jeg er trøtt og helst bare spise tull og tøys fordi jeg ikke orker å lage meg noe fornuftig og sunt. Jadda, her har du dronningen av følelsesspising haha :D

 

Koselig at du hiver deg med her, vi får motivere hverandre her inne. Masse god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med flere folk:D Velkommen^^

 

Jeg er så heldig å ha tante Rød på besøk, så nå har jeg lyst på ALT som heter sjokolade hele tida. Sliter med smerter da, så har ikke lyst på annen mat... men kan ikke spise 1600kcal i sjokolade og ingenting annet heller....selvom det frister xD haha:P Hva pleier dere å gjøre for å unngå sjokoladefella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg stolt av meg selv, lå på sofaen etter jobb og middag, holdt på å sovne i 7-8-tida...men bestemte meg for at her kan ikke jeg ligge og dro på trening og trente i halvannen time:D

 

Så flink! Jeg er helt håpløs når det gjelder trening. Har aldri funnet noe som jeg syns er skikkelig moro og dermed falt av lasset på alle tingene jeg har startet på etter noen mnd. Hva trener du Taghra? Kanskje du har noen tips til en sofasiter som meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink! Jeg er helt håpløs når det gjelder trening. Har aldri funnet noe som jeg syns er skikkelig moro og dermed falt av lasset på alle tingene jeg har startet på etter noen mnd. Hva trener du Taghra? Kanskje du har noen tips til en sofasiter som meg? :)/>/>

Jeg går på treningssenter, har fått et opplegg med generell styrke i apparatavdelingen fra de som jobber der og ble vist hvordan man gjør de forskjellige øvelsene. Det opplegget tar mellom 40-60 min, avhengig av hvor lange pauser jeg har mellom settene. Så har jeg lagt til "intervalltrening" som oppvarming, 21 min som består av 2 min gange, 1 min jogg, 2 min gange, 1 min jogg osv ...målet er å klare å jogge de 21 minuttene sammenhengende etterhvert, men kondisen sliter nok med å holde ut i 1 min i gangen xD

 

Nå syns jeg det begynner å bli gøy å dra på trening, men jo lengre pause i mellom hver trening, jo vanskeligere er det å komme seg ut av sofaen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...