Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Endelig ferdig med lungebetennelse, var sykemeldt i to hele uker pluss helgene på begge sider.... nå har jeg vært på jobb igjen i to uker ca, og har fått halsbetennelse (vel, har allerede hatt det siden tirsdag, så var frisk i ei uke ca...). Nå er jeg lei av sykdom, har ingen energi igjen når jeg er ferdig på jobb ...for nekter å sykemelde meg igjen så fort etter sist gang. Slankinga er satt på pause til jeg er frisk igjen, men virker som vekta holder seg der den var enn så lenge. Regner med litt vektoppgang i jula, men har ikke tenkt å tenke slanking i uka mellom jul og nyttår, fri fra 21.desember til 2.januar, og så er det på igjen med hverdagen og fullt fokus på slanking og trening igjen. Forhåpentligvis med bedre helse. Nå har vi bare to dager med juleverksted og en dag med skolegudstjeneste og avslutning igjen, så er det juleferie. Det gledes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser ut som det er mange som sliter med sykdom i julen, det er kjipe greier altså. Jeg har vært frisk i 2 uker nå, håper bare det fortsetter slik.

 

Ellers er det travelt her for tiden. Fikk en trening forrige uke og ingen så langt denne uken. Tror ikke det blir noen heller for de har kuttet alle de timene jeg liker. Kostholdet har også vært ganske dårlig de siste tre ukene. Jeg kjøpte jo inn litt sjokolade og marsipan til julen, men så ligger det der og frister og så ender man opp med å spise det.

Både jeg og min kjære er noe skikkelige godtegriser, så er ingen som holder igjen.

 

Men fra 2 januar 2017 er det tilbake til de gode vanene, jeg har ingen planer om å ødelegge de gode resultatene jeg har oppnådd og jeg har alle planer om å komme i mål med vektnedgangen.

 

Har ikke veid meg de siste 3 ukene heller, så forventer litt oppgang, desverre. Men det får jeg også ta i januar.

 

Gleder meg til å starte på ny frisk i januar med alle dere her inne, og å se hvilke resultater vi klarer å oppnå i 2017. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snartur innom=) Gikk på vekta i dag tidlig og har faktisk gått ned i vekt i jula:O skjønner ikke hvordan det har gått til, for jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på og har laga (og selvfølgelig) konfekt, og julaften holdt jeg på å sprekke av alt pinnekjøttet, ribba og tilbehør pluss dessert. Men sto 84,1 på vekta i dag....altså 0,3 kg ned :D

 

I morgen skal jeg og samboeren ha Hobbiten-maraton med mat (breakfast, second breakfast, elevensies, luncheon, afternoon tea, dinner, supper) såå da regner jeg med å gå opp igjen det jeg har gått ned^^ fra 2.januar blir det på igjen med ordentlige rutiner, både i mat og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer med vektnedgang i julen taghra, aner ikke hvordan du klarte det. Her har det definitivt gått motsatt vei.

 

Jeg hadde alle planer om å starte på ny frisk 2 januar. Men da alle 4 her i huset fikk spysyken på nyttårsaften ( for en rævva dag! :angry: ) Så har det drøyd litt, da det tok litt tid før kroppen kom i laget igjen.

 

Igår var første dag jeg kom meg på trening igjen og det var veldig deilig, 1 times trening og rett i overkant av 700 kcal forbrent. Bare synd jeg sikkert inntok det dobbelte av det i kalorier på kvelden. :o Alt for mye sjokolade og marsipan rester her i huset.

 

Veide meg igår også, vekten viste 83,3. Så har gått opp litt under 2 kilo den siste måneden. Skikkelig dritt, men sånn går det når man er konstant syk og spiser masse dritt fordi en synes synd på seg selv. Har fått trent minimalt i det siste også.

 

Men er klar fra i morgen!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er plass til en til, men satser på det. Imorgen starter jeg på kurs og trenger motivasjon. Må klare det nå. Jeg fortjener det og ungene fortjener at jeg blir den aktive mamaen jeg var for en tid tilbake.... Eller begynner vel å bli noen år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Henger meg på igjen etter mange måneders pause. Høsten er en tung tid psykisk for meg og det blir ikke bedre når det oppstår dødsfall og andre ting som slår en litt ekstra ut. I jula har jeg spist mye og det fortsatte jeg med etter jul også. Så i dag har jeg bestemt meg for at nå må jeg bare slutte før helsa tar knekken på meg. Har alltid vondt et eller annet sted. Orker det ikke mer.

Aner ikke hva vekta er da jeg ikke tør å trakke oppå den enda. Men det blir en kombinasjon av GR og 5:2 dietten som jeg hadde god erfaring med i fjor vår. Følger den ikke slavisk med max 500 kcal 2 dager men prøver å holde meg under 1000 kcal to dager i uken. Problemet med at en ikke går ned i vekt er jo grunnet for mye kcal inn i forhold til ut så da vil det hjelpe på å redusere litt på mengde kcal to dager i uken.

Heretter skal det i hvert fall bli mye grønt på menyen.

Hvis det går noenlunde bra denne uken så får jeg prøve meg opp på vekta neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at det er mer aktivitet her inne igjen:D

Jeg har begynt med sunnere kosthold igjen etter jula, ble totalt sett litt opp etter nyttårshelga men ikke så mye som jeg frykta. Vekta viste 85 blank i går kveld, som er 0,9 kg opp siden sist jeg skrev her inne (men det var morgenvekt før frokost).

 

Ellers starta jeg uka i dag med oppkast, det måtte jo bare komme det også...har hatt alt det andre som går an å få i høst så... -.- Kjenner jeg begynner å bli mektig lei av å være syk hele tiden, samtidig som det ikke ser veldig bra ut når jeg skal søke jobb videre til neste år...er jo bare i vikariat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at det er mer aktivitet her inne igjen:D

Jeg har begynt med sunnere kosthold igjen etter jula, ble totalt sett litt opp etter nyttårshelga men ikke så mye som jeg frykta. Vekta viste 85 blank i går kveld, som er 0,9 kg opp siden sist jeg skrev her inne (men det var morgenvekt før frokost).

 

Ellers starta jeg uka i dag med oppkast, det måtte jo bare komme det også...har hatt alt det andre som går an å få i høst så... -.- Kjenner jeg begynner å bli mektig lei av å være syk hele tiden, samtidig som det ikke ser veldig bra ut når jeg skal søke jobb videre til neste år...er jo bare i vikariat.

 

Du får se det positive i det. Omgangssyken er en bra slankekur :lol:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

 

Lenge siden jeg var innom her nå. Har egen tråd, men jeg kommer hit også.

 

Med meg gikk det bare oppover etter sommerferien. Da mistet jeg fullstendig fokus og det er ikke bra. Jeg lager meg planer på planer, men klarer ikke å fullføre.

 

2017 er inget unntak. Planene er klare. Jeg er sikker på at klarer jeg å komme tilbake etter ferien, klarer jeg ut året. Kan ikke huske å ha klart et helt år før. Selvfølgelig vil jeg ikke følge planen helt slavisk, men mesteparten kan jeg klare.

 

Den foreløpige planen er at jeg går på 5:2 med fastedager mandag og torsdag. Tirsdag og onsdag bruker jeg knekkebrød dietten. Fredag spiser jeg sunt på dagen og koser meg med noe kosemat på kvelden for eksempel. taco, pizza eller noe annet. Lørdag spiser og drikker jeg det jeg vil. Søndag spiser jeg sunt igjen. Dette er altså min ultimate plan. Prøver ut januar. Fungerer det ikke må jeg finne på noe annet.

 

Startet opp igjen 2 januar, sammen med mange andre. Begynte straks med 5:2. Jeg hadde min fastedag nr 3 i går og jeg merker at det stadig blir enklere. Husker også det fra forrige runde, at det blir enklere for hver gang. Jeg er sikker på at etter 3 uker, er det ikke noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet opp igjen 2 januar, sammen med mange andre. Begynte straks med 5:2. Jeg hadde min fastedag nr 3 i går og jeg merker at det stadig blir enklere. Husker også det fra forrige runde, at det blir enklere for hver gang. Jeg er sikker på at etter 3 uker, er det ikke noe problem i det hele tatt.

 

Jeg begynte min første fastedag i går og det var tungt selv om jeg har som mål å holde meg under 1000 kcal og ikke 500. De andre 5 dagene holder jeg meg til vanlig, sunn mat med mye grønnsaker. Men tungt 1. fastedag ja. Gleder meg til det går litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Heisann hå og godt nytt år!

 

Her har den "harde" hverdagen slått inn for fullt. Spiste masse og mer enn det i jula så det ble et par kg, men har allerede tatt av 1,5 kg. Jeg går ikke på kurs nå, men har kontakt med et par tidligere kursvenner og vi har bestemt oss for å skjerpe oss litt. Istedet for å betale 2600 kr for kurs så legger vi 260 kr pr kg på et glass. Og hvis det ikke funker i denne omgangen, så blir det nytt kurs i neste runde...... Så langt har det gått bra, hvis man kan kalle 1, 5 uke for så langt :)

 

Ellers så satser vi vel på at vi klarer å motivere oss ei lita stund fremover..... Vi skal en tur til Spania til høsten så tenker at det er litt motivasjon. Ikke at jeg skal bli no sylfide til da, men at jeg skal kunne føle meg komfortabel på stranda.

 

Eller: God helg, snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg lindacg, her har vi alltid plass til en ekstra. :) Lykke til på kurs, du får gi oss en lyd hvordag det går.

 

Så hyggelig at du er tilbake TinaP, det høres ut som du har lagt en god plan for hvordan du skal komme deg ned i vekt. Er ikke noe kjekt når vekten går på helsen løs. Rart det der hvor vansskelig det er å spise sunt og moderat og trene, når det er det som skal til for å oppnå en vekt man er fornøyd med. Har selv spist alt for mye i julen, av og til føltes det nesten som om jeg prøvde å ta igjen for den tiden jeg har begrenset meg. Da julen var ferdig skulle jeg rett tilbake til sunne vaner. Men det er søren ikke lett når kroppen har vent seg til mye mat og ikke minst mye sukker. Jeg hadde flere dager hvor jeg spiste mye snop på kvelden og tenkte i morgen er det slutt da skal jeg spise sunt igjen. Men når kvelden kom hadde jeg de sukkerabstinensene, så da endte jeg opp med å spise masse dritt likevel. :(

Lykke til iallefall, og hold oss oppdatert. B)

 

Og Taghra, den omgangsyken, samme drittet som vi hadde her nyttårshelgen. Nå har vi vært nok syk altså.... :angry:

Gleder meg sånn til våren, lysere tiden, og forhåpentligvis slutt på alt dette sykdomsgreiene. Fint du holder motivasjonen i gang ialllefall. :D

 

Og velkommen tilbake til deg også kikk, så du hadde fått deg ny tråd, men satser på at du henger litt her inne med oss også. :)

 

Heldig du er som skal til Spania i høsten Hilde en, det er veldig god motivasjon. Det synes jeg iallefall. Vi skal til Alcudia i juli, og jeg har store planer om å gå ned en god del kilo til det. B)

 

Ellers har denne uken stort sett gått greit for min del. Eldstemann var syk i starten av uken så fikk ikke trent på mandag, men hadde en god økt i dag, og skal ha en til på lørdag. Kjenner godt at det er vanskelig å spise midre mat igjen. Går liksom rundt og er litt småsulten hele tiden. Men satser på at går seg til etterhvert.

 

Første delmål nå er iallefall å komme under 80 kilo. Det gleder jeg meg til. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredags morgen

 

Jeg har akkurat inntatt en god frokost etter at jeg hadde fastedag i går. Planen min har fungert hele uka. Er spent på resultatet mandag.

Jeg hadde satt meg som mål, å gå ned 10,2 kg innen 11 mars. Vet det er et hårete mål. men det er lov å håpe. Hvis det fortsetter slik som etter forrige uke kan jeg klare det. Jeg må klare 1,2 kg pr uke. Siden jeg gikk ned 1,4kg forrige uke, har jeg 200g å gå på.

I dag har jeg ingen andre planer enn å gå på jobb, ta noe husarbeid og starte forberedelse av noe mat jeg skal levere, Det er et busselskap som skal ha glattkjøring der jeg driver et lite matsted. Synes det er litt seint med å bestille 2 dager før de skal ha det. Jeg fikk beskjed i går av banelederen om kurset. Vil du ha telefonnr å ringe de spurte han. Nei, sa jeg. De får jammen ringe hvis de skal ha noe. Hadde ikke laget noe hvis de ikke hadde ringt. Jeg tror han sendte de mail, for ikke lenge etter ringte de. Så jeg må opp tidlig i morgen og lage 25 bagetter og 50smørbrød.

Har meldt meg på spinning i morgen 10.30. Håper jeg rekker det.

Hadde sett for meg en koselig og avslappende morgen, men det kan jeg glemme. Neste gang gir jeg beskjed om en ukes varsel. Det kan jo hende jeg er opptatt.

 

Lurer på hva jeg skal spise i kveld. Har lyst på noe godt. Kanskje reker?

I morgen skal vi bort til et vennepar å spise god mat, vet ikke hva vi får, men det pleier å være godt.

 

Ha en fin fredag folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Gårsdagen gikk ikke bra i det hele tatt. Chips til lunsj og sjokolade til kvelds. Men ny frisk i dag og det blir ingen chips eller sjokolade i dag. Har fått trent litt på morrakvisten og er veldig fornøyd med det.

 

Har enda ikke veid meg. Tok på meg ei dongribukse som jeg ikke har brukt siden før jul, du verden så stram den var. Kanskje jeg bare skal gå på vekta og innse hvor tung jeg egentlig er blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg det der TinaP, Skal - skal ikke, veie seg når man vet man har gått opp i vekt. Du får kjenne godt etter om du har psyke til å tåle en del kilo+. Jeg vet med meg selv at noen ganger når jeg veier meg og har gått opp mer enn forventet så går jeg på en skikkelig smell. Mister liksom helt gnisten og motivasjonen og hele dagen blir ødelagt. Og da hadde det i grunnen vært bedre å bare fortsette med de gode vanene og drite i vekten.

Gårsdagen er uansett glemt og idag har du vært kjempeflink, trening er alltid bra. Stå på!!!

 

Lykke til med veiingen på mandag kikk, krysser fingrene for at du når målet ditt. Du setter deg nå høye mål også da. hehe... Du håper å oppnå samme vektnedgang til mars i år som jeg ønsker å nå ca i oktober/november. Mitt hovedmål er å oppnå ønsker vekt på julaften, det blir ca 11 kilo på i underkant av ett år. Håper du rekker treningen din på lørdag, jeg har også meldt meg på trening på lørdag, men det blir en time med zumba, jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdags morgen

 

Jeg ble ferdig med maten og har inntatt en deilig frokost. Sitter og koser meg i ensom majestet. Er godt foran skjema, så jeg rekker treningen. Skal bli godt å få rørt på seg.

Jeg vet jeg har høye mål. Tror vel egentlig ikke på det selv, men jeg prøver.

Hovedmålet mitt har jeg satt til sommerferien i 2018.

 

Min erfaring i Tinas spørsmål er å komme seg på vekta. Jeg grudde noe skikkelig jeg også, men jeg gikk på vekta og innså at nå var det nok

 

Ha en fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tak for velkommen holsen. Jeg er da fersk på dette med livsstilsendring i forhold til slanking. Jeg SLITER med å komme meg opp i kalorier jeg. Roede-metoden har jeg virkelig trua på altså. Spiser og spiser. Finnes ikke sugen en gang. Skal ligge på 1900 kcal, men klarer bare 1600 med dette kostholdet. Idag er det havremelsgrøt. SÅÅÅÅÅ godt!!!! Kiloene var jo helt krise for meg med mine 1654 og 107,7, men er motivert for å endre. Hele familien spiser det samme og ingen har klaga. Brukker oppskriftene slavisk og kjenner allerede at jeg vet hvor mye jeg kan spise av hver. Dette klarer jeg. Slanke meg klarer jeg ikke.

Håper alle har en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg gikk på vekta den fredagen for snart 2 uker siden. Viste 98,1. Gikk på vekta på mandagen etter og da viste den 99. (før jul var den 95,6) Det beste er å veie en fast dag i uken. Det har ikke gått så bra med 5/2 dietten. 1. uken gikk greit men ikke etterpå. Jeg har så mange unnskyldninger for det er jo travelt å være 3 barns mor. Jeg klarer bare ikke prioritere meg selv. Men jeg gir ikke opp. Kroppen forfaller og jeg har alltid vondt et eller annet sted. Det meste vil forsvinne når vekten går ned. Det har jeg erfart før.

 

Sliter med å få trent selv om jeg har en ergometerskykkel i stua. Når alle barna er i seng kl 21 vil jeg bare slappe av den siste timen før jeg selv skal legge meg. Men 5 min her og 5 min der hjelper jo på det også. Så jeg må bare presse meg selv litt.

 

Hadde håpet på 85 til sommeren men tror ikke det er mulig når jeg ikke bruker alle mine krefter på dette prosjektet, men 90 bør jeg klare.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk....igjen -.- så nå har jeg bestilt legetime for å få orden på helsa..håper jeg. Trodde det skulle være så bra for helsa å endre kosthold og begynne å trene jeg XD Har ikke veid meg på lenge, men var på trening på lørdag da \o/. Litt er bedre enn ingenting? =) Jeg syns iallefall det....prøver å holde styr på hva jeg putter i meg, men enkelte dager er magen min som en bottomless pit, blir ikke mett uansett hva jeg putter i meg:O men ja...prøver å begrense meg^^ Spiser ganske kjedelig kost da, samme hver dag til frokost, lunsj og kvelds, varierer bare middagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jprøver å holde styr på hva jeg putter i meg, men enkelte dager er magen min som en bottomless pit, blir ikke mett uansett hva jeg putter i meg:O

 

 

Har det akkurat på samme måten. En dag forrige uke spiste jeg opp både frokost og lunsjpakken til frokost. Så jeg måtte innom butikken for å kjøpe lunsj og spiste sikkert 4-5 skiver til lunsj. Jeg måtte bare stoppe meg selv og si at nå holder det.

Har bestemt meg for nå å alltid ha gulrot med i vesken. Da kan jeg "kjede-spise" den heller. De fleste grønnsaker har jo veldig lite kalorier så om jeg skal fylle opp med noe så er det lurt å bruke det. Har ikke hørt om noe negativt om en spiser for mye grønnsaker.

 

I går klarte jeg meg ganske bra uten godteri, men spiste noe sjokolade dagen før. Kanskje jeg må på sukkeravvenning for å klare hele uken uten det klarer jeg jo ikke. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det stille for tiden. Vekten går verken opp eller ned. Har vært flink med treningen, men kostholdet har vært så som så. Jeg spiser jo lavkarbo for tiden, men er ikke alltid like lett å holde seg til det. Spesielt ikke de dagen jeg trener, så da spiser jeg litt før trening for å få mer energi. Men det digge med lavkarbo er at jeg ikke er så mye sulten og at jeg slipper å telle kalorier.

 

lindacg, hvordan du ikke klarer å komme opp i rett antall kalorier er en gåte for meg. Da jeg telte kalorier slet jeg alltid med å holde meg under de 1900-2000 jeg skulle ha. Følte jeg var sulten hele tiden. Men fint at det ser ut til å funke for deg iallefall.

 

Og TinaP, hva er det som ikke funker med 5:2 dietter, er det at du ikke går ned eller at du ikke holder deg nede på kaloriene de 2 dagene i uken. Jeg er veldig interresert i 5:2 dietten for tiden. Har igrunnen alltid sett på det som et tullete slankepåfunn for å ha noe nytt å komme med, og egentlig litt seig-pining. Men etter å ha sett en dokumentart på BBC Earth om fasting må jeg si at jeg har endret synet mitt totalt. Ligger visst veldig mye forskning bak det, og har visst store helsefordeler i tillegg til den slankend effekten. Har lånt en bok på biblioteket om det nå, som jeg håper å få lest snart. Har planer om å prøve det ut selv når jeg bare blir ferdig med ammingen.

 

Taghra, kjipt å være så mye syk. Men nå går vi heldigvis lysere tider i møte, og med det forhåpentligvis mindre av dette sykdomsdritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det blir bedre=) Humøret blir iallefall litt lettere når det er lysere ute^^,

Siste uka har vi vært slått ut av influensa begge to her, noe som har resultert i at vi ikke har gidda å laga skikkelig mat. Noen dager har vi spist bare brødskiver til "middag", andre dager har vi kjøpt pizza.. gleder meg til å komme meg på trening igjen, føler jeg trenger det nå:P

 

På den positive siden da, så har jeg funnet frem tegnesakene igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again - godt ikke å være alene om det B) Nå er jeg bare 3,2 kg unna der jeg startet høsten 2014 :angry: :angry: Det betyr at jeg har klart å gå opp igjen ca 16 kg fra høsten 2015.....Nå skal jeg nedover igjen, og vet av tidlegere erfaringer at det må innebære registrering av mat og mosjon, samt aktivitet på forumet ! Så da er jeg i gang igjen, da :lol: Håper å slå følge med flere av dere !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...