Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Du er hjertelig velkommen hit Collargol. Jeg sliter med mye senebetennelser og bursitter. Den ene avløser den andre. Håper det bedrer seg med vektreduksjonen og mer aktivitet. Begynn forsiktig Collargol. Svømming er en fin treningsform om du har mulighet til det. Om du ikke registrerer mat her inne så i hvert fall skriv ned på en lapp alt du spiser, ikke vekt men bare hva. En blir obs på mye da. Om du orker veie og gjøre hele pakken så er jo det det beste om du aldri har gjort det før.

Lykke til. Håper du fortsetter her inne.

 

Det er litt av og på her på denne tråden. Av og til veldig livlig og av og til veldig rolig.

 

 

Hei, ja jeg skal begynne rolig, er på ferie nå og da er fokuset å ikke skeie ut like mye som jeg har pleid tidligere ;)

Tanken er å melde meg på kurs som begynner i august. Frem til da er fokus å ikke ese ytterligere ut.

 

Jeg kommer nok innom når jeg er tilbake fra varmere strøk B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Ser denne tråden har dødd ut, men jeg vil gjenopplive den. Et halvt år uten "aktiv slanking" har resultert i noen kg opp igjen. Jeg kjenner på kroppen at jeg kan ikke bli tyngre. Kroppen sliter nok som det er. Tenker det er lurt å skjerpe seg nå før julekaker setter inn for fullt.

 

Jeg skal begynne med å registrere all mat. Det vet jeg av erfaring er noe av det viktigste for å komme i gang.

 

Håper flere vil følge her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

 

Gikk ikke så bra i desember med meg. Jobbet så mye at jeg ikke hadde tid til å tenke på mat så ble mye enkle ting i farten. Nå viser vekta 97,2. Fikk ikke skrevet inne på forumet forrige uke da de holdt på å flytte alt over på ny server eller hva det nå var de skulle gjøre. 

Nå er jeg fullmotivert til å starte med blanke ark. Sitter og kjenner jeg er sulten. Ja jeg kan ta meg en gulrot, men skal snart på middag til mine foreldre så kan vente en time. 

Har begynt å registrere igjen og nå er det full fokus fremover til sommeren. Tenker 10 kg må være realistisk mål frem til sommeren.

Hvilke mål har du Taghra? Og klarte du å holde deg på "den smale sti" i desember?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Gikk bra så lenge jeg registrerte maten. En uke uten og vekta gikk opp igjen. Nå har jeg kommet godt i gang med trening og har fast 2 g. i uken. Håper på en gang til men 2 er bedre enn ingenting. Kun kondisjonstrening foreløpig men skal få inn styrke etter hvert. Det viktigste er at jeg har klart å etablere faste tider.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang pause og flere kilo opp så er jeg back in business.:ph34r:

Gått ned 4 kilo på 5 uker, siste uken stod i null. Så jeg håper jeg har gått litt ned imorgen, som er veiedagen min.

Målet er fra 92 kilo til 68 kilo som er trivselvekt, jeg har klart det før. Skal klare det igjen, og det er ikke registreringen som er problemet - det er søtsakene. Jeg elsker å kose meg med en chipspose, sjokolade og smågodt i helgene. Men 5 uker har gått tålelig bra hittil, det blir ikke snop hver helg og det går foreløpig bra. De gangene jeg har spist snop har jeg moderert meg, kasta chipsposen når jeg har spist akseptable mengde, kutta ut smågodtet og vært nøye på sjokoladen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle dager. Registrerer ikke maten hver dag. Det er vel de dagene jeg skeier skikkelig ut jeg ikke har lyst til å registrere. Ble vanskelig med skikkelig trening forrige uke pga kulden ute i til sykt barn, men jeg gikk en tur i stedet for å jogge, så bedre enn ingenting. Har ikke gått ned noe pga utskeielser.

Kjekt med flere her inne. Hvordan klarte du 10 kg på 7 uker, Slankejenta25?

Det er motiverende å lese at det går bra med dere. Nå skal jeg og klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg mandag, kun 100 gram ned. Men altså jeg skeiet ut i helgen med både chips (130 gr!) og en sjokolade på 60 gr. I tillegg spiste jeg noen grove vafler som jeg ikke veide, så jeg tror det har vært mer kalorier enn jeg har tenkt. 

Men OK, jeg gikk ikke opp! Så jeg sier meg fornøyd, jeg. Chispen og sjokoladen var dønn verdt det!
Det blir ikke den type utskeielse denne uken så regner med at på mandag blir det bra vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram ned er bedre enn 100 gram opp Geisha79!

Jeg har 200 gram ned denne uken og siste dagene har fokuset vært på topp. Jeg registrerer maten igjen og det ser jeg virker. Da tar jeg ikke den sjokoladen på kvelden. Sparer frukten til kvelden så det blir mitt godteri foran TV'n. Vanligvis blir det ikke mer enn 1/2 t til 1 t foran TV på kvelden. For krimseriene jeg vil se passer ikke for barna enda. Han eldste legger seg ikke før halv 10 og da blir det ikke mye tid igjen før jeg selv skal legge meg. 

Jeg skal på lang kveldsvakt på lørdag og det ser jeg frem til. Nesten leggetid når jeg kommer hjem så da slipper jeg unna godteriet! Evt. litt drops skal jeg unne meg, men ikke sjokolade og ikke chips!

Slankejenta25, du skriver at trening kun hjelper om en faktisk vil. Der er jeg litt uenig. Det er ofte jeg ikke vil ut å jogge, men når jeg først har startet så er det deilig og når jeg er ferdig er humøret absolutt mye bedre enn om jeg hadde holdt meg på sofaen. Så for meg hjelper trening selv om jeg ikke vil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2018 den 10.52, TinaP skrev:

100 gram ned er bedre enn 100 gram opp Geisha79!

Jeg har 200 gram ned denne uken og siste dagene har fokuset vært på topp. Jeg registrerer maten igjen og det ser jeg virker. Da tar jeg ikke den sjokoladen på kvelden. Sparer frukten til kvelden så det blir mitt godteri foran TV'n. Vanligvis blir det ikke mer enn 1/2 t til 1 t foran TV på kvelden. For krimseriene jeg vil se passer ikke for barna enda. Han eldste legger seg ikke før halv 10 og da blir det ikke mye tid igjen før jeg selv skal legge meg. 

Jeg skal på lang kveldsvakt på lørdag og det ser jeg frem til. Nesten leggetid når jeg kommer hjem så da slipper jeg unna godteriet! Evt. litt drops skal jeg unne meg, men ikke sjokolade og ikke chips!

Slankejenta25, du skriver at trening kun hjelper om en faktisk vil. Der er jeg litt uenig. Det er ofte jeg ikke vil ut å jogge, men når jeg først har startet så er det deilig og når jeg er ferdig er humøret absolutt mye bedre enn om jeg hadde holdt meg på sofaen. Så for meg hjelper trening selv om jeg ikke vil.

 

Bra! Som du selv sier, 200 gram ned er bedre enn 200 gram opp! Stå på! Fokuset blir gjerne skjerpet uansett hvor lite en går ned, så lenge det er nedover det går, hehe.

Jeg er ganske spent på hva vekten viser på mandag. Jeg har vært relativt flink denne uken, ble en troika og en stratos i løpet av uken fordi jeg var så stresset pga jobb. Jeg bakte de inn i kaloribudsjettet, men av en eller annen paranoid grunn er jeg redd de skal påvirke nedgangen.. :blink: 

Før har problemet vært at hvis jeg skeide ut så kunne jeg finne på IKKE registrere akkurat det jeg skeide ut med, så lurte jeg meg selv liksom til å tro at joda, kaloribudsjettet ser fint ut det..:ph34r: hehe, går jo såklart ikke ned når det skjer, så jeg er beinhard på at hvis jeg skeier ut, så SKAL det registreres selv om det gjør fysisk vondt å se på at kalorioversikten spretter opp, men det gir meg i det minste en liten sjanse til å prøve fikse på budsjettet så det ikke ser så halvgærent ut på slutten av uka :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått til h......! Planen om bare litt drops ble byttet ut med mye chips og sjokolade som jeg slukte. Sånn blir det når jeg ikke registrerer maten og det ble det dårlig med i helga. Det er sant det du skriver Geisha79 om at det ser finere ut når man ikke registrerer utskeielsene. Det er vel også litt av grunnen til at jeg dropper all registrering de dagene.

Ny uke, nye muligheter. På an igjen med registrering. Barn og mann sendt ut på jobb, skole og barnehage. Nå kan jeg få registrere i fred og legge plan for uka før kveldsjobb igjen.

Mitt mål for denne uka er å registrere absolutt all mat, også i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TinaP skrev:

Helgen har gått til h......! Planen om bare litt drops ble byttet ut med mye chips og sjokolade som jeg slukte. Sånn blir det når jeg ikke registrerer maten og det ble det dårlig med i helga. Det er sant det du skriver Geisha79 om at det ser finere ut når man ikke registrerer utskeielsene. Det er vel også litt av grunnen til at jeg dropper all registrering de dagene.

Ny uke, nye muligheter. På an igjen med registrering. Barn og mann sendt ut på jobb, skole og barnehage. Nå kan jeg få registrere i fred og legge plan for uka før kveldsjobb igjen.

Mitt mål for denne uka er å registrere absolutt all mat, også i helgen.

Auda, men det viktigste er å ikke gi opp! Opp på hesten igjen, stå på videre! Det er tydelig at mye av jobben er registreringen, så registrer, registrer, registrer ^_^

Jeg har gått ned 1 kilo siden sist uke, så nå totalt 6 kilo på 8 uker. Sier meg fornøyd med det med tanke på at jeg har hatt noen svære utskeielser inni de 8 ukene så logisk nok at jeg ikke har gått ned 8 kilo istedetfor 6 kilo.

Det gir meg masse motivasjon og jeg registrerer for ukesvis fremover..og småjusterer underveis. Maten jeg spiser på jobb og til kvelds er stort sett det samme i ukedagene, så det er middagene og disse små utskeielsene i helgene som jeg vanligvis må finjustere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Slankejenta25 skrev:

 Ikke frekt ment??? Men hvorfor spiser du sjokolade og chips? Da er du jo direkte usunn samt. Vil aldri få en god helse. Du skriver at du trener noen ganger (noe ikke jeg gjør, men går fremdeles ned) og det er BRA- men jeg håper du vet at 80% av vektnedgang er kostholdet. 

Jeg har vært sukkeravhengig selv. Det er årsaken til min overvekt. Over 8 uker har gått siden første kurs og jeg kuttet HELT ut med sjokolade og chips, har ikke puttet det i meg de siste 8 ukene og skal det heller ikke i år. Man blir avhengig av slikt. Dersom du ikke klarer å kontrollere deg så IKKE ha det i hus eller gå sulten på butikken slik at du tyr til noe slikt. 

Tips: 

Istedenfor chips så har jeg faktisk prøvd gulrøtter og dyppe det i magerkesam med dipkrydder. Har du prøvd det?

Jeg har alltid vært avhengig av sjokolade- får å få dekket sjokoladesulten så har jeg begynt å drikke «regia 1-2-3 LETT kakao». Smaker sjokolade, er kjempe søt og god, samt. Er 38 kcal per kopp. 

Anbefaler deg å begynne på Krom-tabletter. 

? Klem slankejenta25 

Ikke frekt ment dette heller, men du har holdt på i 8 uker, flere av oss har holdt på i flere år og har gjerne hatt flere kurs.

Med andre ord, flere av oss har nok helt sikkert gått mer enn 8 uker uten å spise chips eller sjokolade, (jeg har flere ganger gått 3 mnd om gangen uten å spise noe søtt), men for de aller, aller fleste av oss så funker det ikke å kutte ut ALT søtt - man sprekker (og da gjerne bigtime, mister motivasjon osv) fordi LIVET skjer. Man har familie rundt seg, familieselskaper, fest, middagsbesøk, har et sosialt liv, møter prøvelser/motgang hvor man ikke er like sterk i matveien osv. Man klarer ikke å kutte ut alt søtt uansett hvor gode intensjoner man har -Og det er heller ikke det Grete Roede handler om - det handler om at man skal leve livet som normal, man kan spiser alt man vil, men ikke hele tiden og ikke ubegrensede mengder. 

De fleste av oss har også prøvd alle mulige varianter av "sunne" alternativer til snop, og noe funker, noe funker ikke. I lengden kommer man til å kose seg med både kake, sjokolade, chips,smågodt, is etc - men måtehold er  nøkkelen. Og noen ganger sprekker man - grundig - som TinaP gjorde - som de aller fleste gjør innimellom - men man gir ikke opp og man kommer seg videre. Man går ned, for noen går det fort, for andre tar det lenger tid til målet. For noen gjelder det trening og kosthold, for andre fokusere bare på kostholdet av ymse grunner.

Kjempefint at du har funnet noe som fungerer for deg, Slankejentea25, men man skal være litt forsiktig med å peke finger på andre etter bare 1 kurs ;)

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

Shit for et negativt innlegg!

Sorry meg, men melder meg ut av tråden. 

Jeg fortsetter min vektreise :) 

NB? Bare et kurs? Hvem☘️?

Jeg mener at man klarer seg fint uten snop og at målet burde være minst mulig av det.

 

 

Mener du at ditt innlegg var så positivt altså? 

På 17.3.2018 den 12.29, Geisha79 skrev:

 Ikke frekt ment??? Men hvorfor spiser du sjokolade og chips? Da er du jo direkte usunn samt. Vil aldri få en god helse. Du skriver at du trener noen ganger (noe ikke jeg gjør, men går fremdeles ned) og det er BRA- men jeg håper du vet at 80% av vektnedgang er kostholdet. 

Å si til noen at de aldri vil få god helse pga at de spiser litt sjokolade og chips oser ikke positivet. Ei heller at du virker rimelig nedlatende i hele innlegget ditt. 

Syntes ikke at mitt innlegg var spesielt negativt, kanskje du tok deg nær av den siste linjen, men hvis du tåler så lite så er kanskje ikke et forum noe for deg :blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123

Usaklig alt det som står skrevet her. Ber deg respektere at jeg har meldt meg ut av tråden, IKKE forumet. 

NB. Hun hadde skrevet MYE sjokolade og chips. Ikke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

Usaklig alt det som står skrevet her. Ber deg respektere at jeg har meldt meg ut av tråden, IKKE forumet. 

NB. Hun hadde skrevet MYE sjokolade og chips. Ikke litt. 

Ønsker dere det beste og stå på??

Forøvrig mitt siste tips er: 

- Å spise sunt fett for å dempe søtsuget. Avokado og mandler demper søtsug. Når man har søtsug har man egentlig lyst på fett (les: SUNT fett).

Mvh 

Slankejenta25?

 

 

1) Kjære vene, jeg respekterer helt fint at du har meldt deg ut av tråden jeg, det er jo ditt valg om du fortsetter å svare på tråden :huh: du må gjerne for min del være så aktiv du bare ønsker i forumet eller tråden, jeg bare sa min mening.

2) Jeg var helt saklig i forrige innlegg, jeg har omtalt hva du skrev som jeg ikke syntes var særlig hyggelig skrevet.

Forøvrig; ha en fin dag, og fortsatt god slanking ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123
29 minutter siden, Geisha79 skrev:

1) Kjære vene, jeg respekterer helt fint at du har meldt deg ut av tråden jeg, det er jo ditt valg om du fortsetter å svare på tråden :huh: du må gjerne for min del være så aktiv du bare ønsker i forumet eller tråden, jeg bare sa min mening.

2) Jeg var helt saklig i forrige innlegg, jeg har omtalt hva du skrev som jeg ikke syntes var særlig hyggelig skrevet.

Forøvrig; ha en fin dag, og fortsatt god slanking ^_^

Svar til punkt 1):

Her skal du få skryt for å klare å vise en inkluderende holdning, noe jeg syns du ikke klarte så bra i tidligere innlegg. 

Svar til punkt 2):

Jeg er ikke for å sugar coate ting. Det er hverken bra eller sunt å spise MYE sjokolade og chips. Det er direkte skadelig. Kombinasjonen i disse matvarene gjør slik at hun blir hekta og ikke klarer å stoppe. Jeg har forøvrig aldri sagt at LITT skader. LITT skader ikke, MYE skader - faktisk gjør det dét.  

Sannheten er ikke alltid hyggelig, men det er faktisk mindre hyggelig å unnlate å si den.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...