Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Slankejenta25 skrev:

Svar til punkt 2):

Jeg er ikke for å sugar coate ting. Det er hverken bra eller sunt å spise MYE sjokolade og chips. Det er direkte skadelig. Kombinasjonen i disse matvarene gjør slik at hun blir hekta og ikke klarer å stoppe. Jeg har forøvrig aldri sagt at LITT skader. LITT skader ikke, MYE skader - faktisk gjør det dét.  

Sannheten er ikke alltid hyggelig, men det er faktisk mindre hyggelig å unnlate å si den.

 

 

De fleste av oss som er her på Grete Roede siden, er vel her fordi vi har gått GR kurs. Tror du ikke TinaP  er fullstendig klar over at det ikke er bra/sunt å spise mye sjokolade/chips? Tror du ikke de aller fleste vet dette (og spesielt her på Grete Roede sin side) uten at noen må påpeke ganske så innlysende fakta på en rimelig nedlatende måte i en tråd? Når man skriver at man har skeiet ut og man er sint/oppgitt over seg selv pga det, så er det jo en GRUNN for at man er oppgitt over det - ja, nemlig for at man vet jo at det ikke er bra. Da ville ikke jeg syntes det var særlig oppløftende, motiverende ei heller hyggelig om noen i tråden da spør meg om hvorfor jeg spiser sjokolade, eller sier til meg at jeg ALDRI kommer til å få god helse osv.


Men ok, dette når visst ikke igjennom så jeg ser ikke vitsen å bruke mer tid på denne diskusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slankejenta25 skrev:

Hei.

Grunnen til at jeg skrev her var fordi TinaP spurte meg om hvordan jeg gikk ned 10 kilo på 7 uker. Når jeg da deler de rådene sitter du og svarer med tilbakemeldinger alà «tror du virkelig ikke vi har prøvd det?» Har du prøvd nok da?

Jeg tror tvert i mot at når du tar «lett» på uskeielser, så gjør du det mye mer «akseptabelt» å utskeie og at det dermed ikke fungerer motiverende eller oppløftende i det hele tatt- tvert i mot man vil begynne å føle seg som et offer i offerrollen og kanskje utskeie oftere. 

Jeg har sagt nok? Dette er mine råd og tips? Jeg føler at jeg har gitt en masse tips som funker, men ingenting funker uten viljestyrke/motivasjon i bånn. 

Folk må gjerne fortsette å tilføye. 

Jeg sier meg ferdig i tråden?

 

Kunne svart deg på alt du skrev her, men det er bortkastet så jeg har ikke mer å si til deg, jeg. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg :o:huh::unsure::lol::lol::lol:

Første innlegg til slankejenta ble jeg litt satt ut jeg og ja. Kom i forsvarsposisjon med en gang. Men så leste jeg det igjen og tenkte at "hun mener det sikkert godt". Og så leser jeg videre nedover og tusen takk geisha79 som forsvarer meg og støtter meg, og forstår at det ikke alltid er like lett. Kritikk hjelper ikke, det vet vi som har strevd i flere år. Og slankejenta: Å spise sunt og ikke trene er heller ikke bra. Kroppen og hjertet har veldig godt av trening.https://helsedirektoratet.no/folkehelse/fysisk-aktivitet/anbefalinger-fysisk-aktivitet Så å ikke trene er direkte usunt det også. 

Når man vil ned i vekt så må man endre uvaner. Jeg startet med å kutte sjokolade i ukedagene. Så har jeg startet med trening. Har nå 2 ganger med kondisjonstrening og 1 med styrketrening og er veldig fornøyd med meg selv at jeg har kommet så langt selv om ikke vekta raser nedover. 

Målet mitt fremover blir å holde på treningen, at ikke den dabber av, holde fokus! Til påske venter vi lam (vi har sauebruk). Det blir en travel tid fremover men skal klare å registrere likevel. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, TinaP! Du har rett i det, kritikk kommer man ingen vei med.

Det ble ikke så hyggelig veiing idag, 400 gram opp. Var ikke overrasket, men skal kanskje være glad for at det ikek var så mye opp med tanke på lørdagen, jeg visste det ville gå den veien siden jeg skulle i middagsbesøk. Det var laget en utrolig god grønnsakslasagne med grov baguett og salat til - klarte ikke helt å begrense meg der altså -det var så godt! Og vi koste oss med drikke, det ble både rødvin, champagne, 1 corona og cognac! 

MEN jeg tok minimalt av sjokolade/chips-skålen som ble satt frem etterpå, så det teller jo for noe. 

Det betyr at denne uken blir det ikke noe sosialt, og jeg kommer til å være streng med meg selv. For i påsken har jeg lyst til å kose meg litt og da må ihvertfall denne uken gå bra ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåh! Kjempebra!! :D det er alltid ekstra motiverende når det er et solid lite jafs man går ned ;)

Veiedagen min er mandag, så jeg er spent og håper jeg har gått ned. Har vært flink i uka og kommer også til å være flink i helgen (ikke kjøpt inn noe snop eller chips),  og det til tross for at idag var en skikkelig bedriten dag hvor jeg virkelig hadde lyst til å gasse meg og raide butikken..men NEI, jeg klarte å holde meg :) Så fornøyd med det! 

God helg!

9 timer siden, TinaP skrev:

Juhuu! :D:D:D

1,2 kg ned denne uka. Registrering hjelper men det visste jeg jo fra før. Hvordan går det med deg Geisha?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 16.57, Slankejenta25 skrev:

Det jeg skriver misoppfattes og blir vridd rundt på uansett.?

Jeg skrev at det var bra (LES: bra) at du trener. Jeg er ingen slappfisk fordi jeg ikke trener. Alltid hatt en AKTIV JOBB og hverdag. Å ikke trene er ikke synonymt med å være inaktiv! Så spar meg for de linkene dine med allmenn kunnskap om hva fysisk aktivitet er/gjør for kroppen. 

Nei, jeg holder meg på det jeg gjør. Frem til det ikke funker?? Det tror jeg det gjør og jeg er langt forbi det stadiet at jeg skal gå ned mer enn tyve kilo, så jeg gjør det riktige og fortsetter med det. Gikk ned relativt fort og håper det bare går den veien. Så da slipper dere straks mer prat fra meg;) Jeg skal forøvrig aktivt ta en del av mer motiverende tråder enn denne.. 

Og det å spørre noen hvorfor de spiste sjokolade etterfulgt av masse hjerter er ikke kritikk ha ha ha ha! Finnes måter på hvor hårsår man kan være! Var mer bare et spørsmål slik at vi kunne komme frem til hvorfor du spiser slikt. No offence altså, men av og til er det å se på årsaken ikke så veldig dumt altså..

Fikk meg en latter???  Alt for at ting skal misforståes? Noen tåler dessverre ikke å bli kontfrontert med (u)vanene sine! 

~Slankejenta25

Snart ferdig eller? Du har redigert og endret på de fleste innleggene dine gang på gang. Trodde du var ferdig med denne tråden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123
12 timer siden, Geisha79 skrev:

Snart ferdig eller? Du har redigert og endret på de fleste innleggene dine gang på gang. Trodde du var ferdig med denne tråden? 

Ja. Jeg har redigert og det er fordi jeg ønsker ikke å bli missforstått enda mer. Dere har tillagt meg å være negativ, kritisere, være nedlatende- når jeg faktisk aldri var det! Da er det lov å forsvare seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Slankejenta25 skrev:

Ja. Jeg har redigert og det er fordi jeg ønsker ikke å bli missforstått enda mer. Dere har tillagt meg å være negativ, kritisere, være nedlatende- når jeg faktisk aldri var det! Da er det lov å forsvare seg:)

Neeh...har ikke trengt å tillegge deg noe..det du skriver står du for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Slankejenta25 skrev:

Så du har fått med deg at jeg redigerer innlegg istedenfor å ta deg en treningsøkt? Bare fordi vi var inne på det å «ikke trene»..

Makan for hva du skal henge deg opp i. Redigeringsknappen er der for skriveleif og/ eller endringer. 

Aner ikke hva du rabler om nå..treningsøkt? Har ikke prata med deg om trening i det hele tatt, jeg. :blink::wacko:

Du har redigert innleggene dine flere ganger, og det har ikke vært skrivefeil du har redigert, men du har enten lagt til eller fjernet hele setninger. For min del må du bare gjøre det, men det virker som du er veldig opptatt av å krangle på denne tråden, og det er ikke vi andre som er her, så jeg anbefaler at du følger ditt eget råd om slutte å skrive i denne tråden. Finnes flust av andre tråder du kan delta i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123

Jeg har redigert pga. Skriveleif (men tusen takk- fordi du mener jeg ikke har det i det hele tatt), og jeg har redigert vekk setninger som jeg syns var irrelevant- hva er galt med det? 

Jeg har ikke redigert alle innleggene eller fjernet det som dere mente var så utrolig frekt /nedlatende og kritiserene. Nemlig setningen jeg skrev da jeg spurte hvorfor hun spiste sjokolade (med hjerter bak). Bak hjertene mine og oppriktig spørsmål er det selvsagt bare en kranglevoren person bak??? Igjen snakk om å tillegge meg egenskaper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Slankejenta25 skrev:

Ja. 

Jeg har redigert pga. Skriveleif (men tusen takk fordi du mener jeg ikke har det i det hele tatt), og jeg har redigert vekk setninger som jeg syns var irrelevant- hva er galt med det? 

Jeg har ikke redigert alle innleggene eller fjernet det som dere mente var så utrolig frekt /nedlatende og kritiserene. Nemlig setningen jeg skrev da jeg spurte hvorfor hun spiste sjokolade (med hjerter bak). Bak hjertene mine og oppriktig spørsmål er det selvsagt bare en kranglevoren person bak??? Igjen snakk om å tillegge meg egenskaper! 

Du har nå ikke kunnet redigere hele tiden heller siden jeg har sitert deg omtrent hele tiden så det er ingen vits å redigere. Men igjen, anbefaler deg å kutte tråden og finne deg en annen tråd å delta i. Du kan terpe i vei så mye du vil om hvor indignert du er over hvordan innleggene dine oppfattes, men du kommer ingen vei med det og jeg skjønner heller ikke hva du får ut av denne kranglingen. Jeg er ferdig med å svare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slankejenta25 skrev:

Jeg har aldri hatt et mål om å redigere alle innlegg, det er helt fint at du siterer. 

Skal jeg være helt ærlig, Geisha79 og TinaP. 

Jeg syns dere begge skal utveksle kontaktinformasjon og la private samtaler skje på PM. For dere forstår ikke at en åpen tråd skal være inkluderende og når dere selv oppfatter uskyldig spørsmål (som er ment for å hjelpe) med hjerter og råd- som noe ondskapsfullt (altså nedlatende osv.) Så syns jeg det tyder på at dere har problemer med å tolke andre mennesker sine signaler. Dere må forstå at når dere har en åpen tråd at andre engasjerer seg med andre synsvinkler enn dere. 

Mvh 

Slankejenta25 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123

Neivel Geisha79- slutter du og svare, og TinaP det også, så gir det meg en god grunn til å forlate samtalen? Så det er bare å unngå å snakke til meg/sitere meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helt utenforstående som forvillet seg inn på denne tråden, så lurer jeg på følgende; hva er det dere driver med? Kutt ut a :D

Dere fremstår som like kjipe mot hverandre begge to, dette fører ingen steds hen. (krysser fingrene for at ikke jeg får kjeft også nå:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...