Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Hei

Så fin tråd, virker som dere er en fin gjeng som motiverer hverandre. Jeg er helt ny på forumet, og har meldt meg på mitt første GR-kurs som begynner 8.mars. Litt skummelt, da jeg ikke helt vet hva jeg går til...men tror det er en fin startboost. Jeg har prøvd en million ganger å gå ned i vekt, men mister alltid motivasjonen etter et par uker. Så håper at kurset hjelper meg igang, sunnmøring som jeg er så vil jeg jo ha noe igjen for pengene jeg bruker;P

 

Jeg gikk opp fra 65 kg til 105 kg da jeg begynte med p-pilla for ti år siden (måtte prøve x-antall merker, og gikk opp nesten 10kg per merke...kjærestekos med god middag og snop/film har vel også sin del av skylda..men var en dårlig kombinasjon). Da det forholdet tok slutt og jeg flytta hjem til mamma for en periode og vi hadde dilla på kyllingfilet og ris, så gikk jeg ned til 85 kg fra oktober til januar. Men der stagnerte det for meg, og nå har jeg gått opp igjen, var 92 kg da jeg veide meg i starten av januar i år, gikk ned til 87, og opp igjen til 88 der jeg er nå. Målet mitt er å gå ned igjen til 65kg-ish over tid. Målet for kurs-perioden er å gå ned til 79kg, slik at jeg er under 80 igjen. Jeg er bare 1.59 høy, så BMI-en min er 34,noe nå.

 

Vil gjerne være med på denne tråden, i håp om å klare å holde på motivasjonen denne gangen:) Skal ha veiedag på tirsdager, siden det er kursdagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Taghra, Alltid kjekt med flere. Blir spennede med kurs i mars, du får skrive det her hvis du lærer noe smart. :D Er dette ditt første Grete Roede kurs?

 

Veidag tirsdag blir bra det, vi får vel bare smøre oss med tålmodighet en ekstra dag for å høre resultatet ditt.

 

65 kilo høres ut som en fin vekt for en med din høyde, du har jo også veid det før så da vet du jo om du følte deg vel med den vekten.

 

Lykke til med vektnedgangen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Taghra, Alltid kjekt med flere. Blir spennede med kurs i mars, du får skrive det her hvis du lærer noe smart. :D/> Er dette ditt første Grete Roede kurs?

 

Veidag tirsdag blir bra det, vi får vel bare smøre oss med tålmodighet en ekstra dag for å høre resultatet ditt.

 

65 kilo høres ut som en fin vekt for en med din høyde, du har jo også veid det før så da vet du jo om du følte deg vel med den vekten.

 

Lykke til med vektnedgangen! :D/>

Takk, og lykke til til deg også^^

Mitt første ja, spent på om jeg lærer noe nytt. Har jo lest om slanking opp og ned i mente, men resultatene uteblir :P

Jeg er iallefall gira nå, og håper bunaden sitter som den skal til konfirmasjoner i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen til alle

 

Velkommen til nye på tråden.

Denne ukas veiing lover ikke godt for min del. Det tok vel litt av lørdag med både mat og drikke, men i går var jeg tilbake i den vanlige tralten. Var til og med ute og gikk en time. Første turen på lang tid.

Jeg må bare tenke annerledes når det gjelder helga. Det er jo bare det at det skjer noe hele tiden, men skal jeg klare dette her så bare må jeg. Forrige uka var jeg også noe slakkere enn det jeg har vært før. Det skal jeg gjøre noe med kan jeg love. Nå skal jeg ha en skikkelig uke frem til lørdag. Da skal vi på innflytnings fest.

 

Ha en fin mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Strålende fornøyd med første uke: 4 kg ned! Men altså: jeg fikk hjelp av en slem omgangssyke... Aldri så galt at det ikke er godt for noe! :P/>/> Jeg kan nok ikke regne med en slik vektnedgang videre, men det var et godt avspark ;)/>/>

 

Og kikk: du er jo straks i mål med februar-målet! Bare 0,4 kg igjen er godt jobbet, synes jeg! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiedag igjen og nå er jeg usikker på om vekten er ødelagt. For den viste 95,4 kilo idag, det vil si et helt kilo mindre enn forrige mandag. :blink: Det hadde jeg aldri trodd.

 

Men er jo ofte slik at man går ned mye til å begynne med før det roer seg litt. Jeg er iallefall superfornøyd. :D For da har alt det harde arbeidet mitt gitt gode resultater.

 

Ble ingen trening på meg forrige uke, men med to små barn i huset så blir det jo en god del husarbeid, så føler jeg er endel i aktivitet likevel.

 

Omgangsyke høres ikke noe gøyt ut stella_maris, men blir somregel en vektnedgang av det. Så får du se hvor mye som kommer på igjen innen neste veiing. Satser på at det meste holder seg av.

 

Gleder meg veldig til å se hvordan det har gått for dere andre.

 

Er ikke lett disse helgene kikk, spesielt ikke når det skjer noe hele tiden. Jeg har det nokså lett for tiden med en liten småsyk gutt som ikke sover spesielt godt om natten. For det blir til at jeg stort sett er inne og ikke har noe liv. Veldig kjedelig i lengden, men møter heller ingen store utfordringer. Men håper snart jeg kan bli litt sosial igjen. Det gjelder vel bare å finne en strategi på hvordan man skal kunne delta i besøker eller fester eller hva det nå skal være, og klare å holde en balanse mellom den sunne livsstilen og vektnedgangen og å kunne kose seg og leve litt samtidig.

 

Jeg har ingen fasit på akkurat det der men måtehold er vel stikkordet. Og alkohol er helt utelukket så lenge jeg skal ned i vekt. Alt for mange tomme kalorier, pluss at kroppen prioritere å forbrenne alkoholen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har tips til mat som gir god metthetsfølelse? Jeg blir så fort sulten igjen. Holder meg mett etter middag og hvis jeg lager meg havregrøt. Men holder ikke ut lenge hvis jeg skal spise havregrøt til frokost, lunsj, mellommåltid og kvelds. :lol:

 

Spiste frokost ca 8 idag og nå sitter jeg altså her etter to timer og kjenner at det gnager i magen.

 

I og med at vektnedgangen var så bra denne uken har jeg funnet ut at jeg bør få i meg minimum 2000 kcal hver dag. Noen dager har jeg lagt på i overkant av 1900, men tror det blir litt lite. Det er mulig mini drikker mer melk enn det jeg har trodd, ammer han 2-3 ganger for dagen ennå. Jeg er veldig lei av å være sulten. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Gratulerer med godt resultat, Cikki! :)

 

Det er helt klart utfordrende med slanking og sosialt liv. Sist jeg klarte å gå ned mye i vekt, sparte jeg kraftig inn på mat resten av dagen de dagene jeg skulle i selskap e.l. - men da er man jo sulten store deler av dagen... Det er ikke så lett, nei.

 

Og det er helt klart utfordringer ved å være hjemme med små barn også. Da jeg var hjemme med yngstemann skaffet jeg meg skritteller. Jeg var i permisjon, og syntes jeg var på beina støtt - det var jo alltid noe å gjøre: husarbeid, matlaging, barnepass osv. Jeg fikk meg en skikkelig overraskelse da skrittelleren på slutten av dagene stort sett viste bare rundt 4000 skritt, til tross for at jeg følte jeg hadde vært i aktivitet og hatt det travelt hele tiden :blink: Det var de dagene jeg ikke gikk trilletur, da - men likevel: jeg opplevde jo at jeg var på beina hele tiden!

 

Det ble ikke så mye trening på meg heller sist uke, 5 trimpoeng - men jeg får ta det som det kommer. Tidligere har jeg vært veldig opptatt av å få alt riktig hver eneste dag: trening, balansert kosthold osv - men det tror jeg ikke jeg får til med så travle dager som jeg har nå. Jeg satser på kostholdet først og fremt, og noe styrketrening - så tar jeg alt annet som en bonus B) Hvis ikke tror jeg ikke jeg klarer å holde meg på "den smale sti" så veldig lenge - det blir for mye stress knyttet til det.

 

Spent på hvordan det har gått med dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, veiedag og ned 0,3. Superfornøyd siden jeg har vært så som så med maten. Fikk ca 10 trimpoeng og det er jeg superfornøyd med. Startet uka godt og fikk meg 45 min på mølle/elipsemaskin i dag. Deilig start 😊 Tenkte jeg kunne skrive hvordan en normal mat dag er for meg. Frokost rundt halv åtte/ åtte tia. Havregrøt eller smoothie eller 0.00 yoghurt, Granola( hjemmelaget) og en halv banan eller 2 skiver ingers rugbrød med godt pålegg. Ca kl. 10:00 en frukt. Lunsj er et av frokost forslagene. Kl 14 2 gulrøtter og en neve mandler. Middag i firetiden. På kvelden blir det igjen ett av frokost forslagene eller en rett i koppen. Før hvert måltid spiser jeg 1 ss kruskakli med ett glass vann, metter mye. Dette fungere godt for meg når jeg holder meg til det. Skal prøve denne uken å være litt slavisk og nøye og se hvordan det fungerer på vekten. Håper det har gått bra med dere andre 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ønsker å henge meg på jeg også. Har i perioder vore aktiv på forumet men det er noen år siden nå. Har tidligere gått ned i vekt vha GR nettkurs. Tok av over 20 kg for noen år siden men de kom på igjen ved siste svangerskap. Nå skal jeg ned igjen. Da jeg tidligere har deltatt på kurs så har jeg god bakgrunnskunnskap, ikke minst mtp hvor mye kalorier enkelte ting inneholder. Har fått mange sjokk-opplevelser der.

Startet i uke 6 for meg selv, ikke noe kurs nå, med vekt 102 kg. Denne uken 99,2, så det går rette veien. Har begynt å trene igjen men har droppet noen ganger pga sykdom. Planen er å trene to ganger i uken på treningsenter. Både kondisjon og styrke begge gangene. Trenger å trene styrke pga ryggplager.

Har satt som mål å være nede til 70 kg før jul. Litt raskere ned nå i begynnelsen med 0,8 kg i uken og litt saktere når sommer og høst kommer. Vet at det alltid går raskere i starten og så kan det stoppe ganske opp et par måneder og så er det videre ned. Har satt opp datoer for når jeg skal veie 95, 90, 85, 80, 75 og 70 kg så da har jeg noe å gå etter.

Gleder meg til fortsettelsen og kjekt å følge med på andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer og velkommen til Tina

 

Gratulerer til dere som har gått ned. Kjempebra jobba. Selv så gikk det ikke som forventet. 0,4 opp og dermed klarte jeg ikke målet.

Håper marsmålet gir bedre gevinst. 3 kg skulle være overkommelig skulle man tro. Kommer jo an på da, for påsken er jo i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg blir med :D/>/> Ble anbefalt av Cikki og bli med her for jeg var på en annen tråd som har dødd ut og jeg må være med i en aktiv en for å bli motivert.

Har lest igjennom hele og synes den er så koselig. :lol:

 

41 år. 1.64 cm. Nå veier jeg 96.2 og skal ned til ca. 74 så det er laaangt igjen. Jeg har ikke vært nede på 70-tallet siden 2011 og savner det masse. Det minste jeg har veid imellom da og nå er rundt 87 kg. Utfordringen er snop og søtsaker så jeg må rett og slett bare la være å kjøpe.

 

Jeg startet 4. januar og har veiedag mandager og har gått ned 4.1 hittil og kjenner det på tøyet at cm har krympet.

 

Jeg trives ikke lenger og er lei av å gå ned de samme kiloene gang på gang. Jeg synes det er det samme hele tiden. Start i januar og når jula kommer har jeg gått ned 1-3 kilo det året eller gått opp, som er så dårlig at jeg blir helt flau og sånn går år etter år og jeg blir også lei meg for at jeg ikke klarer det....... :(

 

Jeg skal kjøpe sykkel, kanskje rundt 1. april og gleder meg nå og prøver å motivere meg. Har målt med bil og det er 7.4 km til jobb så det x 2 blir en passe tur. Vi har en el-sykkel på jobben som jeg skal få låne for å se hvordan det er å sykle igjen og for å starte pent. I 2011 var jeg på spinning 3-4 dager i uka absolutt hver uke så håper å finne tilbake til hvordan formen var da.

 

Gleder meg til å følge dere alle :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til tråden vår TinaP, her er alle velkommen. Ser du har mye kunnskap om Grete Roede allerede, så da kommer du nok til å klare det denne gangen også. Og for godt selvfølgelig sånn som alle oss andre. :lol: Krysser fingrende for det iallefall. Trening 2 ganger i uken er samme mål som jeg har. Må bare få mini til å tilpasse sovingen sin med de timene jeg vil gå på. Han spiller ikke helt på lag med meg. :P

 

Og velkommen til deg Goggeline, er ikke så gøy å skrive på en tråd hvor alle andre har forsvunnet. Det er jo ikke motiverende i det hele tatt. Denne tråden kommer ikke til å dø ut, for jeg har planer om å skrive til krampen tar meg. :lol: Og gratulerer med fint vekttap til nå, dette blir bra! :D

 

God ide med skritteller stella_maris, kanskje jeg skal kjøpe meg en sånn. Men litt redd for å bli skuffet. :P Planen er iallefall å ta litt trilleturer når det blir litt varmere ute. Og jeg synes 5 trimpoeng er bra jeg, slår mine 0 forrige uke! Man får bare gjøre så godt en kan og være fornøyd med det. Blir det for mye regler og stress så er det så lett for at hele motivasjonen forsvinner og at man gir opp.

 

Gratulere med vektnedgang Clarin, og hele 10 trimpoeng, supert jobbet! Det ser ut som du har god kontroll på kostholdet. Er alltid gøyt å se hvordan andre gjør det. Flink du som lager din egen granola. Jeg har planer om å gjøre det samme når jeg får litt mer egentid.

 

Det var dumt at vekten gikk litt opp denne uken kikk, vi krysser fingrene for at det kan være litt vann også. Det får man jo gjerne etter litt festligheter. Lykke til med mars målet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå glemte jeg helt å skrive at jeg har vært på trening idag!!! :D Tente 30 min zumba, og 30 min Tabata, og der prøvde instruktøren å ta knekken på meg! :P Skikkelig tungt å begynne å trenen igjen når det er lenge siden sist. Men fikk iallefall 2 ,6 trimpoeng og det er jo bra. :D

 

Kostholdet har ikke vært så bra de siste to dagene.Eller det er jo sunt, men litt for mange kalorier, ligger på kanskje 2100-2200 kcal. Satser på å hente meg inn igjen i morgen og at jeg likevel går nedover. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og god onsdags morgen

 

Takk for marsmål ønskingen. Ja, det var surt med oppgang, men jeg er kommet meg over det nå. Har tenkt skikkelig igjennom hva jeg spiste og drakk og skjønner hvorfor. Jeg drakk søte drinker (daiqari) og jeg spiste en bacon grill på søndags morgen. Det skal ikke gjenta seg på en laang stund.

 

Kunne vi hatt en månedsmål her på tråden? Jeg kan stå for den. Jeg synes det er motiverenes med en slik tabell.

 

I dag har jeg ikke andre planer om å dra på jobb. Skal lage varmrett til 25prs i morgen, så jeg må forberede det.

I går var jeg på årsmøte i koret. Vi hadde en jubilant(85år). Det ble servert den flotte kaka. Jeg rørte ikke. :P

 

Så flink du er med trening Cikki, selv er jeg ikke kommet i gang.

 

Ønsker alle en fin onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt prøve en månedstabell kikk, du får gi beskjed hva du trenger å vite. Og så flink du var å holde deg unna kaken, bra jobbet! :D

 

Dagen min har vært grei idag. Litt gangsperr etter igår. Men kalorimessig ligger jeg akkurat der jeg skal. Med 2039 kcal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 99,8 har igjen: 3

 

Jeg kan tenke meg at det blir noe slik. Jeg fyller inn etter hvert som det kommer tall. Bare skriv i tråden, så ser jeg der og overfører i tabellen.

Siste uka melder vi torsdag. Godt å ha noen dager siden påsken har vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei minsker`n fint at du blir med. Jo flere jo bedre.

 

Det er helt greit at man kommer med vekta litt senere i uka. Jeg har bare satt opp mandagen pga at det er da uka starter og så er det mange som har forskjellige veiedager. Selv har jeg tirsdager.

Dette blir moro.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

Hei :)

 

Jeg vil gjerne være med på dette,legger inn mine tall onsdager.

Vekt 02.03: 86,9kg mål for mars 3kg.

 

Dette blir spennende,takk til deg kikk :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på månedstabell, greit å ha flere å melde inn til enn seg selv:P var 88kg i går når jeg veide meg, men tror jeg skal kjøpe ny badevekt...tror den jeg har er feil=( Sambo hadde veid seg på jobben og funnet ut at han veier 5kg mer enn det som er målt på vår vekt :o Håper ikke det er slik. Uansett er målet mitt for mars å gå ned 3 kg, høres ut som det er overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...