Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Slankejenta25 skrev:

Jeg kjefter ikke på noen- men det jeg har sagt har blitt tatt opp i verste mening uten noen form for forståelse at det var godt ment?

Du føler deg tråkket på tærne fordi de ikke oppfattet det du skrev slik du mente det.  De føler seg tråkket på tærne av det du skrev. Det vil aldri løse seg med den måten dere komuniserer på. Enten må noen ta på seg ydmyk-hatten og komme med noen innrømmelser som gjør at motparten ikke føler seg angrepet, og da kanskje blir åpenere for hva den andre har å si - eller så må dere la hverandre være i fred.

Virkelig - for en utenforstående så fremstår dette som helt absurd, og skylden relativt likt fordelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Slankejenta25 skrev:

Delvis enig med det første avsnittet. Uenig i resten.

Jeg syns forøvrig absolutt ikke skylden er likt fordelt fordi jeg har ikke gjort noe galt. Det er plent idiotisk å beklage for å såre noen når det aldri egentlig har vært en vond tanke/handling bak. 

Jeg spurte henne om hvorfor hun spiste det hun spiste. Da ble alle og en hver av en hunkjønn her innen tråkket på og støttet hverandre hakk i hjel om denne såkalte «fornærmelsen».

Sorry, men vektnedgang må man jobbe for. Når jeg spurte henne om hvorfor hun spiste det- så var min forventning kanskje at vi kunne snakke om hva som er årsaken slik at hun kan få trent opp viljen sin til å stoppe? Men dessverre, har alt blitt misforstått. 

Som sagt:Det er bare og slutte å sitere/svare meg fordi jeg er forøvrig på andre tråder også samt. Har bedre ting å gjøre. 

Jeg står innenfor 100% om det jeg har sagt og jeg deltok på dette forumet fordi jeg hadde en god vilje mot alle. Det vil jeg fortsette med. 

God påske??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Donna skrev:

Du føler deg tråkket på tærne fordi de ikke oppfattet det du skrev slik du mente det.  De føler seg tråkket på tærne av det du skrev. Det vil aldri løse seg med den måten dere komuniserer på. Enten må noen ta på seg ydmyk-hatten og komme med noen innrømmelser som gjør at motparten ikke føler seg angrepet, og da kanskje blir åpenere for hva den andre har å si - eller så må dere la hverandre være i fred.

Virkelig - for en utenforstående så fremstår dette som helt absurd, og skylden relativt likt fordelt :D

 

Hvis hun virkelig ønsker å legge det bak seg så slutter hun å skrive mer om dette, og enten skriver et innlegg om hvordan det går med slankingen sin eller finner en annen tråd å delta i, jeg kan ikke begripe at det skal være så vanskelig! Jeg kan fint bli ferdig  med dette, men det kreves at også andreparten blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke perfekt og kommer aldri til å bli det. Jeg spiser sjokolade og chips fordi jeg liker det og magen er av og til sterkere enn viljen. Jeg feiler, men reiser meg opp igjen.

La oss prate om hyggelige ting!

Hvilken plan har du for påsken? For å unngå godteri, sjokolade og chips? Ikke lett å ikke handle inn. Barna forventer at de får påskeegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påsken skal jeg ikke unngå godteri og chips, jeg skal tillate meg det, men det skal bakes inn i kaloribudsjettet :)  Så LITT skal jeg kose meg, og kjøper kun inn i forhold til det.

Nå har ikke jeg barn så den problemstillingen slipper jeg unna ;) Jeg tenker som så at det er jo ikke julen/påsken osv som er problemet, det er greit å kose seg litt da så lenge man er flinkere ellers i året...og går du på en smell, så gjør du det. Men det er forskjell på 1 dags smell og 7 dager på rad, så jeg tenker at selv om det er påske, så registrer uansett alt man spiser, da har man mer kontroll enn når man ikke registererer, man kan prøve å hente seg inn litt på kaloribudsjettet, og kanskje man går opp 200 gram, men fordi man registrerte og holdt oversikt, så slapp man å gå på opp 1 kilo osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123

Morsomt at det sitter en haug med kvinner her inne som har gitt meg minus på alle innleggene fordi jeg spurte hvorfor hun spiste sjokolade. Enda mer komisk at det står skrevet at hun ene skal kose seg med BÅDE (altså BÅDE óg) chips, sjokolade, iskrem.  Halo? Med det tankesettet så kommer man ingen vei.

Jeg spiste 23 gram marsipan i dag (veid og målt) og det var nok sukker for meg! Æsj ble kvalm av alt det sukkeret- kroppen har IKKE godt av det! Er sukkerfri resten av påsken..

God påske til alle som gir meg minus på innleggene mine❤️❤️❤️

Challenge: For hver minus dere gir meg løper jeg og tar en sit up!  5 situps done?

Ps. Jeg har ignorert innholdet til TinaP og Geisha79 fordi jeg ser min rett i å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Shadows123 skrev:

Morsomt at det sitter en haug med kvinner her inne som har gitt meg minus på alle innleggene fordi jeg spurte hvorfor hun spiste sjokolade. Enda mer komisk at det står skrevet at hun ene skal kose seg med BÅDE (altså BÅDE óg) chips, sjokolade, iskrem.  Halo? Med det tankesettet så kommer man ingen vei.

Jeg spiste 23 gram marsipan i dag (veid og målt) og det var nok sukker for meg! Æsj ble kvalm av alt det sukkeret- kroppen har IKKE godt av det! Er sukkerfri resten av påsken..

God påske til alle som gir meg minus på innleggene mine❤️❤️❤️

Challenge: For hver minus dere gir meg løper jeg og tar en sit up!  5 situps done?

Ps. Jeg har ignorert TinaP og Geisha79 fordi jeg ser min rett i å kommentere på tråden.

Jeg skrev tidligere i tråden at " I lengden kommer man til å kose seg med både kake, sjokolade, chips,smågodt, is etc - men måtehold er  nøkkelen".  Altså I LENGDEN som betyr HELE LIVET sitt, at man på et eller annet tidspunkt kommer til å kose seg med BÅDE det ene og det andre, ikke ALT på en gang.

Jeg skrev også MÅTEHOLD ER NØKKELEN, men det hopper du såklart over.

Helt merkelig at du kan få den setningen til å bli til at jeg skal kose meg med både chips, sjokolade og iskrem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123

Jeg ser kun at det har blitt svart, men gjentar at jeg har ignorert innholdet til Geisha79 og TinaP fordi alt de sitter og gjør er å konspirere rundt mine meldinger til TinaP. 

Jeg må også si at jeg har observert at dere selv mener det ikke er rom for misforståelser i det jeg sa- så mener dere samtidig at alt dere sier er rett. 

Heia Janteloven sier jeg bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag kveld over for min del. Ja jeg spiste min del av lørdagsgodter, men bare halvparten av det jeg hadde gjort for et par måneder siden. Og så er det 7 dager til neste lørdag! Resten av måltidene denne dagen har gått veldig bra. Chips hadde vi glemt å kjøpe inn så jeg landet bra i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Geisha! Jeg var mindre i januar enn det jeg er nå, men jeg føler jeg har kommet mer inni gode matvaner nå så jeg er på god vei. Hatt en hektisk dag til nå med 2 lamminger og en jurbetennelse. Ikke god tid til å spise men fikk i meg frokost etter 2 timer arbeid i fjøset i morges. Må bare passe på å ikke ta for lettvinte løsninger i matveien om jeg blir sulten, som kjeks og lignende, heller ta noe frukt.

Ha en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, kjenner ikke på en god følelse ang veiedag imorgen - det gikk fint nesten hele uken, men så ble et uforutsett besøk hos en venninne, fikk ikke veid middagen og håper jeg tok en moderat porsjon, men det ble et vinglass da som jeg heller ikke vet hva eksakt mengde det var..

Takket nei til sjokoladefondanten til dessert og chips som lå tilgjengelig, såpass klarte jeg.

Og ser at kaloribudsjettet ligger nært opp til maksgrensen, det burde jo holde, men så var det det med vinglasset og den uveide middagen som da kan bare tippe alt i feil retning imorgen.

Mandag kan nesten ikke komme fort nok.:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gram ned..heldigvis ned da! :mellow:Selv om det ikke var så mye nedgang å skryte av da. Men ned er ned B)
Denne uken får jeg besøk av familie tors-søn så det gjør også at jeg ikke helt vet hvordan denne ukes vektnedgang vil gå, men jeg får ihvertfall være streng med meg selv frem til de kommer så får det bli som det blir. Så er det back on track ukene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram ned.  

Igjen relativt fornøyd med tanke på at jeg har hatt familiebesøk i langhelgen, og det ble noe måltider ute som jeg ikke fikk veid/registrert. 

Fornøyd med at det var greit å ikke kjøpe inn chips, dessert, sjokolade, men heller ble masse grønnsaker med dipp til ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Henger meg på her jeg da det var lite aktivitet i den andre tråden ?

«Jente» på 33-år! Har «alltid» hatt et problematisk forhold til kropp/mat/godis.. Fra 2009-2013 tok jeg et skikkelig tak og klarte å gå ned rundt 20kg! Var nok ikke beste måten med veldig mye trening og veldig lite mat.. Da var jeg også singel og følte at livet lekte og det var en fornøyelse å dra på spinning søndagsmorgen kl 10 ?

Siden 2014 har jeg gått opp 30kg og vekta viste 99,2 ved første veiing på kurs 12/3.. Har ikke født barn, så kiloene har kommet på av mat/godis og ganske mye mindre trening.. Kan ikke bare skylde på kjæresten heller ?

Nå er det vinn eller forsvinn, livet mitt kan ikke fortsette som det har gjort for med et poff og et smell så hadde jeg garantert rundet 110kg også.. Kjenner meg veldig motivert, men synes det er litt vanskelig! Har inngått avtale med en venninne om å være godis-fri i 50 dager, 24 dager gjenstår .. :P 

Har en plan om å veie 70kg, veldig lang vei å gå men når har jeg iallefall startet (på ordentlig) igjen :) 

Edit: Idag hadde vi veiing, og ned 1,8kg siden forrige (26/3) !  Vet at jeg har passet meg men paranoiaen for at frokost i helga ble større enn tidligere (men ikke over dagstotalen) skulle ha utslag på vekta idag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Geisha79 ? Har siden 12/3 gått ned 4,1 kg, men har hørt at det går fort i starten før det jevner seg ut! Har i bakhodet at 0,5kg er mer realistisk enn 1kg, så alt over er en bonus nå i starten :) 

Går du kurs nå eller jobber du selvstendig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, eLLe84 skrev:

Takk for det, Geisha79 ? Har siden 12/3 gått ned 4,1 kg, men har hørt at det går fort i starten før det jevner seg ut! Har i bakhodet at 0,5kg er mer realistisk enn 1kg, så alt over er en bonus nå i starten :) 

Går du kurs nå eller jobber du selvstendig? 

Gikk flere kurs for noen år siden - opp og ned i vekt, men føler jeg innehar kunnskapen som skal til for å klare å gå ned i vekt det så jeg trenger ikke gå flere kurs for å gå ned, jeg trenger bare å ta meg sammen ;) Mitt største problem er egentlig at jeg går ned i vekt, så klarer jeg ikke å holde meg der... det er det jeg må jobbe med denne gangen etter jeg har gått ned, å holde meg der og ikke bare la det skli ut igjen. Men i motsetning til de andre gangene jeg har gått ned, så stresser jeg ikke den gangen. Det tar den tiden det tar.B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke så bra på fredag som jeg håpte. Men uten trening og 3 dager med sjokolade så skulle det vel bare mangle. Og denne helga trøstet jeg meg med... sjokolade...

Denne uken har jeg startet med nytt pågangsmot og ny motivasjon. Har vært på joggetur i dag. Deilig, spesielt når det er så mildt ute i tillegg. Jeg har hatt 2 treningsdager i uka (i tiden før påske), ønsker nå å få til 1 dag til og det må jeg klare. Må bare finne en fast dag/tid. Da er det lettere å holde det. Fremover blir det nok en del grillmat til middag. Elsker grillmat, men ikke pølser. Liker bedre rent kjøtt. Sammen med en god blandet salat med mye oppkappete grønnsaker. Gleder meg allerede til i morgen!

200 gram ned er nå bedre enn opp Geisha! Kjempebra! Menstruasjonssyklusen har av og til og noe å si på vekta har jeg erfart tidligere.

Velkommen elle84! Kjekt med flere som kan inspirere meg. Og for en start for deg! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...