Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Da ble det 2 kg ned siden forrige fredag. Grafen på tickeren min gikk veldig opp og ned men jeg nådde delmålet på 93 kg. Har lagt ny ticker for neste delmål som er 90 kg.

Jeg er kjempemotivert nå. Og med varmen som er kommet til Vestlandet har vi startet grillsesongen. I går hadde vi grillet laks, dagen før grillet lammekoteletter. Deilig å kunne sitte ute i sola. Jeg nyter det :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! Grattis med 2 kilo ned, TinaP! Godt jobbet! :D

Her har det gått..vel..det gikk bra hele uken egentlig. Så skar det seg igår når jeg var hos noen venner, det ble finnbiff med tyttebær, kaloririk saus og søtpotetmos til middag, jeg var ganske sulten og spiste endel, også desserten, men den var nå ganske sunn i grunn; kun et glass yoghurt med bær og bittelitt mørk sjokolade strødd over.Holdt meg unna chipsen, og spiste en håndfull peanøtter. Det ble også hvitvin, rødvin og øl.

Det bærer utfor hver gang jeg er sosial, eller dvs sosial hjemme hos noen for jeg er mye flinkere hvis vi er på resturant/kafe og ligende, da kan jeg planlegge litt i forkant. Men jeg klarer liksom ikke å være så moderat når jeg er hjemme hos noen og ikke helt vet hva som blir servert.. og når jeg drikker alkohol er det bare en glemmesak å tenke over hva jeg dytter i meg. :unsure: førte inn så godt jeg kunne ca mengder, men det er jo en kjent sak at man gjerne tar for lite tall enn for høye så jeg tviler sterkt på at jeg er i nærheten av det jeg førte inn.

Snikveide meg idag og da hadde jeg gått ned litt, men jeg får se hva vekten viser imorgen :( 

Dog, ny uke fra imorgen av og nytt pågangsmot.

Edit; ja.. denne uken gikk ikke bra.

Over 1 kilo opp :( men visste vel at det kom til å gå den veien med utskjeiingen i helga.  Jeg får bare jobbe hardere denne uken så går det nok ned igjen.:unsure:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nådd delmål, TinaP ??? Føler meg dum som spør, men når man griller, endres kcalorimengden seg da? Regner med vi kommer til å kjøpe elektrisk grill snart og har litt noia for det.. Man må vel bruke noe form for fett ?

Geisha79, du har min fulle forståelse ved slike vennemiddager, gruer meg nesten litt til neste anledning ? Heldigvis har ikke jeg noe særlig behov for alkohol lengre så da går heller kcal’sa på mat/dessert :P Evt får jeg spise litt før jeg drar slik at jeg ikke er så sulten ?

Veiingen på mandag viste utslag på at halve forrige uke gikk til helvete pga fri fra jobb og flytting ? Fra lunsj på onsdag til frokost på søndag var det kun 2 måltid om dagen! Pitteliten Yt proteinpudding + mellombar til frokost og takeaway middag rundt kl 20 ?  sashimi, indisk og lørdagens store synd: Cheeseburgertallerken! ? Ikke var den god heller... Etter en hektisk jobblørdag etterfulgt av en enda mer hektisk tur på IKEA, hadde jeg ikke en muskel i kroppen som orket å lage middag.. Tenkte som så at jeg garantert ikke hadde fått i meg nok kcal ila flytte-uka, slik at jeg mest sannsynlig lå innafor...   Men, skal vel heller være glad jeg ikke gikk opp! Endte på -0,2.. :P (sikkert fordi jeg gikk på do før jeg dro ned ?) Denne uken har det gått mye bedre, fikk en knekk av flytteuka så det gav meg ny motivasjon ?? Nå gjelder det å holde på den! 

God helg alle ?☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleda meg til veiedag idag, for denne uken har jeg vært flink! Det ble 2.6 kilo ned :wub:

Tipper det har noe med at alkoholen også forsvinner ut av kroppen, mener det ble sagt noe om det på et kurs en gang, men husker ikke detaljene rundt det. 

Men leste dette og det kan kanskje ha noe for seg: "Fettforbrenningen går ned når du inntar alkohol, men når alkoholen er ute av kroppen går alt som normalt igjen. Forskning viser dessuten at du forbrenner litt ekstra så snart alkoholen er ute av systemet"

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra begge to!

eLLe84, ned 0,6 er ikke bare bare det. Det er jo veldig bra. 

Forrige fredag gikk vekta opp. Orket derfor ikke skrive her, selv om det er det man bør for å få litt støtte. Men full innsats denne uken har resultert i 900 gram ned i forhold til for 2 uker siden. (Husker ikke helt hva den var forrige fredag.)

Det er så deilig å bli lettere!!! :D:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet Tina og Elle, vi kan gi oss selv et velfortjent klapp på skulderen :D

Denne uken har dessverre gått rett i dass, jeg har vært sykt stresset pga sene møter/fotografering/visninger/lange kvelder etc og formen er nå rett og slett kjip, blitt forkjølet og humøret er i "gi blaffen modus". Jeg har "unt" meg all slags mulige utskeiielser, og det kommer til å svi på mandag på vekten. Men ok, det er lenge siden jeg har hatt en slik dritt-uke, og jeg får bare stå i det og plukke meg selv opp av elendigheten på mandag igjen.. ukens opptur var derimot en venninne som ikke har sett meg siden jeg begynte vektnedgangen for nesten 9 kilo siden i januar, og utbrøt : "DU har gått ned i vekt, DET ser jeg, halve deg er jo borte". Nåja, halve meg er nok ikke borte, men en god del ser jeg selv at jeg har mistet, så jeg strålte i flere dager da jeg fikk høre det, det gjør noe med selvtilliten :wub:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ned 300 gram.

Noe som fremstår som fullstendig merkelig med tanke på alt jeg har dyttet i meg av kaloririk snop  og mat denne uken.I helgen gadd jeg ikke registrere en gang, men da var jeg så langt forbi innhentningsmuligheter at det ikke var vits. Mulig jeg vil få svi for det neste uke istedet..:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det temmelig travelt. Forrige fredag var det opp 600 gram og jeg tenkte jeg får skrive det inn en annen dag. Så går dagene. Alt for fort. Mye jobb. Barn som skal kjøres på diverse aktiviteter og bursdagsselskaper. 

I dag gikk heldigvis vekta ned igjen. Er visst sånn annenhver uke hos meg ser det ut til. Jaja, så lenge det går ned mer enn det går opp så får jeg si meg fornøyd med det. 

Har fast 2 dager med trening. Ønsker å få på plass en dag til men vet ikke helt hvilken dag. Jeg vet at for meg er det lurt å ha fast dag, for da må jeg uansett vær. 

Geisha. Det går ikke så fort ned med deg heller, men heller ned enn opp! Jeg håper når mai er over at jeg har mer tid til å skrive her inne. Det er bare forferdelig hektisk denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier TinaP, det går mer ned enn opp ihvertfall. Det er jo noe. Du er nå veldig flink som trener da! ?

Motivasjonen akkurat nå er ikke så stor for jeg er så sliten, det har vært mye denne mnd og neste mnd flytter jeg, nedpakkingen er så smått begynt og jeg er rimelig stresset. Noe som påvirker disse "nå må jeg bare ha noe søtt for å roe ned litt" følelsene som jeg dessverre sliter med å styre. Dårlige valg, men jeg går nedover ihvertfall, meget sakte nå. 

Jaja, jeg prøver å stagge meg så det ikke tar helt av. Så får jeg heller sette inn giret igjen etter jeg har flytta og roen kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det gikk selvfølgelig opp 18. mai, men ned igjen denne uken. Ligger nå på 91 kg blank. Er på Storbyferie denne helga og det blir godsaker og alkohol. Det får så være. Det er ikke hver helg...

Geisha: hvis du skal unne deg noe godt så er jo druer veldig godt. Bedre å fortsette med en korg druer eller jordbær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...