Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 102 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,8 marsmål: 99,8 har igjen: 2,2

Minsker`n: 01.mar 89,3 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar 89,3 marsres: marsmål: 6,3 har igjen: 3

Cikki: 01.mar 95,4 07.mar 94,6 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,8 marsmål: 93,4 har igjen: 1,2

Taghra: 01.mar 07.mar 92,1 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 89 har igjen: 3,1

stella_maris: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 1,2 marsmål: har igjen: 0

latsabbnr1: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

suzzie: 02.mar 86,9 08.mar 87,5 14.mar 21.mar 31.mar marsres: +0,6 marsmål: 83,9 har igjen: 3,6

Hilde en: 01.mar 90,4 07.mar 91,4 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

Clarin: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,5 marsmål: har igjen: 0

TinaP: 02.mar 99,2 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 96 har igjen: 3,2

Goggeline 02.mar 96,2 07.mar 95,5 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,7 marsmål: 86,2 har igjen: 1,3

 

 

Jeg hadde 5,1 trimpoeng. Skal nok klare 7. Det er flere vi savner i tabellen. Håper de kommer tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med noen dager fri kikk, du får nyte de. B)

Og trening med PT høres bra ut. Jeg har også fått to gratis sånne timer da jeg meldte meg inn på treningsstudioet her, men har ikke funnet tid til å bruke de ennå. Får se om jeg kan få en time i påskeferien, for da er min kjære hjemme og kan ta seg av mini.

 

Er visst priskrig på smågodt nå, både Rema1000, Coop og kiwi har det på tilbud til 2,90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Halloen.

 

Var på vekta på tirsdag 91,4 kg. Opp en kg. men altså: hvis jeg tenker på alt jeg har trøkt i meg de to siste ukene så tror jeg en kg bør være innafor. Bursdager, vinklubb, begravelse, jobb til langt over hodet og søvnløse netter. Men NÅ satser vi på at alle er friske og at jobben flater litt ut. Blir lite med trimpoeng her, men ikveld skal jeg faktisk teste slalomskia noen timer. Blir artig og litt trim.

 

Smågodt ja.... var på butikken igår og jeg NEKTER å kjøpe smågodt. Ja, det er billig, men hos oss er det bare litt til ungene hver lørdag jeg skal ha. For noen år siden tok jeg ut skilsmisse til Wienerbrød, kun en liten affære under svangerskapene, og nå tror jeg jaggu det er på tide med skilsmisse til smågodt. Vil heller bruke kosemerkene på potetgull og god sjokolade. Føler jeg blir helt nummen i munnen etter å ha spist smågodt og det er så innmari mange kalorier på så fryketlig lite. (Jeg elsker smågodt altså, men er det verdt det?)

 

Vel, nå er det middagstid. Pannekaker og bacon og blomkålsuppe med myyyye blomkål.

 

Ha en fin torsdag og fredag!!

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen

 

Jeg har akkurat inntatt en deilig frokost bestående av 2 skiver grovt grød med salat, purre, 21g avokado og 25g roastbiff(221kcal). Da regner jeg ikke med grønnsakene. Jeg elsker brødmat. Hadde lyst på mer for jeg følte meg sulten. Ventet noen minutter og det viste seg at jeg var kjempemett. Det er en viktig ting. Vent noen minutter og kjenn etter, men det vet dere sikkert fra før.

 

Dagen i dag: Straks litt husmorjobb, klokka 10 skal jeg ha pt time. I kveld skal vi på JohnDee pub og se på et ungt rocke band som heter Wildnight. Vi går vel ut å spiser et måltid på cafe zara? eller et annet sted. Etter på skal vi ha en liten nightcup hos våre venner før vi tar taxi hjem. Det er i allfall planen.

 

I morgen skal vi være barnevakt for lille Jonas på 8mnd. Gleder meg til det

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Har kvidd meg litt for å skrive for vekta gikk bananas denne uka. 101,8 var den på tirsdag. Dvs 2,6 kg opp :o:angry: Mandag ettermiddag/kveld spiste jeg altfor mye middag og også en del kake da vi var i selskap. Så ikke rart vekta var gått opp. Men det er jo en vekker for meg også. Så spørs om jeg når målet denne måneden når det gikk så dårlig denne uka.

 

I februar hadde vi mye sykdom i hus og det tok lang tid før jeg følte meg god nok til trening. Startet igjen forrige uke men rolig. Var på trening i går og tok det helt ut. Jeg skalv slik på slutten (etter styrketreningen) at jeg ikke klarte mer. Hadde nok holdt ut lenger i starten på februar før sykdommen kom, men jeg er på vei oppover i treningsformen da. Kjenner det godt i musklene i dag at jeg trente i går og det er egentlig en deilig ømhet for jeg vet at da har jeg trent hardt.

 

Mange flinke damer her inne som klarer å holde fokus. Så får vi som har gått opp i vekt se hvor flinke dere er og bli inspirert av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen

 

Jeg har akkurat inntatt en deilig frokost bestående av 2 skiver grovt grød med salat, purre, 21g avokado og 25g roastbiff(221kcal). Da regner jeg ikke med grønnsakene. Jeg elsker brødmat. Hadde lyst på mer for jeg følte meg sulten. Ventet noen minutter og det viste seg at jeg var kjempemett. Det er en viktig ting. Vent noen minutter og kjenn etter, men det vet dere sikkert fra før.

 

Dagen i dag: Straks litt husmorjobb, klokka 10 skal jeg ha pt time. I kveld skal vi på JohnDee pub og se på et ungt rocke band som heter Wildnight. Vi går vel ut å spiser et måltid på cafe zara? eller et annet sted. Etter på skal vi ha en liten nightcup hos våre venner før vi tar taxi hjem. Det er i allfall planen.

 

I morgen skal vi være barnevakt for lille Jonas på 8mnd. Gleder meg til det

 

Ha en fin dag

 

 

Flink du er med maten, men hvis du ikke er klar over det så inneholder avokado veldig mange kalorier. Har brent meg mye på sånne ting en tror er sunt og det er det jo, men det inneholder likevel mange kalorier. Tenkte bare å informere om du ikke allerede var klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Taghra, gratulere med massevis av trimpoeng, du er jo allerede i mål med anbefalte trimpoeng for en uke du. :)/> Jeg storhandler som regel en gang i uken, og nå i påsken tror jeg det er bra. Påskesnop er farlig godt! :angry:/> Dumt at vekten viste feil i utgangspunktet. Men du har jo ikke blitt større siden sist, vekten er jo bare et tall.

 

Takker=) Det er egentlig sant, jeg veier jo det samme som før...bare at det tallet var høyere enn min vekt viste. xD Men blir jo litt deppa likevel....men samtidig mer motivert. Jeg syns selv jeg har vært flink hittil, med unntak av at jeg tok imot en kanelbolle i lunsjen på jobb i dag :o hadde takka ja og fått den i hånda før jeg visste ordet av det xD. Så da ble det brukt en hel haug (8) med kosemerker.

Samboeren har planlagt at vi skal være sosiale i morgen og grille med noen venner, så må finne noe grillmat som jeg kan spise uten å ødelegge hele dagen kcal-messig. Tror det blir kyllingspyd med grønnsaker.

 

Hvordan skal man lese "Kostholdsscoren" der man registrerer mat. Er det om å gjøre å få 10, eller nærmest mulig 0? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)/>

 

Henger meg på denne jeg! Jeg har nettopp startet på min 3. periode med Grete Roedekurs... Første gange endte jeg opp på 77 kg, og skulle klare resten ned mot 70 kg selv. Det gikk ikke etter planen, jeg gikk opp tilnoenogåtti, så ble jeg gravid med nr 2. Etter å ha født, startet jeg på nytt kurs, og kom da ned på 75 kg, og skulle også da gjøre resten selv. Jeg husker da at jeg for 3 år siden feiret vektnedgangen og siste kurskveld med deilig Sørlandschips og smågodt, tok et skikkelig dypdykk nedi posene der, og der har jeg blitt værende de siste 3 år.

 

Vekta viste 96,2 kg mandag som var, og håper på en kickstart med 2 kg ned nå på mandag. Uka har gått veldig bra, men har overdrevet kosemerkene, til 26 stk. Min store utfordring er å holde meg unna Sørlandschips, smågodt og sjokolade... Motivasjonen for å gå ned i vekt, og bli der, er enormt stor, men fristelsene ligger der og glitrer... Mitt motto er Planlegg, følg planen og ta en dag av gangen. Om jeg skal bruke 1 år på å gå ned til 70 kg, har jeg kommet 5 dager på veien. Håper at vi kan motivere og dra hverandre opp igjen når det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Cgirl78, historien din høres ut som det kunne vært meg eller en av flere andre her inne på tråden. :P Vet ikke helt om det er positivt eller negativt. Skikkelig drit å være flink og gå ned i vekt for så å gå rett tilbake til start. Håper virkelig vi klarer å komme i mål denne gangen og holde vekten borte for godt. :D Det høre i alle fall ut som du er godt motivert og det er superbra! B) Smågodt og sjokolade er også en av mine alle største utfordringer, klarer ikke ha det i hus uten at det går rett i gapet! :angry:

 

Taghra, håper grillingen gikk fint og at du koste deg samtidig. Kjenner jeg gruer meg litt til grilling i sommer. Jeg er så glad i grillmat, masse gode lammepølser og potetsalat. Og etter den salte grillmaten så kjenner jeg på et voldsomt søtsug. Kostholdsscore vet jeg dessverre ingenting om, er det noe man får hvis man går på kurs eller betaler for medlemskap her?

 

Ellers har helgen gått til H...... for meg!!!! :angry: Jeg var en del på farten på lørdagen og mellom lunsj og middag spiste jeg ingenting, så da jeg kom hjem og skulle lage middag var jeg skrubbsulten og gikk til angrep på det nyinnkjøpte godteriet jeg hadde så altfor mye av. Min kjære hadde også kjøpt inn to poser chips til lørdagskvelden, og siden det først hadde gått skeis så lot jeg meg ikke be to ganger. I dag har jeg spist opp restene av snopen og chipsen. :rolleyes: Så gruer meg til veiing i morgen.

Men..... jeg gir meg ikke, og neste uke skal jeg være flink igjen. Bare synd min kjære har bursdag på torsdag og vi skal ha stort kakebesøk på lørdagen. :o Men skal forberede meg godt og prøve å holde meg til et lite kakestykke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Cgirl78, historien din høres ut som det kunne vært meg eller en av flere andre her inne på tråden. :P/>/> Vet ikke helt om det er positivt eller negativt. Skikkelig drit å være flink og gå ned i vekt for så å gå rett tilbake til start. Håper virkelig vi klarer å komme i mål denne gangen og holde vekten borte for godt. :D/>/> Det høre i alle fall ut som du er godt motivert og det er superbra! B)/>/> Smågodt og sjokolade er også en av mine alle største utfordringer, klarer ikke ha det i hus uten at det går rett i gapet! :angry:/>/>

 

Taghra, håper grillingen gikk fint og at du koste deg samtidig. Kjenner jeg gruer meg litt til grilling i sommer. Jeg er så glad i grillmat, masse gode lammepølser og potetsalat. Og etter den salte grillmaten så kjenner jeg på et voldsomt søtsug. Kostholdsscore vet jeg dessverre ingenting om, er det noe man får hvis man går på kurs eller betaler for medlemskap her?

 

Ellers har helgen gått til H...... for meg!!!! :angry:/>/> Jeg var en del på farten på lørdagen og mellom lunsj og middag spiste jeg ingenting, så da jeg kom hjem og skulle lage middag var jeg skrubbsulten og gikk til angrep på det nyinnkjøpte godteriet jeg hadde så altfor mye av. Min kjære hadde også kjøpt inn to poser chips til lørdagskvelden, og siden det først hadde gått skeis så lot jeg meg ikke be to ganger. I dag har jeg spist opp restene av snopen og chipsen. :rolleyes:/>/> Så gruer meg til veiing i morgen.

Men..... jeg gir meg ikke, og neste uke skal jeg være flink igjen. Bare synd min kjære har bursdag på torsdag og vi skal ha stort kakebesøk på lørdagen. :o/>/> Men skal forberede meg godt og prøve å holde meg til et lite kakestykke. ;)/>/>

 

 

Et tips til deg er å sende resten av kakene med gjestene når de går så slipper du å ha dem liggende i kjøleskapet å friste. Eller lage kaker som kan fryses ned etterpå så har du på lur til neste selskap.

 

 

Ellers har ikke helgen gått så bra for min del. Mye god mat og lørdagsgodter både fredag, lørdag og søndag. Tar et skippertak i dag mandag og tirsdag og veier meg heller onsdager fra nå av. Så nå sitter jeg og knasker på gulrøtter. Har mye å ta igjen etter oppgangen forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Hoi, her har det vært mye aktivitet siden sist jeg var inne! Siste uken har vært veldig travel, og det blir denne også. Veiedag i dag, og vekten viste 94,1 - altså 600 gram ned. Fornøyd med det siden det har vært bursdagsfeiring hele helgen, og jeg har spist både bløtkake, boller og pavlova :P/> Treningspoengene står det heller dårlig til med: 2,9 poeng sist uke :blink:/> Men sånn får det bare være så lenge dagene er så travle. Håper jeg får anledning til å ta det litt igjen i påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kostholdsscore mener jeg det er best å komme høyest opp, altså 10 er best. I fjor når jeg gikk på kurs tror jeg at jeg klarte å komme dit bare 2 ganger på 8 uker. Jeg hang meg ikke opp i det bare kaloriene stemte..... :)

 

Jeg har gått opp 100 gram (til 95,6) og opp er opp og jeg skjønner hvorfor. Var bedt bort på lørdag med middag, vaniljeis og smågodt :blink: , så jeg spiste jo det så klart.

 

I tillegg hadde vi både smågodt og m her hjemme og i går var jeg på Perfect home party og jammen var det godteri der også. :o Så jeg er egentlig fornøyd med resultatet med tanke på hva jeg har spist.

Fortsetter å notere kcal. synes vel egentlig at det er ganske kjedelig for tiden, men må det for å prøve å holde meg innafor ihvertfall.

Ny uke og nye muligheter for alle oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og Hå :) Først må jeg si at jeg blir så imponert over dere som er så flinke å svare alle med navn og greier her inne, plukker opp hva vi spør om å svarer. Takk for det :) Jeg synes det er litt rotetet og finne frem her inne så har en tndes til at det blir kun ett innlegg i uka. Men blir sikkert bedre :) Denne gangen var det ned til 97.7 ned 400G, fikk kun 4 treningspoeng men slik er det noen uker :) Målet for mars er 95..kanskje litt hårete mål men sater på og nå dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillingen gikk fint, ble "bare 1900" kcal...så jeg syns egentlig jeg har vært flink. Låg veldig lavt på kalorier en annen dag da jeg ikke var helt i form, så gjennomsnittet for uka har vært litt i overkant av 1600 kcal. I morgen er veiedag/kursdag for meg, er spent på hvordan det kommer til å gå.

 

Ble veldig usikker når kostholdsscoren var rød når man kom høyt på talla, men målet er altså å komme nærmest mulig 10? =) Blir den grønn om det er bra mat, eller er den rød uansett? Får til 10 i dag om jeg spiser den kveldsmaten jeg har planlagt:D

 

Er første dagen jeg har klart å drikke nok vann. Føler jeg begynner å komme litt inni det her med å spise mange måltider om dagen, og drikke masse vann hele tida, så nå er det bare å fortsette med det slik at det blir en vane. Jeg har klart å holde meg unna smågodtet i butikkene, men det blir nok en pakke med sånne kremegg fra freia i påska...I påska må målet mitt være å ikke gå opp tror jeg, usikker på om jeg klarer å holde med fra snoperier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen, og det skulle vært veiedag. Men etter at mini fant ut at det var på tide å stå opp kl 5 inatt/dag. Og en ellers rævva helg så orket jeg ikke styret i dag, så veiedagen min er utsatt til i morgen. Er fullt forberedt på vektoppgang denne uken, men har heldigvis vært flink i dag! :D

 

Ser at folk har litt varierende resultater så langt denne uken, gratulere til alle som har gått ned, bra jobbet. :D Og til meg og alle andre som har gått opp, sånn kan det gå, men vi skal fortsette og vi SKAL i mål uansett. B)

 

Spent på hva vekten vil vise i morgen, første gang på lenge hvor jeg faktisk gruer meg til å gå på vekten. Men nå skal jeg være flink og spise meg en gulrot! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 102 14.mar 101,2 21.mar 31.mar marsres: 1,6 marsmål: 99,8 har igjen: 1,4

Minsker`n: 01.mar 89,3 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar 89,3 marsres: marsmål: 86,3 har igjen: 3

Cikki: 01.mar 95,4 07.mar 94,6 14.mar 21.mar 31.mar marsres: 0,8 marsmål: 93,4 har igjen: 1,2

Taghra: 01.mar 07.mar 92,1 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 89 har igjen: 3,1

stella_maris: 01.mar 07.mar 14.mar 94 21.mar 31.mar marsres: 1,8 marsmål: har igjen: 0

latsabbnr1: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen: 0

suzzie: 02.mar 86,9 08.mar 87,5 14.mar 21.mar 31.mar marsres: -0,6 marsmål: 83,9 har igjen: -3,6

Hilde en: 01.mar 90,4 07.mar 91,4 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen:

Clarin: 01.mar 07.mar 98,1 14.mar 97,7 21.mar 31.mar marsres: 0,5 marsmål: 95 har igjen: 2,7

TinaP: 02.mar 99,2 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 96 har igjen: 3,2

Goggeline 02.mar 96,2 07.mar 95,5 14.mar 95,6 21.mar 31.mar marsres: 0,6 marsmål: 94,2 har igjen: 1,4

 

Hei og god morgen.

 

Da er det ny uke og nye muligheter. Jeg er veldig fornøyd med 0,8 ned. Har vært flink gjennom hele uka, men når fredagen kom var det slutt på det. Var på byen, spiste pizza, dro hjem til noen venner og der ble det litt å drikke på.

Lørdagen var jeg tilbake i det sporet jeg skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått trent både i går og i dag. Totalt 4,5 TP. I tillegg har jeg begynt å legge inn alt jeg spiser. Da jeg tidligere har gått på GR kurs så vet jeg jo hva som inneholder mye og lite kalorier, men legger jeg det inn så klarer jeg meg mye bedre, det husker jeg fra da jeg gikk på kurs. Gikk det litt skeis så begynte jeg å legge inn og kom raskt på rett kurs igjen. Så det hjelper absolutt å skrive ned alt/veie, men du verden for en tid det tar, i hvert fall om man har knapt med tid fra før av. Lurer av og til på hva i all verden jeg brukte tida på før jeg fikk barn...

 

Nå er jeg klar for veiing i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Gikk det litt skeis så begynte jeg å legge inn og kom raskt på rett kurs igjen. Så det hjelper absolutt å skrive ned alt/veie, men du verden for en tid det tar, i hvert fall om man har knapt med tid fra før av. Lurer av og til på hva i all verden jeg brukte tida på før jeg fikk barn...

 

.

 

Veldig enig, TinaP - jeg opplever også at registreringen hjelper veldig godt! Jeg får alltid mye bedre resultater om jeg registrerer alt.

 

Og ja: jeg lurer også på hva i all verden jeg brukte tiden på før jeg fikk barn... :blink: Før var det litt sånn: Kom hjem fra jobb, laget middag, slappet av, trente eller fant på noe med venner, la meg og leste litt på sengen før jeg sovnet. Nå er det mer sånn: Kommer hjem fra jobb, henger opp tøyet til ungene, rydder handleposene på plass, lager middag, setter på klesvask mens potetene koker, gir katten mat, lager matpakker, legger tørre klær på plass, finner frem ungenes tøy til neste morgen, dekker bordet, spiser middag, rydder av etter middagen og setter på oppvaskmaskinen, henger opp tøyet som nå er ferdig vasket, hjelper med leksene, bader minstemann, lager kveldsmat til ungene, rydder leker, finner frem pysjene, hjelper med tannpuss, legger unger, leser for dem, spiser noe kveldsmat selv, tar ut av oppvaskmaskinen, endelig voksentid - sovner på sofaen 10 minutter inn i serien jeg følger med på ;)/>/> :D/>/> Synes denne er fantastisk bra :lol:/>/> :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 102 14.mar 101,2 21.mar 31.mar marsres: 1,6 marsmål: 99,8 har igjen: 1,4

Minsker`n: 01.mar 89,3 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar 89,3 marsres: marsmål: 86,3 har igjen: 3

Cikki: 01.mar 95,4 07.mar 94,6 14.mar 94,8 21.mar 31.mar marsres: 0,6 marsmål: 93,4 har igjen: 1,4

Taghra: 01.mar 07.mar 92,1 14.mar 91,7 21.mar 31.mar marsres: 0,4 marsmål: 89 har igjen: 2,7

stella_maris: 01.mar 07.mar 14.mar 94 21.mar 31.mar marsres: 1,8 marsmål: har igjen:

latsabbnr1: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen:

suzzie: 02.mar 86,9 08.mar 87,5 14.mar 21.mar 31.mar marsres: -0,6 marsmål: 83,9 har igjen: 3,6

Hilde en: 01.mar 90,4 07.mar 91,4 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen:

Clarin: 01.mar 07.mar 98,1 14.mar 97,7 21.mar 31.mar marsres: 0,4 marsmål: 95 har igjen: 2,7

TinaP: 02.mar 99,2 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 96 har igjen: 3,2

Goggeline 02.mar 96,2 07.mar 95,5 14.mar 95,6 21.mar 31.mar marsres: 0,6 marsmål: 94,2 har igjen: 1,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Onsdag og veiedag igjen,vektnedgang på 600gr. :).

Jeg er kjempefornøyd med resultatet,vi feiret barnebarn i helga og da ble det

selvfølgelig kaffe og kaker.

 

Ser fram til ei uke med mye trim og sunne matvalg :).

Ønsker dere alle ei fin uke :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TinaP: 02.mar 99,2 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 96 har igjen: 3,2

 

 

Ser du ikke har fått notert forrige ukes veiing på meg. Den var 101,8 den 8/3. I dag 16/3 var den 99,5.

 

 

Godt å vite at det går rette veien igjen selv om jeg ikke er kommet dit jeg var for 2 uker siden. Jeg skal fortsette med å skrive ned alt jeg spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt beskrevet stella_maris, det var morsomt å lese. Kjente meg igjen, men det er lenge siden. Har en sønn på 20 år som fortsatt bor hjemme og det er så koselig. Vasker fortsatt klær for han og middag lager jeg når jeg er hjemme, men bortsett fra det så gjør han jo alt selv så klart og jeg savner faktisk den tiden når han var liten. Derfor skal vi prøve å bli beredskapshjem nå. Har hørt det er tidkrevende og at de "gransker sjela di" men det får de bare gjøre. Har ingenting å skjule.... :P

 

Nok om det.... MÅ si jeg er veldig stolt nå. Handlet både mandag og tirsdag og begge ganger var jeg i butikk som har smågodt på tilbud og det beste:, JEG klarte å la være og kjøpe. Da var jeg så glad når kvelden kom og jeg tok meg en appelsin i stedet. Får se om jeg klarer det igjennom hele påsken, håper det. Jeg trenger jo ikke snop og søtsaker og det var vel så godt med den appelsinen og jeg ble faktisk mett også. Apropos tilbud så er de på tilbud også kun 2,50 pr. kg. (Rema)

 

Nå skal jeg gå en tur i det nydelige været B) før kveldsvakt på sykehjemmet, blir deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo ho og hei igjen!

 

Så trivelig å bli skrevet til med "navn"! Det er veldig kjekt å skrive med noen som skal ned omtrent like mye, og kanskje til og med strever med det samme - nemlig å klare å unngå fristelser. Alle gangene jeg har gått på kurs, er det omtrent ingen som har spist seg tykk på snop. Så føler meg ofte alene med å ha det på den måten. Å gå inn på Rema er skummelt, 2,90 per hekto for smågodt, 18,90 for 6-pc med Kvikk-lunch, brus til 6 kr for 1,5 liter osv. Og o deilige påskemarsipan... Men, dagen skal komme, da jeg veier det jeg vil, og faktisk KAN kose meg igjen (uten at det går over styr).

 

Det gikk som jeg håpet ved 2. veiing - 1,9 kg ned! Hipp og hurra for det. Såklart er det bare vann, men det må bort det og.

 

Denne uken blir rar for min del, har fått halsbetennelse, går på antibiotika, og er ikke i slag. Så blir nok 0 trimpoeng denne uka.

 

Jeg håper at vi alle klarer å nå målene våre denne gangen, og holde oss der. Ønsker uansett alle en riktig god påske og en nydelig vår! Så deilig når det sildrer og renner, snøen smelter og solen varmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...