Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Hei og god morgen

 

Det har blitt en del godterispising og jeg merker at det er vanskelig å hente seg inn igjen. Heldigvis hoppet vi over veiingen en uke eller kanskje det ikke er heldigvis for jeg merker meg at jeg blir slappere og tenker at da har jeg en ekstra uke å gå på. Vi hadde en delgodteri igjen etter påsken. Isted gjorde jeg kort prosess og heiv alt sammen i søpla. Søplebilen kommer snart, så jeg får ikke henta det tilbake.

 

Til og med igår hadde jeg ikke bra dager med hverken det ene eller andre, men i dag merker jeg at motivasjonen er på vei tilbake. Det som er vanskelig er å hente seg inn igjen etter flere dager med fråtsing. Kroppen skriker etter søtt. Det er bare å holde ut og overse suget. Jo lenger jeg klarer det, er det lettere, men det krever styrke og motivasjon. Det hjelper ihvertfall for meg å tenke at jeg skal på kurs.

 

Planen denne uka og frem til neste fredag er å holde meg borte fra all godteri, usunn mat og vin. Skal kose meg neste fredag for da skal jeg på Ridderhallen treff på Scotshman i Oslo. Noen som husker Ridderhallen?

 

Klarer jeg dette, da vet jeg at viljen er der. Kanskje jeg klarer å miste det jeg la på meg i påsken og frem til i dag. Jeg skal ihvertfall være dønn ærlig å komme med referat hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 102 14.mar 101,2 28.mar 101,8 31.mar denne uke 1 marsmål: 99,8 har igjen: 2

Minsker`n: 01.mar 89,3 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar denne uke marsmål: 86,3 har igjen: 3

Cikki: 01.mar 95,4 07.mar 94,6 14.mar 94,8 28.mar 93,8 31.mar denne uke 1 marsmål: 93,4 har igjen: 0,4

Taghra: 01.mar 07.mar 92,1 14.mar 91,7 21.mar 91,3 31.mar denne uke 0,4 marsmål: 89 har igjen: 2,3

stella_maris: 01.mar 07.mar 14.mar 94,1 28.mar 91,9 31.mar denne uke 2,2 marsmål: har igjen:

latsabbnr1: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar denne uke marsmål: har igjen:

suzzie: 02.mar 86,9 08.mar 87,5 14.mar 86,9 21.mar 31.mar denne uke marsmål: 83,3 har igjen: 3

Hilde en: 01.mar 90,4 07.mar 91,4 14.mar 21.mar 31.mar denne uke marsmål: har igjen:

Clarin: 01.mar 07.mar 98,1 14.mar 97,7 21.mar 31.mar denne uke marsmål: 95 har igjen: 2,7

TinaP: 02.mar 99,2 07.mar 101,8 14.mar 99,5 21.mar 31.mar denne uke marsmål: 96 har igjen: 3,5

Goggeline 02.mar 96,2 07.mar 95,5 14.mar 95,6 21.mar 31.mar denne uke marsmål: 94,2 har igjen: 1,4

Cgirl78 03.mar 07.mar 96,2 14.mar 94,3 21.mar 31.mar denne uke marsmål: har igjen:

 

Noen som er interessert i april mål tabell. Hadde vært fint å nå et månedsmål for en gangs skyld. I hvert fall for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Vekta i dag viste 87,7kg,så ikke noen nedgang her :angry:.

Klapp på skuldra til dere som har klart nedgang og gode trimturer.

 

Hadde det vært mulig kikk med en ny "runde" for april?

 

Ønsker dere alle en fin uke :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Jadda, da har jeg vært på vekta. Opp 0,6 kg i påska..... ikke så uventa og ikke så ille. Målet for april er jo minus 2 kg i april. Satser på at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Dag tre etter påskeferien og jeg lever enda, selv om jeg ikke spsier sjokolade :)

 

Innafor på kalorier og har fått gått en lang tur! Ble knekkebrød å te til kvelds. Deilig å ikke føle seg så innmari slapp å daff på kvelden. Satser på at de neste dagen også går bra. Vi skal ha middagselskap på lørdag, men da får vi bare kose oss også får jeg heller være litt strengere resten av helga.

 

Tommel opp for alle!!!! Dette klarer vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som de fleste er tilbake her, er så fint med litt mer aktivitet på tråden vår. Og virker som alle er motivert for å hente seg inn etter påskens utskeielser. Det er superbra! :D

 

Og kikk, ja det er vanskelig å hente seg inn igjen. Merket det veldig godt etter julen, slet med et voldsomt godtesug i ukesvis. Men fy søren så flink du var som kastet alt, det hadde jeg aldri klart.

 

Jeg veide meg idag, bare for å ha den siste dagen i mars. Vekten viste fremdeles 93,8, altså ingen nedgang de siste to dagene. Men jeg er supermotivert for å fortsette vektnedgangen i april. Setter målet til 92, da må jeg ned 1,8 kilo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten i dag viste 89,9 kg, men før noe mat og sånt... På kurset så veier jeg meg jo på kvelden (19-ish), etter å ha spist frokost,lunsj og middag. Får gå på vekta igjen i 19-tida i kveld for å se hva den ligger på da...(tipper ca samme som på tirsdag).

 

Jeg har klart å oppnå en kostholdsscore på 10 poeng hver dag denne uka, til tross for at jeg har vært syk. Men de 10 000 skrittene per dag har det ikke blitt noe av. Fikk 10 500 skritt på onsdag da jeg gikk hjem etter jobb, men har vært syk resten av dagene så da har det vært labert(burde ikke vært på jobb på onsdag heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Hadde planer å veie meg i påskeuken men så plutselig hadde jeg spist frokost og jeg veier meg alltid om morgenen før inntak av noe så da ble det liksom feil å veie meg.

Ellers har det vært travelt hjemme siden sist. Ble en del påskegodter i påskehelgen ja. Travle morgener har gjort at jeg glemte å veie meg denne uken også, men akkurat denne uken gjør det ingenting pga påskegodtet. Er redd jeg skal ha gått opp igjen. Trening har det heller ikke blitt tid til denne uken men det skal jeg få på plass igjen neste veke.

 

Jeg har altså ingen vekt å komme med enda men målet fra neste ukes veiing må være 2 kg ned for april hvis du, Kikk, fortsatt vil registrere.

 

 

En ting jeg lurer på: Hvordan registrerer dere andre treningspoengene i de tilfellene hvor dere kan velge mellom "rolig", "moderat" eller "hard" trening? Jeg synes det kan være litt vanskelig å vurdere. F.eks.: i går svømte jeg 1000 m på 30 minutter, og satte det som "moderat" trening - noe som ga meg nesten 400 kcal uttelling. Men jeg aner ikke hva som regnes som rolig, moderat eller hard svømming. Er det virkelig slik at jeg forbrenner nesten 400 kcal på en halvtime svømming? I så fall burde jeg definitivt hatt eget svømmebasseng! :P/>/> :D/>/>

 

Mener å huske fra GR bøkene at rolig er i tempo der du kan føre en samtale (om du går, ikke lett når du svømmer), ved moderat trening så kan du snakke bare bittelitt og ved hard anstrengelse så klarer du ikke prate i det hele tatt. Så hvis du hadde stoppet opp når du svømte hvor mye klarer du å prate akkurat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Mener å huske fra GR bøkene at rolig er i tempo der du kan føre en samtale (om du går, ikke lett når du svømmer), ved moderat trening så kan du snakke bare bittelitt og ved hard anstrengelse så klarer du ikke prate i det hele tatt. Så hvis du hadde stoppet opp når du svømte hvor mye klarer du å prate akkurat da?

 

Takk for info, TinaP! Jeg har ikke prøvd så mye undervannssnakking, nei :D - men da høres det greit ut å registrere det som moderat trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 102,8 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 98,8 har igjen: 4

cikki: 93,8 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 92 har igjen: 1,8

Hilde en 87,5 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 85,5 har igjen: 2

suzzie: 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: har igjen:

Taghra: 91,3 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 89 har igjen: 2,3

TinaP: 99,5 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 97,5 har igjen: 2

 

Hei. Da er vi snart klare. Jeg har sikkert noen feil her. Gi meg beskjed så jeg får rettet opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 102,8 04.apr 101,4 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 98,8 har igjen: 2,6

cikki: 93,8 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 92 har igjen: 1,8

Hilde en 87,5 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 85,5 har igjen: 2

suzzie: 87,7 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 83,7 har igjen: 4

Taghra: 91,3 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 89 har igjen: 2,3

TinaP: 99,5 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 97,5 har igjen: 2

 

Jeg må si meg fornøyd med dagens veiing. Bare 200g fra mandagens veiing før påske. Denne gangen må jeg klare målet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

Har skeiet skikkelig ut og gått opp flere kg. i påsken og frem til i dag, men nå er det nok, hvis ikke er det rett opp dit jeg var eller mere til og det vil jeg IKKE.

Leste meg opp på tråden i går og motivasjonen begynner å komme tilbake om ikke helt på topp enda så håper jeg at jeg kommer dit. Jeg er med på april mål.

 

4/4 veide jeg 97 og april-mål vil være 3 kg ned til 94.

 

Vi har masse snop igjen etter påsken, og jeg må bare lære meg at andre kan spise og at vi har det i hus uten at jeg spiser det. Det er ikke andre sin skyld at jeg må la være. Jeg har klart det mange ganger før og skal klare det igjen. Altså hvis mannen vil spise snop ikveld skal jeg bare sitte å se på og kjenne på den følelsen jeg har etterpå når jeg har klart det. :P

 

Som så mange skriver her inne er det supervanskelig å komme på rett kjøl igjen etter en så stor utskeielse at det beste er å la være. Å la være skal være mitt motto fremover. :lol:

Synes det er så koselig at så mange fremdeles er med her inne og jeg skal selv bli mere aktiv. Skjønner at det er det jeg må........ :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Veiedag igjen: 91.0 viste vekten i dag - altså 900 g ned sist uke. Det er jeg fornøyd med! :)

 

Jeg har ikke satt noe mål for april, for det blir en vanskelig måned, så jeg er usikker på hva som er realistisk: det er mye reising i jobben denne måneden, så det blir en del hotellovernattinger med spising på hotell og restauranter - og da ryker sjansen til å registrere maten, dessverre. Det er så lett å skeie ut når jeg mister oversikten! Og vanskelig å ta seg inn igjen etterpå...

 

Heldigvis er treningspoengene på opptur i det minste - får håper det veier opp for litt av de utfordringene april vil bringe... I dag var det endelig såpass mildt at jeg kunne sykle til jobb igjen, og siden jeg har så lang vei (15 km hver vei) gir det meg 2,4 treningspoeng hver dag jeg sykler - juhu! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang kikk og stella_maris. :D Jeg veide meg idag og vekten viste 93,3 kilo, så det er 500 gram ned for meg, og det er jeg fornøyd med. :) Nå skal det sises at jeg var hos frisøren forrige uke og klippet av meg sikkert halve håret, så litt av vekten forsvant nok der. :P

 

Lykke til med neste måned stella_maris, blir den veldig vanskelig får du heller fokusere på å holde vekten og så starte med vektnedgang igjen når du er hjemme. B)

 

Fint at du fremdeles er med goggeline, satser på at april blir en bra måned for deg! :D Jeg heier på deg. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Nå skal det sises at jeg var hos frisøren forrige uke og klippet av meg sikkert halve håret, så litt av vekten forsvant nok der. :P/>/>

 

 

:lol:/> Herlig, Cikki! :lol:/> Gratulerer med fin nedgang, både med og uten hår :P/>

 

Og det var et godt råd, ja - vekten skal i hvert fall ikke opp i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 102,8 04.apr 101,4 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 1,4 aprilmål: 98,8 har igjen: 2,6

cikki: 93,8 04.apr 93,3 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0,5 aprilmål: 92 har igjen: 1,3

Hilde en 87,5 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 85,5 har igjen: 2

suzzie: 87,7 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 83,7 har igjen: 4

Taghra: 91,3 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 89 har igjen: 2,3

TinaP: 99,5 04.apr 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke aprilmål: 97,5 har igjen: 2

Goggeline: 97 04.apr 97 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0 aprilmål: 94 har igjen: 3

stella_maris: 91,9 04.apr 91 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Jøss som dere raser ned i vekt da! Flotters!

 

Kikk, min marsvekt var nok 92 kg. Målet for april er å komme seg ned på det fordømrade 8 tallet, men det virker som om det skulle være en aldri så liten umulighet.

 

Bare å bite tennene sammen. Veiedag imorgen..

Det ble 4, 5 trimpoeng forrige uke! Veldig fornøyd med det. Ny gåtur ikveld.

 

Ha en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

Jeg klarte det.....å la være å spise snop i går, mannen spiste og ikke jeg :lol:

Så får vi se resten av uka hvordan det går....

 

Jeg minnes jeg har lest et sted at søtbehovet er der i ca. 12 dager og etter det skal det gå lettere. :P

Jeg drakk veldig mye vann i går med vilje for jeg husker fra tidligere ganger at når jeg slutter med sukker så sniker hodepinen seg fram men det gjorde den heldigvis ikke.

Jeg måtte bare stoppe nå for med 97 kg. fordelt på 1.64 cm. så sier det seg selv at jeg ikke er den lekreste. Men jeg synes ikke det er det verste, men at jeg er så stiv og at alt er så tungt. Jeg gleder meg masse til at det blir enklere å gjøre ting.

Gikk en rask tur på 40 minutter i går, tok faktisk på meg ryggsekken og gikk til butikken. Det tok jo bare 20 minutter en vei. Tenk at jeg aldri har gått dit før og så har vi bodd her snart i 4 år. Det er flaut det (men nå har vi ikke småbarn heller da, for når sønnen var liten var jeg jo ofte utafor døra) Men allikevel, jeg bruker bilen til alt og stort sett handler jeg på vei hjem fra jobben.

 

Kjempebra til dere alle som har gått ned, :) gleder meg til å få den deilige følelsen igjen når det skjer med meg. Flinke vi...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 102,8 04.apr 101,4 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 1,4 aprilmål: 98,8 har igjen: 2,6

cikki: 93,8 04.apr 93,3 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0,5 aprilmål: 92 har igjen: 1,3

Hilde en 92 04.apr 92 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0 aprilmål: 89 har igjen: 3

suzzie: 87,7 04.apr 87,7 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0 aprilmål: 83,7 har igjen: 4

Taghra: 91,3 04.apr 91,3 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0 aprilmål: 89 har igjen: 2,3

TinaP: 99,5 04.apr 98,9 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0,6 aprilmål: 97,5 har igjen: 2

Goggeline: 97 04.apr 97 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0 aprilmål: 94 har igjen: 3

stella_maris: 91,9 04.apr 91 11.apr 18.apr 25.apr 30.apr denne uke 0,9 total: 0,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

:D/>

 

Jeg klarte det.....å la være å spise snop i går, mannen spiste og ikke jeg :lol:/>

Så får vi se resten av uka hvordan det går....

 

Jeg minnes jeg har lest et sted at søtbehovet er der i ca. 12 dager og etter det skal det gå lettere. :P/>

Jeg drakk veldig mye vann i går med vilje for jeg husker fra tidligere ganger at når jeg slutter med sukker så sniker hodepinen seg fram men det gjorde den heldigvis ikke.

Jeg måtte bare stoppe nå for med 97 kg. fordelt på 1.64 cm. så sier det seg selv at jeg ikke er den lekreste. Men jeg synes ikke det er det verste, men at jeg er så stiv og at alt er så tungt. Jeg gleder meg masse til at det blir enklere å gjøre ting.

Gikk en rask tur på 40 minutter i går, tok faktisk på meg ryggsekken og gikk til butikken. Det tok jo bare 20 minutter en vei. Tenk at jeg aldri har gått dit før og så har vi bodd her snart i 4 år. Det er flaut det (men nå har vi ikke småbarn heller da, for når sønnen var liten var jeg jo ofte utafor døra) Men allikevel, jeg bruker bilen til alt og stort sett handler jeg på vei hjem fra jobben.

 

Kjempebra til dere alle som har gått ned, :)/> gleder meg til å få den deilige følelsen igjen når det skjer med meg. Flinke vi...... ;)/>

 

Godt jobbet, Goggeline! Det er ikke lett å holde seg unna det søte, altså - det er jo overalt! Og veeeeldig lett å gi etter dersom mannen mumser smågodt ved siden av deg i sofaen!

 

Jeg er veldig enig med deg: en ting er at man ikke føler seg så lekker, men enda verre er det at ting blir tungt og kroppen ikke fungerer som man ønsker. Jeg begynte å kjenne på ymse vondter som jeg tilskriver vektøkning - og er lei av å pese som en hval av å gå opp trappene. Jeg har fortsatt maaaange kg å gå ned, men merker allerede god effekt av de kiloene jeg har gått ned. Alt er lettere! Nå har jeg gått ned nesten 9 kg, og det bidrar til motivasjonen å tenke at det tilsvarer 9 liter melk som jeg nå slipper å drasse opp trappene hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...