Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

kikk: 102,8 04.apr 101,4 11.apr 102,2 18.apr 101,6 25.apr 30.apr denne uke 0,6 total tap: 1,2 aprilmål: 98,8 har igjen: 2,8

cikki: 93,8 04.apr 93,3 11.apr 93 18.apr 91,7 25.apr 30.apr denne uke 1,3 total tap: 2,1 aprilmål: 92 har igjen: -0,3

Goggeline: 97 04.apr 97 11.apr 95,7 18.apr 96,4 25.apr 30.apr denne uke +0,7 total tap: 0,6 aprilmål: 94 har igjen: 2,4

Taghra: 91,3 04.apr 91,1 11.apr 90,3 18.apr 90,3 25.apr 30.apr denne uke 0 total tap: 1 aprilmål: 89 har igjen: 1,3

suzzie: 87,7 04.apr 87,5 11.apr 86,7 18.apr 86,7 25.apr 30.apr denne uke 0 total tap: 1 aprilmål: 83,7 har igjen: 3

stella_maris: 91,9 04.apr 91 11.apr 91 18.apr 91 25.apr 30.apr denne uke 0 total tap: 0,9 total: 0,9 90,1

 

TOTAL TAP DENNE UKE ER: 1,2 REST: 9,2

 

Jeg vil gratulere Cikki med nådd månedsmål. Det er jammen bra. For meg ser det dårlig ut. Blir spennende neste uke for å se om det resterende for gruppa er blitt mindre. Stå på alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en hektisk uke. Forsov meg i går da jeg hadde tenkt å veie meg så da fikk jeg ikke tid til å tenke veiing i det hele tatt. Dropper veiing denne uke og veier meg heller neste uke. Det ble to treninger forrige uke og har fått trent en gang denne uke og det blir sikkert en gang til. 2 ganger i uka er målet mitt. Men når det kommer til inntak av kalorier så går det ikke så bra. Må få skjerpet meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint Tina. Håper du kommer inn i det igjen. Bra at du trener.

Hva med å planlegge alt du skal spise og føre det inn i dagboka. Jeg er ikke så flink til det, men de gangene jeg har gjort det har det hjulpet.. Fatter ikke at jeg ikke gjør det oftere.

Jeg har nå begynt på en metode som heter Beck metoden. Den handler om kognitiv tenking. Har hatt den liggende lenge, men nå tok jeg den frem. Det er masse øvelser som skal gjøres. Jeg hadde dag 1 i går og da skulle jeg lage et fordelskort som jeg skal se på hver dag. Jeg tenkte: det gidder jeg ikke. Jeg vet jo hvorfor jeg vil gå ned. Den påstanden kom også frem i boka. Det endte med at jeg skrev et fordelskort. Her er eks. på noe av det jeg skrev

 

FORDELSKORT

  1. Jeg vil ta meg bedre ut
  2. Jeg vil ha bedre helse
  3. Jeg vil kunne bruke alle klærne i skapet
  4. Jeg vil ha det bedre med meg selv
  5. Jeg vil klare å motstå fristelser

 

Dette er noen av punktene jeg skrev opp. Det er sikkert flere som dukker opp. meningen er at man skal ta fram lista to ganger om dagen for å påminne seg selv. Jeg skal i hvert fall ta den frem når det er noe som frister. Det lønner seg å ha en påminnelse ordning så man husker å lese kortet. Jeg har satt på alarmen på tlf. Har også lappen lett tilgjengelig.

 

Øvelsen på dag 2 er: Velg 2 fornuftige kostholdsplaner.

 

Eks. Nr1: den du går på nå. Nr2: kanskje en med mindre karbo eller 5:2 eller noe annet.

Jeg har ikke funnet ut av det enda hva jeg velger.

 

Hvis dere vil, kan jeg skrive opp øvelsene etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen

 

I dag skal vi til Halden for å feire bursdag på en restaurant. Christian min yngste sønn fyller 25år tirsdag. Da får jeg også sett Jonas mitt yngste barnebarn.

Det er også en annen som har bursdag i dag og det er lille Cassandra som fyller 1 år, mitt kjære barnebarn.

 

Nå skal jeg snart på trening jeg og. Denne uka har jeg virkelig overgått meg selv. Var på trening mandag (spinning 50). Onsdag(spinning 60 + 60min PT-time). Fredag(spinning 70min). I dag)spinning 45min). Jeg har også holdt meg innen kaloriene jeg har fått utdelt. Allikevel er det lite å se på vekta. Jeg lurer på om jeg skal prøve 5:2 jeg og. Prøve 3ukers tid.

 

Jeg skrev i går om to kostholdsplaner. Jeg har valgt den sunne (GR) som jeg holder på med og 5:2dietten hvis jeg vil prøve noe annet. Det er fristende med lavkarbo, men jeg er alt for glad i brød til det.

 

Øvelsen på dag 3 er: Spis sittende

 

Da jeg så overskriften tenkte jeg: Jeg gjør da det. Både frokost, lunch og middag, men da jeg leste videre oppdaget jeg noe annet. Når man for eksempel. tilbereder mat er det lett å smake mens du står. Hvis man tar da smakebiten og setter seg tror jeg at det blir mere bevisst. Tenk deg når du er i butikken og ser smaksprøver. Er ganske sikker på at man ikke tar smaksprøven hvis man må sitte.

Det er også lett å tenke at det er greit å spise stående bare denne ene gangen, men det er det ikke. Jeg må bare innse at jeg sannsynligvis ikke klarer å gå ned i vekt, eller å holde vekten nede, hvis jeg nekter å endre vanen med å spise stående.

 

Når man tenker etter er det jammen mange unnskyldninger som dukker opp for å slippe å sette seg. eks. den største av alle, i hvert fall for meg, og det er at jeg ikke har tid. Da må jeg lage meg tid

En annen ting er at hvis man spiser stående, spiser man for fort.

 

Håper dette er nyttige tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 2 kurskvelder igjen, og er i tankeboksen ang fortsette med et kurs til eller prøve selv med gullmedlemskap på nettsiden. Hva ville dere ha gjort?

 

Jeg tror selv at mesteparten av motivasjonen min kommer fra kostholdsscoren, det er gøy å klare 10 poeng hver dag en hel uke. Men samtidig er jeg redd for at jeg skal tenke "litt over på kcal i dag gjør vel ikke noe?" litt for ofte slik at jeg ikke går ned i vekt.

 

Teorien bak vektnedgang har jeg jo hørt før, og mye av det som vi har hatt om på kurset har jeg visst fra før av (fett, antioksidanter, sjekke innholdet i matvarer osv.) Gjennomføringa må jeg jo uansett klare selv. Kanskje litt mer motiverende å veie seg om morgenen før mat enn på ettermiddagen også? Har sett på vekta at det kan skille 3-4 kg nesten fra morgen til kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk noenlunde greit. Ihvertfall matmessig. Jammen fikk jeg også bruk for fordelskortet. Jeg dro det frem da det dukket opp fristelser. Var på restaurant og hadde bestemt meg før jeg dro at jeg ikke skulle ha forrett, dessert eller saus. Det gikk helt greit. Var litt hardt da jeg så den nydelige pannacottaen, men da tenkte jeg på punkt 1 på lista (ta meg bedre ut) Da var den lysten borte. Det er jo bare der og da nytelsen er der.

 

Har i dag bestemt meg for å prøve ut 5:2 dietten. I dag er det: Spis sakte og oppmerksomt. Siden det er minimalt med mat i dag vil jeg bruke 2 dager på denne øvelsen.

 

Jeg vet i hvert fall hva jeg hadde gjort og det er å gå videre på kurs. Jeg klarer ikke alene. Trenger støtten fra de andre i gruppa. Mulig du er sterkere enn det jeg er og klarer det uten kurs. Uansett så ønsker jeg deg lykke til med hva du velger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk: Så kjekt med øvelser hver dag, men så er det tiden, men det er jo noe man må prioritere, og å huske på øvelsene - alarmfunksjon på mobilen som du skreiv.

 

Jeg har en liste fra tidligere der jeg skrev ned hvorfor jeg ville gå ned i vekt (en gang jeg gikk på GR kurs for noen år siden). Skal se om jeg kan finne fram den lista og oppdatere den. Skrive den inn på telefonen og ha alarm på og lese to ganger til dagen. Det skal jeg prøve på.

 

Ang å skrive inn alt jeg spiser så vet jeg at det funker, men det har vært hektisk siste tiden. Nå har alle sauene fått sine lam og da er det slutt på nattevåk for meg og jeg kan finne tilbake til normal døgnrytme igjen. Kanskje jeg får tid til å planlegge mer. Middagene siste tiden har ofte vært "hurtigmat" som grandiosa - gryteretter uten ekstra grønnsaker osv. Trening har jeg holdt de siste ukene men fikk vondt i ryggen før helga så nå kan jeg klare litt sykling men holder meg langt unna styrketrening. Litt flaut for jeg tror jo jeg har så god peiling på trening men faktisk så tror jeg at jeg har trent feil mtp ryggøvelser. "Det var da slik jeg ble vist en gang" men jeg får heller gå tilbake til gammeldagse ryggøvelser der man ligger på gulvet eller står med knær og hender i gulvet. Har fokusert på rygg og mage-øvelser da jeg sliter en del med ryggen men tror forrige ukes trening på rygg som gjorde utslaget selv om vondtene kom et par dager senere. Ja ja, så lenge jeg lærer av feilene mine så er det greit.

 

Så nå er det å finne fram grunnene til å gå ned i vekt og begynne å skrive inn maten igjen som er hovedfokuset. Skal skrive ned på telefonen de øvelsene dine Kikk så jeg slipper å lete her inne hver dag, jeg henger jo noen dager etter.

 

Du er flink, Kikk, som klarte å unngå pannacottaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Godt å være tilbake igjen, og ha mulighet til å registrere mat, få noen treningspoeng etc! De siste ukene på reisefot gjorde dessverre utslag på vekten: 92,2 på dagens veiing, så det er 1.2 kg opp på disse ukene... :o Godt det roer seg med reising og selskapeligheter nå, slik at det blir lettere å tilberede og registrere mat selv. Håper det går like fort av igjen som det kom på :P Jeg begynte i hvert fall bra med fjelltur og 3.2 trimpoeng etter jobb i dag!

 

Taghra: Du kan jo evt. prøve en mellomting og ta et nettkurs, om du er usikker? Jeg tok nettkurs etter at jeg fikk yngstemann, og gikk ned 14 kg den gangen. Det kommer vel litt an på hva som motiverer deg, tenker jeg: holder det med en egen kursleder på nett, eller er det viktig med flere deltakere rundt deg? Uansett: lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å prøve med bare gull-medlemskap og forum en periode nå. Som samboeren sa: "om det ikke går så kan du jo melde deg på nytt kurs senere".

Føler jeg har like mye utbytte av å delta i tråden her som på kurset sånn egentlig. :D Men kan jo være jeg har for god tro på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du likte øvelsene Tina. Jeg kommer til å bruke to dager på noen siden jeg har to fastedager i uka. Ikke vits å øve seg når jeg ikke kan spise allikevel.

 

I det store og hele er jeg fornøyd med nedgangen fra januar, men det har jammen stått ganske stille de siste ukene. Påsken feks. ødela mye synes jeg. Men nå ser det ut til å løsne lite grann. Har blitt flinkere med trening. Det kan jo ha en betydning.

 

I går startet jeg med 5:2 dietten. Den første fastedagen var litt tung men jeg kom meg gjennom. Har lifesumapp og jeg fulgte oppskrift der. Ganske godt.

 

Første måltidet spiste jeg ikke før kl.18.00 og det besto av 100g cantaloup melon, 100g galia melon, 50g naturell youghurt og 30gblåbær. Tror det var rundt 125kcal

 

Andre måltidet besto av 125g nykål som jeg stekte, hadde oppi 65g ekstra lett rømme og 20g reven ost. På toppen hadde jeg 30g stekt baconbiter. Det ble rundt 350kalorier. Jeg brukte vel til sammen 0,5ss smør.

 

I dag er øvelsen "Spis sakte og oppmerksomt" Det er ikke enkelt. Jeg har jo lyst å hive innpå så jeg skal tvinge meg til å spise langsomt slik at jeg legger merke til hva jeg spiser. Mange ganger, ja de fleste føler jeg at jeg er fortsatt sulten men jeg vet jo at det tar ca 20 min fra magen er full til hjernen får beskjed, så hvis man venter så er jeg som regel mett allikevel. Har jo funnet ut det før, men det er fort å glemme det. Spiser man sakte, blir man fortere mett.

 

Husk: Ikke stå å spis noe som helst. Sett deg ned og legg merke til hver bit du putter i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 04.05.16

Hei! Merker det er høy terskel for å skrive noe her (for min del), dere har vært flinke! Dere virker som en ålreit gjeng, og jeg vil gjerne slenge meg på her! Nettopp meldt meg på Grete Roede kurs med min mamma, hun har hatt bra opplevelser med dette før. Kurset skulle starte 04.05, men ble utsatt 1 uke pga sykdom, så ser på dette som en mulighet til å være ekstra flink før start.

 

Var veldig aktiv som ungdom, trente og jobbet opptil 17timer i uka, før jeg fikk kyssesyken på vgs, og fant ut at stoffskiftet hadde vært faretruende lavt i 4 år. Fastlege som glemte å følge opp..

 

Da jeg sluttet på vgs veide jeg 70kg. Etter 1 år i USA viste vekten 80kg, noe jeg var forberedt på, men allikevel vanskelig. Disse kg skulle jeg ned. Begynte å studere og vekten gikk litt opp og ned. Nå, etter å ha bodd med samboer i 8mnd, føyk vekten opp til 94kg. 18kg på 8 mnd, og jeg knakk sammen da jeg stod på vekta. Trodde virkelig ikke det hadde gått så langt..

 

Er 173 høy, så en vekt på 70-75kg, vil si jeg er innenfor normal BMI, men det viktigste for meg er å føle meg vel, og passe på helsa.

 

Min største last er mat, og lite aktivitet. Masse mat. Enorme mengder med mat.

 

Håper jeg kan fortsette i tråden her, jeg trenger motivasjon, og ser dere har vært flinke til å peppe hverandre! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Velkommen, 04.05.16! :)/> Jeg kan kjenne meg igjen i opplevelsen av å gå på vekten og oppdage hvor langt jeg har latt det gå. Jeg har "alltid" hatt noen kg for mye, og for 12 år siden gikk jeg mye ned i vekt. På det letteste veide jeg 55 kg, og det var litt i minste laget for meg (jeg er 1.76 høy). Jeg gikk opp noen kg og fant trivselvekt på 62-64 kg. I den perioden hadde jeg anledning til å trene mye, og jeg holdt vekten i flere år, helt til jeg ble gravid med førstemann for ni år siden. Nå har jeg fått to, og vekten har bare gått oppover. På det tyngste, etter graviditet nr 2, veide jeg 106 kg - altså nesten det dobbelte av hva jeg hadde veide 7 år tidligere! :o/> Nå prøver jeg å komme ned i normalvekt, det vil si at jeg skal ned omtrent 16 kg til, til 76 kg. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med å være med i gruppen her, og opplever et som motiverende :)/> Håper det fungerer godt for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen 04.05.16! Her er det bra å være.

 

Mine største laster er småspising og for mye vin i helgene. Har riktignok trappet ned fra og ikke ta noe som helst fredag, men så kommer lørdag.

 

Jeg strever hele tiden med å finne et opplegg som funker for meg. Akkurat nå går jeg på Grete Roede kurs og det trives jeg med. Gikk en del ned på mitt første kurs som startet i januar. Neste kurs som jeg holder på med nå (1 gang igjen) ble ikke resultatet som forventet. Jeg gir meg ikke og nå har jeg meldt meg på nytt kurs med oppstart 9 mai. Ja, det koster penger men jeg klarer meg ikke uten den fysiske støtten jeg får fra kurset. Jeg vet ikke hvor mange kurs jeg kommer til å ta, men jeg gir meg ikke på en stund. I denne runden kommer siste kurskveld til å være i august siden det er sommerferie. Kanskje det er smart for da må jeg tenke meg om i ferien og. Hadde vært moro å møte opp i august å ha klart å miste vekt for jeg har mye å gå ned.

I denne slankerunden føler jeg at jeg har gjort mere innsats enn tidligere år.

For eksempel:

  • Jeg hopper ikke av kurset fordi jeg har oppgang
  • Jeg trener mer og har PT timer for første gang
  • Jeg holder på med Beck metoden som er en metode for å snu tankegangen ved hjelp av øvelser
  • Jeg gir meg ikke fordi jeg har stått mer eller mindre stille på noen uker

 

I dag er øvelsen "Finn en støtteperson"

Det må gjerne være en person man kan ringe og snakke med når det butter imot. En som man må kontakte for å rapportere ukesvekt.

Hvis du tenker at du hadde klart dette på egenhånd, ville du allerede ha gått ned i vekt og holdt deg der.

Hvis du sporer av opplegget, det er da du virkelig trenger støttepersonen. Det må selvfølgelig være en som ikke kritiserer.

Selv så har jeg GR gruppa og jeg har i tillegg tenkt å spørre kursleder om jeg kan kontakte henne hvis jeg trenger hjelp. Jeg har også ei venninne som sliter med det samme som jeg. Kanskje vi kan bruke hverandre.

Bruk denne dagen på å tenke gjennom mulige kandidater.

Husk å lese fordelskortet ditt. Jeg selv har vært litt sløv. Merker også at jeg trenger å øve mer på å spise sittende og sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag har jeg fastedag nr 2 denne uka. Gruer meg litt kjenner jeg. Det blir sikkert ikke verre enn det var mandag. Da skulle jeg i tillegg på spinningtime. Tror ikke det er så lurt å trå for hardt når en ikke har spist. Holdt meg ganske hardt i styret så jeg ikke skulle dette av, men det gikk greit. Jeg tok det bare med ro.

 

I går hadde jeg PT-time etterfulgt av 1times spinning. Jeg og mannen har delt på 10 timer PT timer. Nå har jeg 3timer igjen. Kommer ikke til å kjøpe flere. Koster for mye. Jeg skal trene på egenhånd hver onsdag. Det får holde med 1 styrketrening i uka. Etter 2ganger føler jeg faktisk bedring i kroppen. Mulig at det er bare noe jeg tror, men allikevel.

 

Dagen i dag blir slitsom. Det kommer 50 kursdeltagere i tillegg til det vanlige. Alle skal ha bagetter og vafler. Skal også lage snitter til min mors venninne. Ja, ja det går vel bra. Har prøvd å forberedt meg litt.

 

I dag er øvelsen "Tilrettelegg omgivelsene"

 

Den øvelsen føler jeg faktisk at jeg har under kontroll. Jeg har ikke så mye usunn mat i kjøleskapet eller på jobben untatt isen da. Den får jeg ikke satt et annet sted. Hvis jeg hadde hatt maten eller godisen slik at den ble lett tilgjengelig, kunne det vært greit å plassert den et annet sted feks. i den øverste hylla slik at den ikke syntes. Kast det som frister deg. Det er bedre at den havner i søpla istedetfor i kroppen. Noe som er lurt er å bruke mindre tallerker når man skal spise middag. Det er lett å forsyne seg mer hvis tallerken er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Hallo Hallo!!!

 

Her er jeg. Litt tjukkere enn sist, men ved godt mot. Har gått opp til 92,6 kg og det var vel egentlig ikke så uventa. Jeg har snokla i potetgull å sjokoladekake å gode middager litt for mange dager......

 

Så igår fant jeg greteroedeboka mi og leste litt om motivasjon. Det er lov å feile, sto det der. Alle har lov til å ha en tabbekvote. Så da tok jeg på joggesko, la ivei og spiste en lett kveldsmat etterpå.

 

Mine laster er: for mye middag og for mye kveldsmat. Redninga er å spise yogurten og nøttene på dagen. Da kjenner jeg ikke suget så godt når mørket senker seg.

 

Satser på at det blir bedre i ukene fremover. Må bare jobbe bittelitt (!) med motivasjon.

 

Stå på alle sammen!!! Noen er jo skikkelig "RÅ"! Vi andre får bare ta oss sjøl i nakken å skjerpe oss. Det er jo ingen andre som kan gjøre det :)

 

God helg og god 1. mai til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da Hilde at du har funnet tilbake hit. Litt morsomt ang. tabbekvoter. Jeg lurer på hvor mange jeg har hatt?

Du har helt rett i at vi må ta oss sjøl i nakken. Hadde i grunn vært veldig deilig at noen gjorde det. Vi skulle hatt en person som fulgte etter oss hele dagen og kom med bemerkninger som gjorde at vi hørte på personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 102,8 04.apr 101,4 11.apr 102,2 18.apr 101,6 25.apr 100,2 30.apr denne uke 0,6 total tap: 2,6 aprilmål: 98,8 har igjen: 1,4

Hilde en 92 04.apr 91,4 11.apr 91,8 18.apr 25.apr 92,6 30.apr denne uke 91,8 total tap: +0,6 aprilmål: 89 har igjen: 3,6

stella_maris: 91,9 04.apr 91 11.apr 91 18.apr 91 25.apr 92,2 30.apr denne uke 0 total tap: +0,3

TinaP: 99,5 04.apr 98,9 11.apr 98,8 18.apr 25.apr 30.apr 98,7 denne uke 0,1 total tap: 0,8

 

Hvor blir det av resten av gjengen?

Er dere interessert i mai mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en dårlig natt med lite søvn. Kanskje 2,5timer. Lurer på om det skyldes fasten, men allikevel føler jeg at det er verdt det for det ble nedgang. Håper den holder seg til mandag. La meg før 9 i går kveld og det resulterer i at jeg sto opp ved 4tiden. Jeg elsker å stå opp tidlig.

 

Akkurat nå høljer regnet ned utenfor. Da er det deilig med egentid foran pc og kaffekoppen.

 

I ettermiddag har jeg tenkt meg på spinning. Det er en time som holder på 75min. Jammen må jeg skryte av meg selv. Jeg er blitt glad i å trene. Ihvertfall akkurat nå i en periode. Målet er 3-4 ganger pr uke. Var der 4 ganger forrige uke og det er planen denne uka og. Kommer nok ikke til å få det til hver uke pga at vi skal bort, men de ukene jeg er hjemme, skal jeg forsøke.

 

Nå starter uke 2 og 3 i Beck programmet. Temaet er: Gjør deg klar: Forbered deg på slanking.

 

Dag 8 og 9: "Sett av overskudd"

 

Man må bruke tid til å planlegge. Du må spise sakte å trene. Alt kreves vilje og mental styrke. Første steg er å planlegge hvor lang tid du trenger til slankingen, ihvertfall i begynnelsen. Sett deg ned en fast dag i uka og planlegg innkjøp til de forskjellige måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta på onsdag viste 98,7 (dvs 100 gram ned) Juhuu!!! Ikke mye å skryte av men men.

 

Foreløpig har jeg bare fått notert ned alle øvelsene som du har skrevet, Kikk, ned på notater i telefonen slik at jeg lett kan finne dem, men har ikke gjort noe mer med dem enda.

 

Denne uken har og vært travel og det har blitt 0 TP på meg.

 

Planlegging av måltider er ikke alltid lett. Det vanskeligst der er å ha tid til å sette seg ned å legge inn all mat. Sliter litt med å finne tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst velkommen 04.05.16. Hyggelig med nye mennesker her inne. :lol: Og lykke til på kurset.

 

Jeg er her fremdeles selv om jeg ikke er så aktiv inne på forumet. Mini har funnet ut at det er best å stå opp i 4 tiden på morningen/ natten. Og det tar alt fra 5 til 45 min å få han til å sove igjen, og da sover han somregel ikke lenger enn til halv6/kvart på 6. Han har også funnet ut at han nekter å sove i sengen sin på dagtid, så er litt kav for tiden. Jeg er super sliten og trøtt og det er ikke alltid jeg orker å legge inn alt jeg spiser eller være aktiv på forumet.

 

Jeg har fast trenedag på lørdagene nå, og denne har jeg klart å holde, men ellers har det vært dårlig med trening i det siste. Har absolutt ikke hatt noe overskudd til det.

 

Men jeg spiser fremdeles sunt og har alle planer om å bli mer aktiv her inne når ting bedrer seg. Jeg har på ingen måter gitt opp målet om å nå drømmevekten. :D

 

Orket ikke veiedagen på mandag som var, men tar en måling neste mandag og satser på at jeg blir fornøyd med det. Jeg føler meg iallefall mye sankere nå enn da jeg startet i januat/februar. Buksene sitter løserer og jeg føler meg tynnere i ansiktet. Har også fått noen kommentarer fra venner og familie på at de ser jeg har gått ned i vekt. :)

 

Satser på at jeg snart blir litt mer aktiv igjen her inne.

 

Håper det går bra med alle dere andre her inne også ! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

 

Dette var mye koselig og bra lesing siden sist jeg var innom.

Tusen takk for gode tips og råd Kikk, er kjempeglad for at du deler de med oss.

 

 

Veide 96,2 på mandag (25.4) og det er ned 0,2 som ikke er bra men ned er ned....Får se til mandag igjen om det blir litt bedre resultat.

Jeg er med på mai-mål og denne gangen vil jeg virkelig prøve å klare det. Jeg veier meg den 2.5 og kommer med mål den dagen......

 

God helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Denne uka har gått i ett, så har ikke vært mye på forumet. Jeg veide 89,8 på tirsdag når jeg veide meg, så wooo ned 0,5 kg fra 90,3. Jeg er interessert i mai-mål, mitt mål skal være 87 kg (altså ned litt over 2 kg). Tror ikke jeg kommer til å klare det, mtp at jeg bare har gått ned 2kg siden 8.mars... men greit å ha mål å sikte på:D Har siste kurskveld på tirsdag, etter det skal jeg prøve meg selv med hjelp av forumet her og loggen/kostholdsscoren. Har ikke råd til å betale så mye for et kurs til pr d.d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig spent på veiingen denne uken siden det er to uker siden sist. Men vekten viste 90,8 kilo, så da har jeg gått ned 900 gram på to uker, og det er jeg veldig fornøyd meg. Nærmer meg 89 kilo nå, og jeg gleder meg så til å komme under 90 kilo. :lol:

 

Ingen store utfordringer denne uken heldigvis. Har blitt litt småforkjølet nå så blir rolig med trening. Men håper jeg er bra igjen til lørdag så jeg iallefall får den treningen. Synes det er greit å få trent på lørdagen for det er jo den dagen man ofte har litt ektsra god mat og gjerne spiser noe digg på kvelden. :) Jeg holder meg stortsett til poppkorn for tiden eller 80% sjokolade, men spisr det uansett med bedre samvittighet hvis jeg vet at jeg har hatt en god treningsøkt.

 

Mitt mai mål er 89 kilo :D da må jeg ned 1,8 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Veiedag igjen, og nå har jeg heldigvis fått uttelling for å være tilbake igjen i "normalgjenge". Vekten stoppet på akkurat 90 kg i dag, så det betyr 2,2 kg ned fra sist! Det er jeg kjempefornøyd med, og det betyr faktisk at jeg har nådd mitt andre delmål! :D Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...