Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Gjest Hilde en

Sååååå flink dokk e!!!!! Her ble d 92,2 kg. Altså 4 hg ned! Hurra. Trener litt og det vises godt. Har skjerpa inn kveldsen også. Satser fortsatt på å komme under 90 kg. Hadde vært meget trivelig. God uke til alle og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89,3 i dag =) 0,5 ned. Jeg var ganske fornøyd.

 

Helt til kurslederen kom med forslag til meg om hva jeg kan gjøre for å gå raskere ned i vekt; "du må prøve å skjerpe inn på utskeielsene dine hele tida du". Noe hun sa foran hele gruppa (not cool). Og noe som ikke stemmer, jeg har hatt TO utskeielser siden jeg starta opp, dvs to dager der jeg har gått mye over daglig kcal-mål, og den ene av de to dagene var bursdagen min. Ellers har jeg hatt dager der jeg har spist noe dårlig mat, men klart å holde meg innafor på kalorier likevel.

 

Jeg sjekka resultater på min profil nå etter kurset, og gjennomsnittlig daglig inntak av kcal er 1673, og gjennomsnittskostholdsscoren er 7,8. Da har jeg logga ALT jeg har putta i meg siden 8.mars (da jeg begynte på kurset).

 

Jeg følte den kommentaren var urettferdig, for jeg har vært veldig flink, jeg har følt meg veldig flink og jeg har klart å holde på motivasjonen hele veien...men fikk en knekk nå. Blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg at du ikke likte. Hun burde visst bedre enn å slenge ut slike bemerkelser. 0,5 er bra det. Jeg hadde også gått ned 0,5 på kurskvelden, men kurslederen sa ikke noe slikt.

 

Lykke til alle sammen denne uka. Jeg legger ut tabellen nå

 

kikk: 100,2 02.mai 99,2 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 1 total tap: 1 maimål: 97 har igjen: 2,2

Hilde en 92,6 02.mai 92,2 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 0,4 total tap: 0,4 maimål: 90 har igjen: 2,2

Taghra: 89,8 02.mai 89,3 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 0,5 total tap: 0,5 maimål: 87 har igjen: 2,3

cikki: 90,8 02.mai 90,8 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 0 total tap: 0 maimål: 89 har igjen: 1,8

 

stella_maris: 92,2 02.mai 90 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 2,2 total tap: 2,2 maimål:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle går jo ned, dere er virkelig flinke.

 

Jeg derimot har ikke anstrengt meg så mye, men i går satte jeg meg ned og var rett før jeg bestilte GR-nettkurs. Prisen har gått opp noen hundrelapper de siste åra så jeg syntes det var litt i dyreste laget selv om jeg vet det er verdt prisen. Men jeg fant fram de gamle GR-bøkene og lager meg mitt eget "kurs". NÅ er jeg skikkelig motivert!! Dette skal jeg klare. I går startet jeg på ny med å legge inn all mat og det MÅ jeg bare fortsette med.

 

Vekten viste altså i dag 98,9 -> 200 g opp. Mitt mai mål er 97 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 100,2 02.mai 99,2 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 1 total tap: 1 maimål: 97 har igjen: 2,2

Hilde en 92,6 02.mai 92,2 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 0,4 total tap: 0,4 maimål: 90 har igjen: 2,2

Taghra: 89,8 02.mai 89,3 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 0,5 total tap: 0,5 maimål: 87 har igjen: 2,3

cikki: 90,8 02.mai 90,8 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 0 total tap: 0 maimål: 89 har igjen: 1,8

TinaP: 98,7 02.mai 98,9 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke total tap: +0,2 aprilmål: 97 har igjen: 1,9

stella_maris: 92,2 02.mai 90 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 2,2 total tap: 2,2 maimål:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj..denne uka gruer jeg meg til veiing XD Mista motivasjonen helt etter kommentaren på kurset, så har hatt en uke der jeg har spist det jeg ville og ting som jeg har crava lenge (bakte kanelboller på onsdag). Gleder meg til å gå tilbake til mitt nye kosthold, da jeg merker jeg savner det. Men hadde behov for å få ting ut av systemet. Krysser iallefall fingrene for at det ikke er aaaltfor ille, ny frisk i morgen, ny veiing på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er så flinke.... :lol:

 

Det er ikke jeg, veide 96,3 og det er det samme som forrige uke men da hadde jeg gått opp 100 gram siden uka før der igjen. Jeg har mistet motivasjonen rett og slett fordi alt går så sakte.

Vekta rikker seg jo ikke nedover og de ukene som jeg er superflink og går turer i 2-3 timer og sykler med el-sykkel hjem og til jobb x 2 og er på styrketrening x 1 så går jeg kanskje ned 200 gram og det får heller ikke positivt utslag uka etter der igjen. Selv om jeg mat-messig har vært flink.

Jeg skal prøve igjen denne uka og legge inn alt jeg spiser for nå er det 2 uker som jeg ikke har gjort det og da går det tydeligvis dårlig.

 

Kanskje jeg må gå ned til 1400 kcal istedenfor 1600? Jeg husker da jeg gikk mitt første GR-kurs i 2002 skulle vi ligge på 1150-1250 og max 1360 kcal pr. dag og da jeg gjorde det så suste jeg ned 18-20 kg. på 16 uker. DET var deilig det. :D:):P

 

Jeg gikk på kurs ifjor og da fikk jeg vite at jeg skulle ha max 1600 kcal.

 

Håper dere fortsatt klarer og holde motivasjonen oppe.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er så flinke.... :lol:/>

 

Det er ikke jeg, veide 96,3 og det er det samme som forrige uke men da hadde jeg gått opp 100 gram siden uka før der igjen. Jeg har mistet motivasjonen rett og slett fordi alt går så sakte.

Vekta rikker seg jo ikke nedover og de ukene som jeg er superflink og går turer i 2-3 timer og sykler med el-sykkel hjem og til jobb x 2 og er på styrketrening x 1 så går jeg kanskje ned 200 gram og det får heller ikke positivt utslag uka etter der igjen. Selv om jeg mat-messig har vært flink.

Jeg skal prøve igjen denne uka og legge inn alt jeg spiser for nå er det 2 uker som jeg ikke har gjort det og da går det tydeligvis dårlig.

 

Kanskje jeg må gå ned til 1400 kcal istedenfor 1600? Jeg husker da jeg gikk mitt første GR-kurs i 2002 skulle vi ligge på 1150-1250 og max 1360 kcal pr. dag og da jeg gjorde det så suste jeg ned 18-20 kg. på 16 uker. DET var deilig det. :D/> :)/> :P/>

 

Jeg gikk på kurs ifjor og da fikk jeg vite at jeg skulle ha max 1600 kcal.

 

Håper dere fortsatt klarer og holde motivasjonen oppe.... :D/>

 

 

Forstår godt hva du mener med at motivasjonen synker når ikke vekta går så sakte nedover. Men begynn å legg inn mat igjen. Det hjelper alltid for min del, men jeg er ikke flink med å finne tid til det.

1200 kcal hørtes veldig lite ut.

 

Jeg prøver på ca 1600 men går heller ikke ned i vekt, men så er det bare de dagene jeg er flink som jeg legger inn maten og. De dagene jeg skeier ut har jeg jo ikke lyst å vite noe om så de dagene legger jeg sjelden inn og det straffer seg.

 

Om du ikke går ned i vekt så er treningen bra for kroppen likevel så ikke stopp med det.

 

Snakker visst litt til meg selv også her. Lettere å si hva en skal gjøre enn å gjøre det selv.

 

 

Nydelig vær for tiden!!!! Deilig.

Skal likevel på trening i dag og det skal bli deilig etter 2 ukers "pause" nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taghra, så dumt du mistet motivasjonen etter den kommentaren. Dumt av kursholder å komme med flåsete kommentarer igrunnen. De får jo betalt for å veilede og motivere, ikke det motsatte. :angry: Men fint du er tilbake til de gode vanene nå. Vi skal jo klare dette alle sammen her inne. :D

 

Goggeline, jeg forstår frustrasjonen din. Alle har vel vært der at de spiser sunt i passe mengder og trener, men så vises det ikke like godt på vekten. Men det er jo mulig at du likevel går ned i cm selv om vekten ikke viser det. Jeg står ofte i ro på vekten når jeg trener mye. Satser på at det løsner for deg snart. Jeg vet ikke om jeg hadde kuttet på kaloriene helt ennå, vi skal jo ha litt livskvalitet oppi det her også. Og hvis man spiser for lite så er det mye lettere å sprekke også. Men du kjenner nok best på kroppen selv, hva som er best for deg. :)

 

Jeg veide meg idag også, og vekten viste 90,0 kilo. Er super fornøyd, da satser jeg på å være under 90 kilo til 17. mai. :D Men nå skal det sies at det var super varm på soverommet da jeg våknet idag, og jeg var en smule dehydrert så noe av vektnedgangen er nok bare vann. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Ups! Veiedag igjen, og i dag stoppet vekten på 91,1 kg - altså 1,1 kg opp fra sist uke. Jeg har slurvet en del denne uken, så jeg regnet med en oppgang, men nå er det skjerpings igjen! På den positive siden har jeg fått trent masse! Hadde langhelg, og har vært på fjelltur, sykkeltur, telttur og svømming - så føler meg som en skikkelig friskus :P

 

Nå er jeg der jeg har vært mange ganger før: kommer ned til ca 90 kg, og så stopper det! Det er som om det er en magisk grense der som er nesten umulig å komme over! Skikkelig frustrerende! Men: jeg satser på nedgang til 89 kg i løpt av mai måned - håper på mye bra vær for sykkel til og fra jobb + turer med ungene, så hjelper det forhåpentligvis på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det var mye kalorier i grillmat, men at jeg skulle komme opp i nesten 1200 kcal på en grillmiddag, den hadde jeg ikke sett komme. :o

Neste gang blir det en halv maiskolbe, mye mindre potetsalat og masse salat. :) Har grillet to dager på rad, men registrerte ikke maten igår. Håper ikke det ødelegger for mye på neste veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😠😠😠 100,2. Dvs 1,3 kg opp.

 

Har blitt litt is og kjeks og vin om kveldene men nå er det slutt. Sier visst det samme hver uke jeg.

 

Grilling hver dag her og. Unngår pølser men det ble mange kalorier pga laksen i dag, men klarte meg med 1650 kalorier i dag. Ingen utskeielser i dag. Fornøyd med dagen. Irriterende å skrive med telefonen. Slutter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Halloen damer!!!

Flinkiser er dere, alle. Selv om vi går litt opp så er vi jo fokuserte på kosthold og trening.

Jeg har ikke veiing denne uka. Forrige fredag ble jeg overrasket med utdrikkingslag så da "gikk d ått skogen" den helga :) Men VELDIG artig da. Er jo godt gift, men fikk aldri no fest før bryllupet så nå kom den. Sent men godt.

 

Satser på at det fortsatt er mulig å gå ned noen kilo etter pinse å......

 

God helg og god pinse og god 17.mai.

 

Tips til grillmat: sjekk ut oppskriftene til greteroede på nett. Mye snasent å griller der altså. jeg anbefaler kyllingspyd og scampi!

 

Nyt våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Veiedag igjen (hadde helt glemt at det er mandag - blir jo helt forvirret av alle disse helligdagene! :lol: ) Resultatet ble 90.8, så det er 0.3 kg ned. Det går altså sent, men det går i hvert fall rette veien! Har ikke vært så flink med registrering av mat siste 3 dagene, så det har nok sklidd ut litt der - men jeg tror jeg ble reddet av treningen: 11.7 treningspoeng sist uke - ikke verst :D Det er ikke så lett å holde på dietten med alle disse helligdagene; grilling, is, kake, 17. mai osv :o Spent på å høre hvordan det går med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned stella_maris, gratulerer! :) Glemte nesten veiedagen idag jeg også, blir helt satt ut av disse helligdagene så var mer tilfeldig at jeg husket det idag. Men kjente at jeg gruet meg da jeg skulle på vekten, har hatt noen dager som har gått litt skeis. Vi grillet 3 dager forrige uke, og det ble for mye mat rett og slett. Men fikk inn en god treningsøkt på lørdagen heldigvis.

 

Men bortsett fra grillingen så har jeg spist sunt og fornuftig, så det har nok reddet meg, for vekten idag viste 89,7. Så er ned 0,3 på meg også. Jeg var redd jeg hadde gått opp, så er superfornøyd! :lol:

 

Denne uken er vel en utfordring for de fleste. Idag skal vi på grillbesøk med en haug med vennepar med barn, så blir nok endel kalorier der. Og imorgen er det også besøk, med rømmegrøt, kaker og snop og alt som kan friste. Planen er å ta en liten skål rømmegrøt og et lite kakestykke, men vet det kommer til å bli vanskelig.

 

Veldig spent på å høre hvordan det har gått med resten av gjengen. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 100,2 02.mai 99,2 09.mai 98 16.mai 98,4 23.mai 30.mai denne uke +0,4 total tap: 1,8 maimål: 97 har igjen: 1,4

Hilde en 92,6 02.mai 92,2 09.mai 16.mai 23.mai 30.mai denne uke 0 total tap: 0,4 maimål: 90 har igjen: 2,2

Taghra: 89,8 02.mai 89,3 09.mai 89,5 16.mai 23.mai 30.mai denne uke total tap: 0,3 maimål: 87 har igjen: 2,5

cikki: 90,8 02.mai 90,8 09.mai 90 16.mai 89,7 23.mai 30.mai denne uke 0,3 total tap: 1,1 maimål: 89 har igjen: 0,7

TinaP: 98,7 02.mai 98,9 09.mai 100,2 16.mai 23.mai 30.mai denne uke +1,3 total tap: +1,5 aprilmål: 97 har igjen: 3,2

stella_maris: 92,2 02.mai 90 09.mai 91,1 16.mai 90,8 23.mai 30.mai denne uke 0,3 total tap: 1,4 maimål: 89 1,8

 

 

Hei alle og vel overstått både pinse og 17 mai.

Noe oppgang ble det på meg, men jeg hadde trodd det skulle blitt mer da jeg hadde en tur til Flåm fra torsdag til søndag + 17 mai. Disse dagene har jeg ikke tenkt vekt i hele tatt utenom mandag da. Da hadde jeg fastedag + at jeg var på spinning. Tror at hvis jeg ikke holdt på med 5:2 hadde vekten vist mere opp.

 

Denne uka har jeg bestemt at jeg skal ha to fastedager til fordi jeg skeiet såpass mye ut som det jeg gjorde. Merker at noen ganger med faste gjør at det er helt greit. Jeg skjønner ikke at jeg ikke har begynt med dette opplegget før. Før jeg begynte, gikk det så tregt at jeg nesten mistet motivasjonen, men nå føler jeg at den er på topp.

 

Jeg ønsker alle en fin onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag og veiedag for meg. Hadde ikke glemt det da jeg stod på badet i dag men valgte å ikke gå på. Vært i konfirmasjon i helgen og i tillegg til 17. mai så turte jeg bare ikke. Går jo så bra i ukedagene men sliter med helgene enda.

 

Ser ut til at jeg "kjede-spiser" en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg hadde veiedag dagen før 17.mai, så har jeg en hel uke på å begrense skadene. :P

Jeg klarte meg fint i besøket, spiste alt jeg hadde lyst på, men i passe menger. Men da kvelden kom og min kjære og jeg endelig kunne slappe litt av i sofaen etter en lang dag, så dro jo han fram masse lakrisstenger som han hadde kjøpt. Og da var desverre all viljestyrken brukt opp. :o

 

Får bare håpe det ikke gir alt for store utslag og at jeg klarer å være flink resten av uken. Vil ikke over 90 kilo igjen nå som jeg endelig er under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen "diett" menneske. Har for mange år siden forsøkt ulike dietter og slankekurer men før 1. dag er omme så har jeg sprukket.

 

Nå har det jo vært flere langhelger og både bursdagsfeiringer, konfirmasjon og 17. mai med mye ekstra mat.

 

Har motivasjon til vektnedgang men den er nok ikke stor nok. Tenker når jeg tar meg en is at "ja da får jeg trene litt ekstra". Men det blir jo ikke noe ekstra trening.

 

Har bestemt meg for å prøve 5:2 dietten selv om diett ikke er noe for meg men jeg må bare få et spark bak. Sliter med både rygg og en fot og vet at om jeg går ned i vekt så forsvinner disse plagene. Har jo klart å gå ned i vekt med GR metoden før så jeg må jo klare å gå ned denne gangen og men velger nå 5:2. Har lest at det er lurt å gi det 2 uker før en bestemmer om dette er noe for meg. Har fremdeles flere kakerester i kjøleskapet. Disse skal jeg kaste i dag.

 

Så dette blir min første fastedag. Har bare med grønnsaker på jobb. Skal ha taco til middag/kvelds men kommer til å droppe tortillalefse og skjell. Bare salat, grønnsaker og litt kjøttdeig/karbonadedeig. Tok opp fra fryseren så husker ikke hvilken det var.

 

Spørsmål til Kikk: Siden du går på 5:2 dietten - fordeler du kaloriene jevnt utover hele dagen eller har du to måltider? Leste et sted at det skulle være 2 måltider og et annet sted stod det ingenting om det.

 

Fikk trent i går og er veldig fornøyd med det :D , men så ble det is til kvelds :( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med 5:2 dietten TinaP, håper du får de resultatene du ønsker deg! :)

 

Jeg fikk skvist inn en ekstra treningsøkt igår, 1 time puls/styrketime og hele 577 kcal forbrent. Hvis jeg klarer det samme imorgen så satser jeg på at utskeielsene 17. mai ikke vil sette noen spor. Er samme timen som jeg går på på lørdagene, den er knalltøff men effektiv. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina: Lykke til med valg av 5:2. Jeg holdt også på med dette i 2014. Holdt på i 7 uker og så ga jeg meg. Hvorfor skjønner jeg ikke. Dette er jo en flott måte å gå ned i vekt på.

For min del er de 4 første gangene vanskelig. Prøv å holde ut. I uke 3 blir det enkelt. Det lover jeg. Dette er min 4 uke og det går bra. Jeg har som regel fastedag mandag og torsdag, men denne uka ble det mandag, onsdag og i dag. Jeg gjorde så dårlig jobb i helga at jeg bestemte meg for å straffe meg selv, men det var ikke vanskelig. I morgen kan jeg kose meg litt.

 

Den siste uka har jeg spist 3 måltider. Lagde meg eggemuffins. Det er kjempegodt og jeg følte faktisk at jeg ble mett. Veldig enkelt. Man tar 2egg, 2ss mager cottagecheese, litt brokkoli, litt salt og pepper. Pisk det sammen med en gaffel. Fordel det i 4 muffinsformer. Jeg bruker da muffinsbrettet mitt. Det blir ikke mye røre i hver form. Stek det i ca 20minutter på 180grader. To muffins er rundt 100 kal. Jeg tar to ved 11.00tiden og to ved 13.00tiden. Da har jeg 300 kalorier igjen. Mye godt man kan lage seg for det.

 

Har ikke noe å si hvor mange måltider du har. Noen tar bare et også. Husk at det skal gå 36timer fra siste måltid til du kan spise vanlig igjen. Altså, hvis du spiser middag klokka 18.00 søndag. Har faste mandag. Da kan du spise igjen tirsdag morgen klokka 06.00.

Du skal helst ikke ha to fastedager etter hverandre.

 

Håper du har klart deg. Blir spennende å høre

 

Og til alle sammen, god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det har gått overraskende bra i dag. Har kjent sult flere ganger men har drukket mye kaffe, vann og pepsi max. Lurte litt på for en time siden om jeg skulle ta meg en skive bare, men nå tygger jeg tyggegummi. Gleder meg til i morgen og kan spise normalt igjen. Har ikke handlet inn potetgull som jeg pleier i helgen så da slipper jeg unna det også. Alt som er positivt i dag... :D

 

Foreløpig er fredag en grei dag med faste og kanskje mandag. Taco på fredagen så den klarer jeg fint med mye salat, kål, agurk, paprika, litt mager kesam i stedet for rømme, litt tacosaus, ingen ost, ingen guacamole, ingen lefser eller skjell. Blir taco-salat.

Spiste bare gulrøtter på jobb i dag.

 

Gleder meg litt til veiing på onsdag men så har jeg jo ikke veid meg denne uka i frykt for at jeg hadde gått opp, så til neste uke har jeg kanskje kommet ned til det jeg var forrige uke. Å stå stille er bedre enn å gå opp.

 

Ser fram til et slankere meg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig får jeg skrive her igjen, andre som sliter med "du må logge inn for å svare her" selvom man er logga inn, og har prøvd å logge ut og inn igjen flere ganger?

 

Denne uka sto det 89,2 på vekta, 100 gram ned. Men har gått inn en cm rundt midjen siden sist gang jeg målte, og 4 cm totalt på kroppsmål. Pinsehelga og 17.mai ble det alt for masse mat, vi var hos svigers og kjøpte oss snacks til bilturen både til og fra. En potetgullpose på deling hver vei, det er mye unødvendige (men veldig gode) kalorier XD

Samboeren har bursdag i morgen, så da blir det kake. Men fra tirsdag og frem til 25.juni så er målet 10 poeng hver dag, 25.juni drar jeg til London og skal være der til 30.juni, så da blir det nok litt pub-mat og feriekos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...