Gå til innhold

På'an igjen...


Anbefalte innlegg

Javel, så var ALT jeg har slitt av meg over flere år tilbake og vel så det. Etter siste svangerskap ever startet jeg på 96kg og karret meg nedover til 76kg over et par år, men så ble jeg sykemeldt (MS attakk) juni 2015 og fikk fremskyndet stamcelletransplantasjon i Russland november 2015(cellegiftbehandling som stopper MSèn) og etter dette med massivt med kortison gikk jeg opp bl.a. 7kg på 7 uker og summasumarum er jeg tilbake ved start på 95,3kg!

Startet på kurs igjen 9.mars og siden jeg bare er 4måneder post stamcelletransplantasjon er jeg fremdeles sykemeldt, kan ikke trene særlig aktivt og er i rekonvalesens så her er det bare matkontroll som gjelder! Målet er fremdeles 70kg, det får ta den tiden det tar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Koala.

 

Velkommen tilbake! (Ser litt dumt ut å ønske velkommen tilbake på et slankeforum, men likevel ...) Trist med alle kiloene, men først og fremst: Så flott at du fikk den stamcelletransplantasjonen! :D Leste jo tidligere om at du drev og sparte penger til den.

Kiloene forsvinner nok igjen, skal du se, med tid og stunder og mye vilje og matkontroll. ;)

Stå på. Vi heier på deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ligger og vipper på 95 tallet jeg også. Var en gang ned på 91.

 

Skal nok ikke helt med til 70, men satser på å se 80 (89)-tallet i sommer.

 

Så fint at man tar seg selv i nakken. Ser ikke på dette som en slankekur, men en endring i vaner.

 

Har etter 2,5 år med Grete Roede blitt sterkere, sunnere og målrettet.

Koser meg bare ALT FOR MYE - OFTE.

 

Klarer ikke å kombinere hverdag rutinene med helg og ferie. Der har jeg en STOR jobb!!!

 

Følger dere gjerne videre på veien!

 

L1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Koala.

 

Velkommen tilbake! (Ser litt dumt ut å ønske velkommen tilbake på et slankeforum, men likevel ...) Trist med alle kiloene, men først og fremst: Så flott at du fikk den stamcelletransplantasjonen! biggrin.gif Leste jo tidligere om at du drev og sparte penger til den.

Kiloene forsvinner nok igjen, skal du se, med tid og stunder og mye vilje og matkontroll. wink.gif

Stå på. Vi heier på deg! biggrin.gif

 

Takk, så hyggelig at noen husker meg :)

Jeg hadde jo lovet meg selv at jeg aldri mer skulle over 80 dengang jeg greide å slite meg under men dengang ei... Men som fastlegen sa i dag, det er jo en naturlig grunn og du vil naturlig øke aktivitetsnivået og med lett fokus på kosthold... Så derfor jeg begynte på kurs igjen like før påske. Formiddagskurs passet meg fint denne gang! :)

Det endte opp med refinansiering av boliglånet for å få penger til stamcelletransplantasjonen og så var jeg så heldig å kunne komme 1,5 år før tiden da det ble ledig en avbestillingsplass, og altså en måned på sykehus i Russland i okt/nov 2015. Så nå er jeg født påny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger og vipper på 95 tallet jeg også. Var en gang ned på 91.

 

Skal nok ikke helt med til 70, men satser på å se 80 (89)-tallet i sommer.

 

Så fint at man tar seg selv i nakken. Ser ikke på dette som en slankekur, men en endring i vaner.

 

Har etter 2,5 år med Grete Roede blitt sterkere, sunnere og målrettet.

Koser meg bare ALT FOR MYE - OFTE.

 

Klarer ikke å kombinere hverdag rutinene med helg og ferie. Der har jeg en STOR jobb!!!

 

Følger dere gjerne videre på veien!

 

L1

 

Ja man kan jo ikke gi opp! Og det er så deilig å kose seg :) Men det er bare å kaste seg uti det, koselig at du vil følge tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sålangt har det ikke gått så veldig bra, jeg har gått opp siden jeg begynte på kujrs... Men det ville antagelig vært værre om jeg ikke hadde noen å stå til rette for hver uke. Jeg gyver løs på nok en uke og gir meg ikke!

 

Stå på. Ofte tar det litt tid for å få forbrenningen til å komme igang. Selv har jeg vært i super siget. Flink, mye flinkere....

Veidag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har ikke vært så veldig aktiv inne på forumet her men fortsatte på kurs to uten noe særlig mer suksess... Her etter 14 uker gått ned 700g! Men har krympet 7cm i midjemål og en god del i total så det skjer jo noe. Legen min sier jeg må prøve å holde ut så vil det plutselig løsne. Så nå går jeg og vente rpå at jeg skal våkne en morgen og ha gått ned 4-5kg!

Men, det er litt kjedelig når ei av de andre på kurset har gått like lenge som meg og nå fått klistermerke for minus 10kg... All ære til henne sier jeg bare men skulle gjerne hatt litt av hennes suksess også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

DET var en laaaang pause! Etter to kurs med nitidig registrering orket jeg ikke mer og logget av en lang stund. Meldte meg inn i VG's Vektklubben.no og fulgt den i høst, begynt styrketrening og går og sykler mye. Men vekta er like stabil... Vel har ikke gått opp i hvertfall!

 

Nytt år og nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette bildet sier igrunnen alt! Siste baby født høsten 2009 og veide rundt 95 like etter fødsel, gikk lett ned til 91 men så begynte kampen i 2012 og karret meg ned til 75kg i 2013. Holdt meg der et års tid og gikk opp litt i 2014 men så etter stamcelletransplantasjonen i 2015/2016 gikk jeg opp og opp og opp....

w2vUtuT.png?1484313609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...